Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

Schimb antigel!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimb antigel!

    Astazi am schimbat antigelul la masina. Am scos furtunul de jos de la radiator si am lasat sa curga pana s-a oprit. Problema e ca au intrat doar 4 litri jumatate de antigel. Ce nu am facut bine? Trebuia aerisit? Mai trebuia desfacut ceva?

    Si inca ceva: inainte aveam antigel roz, acum mi-au dat albastru, sper ca nu e problema.
    Last edited by mihaiescusolo; 29-12-2009, 07:07 PM.

  • #2
    cred ca trebuie scos si cel din motor nu doar din radiator iar cel din radiator se scoate printr un orificiu special nu tb demontat nici un furtun
    ma uit sa vad care este surubul de golire pentru antigelul din motor si iti zic mai detaliat

    Comment


    • #3
      La mine la 307 am facut exact ca tine..am scos doar furtunul din radiator si am reusit sa bag doar 4 litri de antigel... acum am aflat ca trebuie scos si cel din blocul motor prin desfacerea unui orificiu. Apoi aerisit pe la orificiile speciale de pe motor.

      Poate te poate ajuta vre-un coleg cu acelasi motor ca al tau cu niste poze.

      Bafta
      " O sa ajung sus.... =)) BEST 720 dgree Slam Dunk !!!! "

      Comment


      • #4
        Deci, toata treaba a fost cam asa: am desfacut busonul am desfacut furtunul si am lasat sa curga antigelul, cand am vazut ca nu prea a iesit cine stie ce am pornit putin motorul in ideea ca poate poate mai curge ceva insa nimica, am oprit repede motorul de frica sa nu stric ceva, am pus furtunul la loc si am bagat 6 l de apa distilata am pornit motorul cu busonul dewschis si am asteptat asa cu el pornit pana a disparut aerul de pe conducta aceea subtire, apoi iarasi am desfacut furtunul am golit si apoi am umplut cu antigel cam 4,5 l.
        Se pare ca aerisirea am facut-o cat de cat bine insa ce ma doare acum e ca am aflat ca trebuia aceeasi culoare de antigel, eu am avut in ea roz si de la reprezentanta am primit albastru, sa fie asta o problema? oricum atunci cand am facut spalarea cu apa distila incepuse sa faca spume in vas, ma gandesc ca poate a mai iesit si din cel vechi afara. Ce sa fac? Sa o las asa sau?
        Motorizare 1,4 hdi 68 sau 70 cp

        Comment


        • #5
          Pai daca nu vine nima cu nici o parere inseamna ca e ok )

          Comment


          • #6
            deci evacuarea lichidului de racire: se pune comutatorul de incalzire din habitaclu pe pozitia "cald", se deschide capacul vasului de expansiune, in stanga radiatorului in partea de jos exista un surub de evacuare al lichidului la care se poate atasa si un furun pentru scurgererea controlata intr o anumita directie, apoi se desface surubul de scurgere din blocul motor dupa care se spala tot sistemul de racire cu apa pana cand apa care curge nu mai este colorata, se monteaza la loc surubul de evacuare din blocul motor si cel de la radiator; se deschide surubul de aerisire care se afla pe furtunul ce intra in habitaclu (langa servofrana)+ se deschide cu 1/4 rotatii surubul de evacuare de la radiator; se demonteaza vasul de expansiune si se suspenda de capota, se toarna noul lichid de racire foarte incet sa nu se formeze bule de aer pana la marcajul maxim, se inchide surubul de evacuare si cel de aerisire imediat ce iese lichid pe acolo apoi se porneste motorul si se lasa sa mearga pana ce porneste ventilatorul de 2 ori apoi se opreste , se completeaza cu lichid pana la maxim dupa care se pune capacul si se monteaza vasul de expansiune
            cam asta e tot daca vrei sa faci cala carte Bafta!

            Comment


            • #7
              ok pana aici insa intrebarea cea mai dureroasa e daca pot lasa masina asa cum este acum, adica cu jumatate de antigel vechi roz si jumatate de antigel nou albastru, conteaza chiar asa de mult culoarea spun asta deoarece masina avea antigel roz si cand am luat de la peugeot miau dat albastru observand asta dupa ce am golit antigelul.

              Comment


              • #8
                Iti recomand inlocuirea antigelului. Daca ai avut roz (G12) si ai pus albastru (G11) trebuie inlocuit deoarece cele 2 lichide au proprietati diferite si impreuna dau o reactie care afecteaza motorul. Stiu asta de pe forumul vw. Se poate inlocui complet G11 cu G12 sau G12+ (care au proprietati superioare G11) numai dupa o spalare prealabila a motorului
                Mazda 3 Skyactive /Peugeot 206 1.4 HDI/Ford Ecosport

                Comment


                • #9
                  na fain, alti bani alta distractie mai bine il schimb decat sa schimb motorul
                  mai exact sti ce ar putea sa se strice ?

                  Comment


                  • #10
                    Se deterioreaza chiulasa. Fapt inalnit de mine la un Opel Agila.
                    Mazda 3 Skyactive /Peugeot 206 1.4 HDI/Ford Ecosport

                    Comment


                    • #11
                      Nasol cu chiuloasa asta, insa, daca as mai repeta inca o data operatiunea asta ca mai am inca vreo 6 l de antigel din asta albastru, as rezolva ceva oare? nu de alta insa atunci cand lam golit am facut si o spalare cu apa distilata cei drept doar pe un circuit (fara motor) ma gandesc ca poate sau mai amestecat pana acuma iar daca mai repet inca o data operatiune ar mai ramane foarte putin din cel vechi, nu de alta dar eu unul nu mas baga sa desfac pe la motor, si nici nu stiu care buson trebuie desfacut si pe unde trebuie aerisit la motor

                      Comment


                      • #12
                        Ma bate gandul sal mai schimb inca o data, intrebare: nu se poate schimba in felul urmator (dar sal schimb pe tot): sa deschid capacul de la vasul de expansiune si sa desfac si furtunul acela subtire de sus de la vas prin care vine antigelul in vas sa pornesc motorul si sal las sa curga jos pe furtun si eu sa completez cu apa distilata ptr curatare iar apoi cu antigel, oare asa se schimba si ce ii in motor sau nu rezolv nimik nu de alta dar nu mas pune sa desfac suruburi pe la motor si sa aerisesc.

                        ce parere aveti? A mai incercat cineva asa?
                        Last edited by mihaiescusolo; 06-01-2010, 06:33 PM.

                        Comment


                        • #13
                          As vrea maine sa si fac operatiunea asta ca am la lucru rampa. Deci va rog frumos daca aveti vreo idee postati-o cat mai repede. Multumesc!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mihaiescusolo View Post
                            Ma bate gandul sal mai schimb inca o data, intrebare: nu se poate schimba in felul urmator (dar sal schimb pe tot): sa deschid capacul de la vasul de expansiune si sa desfac si furtunul acela subtire de sus de la vas prin care vine antigelul in vas sa pornesc motorul si sal las sa curga jos pe furtun si eu sa completez cu apa distilata ptr curatare iar apoi cu antigel, oare asa se schimba si ce ii in motor sau nu rezolv nimik nu de alta dar nu mas pune sa desfac suruburi pe la motor si sa aerisesc.

                            ce parere aveti? A mai incercat cineva asa?
                            O problema mereu actuala simplificarea procedurii standard in cazul masinilor mai vechi care pot avea probleme la gasirea golirii motorului de lichid antigel.

                            Se poate desface vasul de expansiune si se ridica (se atarna) mai sus de radiator la o inaltime cat jumatate din inaltimea pe care o are radiatorul.

                            A ridica vasul de expansiune nu este asa usor, uneori se decupleaza fisa sondei de nivel dupa ce s-a decuplat bateria conform celor spuse aici
                            http://www.peugeotclubromania.ro/for...l=1#post596212

                            (1)Varianta nu foarte complicata este de a lasa vasul de expansiune la locul lui si de a-l cupla etans cu o sticla PET de 5 litri rasturnata si cu fundul decupat asezata gura la gura pe gura deschisa a vasului de expansiune. Fundul decupat este ca sa putem turna ca intr-o palnie, turnand astfel in capacitatea PET-ului de 5 l vom folosi doar 1 l dupa cum urmeaza.

                            (2)Neaparat trebuie sa stim unde este ventilul de aerisire de pe furtunul care intra din compartimentul motor in compartimentul cabina la calorifer. Este o rozeta ca manevra fiind un robinet cu ac din plastic. Robinetul acesta mic este vulcanizat pe tubul acela de tur calorifer... Il deschidem si il lasam deschis.

                            Desfacem busonul vasului de expansiune si fixam palnia cum am scris mai sus (paragraful 1) sau ridicam vasul de expansiune.

                            In dreptul unui recipient pus pe jos desfacem furtunul gros de jos al radiatorului. Pentru aceasta desfacem colierul furtunului si tragem afara furtunul de pe racord.

                            Se golesc astfel vasul de expansiune si radiatorul. Dupa ce s-a oprit scurgerea, fixam la loc furtunul pe radiator si altceva nu mai inchidem.

                            Turnam incet apa distilata in borcan sau palnie pana apare apa la robinetul acela mic de aerisire de la paragraful 2. Inchidem pentru moment acest robinet si pornim motorul sa faca 85 grade C.

                            Daca palnia sau vasul atarnat incep sa se goleasca , nu trebuie sa se goleasa, turnam apa distilata, sa avem intotdeauna un litru de apa distilata coloana de umplere. Aerisim, aerisim, pana vedm ca va curge numai lichid pe robinetul de aerisire.

                            Cand motorul are temperatura oprim si cu atentie, desfacem robinetul de aerisire atentie sa nu ne ardem, dam drumul apei distilate (care a circulat si prin motor si deci l-a spalat) dam deci drumul apei prin acelasi furtun gros de jos de la radiator.

                            Inchidem furtunul radiatorului si repetam cu apa distilata din nou procedura de mai sus.

                            Dupa a doua golire, inchidem iar furtunulradiatorului si facem un mic calcul***.

                            De exemplu, daca instalatia de racire are capacitate totala de 8 litri si in radiator de regula sunt 2,5 litri, atunci in motor mai avem max. 5,5 litri apa cu antigel neglijabil* ca si concentratie. Il consideram 100 % apa distilata si turnam o cantitate de antigel concentrat* de 3 litri.

                            Facem procedura de mai sus de aerisire si dupa aceea inchidem robinetul de aerisire, punem vasul de expansiune la locul lui, busonul la vasul de expansiune.

                            Cand s-a racit va mai avea loc pentru a corecta nivelul in vasul de expansiune cel putin 1/2 litru. Acest 1/2 litru il punem concentrat.

                            Cand trecem pe la cine are sonda densimetrica** vom introduce sonda in vasul de expansiune si vom lua o proba ca sa vedem la cate grade sub minus am asezat solutia de antigel motor. Va fi sigur intre 33 % si 50 %, plaja indicata de constructor a se folosi corespunzator Peugeot.

                            * se foloseste lichid adecvat Peugeot dar nu se amesteca lichid antigel de o culoare cu alt lichid antigel de alta culoare, indiferent daca este G12, etc

                            ** nu costa mult nici operatiunea de verificare cu aceasta sonda si nici sonda propriu-zisa, se gaseste si o puteti folosi chiar voi. O valoare foarte corecta se poate citi cand are lichidul de racire 20... 25 grade C dar se poate aprecia destul de bine oricand aceasta sonda.

                            ***este bine sa stim capacitatea totala a instalatiei de incalzire a motorului nostru, sus sunt capacitatile de la 206.

                            Toate stropirile cu solutie antigel trebuie clatite cu apa : hidrofob, acest antigel se dizolva foarte bine si se curata cel mai bine doar prin clatire cu apa.
                            Last edited by LDD; 22-10-2013, 03:01 PM.

                            Comment


                            • #15
                              Eu am cumparat antigel de la Peugeot Pantelimon Bucuresti gata preparat. Se prezinta la bidon de 2 L si are culoarea ALBASTRA. ( 33 lei ...parca)

                              Comment

                              Working...
                              X