Announcement

Collapse
1 of 2 < >

REGULAMENT SI GHID DE UTILIZARE A FORUMULUI Peugeot Club Romania

1. Generalitati

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

2. Interdictii

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.

3. Recomandari

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

4. Drepturile si obligatiile moderatorilor

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

6. Responsabilitati

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

7. Colaborari

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

8. Prevederi finale

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
2 of 2 < >

Regulament general de utilizare forum Peugeot

<b>1. Generalitati</b>

Acest forum este guvernat de o serie de reguli clare, care trebuie respectate de catre toti membrii sai, din momentul in care se inregistreaza si isi creeaza un cont.
Inregistrarea nu este necesara pentru a citi mesajele postate de membrii deja inscrisi, ci doar pentru a avea acces la anumite sectiuni, pentru a putea raspunde la mesaje, a putea descarca fisiere sau a avea dreptul de a deschide noi topicuri de discutii.

Toti membrii inregistrati trebuie sa inteleaga ca utilizarea de catre ei a forumului nu este un drept, ci un privilegiu acordat de catre Peugeot Club Romania, administratorii forumului rezervandu-si astfel dreptul de a-si selecta userii. Orice incalcare a prezentului Regulament permite moderatorilor sau administratorilor Peugeot Club Romania sa dea avertismente si in cele din urma sa restrictioneze (la libera lor discretie) accesul membrilor in cauza, pe perioada nedeterminata.

Nici un membru al forumului nu poate invoca drept scuza pentru incalcarea Regulamentului faptul ca nu stia de existenta lui. Administratori Peugeot Club Romania isi asuma obligatia de a posta in permanenta un link catre prezentul Regulament pe pagina principala a forumului, astfel ca acesta sa poata fi usor identificat si citit.
Peugeot Club Romania are dreptul sa modifice oricand prevederile Regulamentului; recomandarea noastra este ca userii sa citeasca periodic prezentul document, pentru a cunoaste eventualele actualizari.

<b>2. Interdictii</b>

Pe forumul Peugeot Club Romania urmatoarele activitati ale membrilor sunt strict interzise:

a. crearea si folosirea de "clone" (mai multe conturi ale aceluiasi utilizator). Descoperirea de catre moderatori a acestor conturi va duce la suspendarea definitiva a conturilor clonelor si suspendarea pe o perioada de 15 de zile a contului principal.

b. atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator. Un comportament
civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.

c. postarea de informatii, fisiere etc cu incalcarea dreptului de autor si a drepturilor conexe prevazute de Legea 8/1996, precum si a oricaror alte drepturi ale tertilor. Toate drepturile de autor (copyright) asupra fotografiilor atasate in cadrul forumului apartin autorilor. Reproducerea lor (pe orice suport) fara permisiunea autorilor reprezinta o incalcare a legilor in vigoare. Daca doriti sa le folositi va rugam sa contactati autorii lucrarilor. Peugeot Club Romania nu isi asuma in niciun fel obligatia de a proteja pozele afisate in cadrul forum-lui, de a despagubi autorii si nici de a ajuta autorii sa fie despagubiti pentru pagubele pe care le-au suferit.

d. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte care contravin legilor Romaniei (incluzand dar fara a se limita la informatii false, vulgare, defaimatoare, rasiste, cu orientare sexuala sau orice alte date considerate ilegale pe teritoriul Romaniei) sau care instiga la incalcarea acestor legi

e. postarea aceluiasi mesaj sau postarea de mesaje similare pe mai multe topicuri de conversatie ("flood")

f. postarea de discutii care nu au legatura cu subiectul in cauza ("offtopic"). Moderatorii isi rezerva dreptul de a sterge aceste comentarii si de a da un avertisment userilor in cauza.

g. scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane, de genul: tz, sh, k, etc. Pentru a se face mai bine intelesi, userii pot folosi diacritice. (ţ, ş, etc)

h. folosirea abuziva a smiley-urilor in mesajele postate (iconitele animate), scrierea de mesaje alcatuite exclusiv din astfel de smiley-uri, scrierea exclusiv cu majuscule sau folosirea excesiva a culorilor

i. postarea de reclame sub orice forma (inclusiv imaginile/link-urile din avataruri, semnatura, posturi ce nu au legatura cu subiectul...etc). Este interzisa postarea oricarui link din afara domeniului Peugeot Club Romania in semnatura. In plus, este interzisa postarea de informatii ce pot fi considerate reclama.

j. folosirea unui nickname asemanator cu unul deja existent (se poate crea confuzie), precum si folosirea drept nickname a numelui unei societati sau a unei pagini personale web (sanctiunea este banarea imediata)

k. folosirea de proxy-uri anonime

l. atasarea de fisiere ce contin virusi, troieni, spyware, softuri comerciale fara licenta, crack-uri sau orice fel de atasament ilegal sau potential periculos ; in general este recomandat sa nu se ataseze nici un fel de fisier decat in cazul in care aceasta actiune are un fundament solid si este pe deplin justificata.

m. trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate altor membri, chiar daca este facuta prin intermediul PM, trimiterea de "mailuri nesolicitate", "scrisori in lant" ori mailuri in masa, mesaje instant etc; este de asemenea interzisa publicarea, transmiterea sau referirea la orice joc de tip "piramidal" sau orice alta activitate menita a insela increderea unor alte persoane, precum si orice activitati similare unor fapte in privinta carora s-a probat in trecut potentialul infractional.

n. colectarea oricarui gen de informatie indentificabila personal de la utilizatori sau membrii ai forumului

p. restrictionarea in orice mod a accesului altor membri la platformele de comunicatie puse la dispozitie de administratori prin intermediul forumului.

q. folosirea de mijloace ce blocheaza si/sau restrictioneaza contorizarea userilor, afisarea mesajelor comerciale sau a contentului original al forumului.

r. utilizatorii care au permisiunea de a isi modifica campul member title (utilizatorii cu peste 1000 de posturi), nu trebuie sa foloseasca acest camp pentru a induce pe ceilalti utilizatori in eroare (ex: Admin, Administrator, Mod, Moderator, Super Moderator etc) sau pentru a face reclama.

s. folosirea in semnatura a unor elemente (imagini, link-uri, etc) menite sa induca in eroare alti utilizatori ai forumului

t. postarea de discutii sau deschiderea de topicuri despre subiecte ce implica sex, politica si religie

Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a investiga si de a lua masurile legale cuvenite impotriva oricarei persoane care, in opinia sa discretionara, incalca aceste prevederi, incluzand, fara a se limita la aceasta, indepartarea continutului nepotrivit din cadrul forumului sau incetarea calitatii de membru a acestor persoane. In plus, in caz de suspiciune asupra legalitatii mesajelor postate, Peugeot Club Romania isi pastreaza dreptul de a denunta situatia catre autoritatile in masura sa aplice legea, acest fapt implicand inclusiv divulgarea catre aceste autoritati a datelor personale ale celor in cauza.

<u> Prin postarea mesajelor dvs. pe forumul Peugeot Club Romania sunteti de acord ca dumneavoastra sunteti singurul responsabil si veti despagubi Siteul sau tertii pentru orice paguba, costuri sau limitari de profit care apar ca urmare a postarii, transmiterii sau referintei de de catre dvs. a unor mesaje al caror continut incalca prevederile de mai sus.</u>

<b>3. Recomandari</b>

Membrii trebuie sa tina seama de urmatoarele recomandari privind utilizarea in bune conditii a forumului Peugeot Club Romania:

a. sa respecte toate interdictiile de mai sus, in caz contrar administratorii si moderatorii Peugeot Club Romania putand apela la sanctiuni, de la un simplu avertisment pana la stergerea contului si restrictionarea accesului, iar daca este cazul, la autoritatile competente potrivit legislatiei romane in vigoare.

b. sa completeze cat mai multe campuri din profilul userului precum Locatia, Masina, ...etc. Aceste date pot ajuta pe ceilalti useri si pot reduce la minimum discutiile de genul "Tu de unde esti sau ce masina ai?"...

c. sa nu posteze inutil replici de 1-2 cuvinte de genul "Cool", "lol" etc; de asemenea sa nu dea un raspuns doar pentru a scrie ceva, ci doar daca au cateva idei coerente si pertinente la subiect

d. daca fac un comentariu la un mesaj postat imediat anterior, sa nu mai foloseasca citarea integrala a acestuia, pentru a nu ingreuna citirea de catre ceilalti utilizatori a textului

e. sa caute cu atentie (folosind functia "search") inainte de a deschide un subiect nou

f. sa nu abuzeze de mesajele PM

g. sa nu posteze comentarii deplasate la adresa altor membrii si sa incerce sa ii ajute pe cei care nu cunosc anumite aspecte, chiar daca unele pot parea foarte "banale" si "simple"

h. sa respecte deciziile moderatorilor si sa nu le comenteze pe forumul public; pentru aceste probleme se va folosi PM (private message)

i. sa incerce sa creeze topicuri cat mai scurte si clare (a se evita topicuri confuze de genul "Am o problema. Cine ma poate ajuta?")

j. in cazul mesajelor postate de catre persoane juridice, sa obtina in prealabil acordul administratiei Peugeot Club Romania

k. sa nu posteze topicuri in care sa explice de ce intentioneaza sa renunte la forumul Peugeot Club Romania; aceasta este o alegere personala, fara relevanta pentru forum.

<b>4. Drepturile si obligatiile moderatorilor</b>

Moderatorii sunt obligati:

- sa aiba o atitudine toleranta fata de utilizatori si sa-i ajute sa-si rezolve problemele fara a antrena vreun tip de disputa cu acestia
- sa inchida/stearga thread-urile doar cand acestea incalca flagrant regulamentul
- sa explice clar si argumentat motivul pentru care a fost inchis un thread, cand este cazul
- sa explice atunci cand este necesar (pe PM) de ce a sters posturile unui user
- sa nu abuzeze de thread-urile lipite sus. (importante)

In acelasi timp, moderatorii au dreptul:

- sa stearga orice post considerat offtopic
- sa curete orice post ce abunda in smilie-uri si sa atentioneze pe PM userul ce nu respecta regulamentul.
- sa stearga orice post ce contine reclame de orice fel (reclama - postarea de link-uri ce nu sunt utile si ontopic, postarea de denumiri de firme ce nu au nici o legatura cu subiectul thread-ului, trimiteri repetate catre o anumita pagina/firma...etc etc)
- sa avertizeze pe PM intotdeauna userii ce incalca regulamentul si sa propuna banarea acestora in cazul in care recidiveaza
- sa propuna banarea userilor ce au un limbaj trivial

<b>5. Drepturile si obligatiile super-moderatorilor</b>

Dintre drepturile de care se bucura super-moderatorii amintim:

- sa atentioneze pe PM userii ce au semnaturi/avatari/limbaj ce nu respecta regulamentul forumului.
- sa baneze fara avertizare userii ce injura
- sa propuna banarea userilor ce incalca repetat regulamentul
- sa propuna noi moderatori pe ariile deficitare si eliminarea moderatorilor ce nu isi duc la indeplinire indatoririle
- sa stearga fara avertizare thread-urile spam. (de genul "Cumpara viagra si.... etc) si sa baneze autorii acestora
Obligatia principala a super-moderatorilor este aceea de a se asigura de buna functionare a intregului forum in general.

<b>6. Responsabilitati</b>

In conformitate cu prevederile termenilor si conditiilor de utilizare ale site-ului www.PeugeotClubRomania.ro, Peugeot Club Romania nu are nici un fel de responsabilitate pentru continutul comentariilor postate de catre membri.

Chiar daca din momentul postarii, proprietatea asupra tuturor mesajelor revine Peugeot Club Romania, dreptul moral de autor si responsabilitatea continutului apartin in totalitate celor care au postat respectivele mesaje. Desi incercam sa monitorizam cat mai bine continutul mesajelor publicate, Peugeot Club Romania nu poate fi tras la raspundere pentru oricare din regulile incalcate de membrii acestui forum, cu atat mai mult cu cat caracterul "real time" al postarilor face posibila oricand incalcarea accidentala a legii.

<b>Daca considerati ca ati fost lezat de mesajele postate in Forum</b>

In cazul in care o persoana considera ca i-a fost incalcat dreptul de autor sau ca i-au fost cauzate prejudicii prin postarea de mesaje pe forumul Peugeot Club Romania, noi nu putem dezvalui datele personale ale autorului mesajului, comunicarea acestor date catre terti nefiind permisa in lipsa acordului expres al persoanei vizate, in conformitate cu dispozitiile art. 5(1) al legii 677/2001.
Daca va considerati nedreptatit in orice mod datorita unui mesaj de pe forum, puteti proceda la sesizarea justitiei sau a altui organ abilitat de lege. Noi ne vom conforma si vom raspunde solicitarilor venite din partea unei astfel de autoritati publice, atata timp cat ele corespund rigorilor legale, urmand sa facem cunoscute datele autorului acestuia catre autoritatea competenta si sa ne conformam dispozitiilor acesteia, daca este cazul.

<b>7. Colaborari</b>

In cazul in care considerati ca ati putea fi un bun moderator, puteti trimite oricand o propunere la suport(at)peugeotclubromania(dot)ro. Asteptam maxima seriozitate din partea voastra, deoarece munca de moderator nu este asa de simpla cum pare.

<b>8. Prevederi finale</b>

Acest regulament intra in vigoare de astazi 03.12.2009 si poate fi modificat fara instiintari prealabile atunci cand situatiile noi o impun. Este bine sa verificati aceasta pagina periodic.
Toti userii (indiferent de rang, vechime...etc) sunt rugati sa faca modificarile necesare in propriul profil pentru a intra in legalitate! Nu ne puneti in postura de a edita noi pentru ca nu o sa va placa.
See more
See less

Nelamurire 405 4x4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nelamurire 405 4x4

    Buna ziua,

    Sunt nou posesor de 405. L-am cumparat pentru oras, pentru ca-i o masina mai "docila" si poate s-o conduca si tatal meu. Toate bune si frumoase, e un GLX 1.6 din 1991.

    Dar in service, cand am ridicat-o, am remarcat ceva: e 4x4. In conditiile in care, in acte, scrie clar tractiune fata. De asemenea, n-am gasit nimic online despre 4x4 si motor 1.6.

    Sunt curios daca-i asa din fabrica ori e o modificare ulterioara, aveti cunostinta de "hibrizi" de genul asta?

  • #2
    Nu e hibrid, asa e din constructie.
    Iti faci cont pe http://public.servicebox.peugeot.com si ai cam tot ce vrei despre masina ta.
    Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...

    Comment


    • #3
      Baga VIN-ul aici si daca dau "aia" informatii despre auto mai vechi, postam info aici ! Oricum felicitari pentru achizitie, daca e si in stare buna, ai facut o treaba buna!
      Nu uitam! Nu iertam! Ne vom razbuna in viata asta sau in urmatoarele! Noi suntem Europa!

      Comment


      • #4
        I-am dat la intamplare cautare de piese dupa caracteristicile date de tine si se pare ca exista (PEUGEOT 405 I (berlina / 15 (1.6 4x4 - 65 KW)):

        http://www.autokarma.ro/piese-auto/p...1-6--4x4/21364
        Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
        COM: Storm Defender II + Midland ML145
        NAV: DreimGO DG100 PNA
        ICE: Kenwood KDC-F327
        DRL: SMD3528 IP65

        Comment


        • #5
          pune o serie de sasiu sa vedem ce este .

          Comment


          • #6
            @salex: multumesc de pont! Si de explicatie, nu stiam ca au fost si din fabrica. Probabil n-am sapat suficient online (nici nu prea am avut timp).

            @cristi: multumesc de aprecieri! E intr-o stare cam... jalnica, sincer sa fiu. Sunt obisnuit cu masini vechi, pentru ca-mi plac, dar aici parca m-am inhamat mai mult decat pot trage. Amortizoarele spate sunt moarte, are suspensie hidraulica, am de studiat aici. Estetica o rezolv, sa vad ce mai trancane prin ea si sa ma apuc de schimbat.

            @205: uite ca nu m-a dus capul s-o caut asa dupa piese. M-am linistit, nu vroiam sa ma trezesc cu improvizatii. Inca-s nelamurit de ce e trecuta in civ ca tractiune fata, dar nah. Probabil faimoasele greseli din r.a.r.

            PS: i-am trimis vin-ul lui cristi, in privat.
            freezer
            Vizitator
            Last edited by freezer; 09-08-2014, 03:57 AM. Reason: VIN

            Comment


            • #7
              M-am lamurit, e normal cu 4x4 din fabrica, n-a fost nici o editie speciala.

              Dar acum am alte 2 probleme/nelamuriri.

              1. Mai jos e atasata o poza cu butoanele de langa frana de mana. N-am idee ce inseamna, dar am observat ca se aprinde ceva ce seamana cu "lock diff" (cel putin cam asa arata si la mazda) in bord si e acelasi semn pe el. E interesant, l-am apasat si clipea un bec deasupra lui, dupa care am debraiat si mi s-a aprins acel semn in bord. Nu prea inteleg, cum functioneaza sistemul pug? (am incercat sa caut si online dar nu cred ca dau chiar cuvintele cheie potrivite la "nea' Guagal") (banui ca celalalt buton e lock windows?)

              2. N-am deloc suspensie pe spate, e tare ca piatra. Exista un buton sub bord pe care-l pot apasa (si un al doilea in portbagaj) dar singurul efect e ca se ridica putin fundul pret de cateva secunde, apoi coboara la loc. Ca marche pas pour moi
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Aici:

                http://www.awdwiki.com/en/peugeot/

                zice la "405 4x4 GR and SR" (GLX-ul tau nu e in lista din pacate) ca e full-time AWD. Ma gandeam initial ca butonul e pentru cuplarea fetei (deci 4x4 nepermanent), dar daca e 4x4 permanent atunci nu are ce sa fie decat diff-lock. Asta ar fi super-tare, poti sa o pui la punct si apoi sa o bagi prin noroaie...
                Cel mai sigur test e sa o duci la "padure", de preferat dupa o ploaie adevarata, sa o innamolesti in prima balta si sa cuplezi butonul ca sa vezi daca asa poti sa iesi (atunci inseamna ca merge diff-lock-ul)
                Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
                COM: Storm Defender II + Midland ML145
                NAV: DreimGO DG100 PNA
                ICE: Kenwood KDC-F327
                DRL: SMD3528 IP65

                Comment


                • #9
                  Am mai gasit intr-un review (nu foarte prietenos) exact despre modelul tau, dar acolo zice ca e auto diff-lock?!?!?!?

                  One Stupid Car! — A pug 405 1.6 GLX 4X4...yep 4x4! Paid beer money for it and what i paid for! 4x4 system had a auto diff lock which liked to come on when it liked,this prevented you from being able to steer..something i like to do ..well now and then! Also it had hydro-elastic suspension ...you know the up and down stuff but only on the rear..??? This also liked to do it`s own thing now and again...normally when half way over a speed bump..thus beaching the car on said bump..how nice! Well it got my from a to b sometimes but via z!
                  Peugeot 205 XS 1.4l 80CP
                  COM: Storm Defender II + Midland ML145
                  NAV: DreimGO DG100 PNA
                  ICE: Kenwood KDC-F327
                  DRL: SMD3528 IP65

                  Comment


                  • #10
                    Si eu am citit paginile despre sistemul 4x4 Peugeot, cam tot ce-am gasit, si peste tot vad ca-i cuplat permanent.

                    Exista asta online: http://www.peugeot405club.nl/Manual/text1/page-261.html o siguranta pentru diff lock. Si nu doar acolo. Din ce spun toate paginile astea, pare ca fiind un diferential Torsen. Mai trebuie sa ma documentez, clar.

                    Ramane problema suspensiei. Bine, pe langa multe altele, deocamdata ma iau dupa prioritati.

                    PS: loved that review sound just like my "bagnole"

                    Comment


                    • #11
                      Butonul cu puntea spate are ca functiii (INTRERUPATOR BLOCARE DIF SPATE - 4X4 PERMANENT SI TK2A)
                      Butonul cu suspensie are ca functii (INTRERUPATOR BLOCARE LVAR / BLOCARE ACTIONARE GEAMURI SPATE)
                      Pe spate ai doar bara de torsiune si suspensia hidraulica, care se pare ca e stricata la tine.
                      Torsen au doar cele "de performanta" zic ei, nu stiu cum e a ta.

                      Ai documentatie de service chiar daca nu acopera modelul tau, dar iti faci o idee:
                      -www.scribd.com/doc/33051673/Manual-405-Gri-Gli-Sri-Gld
                      -www.esttools.ee/peugeot/405.pdf
                      Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...

                      Comment


                      • #12
                        Am gasit niste explicatii referitor la literele alea, GLX, GLI, LX, s.a.:
                        "Si - sport injection
                        LX - luxury
                        GLI - grand luxury injection
                        GLX - grand luxury
                        LS - luxury sport
                        HF - high fuel
                        SS - super sport."
                        Acum nu stiu daca sunt 100% adevarate dar oricum GLX e cam varful de gama si ar trebui sa ai toate " briz-brizurile" pe masina ! Ceea ce e foarte bine! Dar cel mai bine du-te la o reprezentanta Peugeot sa-i faca "nenea" aia o constatare!
                        Nu uitam! Nu iertam! Ne vom razbuna in viata asta sau in urmatoarele! Noi suntem Europa!

                        Comment


                        • #13
                          @salex:
                          1. ce inseamna TK2A? Diff-ul spate trece din deschis in blocant? Daca da, oare unde as putea sa-i gasesc raportul, pe carcasa?
                          2. ce inseamna blocare LVAR? Are legatura cu suspensia ori doar cu geamurile?
                          2. Primul manual e foarte interesant dar al doilea cu explicatiile legate de suspensie in spaniola... mai greu, am prins ideea ca se foloseste o suspensie "falsa" cand se schimba, dar n-am vazut nimic legat de hidraulica.

                          @cristi:
                          Chiar eram curios ce inseamna toate denumirile, ma gandeam ca X-ul e de la 4x4. Are dotari ce-i drept, am facut si cateva poze si le atasez mai jos. Nu prea inteleg ce se intampla, banui ca pe mijloc e control pentru geamurile din spate? Care oricum nu functioneaza. Si reglajul pentru oglinda e cel de jos de pe portiera? Mindblowing

                          Am citit si un topic despre panoul de control pentru cod, dar aici nu merge, clar. Exista sigur un bypass si mai e ceva interesant legat de suspensie. Cu motorul oprit, sta ridicata. Cand pun contactul coboara la loc masina. Exista vreo posibilitate sa fie legata suspensia de acel panou de cod? Si o ultima intrebare: ce motor e? La o cautare de 1.6 prima generatie arata putin diferit de asta.

                          PS: am atasat si o poza cu rola de la electromotor? Pare indoita, nu prea imi place.
                          Attached Files
                          freezer
                          Vizitator
                          Last edited by freezer; 10-08-2014, 05:26 PM.

                          Comment


                          • #14
                            -TK2a e cutia de transfer. Ceva despre rapoarte la un GLi: http://www.theaa.com/staticdocs/pdf/...6GLI_R9160.PDF
                            -Ai aici un film despre partea mecanica, cuplarea diferentialului crabotabil, calarea suspensiei pt schimbarea rotilor etc. https://www.youtube.com/watch?v=OCSBlPU5Aks (citeste si explicatiile in franceza din subsolul videoclipului)
                            -LVAR, am presupus ca are ceva legatura cu gestiunea suspensiei dupa simbol si acronimul VAR; cred ca m-am inselat si e legat doar de geamuri
                            -Daca ai 92CP atunci e posibil sa fie motor XU52C dar nu sint sigur (cel putin asa arata in Service Box)
                            -Rola trebuie schimbata.

                            PS Am gasit un manual ptr GLX http://www.ikco.com/en/Product.aspx?...es=Peugeot+405. E mai nou, dar poate iti foloseste.
                            Last edited by salex; 10-08-2014, 07:07 PM.
                            Experienta e proportionala cu numarul lucrurilor stricate. Eu am destula experienta...

                            Comment


                            • #15
                              Masina e super tare si super dotata! Schimba repede, da' repede rola aia de la alternator ca-ti rupe cureaua de accesorii si-i pacat! Da, aia e comanda oglinzilor! Cu motorul pornit, daca te apesi pe portbagaj se simte ca lucreaza suspensia, adica se la sa usor si revine un pic mai greu? Sau e "barcuta"? Contactele s-ar putea sa nu mearga din cauza prafului depus pe acolo, ca nu pare prea ingrijita masina! De fostul proprietar, nu de actualul ! Neaparat du-o la o constatare la service ca lumea! Bafta!

                              Uite niste "chestii" gasite pe net, poate te ajuta:
                              Attached Files
                              Last edited by Cristi_M.; 10-08-2014, 07:00 PM.
                              Nu uitam! Nu iertam! Ne vom razbuna in viata asta sau in urmatoarele! Noi suntem Europa!

                              Comment

                              Working...
                              X