Mi-am montat GPL.
Dupa multe "googaliri" pe net referitoare la GPL, tipuri de instalatii, montatori, pareri pro si contra, etc., m-am inscris in categoria celor "pro GPL". Chiar daca eu sunt Prahova, service-ul ales pentru aceasta operatiune este langa Buzau la Vernesti. Au un site de prezentare frumos, au referinte bune, sunt o echipa tanara, au un portofoliu bogat, au montat si la unele modele in premiera instalatii GPL, deci programare si asa ca sambata 08.01.2011 am mers la locul cu pricina.
Am montat o instalatie Secvent 24 MY07 cu rezervor toroidal de 59l, (cel mai mare care incape in locul rotii de rezerva). Pret 2950 lei.
MONTAJ:
Mecanicii de la atelier, 3 la numar, mi s-au parut foarte bine pregatiti (de fapt toti sunt pregatiti in Italia la BRC), atelierul curat si bine dotat, patronul un tip de treaba deschis la comunicare si todeauna pregatit sa-ti raspunda la intrebari si nelamuriri.
Unul se ocupa de montajul rezervorului si conducte, altul de partea electronica, iar celalalt de montajul celorlalte elemente ale instalatiei. La final leaga toate componentele intre ele si totul este gata. La toata lucrarea intervine si patronul daca este nevoie de o mana de ajutor, iar reglajul si setarile de la instalatie se fac in prezenta lui.
Referitor la montaj tin sa mentionez ca sunt foarte satisfacut de cum a fost realizat, si sa va spun si de ce.
Baietii dau o foarte mare atentie detaliilor de montaj, toate componentele instalatiei au fost prinse pe suporti metalici confectionati pe loc, sudati, polizati, bibiliti,vopsiti, ce sa zic arta si precizie. Cred ca fac asta cu placere si accepta orice provocare din partea clientului.
Sa ma laud putin, cred ca am singurul 307 cu rampa de injectoare gaz montata in spatele motorului sub galeria de admisie. Din acest motiv furtunasele care fac legatura intre injectoarele de gaz si galeria de admisie sunt foarte scurte, si spuneau baietii ca are un raspuns mai prompt. Am mai vazut instalatii montate pe acest tip de motor (NFU-80kw) si rampa era montata pe motor. La mine daca deschizi capota nu se vede mai nimic din insatalatia GPL, reductorul de gaz este bine pozitionat si calculatorul de gaz deasemenea. In compartimentul motor nu se vad fire, furtune sau alte chestii. Priza de alimentare cu GPL este mascata sub usita de la rezervorul de benzina, iar comutatorul pe consola centrala langa priza de 12V. Din punctul asta de vedere sunt mai mult decat multumit, inca odata tin sa mentionez grija care o au baietii pentru detalii (si asta conteaza foarte mult)
Dupa montaj au facut setarea echipamentului GPL si probe de drum. Totul a decurs fara absolut nici o problema.
Am uitat sa mentionez ca mi-au montat si emulatorul pentru nivelul de benzina din rezervor si nu mai am problema ca scade nivelul benzinei cand merg pe GPL.
PRIMELE IMPRESII:
Masina merge la fel, trecerea de la benzina la gaz se face fara manifestari nedorite, daca nu urmaresti indicatorul de stare nici nu sti cand a trecut pe gaz sau invers.
Pe drumul de intoarcere am fortat putin sa vad daca mai are aceleasi caracteristici dinamice si nu am observat nici o diferenta, raspunde foarte prompt si nu-ti dai seama ca merge pe gaz. In oras cred ca se misca mai bine pe gaz, dar s-ar putea sa fie doar o impresie (eram foarte entuziasmat de montaj si de cum au decurs lucrurile acolo, la atelier). Pana acum totul mi se pare super OK, astept sa consum un rezervor de gaz (am facut plinul la o statie din apropierea atelierului, au intrat 47.8 litrii de gaz), sunt curios cum o sa fie consumul. Mi s-a spus ca acesta poate creste cu maxim 10%, in functie si de stilul de condus. Pe benzina aveam un consum mediu de 6,9 in ultimii 2000 km. Mentionez ca sunt din categoria celor care merg destul de linistit, fara porniri sportive cand nu este necesar, dar nici nu-mi place sa fiu claxonat la semafor.
Ce am observat, primul si al doi-lea led de la gaz s-au stins destul de repede, (dar acest lucru mi-a fost comunicat de la atelier, ca se va intampla), urmeaza sa vad cat merg cu cei 47,8 litri de gaz. Tot ei mi-au spus ca nu se consuma tot gazul din rezervor si cel mai bine fac consumul la urmatoarea alimentare intre plin-plin.
CONCLUZII:
Pana acum nu pot sa spun decat ca sunt multumit, chiar daca pretul la GPL a mai crescut, tot o sa fie o diferenta buna intre GPL si benzina, deci haideti cat mai multi "PEGAS".
Mai mi-am facut niste prieteni si ma refer la baietii de la service-ul din Vernesti. Astept sa-i vad la revizia de 1000km. care este gratuita.
O sa revin cu poze si alte impresii, dar am prea putini kilometrii cu GPL, sper sa nu am probleme. Astept sfaturi de la cei cu mai multa experienta.
PS: Sper sa nu se supere administratorul pentru post, dar cred ca trebuie sa avem si noi GPL-isti cu 307, un loc unde sa putem discuta de problemele ivite, de experientele noastre, sa ne dam sfaturi si rezolvari la probleme, cei care au montat o astfel de instalatie si stiu ce vorbesc, nu pareri pro sau contra din ce am auzit, sau ce credem ca ar putea fi. Nu am vrut sa fiu rautacios dar am vazut fel si fel de pareri si nu cred ca toti aveau GPL pe masina, dar au auzit ca...
Multumesc de intelegere.
Dupa multe "googaliri" pe net referitoare la GPL, tipuri de instalatii, montatori, pareri pro si contra, etc., m-am inscris in categoria celor "pro GPL". Chiar daca eu sunt Prahova, service-ul ales pentru aceasta operatiune este langa Buzau la Vernesti. Au un site de prezentare frumos, au referinte bune, sunt o echipa tanara, au un portofoliu bogat, au montat si la unele modele in premiera instalatii GPL, deci programare si asa ca sambata 08.01.2011 am mers la locul cu pricina.
Am montat o instalatie Secvent 24 MY07 cu rezervor toroidal de 59l, (cel mai mare care incape in locul rotii de rezerva). Pret 2950 lei.
MONTAJ:
Mecanicii de la atelier, 3 la numar, mi s-au parut foarte bine pregatiti (de fapt toti sunt pregatiti in Italia la BRC), atelierul curat si bine dotat, patronul un tip de treaba deschis la comunicare si todeauna pregatit sa-ti raspunda la intrebari si nelamuriri.
Unul se ocupa de montajul rezervorului si conducte, altul de partea electronica, iar celalalt de montajul celorlalte elemente ale instalatiei. La final leaga toate componentele intre ele si totul este gata. La toata lucrarea intervine si patronul daca este nevoie de o mana de ajutor, iar reglajul si setarile de la instalatie se fac in prezenta lui.
Referitor la montaj tin sa mentionez ca sunt foarte satisfacut de cum a fost realizat, si sa va spun si de ce.
Baietii dau o foarte mare atentie detaliilor de montaj, toate componentele instalatiei au fost prinse pe suporti metalici confectionati pe loc, sudati, polizati, bibiliti,vopsiti, ce sa zic arta si precizie. Cred ca fac asta cu placere si accepta orice provocare din partea clientului.
Sa ma laud putin, cred ca am singurul 307 cu rampa de injectoare gaz montata in spatele motorului sub galeria de admisie. Din acest motiv furtunasele care fac legatura intre injectoarele de gaz si galeria de admisie sunt foarte scurte, si spuneau baietii ca are un raspuns mai prompt. Am mai vazut instalatii montate pe acest tip de motor (NFU-80kw) si rampa era montata pe motor. La mine daca deschizi capota nu se vede mai nimic din insatalatia GPL, reductorul de gaz este bine pozitionat si calculatorul de gaz deasemenea. In compartimentul motor nu se vad fire, furtune sau alte chestii. Priza de alimentare cu GPL este mascata sub usita de la rezervorul de benzina, iar comutatorul pe consola centrala langa priza de 12V. Din punctul asta de vedere sunt mai mult decat multumit, inca odata tin sa mentionez grija care o au baietii pentru detalii (si asta conteaza foarte mult)
Dupa montaj au facut setarea echipamentului GPL si probe de drum. Totul a decurs fara absolut nici o problema.
Am uitat sa mentionez ca mi-au montat si emulatorul pentru nivelul de benzina din rezervor si nu mai am problema ca scade nivelul benzinei cand merg pe GPL.
PRIMELE IMPRESII:
Masina merge la fel, trecerea de la benzina la gaz se face fara manifestari nedorite, daca nu urmaresti indicatorul de stare nici nu sti cand a trecut pe gaz sau invers.
Pe drumul de intoarcere am fortat putin sa vad daca mai are aceleasi caracteristici dinamice si nu am observat nici o diferenta, raspunde foarte prompt si nu-ti dai seama ca merge pe gaz. In oras cred ca se misca mai bine pe gaz, dar s-ar putea sa fie doar o impresie (eram foarte entuziasmat de montaj si de cum au decurs lucrurile acolo, la atelier). Pana acum totul mi se pare super OK, astept sa consum un rezervor de gaz (am facut plinul la o statie din apropierea atelierului, au intrat 47.8 litrii de gaz), sunt curios cum o sa fie consumul. Mi s-a spus ca acesta poate creste cu maxim 10%, in functie si de stilul de condus. Pe benzina aveam un consum mediu de 6,9 in ultimii 2000 km. Mentionez ca sunt din categoria celor care merg destul de linistit, fara porniri sportive cand nu este necesar, dar nici nu-mi place sa fiu claxonat la semafor.
Ce am observat, primul si al doi-lea led de la gaz s-au stins destul de repede, (dar acest lucru mi-a fost comunicat de la atelier, ca se va intampla), urmeaza sa vad cat merg cu cei 47,8 litri de gaz. Tot ei mi-au spus ca nu se consuma tot gazul din rezervor si cel mai bine fac consumul la urmatoarea alimentare intre plin-plin.
CONCLUZII:
Pana acum nu pot sa spun decat ca sunt multumit, chiar daca pretul la GPL a mai crescut, tot o sa fie o diferenta buna intre GPL si benzina, deci haideti cat mai multi "PEGAS".
Mai mi-am facut niste prieteni si ma refer la baietii de la service-ul din Vernesti. Astept sa-i vad la revizia de 1000km. care este gratuita.
O sa revin cu poze si alte impresii, dar am prea putini kilometrii cu GPL, sper sa nu am probleme. Astept sfaturi de la cei cu mai multa experienta.
PS: Sper sa nu se supere administratorul pentru post, dar cred ca trebuie sa avem si noi GPL-isti cu 307, un loc unde sa putem discuta de problemele ivite, de experientele noastre, sa ne dam sfaturi si rezolvari la probleme, cei care au montat o astfel de instalatie si stiu ce vorbesc, nu pareri pro sau contra din ce am auzit, sau ce credem ca ar putea fi. Nu am vrut sa fiu rautacios dar am vazut fel si fel de pareri si nu cred ca toti aveau GPL pe masina, dar au auzit ca...
Multumesc de intelegere.
Comment