Peugeot Club
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Rulment stricat dupa o luna?

  1. #1
    nos2techno's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sinaia
    Age
    33
    Posts
    1,063
    Rep Power
    9

    Rulment stricat dupa o luna?

    Am schimbat rulmentul pe fata stanga la inceputul lui decembrie din cauza unui joc la roata si bineinteles zgomotul respectiv.
    Am fost la service ca imi trosnea rau si se auzea un huruit ingrozitor, mai ales la viteze mici.
    Era Febi Bilstein. Acum se misca roata de parca n-ar fi prinsa bine in prezoane. E normal sa se strice rulmentul dupa o luna?
    M-am gandit ca ar fi putut fi afectat si de faptul ca nu mi-am facut unghiul de fuga?
    Va rog sa postati ce marca de rulmenti sunt considerati mai buni sau de care ati pus pe buburuze si au tinut mai mult.
    Stiam de Ruville, Febi si Swag. De data asta am ales SKF sa vad cum e...

  2. #2
    Green Lion bobovis's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Targoviste
    Posts
    7,965
    Rep Power
    15
    Excluzand faptul ca roata nu este prinsa in prezoane, da, se poate duce rulmentul dupa o perioada atat de scurta. Dar trebuie sa existe o alta cauza, cum ar fi fuzeta deformata. Ar fi bine sa verifici.
    Unghiul de fuga nu influenteaza.
    SKF este firma de top, nu ar trebui sa-ti faci probleme d.p.d.v. al calitatii. Ar mai fi si FAG si SNR.
    Cele mai interesante sunt aici si aici, intrati si nu veti regreta!

    Tigaia

  3. #3
    saprosanu's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    BUCURESTI
    Age
    38
    Posts
    914
    Rep Power
    7
    Rulmentul fata se strange cu piulita de la planetara,este posibil sa nu iti fi strans bine planetara si rulmentul a capatat joc. SKF este o marca foarte buna de rulmenti.
    Drum bun, oriunde ati conduce!
    Eu NU alimentez din statiile Omv-Petrom,poate asa o sa faci si Tu!

  4. #4

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Constanta, Bucuresti, Romania
    Posts
    2,398
    Rep Power
    11
    O intrebare la voi: de ce excludeti din start faptul ca ... poate rulmentul ala o fi avut un defect de fabricatie, doar pentru simplul fapt ca SKF e o firma de top?! De unde stiti voi ca nu s-a intamplat ca pe linia de fabricatie a tipului aluia de rulmenti, s-a intamplat ceva, tocmai la rulmentul asta, s-o fi terminat vaselina aia care se baga-n in rulmenti si ... o-ri fi schimbat tubul, iar rulmentul asta in sine n-a primit cantitatea suficienta de vaselina, de exemplu?!

    C-apoi, din cate stiu eu, un rulment nu "capata joc", asa ... cu una cu doua, pentru ca o piulita n-a fost stransa ca lumea ... Nu ma intelegeti gresit, nu neg faptul ca SKF e o firma de top, cum de asemenea nu incerc sa-l disculp pe cel care a lucrat si a schimbat rulmentul ala, insa sunt o mie si una de cauze si defecte de fabricatie ale rulmentului, otelului, vaselinei, de ce nu frana poate a incalzit discul de frana, care la randul lui a incalzit rulmentul, care rulmentul a aruncat vaselina afara, care apoi a ramas fara vaselina ... etc. S-apoi si SKF-ul asta, oricat de "firma de marca" ar fi, nu cred ca n-a fost afectata de mirifica criza financiara si ca n-a cautat solutii sa-si reduca cheltuielile, lucru care, din nefericire s-a reflectat in ... necazul colegului nostru. Sau desi pe cutia/ambalajul rulmentului scria SKF, da' poate era made in turkey/china/taiwan etc?!

  5. #5
    Green Lion bobovis's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Targoviste
    Posts
    7,965
    Rep Power
    15
    Paun, era Febi, abia acum a luat SKF....
    Cele mai interesante sunt aici si aici, intrati si nu veti regreta!

    Tigaia

  6. #6

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Constanta, Bucuresti, Romania
    Posts
    2,398
    Rep Power
    11
    Aha, scuze ... rationamentul, insa cred ca poate fi extins si la Febi si la SKF si la ...

  7. #7
    nos2techno's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sinaia
    Age
    33
    Posts
    1,063
    Rep Power
    9
    Pai si FEBI mi se parea firma buna dar dupa ce a tinut atat de putin, nu mai am incredere.
    In plus, SKF este si mai ieftin (135 de lei in loc de 160 cat a fost FEBI).
    Mai era si varianta RUVILLE cu care am inteles ca ar veni 206 stock din fabrica.

    P.S.: Pana la urma am comandat SKF si voi merge la service sa-l schimb azi. Voi reveni cu impresii.

  8. #8
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,364
    Rep Power
    15
    Quote Originally Posted by nos2techno View Post
    ... E normal sa se strice rulmentul dupa o luna?...
    Raspuns a la radio Erevan:
    Da,daca respectiva operatiune a fost efectuata de un frizer convertit in mecanic.Posibil sa se fi folosit un ciocan prea mare...99% din astfel de cazuri se datoreaza unei greseli de montaj.

  9. #9
    nos2techno's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sinaia
    Age
    33
    Posts
    1,063
    Rep Power
    9
    @turbojack: Ai dat replica diametral opusa celei afirmate de Paun FD. Adica, pana la urma, in loc sa ne gandim la teoria conspiratiei cum ca, dintr-un milion de rulmenti cat produce o firma de renume in domeniu, si uitand prin absurd de QC (nu-i zic CTC ca-i prea comunism...) ), ala care a ajuns la mine era cel defect, mai bine ne gandim la factorul uman care l-a montat.

    Concluzia nr. 1: Asta mi-a placut la mecanic. Avand in vedere ca problema mea a fost la roata care a fost afectata de accident, daca patesc la fel si cu rulmentul asta, ar trebui sa schimb si fuzeta.

    Concluzia 2: Atasez poze din stadiul lucrarilor...Voi reveni cu impresii dupa ce voi vedea daca si rulmentul asta "a cazut" la fel:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC00012.jpg   DSC00013.jpg   DSC00014.jpg   DSC00015.jpg  

  10. #10
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,364
    Rep Power
    15
    In prima imagine se poate observa cum distantorul bilelor(asa zisa cosarca,care la acest rulment este din plastic)) lipseste cu desavarsire.Acel rulment are o camasa exterioara si doua interioare ,iar montajul nu este unul foarte simplu daca nu ai presa.

  11. #11
    nos2techno's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sinaia
    Age
    33
    Posts
    1,063
    Rep Power
    9
    NUUU!
    Prima si a doua poza sunt cu rulmentul vechi (FEBI) in momentul cand l-au desfacut sa vad cum arata (dezastruos). Celelalte 2 poze sunt cu SKF-ul.
    Imi pare rau ca nu am facut si o poza cu cele 2 camasi (de plastic, cred ) de care zici tu. Erau fizic "mancate" si au cazut pur si simplu.

  12. #12
    papi_grasu's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Vatra Dornei
    Age
    31
    Posts
    1,126
    Rep Power
    7
    Si in a treia imagine se vede bucsa de bronz si ciocanul (care este cam ciupit) cu care s-a batut rulmentul.A bate in rulment nu e o lucrare "ortodoxa".parerea mea
    RECONDITIONEZ CASETE DIRECTIE ORICE MARCA! CONTACT 0742287940 IULIAN

  13. #13
    Gaba's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Tg-Mures
    Posts
    349
    Rep Power
    6
    Greseala mea ... am citit dar ... oboseala ...
    Last edited by Gaba; 11-02-2010 at 03:56 PM. Reason: Nu am citit cu atentie

  14. #14
    turbojack's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Cluj
    Age
    47
    Posts
    5,364
    Rep Power
    15
    Quote Originally Posted by papi_grasu View Post
    Si in a treia imagine se vede bucsa de bronz si ciocanul ...
    Acum am privit cu atentie.Pai daca au batut cu ciocanul camasa interioara pentru a intra in portfuzeta,aleluia rulment...:mad:
    Daca trebuie introdusa camasa exterioara,OBLIGATORIU se foloseste un impingator pentru zona exterioara,nicidecum una pentru cea interioara.In acest fel socul lovirii s-a transferat prin role si cosarca lor de sustinere care produce DAUNE ireversibile.
    Pentru rulmenti se foloseste presa hidraulica,unde poti controla forta de apasare.

  15. #15
    22_DOD's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Buzau
    Posts
    193
    Rep Power
    6
    Vezi daca ai piulita de la planetara si daca o ai sa fie foarte bine stransa. Eu am schimbat un rulment la un Mondeo din cauza asta si problema a persistat pt ca se slabea piulita planetarei. Deci am dat bani de pomana.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •