Daca tot ai doua relee, incearca sa desfaci releul, are niste contacte ..... sa nu fie blocate(sudate)!!!
Vă cer și vouă ajutorul poate s-a mai lovit cineva de panarama asta de eroare. M-am pricopsit cu ea într-o dimineață când am pornit mașina și de atunci nu mai scap de ea : Check engine aprins în bord și mesaj Engine fault repair needed.
Am pus diagnoza și îmi dă P1352 - fault pre-postheating control unit. Dacă șterg eroarea apare din nou. Am înlocuit releul de bujii cu unul sh ce-i drept, am verificat în mufa releului dacă am alimentare pe el și e ok, am verificat tot în mufa releului dacă am bujiile arse. Pe bujii îmi dă continuitate, deci nu sunt arse (oricum le am noi, schimbate acum 1 an). Nu știu ce să-i mai fac. Are cineva vreo idee ? Mașina trage normal, funcționează normal, își face regenerările.
Am înlocuit și bateria pentru că era cam dusă și am bănuit că din cauza ei dă eroare în bord că nu are destulă putere să dea în bujii dimineața. Acum bateria este nouă dar de eroare tot nu am scăpat. Ce-i drept de când am schimbat bateria nu am încercat să șterg eroarea cu diagnoza. M-am gândit că va dispărea singură cand voi pune baterie nouă.
Last edited by mielu'; 15-01-2021 at 11:12 PM.
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Daca tot ai doua relee, incearca sa desfaci releul, are niste contacte ..... sa nu fie blocate(sudate)!!!
Niciodata sa nu spui niciodata!
Chiar daca bujiile sunt schimbate, de preferat sa le masori scoase.
Niciodata sa nu spui niciodata!
Am dat test pe releu cu diagnoza și spune că este ok releul.
Bujiile nu le-am dat jos încă. Am verificat doar continuitatea lor în mufa releului.
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Ca sa nu le dai jos, scoti cele 4 mufe de la cele 4 bobine si apoi masori fiecare bobina in parte!!!
Niciodata sa nu spui niciodata!
"pre-postheating control unit" este asa zisul releu. De fapt e un modul care are pe langa releul si partea de comunicare cu ECU injectie, inclusiv monitorizarea nivelului curentului prin sarcina.
Daca diagnoza zice ca releul e bun atunci problema e dupa releu...
Bujiile ce valori ti-au dat? Ar trebui sa fie de cca 0.4-0.5ohm fiecare (undeva la 20A curent nominal). Sau poti observa timpul in care stau alimentate (doar cu contactul pus) si asa afli daca releul e "sudat".
Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...
Salut. Astăzi am măsurat rezistența bujiilor cu multimetrul. Pentru că sunt băgate foarte nasol și nu pot fi măsurate direct bujiile, decât cu galeria de admisie jos, am scos mufa din releu și am măsurat pinii bujiilor 1,2,6 și 7 direct în mufa releului.
Rezultatele măsurătorii au fost astfel :
Pin 1 (bujie cilindru 3) : 0.0 ohm
Pin 2 (bujie cilindru 1) : 0.4 ohm
Pin 6 (bujie cilindru 4) : 0.3 ohm
Pin 7 (bujie cilindru 2) : 0.3 ohm
Bujiile sunt marca Beru, înlocuite anul trecut.
Măsurătoarea pe pinul 1 cu 0.0 ohmi mi se pare foare ciudată. Dacă era arsă trebuia să dea peste 1 ohm, dar nici 0.0 nu cred că este ok.
Last edited by mielu'; 21-01-2021 at 11:08 PM.
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Daca e 0.0 atunci curentul e urias iar modulul simte asta. Schimb-o.
Posibil sa aibe scurt intern.
Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...
Ok. De restul ce zici ? Sunt bune ? Să o schimb doar pe cea cu 0.0 sau să le schimb pe toate ?
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Mai degraba calbul bujiei da la masa .
Da, restul sunt bune. Lasa-le pe restul. Nu stii daca se pot desface fara rupere.
Nu stiu ce sa zic... Cablul in sine are 4 fire de plus, fara fir de masa. Cam greu sa cred ca se putea roade si protectia de cablu si mantaua; poate doar sa fi fost strivit mecanic cu ceva.
Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...
Având în vedere că sunt schimbate abia anul trecut nu cred că există șansa să se rupă vreuna. Anul trecut când le-am schimbat pe cele vechi și acelea s au desfiletat foarte ușor.
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Revin și vă spun că am rezolvat problema prin înlocuirea bujiei care la măsurătoare mi-a dat 0.0 ohmi. Era arsă iar ecu motor se pare că măsoară rezistența lor și aprinde eroarea în bord. Am înlocuit bujia respectiva iar eroarea a dispărut de la sine. Nu imediat ci la primul frig cand s a aprins în bord semnul de preîncălzire bujii.
Sincer nu am stiut ca la 508 pentru bujii arse se aprinde check engine in bord. La 406, 407 sau Citroen C4 nu se aprindea in bord nimic. Spunea numai cand conectai diagnoza.
Last edited by mielu'; 08-02-2021 at 07:59 PM.
PEUGEOT 508 SW GT 2.2 HDi 204 cp
Bookmarks