Iata un tutorial pentru reconditionarea actuatorului(motorasului) regulator de relanti. Precizez de la bun inceput ca in acest tutorial sunt descrise reparatii care necesita finete, indemanare, rabdare si perseverenta. In functie de defectul pe care il prezinta actuatorul in discutie, gradul de complexitate al operatiunilor de remediere variaza de la “mic” pana la “mediu”.
NU IMI ASUM NICI UN FEL DE RASPUNDERE in cazul esecului operatiunilor de reparare a actuatorului, deoarece reusita acestor reparatii depinde in mare parte de indemanarea si rabdarea depanatorului! Deci, in functie de indemanarea pe care o posedati(sau nu), dvs. veti alege sa incercati(sau NU) sa reparati acest actuator.
Exista sanse mari sa nu reusiti reparatia(in functie de defect)!!! De aceea, va recomand ca incercarea dvs. de a repara sa fie ultimul lucru inainte de a cumpara un actuator NOU!
Voi descrie cu lux de amanunte fiecare pas al demontarii/repararii acestui ansamblu tocmai pentru a simplifica pe cat posibil modul de lucru.
Acestea fiind zise…va prezint actuatorul-regulator de relanti, marca BOSCH, care face parte din sistemul de injectie monopunct BOSCH MonoMotronic MA 1.7. Acest sistem de injectie echipeaza mai multe autoturisme Dacia, Peugeot,etc

Codul de produs(bosch) al acestui actuator este 0 132 008 600. Acesta este montat in vecinatatea corpului comun clapeta-injector al sistemului de injectie.
Pentru demontarea acestuia:
- se va demonta capacul carcasei filtrului de aer;
- se va scoate filtrul de aer;
- se va demonta cutia filtrului de aer de pe corpul-clapeta;
- se va misca(cu mana) tija de actionare a clapetei de amestec si se va desprinde nuca de prindere cu care este echipat cablul de acceleratie;
- se va scoate cablul de acceleratie din suportul sau prin ridicarea garniturii de cauciuc pe care calca saiba ansamblului de reglaj si tragerea cablului;
Ultimele doua operatiuni sunt necesare pentru a facilita accesul ulterior la unul dintre suruburile de fixare ale actuatorului.
- se va deconecta mufa electrica a actuatorului(vezi poza);
Pentru demontarea actuatorului va este necesar un set de chei TORX/set de capete de surubelnita TORX. In pozele de mai jos sunt indicate suruburile de prindele ale actuatorului(3 la numar).


Dupa desfacerea actuatorului si curatarea superficiala a acestuia(carpa/pensula) vom trece la demontarea lui.
Urmarind conturul exterior al actuatorului veti observa niste cleme. Indepartati-le cu grija pe fiecare in parte deplasand usor cele doua parti ale carcasei in zonele respective. In acest fel, clemele nu vor sari la loc. Aveti grija si nu le fortati! Materialul este casant si riscati sa se rupa aceste cleme. Dupa desfacerea clemelor, trageti usor in sensuri opuse cele doua semi-cochilii ale carcasei.
Ansamblul desfacut arata ca in poza:
, unde sunt identificate principalele componente.
Se inlatura garnitura de etansare a semi-cochiliilor si apoi se demonteaza ansamblul motor de c.c. – surub melcat prin departarea(cu grija) a celor doua cleme care prind motorul de c.c. de carcasa si apoi tragand usor si din partea opusa clemelor de fixare, pentru eliberarea lagarului.
Dupa demontarea ansamblului, se scoate lagarul de pe axul surubului melcat si se trage usor de surubul melcat pentru a-l separa de axul motorului de c.c.
Atat lagarul cat si surubul melcat NU necesita forta mare de tragere. Manevrati usor pentru a nu deteriora.



Acum ne vom concentra atentia catre angrenajul “secundar”.

Pentru a-l demonta de pe carcasa actuatorului trebuie sa tragem usor, spre exteriorul carcasei, burduful negru de cauciuc care mascheaza imbinarea tijei angrenajului secunda cu varful(piesa care apasa efectiv pe piesa de actionare a clapetei de aer) acestui mecanism.
Astfel vom avea acces la imbinarea celor doua piese. Imbinarea este pe baza de filet cu santuri de blocare(acelasi principiu ca piulitele care prind planetarele de fuzete). Santurile de blocare sunt 4 la numar.

Se va deforma cu grija fiecare tesitura a gulerului varfului de actionare folosind o tija ascutita. Dupa deformare, se va desfileta(cu miscari relativ ferme) varful de actionare folosind MANA(eventual invelind varful intr-o carpa). Atentie!!! Folosind clesti riscati sa indoiti/rupeti gulerul sa corpul acestui varf de actionare!
Dupa desfiletare
se va putea scoate angrenajul secundar din carcasa actuatorului. 
Atentie mare sa nu se piarda saiba(arc lamelar) care asigura contra-tensiune angrenajului secundar. Pastrati-o cu grija.
Angrenajul secundar
este format dintr-o tija al carui capat (cel opus filetului pentru varful de actionare) se infileteaza(filet “invers” – adica in sens trigonometric) in corpul rotii melcate. Deasemenea, aceasta tija contine si lamelele ce alcatuiesc contactul de relanti. Voi reveni cu detalii despre acest contact la momentul potrivit.
Angrenajul in discutie este dotat cu un sistem ce previne desfiletarea completa a tijei din corpul rotii melcate, sistem pe care va trebui sa il desfacem. Este un pas care necesita destul de multa rabdare, atentie si perseverenta. Acest sistem consta intr-o piesa de plastic care se prinde de interiorul corpului rotii melcate.


Pentru a putea fi desfacuta piesa, trebuie departate cu grija, pe rand cele 3 cleme de fixare care trec prin corpul rotii melcate. Departati si impingeti USOR, pe rand, toate cele 3 cleme iar in timpul departarii fiecarei cleme impingeti concomitent, usor cu o tija de plastic pe muchia clemei. Pe partea opusa clemelor, exista un sant pe care il puteti folosi la deplasarea treptata a piesei folosind o tija ascutita din fier, pe masura ce desfaceti clemele.
Clemele vor sari la loc de cateva ori! Numai cu rabdare, calm si perseverenta veti reusi sa le defaceti INTREGI(fara a le rupe). Dupa ce ati reusit sa deplasati piesa spre exteriorul corpului rotii melcate
veti putea desfileta complet tija. 
Avand in vedere ca, daca totul a mers bine, ati reusit demontarea completa a actuatorului, este timpul sa faceti un mic inventar al pieselor rezultate.

Verificati existenta tuturor pieselor rezultate(vezi poza) si pastrati-le cu grija.
Recomand spalarea tuturor pieselor de PLASTIC(incluzand cele doua parti ale carcasei) in apa calda si detergent. EXCEPTIE fac rondela de otel, saiba de tensionare si motorul de c.c.!!!
Se va trece acum la incercarea remedierii principalelor defecte care apar la actuatorul regulator de relanti, si anume:
1. Uzura profilului surubului melcat(tocirea locala a danturii acestuia);
2. Oxidarea punctelor de contact electric ale lamelelor ce alcatuiesc CONTACTUL DE RELANTI.
UZURA PROFILULUI SURUBULUI MELCAT.
Datorita functionarii indelungate a actuatorului in acelasi sablon de conditii(relanti la rece/relanti la cald), uzura mecanica a angrenajului primar va fi localizata asupra unei zone anume a “danturii” piesei melcate. Aceasta uzura duce intr-un final la griparea partiala sau totala a angrenajului principal atragand dupa sine toate efectele conexe: blocarea tijei de actionare, deteriorarea “prizei” piesei melcate(imbinarea acesteia cu motorul de c.c.) deci aparitia jocurilor, etc.
In primul rand se va inspecta vizual starea “danturii” piesei melcate. Daca aceasta piesa prezinta uzura considerabila(aproximativ 2/3 din suprafata danturii este uzata) actuatorul nu mai poate fi reconditionat!!!
Daca insa uzura este usoara, se va incerca reconditionarea suprafetei uzate:
- localizarea zonei uzate; In cazul “materialului didactic”(actuatorul propriu) zona uzata se poate vedea in poza
iar uzura a fost estimata ca fiind medie. Uzura era prezenta prin tocirea relativ usoara a suprafetei a doua “spire” din profilul piesei melcate. Defectul se manifesta prin griparea partiala a angrenajului primar, adica zona tocita a profilului “agata”.
- remedierea defectului. Folosind unelte “de o deosebita precizie”
(unghiera pentru inlaturarea materialului tocit si smirghel fin 320 pentru netezirea zonei si refacerea profilului) defectul a fost inlaturat cu succes. 
Metodele de refacere a profilului piesei melcate pot fi nenumarate. In functie de localizarea si forma uzurii, las la latitudinea fiecaruia dintre dvs. gasirea unei metode de reparatie specifica defectului.
OXIDAREA PUNCTELOR DE CONTACT ELECTRIC ALE LAMELELOR CE ALCATUIESC CONTACTUL DE RELANTI.
Acest defect este la fel de frecvent ca si defectele mecanice insa din pacate este mult mai greu de remediat. Dificultatea remedierii nu o constituie operatiunea de remediere in sine ci operatiunile de demontare ce o preced si cele de reglaj/pozitionare ce o succed. Implica rabdare, finete si multa migala Voi incerca sa descriu cat mai detaliat reparatia, pentru acei dintre dvs. dornici sa incerce remedierea acestui defect.
Asa cum am mentionat mai devreme, tija de actionare(parte a mecanismului secundar) contine doua LAMELE elastice care alcatuiesc contactul de relanti. Acest contact furnizeaza calculatorului de injectie BOSCH informatii despre pozitia implicit cursa efectuata de tija de actionare, deci de deschiderea clapetei de aer in regimul de mers in gol al motorului.
Pozitionarea acestor doua lamele o puteti observa in poza urmatoare:
Capetele superioare ale acestor doua lamele sunt echipate cu cate o “pastila” de contact
care asigura contactul electric cu cei doi pini de contact din mufa situata pe carcasa actuatorului prin intermediul unor trasee de contact practicate pe “cuiul” care este corp comun cu carcasa superioara a actuatorului si care culiseaza in interiorul tijei de actionare.


Atunci cand tija de actionare este RETRASA complet, varful “cuiului” apasa pe o portiune a unei lamele presand-o peste cealalta lamela, astfel realizandu-se contactul electric prin care ECU injectie BOSCH este informat ca actuatorul a atins CAPATUL DE CURSA.
Acele portiuni de contact se afla in interiorul tijei de actionare nefiind vizibile. Aceste portiuni de lamela sunt echipate si ele cu niste “pastile” de contact, pastile care oxideaza, fiind necesara EXTRAGEREA LAMELELOR DE CONTACT din profilul interior al tijei de actionare pentru a se putea curata.
Cu o penseta, se prinde usor corpul lamelei(de cat mai de la mijlocul lungimii ei posibil, pentru a nu se modifica profilul lamelei) se trage usor de lamela transversal, catre centrul tijei si se trage incet in sus. Aceeasi procedura se aplica pentru ambele lamele.

Inspectati vizual capetele inferioare ale lamelelor.
Veti observa pe exteriorul acestora niste urme. Acele urme “tradeaza” atat prezenta cat si pozitia pastilelor de contact inferioare(adica pastilele propriu-zise ale contactului de relanti)
Observati in poza ca pastila de pe lamela din partea stanga este vizibila pe cand pe lamela din partea dreapta se vede doar o urma. Pastila lamelei din partea dreapta se afla pe cealalta fata a lamelei.
Acest lucru da indicatii pretioase asupra ORDINII DE REMONTARE a lamelelor in interiorul tijei de actionare:
- prima va fi montata lamela din DREAPTA(vezi poza de mai sus);
- a doua se va monta lamela din STANGA(vezi poza de mai sus).
Pozitia fiecarei lamele in interiorul tijei de actionare NU prezinta relevanta. FOARTE IMPORTANTA este insa ordinea de montare a lamelelor deci POZITIILE LOR RELATIVE una fata de cealalta!!!
Dupa scoaterea lamelelor se vor curata cu ajutorul unei radiere(gume de sters) atat pastilele de contact superioare(cele care culiseaza pe cui) cat si cele inferioare(cele care fac contactul de capat de cursa) insistandu-se pe cele din urma.


Dupa curatare, lamelele se remonteaza in tija de actionare in ordinea specificata mai sus, asigurandu-ne ca lamela din STANGA are capatul inferior indoit in sus(in asa fel incat unghiul facut de aceasta cu partea superioara(lunga) a lamelei sa fie mai mic de 90 grade). Acest lucru asigura discontinuitatea contactului electric atunci cand cuiul nu apasa pe lamela(adica atunci cand tija de actionare NU este la capat de cursa).
Eh….aceasta operatiune este cea mai dificila. Putin probabil sa reusiti sa pozitionati lamelele bine din prima incercare… nu o sa spun cat timp mi-a luat mie pana le-am nimerit ca sa nu va descurajez…
In orice caz, este o operatiune de tatonare care implica:
- montarea lamelelor;
- asamblarea angrenajului secundar si a celui primar;
- verificarea pe pinii aferenti mufei actuatorului STAREA contactului de relanti(trebuie sa fie DESCHIS atunci cand tija de actionare NU este complet retrasa!)
- alimentarea motorului de c.c pentru a aduce tija la capatul cursei
- verificarea starii contactului de relanti cu tija la capat de cursa(contactul in acest caz trebuie sa fie INCHIS.
Orice punct care nu e conform descrierii de mai sus va va obliga la redemontarea lamelelor de contact, “modelarea” formelor acestora si repetarea ciclului de verificare.
NU IMI ASUM NICI UN FEL DE RASPUNDERE in cazul esecului operatiunilor de reparare a actuatorului, deoarece reusita acestor reparatii depinde in mare parte de indemanarea si rabdarea depanatorului! Deci, in functie de indemanarea pe care o posedati(sau nu), dvs. veti alege sa incercati(sau NU) sa reparati acest actuator.
Exista sanse mari sa nu reusiti reparatia(in functie de defect)!!! De aceea, va recomand ca incercarea dvs. de a repara sa fie ultimul lucru inainte de a cumpara un actuator NOU!
Voi descrie cu lux de amanunte fiecare pas al demontarii/repararii acestui ansamblu tocmai pentru a simplifica pe cat posibil modul de lucru.
Acestea fiind zise…va prezint actuatorul-regulator de relanti, marca BOSCH, care face parte din sistemul de injectie monopunct BOSCH MonoMotronic MA 1.7. Acest sistem de injectie echipeaza mai multe autoturisme Dacia, Peugeot,etc
Codul de produs(bosch) al acestui actuator este 0 132 008 600. Acesta este montat in vecinatatea corpului comun clapeta-injector al sistemului de injectie.
Pentru demontarea acestuia:
- se va demonta capacul carcasei filtrului de aer;
- se va scoate filtrul de aer;
- se va demonta cutia filtrului de aer de pe corpul-clapeta;
- se va misca(cu mana) tija de actionare a clapetei de amestec si se va desprinde nuca de prindere cu care este echipat cablul de acceleratie;
- se va scoate cablul de acceleratie din suportul sau prin ridicarea garniturii de cauciuc pe care calca saiba ansamblului de reglaj si tragerea cablului;
Ultimele doua operatiuni sunt necesare pentru a facilita accesul ulterior la unul dintre suruburile de fixare ale actuatorului.
- se va deconecta mufa electrica a actuatorului(vezi poza);
Pentru demontarea actuatorului va este necesar un set de chei TORX/set de capete de surubelnita TORX. In pozele de mai jos sunt indicate suruburile de prindele ale actuatorului(3 la numar).
Dupa desfacerea actuatorului si curatarea superficiala a acestuia(carpa/pensula) vom trece la demontarea lui.
Urmarind conturul exterior al actuatorului veti observa niste cleme. Indepartati-le cu grija pe fiecare in parte deplasand usor cele doua parti ale carcasei in zonele respective. In acest fel, clemele nu vor sari la loc. Aveti grija si nu le fortati! Materialul este casant si riscati sa se rupa aceste cleme. Dupa desfacerea clemelor, trageti usor in sensuri opuse cele doua semi-cochilii ale carcasei.
Ansamblul desfacut arata ca in poza:
Se inlatura garnitura de etansare a semi-cochiliilor si apoi se demonteaza ansamblul motor de c.c. – surub melcat prin departarea(cu grija) a celor doua cleme care prind motorul de c.c. de carcasa si apoi tragand usor si din partea opusa clemelor de fixare, pentru eliberarea lagarului.
Dupa demontarea ansamblului, se scoate lagarul de pe axul surubului melcat si se trage usor de surubul melcat pentru a-l separa de axul motorului de c.c.
Atat lagarul cat si surubul melcat NU necesita forta mare de tragere. Manevrati usor pentru a nu deteriora.
Acum ne vom concentra atentia catre angrenajul “secundar”.
Pentru a-l demonta de pe carcasa actuatorului trebuie sa tragem usor, spre exteriorul carcasei, burduful negru de cauciuc care mascheaza imbinarea tijei angrenajului secunda cu varful(piesa care apasa efectiv pe piesa de actionare a clapetei de aer) acestui mecanism.
Astfel vom avea acces la imbinarea celor doua piese. Imbinarea este pe baza de filet cu santuri de blocare(acelasi principiu ca piulitele care prind planetarele de fuzete). Santurile de blocare sunt 4 la numar.
Se va deforma cu grija fiecare tesitura a gulerului varfului de actionare folosind o tija ascutita. Dupa deformare, se va desfileta(cu miscari relativ ferme) varful de actionare folosind MANA(eventual invelind varful intr-o carpa). Atentie!!! Folosind clesti riscati sa indoiti/rupeti gulerul sa corpul acestui varf de actionare!
Dupa desfiletare
Atentie mare sa nu se piarda saiba(arc lamelar) care asigura contra-tensiune angrenajului secundar. Pastrati-o cu grija.
Angrenajul secundar
Angrenajul in discutie este dotat cu un sistem ce previne desfiletarea completa a tijei din corpul rotii melcate, sistem pe care va trebui sa il desfacem. Este un pas care necesita destul de multa rabdare, atentie si perseverenta. Acest sistem consta intr-o piesa de plastic care se prinde de interiorul corpului rotii melcate.
Pentru a putea fi desfacuta piesa, trebuie departate cu grija, pe rand cele 3 cleme de fixare care trec prin corpul rotii melcate. Departati si impingeti USOR, pe rand, toate cele 3 cleme iar in timpul departarii fiecarei cleme impingeti concomitent, usor cu o tija de plastic pe muchia clemei. Pe partea opusa clemelor, exista un sant pe care il puteti folosi la deplasarea treptata a piesei folosind o tija ascutita din fier, pe masura ce desfaceti clemele.
Clemele vor sari la loc de cateva ori! Numai cu rabdare, calm si perseverenta veti reusi sa le defaceti INTREGI(fara a le rupe). Dupa ce ati reusit sa deplasati piesa spre exteriorul corpului rotii melcate
Avand in vedere ca, daca totul a mers bine, ati reusit demontarea completa a actuatorului, este timpul sa faceti un mic inventar al pieselor rezultate.
Verificati existenta tuturor pieselor rezultate(vezi poza) si pastrati-le cu grija.
Recomand spalarea tuturor pieselor de PLASTIC(incluzand cele doua parti ale carcasei) in apa calda si detergent. EXCEPTIE fac rondela de otel, saiba de tensionare si motorul de c.c.!!!
Se va trece acum la incercarea remedierii principalelor defecte care apar la actuatorul regulator de relanti, si anume:
1. Uzura profilului surubului melcat(tocirea locala a danturii acestuia);
2. Oxidarea punctelor de contact electric ale lamelelor ce alcatuiesc CONTACTUL DE RELANTI.
UZURA PROFILULUI SURUBULUI MELCAT.
Datorita functionarii indelungate a actuatorului in acelasi sablon de conditii(relanti la rece/relanti la cald), uzura mecanica a angrenajului primar va fi localizata asupra unei zone anume a “danturii” piesei melcate. Aceasta uzura duce intr-un final la griparea partiala sau totala a angrenajului principal atragand dupa sine toate efectele conexe: blocarea tijei de actionare, deteriorarea “prizei” piesei melcate(imbinarea acesteia cu motorul de c.c.) deci aparitia jocurilor, etc.
In primul rand se va inspecta vizual starea “danturii” piesei melcate. Daca aceasta piesa prezinta uzura considerabila(aproximativ 2/3 din suprafata danturii este uzata) actuatorul nu mai poate fi reconditionat!!!
Daca insa uzura este usoara, se va incerca reconditionarea suprafetei uzate:
- localizarea zonei uzate; In cazul “materialului didactic”(actuatorul propriu) zona uzata se poate vedea in poza
- remedierea defectului. Folosind unelte “de o deosebita precizie”

Metodele de refacere a profilului piesei melcate pot fi nenumarate. In functie de localizarea si forma uzurii, las la latitudinea fiecaruia dintre dvs. gasirea unei metode de reparatie specifica defectului.
OXIDAREA PUNCTELOR DE CONTACT ELECTRIC ALE LAMELELOR CE ALCATUIESC CONTACTUL DE RELANTI.
Acest defect este la fel de frecvent ca si defectele mecanice insa din pacate este mult mai greu de remediat. Dificultatea remedierii nu o constituie operatiunea de remediere in sine ci operatiunile de demontare ce o preced si cele de reglaj/pozitionare ce o succed. Implica rabdare, finete si multa migala Voi incerca sa descriu cat mai detaliat reparatia, pentru acei dintre dvs. dornici sa incerce remedierea acestui defect.
Asa cum am mentionat mai devreme, tija de actionare(parte a mecanismului secundar) contine doua LAMELE elastice care alcatuiesc contactul de relanti. Acest contact furnizeaza calculatorului de injectie BOSCH informatii despre pozitia implicit cursa efectuata de tija de actionare, deci de deschiderea clapetei de aer in regimul de mers in gol al motorului.
Pozitionarea acestor doua lamele o puteti observa in poza urmatoare:
Capetele superioare ale acestor doua lamele sunt echipate cu cate o “pastila” de contact
Atunci cand tija de actionare este RETRASA complet, varful “cuiului” apasa pe o portiune a unei lamele presand-o peste cealalta lamela, astfel realizandu-se contactul electric prin care ECU injectie BOSCH este informat ca actuatorul a atins CAPATUL DE CURSA.
Acele portiuni de contact se afla in interiorul tijei de actionare nefiind vizibile. Aceste portiuni de lamela sunt echipate si ele cu niste “pastile” de contact, pastile care oxideaza, fiind necesara EXTRAGEREA LAMELELOR DE CONTACT din profilul interior al tijei de actionare pentru a se putea curata.
Cu o penseta, se prinde usor corpul lamelei(de cat mai de la mijlocul lungimii ei posibil, pentru a nu se modifica profilul lamelei) se trage usor de lamela transversal, catre centrul tijei si se trage incet in sus. Aceeasi procedura se aplica pentru ambele lamele.
Inspectati vizual capetele inferioare ale lamelelor.
Observati in poza ca pastila de pe lamela din partea stanga este vizibila pe cand pe lamela din partea dreapta se vede doar o urma. Pastila lamelei din partea dreapta se afla pe cealalta fata a lamelei.
Acest lucru da indicatii pretioase asupra ORDINII DE REMONTARE a lamelelor in interiorul tijei de actionare:
- prima va fi montata lamela din DREAPTA(vezi poza de mai sus);
- a doua se va monta lamela din STANGA(vezi poza de mai sus).
Pozitia fiecarei lamele in interiorul tijei de actionare NU prezinta relevanta. FOARTE IMPORTANTA este insa ordinea de montare a lamelelor deci POZITIILE LOR RELATIVE una fata de cealalta!!!
Dupa scoaterea lamelelor se vor curata cu ajutorul unei radiere(gume de sters) atat pastilele de contact superioare(cele care culiseaza pe cui) cat si cele inferioare(cele care fac contactul de capat de cursa) insistandu-se pe cele din urma.
Dupa curatare, lamelele se remonteaza in tija de actionare in ordinea specificata mai sus, asigurandu-ne ca lamela din STANGA are capatul inferior indoit in sus(in asa fel incat unghiul facut de aceasta cu partea superioara(lunga) a lamelei sa fie mai mic de 90 grade). Acest lucru asigura discontinuitatea contactului electric atunci cand cuiul nu apasa pe lamela(adica atunci cand tija de actionare NU este la capat de cursa).
Eh….aceasta operatiune este cea mai dificila. Putin probabil sa reusiti sa pozitionati lamelele bine din prima incercare… nu o sa spun cat timp mi-a luat mie pana le-am nimerit ca sa nu va descurajez…
In orice caz, este o operatiune de tatonare care implica:
- montarea lamelelor;
- asamblarea angrenajului secundar si a celui primar;
- verificarea pe pinii aferenti mufei actuatorului STAREA contactului de relanti(trebuie sa fie DESCHIS atunci cand tija de actionare NU este complet retrasa!)
- alimentarea motorului de c.c pentru a aduce tija la capatul cursei
- verificarea starii contactului de relanti cu tija la capat de cursa(contactul in acest caz trebuie sa fie INCHIS.
Orice punct care nu e conform descrierii de mai sus va va obliga la redemontarea lamelelor de contact, “modelarea” formelor acestora si repetarea ciclului de verificare.
Comment