Istoria companiei Peugeot
1810-1858
Stabilită în sudul Franţei încă din secolul al 15-lea, familia Peugeot deţinea mari întinderi de pământ, pe care în veacul al 18-lea a ridicat mori de vânt şi a dezvoltat afaceri în domeniul ţesăturilor, filaturilor şi morăritului. Ţinutul Montbeliard, situat la graniţa dintre Elveţia, Alsacia şi Franche-Comte, se bucură de resurse hidrografice abundente şi de forţă de muncă industrială calificată. Aceşti factori aveau să determine amplasarea şi a altor locaţii industriale. În 1810, fraţii Jean-Pierre şi Jean- Frederic Peugeot au transformat o moară într-o oţelărie şi fabrică pentru producerea de lame pentru fierăstraie; astfel a fost creată compania Peugeot Bros. Acesta reprezintă adevăratul debut industrial al familiei Peugeot. În 1858 s-a înregistrat oficial marca Leului, activităţile au căpăta un caracter din ce în ce mai pronunţat industrial şi s-au diversificat: se fabricau unelte pentru diferite tipuri de activităţi, ustensile casnice, inclusiv renumitele râşnite de cafea, războaie de ţesut şi diverse alte obiecte, inclusiv arcuri pentru crinolinele în stilul celui de al doilea imperiu. Prin muncă asiduă şi capacităţi inovatoare, Peugeot şi-a creat renumele pentru calitatea şi robusteţea produselor sale.
1885-1935
În 1885, Armand Peugeot începe producerea de biciclete la fabrica din Beaulieu. Tot el prezintă prima tricicletă acţionată prin forţa aburilor la Expoziţia Mondială de la Paris din 1889. Aceste evenimente fac din Peugeot unul dintre pionierii automobilului. Anul următor, Peugeot înlocuieşte propulsia aburului cu cea pe benzină.
În 1896 a fost fondată o noua companie, "Societe des Automobiles Peugeot", dedicată exclusiv producerii de automobile. În acelaşi timp, compania "Sons of Peugeot Bros" şi-a continuat activităţile devenite tradiţionale: producerea de unelte, biciclete şi motocicluri uşoare, iar în perioada 1905 - 1915 a fabricat şi o gamă de vehicule utilitare uşoare sub denumirea de "Peugeot Lion".
În 1910, cele două firme au fuzionat, rezultând "Societe Anonyme des Automobiles et Cycles Peugeot". Din acel moment, familia s-a lansat pe piaţă emergenţa a automobilelor.
Designul aerodinamic, simbol pentru o întreagă epocă, va influenţa designul auto până la al doilea război mondial. La Peugeot, punctul culminant a fost reprezentat de lansarea modelului 402 în 1935.
1960 până în prezent
În 1960, Peugeot a devenit, dintr-un producător specializat, unul general: de la limuzine clasice la modele de mic litraj. Anul 1974 consemnează preluarea firmei Citroen de către Grupul Peugeot. Achiziţia a fost finalizată abia în 1976 şi astfel a luat naştere un grup auto cu două mărci diferite.
A două criză a petrolului din 1978 a provocat o criză şi în industria auto, ce a urmat celor trei decade de avânt. Peugeot a hotărât că singura soluţie o reprezintă adaptarea fără întârziere la un mediu în profundă schimbare. Acest demers a presupus viabilizarea pe termen lung a afacerii şi menţinerea statutului său de independenţă. Preluarea filialelor europene de la Chrysler, împreună cu aventura Talbot, au zdruncinat soliditatea companiei la începutul anilor '80. Succesul modelului 205 alături de o restructurare organizaţională majoră au readus Peugeot pe calea succesului.
1997 reprezintă anul celei de a doua reorganizări majore, prin adoptarea unei politici cadru şi prin folosirea partajată a echipamentelor industriale de către Peugeot şi Citroen. Fiecare marca şi-a păstrat denumirea, personalitatea şi reţeaua de distribuţie. Tot acum a demarat şi o acţiune vastă pentru reîntinerirea gamei, începând cu 206, urmat de 607, apoi 307, 406,407, 308, 3008 şi, mai recent, 5008.
1. Varianta folosită pentru construirea brandului, conform tipologiei lui Wally Olins (cap. „Arhitectura unui brand”)
În construirea brandului, Peugeot a utilizat modelul corporarist un sigur nume şi o singură idee vizuală au fost folosite pentru susţinerea tuturor produselor companiei.
2. Trăsăturile care diferențiază produsele sau serviciile alese de cele concurente
Marca Peugeot a fost unul dintre pionierii automobilismului. Produsele mărcii Peugeot s-au remarcat întotdeauna prin design futuristic, aerodinamic, foarte pragmatic, dar suficient de simpatic. În plus motoarele realizate pentru maşinile Peugeot s-au remarcat prin performaţe.
Compania uimeşte mereu prin noile concepte şi prin adaptarea la un mediu în continuă schimbare.
3. Marca apare ca urmare a aplicării strategiei de extensie de linie sau extensie la bază
Marca Peugeot apare ca urmare a extensiei la bază. Initial a pornit cu producerea de unelte, biciclete şi motocicluri uşoare, toate s-au bucurat atunci de succes, apoi, în perioada 1905 - 1915 a fabricat şi o gamă de vehicule utilitare uşoare sub denumirea de "Peugeot Lion".
4. calitățile care fac din numele de marcă unul bine sau prost ales, conform criteriilor prezentate în curs; precizați criteriile după care ați evaluat numele mărcii.
Numele Peugeot este numele familiei fondatoare a companiei.Este un nume sonor, singurul inconvenient este faptul că nu poate fi pronuntat uşor în toate limbile. Şi totuşi numele este un nume bine ales. Nu poate fi asociat cu ceva dezagreabil, poate fi protejat, poate fi utilizat chiar dacă organizaţia îşi extinde acvtivităţile şi nu este perimabil.
Propun ca pe acest topic sa postam tot ce tine de istoria Peugeot (articole, fotografii etc)
1810-1858
Stabilită în sudul Franţei încă din secolul al 15-lea, familia Peugeot deţinea mari întinderi de pământ, pe care în veacul al 18-lea a ridicat mori de vânt şi a dezvoltat afaceri în domeniul ţesăturilor, filaturilor şi morăritului. Ţinutul Montbeliard, situat la graniţa dintre Elveţia, Alsacia şi Franche-Comte, se bucură de resurse hidrografice abundente şi de forţă de muncă industrială calificată. Aceşti factori aveau să determine amplasarea şi a altor locaţii industriale. În 1810, fraţii Jean-Pierre şi Jean- Frederic Peugeot au transformat o moară într-o oţelărie şi fabrică pentru producerea de lame pentru fierăstraie; astfel a fost creată compania Peugeot Bros. Acesta reprezintă adevăratul debut industrial al familiei Peugeot. În 1858 s-a înregistrat oficial marca Leului, activităţile au căpăta un caracter din ce în ce mai pronunţat industrial şi s-au diversificat: se fabricau unelte pentru diferite tipuri de activităţi, ustensile casnice, inclusiv renumitele râşnite de cafea, războaie de ţesut şi diverse alte obiecte, inclusiv arcuri pentru crinolinele în stilul celui de al doilea imperiu. Prin muncă asiduă şi capacităţi inovatoare, Peugeot şi-a creat renumele pentru calitatea şi robusteţea produselor sale.
1885-1935
În 1885, Armand Peugeot începe producerea de biciclete la fabrica din Beaulieu. Tot el prezintă prima tricicletă acţionată prin forţa aburilor la Expoziţia Mondială de la Paris din 1889. Aceste evenimente fac din Peugeot unul dintre pionierii automobilului. Anul următor, Peugeot înlocuieşte propulsia aburului cu cea pe benzină.
În 1896 a fost fondată o noua companie, "Societe des Automobiles Peugeot", dedicată exclusiv producerii de automobile. În acelaşi timp, compania "Sons of Peugeot Bros" şi-a continuat activităţile devenite tradiţionale: producerea de unelte, biciclete şi motocicluri uşoare, iar în perioada 1905 - 1915 a fabricat şi o gamă de vehicule utilitare uşoare sub denumirea de "Peugeot Lion".
În 1910, cele două firme au fuzionat, rezultând "Societe Anonyme des Automobiles et Cycles Peugeot". Din acel moment, familia s-a lansat pe piaţă emergenţa a automobilelor.
Designul aerodinamic, simbol pentru o întreagă epocă, va influenţa designul auto până la al doilea război mondial. La Peugeot, punctul culminant a fost reprezentat de lansarea modelului 402 în 1935.
1960 până în prezent
În 1960, Peugeot a devenit, dintr-un producător specializat, unul general: de la limuzine clasice la modele de mic litraj. Anul 1974 consemnează preluarea firmei Citroen de către Grupul Peugeot. Achiziţia a fost finalizată abia în 1976 şi astfel a luat naştere un grup auto cu două mărci diferite.
A două criză a petrolului din 1978 a provocat o criză şi în industria auto, ce a urmat celor trei decade de avânt. Peugeot a hotărât că singura soluţie o reprezintă adaptarea fără întârziere la un mediu în profundă schimbare. Acest demers a presupus viabilizarea pe termen lung a afacerii şi menţinerea statutului său de independenţă. Preluarea filialelor europene de la Chrysler, împreună cu aventura Talbot, au zdruncinat soliditatea companiei la începutul anilor '80. Succesul modelului 205 alături de o restructurare organizaţională majoră au readus Peugeot pe calea succesului.
1997 reprezintă anul celei de a doua reorganizări majore, prin adoptarea unei politici cadru şi prin folosirea partajată a echipamentelor industriale de către Peugeot şi Citroen. Fiecare marca şi-a păstrat denumirea, personalitatea şi reţeaua de distribuţie. Tot acum a demarat şi o acţiune vastă pentru reîntinerirea gamei, începând cu 206, urmat de 607, apoi 307, 406,407, 308, 3008 şi, mai recent, 5008.
1. Varianta folosită pentru construirea brandului, conform tipologiei lui Wally Olins (cap. „Arhitectura unui brand”)
În construirea brandului, Peugeot a utilizat modelul corporarist un sigur nume şi o singură idee vizuală au fost folosite pentru susţinerea tuturor produselor companiei.
2. Trăsăturile care diferențiază produsele sau serviciile alese de cele concurente
Marca Peugeot a fost unul dintre pionierii automobilismului. Produsele mărcii Peugeot s-au remarcat întotdeauna prin design futuristic, aerodinamic, foarte pragmatic, dar suficient de simpatic. În plus motoarele realizate pentru maşinile Peugeot s-au remarcat prin performaţe.
Compania uimeşte mereu prin noile concepte şi prin adaptarea la un mediu în continuă schimbare.
3. Marca apare ca urmare a aplicării strategiei de extensie de linie sau extensie la bază
Marca Peugeot apare ca urmare a extensiei la bază. Initial a pornit cu producerea de unelte, biciclete şi motocicluri uşoare, toate s-au bucurat atunci de succes, apoi, în perioada 1905 - 1915 a fabricat şi o gamă de vehicule utilitare uşoare sub denumirea de "Peugeot Lion".
4. calitățile care fac din numele de marcă unul bine sau prost ales, conform criteriilor prezentate în curs; precizați criteriile după care ați evaluat numele mărcii.
Numele Peugeot este numele familiei fondatoare a companiei.Este un nume sonor, singurul inconvenient este faptul că nu poate fi pronuntat uşor în toate limbile. Şi totuşi numele este un nume bine ales. Nu poate fi asociat cu ceva dezagreabil, poate fi protejat, poate fi utilizat chiar dacă organizaţia îşi extinde acvtivităţile şi nu este perimabil.
Propun ca pe acest topic sa postam tot ce tine de istoria Peugeot (articole, fotografii etc)

Comment