Peugeot Club
Results 1 to 15 of 15

Thread: Zgomot si trepidatii puternice

  1. #1
    alyx's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Bucharest
    Age
    26
    Posts
    106
    Rep Power
    9

    Zgomot si trepidatii puternice

    Salutari tuturor.
    Am o problema mai veche la masina care vad ca s-a amplificat tot mai rau, si practic niciun mecanic nu mi-a zis clar ce e. Cand pornesc moturul rece, se aude o vibratie in bord/caroserie/tablarie de parca se dezmembreaza masina. Zgomotul e proportional cu cat de frig e afara. Cand accelerez, se schimba frecventa vibratiilor si muta prin spate pe la luneta,vin iar pe la usi apoi iar prin bord. Parca e acordeon. Pe masura ce se incalzeste, aceastea scad in intensitate.
    Cand ma pun in miscare, mai ales daca e rece, zgomotul e si mai puternic mai ales pe decelerare. La denivelari, mai ales cele dulci care provoaca un pic de balans in suspensii, aud un uruit si mai puternic... concomitent cu balansul masinii pe denivelare. Adica trec de hop si aud "hrrummm... hruummm..." . In frana de motor, la fel... acelasi zgomot... cum se balanseaza motorul , asa se aude si uruitul. Si, cireasa de pe tort: La viraje dreapta... Iar uruie . Cu cat e virajul mai strans sau viteza mai mare, cu atat se aude mai urat. Parca se dezmembreaza saraca masina.
    Mecanicii mi-au zis mai toti ca e de la suportii motorului toate chesti, ca de-aia "atinge motorul" .Practic , un mecanic mi-as si aratat ca, atunci cand el impingea de motor spre stanga, eu in masina auzeam zgomotul ce se aude pe viraje. Dar nimeni nu mi-a spus ce toampon sa schimb. Pana acum s-a schimbat tamponul din dreapta si bucsa tamponului de balans de jos. Ar mai ramane busca de sus, biletele de balans si antibalans si tamponul stanga. Sa dau banii asa, sa le schimb pe toate? Ce recomandati?
    Peugeot 406, Made 10/2000, 2.0 HDi 66kw/90 cp

  2. #2
    tibie7's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    PETROSANI
    Posts
    14
    Rep Power
    0
    La mine cand depaseam viteza de 70 km/h incepea sa-mi trepideze volanul foarte tare (servo era functional) si se auzea un zgomot urat in habitaclu, plus ca trepida toata masina. Opream motoru, si dupa ce porneam la loc nu se auzea nimic, numai cand mergeam cu viteza. Defectul a fost de la fulia alternator care se bloca si cureau de transmisie trepida, si de acolo porneau toate. Sper ca te-am ajut putin.

  3. #3
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,271
    Rep Power
    15
    De verificat evacuarea sa nu atinga undeva in caroserie/scut.

  4. #4

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Bucuresti
    Posts
    8
    Rep Power
    0
    Salutare

    Si eu am aceeasi problema ca si Alyx, numai ca deja am schimbat tampoanele si tot ce se putea schimba pe acolo.
    Mentionez ca am avut motorul dat jos cu totul de pe masina (Partner 2.0 hdi) si aceste trepidatii au aparut dupa aceea si parca se intensifica pe zi ce ce trece.
    Nu atinge de nimic totul pare a fi pe pozitia initiala dar la relanti vibratii, trepidatii ,zgomote de parca se rupe masina.

    Ce este de facut?:no3:
    Last edited by catalin gheorghe; 03-03-2011 at 08:24 AM.

  5. #5

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Bucuresti
    Posts
    8
    Rep Power
    0
    Salut

    azi noi aventuri cu vibratul caroseriei au mai venit inca trei mecanici si s-au invartit pe langa masina, nimeni nu poate intelege ce se intampla, am bagat o solutie de curatat instalatia de ungere si apoi am schimbat uleiul si filtrul(e a doua oara consecutiv cand le schimb dupa 600 km) am schimbat uleiul la servo ptr ca atunci cand invarteam volanul se modifica si vibratul e adevarat ca foarte putin.

    Daca are cineva o parere va rog mult ca ma duce la balamuc masina asta si binenteles la faliment

    Astept raspuns merci mult

  6. #6
    johnyebravo's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    bucuresti
    Age
    37
    Posts
    348
    Rep Power
    5
    Baga si tu un filmulet cu zgomotele facute de masina.
    406 Coupe'
    2.2 hdi

  7. #7
    alyx's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Bucharest
    Age
    26
    Posts
    106
    Rep Power
    9
    Eu am rezolvat-o pe a mea, chiar week-end-ul trecut. Am fost la nenumarati mecanici si service-uri , si s-au prins ca e o vibratie ce se transmite prin tampoane caroseriei, dar nu stiau ce sa-i fac. "Schimba-i tamponul ala, ba ala, ba ca e fulia de la motor (desi am schimbat-o si nu era de la ea) , ba e bieleta de contrabalans de la tamponul dreapta" etc. Si m-am pus frumos sa o rezolv singur. Am zis ca schimb toate tampoanele, si ce-o fi o fi. Tamponul de pe dreapta era schimbat acum un an, nu se vedea ulei scurs, asa ca l-am sarit. La fel si bucsa tamponului de jos (de balans) , era schimbata recent. Mai ramanea tamponul de pe stanga , bileta de contrabalans de la tamponul dreapta si cea de la bucsa de jos, mai sus mentionata. Am comandat piesele, m-am apucat sa montez, am vazut clar ca nu e de la tamponul de pe stanga, care era in stare buna ( si oricum desi mecanicii ziceau de el, zanganeala era pe dreapta - clar nu avea nicio treaba) nu trebuia schimbat, bieleta de deasupra tamponului de pe dreapta de asemenea nu a anulat efectul.
    Dezamagit ca am aruncat banii pe aceste piese aiurea, am trecut la solutionarea problemei prin metode proprii. Tinand cont ca motorul nu atingea nicaieri , vibratia se transmitea prin tamponul dreapta. Am ridicat motorul de pe acest tampon si am introdus 2 mansoane din cauciuc dur (flecuri de pantof ) intre motor si tampon. Am montat tot inapoi, am pornit motorul si - LINISTE DEPLINA! Nu a mai fost asa silentioasa de ani buni, aproape uitesem cum tre sa fie un 406 hdi intretinut bine. Vis!
    Peugeot 406, Made 10/2000, 2.0 HDi 66kw/90 cp

  8. #8

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Bucuresti
    Posts
    8
    Rep Power
    0
    Salut din nou

    am sa incerc sa fac maine dimineata un filmulet cu "RATB-ul peugeot partner" ca exact asa face dimineatza la prima pornire ca un autobuz roman, ii tremura geamurile usile bordul iar eu la volan parca am parkinson.
    Maine dimineatza e programata si la diagnoza, dar cred ca o idee si mai buna este sa incerc varianta lui Alyx.
    Si daca merge promit ca vin cu berea

  9. #9

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Bucuresti
    Posts
    8
    Rep Power
    0
    Salutare
    din pacate nu am reusit sa fac un filmulet poate in week-endul acesta. Asa cum va spuneam aseara azi am mers la test si a gasit cateva coduri de defect pe carea le-a sters si rezultatul a fost ca totul functioneaza in parametrii normali cu exceptia unei sonde de temp care nu citeste corect anumite temperaturi (cand e fff frig) dar cica nu este asa de importanta si ca mai pot merge cu ea
    Am incercat si varianta lui Alyx dar din pacate fara prea mare succes, este mai bland vibratul dar tot exista.
    Mecanicul spune ca ar putea fi de la bucsele basculei pe care am schimbat-o odata cu repararea motorului si care ar putea fi prea rigide.
    Voi ce parere aveti?

  10. #10
    alyx's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Bucharest
    Age
    26
    Posts
    106
    Rep Power
    9
    As fi chiar curios sa iti aud masina live. Eu m-am chinuit si iarna trecuta cu zgomotul si vibratiile astea , dar acum ajunsesera la cote inimaginabile. Trebuia sa dau radio-ul la mai mult din 1/2 din volum sa inteleg ceva, dar chiar si asa, imi vibra scaunul, imi tremura vizibil volanul.... De fap, asta nu e nimic. In mers nu distingeam ce model de masina am in spate, asa de rau imi vibra retrovizoarea interioara! Dar dupa "reparatia" pe care am pomenit-o mai sus, nu mai am nicio problema, si deja am vreo 500 km de atunci, nu s-a intamplat nimic. Daca vrei inca o parere, ne putem intalni sa-ti zic daca e aceeasi manifestare cu cea pe care o aveam eu.
    Peugeot 406, Made 10/2000, 2.0 HDi 66kw/90 cp

  11. #11

    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Bucuresti
    Posts
    8
    Rep Power
    0
    Salutare

    am rezolvat problema cu vibratiile se pare ca "cineva" ar fi schimbat bucsa metalica de sub tamponul din stanga de deasupra la cv. Acea bucsa nu mai era cea originala si a afectat tamponul.
    Si chiar daca scimbasem toate tampoanele acum le-am schimbat din nou cu unele originale de la Eurial si diferenta este mare, nici motorul nu se mai aude in cabina

  12. #12

    Join Date
    Jan 2010
    Location
    craiova
    Age
    34
    Posts
    101
    Rep Power
    5
    De regula, cand tamponul din dreapta (cel hidraulic) imbatraneste, motorul se lasa putin in jos, si incepe sa frece palaria aia metalica ce vine peste el, in buza lui din margine. Eu la mine, chiar la 2 masini, am bagat o saiba destul de lata si de 4mm grosime parca intre tampon si palarie, si ca prin minune zgomotele au disparut complet. Aceeasi rezolvare am descoperit-o si la renault clio 2, daca are vreo relevanta.

  13. #13

    Join Date
    Jun 2007
    Location
    cluj
    Posts
    350
    Rep Power
    8

    Angry

    Am ajuns si eu sa am aceasi problema.AM un huruit la motor precum zicea alyx ,deocamndata suportabil foarte finut dar as cam vrea sa rezolv problema din timp sa nu ajung si eu sa nu mai vad in oglinzile retrovizoare din cauza trepidatiilor.

  14. #14
    alyx's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Bucharest
    Age
    26
    Posts
    106
    Rep Power
    9
    Daca e aceeasi problema, sigur e cauzata tot de tasarea tamponului hidraulic din partea dreapta. Baga un distantier intre el si motor si il izolezi. Eu am recurs la o bucsa din cauciuc dur, altii au introdus o saiba lata.
    Peugeot 406, Made 10/2000, 2.0 HDi 66kw/90 cp

  15. #15

    Join Date
    Jun 2007
    Location
    cluj
    Posts
    350
    Rep Power
    8
    Am rezolvat,problema nu era tamponul motor ci imi era slabit un surub de la compresorul de clima.
    Last edited by catalin gheorghe; 17-04-2011 at 11:02 AM.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •