Acest cod de diagnosticare a erorilor (DTC) este un cod generic de propulsie, ceea ce înseamnă că se aplică celor mai noi vehicule diesel (Ford, Mercedes Benz, Vauxhall, Mazda, Jeep etc.). Deși generice, pașii de reparații specifici pot varia în funcție de marcă / model. În rare ocazii, când am descoperit un cod P242F stocat, a însemnat că modulul de control al grupului de propulsie (PCM) a detectat un nivel de restricție a cenușii în filtrul de particule diesel (DPF) considerat a fi restrictiv. Acest cod este utilizat exclusiv la vehiculele diesel. DPF arată ca o toba de eșapament sau un convertor catalitic care este protejat de o carcasă de evacuare din oțel, în linie. Este situat în fața convertorului catalitic și / sau a capcanei de NOx. Particulele mari de funingine sunt prinse în elementul DPF. Particulele mici și alți compuși (gaze de eșapament) sunt lăsați să treacă. Cea mai importantă parte a oricărui DPF este elementul de filtrare. DPF poate fi construit folosind unul dintre mai mulți compuși elementari care prind funinginea și care permit totuși trecerea evacuării motorului. Acestea includ hârtie, fibre metalice, fibre ceramice, fibre de perete din silicon și fibre de perete din cordierită. Cordierita este un tip de compus de filtrare pe bază de ceramică și cel mai comun tip de fibră utilizată în aplicațiile DPF. Este ieftin de fabricat și are caracteristici excepționale de filtrare. Pe măsură ce evacuarea trece prin element, particule mari de funingine sunt prinse între fibre. Când se acumulează suficient funingine, presiunea de evacuare crește în consecință și elementul de filtrare trebuie regenerat pentru a permite gazelor de eșapament uzate să curgă în continuare. Acumularea de cenușă este un efect secundar al filtrării și regenerării DPF. Este cauzată de utilizarea extinsă a materialelor incombustibile, cum ar fi aditivii pentru lubrifianți, oligoelemente în motorină / aditivi, precum și resturile din uzura și coroziunea motorului. Cenușa se acumulează de obicei de-a lungul pereților DPF sau în dopuri lângă partea din spate a elementului de filtrare. Acest lucru scade semnificativ eficiența elementului de filtrare și reduce dramatic aranjamentul și capacitatea de stocare a funinginei filtrului. Deoarece cenușa este situată lângă pereții și spatele DPF, particulele de funingine sunt forțate în față, reducând efectiv diametrul canalului și lungimea filtrului. Acest lucru poate duce la creșterea vitezei de curgere (prin DPF) și la o creștere rezultată a tensiunii de semnal de ieșire a senzorului de presiune DPF. Când PCM detectează aceste variații notabile în fluxul, viteza sau volumul DPF, va fi stocat un cod P242F și se poate aprinde o lampă indicatoare de defecțiune (MIL). Condițiile pentru a provoca stocarea codului P242F pot cauza deteriorarea internă a motorului sau a sistemului de alimentare cu combustibil și trebuie abordate cu grabă. Simptomele unui cod P242F pot include: Performanțe reduse ale motorului Fumul negru excesiv din evacuare Temperaturi mai ridicate ale motorului Temperaturi mai mari de transmisie Cauze Cauzele posibile ale acestui cod motor includ: Acumularea excesivă de cenușă în DPF Senzor de presiune DPF defect Tuburi / furtunuri pentru senzori de presiune DPF înfundate Deschideți sau scurtcircuitați circuitul (circuitele) în circuitul senzorului de presiune DPF Regenerare DPF ineficientă Utilizarea excesivă a aditivilor pentru motor și / sau sistemul de alimentare cu combustibil Proceduri de diagnosticare și reparații Un bun punct de plecare este întotdeauna să verificați dacă există buletine de service tehnic (TSB) pentru vehiculul dvs. particular. Problema dvs. poate fi o problemă cunoscută, cu o soluție cunoscută publicată de producător și vă poate economisi timp și bani în timpul diagnosticului. La scanarea unui cod P242F va fi necesar un scaner de diagnosticare, un volt / ohmmetru digital și o sursă fiabilă de informații despre vehicul (folosesc toate datele DIY). Aș începe un diagnostic al unui P242F stocat cu o inspecție vizuală a hamurilor și conectorilor aferenți. M-aș concentra pe cablarea care este direcționată în apropierea componentelor de evacuare fierbinți și a muchiilor ascuțite (cum ar fi scuturile de evacuare). Îmi place să continuu conectând scanerul la conectorul de diagnosticare al vehiculului și recuperând toate codurile stocate și înghețând datele cadrului. Notați aceste informații pentru referințe viitoare. Se poate dovedi util dacă acest cod se dovedește a fi intermitent. Apoi, aș șterge codurile și aș testa vehiculul. Dacă vehiculul a fost utilizat folosind aditivi excesivi ai motorului și aditivi pentru sistemul de combustibil sau dacă programul de regenerare DPF a fost ignorat (sisteme pasive de regenerare DPF), bănuiți că acumularea de cenușă este la baza condiției pentru stocarea acestui cod. Majoritatea producătorilor (de vehicule moderne cu motorină curată) recomandă un program de întreținere pentru îndepărtarea cenușii DPF. În cazul în care vehiculul în cauză este la sau aproape de kilometrajul necesar pentru îndepărtarea cenușii DPF, suspectați că acumularea de cenușă este problema dvs. Consultați sursa de informații despre vehicul pentru procedurile de eliminare a cenușii DPF. Dacă codul se resetează imediat, consultați sursa de informații despre vehicul pentru instrucțiuni despre testarea senzorului de presiune DPF folosind DVOM. Dacă senzorul nu respectă specificațiile de rezistență ale producătorului, înlocuiți-l. Dacă senzorul este bun, verificați dacă există înfundări și / sau rupturi în furtunurile de alimentare ale senzorului de presiune DPF. Înlocuiți furtunurile după cum este necesar. Pentru înlocuire trebuie utilizate furtunuri de siliciu de înaltă temperatură. Dacă senzorul funcționează corect și liniile de alimentare sunt intacte, începeți testarea circuitelor sistemului. Deconectați toate modulele de control aferente înainte de a testa rezistența circuitului și / sau continuitatea cu DVOM. Reparați sau înlocuiți circuitele deschise sau scurtcircuitate, după cum este necesar. Note de diagnostic suplimentare: Urmarea intervalelor și a procedurilor de îndepărtare a cenușii DPF ale producătorului sunt esențiale pentru eficiența DPF Dacă furtunurile senzorului de presiune DPF sunt topite sau fisurate, este posibil să fie necesară redirecționarea acestora după înlocuire Consultați sursa de informații despre vehicul pentru a vedea dacă vehiculul dvs. este echipat cu un sistem activ de regenerare DPF sau cu un sistem pasiv Porturile senzorului înfundate și tuburile senzorului înfundate sunt obișnuite.