Peugeot Club
Results 1 to 13 of 13

Thread: 205 - garnitura de chiuloasa

  1. #1
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13

    205 - garnitura de chiuloasa

    Probleme mari, fratilor...
    Ieri mi s-a fiert motorul... inca nu se stie exact cauza, dar se cerceteaza...
    Oricum, garnitura de chiuloasa e dusa, asta e clar... scoate bulbuci in vasul de expansiune, plus ca merge ca dracu, nu sta deloc in relanti, porneste foarte greu...
    Acuma va intreb eu pe voi, ce sfaturi imi dati... azi trebuie sa iau o decizie ce fac in continuare:

    1. Schimbat doar garnitura de chiuloasa

    2. Schimbat garnitura + segmenti; mecanicul a zis ca daca tot desfac motorul (si dau 100-150 de euro numai manopera), atunci sa schimb si segmentii

    3. Schimbat motor cu totul cu unul de la demolari

    Orice sugestie sau sfat pertinent sunt binevenite. Nu mai trebuie sa mentionez ca e urgent (din mai multe motive).
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  2. #2
    alexmirica's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Bucuresti :((
    Age
    37
    Posts
    887
    Rep Power
    10
    Ei, na, segmenti!
    Doar garnitura de la chiulasa, eventual pompa de apa (depinde cat a fiert), termostat, schimbat lichid racire si drum bun!
    Nea Enzo Ferrari a lucrat la Alfa inainte ca el sa-si faca firma Ferrari si el a afirmat: "Cand vad o Alfa imi scot palaria"
    De asemenea, Henri Ford isi scotea palaria in fata Alfelor...
    Alfa Romeo 147 2.0TS, 51100km...

  3. #3
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Mda, si eu m-am tot gindit intre timp (iti dai seama ca am avut o noapte alba )...
    Cred ca schimb numai garnitura, ca daca schimb segmenti, probabil ca trebuie sa schimb si cuzineti, si poate si supape, si tot tacimul...
    Si uite asa ajung la 800-1000E, ceea ce nu e cazul... de banii astia ipotetic vorbind imi iau 3 motoare second si mai bine pun din 2 in 2 ani cite un motor, si tot ies mai bine...
    Segmentii nu cred ca sint chiar terminati, ca ulei foarte putin consuma...
    Sper doar sa nu fie fisurata si chiuloasa, ca atunci e jale...
    Oricum, deja am comandat o garnitura, si luni ne apucam de sapat... o sa vedem atunci ce e inauntru, si cit de uzate sunt componentele inauntru...
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  4. #4
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Acuma ma tot bat la cap astia de la magazin ca ce garnitura sa iau: spaniola (ayusa) sau germana (fote)... scuze pt. numele probabil stilcite din paranteza, dar habar nu am cum se scriu sau daca am inteles bine la telefon...
    Aia spaniola e 450.000, aia nemteasca e 1.200.000... mecanicul zice ca alea spaniole sint destul de proaste, in schimb aia de la magazin zic ca nu merita sa iau din aia nemteasca ca e exagerat de scumpa, si ca aia spaniola e foarte buna, si n-au avut probleme cu ea...
    Nu m-au facut pe mine aia 800.000 diferenta, dar nici nu stiu daca e vreo diferenta de calitate intre ele...
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  5. #5
    alexmirica's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Bucuresti :((
    Age
    37
    Posts
    887
    Rep Power
    10
    Hehe... te-au bagat in ceata rau aia... Nici nu stii ce sa iei. Da-mi un PM cu seria de sasiu si ma uit io. Sau intreaba-l pe Geza.
    Nea Enzo Ferrari a lucrat la Alfa inainte ca el sa-si faca firma Ferrari si el a afirmat: "Cand vad o Alfa imi scot palaria"
    De asemenea, Henri Ford isi scotea palaria in fata Alfelor...
    Alfa Romeo 147 2.0TS, 51100km...

  6. #6
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Problema e ca numai astea 2 le-a gasit ca sa se potriveasca si sa le si aiba furnizorii (tipa a sunat la 4 furnizori in tara si astea sint singurele care se gasesc acum pe piata)...
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  7. #7
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Vesti proaste, domnilor colegi...
    Chiulasa e la rectificat, se pare ca e si fisurata, deci trebuie sudata...
    Supapele si ele trebuie rectificate...
    Segmentii sint dusi...
    Cuzinetii la fel...

    Bani, bani, bani... daca stiam ca se ajunge la asa ceva, mai bine nu ma apucam de ea... cine stie ce mai gasim pe parcurs... si ma enerveaza la culme ca nu am masina sa ma duc la mare...
    Plus ca daca ii schimb segmentii trebuie sa-i fac si rodajul, si o sa mor daca 1000 km o sa trebuiasca sa merg cu maxim 80 la ora...
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  8. #8
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Hai sa bag si la topicul asta o concluzie...
    Schimbat segmenti, cuzineti, toate garniturile in motor, simeringuri, garnitura de chiulasa, rectificat chiulasa, rectificat supapele, schimbat scaune supape, ulei, antigel, plus maruntisuri.
    Timp de lucru: exact 15 zile (lucrat doar dupa-mesele de la 4:30 pina seara si simbata si duminica toata ziua), 2 oameni (mecanicul si cu mine).
    Distractia totala ~ 450 E, din care manopera a fost doar 3 milioane (de restul manoperei trebuie sa-i repar la mecanic 2 calculatoare).
    Motorul a inceput sa-si dea drumul dupa vreo 8-900 km...
    Multumit? Nu prea. Motorul nu trage deloc mai bine ca inainte, cu toate ca ar fi trebuit. E si un pic mai zgomotos; mecanicul zice ca pe la 5000 isi da drumul de tot si atunci o sa fie mai bine, dar sint cam sceptic...
    Cam asta ar fi...
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  9. #9

    Join Date
    Aug 2005
    Location
    BISTRITA
    Posts
    49
    Rep Power
    0
    hmmm...si eu care ma gandeam sa fac aceiasi treaba...acuma nu stiu ce sa zic...daca motorul a fost uzat tare cred ca ar trebui sa fie o diferenta vizibila. Nici la consum nu s-a modificat nimic ?
    Cu partidu\' nostru-n frunte
    spargem MUNTE dupa MUNTE...

  10. #10
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Pai consumul l-am facut cind am fost la mare. La dus a mincat 7 si ceva, la intors cam 6.7 (motorul inca nu-si daduse drumul si stringea). De atunci nu i-am mai facut consumul. Oricum, sper sa mai scada (inainte de operatie era 5.6!!)...
    Mecanicul a zis ca un piston era aproape gripat, deci acum, ca merg toate bine, ar fi trebuit sa se simta diferenta. Si totusi, la al meu nu este nici o diferenta, crede-ma. Si eu tot speram sa fie, sa traga un pic mai bine, dar degeaba. Mai este o singura licarire de speranta, sa fac vreo 5-6.000 km cu el, si poate atunci va merge un pic mai bine (acum am 2 mii si ceva).
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  11. #11
    LiviO's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Brasov
    Age
    24
    Posts
    9
    Rep Power
    0
    Poate e prea tarziu dar as vrea sa te intreb (205) cam care ar fi procedura de schimbare a garniturii de chiuloasa. E posibil sa o schimb singur?(adica fara mecanic) Mai trebuie facut ceva reglaj? Mersi anticipat.
    Peugeot 205 1.4 Roland Garros

  12. #12
    205's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Mures
    Age
    34
    Posts
    2,006
    Rep Power
    13
    Pai la mine cea mai dureroasa operatiune a fost ca pt. un banal schimbat de garnitura de chiulasa a trebuit scos tot motorul (nicicum nu se putea ajunge la ea), nu ca la Dacie, ca se putea schimba si pe marginea drumului, cu o cheie de roti
    Este o procedura de stringere a suruburilor (pentru care iti trebuie o cheie dinamometrica), pe care nu o stiu pe de rost, trebuie sa consulti manualul de reparatie a masinii (Haynes). Dupa un timp trebuie restrinse suruburile. Acuma nu imi vine in minte altceva, ca au trecut ceva ani de atunci.
    Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
    COM: Storm Defender II + Midland ML145
    NAV: DreimGO DG100 PNA
    ICE: Kenwood KDC-F327
    DRL: SMD3528 IP65

  13. #13
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    46
    Posts
    5,115
    Rep Power
    15
    @liviO,iti voi atasa procedurile exacte ,dar adu-mi aminte cu un PM.
    In cazul motorului tau este obligatorie rectificarea supapelor si a scaunelor de supapa,inlocuirea simeringurilor de supapa si rectificarea plana a supapelor.
    Ai PM.
    Last edited by turbojack; 10-05-2010 at 11:05 PM.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •