Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

Schimb ulei cutie automata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimb ulei cutie automata

    Salut
    Am cumparat de curand un 607 cu aceasta cutie automata ZF4HP20 cu care se pare ca mai sunt dotate si unele modele de Citroen si Renault
    Aceste cutii sunt gresate 'life time' si cu toate acestea de cateva zile am citit pe diverse forumuri despre diversi pasionati care si-au schimbat singuri cu un minim de dotare (fara diagnoza electronica) uleiul Ideea este evident prelungirea vietii acesteia
    Intentionez sa fac acelasi lucru si ma bucur de orice experienta personala impartasita sau chiar si pareri pro/contra
    multumesc

  • #2
    Pentru cutia automata 4HP20, NU este nevoie de intretinere fiindca este asigurata pt toata durata de exploatare conforma a autoturismului. Uleiul recomandat strict pt cutia ta automata este ATF LT 71141 si ai nevoie de diagnoza pt a stii cu cit trebuie completat. Uita de cei ce fac experiente pe 607 lor, crede-ma ca nu vrei sa ajungi in service cu defectiune la cutia automata, mai bine iti cumperi alta autoturism. Lasa-mi te rog seria ta de caroserie pt a te ajuta mai mult si foloseste consumabile originale Peugeot, chiar daca nu-ti faci reviziile la ei.
    Odi profanum vulgus et arceo.
    Peugeot 607 2.2 HDI automatic 170 CP OBD tuning

    Comment


    • #3
      salut Dorian Lutz,
      Am citit toate threadurile de pe forum Peugeot RO cu raspunsurile si sfaturile pe care le dai latoti si iti apreciez competenta si experienta
      Amfost convins de oportunitatea schimbarii uleiului citind http://www.yaronet.com/posts.php?s=95779 Ce parere ai ?
      VF39D3FZE92098512 Multumesc

      Comment


      • #4
        Salut,

        Intradevar la majoritatea producatorilor europeni, in cartile de intretinere a autoturismelor din ziua de azi, scrie ca aceste cutii automate nu au nevoie de intretinere, deorece folosesc niste "minunate" uleiuri super aditivate de genul celui mentionat mai sus (care este de fapt ESSO ATF LT71141).
        Dar daca ne gandim ca gasim chiar pe ambalajul acestor uleiuri o perioada de valabilitate pana la care poate fi tinut in bidon, cum poate sa spuna cineva ca in mediul mult mai agresiv din cutia de viteze (temperatura ridicata - ca nu degeaba exista radiator de racire a uleiului din cutia de viteze automata si presiune specifica intre datura angrenajelor) uleiul nu isi deterioreaza proprietatile.
        Producatori traditionali de autoturisme ce au cutii de viteze automate (americani si japonezi - GM, Ford, Toyota si chiar Suzuki) prevad in continuare si la masinile de ultima generatie, inclusiv pentru cele vandute in europa, inlocuirea uleiului din cutiile de viteze automate la anumite intervale (de la 30.000 km - 60.000 km).
        Am intalnit urmatorul fenomen la VW Passat 1.9 TDI, fabricat in 1998, cutie de viteze automata 4 trepte, ce are in manual aceeasi mentiune "life time", dupa un anumit rulaj uleiul care isi schimbase proprietatile (orice s-ar spune datorita frecarilor intre discurile ambreajelor si franelor tot se genereaza un span, din care o parte din particule raman in suspensie in ulei chiar si dupa filtrare) a atacat semeringul de la arborele de intrare in cutie. Pe la semering a inceput sa piarda ulei si dupa un rulaj cu nivel sacazut al uleiului fenomenul a inceput sa se accelereze si sa se agraveze, ambreajele au inceput sa patineze usor (ne sesizabil), fapt ce a condus la aparitia de temperaturi mai mari ale uleiului in cutie si la cresterea gradului de particule in suspesie, pana cand patinarea a devenit sesizabila, moment in care era prea tarziu si a trebuit facuta reparatie capitala la nivelul cutiei de viteze automate (tot un ZF in 4 trepte ce folosea ulei ESSO ATF LT711??, o codificare similara celei de mai sus - nu mai stiu exact codul).
        Din discutiile purtate cu cei la care am efectuat operatiunea (de fapt schimbat CV aut. cu una acelasi model reconditionata) - mecanici ce au lucrat in Germania intr-un atelier ce efectua reconditionari de CV aut., fenomenul este tipic modelelor noi (dupa 1995 la uni producatori si undeva dupa 2000 la alti) de autoturisme europene si majoritatea ajung sa aiba probleme dupa un rulaj de 150.000 - 250.000 km in functie de modul de exploatare.
        Tot de la ei am aflat ca au cutii de viteze automate pe care le-au reconditionat dupa un rulaj de 300.000 km de la reconditionare fara probleme, in conditiile in care a fost schimbat regulat uleiul (de fapt improspatat partial, deoarece prin desfacerea busonului nu se evacueaza din cutie mai mult de ~ 50% din capacitate, restul de ulei ramane in canalizatii si convertizor) si filtrul de ulei al cutiei.
        Aveau si clienti cu masini ce efectuau tracari, fiind dotate cu CV aut. la care proprietarul a inteles inca de noua sa schimbe regulat uleiul si aveau rulaje importante fara a avea porbleme.
        Ca urmare sfatuiesc pe toti ce vor sa pastreze cat mai mult timp in stare buna de functionare cutia de viteze automata sa inlocuiasca uleiul si filtul cutiei de viteze automate periodic (acum nu pot sa precizez un interval batut in cuie), dar daca cei cu traditie recomanda aceasta operatiune de intretinere, nu putem sa ignoram acest aspect.
        De altfel unul din elementele ce evidentiaza starea cutiei de viteze automate este si starea uleiului din cutia de viteze automata (culoare si miros).
        Inalta ordine de ideei operatiunea e bine sa fie facuta de un mecanic care a mai facut asa ceva si dotarile necesare, la VW Passat se folosea in dispozitiv ce se conecta la CV aut. cu un furtun si trebuia pornit motorul astfel incat temperatura sa ajunga la temperatura de regim la care sa fie stabilit nivelul, daca nu stii toate amanuntele se poate face "o isprava".
        Last edited by peet; 09-04-2008, 09:17 PM.

        Comment


        • #5
          Sau īţi iei cu transmisie manuală şi n-ai nici o treabă.

          "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
          Nu sta īn calea babei spre māntuire.

          Comment


          • #6
            @peet, in caz ca nu ai observat, aici discutam despre autoturismele Peugeot iar in acest thread, strict de cutia de viteze automata a Peugeot-ului 607. Probabil ca fiecare posesor de Peugeot stie ca acest fabricant colaboreaza cu Total si Esso, deci a fost irelevant sa specifici:"(care este de fapt ESSO ATF LT71141)".
            In ce priveste fiabilitatea motorului 2,2 HDI, este de notorietate fiabilitatea lui, indiferent ca are grefata o cutie de viteze automata autoadaptiva (tip Porsche) sau una manuala.
            Cunosc cazuri concrete de cutii de viteze de 607 care dupa 100.000-140.000 km necesitau o completare infima a uleiului din cutie, plus ca la 607, proprietatile uleiului din cutia de viteze, se verifica prin diagnoza computerizata, aceiasi diagnoza hotarind si cantitatea necesara completarii. No ofence.
            Odi profanum vulgus et arceo.
            Peugeot 607 2.2 HDI automatic 170 CP OBD tuning

            Comment


            • #7
              Intradevar poate am generalizat un pic, dar am exprimat parerea mea despre utilitatea schimbului "uleiului" din cutiile de viteze automate, am mentionat exact marcajul lichidului de transmisie automata pentru ca din ce am mai cautat si eu, cam acesta am observat ca ar fi ( http://tech.bentleypublishers.com/se...n%20Fluids.pdf ).

              Nu inteleg de ce in Europa nu s-au extins masinile avand cutii de viteze automate, sunt mult mai confortabile si diferenta de consum nu e chiar asa de speriat (am codus cateva alte marci de masini avand cutie automata de viteze), probabil si aceasta solutie cu lichidul de transmisie automata ce nu se schimba a dus si la lipsa de incredere a oamenilor in fiabilitatea cutiilor de viteze automate.

              Comment


              • #8
                Sint de acord cu tine in ce priveste confortul cutiei automate de viteze si diferenta relativ mica la consum, intre ea si cutia manuala de viteze. Totusi, din studiul facut de mine in decursul anilor, cutia automata de viteze este refuzata din alte motive decit cel expus evidentiat de tine mai sus, fiindca prea putini cunosc datele tehnice ale cutiilor de viteze.
                O sa expun citeva dintre motivele "practice" (fara a le comenta aici) pt. care unii nu-si achizitioneaza autoturismul echipat cu cutie automata de viteze: lipsa fiabilitatii, consum excesiv de mare, spiritul de turma, lipsa placerii de a "mesteca" vitezele. :doh:
                Odi profanum vulgus et arceo.
                Peugeot 607 2.2 HDI automatic 170 CP OBD tuning

                Comment


                • #9
                  ok dar la finalul acestei discutii concluzia care e ? cind schimbam uleiul din cutie sau cind il completam ?
                  :naughty: -_-

                  Comment


                  • #10
                    Salut

                    De-un schimb efectiv al uleiului putem vorbi doar in cazul demontarii cutiei! Vidanjandu-se doar 1/2 din cantitatea de ulei, schimbul propriu zis, e practic tot o completare, doar ca e de amploare, si mult mai sanatoasa. Si mie mi-au afirmat la reprezentanta caci uleiul nu se "schimba"! La rugamintile mele...si la urma mi-au aprobat initiativa, uleiul vidanjat fiind destul de negru, nefiind cred vreodata schimbat. Treaba am facut-o dupa cumparare, odata cu schimbarea generala a consumabilelor.(masina avand >250k km rulati, dar nu si afisa-ti in bord!). Le-am dat sa puna si-un tratament avansat. Concluzie: schimbati!, e sanatos! Costul fiind floare la ureche, la fiecare 60k se poate schimba.(parerea mea!).
                    I sign out! , i love opel calibra!!!:thumbup:

                    Comment


                    • #11
                      Concluzie: Nimeni din reteaua Peugeot n-o sa incerce vreodata sa te contrazica la nesfirsit, oricine ai fi. La urma urmei e vorba de banii tai. Stiu bine ce afirm aici.
                      Apropo, intreaba-i pe cei de la ZF daca-s de acord cu initiativa ta si spune-le si despre tratamentul avansat aplicat cutiei lor de viteze.
                      Odi profanum vulgus et arceo.
                      Peugeot 607 2.2 HDI automatic 170 CP OBD tuning

                      Comment


                      • #12
                        Din cāte m-am informat de-a lungul vremii, la transmisie hidramată cānd ajunge uleiul negru īnseamnă că e schimbat deja prea tārziu. Trebuie să fie īncă roşu sau maro.

                        După părerea mea la o hidramată trebuie să schimbi mai des uleiul pentru că īn el se scaldă benzile de īnfrānare (de metal sau curele cu ferodo pe ele) şi pachetele de ambreiere, care umplu uleiul(care e totodată şi lichid hidraulic) cu particule din materialul de frecare. Plus că uleiul e supus la forţe de forfecare mai mari decāt īntr-o transmisie manuală. Dacă miroase şi a ars, e clar. Ai pachetele de ambreiere şi/sau curelele afectate.

                        Cred că există metode de schimbare completă a uleiului fără demontare a cutiei. Dar greu ai să găseşti pe cineva care se pricepe la schimbătorii noştri de piese, care nici nu concep să schimbe lichidul hidraulic din transmisiile hidramate.

                        Ai putea schimba de 2 sau 3 ori la rānd, după cāteva zile de condus, lichidul hidraulic şi aşa va fi aproape ca şi cum l-ai schimbat integral.

                        Oricum, transmisiile hidramate sunt o obscenitate inginerească.

                        "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
                        Nu sta īn calea babei spre māntuire.

                        Comment


                        • #13
                          mersi @SonyAD

                          Valabil, buna sugestia cu schimburile repetate!
                          I sign out! , i love opel calibra!!!:thumbup:

                          Comment


                          • #14
                            Ma puteti ajuta si pe mine cu ce tip de ulei ar trebui la cutia de viteze automata daca va dau seria sasiu nu am seria de pe cutie.VF39D4HXE92068890. Va multumesc.

                            Comment


                            • #15
                              ESSO ATF LT 71141 sau MOBIL ATF 4HP20 AL4
                              Odi profanum vulgus et arceo.
                              Peugeot 607 2.2 HDI automatic 170 CP OBD tuning

                              Comment

                              Working...
                              X