Peugeot Club
Page 9 of 21 FirstFirst ... 567891011121319 ... LastLast
Results 121 to 135 of 306

Thread: Filtru Particule FAP

  1. #121
    gabby407's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Brasov, Romania, Romania
    Age
    41
    Posts
    28
    Rep Power
    0

    ptr filtru

    cum pot lua legatura cu tine kukilica?

  2. #122
    nitrometan's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    xxxx
    Age
    46
    Posts
    366
    Rep Power
    9
    Trebuie sa umpli rezervorul.Din pacate treaba se face la reprezentanta,pentru ca trebuie de facut adaptari si reseturi cu PPS-ul.Cam peste 850 lei distractia...

  3. #123
    duffus's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Brasov
    Posts
    165
    Rep Power
    8
    As vrea sa stiu unde este amplasata turbina, deoarece am auzit ca ar fi amplasata pe sistemul de evacuare a gazelor. Intreb aceasta deoarece eu mi-am spart FAP-ul si am inetels ca asta ar dauna turbinei, prin cresterea de funingine. As vrea sa stiu daca este adevarat si daca da, cam dupa cat timp sau km, aproximativ, s-ar strica turbina.

  4. #124
    Eduard's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Bucuresti
    Age
    35
    Posts
    2,117
    Rep Power
    11
    Ca sa te lamuresti, citeste si asculta ce iti dau aici:
    http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

    As sta linistit pentru 10-20k km, insa apoi m-as astepta sa cedeze turbina.
    Bah, chiar imi place Peugeot-ul asta. Vruummm....vruummm :cool:

  5. #125
    duffus's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Brasov
    Posts
    165
    Rep Power
    8
    OK, acum vine intrebarea de 1000 de puncte . Care este FAP-ul? Pe sistemul de evacuare sunt 2 parti, FAP-ul si catalizatorul, unul este mai mic, cel dinspre motor, si unu mai mare. Eu l-am spart pe acela mic, deoarece in cartea de service a masinii asta zice, ca cel mic este FAP-ul, insa pe net am vazut cum ca cel mai mare ar fi. Deci care este? Si in cazul in care cel mic este catalizatorul este vreo problema majora, mai mare decat spargearea FAP-ului?

    LE:
    Am stat si m-am mai uitat pe net si tind sa cred ca cel mare este FAP-ul, adica cel pe care nu l-am spart. Dar tot este ciudat. Cand am cuparat masina eroarea de la FAP imi aparea constant pe bord, adica nici nu se stingea macar sau doar foarte putin. Apoi, inainte de a sparge ceva am fost sa regenerez filtrul, de 2 ori la Citroen si odata la Peugeot, evident totul facut cu 2 lintri de eolys bagati in rezervorul aferent. Regenerarea nu a avut nici un succes, asa ca am demontat eu si in prima faza doar le-am spalat, FAP-ul si catalizatorul, dar nu a tinut prea mult, doar vreo 30 de km. Asa ca am dat gauri in ce credeam eu ca este FAP-ul, adica partea aceea mica, si s-a rezolvat. Erori imi dadea foarte rar, distanta parcursa fara eroare depinzand de cat de mult am regenerat filtru. Deasemenea nu imi mai crestea nivelul uleiului. Vrand sa scap de tot de eroarea aia am spart de tot filtrul cel mic, si parca a crescut intervalul de "neroare", insa tot aparea. Tind sa cred ca se datoreaza faptului ca niciodata nu am regenerat filtrul cum trebuie, adica sa merg o distanta cu masina turata. In schimb turam motorul doar pana imi disparea martorul, adica ~5-6km.
    Deci daca ce am spart eu este intr-adevar catalizatorul, cum a putut chestia asta sa ajute...FAP-ul. Adica acum merge regenerat lejer, fara batai de cap, pe cand inainte nu mergea deloc.

    P.S. Tin sa mentionez ca atunci cand le-am spalat prima oara si eu am avut dubii destul de mari in privinta a care e care, deoarece prin ce credeam eu ca este FAP-ul apa trecea destul usor, insa prin partea aceea mare apa abia trecea. initial am crezut ca am facut o confuzie si ca totusi cel mare si greu este FAP-ul, insa m-am uitat in cartea de service a masinii si m-am lamurit....cel putin pe moment pentru ca acum iar sunt in ceata total si mi-e frica sa nu fi facut o gresala mai mare decat spargerea FAP-ului.
    Last edited by duffus; 27-12-2007 at 02:55 PM.

  6. #126
    duffus's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Brasov
    Posts
    165
    Rep Power
    8
    Pai tocamai ca nu stiu daca am spart FAP-ul. La mine mine ansamblul asta e format din 2 parti, FAP-ul + catalizatorul care sunt prinse intre ele cu 4 suruburi. Oricum masina merge foarte bine, nu da semne de nicio problema, cel putin nu pana acum si am facut cred ca in jur de 3-4000 de km.

  7. #127

    Join Date
    May 2007
    Location
    baia mare
    Age
    25
    Posts
    103
    Rep Power
    0
    eu tot nu inteleg ce e ala fap! poate sa explice cineva care sunt avantajele si dezavantajele pe care le ai daca ai sau nu fap?

  8. #128

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Constanta, Bucuresti, Romania
    Posts
    2,398
    Rep Power
    11
    FAP = mai mult sau mai putin ... filtru anti particule. Este un sistem aditional catalizatorului, care are ca rol sa retina fumul negru in totalitate. Practic ... este asemanator catalizatorului insa are un sistem care stropeste fagurele din interior cu o solutie crunt de scumpa ... care are rolul de mai sus.

    FAP-ul ... da destula bataie de cap din urmatoarele motive:
    1. musca putin din puterea motorului;
    2. da destul de des alarme false de tipul: antipollution fault. Aceasta alarma ... baga motorul in regim de avarie, astfel ca acesta nu va mai trece de 3000rpm;
    3. reincarcarea rezervorului cu solutia aia speciala pentru FAP, e ... crunt de scumpa, iar fara solutie, motorul merge intr-un regim de semi-avarie, daca pot sa-i spun asa, astfel ca trece de 3000rpm in anumite condiitii de sarcina, astfel ca nu mai permite demaraje... viteze mari ...etc. Pur si simplu masina/motorul merge aiurea rau de tot.
    4. In cazul unui chiptunning ... da foarte mari batai de cap celui care scrie/modifica softul ecu, deoarece valorile trebuiesc modificate cu mare atentie ... astfel incat sa nu-l deranjeze pe nenea FAP.

    Dpdv ecologic, insa, este foarte bun, deoarece acesta, FAP-ul, elimina aproape in totalitate poluarea atmosferei cu fum, particule mai mari de fum negru, noxe ...etc.

  9. #129

    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Alexandria
    Age
    32
    Posts
    395
    Rep Power
    0
    Quote Originally Posted by AlexG View Post
    motoarele diesel cu FAP sunt motoare EURO IV!! si nu toate motorizarile au asa ceva.... spre exemplu la PSA in oferta e si 1.6 HDI cu FAP si fara FAP.. si dupa cum zicea valentin alea fara sunt mai ieftine.... doar de 2 ani exista asa ceva in oferta, mai bine zis de la aparitia lui C4 si a noului 307... poate mai putin de 2 ani....

    La noi nu conteaza chestia cu euro 3 sau 4... ca taxele nu prea fac diferenta, dar daca o sa fie si la noi ca in UE.... diferenta de taxe ar putea sa ne faca sa ne dorim o masina euro IV!
    partea proasta este ca acum ne afecteaza in draci acel FAP

  10. #130
    Mihai PGT's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    SIBIU
    Age
    30
    Posts
    544
    Rep Power
    7
    Filtru de particule retine "fumul negru" de la motoarele diesel. Cand se imbiba prea tare, adica o data la 500-700 km, acesta se incalzeste pana la 500 de grade, iar particulele adunate se carbonizeaza si se elimina, deci se regenereaza singur. Filtru de particule trebuie schimbat in general la fiecare 150.000 km. Asa scrie in carte. FAP-ul reduce considerabil emisiile, si asta o sa conteze mai tarziu cand vom plati impozit anual pe emisii ca nemtii.
    VIATA E GREA, DA' TRECE...:)

  11. #131
    DjFear's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Timisoara, Romania, Romania
    Age
    27
    Posts
    407
    Rep Power
    0
    Nici eu nu stiam ce e cu FAP-ul asta, mersi de lamurire, pai cu normele astea o sa se bage la noi, toate taxele ce apar, apar imediat si la noi, totusi e un lucru bun, dar da multe batai de cap.
    French car, Serbian driver! :naughty: my site: http://iovanovici.go.ro

  12. #132
    Adis307's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Constanta
    Posts
    182
    Rep Power
    7
    cum aflu daca am sau nu fap? am masina din 2001 din Franta

  13. #133

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Constanta, Bucuresti, Romania
    Posts
    2,398
    Rep Power
    11
    2.0 hdi ... pe 307, din cate stiu eu, nu au avut instalat FAP pe ele. Sistemul FAP a inceput sa fie instalat pe masinile fabricate de peugeot, incepand cu anul 2004. Cu a ta este din 2001 ... nu prea are cum sa aibe FAP. Parerea mea!

  14. #134
    duffus's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Brasov
    Posts
    165
    Rep Power
    8
    Eu stiam ca din 2002 au inceput sa pun FAP pe masini. Al meu are, si e din 2002.

    Ups...da, nu am fost atent. Sorry.
    Last edited by duffus; 26-03-2008 at 03:18 AM.

  15. #135

    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Constanta, Bucuresti, Romania
    Posts
    2,398
    Rep Power
    11
    Da, da' al tau e ... 406!

Page 9 of 21 FirstFirst ... 567891011121319 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •