Peugeot Club
Results 1 to 12 of 12

Thread: Demontare curea accesorii+alternator

  1. #1
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4

    Demontare curea accesorii+alternator

    Daca scirtie cureaua de accesorii,rola sau alternatorul puteti sa remediati problema "in fata blocului".
    Demontare curea:
    -verificati pe ansamblul "intinzator rola" indicatia de uzura a curelei/rolei. Daca semnul de pe intinzator e aproape de semnul de uzura maxima
    trebuie schimbata cureaua si rola.
    -daca rola prezinta urme pe circumferinta sau are un umar vizibil cu ochiul liber atunci se inlocuieste.
    -cu o cheie inelara inchisa necotita de 15 invirtiti in sens invers acelor de ceas de surubul rolei de accesorii. Rola va bascula dindu-va
    posibilitatea de a scoate de pe fulia alternator sau a.c. cureaua. Cine e slab de fizic nu va putea face operatia fara o prelungire de cheie.
    -surubul de la rola se desface "pe invers". Folositi spray degripant sau o cheie lunga.
    -atentie la montare; sa fie pozitionata corect pe canale.

    Fulia de la alternator are un cuplaj unidirectional. Alternatorul se invirte insensul acelor de ceas. La o miscare brusca in sens invers ar trebui sa
    patineze. Daca nu se intimpla asa se schimba cuplajul. Pentru indepartarea ei se foloseste o cheie combinata cu profil cu 33 dinti exterior iar interior
    cu un profil IMBUS de tip: hexagon/torz/pline-xzn Nu aveti alta modalitate de a o desface. Folositi spray degripant o cheie zdravana pentru piesa cu
    33 dinti si neaparat o cheie cu patrat pentru piesa interioara.

    Demontare alternator:
    -scoateti capac antifonare motor
    -desfaceti 3 suruburi TORX de la capacul protectie alternator
    -are 2 suruburi in stinga sus/jos; 1 surub de centrare in dreapta-sus si o brida din tabla dreapta-jos
    -brida are surub IMBUS hexagon
    -desfaceti bateria
    -desfaceti borna + a alternatorului (sub un capac de cauciuc)
    -decuplati mufa cu 1 fir

    Carcasa alternatorului este formata din 2 capace de metal, 1 miez de tole. Sint fixate fortat si asigurate cu 4 suruburi.
    -desfaceti suruburile
    -bateti cu ciocanul de cauciuc in carcasa dinspre fulie.
    -cealalta carcasa se poate desface doar din interior, ptr ca are cuplajele bobinelor din stator prinse cu suruburi
    -va iesi carcasa cu tot cu rotorul prins de ea

    Cine vrea s schimbe rulmentul dinspre fulie, trebuie sa:
    -incalzeasca inelul INTERIOR al rulmentului dar nu si axul rotorului(il puteti raci cu apa)
    -cu un ciocan de cauciuc se bate in ax pina iese din rulment.
    -de obicei este slab fixat rulmentul de ax cuplajul facindu-se printr-o bucsa, tocmai pentru a facilita indepartarea de pe ax.
    -desfaceti cele 4 surubele care fixeaza rulmentul de carcasa
    -incalziti carcasa cu aer cald
    -bateti usor in rulment cu o teava pina iese din carcasa.

    Rulmentul opus se schimba tot prin incalzirea inelului interior pina cade singur de pe rotor
    Daca inelele colectoare din cupru sint roase se schimba si ele.

    Carbunii se schimba prin:
    -desfaceti suportul in care stau
    -desfaceti capacelul de protectie din partea opusa locului unde calca pe rotor
    -cu letconul se desfac tablitele de care e lipit conductorul litat al carbunelui
    -carbunii noi se lipesc tot cu letconul
    -dupa bagarea in canale se infunda cu degetul pina cind gaura din ei se aliniaza cu gaura din carcasa. Bagati o scobitoare sau o sirma moale. Daca nu
    ii "parcati" nu veti putea baga rotorul in cauza lor.
    -unele alternatoare au acces din exterior la carbuni

    Se mai pot schimba si diodele redresoare, condensatorul, regulatorul. Depinde ce e stricat, evident...

    Asamblarea:
    -fixati rulmentul mic prin incalzire sau presare (cine poate)
    -parcati carbunii
    -asamblati tot ce ati desfacut pina acum
    -fixati rulmentul mare prin incalzirea carcasei sau presare
    -asigurati-l cu cele 4 surubele
    -gresati bucsa de presare rulment si axul stator
    -bagati statorul in carcasa cu carbuni si diode; apasati-l ferm
    -rulmentul mic are 2 depuneri chimice cu rol de frecare sporita cu carcasa. Sa nu le stricati
    -inchideti cu capacul dinspre fulie prin batere cu ciocanul de cauciuc
    -incercati sa potriviti la ochi carcasele asa cum au fost fata de miez; ele nu au canale de ghidaj
    -stringeti suruburile de fixare
    -rotiti rotorul. Daca comva freaca rotorul, bateti usor in carcase pina dispare zgomotul.
    -daca nu se aude nimic frecind, scoateti scobitoarea din carbuni
    -insurubati fulia cu cheia combinata

  2. #2
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Ce am scapat sa va spun la inlocuirea periilor:
    -cu o banda de smirghel fina se indreapta inelele colectoare. Cu mare grija pentru ca toleranta de ovalizare e mica cca 0,03mm.
    -cu aleasi banda, se imbraca inelele colectoare. Se invirte de rotor cu mina si in acest timp apasati una dintre perii pe smirghel. Operatia transfera forma circulara a rotorului pe fata de atac a periei si poarta denumirea de pasuire. Daca nu pasuiti periile, alternatorul va genera o tensiune ceva mai mica si va face ceva zgomot in functionare pina se vor pasui singure periile.
    -curatati resturile vechi de carbune+cupru depuse in carcasa.

  3. #3
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Inca 2 precizari:
    Quote Originally Posted by salex View Post
    hexagon/torz/pline-xzn
    Am vrut sa scriu hexagon/torx/spline-xzn

    Daca observati ca imediat dupa pornirea motorului, rola accesorii incepe sa oscileze vizibil impreuna cu mecanismul intinzator, acesta este un semn de uzura al rolei sau cureaua s-a largit. Pe masura ce cureaua si rola se incalzesc amplitudinea oscilatiilor scad spre valori insesizabile. Tot odata se reduce si scirtitul.
    Oscilatiile inerente datorate functionarii motorului dar si socurile din reduceri bruste de turatii sint preluate de cuplajul de pe fulia alternator. Alternatorul are un cuplu de rotatie maricel dat de masa rotorului iar daca cuplajul unisens e intepenit atunci se va uza cureaua rapid.

    Aveti imaginea atasata a cheii.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails cheie combinata.jpg  

  4. #4
    tur4alx's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    suceava
    Posts
    175
    Rep Power
    6
    unde este indicatorul de uzura a rolei si a curelei?
    ...

  5. #5
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Doua marcaje MIN-MAX sint pe corpul fix iar unul pe elementul oscilant (sau invers, nu mai stiu exact)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails intinzator.jpg  

  6. #6
    Baby Lion
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    oradea
    Posts
    105
    Rep Power
    2
    Rola intinzatoare este fixata doar de acel surub:76 ??

  7. #7
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Surubul 76 este al mecanismului de tensionare. Pe desen rola are reprezentat surubul in ea. Atentie la desurubare pentru ca are filet invers.

  8. #8
    Baby Lion
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    oradea
    Posts
    105
    Rep Power
    2
    Scuze ,la mecanism ma refeream...asa ca doar acel surub trebuie scos??Ce recomandati schimbarea mecanismului sau doar a rolei ??Mecanismul cand necesita inlocuirea?

  9. #9
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Nu sint mecanic de meserie, asa ca parerile mele trebuie luate doar cu titlu de rezerva.

    N-am scos tot mecanismul din cauza ca nu stiu cum sta arcul in el; de ce sa-mi fac singur de lucru... Doar la rola de plastic am umblat.
    La prima vedere mecanismul de tensionare din metal are o rata de defectare mai scazuta decit o componenta din plastic, in speta rola.
    Intinzatorul are in interior un arc care oscileaza putin in timpul functionarii motorului; vibratii inerente datorate intinderii dinamice a curelei (caldura, variatii ale vitezei de rotatie, cuplului rezistent al alternatorului si compresorului).
    In timp, ani de zile, arcul va inbatrini si se va slabi. Cert e ca rola de plastic se va uza de mult mai multe ori in tot acest rastimp.

    Eu zic ca mecanismul se schimba cind pui o curea noua si:
    -marcajele nu se mai aliniaza (deci arcul e slabit)
    -observi oscilatii importante in curea si in bratul de tensionare (mecanismul revine pe pozitie cu oarece intirziere, de unde si aceste oscilatii mari)

  10. #10
    Baby Lion
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    oradea
    Posts
    105
    Rep Power
    2
    Multumesc,mecanic sau nu practica ne invata,la mine se aude o vibratie in bord ..dar aceasta a aparut doar cand sa intervenit la compresorul de clima ...De atunci ma chinui sa scap de ea si suspectez si acest intinzator de curea,cureaua de accesorii fiind uzata ,cel putin asa vizual.Se aude doar intre 1700-1900 turatii,si doar cand este clima pornita ar fi mai evidenta vibratia .Mai studiez,multumesc inca odata.

  11. #11
    salex's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Bucuresti,RO
    Posts
    792
    Rep Power
    4
    Am mai auzit de manifestarea asta: vibratii in bord. Nu cumva si la tine este suflanta din bord stricata? Poti verifica suflanta oprind AC si apoi dind pe ventilatie maxima. Daca vibratia dispare atunci e posibil sa fie de la compresor.
    Uita-te atent la cum e pusa cureaua. Ai fulii cu canale la motor, compresor si alternator. Cureaua trebuie sa fie centrata pe aceste canale. Vezi sa nu aibe ulei pe ele.
    Scoate cureaua si roteste cu mina fulia compresorului, pe cea a alternatorului si rola intinzatoare. Trebuie sa mearga foarte usor si fara zgomote.

  12. #12
    adytzulin's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Bucuresti, Romania
    Age
    30
    Posts
    121
    Rep Power
    6
    Quote Originally Posted by zare View Post
    Multumesc,mecanic sau nu practica ne invata,la mine se aude o vibratie in bord ..dar aceasta a aparut doar cand sa intervenit la compresorul de clima ...De atunci ma chinui sa scap de ea si suspectez si acest intinzator de curea,cureaua de accesorii fiind uzata ,cel putin asa vizual.Se aude doar intre 1700-1900 turatii,si doar cand este clima pornita ar fi mai evidenta vibratia .Mai studiez,multumesc inca odata.
    Salut, aceeasi problema am avut-o si eu. De curand am mers la Eurial pentru a schimba valanta si kit ambreaj si le-am spus si de problema asta, rezolvarea fiinf in schimbarea unor cleme care tin stranse cele 2 conducte de ac si care s-au reproiectat din cate mi-a spus mecanicul. Am asteptat cam o saptamana ca nu erau pe stoc si au trebuit comandate in franta, dupa ce le-am montat a disparut orice vibratie.
    PEUGEOT 407 , 4 DOOR SALOON, 2.0 HDi 16V 138, BVM 6 PARTICLE EMISSION FILTER, ST EXECUTIVE - DOLOMITES

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •