Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

106 - Discutii tehnice

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    @psa106: Cat ma costa piesele de la tine? Si cat te-a costat sa treci pe discuri ventilate pe fata si discuri pe spate?
    Astazi am mai gasit un filtru de benzina. E normal sa am 2? Unul e in spate pe stanga (cel normal) si am mai descoperit unul in spatele filtrului de aer.

    Comment


    • #32
      Modificarile au costat mult, pt ca am luat o punte de saxo vts si am refacut-o complet, mai putin etrierii. Pe fata am schimbat un cadru de etrier cu cel de la un 205 1,6gti si am luat discuri de 106 gti. Trebuie sa ajung la tara ca sa vad sigur ce piese mai am, ok?
      Last edited by 205; 10-05-2010, 07:42 AM. Reason: Fara Quote la mesajul anterior.
      106 Rallye - petit lion avec un attitude

      Comment


      • #33
        PROBLEME RELANTI

        Referitor la problemele de ralanti
        Pentru o mai buna intelegere a functionarii motoarelor TU cu injectie MPI si management BOSCH, accesati http://www.sidney.pro.br/ecu.pdf. La aceste modele, pot influenta relanti-ul, pe langa cele clasice (benzina de proasta calitate, bujii defecte, necorespunzatoare sau uzate, defectarea coil-pack, sondele lambda) urmatoarele: stepper motor, senzorii de temperatura si MAP senzor. Senzorii respectivi pot furniza inconstant (deci, greu de surprins la o diagnoza) informatii incorecte catre ECU care actioneaza incorect stepper-motor sau, chiar acesta poate functiona defectuos, dar, daca o face, probabil ca o va face in mod constant.
        In principiu, motorasul pas cu pas (stepper motor) se poate murdari si poate fi curatat cu alcool tehnic (are trei surubele mici cu cap torx). Este primul pas care trebuie facut. Daca problema la cald cu relanti-ul persista, trebuie surprinsa la o diagnoza pt ca nu este constanta. Eu am schimbat senzorii de temperatura (am 2, unul in capatul dinspre cutie al chiuloasei si altul langa termostat) si problema s-a ameliorat simtitor, in sensul ca, de vreo doua ori au mai aparut oscilatii la cald ale relantiului, care au disparut imediat. Deoarece au aparut dupa ce am franat, cred ca nici senzorul MAP din galeria de admisie nu este tocmai in regula, dar momentan nu il voi schimba. Deci, ordinea pe care o recomanda si unii de 106owners (parca) este: 1. curatarea stepper motor; 2. inlocuirea senzorilor sau a senzorului de temperatura (in principal cel care da semnal catre ECU, pentru ca celalalt este pt bord); 3. inlocuirea MAP senzor. Eu as lua in discutie si senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie situat in dreptul acesteia, dar, defectarea acestuia ar creea probabil oscilatii ale relanti-ului in mod constant. Pe langa asta, nu strica sa curatati si senzorul de pe volanta (se depune praf de la ambreiaj pe el).
        Unii care vand ECU-uri, spun ca acestea au softuri upgradate care ar rezolva problemele acestea, dar eu nu prea ii cred.
        Anexez si poze lamuritoare (sper).
        Attached Files
        Last edited by psa106; 20-05-2010, 09:01 PM. Reason: Adaugare poze si exolicatii
        106 Rallye - petit lion avec un attitude

        Comment


        • #34
          Cu senzorul MAP si eu am avut probleme la 106 (de fapt, un mecanic destept a rupt ceva la el). Manifestarile erau urmatoarele: cand porneam la rece, nu ramanea motorul pornit (trebuia sa-l tin turat din pedala); consum ceva mai mare; putere mai scazuta; tremurat in ralanti. Senzorul este foarte usor de schimbat (in 5 minute l-am schimbat) si nici pretul nu este prea mare... acum vreo 3 ani era in jur de 250 ron.

          Comment


          • #35
            Sunt de acord cu cele spuse despre senzorul MAP cu exceptia pretului - este unul dintre cei mai scumpi senzori la 106 (exceptand sondele lambda si pe cel de pozitie al acceleratiei). Pe aia de temperatura am dat 40 si 110 ron, la Eurial. Asta, pe original este peste 350-400 ron, ceea ce nu este putin d.p.d.v. al subsemnatului.
            106 Rallye - petit lion avec un attitude

            Comment


            • #36
              Dar aftermarket nu se gaseste ? In plus, asa i se spune, senzorul MAP?

              Comment


              • #37
                Originally posted by tudorsss View Post
                Dar aftermarket nu se gaseste ? In plus, asa i se spune, senzorul MAP?
                Eu l-am vazut si pe okazii, la vreo 250, dar nu stiu ce sa zic. Pe acolo sunt multi tepari, din genul analfabetilor care au descoperit netu. Nu cred ca este cazul si a celui care are la vanzare senzorul, dar nu pot garanta. Cat despre senzori si denumirea lor, am pus un link pe topicul tehnic, totul este sa ai putina rabdare sa il rasfoiesti. Daca stii putina engleza, vei intelege. Bafta!
                106 Rallye - petit lion avec un attitude

                Comment


                • #38
                  Da, asa i se spune (manifold air pressure).
                  Eu cand am luat senzorul, l-am luat de la Autonet. Nu stiu daca era original sau nu, dar nu am avut nici un fel de problema cu el. Si dupa cum am spus mai sus, pretul era de aprox. 250 ron (repet, acum vreo 3 sau 4 ani).

                  Comment


                  • #39
                    La autonet este 242ron, bosch. Am intrebat eu azi. Sunt si mai ieftine (180 - 190ron), dar prefer bosch cand vine vorba de senzori, nu sagem, magnetti-marelli sau chinezarii. Al meu de pe masina are sigla bosch pe el, inclusiv serie de bosch.
                    106 Rallye - petit lion avec un attitude

                    Comment


                    • #40
                      DESPRE RELANTI SI STEPPER MOTOR

                      Am zis ca este util sa pun si aici rezultatul unei documentari referitoare la rolul "stepper motor", in caz ca mai vrea cineva sa stie. La unele motoare de 1587cmc, benzina, cu ECU Bosch Motronic MP5.1, exista o valva numita "idle speed auxiliary air valve" montata dedesubtul sau in capatul drept a galeriei de admisie. La toate celelalte modele, exista "idle speed stepper motor" montat pe clapeta de acceleratie. Asta mai trebuie curatat din cand in cand. Tot acesta este actionat de catre ECU, prin admiterea unei cantitati mai mari sau mai mici de aer la relanti in scopul mentinerii unei turatii constante in functie de informatiile primite de ECU de la diversi senzori (MAP, temperatura apa, knock sensor, senzor de pe volanta, senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie, sonde lambda), prin generarea unor voltaje variabile. Acest stepper motor regleaza si socul" la rece. Practic, el functioneaza permanent dupa pornirea motorului prin modificarea pozitiei capatului sau in locasul de by-pass-are cu aer a clapetei de acceleratie, cu urmatoarele roluri: asigurarea unui flux de aer suplimentar la pornirea la rece; mentinerea relanti-ului in functie de temperatura motorului, sarcina, varsta motorului si consumatorii existenti; ajuta la revenirea lina catre turatia de relanti la decelerare. In concluzie, poate functiona defectuos daca informatiile primite de ECU sunt eronate, fara ca el sa fie defect, dupa cum este posibil ca si el sa fie problema. Dar, daca acesta nu ar mai functiona, relanti-ul nu ar putea fi sustinut in nici un fel, pentru ca ECU mai ajusteaza doar foarte fin relanti-ul prin modificarea avansului.
                      Last edited by psa106; 08-06-2010, 04:32 PM. Reason: corectare
                      106 Rallye - petit lion avec un attitude

                      Comment


                      • #41
                        scula reglaj punte spate

                        Pentru ca am vorbit despre reglajul puntii spate la 106, atasez poze cu acel "fals amortizor" sau scula de reglaj a asietei puntii spate. Aceasta are un filet cu o contrapiulita de reglaj pentru stabilirea lungimii inainte de a scoate barile de torsiune de pe punte, intre prinderea amortizorului pe punte si cea de pe bratul suspensiei. La remontarea barilor se pune aceasta scula si apoi, se introduc barile pe rand, prin tatonare pana cand bara de torsiune aluneca 8 - 10mm pe caneluri in ambele capete (exista doar doua pozitii diametral opuse in care este posibil acest lucru). Pozitiile apropiate in care bara tinde sa intre fortat nu trebuiesc incercate. In momentul reintroducerii, nu miscati in sus sau in jos de brat, ci lasati-l sa atarne de aceasta scula.
                        Ea mai poate fi folosita pentru coborarea sau ridicarea puntii dupa regula 1mm pe scula = 3mm asieta, dar, ca valori pentru 106 si saxo, se recomanda 294,5mm pentru suspensia sport si 306mm pt cea normala. Ca un pont, amortizoarele stock de 106 au in extensie maxima cam 294 - 295 mm! Nu coborati sub aceasta dimensiune daca vreti ca amortizorul sa mai lucreze!
                        La 106, intai se demonteaza bara bratului stang apoi cea a bratului drept. Se remonteaza intai cea dreapta si apoi cea stanga! Barile ies intr-o singura directie, cea catre bratul respectiv, datorita conicitatii orificiilor canelate din punte si din brate!

                        Atentie: alte metode de genul numarat caneluri si insemnare, masurat repere pe caroserie si brate sunt gresite, si vor duce invariabil la diferente de asieta stanga-dreapta!
                        Attached Files
                        106 Rallye - petit lion avec un attitude

                        Comment


                        • #42
                          Distanta X de reglare/montare a barilor de torsiune la 106

                          Adaug o poza cu distanta X de pe aceasta scula de reglaj/montaj a barilor de torsiune la peugeot 106 (si citroen saxo).

                          X=306 mm pentru versiuni normale
                          X=294,5 mm pentru versiuni sport
                          Attached Files
                          106 Rallye - petit lion avec un attitude

                          Comment


                          • #43
                            Nu reusesc sa descarc atasamentul. Daca ai putea sa-l mai atasezi odata sa vedem ce scula este pentru reglarea inaltimii. Am aceeasi problema cu un 306 SW din 2001. S-a si cracanat si este si foarte coborata pe spate. Uzeaza neuniform cauciucurile si mi-a distrus aparatorile de noroi de plastic de deasupra rotilor.
                            Last edited by 205; 24-09-2010, 07:40 AM.

                            Comment


                            • #44
                              Reglaj / montaj bari de torsiune

                              Click image for larger version

Name:	distanta x.jpg
Views:	1
Size:	73.4 KB
ID:	932183
                              Mai pun o poza cu scula de care vorbeam. Dar daca rotile stau cracanate, eu cred ca puntea este compromisa, adica axul de punte pe care vin rulmentii cu ace. In rest, 1mm pe scula este echivalent cam cu 3mm asieta.

                              p.s.: la 306, distanta x este alta, nu o cunosc dar cred ca o poi afla de pe vreun forum. Ca idee, cea mai mica distanta recomandabila (corespunzatoare celei mai coborate pozitii) este chiar lungimea amortizorului standard.
                              Last edited by 205; 26-09-2010, 08:49 AM. Reason: Fara Quote la postul anterior!
                              106 Rallye - petit lion avec un attitude

                              Comment


                              • #45
                                Buna ziua. Sunt fericitul (nefericitul) posesor al unui peugeot 106 XRD... sunt foarte multumit de el pt consumul care il are, dar am o problema... de fapt mai multe.

                                1. nu imi da caldura mereu. Imi cer scuze daca sunt offtopic, dar chiar nu stiu unde sa pun si eu o intrebare, poate exista cineva cu problema mea:

                                Cand accelerez, da caldura, dar totodata se aude cum picura apa in radiatorul care face incalzirea in interiorul masinii.. cand merg la turatie constanta nu mai da caldura si nu se mai aude cum picura apa.

                                A mai avut cineva problema asta? daca da, va rog sa ma ajutati cu un sfat ... mecanicul mi-a spus ca e de la pompa de apa sau de la vreun termostat ... care termostat ? Ajutati-ma va rog! Va multumesc anticipat!
                                Last edited by 205; 11-10-2010, 01:49 PM. Reason: Lipsa majuscule + multe corecturi.

                                Comment

                                Working...
                                X