Peugeot Club
Results 1 to 10 of 10

Thread: Filtre de aer by Corenliu

  1. #1
    Costi G's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    craiova
    Age
    52
    Posts
    730
    Rep Power
    8

    Filtre de aer by Corenliu

    Auzisem de mai mult timp de filtrele de aer concepute de Corneliu Birtok-Baneasa si se pare ca in curind va deschide linia de productie.

    " INVENTATOR ROMĀN premiat pentru un FILTRU DE AER care reduce consumul de CARBURANT cu pānă la 15%

    Inventatorul romān Corneliu Birtok-Băneasă a fost premiat cu medalia de aur a Salonului Innova din cadrul Concursului internaţional Bruxelles-EUREKA, desfăşurat īn perioada 15-17 noiembrie, pentru că a inventat şi a reuşit să omologheze un filtru de aer care reduce consumul de carburant cu pānă la 15%.
    Corneliu Birtok-Băneasă a inventat un FILTRU DE AER care reduce consumul de CARBURANT cu pānă la 15%.
    Produsul urmează să apară pe piaţa autohtonă īn mai puţin de o lună de zile.
    Īn cadrul Salonului Innova Bruxelles, Corneliu Birtok-Băneasă a mai fost răsplătit cu Premiul special ARCA ce i-a fost oferit de către delegaţia de inventatori din Croaţia, reuşita inginerului auto romān īncununānd eforturile sale din ultimii patru ani īn domeniul creării şi perfecţionării filtrelor de aer supraaspirante inversate.
    "Īn urmă cu patru ani participam, pentru prima oară, la un salon internaţional de inventică, iar acela a fost, ca o fericită coincidenţă, chiar Salonul Innova de la Bruxelles. Am fost sprijinit atunci de Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică (ANSC), instituţie care a avut īncredere īn ideile mele şi m-a selectat īn delegaţia Romāniei. A fost primul pas pe drumul unei colaborări continue. Fără să exagerez, pot spune că ANCS a avut un rol esenţial īn ascensiunea mea profesională, īn care am plecat de la o idee şi am ajuns pānă la un produs omologat", a declarat, pentru Agerpres, inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă.

    2.000 de ore de muncă

    Pentru a-şi pune īn practică invenţia, inginerul din Deva a avut nevoie de mii de ore de muncă pentru a transpune, īntr-un flux tehnologic, procesul de fabricaţie al filtrului de aer ce permite scăderea consumului de combustibil la autovehicule. A fost nevoie de omologarea proiectului şi de găsirea unor investitori care să creadă īn ideile sale. Inventatorul a recunoscut că drumul de la planşetă spre linia de producţie este unul destul de greu.

    "Īn acest moment pot spune că invenţia a fost cel mai simplu lucru din acest proces. Ca să faci un produs omologat este nevoie de o susţinere financiară, altfel nu poţi evolua, iar invenţia ta rămāne la stadiul de hobby şi o folosesc prietenii. Dacă eşti inspirat, o invenţie se pune pe planşetă īn două luni de zile şi apoi eşti liniştit. Eu cred că m-am maturizat foarte mult īn ultimul an, pentru că īn afară de instituţiile la care am depus actele pentru omologare, nu există reguli foarte clare īn ceea ce priveşte producţia de filtre de aer", a spus inventatorul din Deva.

    Cu sprijinul unor investitori, Corneliu Birtok-Băneasă va īncepe producţia filtrelor de aer pe care le-a inventat, īntr-o lună de zile. Inginerul auto a menţionat că preferă ca producţia acestora să se desfăşoare īn Romānia, deoarece aici poate să aibă un control strict asupra calităţii produsului.

    "Vreau să arăt că şi īn Romānia se poate ca o invenţie să devină produs. Chiar dacă se spune că īn Romānia este multă birocraţie, īn cazul meu a fost invers, pentru că toată lumea m-a sprijinit īn demersul meu de omologare a filtrului de aer. Am avut nevoie de oameni care să creadă īn mine şi iată că, īntr-un an de zile, am reuşit să omologhez acest produs şi să punem la punct fluxul tehnologic necesar", a adăugat inventatorul.

    Potrivit estimărilor sale, preţul de raft al filtrului de aer ce reduce consumul de carburant se va situa īn jurul valorii de 350 de lei."

    Sursa: Agerpres

  2. #2
    Vizitator
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    Bucuresti
    Posts
    1
    Rep Power
    0
    Salut tutur,

    Cam vechi topicul, dar am dat peste el intamplator si m-am gandit ca poate citeste cineva si postarea asta. Spre deosebire de altii care isi dau cu parerea eu am acut o experienta personala cu filtrele lui Corneliu. La ce mod ? In 2010 am aflat de minunata inventie si fiind la origini din Hunedoara, la un drum la ai mei i-am facut o vizita. Aveam un Fiat Grande Punto, motorizare 1.4, benzina. Am fost pe la Corneliu, i-am spus ca ma intereseaza un filtru, mi-a facut niste masuratori pe la motor si mi-a spus ca mi-l face. M-a plimbat creo doua saptamani spunandu-mi ca dureaza cu proiectul, apoi m-a chemat sa mi-l monteze. In ce a constat ingineria ? Una bucata filtru "hartie "creponata", invelita intr-o tabla cilindrica, conica si perforata ( mi-a ruginit dupa 2 luni ), un tub din plastic pe modelul celor de scurgere, vopsit in negru si un furtun avand la capat un "filtru de carter ". Mi-a spus ca acesta din urma elimina surplusul de benzina nearsa din camera de amestec. Am montat "jucaria "si am constatat ca: motorul "urla"frumos cand acceleram, acelasi efect ca atunci cand iti dai jos filtrul de aer, consum - la fel, in plus din cauza filtrului de carter aflat undeva lateral, "scurs"pe langa blocul motor, la viteze mici in oras mi se umplea masina de miros de benzina, aspirat prin instalatia de climatizare, fiind nevoit sa merg tot timpul pe "recirculat". Cea mai tare faza a fost ca am plecat iarna de la Bucuresti la Hunedoara si pe autostrada mi-au inghetat genunchii, racirea motorului facandu-se mai accentuat decat in mod normal, motorul fiind neincalzit - evident lipsa de caldura in masina. Dupa vreo 60 km de tremurat am tras pe dreapta, am invelit jumatate de filtru intr-o laveta si ... caldura in masina. Am ajuns acasa, am demontat filtrul minune, am revenit la filtrul vechi si l-am sunat pe Corneliu. Mi-a spus sa revin la el ca e posibil sa fie necesare alte reglaje.Reglaje la ce ? La bucata de hartie, la carcasa de tabla, la tubul de scurgere ? M-am oferit sa trec pe la el de doua ori cand am ajuns pe la Hd, dar de fiecare data l-am prins "f. ocupat". Asa ca am renuntat si mi-am propus sa fiu mai atent la "investitii economicoase". Poate am avut eu ghinion ...

  3. #3
    alynu's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Bucuresti / Severin
    Age
    26
    Posts
    1,333
    Rep Power
    9
    Multumim pentru sfatul tau, imi pare rau ca ai patit-o si sper sa nu o mai pateasca si alti oameni!

  4. #4
    Doc's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Romania
    Age
    35
    Posts
    4,405
    Rep Power
    10
    Nu este singurul: http://www.clubcitroen.ro/forum/view...12263&start=45

    Cam pe toate forumurile sunt aceleasi impresii, daca stai sa cauti mai multe informatii despre filtre.
    Chiptuning Peugeot si anulare FAP | Pot face si diagnoza, GRATIS. Detalii in privat.
    '07 BMW X3 3.0sd 286CP+ | ex: '04 Peugeot 307

  5. #5
    GGG's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Pitesti
    Age
    26
    Posts
    2,703
    Rep Power
    10
    O fii fost versiunea beta.
    0720.011.550
    Felina mea

  6. #6
    alynu's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Bucuresti / Severin
    Age
    26
    Posts
    1,333
    Rep Power
    9
    Clar, 2.0 Beta

  7. #7
    ariciul's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bucuresti/Dragasani
    Age
    24
    Posts
    2,992
    Rep Power
    8
    Mai degraba alpha
    307 SW T5 2.0HDi 16v 136cp/320Nm Diagnoza Peugeot/Citroen -> 0771 660 669

  8. #8
    Vizitator
    Join Date
    Jan 2013
    Location
    Middle Earth
    Posts
    7
    Rep Power
    0
    Quote Originally Posted by Costi G View Post
    2.000 de ore de muncă


    Sursa: Agerpres
    2000 de ore de munca pt a cupla un filtru de hartie la un cot de aluminiu!!! Singura reducere de consum o vad doar din faptul ca trage aer "fiert" din compartimentul motor , PCM-ul masoara cantitatea aerului in relatie cu temperatura din admisie deci mai putin carburant...mai putina putere [mai periculos cu depasirile]. La diesel mai e cum mai e pt ca poate injecta carburant mai mult...iese fum dar accelerezi, la benzina insa esti pierdut din cauza ca regimul AFR nu e prea tolerant...cred ca maxim 16-17 Aer la Carburant pt economie si minim 12-13 pt putere astfel pt 12-13 parti aer[temp ridicata, aer dilatat deci potin oxigen] PCM-ul injecteaza doar o singura parte carburant si cam atat.


    Ma intreb daca "inventatorul" e tot din "clanul" alora cu magnetii pe liniile de alimentare si turbonator-ul?!

  9. #9

    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Tulcea
    Age
    36
    Posts
    117
    Rep Power
    6
    Azi la radio am auzit ca iar a luat premiu la Geneva pentru inventia cu filtrul de aer.

  10. #10
    Baby Lion george2104's Avatar
    Join Date
    Apr 2014
    Location
    Iasi
    Posts
    141
    Rep Power
    1
    Descoperire geniala...dupa 2 minute de munca, va pot furniza gratuit solutia care va mareste puterea motorului si va scade consumul...
    Luati una bucata bunic ce are aparat de oxigen...cuplati tubul 2 de la nasul lui la filtrul de aer al masinii...veti constata doua imbunatatiri:
    1. Masina consuma mai putin
    2. Mostenirea se apropie de voi cu repeziciune

    NU EZITA !!!
    Sent from my Peugeot 2008 - online Comm.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •