Iata toata istoria:
Masina 406 hdi 2.0 109 cp 2002 - injectie bosch 230.000 km
O am de 12 ani
Pana acum doar mici probleme inerente, dupa un drum Timisoara Sibiu cand s-a comportat minunat , in dimineata urmatoare nu a mai vrut sa porneasca de nici o culoare.
Bateria incarcata pe redresor,invarte nu bine ci foarte,electromotorul ok,perii schimbate de 1 an
Buuun. neavand lexia ( e pe vine,am comandat-o) am inceput babeste
1. desfacut filtru motorina- era ceva in pahar dar pe robinetul de decantare a inceput sa curga doar dupa ce am depresurizat sistemul(scos capacul de la filtru) - concluzia ! filtrul aproape infundat- colegii: "ai bus bezina boule" - (n-am pus,am cerificat la pompa cu extrasul,aruncasem bonul)
2.desfacut pompa de alimentare din rezervor,ocazie cu care am rupt piulita de 170 milimetrii cea de peste pompa,gasit la magazin 34 ron,concluzia: au montat pompa cu rezervorul scos,merge daca tai tabla,finut cu o foarfeca si apui o asezi inapui,asa am facut
- pompade alimentare- scumpa ca naiba pentru ce are in ea,din ce-mi dau seama se poate pune orice pompa(doar pompa si nu tot bazinul) de la alte modele, 12v sa fie si ceva pe la 2 bar,sita de sorb curata,nu e o filozofie de curatat,plutitorul actioneaza un potentiometru deschis care citeste nivelul,pe pelicula de carbon circula un cursor care are un arculet,curatat frumos si daca pelicula nu este roasa totul ok
3.verificat pompa de alimentare 12 v de la sursa in galeata (cu motorina) consum in jor de 4 a- concluzie pe masina porneste iar cand presiunea in filtru creste pompa este oprita sistem similar cu motorasele de la geamuri - cand creste curentul absorbit se opreste
4.pus pompa inapoi,verificat in cupla de la ea daca vine tensiune,vine cand este pus contactul.- intreba cineva pe forum cum ajunge motorina in paharul in care se afla pompa propriuzisa-raspuns- nu numai de pe retur ci si pe langa furtunul de retur(din cadrul pompei) sunt niste orificii mici si intra in pahar....unde trebuie sa fie nivel mai mare decat in rezervor,tot timpul,are o supapa de sens, pentru racirea pompei
5.filtrul de motorina- desfacut carcasa de pe motor,spalat curatat- concluzii- din rezervor intra motorina pe exteriorul filtrului iar din mijloc merge spre pompa de injectie,amorsare sistem? - nimic mai simplu,dupa ce am pus capacul si strans filtrul,am scos furtunul care merge spre pompa de inalta si am pus un furtun in galeata ,pus doar contactul si am asteptat pana a m vazut ca vineee
6.furtune cu mufe rapide- imi facea impresia ca cel de pe pompa de inalta trage aer....simplu pus furtun cu coliere
7.ma gandeam ca porneste- nope-tras la cheie , descarcat bateria,a aparut pe displayul din masina economy mode activated
8.incarcat bateria,tot nu vrea,chemat preten cu OBD - din ala pe bluethooth-multimarca-incercat conectare-nika nu comunica obd-ul cu bsi-ul si ecu-l,intrat in panica trebuie kit pornire bsi-ecu-inel contact cheie sau expertul in codari
9. citit pe forumuri procedura de resetare BSI ,aplicat 1 data , in doi(nu se deschid geamurile in modul economic),nu vrea sa sa reseteze,asta e! desfac ecu-curat ca lacrima inauntru , nica oxidat sau contact prost
10. repet procedura de resetare bsi,dat cheie la final vroooom...a pornit,probabil sunt ceva erori si probleme dar era sa schimb 1/2 din masina,ma gandisem la regulatorul de presiune de pe pompa,la senzorul de presiune de pe rampa,la pompa de injectie , la injectoare...numai chestii scumpe,nu am incredere in atelierele si in supper mecanicii care spun "e defecta cea mai scumpa piesa"
iata procedura de resetare a BSI care a mers la mine;
- usile inchise – se scoate cheia
- 3 minute se asteapta fara sa se deschida o usa sau sa se aprinda vre-un bec
- se deconectraza bateria 15 sec
- se reconecteaza bateria si se asteapta 10 sec
- se aprinde faza scurta
- se pune cheia in contact in pozitia de mers si se tine apasat 10 sec butonul.de pe cheie, pt inchiderea usilor
- se scoate cheia
- se deschide 1 usa si se inchide
- se da "deschis" si apoi "inchis" de pe cheie la usi
- se porneste motorul
(procedaura am facut-o in 2 pentru ca nu puteam sa deschide geamul. 1 ianuntru 1 afara la borne
)
la mine a functionat dupa ce 1 saptamana am mirosit a diesel , revin dupa ce primesc lexia cu updateuri, cert e ca BSI-ul poate impiedica atat pornirea cat si citirea erorilor cu o intrefata multimasina
Masina 406 hdi 2.0 109 cp 2002 - injectie bosch 230.000 km
O am de 12 ani
Pana acum doar mici probleme inerente, dupa un drum Timisoara Sibiu cand s-a comportat minunat , in dimineata urmatoare nu a mai vrut sa porneasca de nici o culoare.
Bateria incarcata pe redresor,invarte nu bine ci foarte,electromotorul ok,perii schimbate de 1 an
Buuun. neavand lexia ( e pe vine,am comandat-o) am inceput babeste
1. desfacut filtru motorina- era ceva in pahar dar pe robinetul de decantare a inceput sa curga doar dupa ce am depresurizat sistemul(scos capacul de la filtru) - concluzia ! filtrul aproape infundat- colegii: "ai bus bezina boule" - (n-am pus,am cerificat la pompa cu extrasul,aruncasem bonul)
2.desfacut pompa de alimentare din rezervor,ocazie cu care am rupt piulita de 170 milimetrii cea de peste pompa,gasit la magazin 34 ron,concluzia: au montat pompa cu rezervorul scos,merge daca tai tabla,finut cu o foarfeca si apui o asezi inapui,asa am facut
- pompade alimentare- scumpa ca naiba pentru ce are in ea,din ce-mi dau seama se poate pune orice pompa(doar pompa si nu tot bazinul) de la alte modele, 12v sa fie si ceva pe la 2 bar,sita de sorb curata,nu e o filozofie de curatat,plutitorul actioneaza un potentiometru deschis care citeste nivelul,pe pelicula de carbon circula un cursor care are un arculet,curatat frumos si daca pelicula nu este roasa totul ok
3.verificat pompa de alimentare 12 v de la sursa in galeata (cu motorina) consum in jor de 4 a- concluzie pe masina porneste iar cand presiunea in filtru creste pompa este oprita sistem similar cu motorasele de la geamuri - cand creste curentul absorbit se opreste
4.pus pompa inapoi,verificat in cupla de la ea daca vine tensiune,vine cand este pus contactul.- intreba cineva pe forum cum ajunge motorina in paharul in care se afla pompa propriuzisa-raspuns- nu numai de pe retur ci si pe langa furtunul de retur(din cadrul pompei) sunt niste orificii mici si intra in pahar....unde trebuie sa fie nivel mai mare decat in rezervor,tot timpul,are o supapa de sens, pentru racirea pompei
5.filtrul de motorina- desfacut carcasa de pe motor,spalat curatat- concluzii- din rezervor intra motorina pe exteriorul filtrului iar din mijloc merge spre pompa de injectie,amorsare sistem? - nimic mai simplu,dupa ce am pus capacul si strans filtrul,am scos furtunul care merge spre pompa de inalta si am pus un furtun in galeata ,pus doar contactul si am asteptat pana a m vazut ca vineee
6.furtune cu mufe rapide- imi facea impresia ca cel de pe pompa de inalta trage aer....simplu pus furtun cu coliere
7.ma gandeam ca porneste- nope-tras la cheie , descarcat bateria,a aparut pe displayul din masina economy mode activated
8.incarcat bateria,tot nu vrea,chemat preten cu OBD - din ala pe bluethooth-multimarca-incercat conectare-nika nu comunica obd-ul cu bsi-ul si ecu-l,intrat in panica trebuie kit pornire bsi-ecu-inel contact cheie sau expertul in codari
9. citit pe forumuri procedura de resetare BSI ,aplicat 1 data , in doi(nu se deschid geamurile in modul economic),nu vrea sa sa reseteze,asta e! desfac ecu-curat ca lacrima inauntru , nica oxidat sau contact prost
10. repet procedura de resetare bsi,dat cheie la final vroooom...a pornit,probabil sunt ceva erori si probleme dar era sa schimb 1/2 din masina,ma gandisem la regulatorul de presiune de pe pompa,la senzorul de presiune de pe rampa,la pompa de injectie , la injectoare...numai chestii scumpe,nu am incredere in atelierele si in supper mecanicii care spun "e defecta cea mai scumpa piesa"
iata procedura de resetare a BSI care a mers la mine;
- usile inchise – se scoate cheia
- 3 minute se asteapta fara sa se deschida o usa sau sa se aprinda vre-un bec
- se deconectraza bateria 15 sec
- se reconecteaza bateria si se asteapta 10 sec
- se aprinde faza scurta
- se pune cheia in contact in pozitia de mers si se tine apasat 10 sec butonul.de pe cheie, pt inchiderea usilor
- se scoate cheia
- se deschide 1 usa si se inchide
- se da "deschis" si apoi "inchis" de pe cheie la usi
- se porneste motorul
(procedaura am facut-o in 2 pentru ca nu puteam sa deschide geamul. 1 ianuntru 1 afara la borne

la mine a functionat dupa ce 1 saptamana am mirosit a diesel , revin dupa ce primesc lexia cu updateuri, cert e ca BSI-ul poate impiedica atat pornirea cat si citirea erorilor cu o intrefata multimasina