Peugeot Club
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Cum sa desfaci blocul de lumini la 307/Cum sa umbli la claxon la 307

  1. #1
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11

    Cum sa desfaci blocul de lumini la 307/Cum sa umbli la claxon la 307

    Acest tutorial este un fel de 2-3-4 in 1.

    Foarte multi posesori de 307 s-au confruntat cu probleme la blocul de lumini. Cea mai enervanta si cea mai des intalnita problema se manifesta prin semnalizare stanga, iar la revenire maneta cade pe partea dreapta. Cu totii stim cat de enervant este acest lucru, cu atat mai mult cu cat, majoritatea se plangeau ca auzeau si trosnituri la rotirea volanului.

    Acest tutorial le este destinat lor, dar si celor care au intampinat alte neplaceri gen probleme la apasarea pe claxon, sau chiar alte probleme la blocul de lumini, sau care, pur si simplu doresc sa isi schimbe volanul cu altul mai frumos.

    Mentionez ca marea majoritate a tutorialului(cu exceptia primei parti unde se pot opri cei carora nu le merge claxonul) necesita o oarecare indemanare. In special ultima parte cand se desface blocul de lumini. NU VA BAGATI daca nu va pricepeti si in special daca aveti doua maini stangi.

    Deci daca vreti sa umblati la blocul de lumini, NU VA APUCATI daca nu aveti ceva timp la dispozitie si ceva indemanare.

    Astea fiind zise, sa incepem..


    TUTORIAL #1 - Desfacerea airbagului, repararea claxonului, scoaterea volanului

    1) Hai sa incepem prin ce aveti nevoie.

    Glumesc. Nu aveti nevoie de toate cate se vad prin poza. Tot ce este nevoie sa aveti la indemana este:
    - cel putin 2 surubelnite late(pentru demontat airbag si pentru alte operatiuni gen scos unele mufe. Eu m-am descurcat la desfacut airbag cu una lata si una in cruce, mai mare putin, deoarece celelalte 2 late pe care le aveam erau prea mari si nu incapeau in gauri)
    - o banda izoler de preferat din plastic, si nu material textil(asta pentru cei care vor sa isi repare claxonul)
    - o cheie T50 pentru cei care vor sa mearga mai departe, pentru desfacut volanul
    - o surubelnita/o cheie T20 pentru desfacut carcasa de la blocul de lumini
    - o cheie de preferat inelara de 10 pentru desfacut blocul de lumini de pe axul volanului
    Cam asta ar fi in principiu la punctul 1) a temei.

    2) Terminand teoria si introducerea sa incepem cu partea practica. Incepem actiunea prin scoaterea unei borne de la baterie. Stiu.. stiu... teoretic daca nu ai cheile in contact sau nu ai contactul pus nu ar trebui sa se intample nimic.... TEORETIC.... dar la masinile astea cu atatea electronice prin ele PERSONAL nu vreau sa risc nimic. Mai ales cand umblu la airbaguri si tot in acest fel, zic eu, evit si posibilitatea aparitiei de erori in CB la demontarea airbagului sau a COM-lui(a.k.a. blocul de lumini).


    3) Acum hai sa ne apucam sa demontam airbagul pentru a putea incepe partea cu adevarat frumoasa. Folosim cele 2 surubelnite late, pe care le asezam paralel cu orizontala si perpendicular cu axa longitudinala a masinii, ca in prima poza in cele 2 gauri din spatele volanului.

    Introduse surubelnitele in locasuri, impingem cele 2 tije din interior, pentru a putea elibera airbagul. Veti simti cand dati de ele, nu intrebati. Atasez 2 poze ulterioare cu cele 2 tije ca sa intelegeti mai bine care e ideea.

    Cele doua sageti una dupa alta arata directia in care trebuie sa impingeti.
    Tinandu-le apasate(ATENTIE: aveti grija sa le apasati pana la capat, altfel nu merge sau veti intampina probleme), tragem cu forta uniform de airbag(deoarece nu am 3-4 maini si cred ca nici voi, m-am folosit de un genunchi si de o mana pentru a tine surubelnitele apasate, in timp ce trageam cu cealalta mana de airbag).

    4) Acum ar trebui sa aveti airbagul scos. Aveti grija sa nu trageti prea tare de el deoarece, logic, este prins in mufe.

    Pentru cei care vor sa isi repare claxonul
    Acum ca aveti airbagul scos puteti vedea 3 monturi pe airbag, care intra in 3 orificii aflate pe o structura de plastic prinsa de volan.


    Cum functioneaza claxonul?
    Apasand in oricare din cele 3 capate(stanga/dreapta/jos) structura de plastic, aflata pe niste arcuri, se realizeaza contactul, si respectiv masina claxoneaza.


    Bun, bun.. si atunci de ce nu merge cand apas?
    Cand noi apasam pe airbag pt a claxona, acele monturi din interior ar trebui sa "agate" gaurile, astfel sa apese acea structura(ca nu stiu cum sa ii zic altfel) de plastic, si astfel sa claxoneze. Asta in teorie. La cei carora nu le merge claxonul practic ce se intampla. Acele monturi ale airbagului in loc sa "agate" gaurile, ele pur si simplu trec prin ele fara sa le agate, si atunci, claxonul nu mai este actionat practic, desi noi apasam.

    Bine, am inteles, dar eu ce sa ii fac?
    Ce sa ii facem... aplicam o metoda romaneasca bineinteles... pt o problema straina. Luam si infasuram 1-2(poate chiar 3 ori.. sau altfel spus, dati bine, dar cu simt de masura) niste banda izoler pe cele 3 monturi. In principiu ar trebui doar pe cele din stanga si dreapta, pt ca alea sunt cele mai folosite, si deci mai uzate, teoretic, dar mai bine dati pe toate 3 ca sa nu mai faceti operatiunea inca odata mai tarziu. Se poate vedea in prima si a doua poza cu airbagul ca la mine e deja rezolvata problema. De ce am spus de la inceput banda izoler din plastic(suna aiurea dar cred ca ati inteles la care tip ma refer) si nu din material textil(asa cum din pacate am dat eu cand am facut operatiunea)... pt ca banda izoler din material textil are tendinta sa devina lipicioasa/aderenta si s-ar putea sa va chinuiti putin la montat inapoi airbagul.
    Dupa ati facut aceasta operatiune, puteti monta inapoi airbagul asezandu-l pe pozitie si fortandu-l sa intre. Aici vine din nou la indemana faptul ca ati scos borna de la baterie, pt ca in loc sa claxonati de nebuni in timp ce montati airbagul.. veti putea face aceasta operatiune in liniste.

    Pentru cei care vor sa ajunga la blocul de lumini... mergem mai departe

    5) Airbagul are 3 mufe. Una sus, de culoare galben-verde, un papuc undeva la mijloc si o mufa galben-albastra in partea de jos. Codul culorilor pe parcursul intregului tutorial s-ar putea sa difere pe alocuri, eu il mentionez pe cel prezent pe masina mea(an 2002).

    Pentru mufa de sus si cea de jos utilizati o surubelnita lata pentru a-i scoate "cheita". Aceasta se trage in sus, ca si mufa dupa ce ati eliberat-o de altfel.

    Papucul il trageti pur si simplu in sus.
    Acum ar trebui sa aveti airbagul decuplat. Il puneti undeva la pastrare pana la montaj.


    6) Acum hai sa trecem la demontat volanul. Volanul mai are o mufa undeva in partea de jos. Decuplati-o cu ajutorul unei surubelnite si pe aceea. Acum ar trebui ca toate mufele care vin la volan(4 la numar) sa fie libere.
    Luam o cheie T50 pentru a desface surubul care tine volanul.

    Capurile de cheie pe care le-am avut eu ar fi trebuit sa fie montate la o cheie cu crichet, dar eu cum nu aveam la indemana(ar fi trebuit sa urc pana in casa sa caut), m-am adaptat situatie si am folosit o cheie inelara de 10 pt a tine torxul.

    Desfacem surubul invartind in sensul contrar acelor de ceasornic. Aplicati ceva forta deoarece e destul de bine fixat. Eu am dat si cu un spray de curatat inainte, preventiv.

    Dupa ce am desfacut surubul, scoatem volanul, tragand cu ceva forta de el. Pentru o scoatere mai usoara trageti inspre voi utilizand miscari stanga-dreapta. Utilizati aceleasi miscari facand prize pe volan pe toata circumferinta lui. Eu am dat iarasi cu un spray de curatare tot preventiv...

    ATENTIE: Aveti grija la cablurile care trec prin volan pentru ca atunci cand va iesi sa nu le smunciti.


    Acest prim tutorial se incheie aici. Nu pentru ca am terminat, nu pentru ca m-am plictisit, nu pentru ca imi vine sa ma duc la toaleta(desi am sa ma duc si pana la toaleta in aceasta scurta pauza), ci pentru ca intr-un singur mesaj nu pot atasa mai mult de 20 de poze.
    Urmatorul tutorial vine imediat...

  2. #2
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11

    Smlie

    TUTORIAL #2 - Cum sa desfaci carcasa/aparatoarea blocului de lumini, cum sa scoti blocul de lumini, cum sa desfaci blocul de lumini

    Dupa cum am promis.. tutorialul continua...

    7) Acum ca avem scos volanul ne putem indrepta atentia asupra carcasei care acopera blocul de lumini. Aceasta este prinsa in 2 suruburi in partea de jos. Pentru a le desface am utilizat o cheie T20.

    ATENTIE: suruburile nu trebuie scoase de tot. Ele pot ramane infiletate putin in carcasa.

    Dupa ce ati desfacut carcasa din partea de jos, o puteti indeparta si astfel sa aveti o privire mai de ansamblu asupra blocului de lumini si de asemeni o sa puteti lucra mai lejer.


    8) Acum prezint o problema oarecum personala, dar cu care e posibil sa se mai confrunte si altii.
    Cand am scos volanul eu nu am fost atent la cabluri si le-am zmuncit putin... poate putin mai tare... asa ca odata cu volanul mi-a sarit un capac si un arc de la blocul de lumini.

    Acel arculet din cate am mai vazut eu si acel capac ar fi cauza trosniturilor pe care le mai auziti cand rotiti volanul. Eu am mai avut odata problema cu capacelul acela, cand se auzea trosnind la orice invartire de volan. Atunci am rezolvat oarecum problema desfacand direct capacul care acopera blocul de lumini, si observand atunci ca acest capac nu mai sta cum trebuie la locul lui si l-am fortat sa intre in clemele lui de fixare.

    Am sa dezbat aceasta problema mai pe final. Acum sa continuam cu extractia blocului de lumini.

    9) Blocul de lumini e prins pe axul volanului cu o clema. Desfaceti surubul acelei cleme utilizand o cheie de preferat inelara de 10.


    Dupa ce ati desfacut acea clema, tot ce va mai impiedica sa scoateti blocul de lumini de pe axul volanului sunt doua monturi(unul in partea superioara si unul in partea inferioara) aflate chiar pe axul volanului, menite sa tina fix blocul de lumini.

    Ridicati cu grija plasticul blocului peste monturi si trageti-l un pic mai in fata, dar fara a-l scoate de tot.

    Inainte de a scoate de tot blocul de lumini de pe axul volanului trebuie sa scoateti si mufele(5 la numar) care sunt conectate la el. Doua mari pe exterior si 3 pe interior.

    La cele doua mufe de pe exterior nu va fi problema sa le scoateti. Trageti un pic de cheita si ies foarte usor. Problema sunt cele 3 de pe interior. La acestea trebuie iar sa folositi o surubelnita lata si sa apasati bine pe "cheita" si apoi trageti usor de mufa afara.


    Dupa ce ati scos toate mufele puteti sa scoateti blocul de lumini si va puteti felicita... si puteti bea un pahar de bere(sau suc).


    Asa arata al meu.... teoretic acel capac ar trebui sa fie prins... dar.. din pacate el nu sta la locul lui.

    10) Acum ca aveti blocul scos aveti 2 optiuni. Prima, il inlocuiti cu altul nou sau SH, sau... va bagati nasul in el.
    Nou sau SH eu nu am avut, asa ca am ales a doua optiune... l-am desfacut....l-am desfacut de tot mai bine zis pentru ca el deja era un pic desfacut .

    Al meu era marca DAV, made in france. Poate ca asta spune multe... din pacate. Pana si la banala dacie merge cum trebuie semnalizarea... anyway... Daca si voi alegeti optiunea de a va baga nasul in el aveti mare grija.
    NU VA LUATI si repet... nu va luati doar dupa ce cititi, vedeti aici. Eu pana sa ma bag am citit si am vazut pe net, dar nu s-a pupat cu nici unul. Deci ce am descoperit la mine nu s-a pupat cu nimic din ce am mai vazut. Am citit si am vazut si pozele puse de mmid parca... cu blocul lui desfacut... al meu nu era deloc la fel. De exemplu la mine nu puteam scoate manetele, ele fiind capsate de carcasa.... in fine.. sunt mai multe de spus, am sa le detaliez pe parcurs.
    Am tinut sa fac aceste precizari inainte de a va relata cum l-am desfacut, deoarece nu am vrut sa spuneti pe urma... "acuma zici ba.. dupa ce l-am desfacut".

    Bun.. sa zicem ca vreti pana la urma sa il desfaceti. El este prins in mai multe cleme. Nu am facut poze pentru ca exista o sansa foarte mare ca priderile sa difere putin. Dar nu prea conteaza... ideea de baza e cam la fel.
    Daca aveti comanda RCD, vedeti ca ea poate fi scoasa prin tragere, dupa ce ati eliberat-o dintr-un "clenci" de dedesubt. Idem si daca aveti aveti comanda de Cruise Control. Dupa ce le-ati scos pe astea, identificati toate clemele de prindere care tin cele 2 carcase lipite. Dupa ce le-ati identificat, folositi niste distantiere, pe care le introduceti usor cu surubelnita.

    Poate ca suna pompos "distantiere". Puteti folosi orice...niste lamele de metal.. niste betisoare... eu am folosit niste banale bete de chibrit.

    Introduceti rand pe rand distantierele in fiecare din clemele de prindere. La mine au fost 5 la numar. Doua in partea de sus si trei in partea de jos. Dupa ce le-ati introdus, departati usor(de exemplu cu ajutorul surubelnitei) cele 2 carcase una de alta.
    In final ar trebui sa arate cam asa...

    Puteti observa ca eu nu am scos comanda de la RCD, dar mai tarziu mi-am dat seama ca mi-ar fi fost mai usor.

    Daca va intrebati ce e cu carnetelul... mi-am notat anumite detalii ca sa nu uit sa vi le spun.

    11) Ca sa ajungeti si mai jos, la cele doua manete trebuie sa scoateti circuitul integrat. La mine era prins doar in niste cleme. Scoateti mai intai cele 2 mufe de pe el, si apoi eliberati-l usor din cleme.


    La mine asa arata dupa...



    Dupa cum vedeti... si daca nu vedeti bine va zic eu.. cel putin in cazul meu manetele nu pot fi scoase si nici nu se poate umbla la sistemul de prindere. Nici nu am ce cap pili cum am citit pe la altii... nici nu am ce arculete sa imi sara... cum zicea mmid(nu ca ar fi zis-o de rau, sau in necunostinta de cauza... dar pur si simplu e alt sistem).


    Cam asta ar fi din pacate....

    Si asa se sfarseste si tutorialul #2. De ce asa brusc? Pai.. unu.. ar fi acelasi motiv ca si la primul... nu mai pot pune poze.. si ce rost are un tutorial fara poze.. nu? Al doilea motiv ar fi ca trebuie sa merg iar la buda..

    Hai ca ne auzim in urmatorul post... Banui ca vreti sa auziti si finalul...
    Last edited by Dozer; 21-10-2007 at 12:19 PM. Reason: corectura

  3. #3
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11

    Smlie

    TUTORIAL #3 - Concluzii, deznodamant

    Dupa cum v-am promis... continuarea...

    CONCLUZII
    Am o vaga impresie ca, toti sau majoritatea care au problema caderii semnalizarii pe dreapta in urma revenirii de pe semnal stanga au acest tip de comanda(DAV COM 2000). De ce spun asta..
    Multi au spus ca au si un mic joc in maneta... jocul venind din uzarea componentelor din pozele de mai sus. Poate ca nu prea le vedeti, dar sincer... nici eu pe viu nu le vedeam prea bine pe toate.. Multi ziceau ca aud trosnituri la rotirea volanului, ca si cum ar agata... trosniturile nu provin efectiv de la maneta, deci nu e rupt nimic in ea... e acel arc tampit.

    Care e ideea... cele doua carcase(fata si spate) au pe mijloc niste camasi/tuburi, care vin in jurul axului volanului. Camasa carcasei frontale, vine practic din exterior practic(dispre volan), de la acel capac care l-ati vazut sarit in pozele care le-am postat mai devreme. Camasa carcasei posterioare e fixa.

    Pe langa aceeste doua camasi, mai vine o camasa cu acel arc, care intra in camasa carcasei frontale si vine peste camasa carcasei posterioare.
    Pe langa toate acestea, camasa carcase posterioare este dotat cu un inel rotativ.



    Acest inel este prevazut cu o "cheita" care poate fi vazuta in prima poza, iar in a doua poza se poate vedea un semn fix la 180 de grade de cheita. Acea cheita trebuie sa se potriveasca cu o cheita aflata in camasa carcasei frontale(foto).



    Ceea ce vedeti mai sus de acea "cheita" nu e altceva decat camasa pe care ar trebui sa se afle arcul, arc pe care eu il scosesem la acel moment.



    Acuma... aceasta camasa cu arc... sa nu credeti ca vine ea asa usor acolo... are la randul ei niste caneluri si niste margini de fixare..

    Toate aceste caneluri... "cheite"... camasi.. arcuri...inele...fac practic ca montajul sa fie un calvar. Cu chiucul-vai potrivesti toate cheitele... unde mai pui ca arcul in afara faptului ca impinge cele doua carcase, mai are efect de strangere asupra camasii pe care se afla...facand un chin montajul.

    Practic din ce am observat eu... toata problema e acel arc, si nu maneta in sine. Tocmai din cauza acestei complicatii... camasi... inele.. arc... cheite...exista sansa foarte mare ca arcul ori sa incalece o camasa... ori sa intre pe sub ea si atunci incep sa intervina problemele. Cand am mai avut probleme si v-am spus ca imi trosnea volanul la orice miscare, practic tot acel arc mi-a impins acelasi capac pe care l-ati vazut sarit si in primele poze dupa ce am scos volanul. Doar ca atunci datorita volanului nu a sarit de tot.

    Designul acestui tip de comenzi este foarte complicat si in acelasi timp foarte firav. Necesita o potrivire perfecta, dar in acelasi timp "perfectiunea" se poate "altera" foarte rapid si foarte usor.

    Si.. pt ca multi sunt poate curiosi sa afle si deznodamantul... in timpul montajului... dupa indelungi chinuri sa le potrivesc.. acel arc mi-a facut sa imi sara carcasele, sarind la randul lui si antrenand cu el un condesator de pe circuitul integrat... rezultat.. COM busit. Cel putin asa zic eu... desi l-am montat pe masina nu am avut curajul sa-l cuplez. Mi-a fost frica sa-l mufez deoarece nu stiam ce efect putea avea acel condesator lipsa. Acum astept... ori unul nou.. ori altul SH.

    Astept raspunsuri/pareri/idei/comentarii... si... de ce nu.. o oferta pt un COM SH
    Last edited by Dozer; 21-10-2007 at 12:56 AM. Reason: modificare icon

  4. #4
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11
    Cu mare placere. Ma bucur ca am reusit sa ajut pe altii.

    In legatura cu blocul de lumini... am impresia ca am gasit buba la el. Eu cand l-am desfacut pe al meu.. am intampinat mici probleme si din cauza ca "stresului" exercitat de arcul central, dupa ce am scos volanul mi s-a desfacut o parte bloc in bucati, iar montajul am incercat sa-l efectuez dupa cum mi-am imaginat eu ca vine.

    La mine, din ce an reusit eu sa "descopar", am impresia ca era din cauza din cauza piesei incercuita cu verde, care are un mic "clenci" de agatare si care era situat in spatele celeilalte piese din zona incercuita cu rosu. In mod normal, din ce am vazut eu, ar trebui sa se afle "clenciul" in fata piesei celeilalte si atunci nu ar trebui sa mai scape maneta.



    Oricum.. treaba este destul de greu de efectuat. Eu am facut aceasta "descoperire" deoarece am reusit sa decapsez maneta de pe capac, iar la montaj piesele din imagine s-au "asezat" in alta pozitie, iar maneta a devenit ferma, ca si una noua. Am facut o schita rapida in Paint, pentru a arata putin ceea ce cred eu.


  5. #5
    dinraa's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Bucuresti
    Age
    60
    Posts
    2,259
    Rep Power
    10
    Dea lungul timpului am intalnit multe posturi semnate Dozer. Toate la subiect. Cred ca organizarea si continutul acestui post sunt pe departe cele mai bune. Nu vreau sa te "gadil" in orgoliu, dar constat ca este un post extrem de instructiv si folositor. Felicitari si mai continua.
    Mie cel putin mi-a fost de folos. Nu stiam cum se scoate airbagul.
    Multumesc din nou.
    E pur si muove! EX : Peugeot 309, 307 si 407

  6. #6
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11
    Iti multumesc pentru apreciere. Ma bucur daca am reusit sa ajut si pe altii, deoarece acesta a fost si motivul pentru care am scris pe forum.
    In alta ordine de idei, @gabiistancu, imi pare rau ca... 1 la mana iti raspund mai tarziu(dar nu prea am dat pe forum in ultima perioada), iar doi la mana... nu cred ca te pot ajuta, privind acele poze facute de tine. Asta deoarece, din ce vad in poze, difera modul de prindere al acelui capac, sub care se "adaposteste" pamblica. La mine, acel capac(se poate observa si in poze), era prins de 3 clipsuri(urechi) de plastic. La tine din ce vad, e "capsat" intr-un fel sau altul.

    Mare grija si la tine... si la altii care mai desfaceti COM-ul, intotdeauna prindeti cu o banda izoler sau cu ceva, acel capac, pentru a se pastra in aceeasi pozitie si nu cumva sa-l montati rotit(stanga sau dreapta) fata de pozitia lui originala. Daca il rotiti si nu il mai montati in pozitia orignala, exista riscul ca la rotirea volanului sa rupeti acea pamblica. Nu as putea evalua riscul in cazul in care este montat doar cu o tura diferenta.... dar mai bine evitati totusi aceasta problema.

  7. #7

    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Tirgoviste
    Age
    45
    Posts
    7
    Rep Power
    0
    Mutumesc pentru tutoriale Dozer.
    Instructive.

  8. #8
    berlingo's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Bucuresti
    Posts
    244
    Rep Power
    5
    Multumim de poze, rabdare si bunavointa. Eu am dat vina pe fire sau sigurante (nu ajunge curent la claxon)...dar vad ca alta e problema.
    "I know where I'm going and I know the truth, and I don't have to be what you want me to be. I'm free to be what I want."

  9. #9
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11
    Oricand pot aparea si alte probleme...dar merita de verificat si aceasta problema

  10. #10
    Cristee's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Craiova
    Posts
    143
    Rep Power
    6
    Maine cred ca o sa ma bag si eu sa desfac blocul de lumini. La mine cand semnalizez stanga mi se sting farurile aprox 3 sec si se reaprind, plus ca farurile se aprind intotdeauna, chiar daca e activat senzorul de lumini sau nu. Cand senzorul este activat noptea nu se mai sting farurile cand semnalizez. Cred ca este ceva mecanic si nu electric din cauza . ca atunci cand apas maneta de semnalizare putin, cat sa nu se blocheze in pozitie, farurile nu se mai sting. Sper sa fie o lamela ceva pe acolo. daca nu o sa iau alta second, am inteles ca este intre 250-350 lei.

  11. #11
    Cristee's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Craiova
    Posts
    143
    Rep Power
    6
    Am reusit sa-l desfac. La mine sunt niste lamele slabe. Am sters tot ce era contact pe acolo si l-am montat la loc. Acum face cand vrea muschiul ei semnalizarea. Deci problema nu este electronica, ci mecanica. Mai trebuie sa desfac odata blocul sa trag de lamele sa fie mai tensionate pe placa. La mine este model delphi.Click image for larger version. 

Name:	2011-08-07 13.47.322.jpg 
Views:	138 
Size:	103.1 KB 
ID:	65959

  12. #12
    Vizitator
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    bicaz
    Posts
    1
    Rep Power
    0
    Multumesc si eu pentru acest <tutorial> care m-a ajutat si pe mine sa imi repar blocul de lumini . Am avut grija sa nu se desfaca capacul care tine pamblica de la contactele aerbag si am defacut usor si ansamblu unde este tinuta partea electronica si am ajuns la manete de semnalizare unde am gasit un arc sarit de la loc,am sa pun si pozedar nu stiu cum ...mai caut

    am pus si foto ...si se vede cum arcul e la inceput drept si neincordat si sta liber,apoi l-am pus inapoi peste tumburucul care se vede si acum semnalizarea merge ok (ca inainte)..mentionez ca am curatat toate contactele metalice cu alcol tehnic si totul sa potrivit perfect
    !!!! atentie sa nu rotiti in ncic un fel ansamblu care tine pamblica aerbag deoarece sa poate rupe (fiind prea strinsa)...cu stima si multumesc inca o data
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 100_0492.jpg   100_0497.jpg   100_0503.jpg   100_0507.jpg   100_0529.jpg  

    100_0542.jpg   100_0544.jpg   100_0548.jpg  
    Last edited by bobovis; 29-08-2011 at 09:31 AM.

  13. #13
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11
    Ma bucur ca dupa atata timp, inca sunt oameni care gasesc folositor acest tutorial. Toate cele bune la toata lumea.

  14. #14
    Cristee's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Craiova
    Posts
    143
    Rep Power
    6
    Inca nu am avut timp sa-l mia desfac pt retusuri, dar am descoperit ca atunci cand semnalizes stanga si apas maneta dar tragand in acelasi timp spre mine putin nu se mia sting farurile. Deci clar trebuie desfacut si indoite putin acele lamele.

    P.S. la colegul de mai sus vad ca este alt model blocul de lumini. la mine dupa ce l-ai desfacut se desprind manetele de semnalizare si stergatoare.

  15. #15
    Dozer's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    BRD
    Posts
    2,193
    Rep Power
    11
    COM-urile de pe 307 T5 nu merg pe 307 T6, nici viceversa. Toate cele bune.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •