Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

Turatia si vitezele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Turbina este cu geometrie variabila si intra la turatii joase, nu trebuie dusa pana la 2500 ture sa intre. Valabil pentru motoarele HDI
    Respect oamenii care isi respecta masina!!!
    PeugeoT 207 TRENDY 1.4 HDI , GRI CENDRE , 2006.
    Isuzu D-MaX 3.0 TD 163 HP. 4X4:naughty:
    , GRI ALUMINIU , 2007.

    Comment


    • #47
      Compresorul nu "intră" la o turaţie. Se învârte mai tot timpul, în funcţie de cum învârt gazele turbina.

      "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
      Nu sta în calea babei spre mântuire.

      Comment


      • #48
        Deci pana la urma cum iti poti da seama la ce turatie intra turbina?? Ma refer la motorizarea mea in special si la toate celelalte motorizari dealtfel... Exista vreo regula sa intre toate la fel sau cum? Scrie undeva ca eu nu am gasit pe nicaieri nimic sa imi dau seama la cat intra turbina...
        Peugeot 206, 1.4 HDi, 68 cp, oct 2007, 103569 km >> 5.3 l/100km

        Comment


        • #49
          Nu există nici o corelaţie fixă între turaţia motorului şi turaţia turbinei pe turbodiesel.

          "Metoda aceasta returnează toarţa ferestrei principale."
          Nu sta în calea babei spre mântuire.

          Comment


          • #50
            o intrebare am si eu despre cuplu :-s am vazut ca al meu are 130 Nm la 4000 rpm, iar cel 1.6 HDI 90 CP are 215 Nm la 1750.
            Care dintre ele ar "excela" la o liniuta ? Multi se lauda ca dieselul duce mai repede, astept un raspuns. Multumesc anticipat

            Comment


            • #51
              In mod normal dieselul ar tb sa aiba castig de cauza pentru ca dezvolata puterea maxim la turatii mult mai mici.

              Comment


              • #52
                Originally posted by robbybubble View Post
                o intrebare am si eu despre cuplu :-s am vazut ca al meu are 130 Nm la 4000 rpm, iar cel 1.6 HDI 90 CP are 215 Nm la 1750.
                Care dintre ele ar "excela" la o liniuta ? Multi se lauda ca dieselul duce mai repede, astept un raspuns.
                Luam doua bucati masini cu respectivele masini,cu aceleasi "gume" si mase.
                De asemenea mai luam doua bucati soferi/piloti care isi cunosc foarte bine masinile.
                Daca dieselul are castig de cauza la demaraj pentru inceput (datorita cuplului mare la turatii joase) ,el va pierde in final datorita plafonarii in ture,adica se pierde timp cu schimbatul vitezelor ,in timp ce benzinarul ajunge la 100 km/h in treapta a doua si zau ca-i place,moment in care un diesel era de mult intr-a treia.

                Comment


                • #53
                  E foarte corect ce zice turbojack. Clar ca benzinarul ar castiga.

                  Comment


                  • #54
                    'Neaţa la toată lumea!
                    Hai să pun o întrebare de tot râsul pentru că sunt un "noob" în ale diesel-ului:
                    La ce turaţie este indicat să schimb treapta de viteză la un motor de 1.6 litri HDi cu 110 cp? Maşina are un rulaj de 11.500 km şi eu schimb în treaptă superioară la 2.000 rpm. E bine? Nu e bine? Cum este corect?
                    Vă mulţumesc şi îmi cer scuze dacă întrebarea este "deplasată" sau off-topic.
                    Daca dai click aici, nu se va intampla absolut nimic.

                    Comment


                    • #55
                      Trepte de viteza, turatii, etc.

                      Treptele 1-2 = nu conteaza, poti sa mergi si in ralanti
                      Treapta 3-a = minim 1500 rpm, acceperatie usoara pina la 1900 rpm( turatia de cuplu maxim ).
                      Treapta a 4-a = minim 1800 rpm, acceleratie usoara pina la 1900 rpm.
                      Treptele 5 - 6 = numai in cuplu, adica minim 1900 rpm.
                      Mentionez ca astea sint turatile minime la care trebuie sa ramii dupa ce ai schimbat treapta.
                      De preferat a nu se tura mai mult de turatia de putere maxima, adica 4000 rpm in cazul de fata.
                      Important ! Sa stiti ca si dieselul se poate tura pina la 4.000 rpm, chiar este indicat dupa rodaj sa se urce in turatia pt curatire turbo, tobe, catalizator.
                      A nu se tura peste 2400 rpm inainte de a urca temperetura lichidului de racire, undeva 50-60 gr C, dupa ce a ajuns la aceasta temperatura va puteti duce pina la 3.000 rpm.
                      Numai dupa ce a ajuns la 90 gr C puteti tura pina la 4.000 rpm.
                      Ce am scris mai sus este pt mers la consum si sanatos.
                      Nu va luati dupa birfele din fata blocului, dieselul se simte bine la turatie, cel mai mult ii place intre 2000 si 3000 rpm.
                      Odata ajuns in turatia de cuplu ( cazul de fata, 1900 rpm ) puteti accelera brutal daca este nevoie, nu se intimpla nimic, dar nu mai mult de turatia de putere maxima.
                      Valabil pt orice tip de diesel, se schimba numai datele motorului si de aici se aplica formula.

                      Generalitati :
                      Din ce in ce mai multa lume isi doreste sa cumpere masini cu motor diesel, si de aici intrebarea :
                      Cum sa merg ca sa-mi protejez investitia ?
                      In primul rind, am ajuns sa ne cumparam masina cu motor diesel, acum ce trebuie sa stim imediat.
                      - puterea maxima, la ce turatie ? ex. 130Cp/4000 rot/min , sau 70Cp/4600rot/min
                      -de ce ne trebuie sa stim turatia ? pt ca e bine sa nu sarim de aceasta turatie
                      -cuplul maxim, la ce turatie ? ex. 310/1900rot/min , sau 122/2200rot/min
                      -de ce trebuie sa stim la ce turatie am cuplul maxim ? pt ca in cuplu, avem cel mai mic consum si cea mai mare forta, si de stiut ca in treptele superioare (3,4,5,6) e bine sa acceleram mai promt numai dupa ce motorul a ajuns in turatia de cuplu.
                      -Pornirea si mersul cu motorul rece !
                      -se pune contactul, urmarim becul ce ne arata o rezistenta, dupa ce se stinge dam la demaror si mot. porneste.
                      -De fapt ce urmarim cind privim la becul respectiv ? becul respectiv ne indica ca bujiile functioneaza.
                      -Ce sint bujiile icandescente ? sint niste rezistente care se inrosesc si incalzesc aerul din camera de ardere pt a pornii motorul repede.
                      -Cat timp functioneaza bujiile ? mai functioneaza si dupa ce motorul a pornit citeva secunde, iar la motoarele moderne sint controlate de calculatorul motorului si pot functiona intermitent pina ce mot s-a incalzit.
                      -Buun, am pornit motorul, acum ce fac ? stau sa se incalzeasca, sau pot sa plec imediat ?
                      -Depinde de calitatea motorului si de calitatea uleiului. La motoarele mai vechi e bine sa stai un min/doua, la motoarele noi (generatie noua), min 30 sec.
                      -Cum ma comport cu masina pina se incalzeste motorul ?
                      -Pina ajunge apa la temp optima de functionare a motorului, e bine sa nu turam peste 2400 rot ( pina la aceasta turatie lucreaza bujiile incandescente ) si asta treptat, nu dintr-o data, adica imaginati-va ca intre picior si pedala de acceleratie aveti un ou, si apasati usor sa nu se sparga oul.
                      ----Foarte Important----
                      Motoarele turbo contin o turbosuflanta care lucreaza la parametri optimi numai in cuplu, de aceea nu se accelereaza brutal sub cuplu, in treptele superioare .
                      -Oprirea motorului !!!
                      -Si oprirea motorului nu se face usor asa cum am crede, deci :
                      -ex. Mergem pe un drum bun sa zicem autostrada, cu viteza si ne apuca stomacul, ce facem ?
                      -Pai simplu, oprim masina, oprim motorul si fugim in buruieni---TOTAL gresit
                      -Turbo este actionat de gazele arse, care au temperaturi colosale la forje, si oprind motorul imediat dupa forje riscam sa indoim axul turbinei, sau sa-l intepenim si de aici s-a dus turbo.
                      - Deci : cind ne hotarim sa oprim dupa o forje, lasam masina in frina de motor (in treapta superioara) si o lasam sa mearga pina tinde sa se opreasca, sau oprim masina, dar nu oprim motorul. Gazele arse care actioneaza turbo sint mult mai reci in frina de motor sau in ralanti decit in forje, si automat vor raci si turbo. Acest lucru e valabil si pt masinile care au turbo racite cu apa.
                      Aceste lucruri sint bine de stiut cind plecam cu un diesel la drum.

                      RODAJ
                      Dupa luni de asteptare si nervi intinsi la maxim, hop ca apare si dieseluta mult asteptata.
                      Dar acum probleme este primul diesel, sau prima masina, sau prima masina noua, cum sa mergem sa nu stricam iubitica noastra
                      Nu va speriati, nu este asa sensibila, trebuie sa stiti citeva date :
                      Turatia la puterea maxima ex. 116/4.000 rpm
                      Cuplu la ce turatie ex 285/1900 rpm
                      Temperatura constanta ex 90 gr C
                      De ce trebuie sa stim ?
                      In rodaj, sau primele 2-3.000 km nu trebuie sa ajungem la turatia de putere maxima, adica mergem pina la maxim 3.000 rpm daca masina noastra are turatia de 4.000 la put. maxima.
                      Trebuie stiuta turatia de cuplu, sa nu mergem subturat in treptele mari ( 4-5-6 )
                      Temperatura trebuie stiuta pt ca numai la temp normala (data de producator ) toate componentele motorului sint dilatate normal si nu apar uzuri premature.
                      De ex. inainte de temp normala, daca fortati motorul vor aparea forte mult mai mari in motor, si anume :
                      cilindru se dilata si pe interior, iar pistonul numai in exterior, si de aici frecarea este f. mare daca dati forje inainte de temp nominala de mers.
                      Nu va sfiiti sa saltati capota (nu musca ), chiar daca va uitati sub capota ca la o icoana. Va uitati de eventuale pete de ulei, pierderi de motorina, pierderi de lichid de racire, si neaparat controlati uleiul.
                      Se stie ca in rodaj consumul de ulei este mai mare si nu asteptati sa va spuna masina ca nu mai are ulei, ca poate va anunta duminica noaptea prin virf de munte si dati din colt in colt ca nu aveti de unde sa luati si nici de care sa luati.
                      In rodaj sa aveti neaparat un litru de ulei in portbagaj (nu stiti cind va trebuie )

                      Am spicuit citeva date din topicul cu dieselul, cind voi avea mai mult timp, o sa mai caut date sa fie toata lumea multumita.

                      Cum trebuie exploatat un diesel turbo
                      http://www.youtube.com/watch?v=fbbTnfJUPXg
                      http://www.youtube.com/watch?v=9z6C-PJnuQU

                      Si un filmulet cu un motor diesel TDI 131 Cp, exploatat cum trebuie.
                      http://www.youtube.com/watch?v=aivfe48KsWA


                      Cate ceva despre intretinere :
                      Bun, acum sa vorbim de efectele negative pe care praful le creaza motoarelor noastre si implicit banilor nostri.
                      Acum sa vedem din ce este facut un filru de aer, cit tine el pe masina, daca se poate sufla/aspira.
                      La ora actuala filtrele nu sint facute din hirtie simpla ca pe vremuri, ci contin fibre de celuloza,dar si fibre textile sintetice precum si matase, deci filtrele ar fi mai bune ca pe vremuri, dar acest continut face elementul filtrant mai elastic, adica daca fortam filtrul cu un jet de aer, pori filtrului se vor mari, dar dupa aceea vor reveni la forma initiala.
                      Bun, ce se intimpla daca filtrul de aer este imbicsit ?
                      In afara de faptul ca se simte ca masina nu mai trage ca inainte ( si alte efecte ) vom forta prin acceleratie, deci prin turatie sa invingem acest incovenient. Automat porii filtrului de aer sint nevoiti sa se mareasca pt a da drumul la aer sa circule si asta inseamna praf in motor.
                      Bun, praful ajunge sa treaca de elementul filtrant, prima data va ajunge la debitmetru, la turbo, la intercooler, trece prin supapa EGR, prin partea finala a admisiei si pe urma in motor ( in capul pistoanelor )
                      Ce este praful ?
                      Este un fel de smirghel fin, ceva care pe traseu daca da de vapori de ulei, se face namol, se depune, freaca, provocind uzuri si depuneri cu orice intra in contact.
                      Deci, un criminal de motoare si orice sistem auxiliar cu care intra in contact.
                      Cine a desfacut o supapa EGR, cine a demontat o admisie, o turbosuflanta, stie ce gasim acolo, ne crucim cind stratul pietrificat de mizerie aproape ca stranguleaza circulatia libera a aerului.
                      Bun. cum facem sa nu ajungem ca acest praf sa ne usuce buzunarele ?
                      Se stie din orice afacere ca nu se poate face profit fara sa investesti, deci si aici este tot asa.
                      Dar noi trebuie sa investim in ceva ( care la prima vedere pare bani pierduti ) care nu se va face simtit, pt ca schimbarea filtrului de aer, nu ne aduce la prima vedere nimic nou, deci pt un necunoscator in materie va zice ca sint bani aruncati pe geam.
                      Cind schimbam filtrul de aer ?
                      De cite ori este nevoie, se poate schimba filtrul de aer si de doua ori la un schimb de ulei, totul conteaza pe ce drumuri mergem.
                      Suflam/aspiram filtrul de aer ?
                      Eu unul sint impotriva acestei metode de a scapa de praful din filtru, dar daca ar fi sa fac asa ceva, as aspira filtrul de aer, in nici un caz nu l-as sufla.
                      Mai bine il aspir cu aspiratorul din casa, pt ca la aspiratie nu maresc porii, dar la o suflare cu un compresor, porii se pot mari si nu se stie daca isi mai revin.
                      Daca facem un mic calcul, e de-ajuns o singura data la 50.000 km sa curatam turbosuflanta, supapa AGR,admisia, si banii pe care ii vom da pt aceasta operatie sa ne cumparam filtre de aer, pt 100.000 km.
                      Sa nu mai vorbesc de uzura in turbo ( axul turbosuflantei ), de cilindri, de segmenti, de supape.
                      Bun, sa vedem ce se intimpla daca Debitmetru se va umple de praf ( nu vorbim de inlocuire, ca asta inseamna bani seriosi ), acesta nu va mai citi cum trebuie, va trimite date eronate la ECU, ECU va fi obligat sa forteze turbo pt a face fata cereri de acceleratie a soferului, si de aici motorul va merge defectuos, va consuma mai mult, va scoate fum negru.
                      Iar fumul negru ne streseaza, incepem sa ne facem calcule ce se intimpla, bani aruncati pe diagnoze, poluam atmosfera, etc.

                      Filtru de polen, este un filtru care nu da voie prafului,mirosului si orice impuritate in cabina masini.
                      Si aici nu trebuie sa ne zgarcim, exista filtre de polen din hirtie normala si filtre de carbon.
                      Cel de carbon, are in constructie si ceva care nu da voie unei bacterii sa se cuibareasca in sistemul de ventilatie a interiorului masini.
                      Filtrul de carbon este confectionat dintr-un material ce contine fibre sintetice si fibre de carbon, dar atentie, este foarte fragil si nu se poate sufla/aspira deoarece il vom distruge.
                      Bun, cu totii am trecut prin mirosuri neplacute in masina cind dam drumul la aer, fie condtionat fie normal.
                      Acest miros neplacut este de fapt o bacterie care se cuibareste si creste in sistemul de ventilatie.
                      Cum ajunge acolo ?
                      Ea se face singura din cauza umiditatii, stim ca aerul rece care trece prin tubulatura provoaca umezeala cind afara este foarte cald si dam drumul la AC.
                      Cum facem sa nu ajungem la aceasta problema ?
                      Ori schimbam filtrul de polen mai des si punem numai filtru de carbon, ori inainte de a opri masina, oprim AC-ul si lasam doar ventilatia pt a usca tubulatura inainte de a opri masina.
                      Iar stim ca daca oprim masina cu AC dat drumul, pe timp de vara si pornim masina dupa 5 minute ( sa zicem ) vom simti in masina un aer umed, e, aerul ala este propice pt a se naste acea bacterie care ne face aerul sa miroasa a ciorapi nespalati.

                      Comment


                      • #56
                        Multumim pentru informatiile detaliate. Nu stiu cum ai avut rabdare sa scri atat. Pe bune.
                        VIATA E GREA, DA' TRECE...:)

                        Comment


                        • #57
                          Explicatii foarte utile. Multumesc foarte mult.
                          Acum, cu permisiunea voastra si cu inca un rand de scuze pentru nestiinta mea va mai adresez o intrebare legata de aceasta tema (sper sa nu fiu iarasi off-topic): Peugeot 207 1.6 HDi 110CP este de tip common-rail? si... are turbina?
                          Imi cer scuze pentru astfel de intrebari dar nu am mai avut contact cu motoarele diesel pana acum.
                          Multumesc pentru intelegerea de care dati dovada.
                          Daca dai click aici, nu se va intampla absolut nimic.

                          Comment


                          • #58
                            Orice motor de la Peugeot este de tip common-rail si normal ca orice motor diesel are turbina...ma refer la cele mai noi '98-prezent.Deci si a tau are turbina
                            Last edited by revolution; 06-08-2008, 04:57 PM.

                            Comment


                            • #59
                              Ok, mulţumesc foarte mult pentru răspuns. :blush:
                              Daca dai click aici, nu se va intampla absolut nimic.

                              Comment


                              • #60
                                Gresit. Din cate stiu eu motorul de 1,9 D 71 CP nu are turbina si a fost pus pe masini pana in 2001 daca nu ma insel. Nos2techno ne poate spune exact ca el are motorul asta pe 206. Deci nu chiar din '98 dar oricum pe masinile din ultimii ani sunt puse doar motoare common rail (la peugeot) cu turbina.
                                VIATA E GREA, DA' TRECE...:)

                                Comment

                                Working...
                                X