Peugeot Club
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 21

Thread: Schimbare garnitura chiuloasa

  1. #1

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0

    Schimbare garnitura chiuloasa

    Va salut domnilor,
    Revin pe acest forum dupa o lunga perioada de inactivitate cu cateva intrebari referitoare la schimbarea garniturii de chiuloasa la al meu Peugeot 406 2.0 Hdi 110Cp
    caruia nu i-am dat de cap problemei cu fumul si pornirea grea iarna si de aceea m-am hotarat sa desfac motorul(avand in vedere faptul ca la masurarea compresiei unul din cilindrii are compresia cu 10 bari mai mica decat la ceilalti trei(27.5) si acum pe timp de vara imi creste temperatura apei peste 90 dar pana in 100 si furtunele de la racire cand ajunge apa la 70 de grade au o presiune uriasa in ele)

    1 Care este forta de strangere(Nm) a suruburilor dupa montarea garniturii noi si care este ordinea de strangere a acestora ?
    2 Care este dimensiunea recomandata a garniturii noi avand in vedere ca este prima oara cand se desface motorul ?
    3 Daca se pune o garnitura mai groasa(am vazut ca sunt de la 1.3 la 1.65) cu ce afecteaza motorului?
    4 Daca dimensiunea garniturii de chiuluasa este 1.65 trebui alezat si din chiuluasa mai mult decat este necesar pentru a o planea?
    5 Ce alte garnituri sunt necesare pe langa cea de chiuloasa?

    Daca mai aveti si alte informatii folositoare care nu sunt cuprinse in intrebarile mele, gen atentionari si sfaturi , va rog sa le postati.
    Va multumesc anticipat !

  2. #2
    mirceaS's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    ARAD
    Age
    32
    Posts
    58
    Rep Power
    7
    Adresa de mail ai ca nu ma lasa sa pun img mai mari de 800x600

  3. #3

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0
    calin_soare@yahoo.com sau csoare@emdep.com sau pandele20055@yahoo.com ... ultima de preferat. Multumesc pentru suport !

  4. #4

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0
    Va salut domnilor si revin cu cateva intrabari.
    Am desfacut motorul si spre surprinderea mea garnitura de chiuloasa nu prezinta urme ca ar fi fost arsa, in schimb cilindul nr 4, cel cu compresia mica era plin de calamina si nu urca la acelasi nivel cu celelalte, ramanan cam 1-2 mm sub nivelul blocului, restul pistoanelor ridicanduse cam 1 mm peste. Care credeti voi ca este problema si de ce sa fi aparut. Daca aveti idee si de o rezolvare, ar fi binevenita. O sa postez si poze dar acum scriu dupa telefon.

  5. #5

  6. #6
    dumionut11's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    bucuresti
    Age
    28
    Posts
    390
    Rep Power
    5
    De verificat cuzinetii de la prinderea bielei pe vibrochen, sau uzura pe vibrochen (putin probabil, mai mult ca sigur cuzinetii) sau boltul prin care se prinde bieta de piston, altceva NU are ce sa fie...

  7. #7

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0
    Multumesc pentru sfaturi, eu , unul ma gandeam la ceva mai rau, de genul biela stramba, dar nu stiu ce ar putea sa cauzeze asa ceva.....

  8. #8
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    46
    Posts
    5,251
    Rep Power
    15
    Quote Originally Posted by sorelu View Post
    ... in schimb cilindul nr 4, cel cu compresia mica era plin de calamina si nu urca la acelasi nivel cu celelalte, ramanan cam 1-2 mm sub nivelul blocului, restul pistoanelor ridicanduse cam 1 mm peste..
    Biela indoita , indubitabil.
    @dumionut11 , uzura de bolt piston sau cuzinet de 2 mm , da un sunet la functionarea motorului de o iei la fuga.
    Se demonteaza baia de ulei si biela 4 . Se verifica etansare supape. Daca motorul are kilometraj de peste 150 k km se purcede la rectificarea supapelor si inlocuirea simeringurilor aferente. Se verifica planeitate chiulasa . Daca e cazul se rectifica si garnitura de chiulasa se alege cu o grosime aadaugata fata de cea standard functie de grosimea degrosata la rectificare.
    Daca acelasi km sunt peste 150 k km , se inlocuiesc si cuzinetii biela. Atentie la palierul 4 sa nu aiba uzura neuniforma. Lucrarea presupune verificari complexe.
    Daca-i bai : 0727 079405

  9. #9
    dumionut11's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    bucuresti
    Age
    28
    Posts
    390
    Rep Power
    5
    Nu are cum sa fie biela. verifica ce ti-am zis mai sus. daca este de la cuzineti, trebuie rectificat vibrochenu, sau macar dus la verificat, si daca se rectifica, trebuie luati cuzineti de reparatie, la cota care ti-o da persoana care iti rectifica vibrochenu. Sa nu planezi chiuloasa, ca nu ai dece, sa schimbi garnitura de chiuloasa, daca tot ai desfacut-o...si cam atat. spor la treaba

  10. #10
    dumionut11's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    bucuresti
    Age
    28
    Posts
    390
    Rep Power
    5
    Quote Originally Posted by turbojack View Post
    Biela indoita , indubitabil.
    @dumionut11 , uzura de bolt piston sau cuzinet de 2 mm , da un sunet la functionarea motorului de o iei la fuga.
    Se demonteaza baia de ulei si biela 4 . Se verifica etansare supape. Daca motorul are kilometraj de peste 150 k km se purcede la rectificarea supapelor si inlocuirea simeringurilor aferente. Se verifica planeitate chiulasa . Daca e cazul se rectifica si garnitura de chiulasa se alege cu o grosime aadaugata fata de cea standard functie de grosimea degrosata la rectificare.
    Daca acelasi km sunt peste 150 k km , se inlocuiesc si cuzinetii biela. Atentie la palierul 4 sa nu aiba uzura neuniforma. Lucrarea presupune verificari complexe.
    Nu vad care e legatura cu faptul ca nu ii urca pistonul 4 la fel ca celelalte 3...Faptul ca nu urca pistolul, sigur nu e de la chiuloasa, macar atata lucru stiu si eu. Am vb cu mecanic care face 2-3 motoare pe luna si faptul ca nu urca pistonul sunt decat cele doua cauze (cuzineti sau bolt), se poate verifica si la mana, cu podul palmei peste cilindrul prin care urca piston, se invarte de motor si se simte cand ajunge pistonul sus daca are joc sau nu. Este adevarat ca daca ar fi uzura asa mare ar bate motorul rau de tot, DAR, dece nu urca pistonul la fel ca celellalte 3? Compresia, da, poate sa fie de la supape si simeringuri dar si de la cursa pistonului pierde compresie.
    Last edited by dumionut11; 10-06-2012 at 11:29 AM.

  11. #11
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    46
    Posts
    5,251
    Rep Power
    15
    Quote Originally Posted by dumionut11 View Post
    Nu are cum sa fie biela...
    Cati ani de mecanica practica ai in spate ?Biela se indoie daca intra un lichid pe aspiratie , clasic pentru o balta mare atacata voiniceste.O uzura de cuzinet de 2 mm , inseamna ca el nu mai exista si bordul trebuia sa aiba becul la presiune ulei aprins datorita pierderii masive de presiune ulei. In plus motorul asta batea demential.
    Daca-i bai : 0727 079405

  12. #12

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0
    Nu va certati oameni buni, am sa verific toate cele spuse de voi, dar din cate am vazut pana acum:
    1 motorul nu batea mai deloc, adik mergea normal cand ajungea la temp de 70 de grade
    2 compresia era mica doar pe ultimul piston
    3 pistonul acesta nu are joc mai mare decat celelalate 3, singura dif. este ca nu se ridica la acelasi nivel cu celelalte
    4 am desfacut motorul din cauzele ce urmeaza: - cand era frig afara deabia pornea si si scotea muuuuult fum alb-albastrui, pe timp calduros, in momentul in care o calcam mai tare in 4-5 depasiri sau chiar si pe loc daca o tineam turata mai sus de 3000-3500 crestea temp apei peste 90 dar niciodata peste 100 si presiunea in sistemul de racire crestea incat aveam impresia ca sta sa plezneasca, dar dupa ce o lasam 1 ora si se racea un pic, presiunea revenea la normal(fara sa am scapari in pe sisetmul de racire-verificat cu presiune si manometru) si pornea la sfert.
    5 - ma gandesc si la faptul ca, dobitoocul de la care am luat-o s-ar putea sa ii fi umblat in motor si sa fi montat un cilindru de unde a apucat si el, cu toate ca mi se pare oarecum aiurea, dar faptul ce ma duce cu gandul la asta este acela ca, garnitura de chiuloasa pe care o avea montata avea 3 gauri(asta pune un mare semn de intrebare pt mine)
    6 - nu cred ca are rost sa refac paturile de la supape deoarece nu prezinta urme de uzura, ma gandesc sa le fac cu pasta
    7 - chiuloasa o sa o rectific la serviciu pe CNC de precizie mare si o sa iau 0.001 sa vad daca ciupeste uniform sau daca e nevoie sa iau mai mult.
    In rest de schimbat si rectificat cele ce mi-ati propus , nu cred ca se merita investitia avand in vedere ca pot sa cumpar motor cu 120000 km cu 1000 de lei second (am deja oferta de la un amic)
    By the way motorul meu cica are 192 000 si am eu cu ea 30 000

  13. #13

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    craiova
    Age
    34
    Posts
    98
    Rep Power
    5
    salut
    daca pistonul ala sta in PMS cu 2-3mm mai jos decat celelalte, verifici si in PMI daca sta mai jos tot cu aceeasi distanta. daca da, atunci singurele 2 posibilitati pentru asta ar fi biela stramba sau piston diferit de celelalte 3. nu te ambala sa schimbi motorul. chiar daca e biela indoita, iei alta, si iti faci motorul, si gata. daca ainevoie de o biela sau un piston, iti pot face legatura cu un baiat care a stricat un motor identic cu al tau, dar mai are 3 pistoane in stare buna si 3 biele. la el a fost mult mai grav, ca s-a rupt o supapa, a belit chiuloasa, un piston si probabil si biela lui, de aia a cumparat al motor, dar in cazul tau chiar nu are rost.
    citroen xantia ACTIVA HDI, citroen xantia HDI BREAK

  14. #14

    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Ploiesti
    Age
    27
    Posts
    47
    Rep Power
    0
    Salut Dj01fad, trimitemi, pls un nr de tel al tipului cu motorul pe una din adrese de e-mail de mai sus, just In case.....
    Ms anticipat !!!

  15. #15

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    craiova
    Age
    34
    Posts
    98
    Rep Power
    5
    0723513522, bogdan. s-ar putea sa raspunda tatal lui, dar nu cred ca conteaza. ii spui ce problema ai si va intelegeti voi. bafta!
    citroen xantia ACTIVA HDI, citroen xantia HDI BREAK

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •