Peugeot Club
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: 106 - dupa schimbare garnitura chiulasa motorul nu mai porneste

  1. #1
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0

    106 - dupa schimbare garnitura chiulasa motorul nu mai porneste

    Buna ziua. Sunt nou pe forum, de curand am achizitionat un peugeot 106 xt 1.4 benzina din 92. Masina se prezinta foarte bine pentru anii ei.
    Am cumparat-o foarte ieftin datorita problemei garniturii de chiuloasa. De aprox 2 zile m-am apucat usor de demontare, schimb garnitura respectiv montare. Mentionez ca la demontare am tinut cont de alinierea distributiei, dar ieri dupa montare nu a mai vrut sa porneasca...

    Stiu ca s-a mai discutat problema aceasta, dar nicaieri nu s-a dat si o rezolvare concreta...

    As vrea sa stiu daca cineva are si este binevoitor sa posteze o schema cu alinierea distributiei de la zero...
    Mentionez ca nu imi face compresie la pistoane, desi am strans suruburile chiuloasei corect (bine).

    Multumesc anticipat si imi cer scuze daca am gresit deschizand un nou topic...
    Last edited by 205; 26-10-2012 at 09:47 AM. Reason: Lipsa majuscule, cratime, virgule...

  2. #2
    psa106's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    bucuresti
    Posts
    396
    Rep Power
    6
    Imi pare rau, am vrut sa pun cate ceva, dar forumul asta este destul de restrictiv privind marimea fisierelor la upload. Deci la motoarele TU benzina 8v:
    1. Alinierea vibrochenului se face la o gaura mica cu diam. de 6mm de pe bloc, undeva in fata si spre cutia de viteze, pe langa placuta cu seria motorului. Se pune acolo un surub sau imbus de 6mm si se roteste de vibrochen cu o cheie de 22 pana scapa acel surub/imbus de zavorare in gaura corespunzatoare de pe volanta.
    2. Acum, ar trebui ca gaura de pe fulia axei cu came sa se alinieze pe la ora 2 cum o priviti cu gaura de pe chiuloasa, si se zavoreste si acesta dar cu un surub de 10mm.
    Sunt aliniate si zavorate acum atat axca cat si vibrochenul.
    3. Se scot intinzatorul, cureaua si, daca trebuie si capacul pompei de apa, apoi se pun unele noi. Este putin inghesuiala cand se dau capacele distributiei jos, dar merge. Cureaua trebuie sa fie dreapta, fara burta in partea dinspre fata masinii (marginea dreapta). Se pune un patrat de 8mm cu o tija in capatul liber, din afara, de aprox 10cm. Se trage in sus cu aprox 1,5kg, avand grija ca tija atasata patratului sa fie perpendiculara pe axa de tractionare. Se strange piulita intinzatorului.
    4. Se scot suruburile de zavorare.
    5. Se invarte vibrochenul de 8 ori si se verifica iar realinierea gaurilor de volanta si axa cu came.
    6. Daca este ok, se porneste motorul. Daca nu, se reia treaba.

    Atat de distributie.

    Chiuloasa - se pun prezoane noi de obicei si se strang initial la cuplu de 20Nm, apoi cu indicator de unghi in doua trepte a cate 120 grade (se poate si direct 240grade) respectand ordinea urmatoare
    10 6 2 3 7
    9 5 1 4 8

    Mai concret de atat, recomand un service...
    106 Rallye - petit lion avec un attitude

  3. #3
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    Multumesc mult pentru ajutor. Maine o sa desfac iar totul si repet intocmai cum ai spus tu mai sus. Daca nu merge nici asa, duminica astept un mecanic sa se uite la ea.
    Ideea este ca nu se pune problema de bani, dar era vorba de ambitia mea de a face ceva cap coada cu mana mea... dar cateodata, mai ales cand nu cunosti in totalitate problema, trebuie sa stii cand sa te opresti si sa lasi pe altul

    Multumesc mult pentru sfaturi si binenteles revin cu noutati zilele astea sa va spun cum s-a terminat pana la urma... uff sper ca, cu bine

    O seara buna tuturor !
    Last edited by 205; 26-10-2012 at 09:49 AM. Reason: Aceeasi poveste, lipsa majuscule & semne de ortografie

  4. #4
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,411
    Rep Power
    15
    Distributia trebuie sa fie pusa la punct astfel :

    Daca-i bai : 0727 079405

  5. #5
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    Salutare... da... astazi m-am apucat de lucru si am facut intocmai cum mi-ati recomandat, mai exact, dupa aliniere si rotire 8 ture, a intrat la fix si cheia de 6mm in acea gaura din fata motorului, si cea de sus. In fine tot nu a vrut sa porneasca. Am verificat cu ajutorul unui prieten toate bujiile. Le-am scos afara toate 4 si am dat la automat. Toate dau scanteie foarte bine... dar totusi chiar si asa nu vrea sa porneasca... oare ce poate fi de data asta? De vreo doua ori sa auzit sunetul specific arderi sau compresiei, dar atat...
    Daca mai aveti si alte idei le accept cu mare placere, daca nu duminica oricum vine mecanicul la ea si sper sa se rezolve... va fi totusi o dezamagire personala daca o va readuce el la viata si nu eu... dar dehh ce sa-i faci? asta e viata

    O sa revin cu rezolvarea problemei respectiv solutia... o seara buna.
    Last edited by 205; 27-10-2012 at 04:53 PM. Reason: Lipsa majuscule, lipsa cratime, lipsa semne de punctuatie + cosmetizari

  6. #6
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,411
    Rep Power
    15
    Langa baterie este un buton rosu.Apasa-l.
    Pompa de benzina se aude ?
    Daca-i bai : 0727 079405

  7. #7
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    @ turbojack : poti fi putin mai explicit te rog? in ce parte mai exact se afla acel buton? aseara mai facut curios si am coborat la masina , m-am uitat dar nimic. nu am vazut nici un buton...

  8. #8
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,411
    Rep Power
    15
    Butonul opreste pompa de benzina in caz de accident.
    Daca-i bai : 0727 079405

  9. #9
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    Am mai citit despre asta tot aici pe forum dar sincer nu vad unde ar putea fi acel buton. Daca poti te rog sa fii mai explicit in legatura cu localizarea lui...
    Daca ajuta la ceva o sa revin si cu o poza cu bateria si imprejurimile ei... multumesc si o zi buna.
    Last edited by 205; 27-10-2012 at 04:54 PM. Reason: Lipsa majuscule, lipsa cratime, lipsa semne de punctuatie + cosmetizari

  10. #10
    Vizitator
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    slobozia
    Posts
    33
    Rep Power
    0
    La modelul din anul ala nu exista buton rosu pt decuplarea pompei,nici al meu nu are

  11. #11
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    Buna seara. Revin dupa cum am mentionat mai sus, cu informatii noi. Vestile sunt foarte dezamagitoare dar asta e, cine nu stie cu ce se mananca mecanica si isi baga nasul, ca mine pateste... cand am montat prima data distributia, nu era bine pusa la punct (nestiind ceea ce fac) si s-au strambat supapele de admisie.
    De fapt mai rau doua chiar s-au rupt!!! Mecanicul care s-a uitat la masina duminica, a spus ca am avut mare noroc ca am scapat cu atat si ca nu s-au strambat si camasile supapelor... cel putin din ce a vazut el.

    Dar cum tot raul e spre bine si ambitie este cat cuprinde imi voi comanda acele supape de admisie pentru ca doar cele de admisie s-au strambat (rupt) si sa speram ca voi scapa cu atat... pe parcurs o sa mai revin cu informatii.

    Poate acest topic va ajuta pe altii ca si mine mai curiosi din fire, sa nu faca aceeasi greseala... sper sa nu se inchida topicul si sa apuc sa postez si rezultatele finale.

    Concluzia (morala): daca nu te doare capul sa nu te legi!!!
    Last edited by 205; 30-10-2012 at 09:31 AM. Reason: Lipsa majuscule, cratime si alte corecturi

  12. #12
    psa106's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    bucuresti
    Posts
    396
    Rep Power
    6
    Mda, ma gandeam eu sa te intreb daca nu cumva ai invartit motorul inainte de a fi sigur ca distributia este verificata.
    Tot ca o morala: dupa schimbarea distributiei, MOTORUL SE INVARTESTE LA MANA IN SENSUL ACELOR DE CEAS, NU LA DEMAROR!
    Imi pare rau de treaba asta, este destul de costisitoare reparatia. Stiu ca aceste masini par simple dar pentru a fi cu adevarat simple trebuie citita putin documentatia de service. Bafta in continuare.
    106 Rallye - petit lion avec un attitude

  13. #13
    Vizitator
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    slobozia
    Posts
    33
    Rep Power
    0
    Nu sunt chiar atat de costisitoare piesele, 80 lei garnitura de chiulasa, 200 de lei supapele, 120 de lei cuzinetii de biela (optional), la mine s-au sters cativa dinti de la cureaua de distributie si la fel a indoit supapele.
    Last edited by 205; 01-11-2012 at 04:45 PM. Reason: Mici corecturi

  14. #14
    12trs's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Bucuresti
    Age
    35
    Posts
    198
    Rep Power
    6
    exe, dupa ce demontezi chiulasa, curata capetele pistoanelor si toarna putina benzina pe fiecare. Daca apare vreo dunga pe vreun piston, acela este fisurat. Sper sa nu ai problema asta, dar e riscant sa nu testezi. Si, bineinteles, nu uita sa schimbi uleiul!
    psa106 stii zicala aia: "Tarzan puternic"? Un amic de-al meu a schimbat cureaua la un Mondeo, habar n-a avut de semne, a pus-o cum s-a nimerit, apoi a invartit la cheie motorul de-a spart un piston.

  15. #15
    Vizitator exe's Avatar
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Spania
    Age
    32
    Posts
    11
    Rep Power
    0
    Buna seara !

    Stiu ca nu am mai dat nici un semn de viata de ceva vreme, dar am fost destul de ocupat o perioada.

    Revin cu noutati.

    Intre timp am cumparat supapele de admisie (toate cele 4), am chemat mecanicul, le-a montat, am dat cheie si totul ok.
    Daca cineva stie cum trebuie reglate suruburile de pe tacheti? Nu mai stiu acum cum se numesc.
    In fine motorul merge uns, trage super bine si sper sa nu mai am probleme. Oricum eu unul nu mai bag mana in el
    Toata reparatia m-a dus la 160 euro. Daca nu il stricam eu, ma costa aprox 100...

    O seara buna tuturor!
    Last edited by 205; 17-01-2013 at 09:49 AM. Reason: Ne bucuram ca ai revenit printre noi!

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •