Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

Distributie corect pusa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Distributie corect pusa?

    Salut,
    V-am mai stresat eu cu aceasta problema dar inca nu i-am dat de cap...
    Acum revin si cu poze si sper sa fie cineva pe aici care sa ma lamureasca si pe mine odata pt totdeauna
    Problema a inceput cand am schimbat distributia si sincer sa fiu nici acum dupa ce am inceput sa invat mecanica la cat m-am plimbat prin service nu cred ca i-am dat de cap....
    Simptome:se incalzeste,nu mai trage ca inainte.
    Sa nu-mi spuneti ca am ceva la sistemul de racire ca am verificat tot.
    Initial din cate am inteles de la mecanic era distributia deplasata cu un dinte.A pus-o la loc,se simte asta dar tot puturoasa este.
    Am atasat si poze sa fiu mai pe intelesul tuturor.
    Stiu ca in momentul cand schimbi cureaua de distributie blochezi volanta si fulia de la axa cu came.Cei ce mi-au schimbat-o mie nu au procedat asa.Au blocat decat fulia de la axa cu came,dupa care au invartit de cateva ori fulia de la arborele cotit...nu ma intrebati de ce dar eu cred ca aia a fost greseala.
    Eu am verificat-o cum se vede in poze:
    -am bagat in a 5-a sa pot sa o manevrez usor
    -cu o cheie torx impingeam in gaura din blocul motor in timp ce trageam de masina pana in momentul in care cheia a intrat in gaura din volanta.Asa am ajuns la concluzia ca volanta nu are decat o sg gaura care corespunde cu cea din blocul motor.
    -dupa fixarea volantei am verificat sa vad daca gaura din fulia axei cu came corespunde cu cea din blocul motor
    -la o rotatie completa a volantei se potrivesc gaurile(semnele)
    -la urmatoarea rotatie gaura din fulia axei cu came se opreste unde se vede in poza 3
    Este o greseala undeva?
    Daca-i blochez axa cu came si invart doar fulia arborelui cotit pana se mai invarte volanta inca o data si apooi o blochez?Gresesc undeva?Cred ca incep sa bat campii dar vreau sa inteleg logica...
    Astept sugestii...sau,daca mai este pe aici un "mecanic in devenire" si are locatie si chef sa se murdareasca sa dea un semn.O desfacem impreuna
    Attached Files

  • #2
    Intre timp m-am mai documentat si am mai gasit ceva interesant.
    Am citit ceva legat de "avansul injectiei" care din cate am inteles trebuie reglat dupa schimbul curelei de distributie.
    Acum in functie de tipul motorului (Injector Pompa sau Pompa Distribuitoare) avansul se poate regla mecanic, electronic sau combinat.
    Efectul reglajului bun al avansului asigura pornirea usoara la rece, arderea buna, puterea motorului si zgomotul (vibratiile).
    Asta scria acolo.
    Efectele respective le regasesc la mine:putere scazuta a motorului.....vibratii....
    Singura problema ar fii ca in articolul pe care l-am citit scria de motoare diesel.
    La benzinare se poate regla avansul respectiv?

    Comment


    • #3
      daca imi dai seria masinii si adresa de email pe PM iti trimit documentatia de la peugeot referitor la schimbarea distributiei, eventual ma uit si in autodata si iti trimit si de acolo.

      Comment


      • #4
        Au blocat decat fulia de la axa cu came...


        N-ai cu cine... Cu totii am auzit aceasta "expresie" enervanta de-a dreptul.

        Sa fie o expresie folosita in partea de sus a Romaniei? )

        In alta ordine de idei,iti doresc sa iti repari autoturismul, sa mearga ca nou.

        P.S. Cei care s-au regasit in expresia de mai sud, si se simt ofensati ii rog foloseasca cu incredere PM-ul.

        Comment


        • #5
          Dupa cum am vazut in documentatie trebuie cateva scule speciale ptr inlocuit corect distributia asta, daca nu le-au avut e clara treaba.
          Ti-am trimis.

          succes

          Comment


          • #6
            Alymar, axul cu came, care deschide şi īnchide supapele de admisie şi evacuare, execută o rotaţie completă la/pt. fiecare 2(două) rotaţii complete ale arborelui cotit.

            Gāndeşte-te că fiecare timp la motorul tău durează 180 de grade de rotaţie arbore şi ai patru timpi din care doar īntr-unul se deschide supapa de admisie şi doar īntr-altul supapa de evacuare. Deci supapa de admisie va īncepe să se deschidă o dată la 720 de grade rotaţie arbore cotit. Evident, deci, că axul cu came, care deschide supapa, va trebui să se rotească de 2 ori mai īncet decāt arborele cotit astfel īncāt să deschidă supapa o dată la fiecare rotaţie a sa şi o dată la fiecare 2 rotaţii ale arborelui.

            Acesta este motivul pt. care la o rotaţie completă de arbore fulia de la axul cu came se potriveşte cu martorul iar la următoarea nu se mai potriveşte.

            Atāt cāt pot eu să īnţeleg şi cum văd lucrurile, singura posibilitate de fuck-up rămāne să fie defazat cu 180 de grade axul cu came. Asta īnsemnānd că supapa de admisie s-ar deschide īn timpul de combustie, īn loc de cel de admisie.

            Dacă aşa stau lucrurile, nu pot spune. Atāta timp cāt are aer, benzină, compresie şi scānteie, motorul va merge. Cāt de bine, cine ştie?

            Poate e o prostie ce am zis şi nu ar avea cum merge motorul dar eu aş lua īn calcul posibilitatea să fie defazat axul cu came 180 de grade(īntoarce fulia lui 180 de grade şi repune cureaua).

            Deştepţi şi prevăzători inginerii francezi cu găurelele lor dar mulţi mecanici la noi sunt atāt de imbecili că ar avea nevoie de de 2 găurele la 90 de grade(sfert de ceas) ca să fii sigur că nu fac ceva de genul ăsta.

            Cu avansul injecţiei nu e cazul să īţi faci griji la benzinara ta.
            Last edited by SonyAD; 21-09-2009, 01:06 AM.

            "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
            Nu sta īn calea babei spre māntuire.

            Comment


            • #7
              Deci,teoretic rezolvarea ar fii urmatoarea:
              -blochez volanta
              -invart fulia axului cu came in sensul in care se invarte cand merge motorul(de la pozitia din poza 3,la pozitia din poza 2)
              -apoi blochez fulia axului cu came si pun cureaua
              Este corect ce am spus mai sus?
              Pot sa gresec ceva?
              Care este riscul ca in momentul cand dau la cheie sa indoi supape?

              Comment


              • #8
                Originally posted by alymar View Post
                Deci,teoretic rezolvarea ar fii urmatoarea:
                -blochez volanta
                -invart fulia axului cu came in sensul in care se invarte cand merge motorul(de la pozitia din poza 3,la pozitia din poza 2)
                -apoi blochez fulia axului cu came si pun cureaua
                Este corect ce am spus mai sus?
                Pot sa gresec ceva?
                Care este riscul ca in momentul cand dau la cheie sa indoi supape?
                Dacă motorul este unul fără interferenţă, riscul de neplăceri este 0. Cel mult nu porneşte.

                Dacă motorul era unul cu tacheţi mecanici, ca să vezi dacă este cu interferenţă ai fi putut īncerca:
                - să roteşti motorul pānă cānd fulia axului cu came se aliniază cu martorul
                - blochezi ambele fulii
                - faci martori pe curea şi fulie ax came cu un marker Pelikan(foarte important să fie Pelikan ) ) să fii sigur că o pui īnapoi la dinte
                - scoţi cureaua apoi deblochezi fulia axului cu came şi īncerci să o īnvārţi de mānă o rotaţie completă cu simţul răspunderii, să simţi cānd/dacă se opreşte. Dacă se opreşte e cu interferenţă.

                Problema este că fără presiune ulei tacheţii hidraulici nu vor deschide supapele cāt trebuie şi te poţi păcăli că nu e cu interferenţă şi, oricum, arcurile de revenire tari ar putea ascunde momentul de contact supapă / piston.

                Deci va trebui să cauţi documentaţie pentru motorul tău.

                Dacă este cu interferenţă, probabil nu vei putea defaza axul cu came 180 de grade fără să dai chiulasa jos. Sau poate vei putea, din cauza tacheţilor hidraulici.

                Dacă defazezi cu fix 180 de grade, ar trebui să nu ai neplăceri. Pentru că 180 de grade ax cu came īnseamnă 360 grade vibrochen.

                Oricum, rotind 180 de grade axul cu came nu faci decāt să schimbi īntre ele timpul de admisie cu cel de combustie şi cel de compresie cu cel de evacuare, supapele deschizāndu-se corect. Acum, depinde ce īnţelege ECU-ul din manevra asta.
                Last edited by SonyAD; 21-09-2009, 01:54 PM.

                "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
                Nu sta īn calea babei spre māntuire.

                Comment


                • #9
                  Sincer sa fiu nu stiu care este treaba cu interferenta sau fara...
                  Tachetii sunt mecanici pt ca i-am reglat.
                  SonyAD vad ca te pricepi,ai tp sa facem verificarea impreuna?

                  Comment


                  • #10
                    Mă pricep la teorie şi din ce m-am documentat de pe net sau din ce am intuit din ce ştiam deja.

                    Dacă vrei dă-mi pe pm unde stai că mi-ar face plăcere să mă joc şi eu de-a mecanicul.

                    "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
                    Nu sta īn calea babei spre māntuire.

                    Comment


                    • #11
                      Am ascultat sfatul cuiva de aici de pe forum si am schimbat mecanicul
                      A verificat daca este la punct distributia si a constatat ca da...fara sa desfaca totul sa verifice cum au facut altii
                      Dupa ce i-am povestit ce am mai facut si ce simptome a prezentat dupa ce am schimbat distributia concluzia a fost simpla...
                      Una sau mai multe supape indoite (
                      Acum urmeaza sa-i dea jos chiuloasa saptamana viitoare sa vedem daca este sau nu asa.
                      A mai trecut cineva prin asta?
                      La ce preturi sa ma astept pt piese?
                      Manopera mi-a spus ca este 300 lei.Acceptabil as spune eu.

                      Comment


                      • #12
                        Am ajuns la mecanic intr-un final...
                        A dat chiuloasa jos si a mers cu ea la verificat.
                        Raspunsul...toate supapele de admisie "indoite".Nu foarte tare pt ca a reusit sa le faca.Asta m-a scutit sa mai dau banii pe supape.
                        Din cate am inteles eu supapa nu calca pe toata suprafata scaunului.Nu una,toate de la admisie.
                        De aici sa mi se traga minusul de putere si problema cu incinsul motorului?

                        Comment


                        • #13
                          Domnilor o supapa indoita nu se repara si daca era una sau mai multe supape indoite acel motor nu pornea in veci .deci cred totusi ca nu ai gasit mecanicul de care aveai nevoie . si avansul nu se regleaza .

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by viorelpanait View Post
                            Domnilor o supapa indoita nu se repara... .
                            Ba da,cu alta .
                            In caz de suspiciune pentru supape indoite,inainte de a desface motorul,se masoara compresia,lucru ce se invata si la scoala de ucenici mecanici.Inca n-am intalnit motor Peugeot caruia sa-i verifici punerea la punct a distributiei fara a demonta cel putin capacul superior (un mag poate face asta ) ).

                            ps.un motor cu 4 din 4 supape indoite nu porneste nici tras.

                            Comment


                            • #15
                              Corect domnule jack.

                              Comment

                              Working...
                              X