Pe 20 noiembrie 1858, Emile Peugeot inregistreaza prima utilizare a Leului ca logo al Marcii. Astazi, leul reprezinta sigla universala a produselor Peugeot, distribuite in peste 150 de tari. Jules si Emile Peugeot, fondatorii companiei Peugeot Freres au apelat la bijutierul Julien Blazer din Franche-Comte pentru un logo care sa individualizeze produsele Peugeot. Si au ales leul datorita asemanarii puternice dintre celebrul mamifer si calitatile deosebite ale fierastraielor Peugeot, ce au fost si continua sa fie appreciate. In timp, grafica Leului a evoluat de la un profil solemn, ce merge pe o sageata, la inceput orientat spre stanga, la un leu fara sageata, orientat spre dreapta. In 1882, inaltimea coamei leului este modificata, iar corpului i se adauga un plus de masivitate. Devenind in scurt timp singurul logo inregistrat, Leul putea fi intalnit pe uneltele si lamele fierastraielor, pe rasnitele de cafea din 1881 (a caror productie a inceput in 1840), pe biciclete in 1882 si pe motociclete in 1898.
Desi primul vehicul de serie (tip 3) construit de Armand Peugeot dateaza din 1891, abia in 1906 apar vehicule ce poarta sigla Leului ce merge pe o sageata. Si astfel, Leul ajunge sa identifice una dintre primele trei companii automobilistice din lume. In 1910, Peugeot Freres si Armand Peugeot fuzioneaza, devenind Compania Automobiles et Cycles Peugeot. Cele doua game de produse coexista pana la primul razboi mondial, iar ultimul automobil din aceasta perioada cu sigla Leului este Bebe Lion (creat de Ettore Bugatti), prezentat in cadrul Salonului de Automobile de la Paris din 1912. Urmatoarele modele se limiteaza la inscriptionarea cu caractere retro in partea de sus a grilei radiatorului intr-un cadru sub forma de elipsa, dublat in unele cazuri de inscriptionarea literelor pe radiator, fie simplu, fie incadrate intr-un ornament (incepand cu modelul 201). In anii 20 Leul devine simbolul identitar al fanilor Peugeot, care il foloseau ca ornament pentru busonul radiatorului. La acea vreme erau disponibile doua modele de sigle Lion - una a sculptorului Marx, cealalta cu un design mai agresiv, a lui Baudichon. Bicicletele si motocicletele au avut Leul aplicat pe una dintre spite. Anul 1920 a adus ca logo Leul orientat spre dreapta, pentru ca, mai tarziu, in 1960 sa fie adoptat acelasi design dar cu partea scrisa orientata vertical.
Din octombrie 1933, odata cu lansarea liniei aerodinamice de automobile (201 BR, 301 CR, 601 C si, un an mai tarziu, 401), un cap de Leu apare pentru prima data pe partea superioara a grilei radiatorului. Ideea va fi preluata de renumita linie fuseau Sochaux la modelul 402 (1935), apoi la 302 si, in 1938, la 202. Un nou logo pentru capota va fi folosit si la modelul 403, in 1955, automobil ce avea sa depaseasca pragul simbolic de un million de unitati vandute. Aceste doua logo-uri apreciate ca fiind riscante in caz de impact sunt eliminate in septembrie 1958.
Lansarea modelului 203 marcheaza prima aparitie a Leului heraldic din Franche-Comte si a ducelui de Montbeliard. Sigla a fost fixata pe capacul portbagajului pana in octombrie 1952 si a migrat spre partea din fata a capotei din septembrie 1958 si pana la ultimul model al acestei serii (februarie 1960). In aceasta perioada, Leul heraldic apare si pe motocicletele Peugeot. Acelasi Leu apare fixat intr-un mic ornament pe grila de radiator a modelului 403, din aprilie 1955 pana in 1966, fiind inlocuit cu un format mult mai mare, aparut pentru prima oara la modelul 404, in mai 1960. In anii 60 toate modelele adopta acest format. Acesta la randul sau va fi inlocuit cu un Leu aurit sau cromat care orneaza pentru inceput modelul 504 (septembrie 1968) si care este adoptat si pentru modelele 404, 204, 304 si 104. O alta generatie, direct precursor al logo-ului actual este asa-numitul Lion fil, ce apare pe modelul 604, comercializat din luna septembrie 1975, preluat apoi pe modelele 305 (noiembrie 1977) si 505 (mai 1979), urmand sa reapara in 1982 pentru a identifica modelul 205, dar pe un fond negru ce va fi preluat apoi de urmatoarele modele pana la 306, in anul 1993.
Lansat in octombrie 1995, modelul 406 se evidentiaza prin Leul mare, adoptat in scurt timp pentru toata generatia 6. Leul contemporan reprezinta identitatea marcii incepand cu anul 1998 si se distinge prin designul elegant si unghiular ce decoreaza partea frontala si spatele automobilelor si motocicletelor Peugeot. In 2000, organizatia L’Aventure Peugeot, in incercarea de a ocroti mostenirea companiei, hotaraste fixarea Leului intr-un ornament care reflecta pe vremuri imaginea companiei. Peugeot Sport si Concept Cars din cadrul Centrului de Design preiau profilul Leului de la modelul 403 pentru a evidentia dinamismul si estetica vehiculelor pe care le reprezinta.
Desi primul vehicul de serie (tip 3) construit de Armand Peugeot dateaza din 1891, abia in 1906 apar vehicule ce poarta sigla Leului ce merge pe o sageata. Si astfel, Leul ajunge sa identifice una dintre primele trei companii automobilistice din lume. In 1910, Peugeot Freres si Armand Peugeot fuzioneaza, devenind Compania Automobiles et Cycles Peugeot. Cele doua game de produse coexista pana la primul razboi mondial, iar ultimul automobil din aceasta perioada cu sigla Leului este Bebe Lion (creat de Ettore Bugatti), prezentat in cadrul Salonului de Automobile de la Paris din 1912. Urmatoarele modele se limiteaza la inscriptionarea cu caractere retro in partea de sus a grilei radiatorului intr-un cadru sub forma de elipsa, dublat in unele cazuri de inscriptionarea literelor pe radiator, fie simplu, fie incadrate intr-un ornament (incepand cu modelul 201). In anii 20 Leul devine simbolul identitar al fanilor Peugeot, care il foloseau ca ornament pentru busonul radiatorului. La acea vreme erau disponibile doua modele de sigle Lion - una a sculptorului Marx, cealalta cu un design mai agresiv, a lui Baudichon. Bicicletele si motocicletele au avut Leul aplicat pe una dintre spite. Anul 1920 a adus ca logo Leul orientat spre dreapta, pentru ca, mai tarziu, in 1960 sa fie adoptat acelasi design dar cu partea scrisa orientata vertical.
Din octombrie 1933, odata cu lansarea liniei aerodinamice de automobile (201 BR, 301 CR, 601 C si, un an mai tarziu, 401), un cap de Leu apare pentru prima data pe partea superioara a grilei radiatorului. Ideea va fi preluata de renumita linie fuseau Sochaux la modelul 402 (1935), apoi la 302 si, in 1938, la 202. Un nou logo pentru capota va fi folosit si la modelul 403, in 1955, automobil ce avea sa depaseasca pragul simbolic de un million de unitati vandute. Aceste doua logo-uri apreciate ca fiind riscante in caz de impact sunt eliminate in septembrie 1958.
Lansarea modelului 203 marcheaza prima aparitie a Leului heraldic din Franche-Comte si a ducelui de Montbeliard. Sigla a fost fixata pe capacul portbagajului pana in octombrie 1952 si a migrat spre partea din fata a capotei din septembrie 1958 si pana la ultimul model al acestei serii (februarie 1960). In aceasta perioada, Leul heraldic apare si pe motocicletele Peugeot. Acelasi Leu apare fixat intr-un mic ornament pe grila de radiator a modelului 403, din aprilie 1955 pana in 1966, fiind inlocuit cu un format mult mai mare, aparut pentru prima oara la modelul 404, in mai 1960. In anii 60 toate modelele adopta acest format. Acesta la randul sau va fi inlocuit cu un Leu aurit sau cromat care orneaza pentru inceput modelul 504 (septembrie 1968) si care este adoptat si pentru modelele 404, 204, 304 si 104. O alta generatie, direct precursor al logo-ului actual este asa-numitul Lion fil, ce apare pe modelul 604, comercializat din luna septembrie 1975, preluat apoi pe modelele 305 (noiembrie 1977) si 505 (mai 1979), urmand sa reapara in 1982 pentru a identifica modelul 205, dar pe un fond negru ce va fi preluat apoi de urmatoarele modele pana la 306, in anul 1993.
Lansat in octombrie 1995, modelul 406 se evidentiaza prin Leul mare, adoptat in scurt timp pentru toata generatia 6. Leul contemporan reprezinta identitatea marcii incepand cu anul 1998 si se distinge prin designul elegant si unghiular ce decoreaza partea frontala si spatele automobilelor si motocicletelor Peugeot. In 2000, organizatia L’Aventure Peugeot, in incercarea de a ocroti mostenirea companiei, hotaraste fixarea Leului intr-un ornament care reflecta pe vremuri imaginea companiei. Peugeot Sport si Concept Cars din cadrul Centrului de Design preiau profilul Leului de la modelul 403 pentru a evidentia dinamismul si estetica vehiculelor pe care le reprezinta.
Sursa: Mega Group Peugeot (25 noiembrie 2008)
