PDA

View Full Version : DISTRIBUTIE



Pages : 1 [2] 3

razvan_rd
09-11-2008, 09:30 AM
Am mai multa incredere intr-un mecanic decat in cei de la Pug Craiova

smardu
10-11-2008, 01:10 PM
Eu am platit 820ron pentru revizia completa de 70k KM +distributie-role-curea alternator.
Toate la reprezentanta.

pik
10-11-2008, 03:34 PM
Pei daca te duci la repr. Pug(pantelimon) distributia este 600 ron,iar manopera la manopera mai pui ceva:); daca le iei de la un magazin care vinde piese de orice tip de masina te costa pana in 500 ron distributia cu tot ce trebuie si pompa de apa,iar manopera te costa in functie de fiecare mecanic maxim un pret ar fi de 350ron,dar de obicei se cere cam 200-250 ron,ti-am zis in functie de mecanic.:) bafta

razvan_rd
10-11-2008, 05:11 PM
Pei daca te duci la repr. Pug(pantelimon) distributia este 600 ron,iar manopera la manopera mai pui ceva:); daca le iei de la un magazin care vinde piese de orice tip de masina te costa pana in 500 ron distributia cu tot ce trebuie si pompa de apa,iar manopera te costa in functie de fiecare mecanic maxim un pret ar fi de 350ron,dar de obicei se cere cam 200-250 ron,ti-am zis in functie de mecanic.:) bafta



Ms, asta vroiam, preturi estimative

alex_rosu
14-11-2008, 09:16 PM
Eu am schimbat kitul de distributie la reprezentanta aprox 10 mil si nu stiu exact de ce m-a pus sa schimb si fulia de la motor care a mai facut 8mil sper sa fi meritat banii.


Orice fraza incepe cu majuscula!

cataserban
15-11-2008, 06:54 PM
Motor 2.0 HDI, peugeot 206-kit accesorii(curea+2 role), kit distributie(curea+2 role), pompa apa inclus----810 lei, manopera----380 lei la dealer Citroen.Total 1190 lei.

pik
10-12-2008, 10:19 PM
Am si eu o problema. Fac acum schimbul de distributie si pun la puncetele care sunt sa blochez motorul, pun distrib pe role si vreau sa vad daca imi se invarte si surpriza se blocheaza ! Mecanicul care o face ese prima data cand schimba la un peugeot 206 . Aveti vreo idee ce ar mai putea sa faca sa poata sa puna distributia ? Plzzzz

Dan Ionescu
11-12-2008, 08:55 AM
Sa se lase de meserie zic eu.

croampa
11-12-2008, 11:35 AM
Las ca asa se invata omu' ,strica cateva si dupa aia e mester.

Nici nu poti sa-ti dai seama ce costuri o sa ai daca mesteru tau nu o pune corect .Si pe langa asta un sevice autorizat da garantie ,si nici nu sunt mari preturile.Eu la motorul meu am schimbat distributia cu 700 Ron cu piese cu tot.

DJ82MAB
11-12-2008, 12:16 PM
Daca nu este pusa bine la punct poate sa iti indoaie supapele,sa sparga culbutorii etc...

pik
11-12-2008, 02:51 PM
MS MULT PT SFATURI

moldovan_dan87
11-12-2008, 05:46 PM
Eu zic sa chemi un om care chiar se pricepe... ca e o smecherie de trebuie rotita la 45de grade, sau depinde de la masina la masina pentru a se "pune la punct". Scrie in manualu de reparatii. Nu mai lasa pe oricine sa se joace la masina ta, bine... asta daca nu vrei sa te faci de un motor nou.

pik
13-12-2008, 10:07 PM
S-a rezolvat problema. Multumesc tuturor care mi-au dat sfaturi

photographul
08-02-2009, 01:05 PM
Motor 1.9D kit ditributie adica curea si 2 role + pompa apa 450ron iar manopera la un prieten mecanic 300ron.

Mafiotu
08-02-2009, 03:55 PM
La reprezentanta in bacau ,kit distributie+manopera 390 roni cu reducere 29%,acu nu stiu daca onclude si pompa de apa.Da totusi mi se pare ieftin tare.

Taz
08-02-2009, 10:04 PM
Probabil ca nu include pompa de apa

cox
09-02-2009, 12:48 PM
Pe un topic asemanator am vazut o oferta in format pdf, conform careia, la reprezentatnta din Craiova, schimbarea distributiei ar depasi 2200 ron... Tu ai schimbat-o cu 390 ron, sau doar ai auzit ca asta ar fi pretul? Mi se pare muuult prea mare diferenta, practic e de 6 ori mai ieftin...

GERULA
09-02-2009, 03:31 PM
La citi km se schimba distributia?am 1.4 HDI si 59 000 km!
Multumesc!

d.vlad
09-02-2009, 03:57 PM
Cox eu pusasem oferta de pret de mi-o dadusera aia de la Simode si clar ca nu am facut schimbul la ei. Am gasit kit de distributie cu 350 RON cu tot cu pompa de apa (cu o reducere) si am schimbat intr-un service (cu deviz de reparatie). Cu totul m-a dus la 850 RON. Am dat cam mult la manopera, dar asta este, m-am grabit. Dar bine ca am schimbat-o ca aveam curea de distributie crapata.

maryusdanyel
09-02-2009, 04:00 PM
307 1,6i 16v, pret distributie(inclusiv pompa de apa):550 ron,pret manopera:160 ron(la mecanicul meu in curte)
A fost facuta la 90.000 km.

Mafiotu
09-02-2009, 05:52 PM
La 206 1.4 mpi la trendo bacau 390 ron(cu reducere 29%),kit+manopera .

Puiu
09-02-2009, 06:56 PM
Am fost cu 307-le 1.6 HDI, 2005, 110 CP la AutoFix pentru distributie. Mi-au dat urmatoarea lista:

curea distributie 138
rola intinzatoare distributie 167
rola de sudare curea distributie 125
pompa de apa 179
curea accesorii 70
3 litri antigel 72
(manoopera 420)

TOTAL : 1171 RON

Sa ma duc la ei sau sa caut in alta parte? Totusi daca in Bacau e 400 prefer sa dau o fuga pana acolo. Cu tot cu drum ajung mai ieftin...

GERULA
11-02-2009, 01:28 AM
La citi km se schimba distributia?am 1.4 HDI si 59 000 km!
Multumesc!

Mafiotu
11-02-2009, 08:02 AM
La 80.000km spun mecanicii,specialistii nu stiu la cat..

dada4
11-02-2009, 08:43 AM
La 1,4 hdi distributia se schimba la 240.000km(in conditii normale de utilizare) si la 180.000(in conditii grele).asta spun specialisti.Poti verifica pe service box.

d.vlad
11-02-2009, 09:35 AM
La mine, la 206 2.0 HDI cei de la Peugeot Craiova au recomandat la 90.000 km kitul original. La mine a fost schimbat cel original pe la 70.000 km si acum la 130.000 l-am schimbat iar si tin sa spun ca mai avea putin si mi se rupea cureaua de distributie.

cox
04-03-2009, 09:59 AM
Ieri am schimbat kitul distributie, kitul de accesorii, filterele si uleiul, toata distractia costand 2500 ron. Nu am schimbat pompa de apa.

s@rinGTF
04-03-2009, 10:22 AM
Foarte mult:(

croampa
04-03-2009, 11:01 AM
Si mie mi-i se pare exagerat de mult ,tinand cont de faptul ca la motorul meu 2000 HDI 110 cp costa distributia cu pompa de apa 770 ron cu manopera cu tot ,iar schimbul de ulei si filtre 400 ron.

Unde ai facut operatiunea ?La accesorii ce ai schimbat?

cox
04-03-2009, 04:36 PM
La reprezentanta din Craiova am facut schimburile. Motorul meu e si mai mic decat al tau: 1.4HDi. La accesorii am inteles ca ar intra cureaua de alternator si nush ce galeti. Si aia sunt destul de scumpi

d.vlad
04-03-2009, 04:41 PM
Da asa e. Si mie mi-au cerut la fel aia din Craiova, dar am renuntat sa schimb distributia la ei. Am schimbat-o in alt service. Am schimbat doar distributia fara accesorii. Kit distributie 350 RON + manopera 500 RON.

KIM
04-03-2009, 11:56 PM
Saptamana trecuta am fost pe la reprezentanta din Sibiu si am intrebat la cati km se schimba distributia (la 1.4 HDI) iar seful de la service mi-a spus ca la fiecare 180.000 km. Cand a vazut ce fata am facut mi-a adus un catalog sa ma conving. Cum e? :unsure:

GERULA
05-03-2009, 12:17 AM
Salut!
KIM tocmai mi-a luat vorba din gura.Ieri am citit cartea masinii ( am 1.4 HDI) si scrie ca se schimba cureaua de distributie la 240 000KM.
Oare sa fie adevarat?Chiar si 150 000 suna prea mult.....

KIM
05-03-2009, 09:01 AM
Da, asa mi-au spus la reprezentanta, ca in mod normal se face la 240.000, dar avand in vedere conditiile din Romania (carburant prost, mult praf, etc.) producatorul recomanda schimbarea distributiei la 180.000 km.
Pare mult, pentru ca, toata lumea stie de masinile din grupul VAG, la care distributia se face la 90.000

roman_sn
05-03-2009, 10:30 AM
Confirm si eu: 240.000 sau 180.000 km. Am intrebat la reprezentanta de mai multe ori; si mie mi-au aratat un tabel si sustineau ca pentru acest motor - 1.4 HDI - nu cunosc cazuri dramatice de ruperi ale curelelor.

cox
06-03-2009, 11:30 AM
Luati in calcul si factorul timp, nu numai numarul de kilometri. Se schimba la 5 ani.

GERULA
06-03-2009, 05:01 PM
Oricum ,eu nu cred ca in afara fac 240 000km in 5 ani.Daca era sa fie asa specificau ca la ulei : 15 000 Km SAU 1 an.
Eu cred ca pina la 120 000 nu trebuie sa se intimple nimic (sau macar 7 - 8 ani)

roman_sn
09-03-2009, 10:29 AM
Pentru tarile din vest perioada de timp este de 10 ani.

turbojack
09-03-2009, 10:48 AM
Daca ar fi asa,occidentalii ar trebui sa traiasca 200 de ani.:P
Cei 5 ani se refera la perioada de imbatranire a materialului curelei de distributie (care ramane invariabil aceeasi perioada de 5 ani) ,iar kilometrajul este mai redus pentru est,datorita conditiilor mai grele de exploatare.

chitzik
20-03-2009, 01:12 PM
Salut,
Revin si eu cu o problema si m-ar interesa ca doar cei cere se pricep sau au trecut prin astfel de probleme sa-si dea cu parerea.
Am schimbat distributia de ceva timp si cureaua noua zumzaie.
Din clipa in care au montat-o cei de la service facea asa dar mi-au spus ca in timp dispare...Nu prea a disparut :((
Am fost la garantie si mi-au spus ca nu am de ce sa ma ingrijorez pt ca nu este nimic grav...ca este normal...asa trebuie sa faca...
Faza este ca cea veche nu zumzaia.
Inca ceva dubios este ca dimineata sau in general cand este motorul rece merge normal,nici un sunet suspect.
Zumzaitul se aude cand ajunge temp la 90 de grade si doar cand accelerez intre 800 si 1000 de ture...probabil cand se intinde(cred eu).
Incompetentii de la service mi-au spus ca este intinsa dar zumzaitul provine de la vibratiile curelei intre 2 roti zimtate.
Am atasat si o poza sa vedeti de unde spun ei ca este problema.
Este normal sa faca asa?
Si de ce doar cand este motorul cald?

Inca ceva,daca nu au asezat cureaua cum trebuie si intre cele 2 roti este un dinte in plus,nu este perfect dreapta si a facut o mica "burta" acolo...altfel nu-mi explic.
Sa iau in calcul si aceasta varianta?

turbojack
20-03-2009, 01:29 PM
Zumzait scot doar rolele intinzatoare care trebuiesc schimbate,sau rulmentul pompei de apa.
Cureaua de distributie prea intinsa scoate un "vajait" la accelerare.
O curea "moale" nu scoate nici un zgomot ,mai ales in relanti.

chitzik
20-03-2009, 01:43 PM
Au fost schimbate si pompa de apa si rola intinzatoare o data cu schimarea curelei.
Mai e ceva ce nu am specificat eu, asta de acum este a doua curea schimbata pe garantie pt ca prima curea montata cand am schimbat distributia avea 2 dinti rupti si pacanea.Dar nici vorba de zumzait sau vajait...
Am mers la garantie,au inlocuit cureaua defecta,am scapat de pacanit dar m-am ales cu un zumzait...vajait.

ciupe78
24-03-2009, 10:05 PM
Cel mai bine este sa suni la reprezentanta, eu am aproape 70 000 in 3 anisori, chiar am sa sun maine sa vad ca sunt curios deja, revin.

tudorradu
25-03-2009, 11:17 AM
Si eu am fost la reprezentanta si tot la 180.000 mi-au zis, am intrebat si la citroen si au zis ca si ei tot asa fac, acum nici nu stiu ce sa zic.

byocoss
25-03-2009, 02:04 PM
Astazi am schimbat kitul de distributie, curea si doua intinzatoare, filtru de aer, filtru de motorina si filtru de polen cu totul 5 milioane, plus manopera in jur de un milion
Inca nu am platit sper sa ma sune diseara sa ridic masina, asa ca maine va pot spune exact sumele cand vad factura pt ca azi am vazut piesele dar nu am retinut exact pretul.

byocoss
25-03-2009, 02:06 PM
La motor 2.0 HDI, ce vroiam sa va intreb, stiti cumva motorul asta are turbina?

pik
25-03-2009, 02:32 PM
Dap motorul de 2.0 hdi are turbina.

roman_sn
26-03-2009, 03:03 PM
@tudorradu
In mod normal si la Ford daca intrebi acelasi raspuns il vei obtine.

QUASAR78
27-03-2009, 02:47 PM
La motor 2.0 HDI, ce vroiam sa va intreb, stiti cumva motorul asta are turbina?

:(( CRED CA DA !!!

chitzik
05-04-2009, 10:58 PM
Salutare
Am mai postat eu pe aici de cateva ori dar nu am reusit sa rezolv problema.
Acum ceva timp m-a mancat pe mine-n ... :P sa schimb distributia(curea,rola si pompa de apa).
O operatiune simpla cred eu...dar se dovedeste ca pentru masina mea nu a fost asa.
Imediat dupa ce am ajuns acasa cu distributia schimbata am constatat ca temp la apa in loc de 80 de grade cum statea de obicei(afara fiind iarna),urcase pana la 95 de grade si a pornit ventilatorul...ventilator care sincer credeam ca nici nu functioneaza pentru ca de 7-8 luni de cand am masina nu l-am auzit sa porneasca :)
Am crezut ca poate asa este normal dar a trecut ceva timp de cand se manifesta asa si incep sa ma ingrijorez.
Putin mai devreme am ajuns acasa...dupa un drum lung la munte.
Am constatat cu stupoare ca masina mea nu mai trage cum tragea inainte :mad: (asta cu motorul cald)
Dupa o pauza in care s-a racit motorul urcam pe serpentine de nu-mi venea sa cred ca merg cu masina mea...asta pana s-a incalzit motorul :(
Dubios este ca pana sa schimb cureaua de distributie,rola,pompa de apa si antigelul nu am vazut niciodata acul de la temperatura mai sus de 90 de grade orice as fi facut eu.
Oare este posibil ca "noua pompa de apa" sa nu lucreze cum trebuie si sa nu circule apa suficient de repede?
De la ce este?
Eu ma gandesc la cele schimbate pt ca pana sa le schimb nu facea asa.
Drumuri la munte am mai facut si pana sa schimb distributia si nu-mi venea sa cred ce le faceam celor cu logan cand urcam....acum ma uit si mor de ciuda cand ii vad cum urca ei pe langa mine :mad:
La mecanici sincer sa fiu mi-e cam firca sa mai merg fara recomandari serioase.
A mai patit cineva asa?
Un mecanic bun stie cineva?
Le multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la sfarsit si celor ce vin cu sfaturi.
Daca cineva imi recomanda un mecanic am rugamintea sa o faca in privat sa evitam anumite discutii.
Va multumesc.

cezzzarica
06-04-2009, 12:21 AM
Incearca la Autofix. Multi i-au recomandat pe aici.

d.vlad
06-04-2009, 10:38 AM
Nu a fost pozitionata bine cureaua de distributie si deaia nici nu iti trage cum trebuie. Asa mi-au aia de la service-ul unde am schimbat distributia, ca daca cureaua nu este pozitionata cum trebuie masina nu iti mai trage bine. Incearca la Autofix.

chitzik
06-04-2009, 11:01 AM
La asta ma gandesc si eu dar nu reusesc sa fac conexiunile...
Daca nu pozitionau cureaua cum trebuie,adica sa nu fie rolele de pe acolo puse la punct...preseupun ca aveam probleme mai grave.
Ce legatura ar fii intre curea si temperatura ridicata?
Inca un aspect de care nu am precizat este ca odata cu incalzirea motorului cureaua vajaie.

d.vlad
06-04-2009, 12:39 PM
Pai cureaua trebuie pusa intr-o anumita pozitie, are o catare pe acolo si trebuie sa cada perfect pe role. Tot ea antreneaza si pompa de apa, asa ca eu cred ca are o legatura si cu temperatura.

chitzik
06-04-2009, 12:57 PM
Asa este,cureaua angreneaza si pompa de apa.
Eu nu inteleg de ce cand e rece "rupe tot" si cand se incalzeste ramane fara vlaga.
Si care este legatura intre schimbul distributiei si incalzire respectiv minusul de putere cu care ma aleg in clipa incalzirii motorului...

QUASAR78
06-04-2009, 01:42 PM
Salutare
Am mai postat eu pe aici de cateva ori dar nu am reusit sa rezolv problema.
Acum ceva timp m-a mancat pe mine-n ... :P sa schimb distributia(curea,rola si pompa de apa).
O operatiune simpla cred eu...dar se dovedeste ca pentru masina mea nu a fost asa.
Imediat dupa ce am ajuns acasa cu distributia schimbata am constatat ca temp la apa in loc de 80 de grade cum statea de obicei(afara fiind iarna),urcase pana la 95 de grade si a pornit ventilatorul...ventilator care sincer credeam ca nici nu functioneaza pentru ca de 7-8 luni de cand am masina nu l-am auzit sa porneasca :)
Am crezut ca poate asa este normal dar a trecut ceva timp de cand se manifesta asa si incep sa ma ingrijorez.
Putin mai devreme am ajuns acasa...dupa un drum lung la munte.
Am constatat cu stupoare ca masina mea nu mai trage cum tragea inainte :mad: (asta cu motorul cald)
Dupa o pauza in care s-a racit motorul urcam pe serpentine de nu-mi venea sa cred ca merg cu masina mea...asta pana s-a incalzit motorul :(
Dubios este ca pana sa schimb cureaua de distributie,rola,pompa de apa si antigelul nu am vazut niciodata acul de la temperatura mai sus de 90 de grade orice as fi facut eu.
Oare este posibil ca "noua pompa de apa" sa nu lucreze cum trebuie si sa nu circule apa suficient de repede?
De la ce este?
Eu ma gandesc la cele schimbate pt ca pana sa le schimb nu facea asa.
Drumuri la munte am mai facut si pana sa schimb distributia si nu-mi venea sa cred ce le faceam celor cu logan cand urcam....acum ma uit si mor de ciuda cand ii vad cum urca ei pe langa mine :mad:
La mecanici sincer sa fiu mi-e cam firca sa mai merg fara recomandari serioase.
A mai patit cineva asa?
Un mecanic bun stie cineva?
Le multumesc celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la sfarsit si celor ce vin cu sfaturi.
Daca cineva imi recomanda un mecanic am rugamintea sa o faca in privat sa evitam anumite discutii.
Va multumesc.


Urgent repozitioneaza cureau ( corect ) , poti sa distrugi motorul
Din cate imi zici tu cureaua s-a montat cu un dinte mai in fata , rezultand un avans mic la aprindere si prin urmare trage f bine cu motorul rece , dupa care problema se schimba !:((

Urgent service !

chitzik
06-04-2009, 03:00 PM
Si eu am crezut la fel ca s-a montat cu un dinte mai in fata...dar nu puteam sa-mi inchipui cum...
O sa merg la service sa vad ce si cum.
Dar si mersul la service este o problema...
Mana de lucru cand am schimbat distributia m-a costat 400 ron.Cam mult as spune pt ce lucrare de mantuiala au facut.
La ei n-o sa mai merg pentru nimic in lume.
Un service unde as putea sa-mi repozitionez cureaua fara sa dau faliment stie cineva?

d.vlad
06-04-2009, 05:32 PM
Incearca la Autofix (www.Autofix.ro). Suna la ei si intreaba cat te costa o astfel de operatiune. Alt service nu prea stiu prin Buc ca nu sunt de pe aici. Stau in Buc, dar reparatiile le fac in Craiova.

cvg
06-04-2009, 05:42 PM
Salut eu zic sa te duci la cei care ti-au montat distributia pentru ca la orice lucrare efectuata ai garantie si daca nu au lucrat cum trebuie e treaba lor sa remedieze defectiunea (free) asa ca tu decizi Bafta .

DOHC
06-04-2009, 05:48 PM
Si eu am crezut la fel ca s-a montat cu un dinte mai in fata...dar nu puteam sa-mi inchipui cum...
O sa merg la service sa vad ce si cum.
Dar si mersul la service este o problema...
Mana de lucru cand am schimbat distributia m-a costat 400 ron.Cam mult as spune pt ce lucrare de mantuiala au facut.
La ei n-o sa mai merg pentru nimic in lume.
Un service unde as putea sa-mi repozitionez cureaua fara sa dau faliment stie cineva?

du te tot acolo la service sa mai descfaca inca odata, pe curea ,role, pompa de apa trebuie sa fie semne si se vede daca e sarita de la punct.nu are rost sa mai dai alti bani .eu acum ceva timp am spart un motor din cauza asta ,macar mergi incet si nu tura motoru mult pana rezolvi problema.

chitzik
06-04-2009, 08:58 PM
Am fost la ei si i-am intrebat de ce nu mai merge ca inainte...
Raspunsul lor a fost simplu: "Asa trebuie sa mearga"
Eu le-am spus ca ca vajaie cureaua pt ca in momentul ala nu mersesem la munte sa vad cum se comporta.
De vajait raspunsul a fost acelasi...
Cand le-am spus ca inainte nu facea asa...
Raspunsul "Domne nu mai este noua masina,e normal sa faca asa"
Asa trebuie sa se comporte mecanicii?Mai ales cand tu ii platesti.
Asta-i motivul pt care mai bine o desfac eu decat sa mai las pe altu' sa mai umble la ea.

cezzzarica
06-04-2009, 10:27 PM
Dute la OPC si reclama-i, daca esti mai bine facut i-ai de gat :)

silviu001
06-04-2009, 11:12 PM
Cam aceasi problema o am si eu.Masina porneste bine si la cald si la rece, nu scoate fum insa in momentul in care se incalzeste motorul se aude un vajait din partea distributiei.Am scos cureaua de la accesorii si se aude in continuare.Pe langa acest vajait se mai simt si niste vibratii care sunt mai puternice atunci cand motorul este cald pe care eu le percep in masina ca fiind de la ceva care se invarte...
La service au recunoscut ca ceva nu este in regula dar mi-au spus sa revin cand face mai rau:).As schimba distributia dar i-mi este teama ca arunc cu banii degeaba...am schimbat deja curea accesorii si role si nu s-a schimbat nimic...

chitzik
07-04-2009, 09:43 AM
silviu001 la tine cel mai probabil este o rola ceva...
Schimb-o daca ai curaj sa mergi la service :P
Eu unul nu mai am curajul asta :(
Cat despre OPC chiar nu stiu ce sa spun.
Problema s-a manifestat astfel:
- am mers ca orice om cu masina la service
- am facut bine ca am schimbat distributia pt ca rola intinzatoare avea joc
- dupa schimb am observat ca se incalzeste si tacane ceva pe acolo
- am mers la ei le-am spus ca ceva din ce au facut ei acolo nu este bine
- au inceput sa umble la masina si raspunsul lor: rola intinzatoare de la cureaua de transmisie :blink:
- nu am fost de acord cu ei si am inceput sa desfac singur sa identific problema
- in momentul in care am scos capacul de la distributie tacanitul se amplifica
- am fost la ei,le-am aratat asta si mi-au dat dreptate pana la urma
- au desfacut-o si uimire....cureaua avea 2 dinti rupti(bine ca nu s-a rupt)
- au schimbat-o si am plecat de la service
- in 2 minute eram inapoi :((
- vajaia in ultimul hal
- raspunsul lor: asa trebuie sa faca...se mai lasa :blink:
- dupa cateva zile am mers din nou la ei
- au vazut si ei ca vajaitul nu a disparut si au mai umblat pe acolo...
- la plecare am observat ca nu mai vajaia decat in momentul cand acceleram(asta doar cu motorul cald)
- le-am explicat eu ca nu-i in regula,ca nu facea asa...fara nici un succes :(
- acum dupa cateva drumuri la munte am observat ca ramane fara putere cand e motorul cald
SA MERG TOT LA EI???
ASTIA SUNT IN STARE SA MA PUNA SA SCHIMB MOTORUL...
Astfel au decurs mai toate "vizitele" mele la service.Nu doar la unul.Am incercat cateva de cand am masina.
Concluzia mea legata de mecanici...NISTE GAINARI...fara pic de meserie pusi sa-ti ia banii.
Cum sa mai am eu incredere sa mai calc in service?

chitzik
07-04-2009, 03:55 PM
Am gasit pe cineva care se pare ca se pricepe...
I-am spus ce am schimbat la masina si cum se comporta dupa si mi-a spus exact ce vorbim noi aici...fara nici un indiciu.
Nu mi-a venit sa cred.
Chiar mai exista si oameni care se pricep?
Raspunsul lui la telefon vorbind fara sa vada masina a fost ca nu este la punct pusa distributia.Este cu un dinte mai in fata...
Mi-a spus si ceva ce m-a speriat insa,este posibil sa am vreo supapa indoita.
Masina mea merge la fel ca inainte doar ca se incinge mai repede si cand se incinge trage mai greu...
Care-i riscul sa am supape indoite?

DOHC
07-04-2009, 04:02 PM
cand e sarita de la punct supapele inchid mai tarziu si ori lovesc in piston ori ai compresie proasta de acolo si mersu prost al motorului .din ce ai spus nu pare sa se fii strambat vreo supapa , pana nu desfaci nu vezi, aici vorbim vorbe ...multa bafta

n_costique
07-04-2009, 04:49 PM
E o chestie ce o poti verifica : rolele de la arborii cu came se fixeaza cu niste suruburi pe pozitie inainte de a scoate cureaua. Daca poti roti usor -usor volanta astfel incit sa verifici daca gaurile din rolele de la axele cu came sunt in corespondenta cu gaurile filetate de pa motor (bloc motor). Daca ele nu vin in acelasi timp , e rau. Apoi , daca au ajuns , baga doua suruburi mai lungi (de 7 sau 8 parca) si le blocheaza apoi verifica semnele de pe volanta . Ele sunt marcate toate si trebuie sa fie toate la semn. Apoi, la mine , au uitat sa faca aerisirea la antigel asa ca facea chiar urit (supraincalzire etc). Ca sa fief ceva in plus, ar trebui sa facui o diagnoza. Vezi imediat daca e legat de pozitia de la axele cu came sau e altceva; chiar daca pare improbabil, am patit o data sa se strice ceva diferit imediat cu o reparatie ; si eu atunci am crezut ca de vina era reparatia , dar se stricase altceva. La tine esti sigur ca cb-ul da ce trebuie la incalzire motor ? Ai vazut daca sondele sunt ok / ca daca ele dau aiurea la incalzire , si rezultatul e aiurea.
Sfatul meu deci e o diagnoza....

chitzik
10-04-2009, 07:06 PM
Am mers la mecanic,de fapt in clipa asta am ajuns acasa :)
Verificat toata distributia(desfacut carcasa sa se vada toate rolele) - totul este ok,este la punct,nimic deplasat
Reglat tacheti(bateau si pe langa galagie trepida motorul)
Refacut concentratia lichidului de racire(cred ca la schimbul distributiei si pompei de apa mi-au pus doar antigel,fara pic de apa distilata)
Schimb ulei+filtru
Costul celor de mai sus 200 ron
Va vine sa credeti?Mie unul NU.
In momentul de fata toarce motorul meu ca o pisicuta :P
Din cate am inteles problema minusul de putere cand este motorul cald ar fii de la tacheti pt ca nu erau reglati cum trebuie si valvele nu deschideau cum trebuie...Asta ramane de vazut la primul drum lung.
Problema cu incalzitul inca nu stiu daca este 100% rezolvata pentru ca nu am mers suficient de mult de la mecanic pana acasa sa vad daca se incalzeste.
Din spusele lui daca problema cu incalzitul persista a ramas ultima varianta,pompa de apa.
Va tin la curent.
In sfarsit sunt multumit,am intalnit omul caruia-i poti spune cu adevarat MECANIC.

cezzzarica
10-04-2009, 07:40 PM
Spune-ne si noua unde ai gasit mecanicul asta bun, ca poate avem si noi nevoie de el :) daca vrei si nu-l tii numai pt. tine. Te rugam :)

chitzik
10-04-2009, 11:41 PM
Cine este interesat sa-mi dea PM si ii dau detalii.
Singura problema este ca sta prost cu timpul...toata lumea vine la el.
Eu unul l-am gasit printr-o cunostinta si sunt multumit ca in sfarsit i-am gasit doctorul si la masina mea.
Nu vreau sa-l tin doar pt mine,sincer sa fiu nu as vrea sa mai am nevoie de mecanic,ceea ce va doresc si voua :)

chitzik
11-04-2009, 07:08 PM
NELAMURIRE
De cand am fost la medanic se pare ca merge bine.
Totusi a ramas o problema,temperatura lichidului de racire.
Nu mai cresete la fel de repede ca inainte si daca ajunge la 95 de grade scade foarte repede sub 90,asta datorita concentratiei lichidului de racire.Acum se pare ca este concentratia buna.
Nelamurirea mea este alta...oare este posibil ca incompetentii care mi-au schimbat distributia si pompa de apa sa fi gresit in privinta pompei?
Am vazut ca sunt pompe cu 20 si cu 18 zimti.Cea cu 20 are palele mai scurte si datorita rotii zimtate care are 20 de zimti se invarte mai incet decat cea de 18 care culmea se invarte si mai repede si are si palele mai lungi.(am atasat 2 poze sa vedeti diferenta)
Din cate stiu eu mi-au pus pompa cu 20 de zimti...
Pe http://public.servicebox.peugeot.com/ zice ca pompa cu 20 de zimti este a mea
Pe http://www.autokarma.ro/ ,m-am inregistrat,mi-au cerut toare datele masinii si mi-au facut o fisa a masinii in care gasesc tot ce-mi trebuie la masina dar pompa de apa este cu 18 zimti...
Care-i cea buna?Sa merg la eurial sa intreb?

ar99srb
11-04-2009, 08:18 PM
NELAMURIRE
De cand am fost la medanic se pare ca merge bine.
Totusi a ramas o problema,temperatura lichidului de racire.
Nu mai cresete la fel de repede ca inainte si daca ajunge la 95 de grade scade foarte repede sub 90,asta datorita concentratiei lichidului de racire.Acum se pare ca este concentratia buna.
Nelamurirea mea este alta...oare este posibil ca incompetentii care mi-au schimbat distributia si pompa de apa sa fi gresit in privinta pompei?
Am vazut ca sunt pompe cu 20 si cu 18 zimti.Cea cu 20 are palele mai scurte si datorita rotii zimtate care are 20 de zimti se invarte mai incet decat cea de 18 care culmea se invarte si mai repede si are si palele mai lungi.(am atasat 2 poze sa vedeti diferenta)
Din cate stiu eu mi-au pus pompa cu 20 de zimti...
Pe http://public.servicebox.peugeot.com/ zice ca pompa cu 20 de zimti este a mea
Pe http://www.autokarma.ro/ ,m-am inregistrat,mi-au cerut toare datele masinii si mi-au facut o fisa a masinii in care gasesc tot ce-mi trebuie la masina dar pompa de apa este cu 18 zimti...
Care-i cea buna?Sa merg la eurial sa intreb?
Parere! si nu stiinta!
Exista o smekerie la cei de la peugeot! masina mea este facuta pt Suedia si nu am aer conditionat probabil acolo fiind mai frig nu au nevoie in schimb am ESP ce multi leuti nu vin cu el incaltat din fabrica, si imi zic eu acum ca de acea eu am pompa de apa cu 20 dinti, debitul de apa fiind mai mic se incalzeste mult mai repede dacit la un debit de apa mai mare (18 dinti) care sigur se monteaza pe masini din zone mai calde. uitate pe public service box si vezi pt ce zona este facuta masina ta si cred ca ai putea sa le dai in nas celor de la service dupa ce faci un listing daca nu au net!

chitzik
20-04-2009, 09:28 AM
Revin cu noi precizari:
De cand am fost la mecanic am scapat de grija ca nu ar fii distributia pusa la punct,merge motorul rotund,nu am ce sa-i reprosez...asta pana se incalzeste :((
Am observat ca mai mult de 170 km/h nu mai prinde orice as face.
De problema cu incalzitul nu am scapat.
Este normal ca:
- in mers sta apa la 80 de grade(in afara...ca in oras sub 90 nici o sansa)
- trag pe dreapta,opresc motorul(apa are 80 de grade in momentul asta)
- stau 5 min si pun contactul,acul de la temperatula se ridica la 100 de grade,peste 100 de multe ori
- plec si in 2 -3 minute revine la val initiala
Daca avea 80 cand am oprit,cum a ajuns la 100 daca eu am oprit motorul? :blink:

BV26CAT
20-04-2009, 09:42 AM
E normal sa creasca temperatura la apa dupa ce opresti masina. Pompa de apa nu mai functioneaza, si nu mai recircula apa in instalatie. In acest timp motorul e incalzit, si transfera caldura apei. Daca pompa de apa nu merge si nu trece apa prin radiator, nu mai poate sa se raceasca. De aia, de multe ori o sa auzi electroventilatorul pornind dupa ce masina s-a oprit.

chitzik
23-04-2009, 09:49 AM
Ieri am fost la diagnoza,la un tip de aici de pe forum.Super baiatul,am intors problema pe toate partile...a verificat tot ce se putea verifica.Rezultatul:nimic in neregula.
Si totusi de la ce ar fii?
Este posibil sa se fi dus termostatul si sa nu deschida cat trebuie?
El deschide la 88 de grade parca si intra apa in radiator,radiatorul se incinge tot,uniform...
Ma gandesc,oare este posibil ca termostatul sa nu mai lucreze cum trebuie,sa nu deschida suficient(sa se deschida doar pana la jumate) si sa nu treaca apa suficient de repede prin el?

catalin gheorghe
23-04-2009, 10:51 AM
Concret, ce problema ai? Iti fierbe apa? Verifica busonul de la vasul de expansiune poate nu mai functioneaza supapa de presiune din el.

turbojack
23-04-2009, 10:59 AM
Problema trebuie luata sistematic .
Motorul functioneaza bine ,dar dupa schimbarea distributiei nu mai e asa.
Vajaitul curelei (atentie,rolele uzate au un alt zgomot specific) inseamna ca este prea intinsa ,lucru ce NU trebuie lasat sa se "pasuie" deoarece uzeaza cureaua excesiv.Deoarece operatia de reglaj corect postoperatie implica demontarea carcasei distributiei (lucru complex de cele mai multe ori) din comoditate,mecanicii va vor spune invariabil "ca asa trebuie sa fie" ,dar NU ESTE ASA.Nu sunt permise nici un fel de zgomote suplimentare ,decat cele normale de functionare ,lucru cu atat mai grav cu cat apar DUPA interventie.
Dupa schimbarea curelei de distributie ,NU trebuie reglati tachetii.Daca necesita asta,inseamna ca distributia este decalata si astfel se echilibreaza putin fazele aprinderii,dar nu aceasta este procedura corecta.
Cauzele incalzirii motorului: distributie decalata si/sau pompa de apa cu alte caracteristici.Pompa cu 18 dinti se invarte mai repede decat cea cu 20( la aceeasi turatie a motorului),in plus afecteaza si reglajul intinderii curelei de ditributie prin diferenta de diametru.Orice mecanic ce se crede profesionist compara piesele demontate de pe masina cu cele noi ce urmeaza a fi montate.Caracteristicile pieselor unui motor (si nu numai) sunt date de seria de sasiu, (nu numai de codul motorului) fiind trecute in baza de date a uzinei.Unor motoare li se regleaza obligatoriu rotile de pe axele cu came la schimbarea curelei de distributie,lucru ce se face dupa datele tehnice date de uzina.
Daca acum motorul functioneaza bine la rece/cald ,singura problema fiind incalzirea,trebuie verificat daca la acea trecere spre 100 grade motorul fierbe (se vede in vasul de expansiune).Posibil ca in urma interventiilor sa fi fost atins releul pornirii in trepte a ventilatorului (trebuie verificat daca porneste si la treapta a-Ia ).Pentru concentratia antigelui exista un aparat ce elimina orice dubiu ,"scula" ce ar trebui sa o aiba orice service.

chitzik
25-04-2009, 12:13 PM
Ma gandesc din ce in ce mai serios sa merg la Eurial sa dea ei verdictul sau sa schimb din nou distributia...la Eurial de data asta

ciupe78
26-04-2009, 08:54 PM
Eu am sunat in sfarsit la Eurial Timisoara si mi-au spus ca la motor de 1.4 benzina se schimba la 80 000.

Ionut B.
22-06-2009, 07:59 PM
Ma apropii de 70.000km si nu stiu daca trebuie,sau nu,sa schimb cureaua de distributie...asta pentru ca am gasit pe forum mai multe opinii,ba ca ar trebui la 80k ba la 140k :blink: ..asa ca vreau sa aflu concret ce am de facut!
Daca trebuie sa o schimb va rog frumos spuneti-mi de unde as putea sa cumpar kitul ceva mai ieftin...personal am mai cumparat piese de la Autokarma si mi se pare ok, dar as vrea sa aflu daca se poate si mai bine de atat :P

5 Motion
22-06-2009, 10:49 PM
Deci, in primul rand acelasi tip de masina am si eu .....si apoi cand voi face cei 80 de mii abia atunci voi lua toate masurile necesare ....Acea curea e garantata sa tina 80 desi ea poate duce si mai mult, numai ca in cazul asta, iti asumi singur riscul...

Chris_RaMSeY
22-06-2009, 10:56 PM
Eu am schimbat kit-ul de distributie la 119.000 km

likety
22-06-2009, 11:30 PM
Eu unul am schimbat distributia la 140 kkm,iar cureaua arata super ok.Ce-i drept masina a fost rulata in Franta o perioada buna de timp.Ea oricum nu ia contact cu cine stie pentru ca are o acoperire de plastic.

In Romania se uzeaza ceva mai repede.Mai departe ramane la aprecierea ta,dar cu banii aia poti face altceva si sa lasi distributia ceva mai tarziu.

Ionut B.
23-06-2009, 01:04 PM
Ma apropii de 70.000km si nu stiu daca trebuie,sau nu, sa schimb cureaua de distributie...pentru ca nu am inteles din discutiile de pe forum cam cand se face schimbarea :blink:
Daca trebuie sa o schimb,va rog spuneti-mi de pe unde pot sa iau kitul la un pret omenesc...eu am mai luat piese de la Autokarma dar vreau sa mai aflu daca se poate si mai bine de atat :P

MihaiYO
23-06-2009, 01:58 PM
din cate stiu,undeva la 120.000 ar trebuii sa o schimbi.Mai ales daca acum o ai pe aceea originala.

ania
23-06-2009, 08:01 PM
Eu zik sa o schimbi, mai bine dai 3 mil decat sa schimbi tot ... Cand mi-am cumparat masina mi-a spus tipa ca abia a schimbat distributia k este noua, m-am tot gandit daca sa o schimb sau nu, m-a asigurat ca e noua...Ei bine , acum e in service pentru mult timp cu multe chestii distruse pe acolo...si costa foarte mult...inca nu stiu pretul final pentru ca nu au terminat de demontat tot...Asa k mai bine o schimbi...Eu una prefer sa dau 3 mil sau cat o fi, in functie de model, decat sa mi se mai intample asa.

saprosanu
23-06-2009, 08:34 PM
Eurial-ul zice la 80000km, producatorul zice la 120000km, acum tu hotarasti daca pentru 150 euro(cu manopera), merita sa stai cu frica si cu risc.Autokarma au preturi destul de bune, mai incearca si Elit sau Total.

Ionut B.
23-06-2009, 10:43 PM
Am inteles,mersi mult pentru informatii...dat fiind faptul ca am luat masina la mana a doua si nu stiu de ce intretinere sau regim de exploatare a avut parte voi proceda la schimbarea kitului de distributie ca sa nu stau cu emotii si sa nenorocesc un motoras care inca imi satisface toate dorintele :)

markomarko1979
13-09-2009, 10:27 PM
eu am cumparat masina din franta la 110000 acum am 165000(2000 hdi) credeti ca ar trebui sa strang bani de un kit ceva ?. masina merge impecabil ! Si au trecut doar 14 luni si 55000 km!

Gheko
14-09-2009, 04:16 PM
Intrebarea e, Marko, la cati km a fost schimbata distributia? Daca a fost schimbata.

ciupe78
19-11-2009, 09:33 PM
Am scimbat chit distributie,pompa de apa,curea transmisie,anigel .Pret 1000 ron.am 79 500 km.Ce este sigur este precis.Masina este rulata numai in tara,am luat-o de noua in 2006,stiu prin ce trebuie sa treaca in fiecare zi,deci mai bine merg cu ea linistit de sarbatori afara din tara si pot sa o mai turez putin pe niste drumuri adevarate.

ah1n1
09-06-2010, 11:00 PM
Va salut,vin si eu cu o intrebare care nu stiu daca s-a mai pus pt ca am tot dat search pe site si nu am reusit sa gasesc ceva care sa ma lamureasca...Problema mea sta in felul urmator:mi-am luat un 206 din octombrie 2001model xs,1.4 benzina,8v-75 de cai(~100.000 km) si ma bate gandul sa ii schimb distributia insa nu stiu ce trebuie schimbat exact.stiu ca trebuie schimbata cureaua dar nu stiu de care trebuie,intinzator care iar nu stiu de care,role,pompa de apa...a facut cineva operatiunea asta recent sa imi poata spuna cat l-au costat piesele si manopera?Multumesc anticipat!

cezar13
11-06-2010, 02:44 PM
fratilor ce aveti cu schimbatul distributiei la 80k sau 120k , distributia pe curea se schimba la maxim 60k de acolo in sus va riscati

marius_varga
11-06-2010, 02:58 PM
La 1.4 Hdi, constructorul, recomanda (in Franta) sa se schimbe la 240000 km.
In conditii grele (Romania), la 180000 km.
Deci ce stiati dumneavoastra, domnu Cezar, nu prea mai este valabil.
Noile curele cu insertie metalica tin mult mai mult.

PaunFD
11-06-2010, 03:40 PM
Acuma ce-aveti voi, daca domnu' Cezar doreste sa le faca burta mare fabricantilor de kituri de distributie?! Ei merg dupa ideea ca daca la logan schimba aia curelele de distributie la 50.000km ... Treaba lor. Eu "ma risc" si schimb la 80.000 - 120.000km (dupa cum ma simt in ziua aia), sau la 4 ani. Na ghinion, ca la 206 am schimbat la 4 ani si 90.000km si ... mai ducea inca un an cel putin si inca 30.000km! La 307 am schimbat kitul, pentru ca nu stiu nici acum cati km reali are ... si nici nu cred c-am sa aflu vre-odata.

cezar13
11-06-2010, 09:56 PM
da, imi cer scuze nu am precizat motorizarea de pe leutul meu 1.1 benzina caz in care distributia pentru acest motor o fi ea recomandata de constructor sa se schimbe la 120k dar vedeti d-voastra conditiile in care se circula pe drumurile noastre si mai ales praful excesiv ne obliga sa fim mai precauti decat cei din tarile civilizate, schimbul la acel kiloimetraj va asigur insa ca nu se refera in nici un caz si la cureaua de distributie ci doar la role si pompa de apa care intre adevar pot rezista mai mult, acum fiecare dupa buget si dupa cat de mult tine la masina

annonimu
14-06-2010, 09:02 AM
imi poate spune si mie cineva la cati km trebuie sa schimb distributia?
am un pug 206 16v 110cai,benzina, an fabricatie 2006.
am citit pe forum ca 60000km, ba 800000 ....multumesc

esku
14-06-2010, 12:44 PM
oricand intre 80.000 km si 120.000 km maxim. Intre timp ar fi de preferat sa schimbi cureaua de accesorii care se uzeaza repede.

cezar13
12-07-2010, 04:02 PM
tocmai am reusit sa mi schimb singur distributia si a fost totul ok , emotii f mari la pornirea motorului binenteles, este o operatiune destul de simpluta dar necesita foarte multa atentie montarea curelei in rest floare la ureche cateva suruburi desfacute si un suport motor care in cele din urma am ajuns la concluzia ca nu trebuia desfacut din start dar cum asa scria la carte... multa bafta cu distributia in continuare

Lazarica
15-07-2010, 01:47 PM
salut,as vrea sa stiu si eu ce imi trebuie pentru distributia masinii...am un 206 1,4 benzina din 2006 si am 60.000 aproape...ce imi trebuie sa fac distributia ....role,curele,pompa de apa am auzit...dar nu stiu exact...

turbojack
15-07-2010, 03:32 PM
[Pentru motorul tau distributia se face la minim 90k km sau 5 ani.
La Logan se face la 60k km. ;)

cezar13
15-07-2010, 03:45 PM
Lazarica ai nevoie de pompa apa (in jur de 160 ron)+ rola intinzatoare (tot la fel in jur de 160 ron)+ curea (120 ron) nu te risca sa umbli la distributie la 90k fiindca s-ar putea sa nu mai ai okazia deloc la km aia , incearca sa schimbi ce putin cureaua de distributie

kapp
16-07-2010, 09:14 PM
Buna.. am si eu nevoie de ajutor in alegerea pompei de apa. am motor 1.4 tip Kfw dar apar 3 pompe cu 20. 18 si 17 dinti? care este ok? scrie ceva -Pīna la nr. motor: 3 666 765 si dupa.. si dupa is date cu 18 si 17 si nr motor de unde il iau? e cumva sfarsitul cifrelor de la nr de identificarE? Multumesc

cezar13
18-07-2010, 10:06 PM
cu 20 dinti sigur nu e fiindca e pentru cele mai vechi de 2002 din cate stiu, dar suna la resdpectivul magazin si le dai nr de identificare si iti spun baietii ce pompa iti trebuie

black206
21-07-2010, 11:37 AM
Am fost ieri la Eurial si este promotie la schimbul de distributie, preturi incepand de la 399 lei piese si montaj.
http://peugeot.com.ro/pdf/promotie-distributie-iulie-2010.pdf

esku
21-07-2010, 12:35 PM
Lazarica ai nevoie de pompa apa (in jur de 160 ron)+ rola intinzatoare (tot la fel in jur de 160 ron)+ curea (120 ron) nu te risca sa umbli la distributie la 90k fiindca s-ar putea sa nu mai ai okazia deloc la km aia , incearca sa schimbi ce putin cureaua de distributie

Nu ai ce cauta sa umblii la distrubitie la 50-60k km ca nu e logan fratilor.

Daca "la carte" scrie ca se face intre 80k - 120k km inseamna ca nu sunt tampiti sa zica asta.

Pentru linistea ta o poti schimba pe la 70-75k km si e suficient. Cum zicea si turbojack, la 90k km e recomandat schimbul sau 5 ani (ca daca e unu care face 90k km in 10 ani atunci e de inteles ca o poti schimba si la 30k km).


E adevarat, intre timp poti schimba doar cureaua, ceea ce e indicat. Eu am schimbat-o fara sa imi dau seama la 22k km cand am inlocuit compresorul de AC pe garantie. :) ... o fi venit si cu role intinzatoare noi?:unsure:

marius boboc
04-08-2010, 08:22 PM
aveti idee la cati km se schimba cureaua de distributie la un 206 20 hdi si ce se schimba numai cureaua sau tot.Multumesc

kapp
04-09-2010, 11:27 AM
Nu are nimeni idee unde pot gasi un manual de reparatie ?un link ceva?Multumesc.

kln
04-09-2010, 06:18 PM
Nu are nimeni idee unde pot gasi un manual de reparatie ?un link ceva?Multumesc.

Vezi pe filelist.ro ca mai sunt manuale de reparatii!

kln
04-09-2010, 06:30 PM
Oameni buni, distributia originala de la Peugeot se schimba la peste 120-130.000 de km, vedeti ca unele masini au scris sub capota la cat se face schimbul! Deci cureaua originala, cea montata din fabrica este cea mai buna si in niciun caz nu se schimba la 60-65.000 km!
Un kit de distributie de la Partenerii Peugeot (Lucas TRW), ajunge la aproximativ 800 RON (Curea distributie + rola intinzator + rola de ghidaj + eventuala pompa de apa).
In ceea ce priveste schimbul de piese, Peugeot lucreaza in special cu Lucas TRW cand vine vorba de distributie, placute frana etc. Dar nici Contitech, Gates, INA, Dayco sau Bosh nu sunt rele!
Aveti grija ca piesele Bosh nu sunt fabricate in Germania, sunt fabricate in India si doar ambalate in Germania!

dani111
19-09-2010, 07:38 AM
Ajutor fratilor. S-a stricat rola intinzatoare de la distributie, au cazut bilele din ea. Am demontat capacele de la distributie si am vazut ca sunt arse pe traiectoria curelei. Am nevoie de capacele alea si de cineva care sa-mi indice cum se pune la punct distributia. AJUTOR VA ROG. E cam urgent

kapp
19-09-2010, 01:52 PM
Buna.. cum ti ai dat seama ca s a dus rola de distributie?

nos2techno
19-09-2010, 11:47 PM
Eu cred ca mai bine rola si cureaua cu totul, decat sa ai probleme dupa aia.
Vezi sa nu fie sarita de pe punct, ca strici alte alea, mult mai costisitoare.

ceoby
22-09-2010, 01:13 PM
Am fost ieri la Eurial si este promotie la schimbul de distributie, preturi incepand de la 399 lei piese si montaj.
http://peugeot.com.ro/pdf/promotie-distributie-iulie-2010.pdf

Am fost astazi pe acolo, eurial militari si mi-au cerut 1400 Ron. Nu m-am dus bine inteles. Astept acum o oferta de la augsburg. IN oferta ce s-a terminat scrie acolo ca este cu tot cu manopera. De la 4 mil la 14 mil mi se pare difernta mare.

ceoby
22-09-2010, 01:42 PM
Am atasat o oferta de la augsburg pentru schimbare distributie. Ce nu inteleg, daca este necesara schimbarea pompei de apa.

Livrare
Cant. Articol Termen Pr.unitar Pret Total
----------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 206 serie sasiu : VF32AKFWA44878011

1 Buc. Curea distributie 49,22 49,22
Producator , Comanda Depozit termen de livrare 1 zi

1 Buc. Rola intinzatoare 163,76 163,76
Producator, STOC Supermarket Militari

1 Buc. Pompa apa GK 142,08 142,08
Producator, STOC Supermarket Militari

1 Buc. Inlocuit kit distributie motor 399,00 399,00
benzina grupa II
<<<<PROMO<<<<
------------------
Total cu TVA RON 754,06
==================
incl. 24% TVA RON 145,95
Total fara TVA RON 608,11
------------------

turbojack
22-09-2010, 01:47 PM
Diferenta este data de tipul motor 8V vs. 16 V .In pretul ala promotional nu se include si pompa de apa.

cojocariustefan
28-09-2010, 02:48 PM
am un PUG 206SW, 2004, 1,4 hdi ... sunt al doilea proprietar. Pe cartea de revizii scrie ca la 62000 s-a schimbat pinionul si cureaua de distributie. Acum am 11100 km si nu stiu cand ar tb schimbata iarasi distributia. Va multumesc

turbojack
28-09-2010, 09:43 PM
1.4 HDI are perioada de 180 k km,dar cel mai bine ;a 120k km.Functie de asta calculezi.

cojocariustefan
29-09-2010, 10:05 AM
1.4 HDI are perioada de 180 k km,dar cel mai bine ;a 120k km.Functie de asta calculezi.

180-120 e perioada dintre schimburi sa inteleg? Mi se pare dubios ca prima data s-a facut la 60k km (adica, daca pe carte service zice ca s-a schimbat pinionul si cureaua= schimbare distributie?). Asadar, tb sa o fac acum la 120k km sau la 180k km? Ajutati-ma pt ca nu stiu. Va multumesc!

turbojack
29-09-2010, 02:19 PM
Cel mai vine verifica starea curelei de distributie.Perioada de inlocuire este 180k km sau 5 ani.A ta este din 2004 ,deci probabil ca a fost inlocuita la perioada de 5 ani,dar kilometrajul fiind prea mic nu a fost inlocuita si pompa de apa.La kilometrajul la care s-a facut inlocuirea distributiei, i se adauga o noua perioada,adica cei 180k km.

cojocariustefan
30-09-2010, 10:54 AM
multumesc turbojack! ;)

roman_sn
01-10-2010, 11:41 AM
Cel mai vine verifica starea curelei de distributie.Perioada de inlocuire este 180k km sau 5 ani.A ta este din 2004 ,deci probabil ca a fost inlocuita la perioada de 5 ani,dar kilometrajul fiind prea mic nu a fost inlocuita si pompa de apa.La kilometrajul la care s-a facut inlocuirea distributiei, i se adauga o noua perioada,adica cei 180k km.


Poate nu este foarte important, dar intr-un e-mail primit de la Peugeot Romania se specifica perioada de 10 ani pentru schimbul distributiei sau 180000 km pentru 1.4 HDI din 2005.

turbojack
01-10-2010, 01:42 PM
In ultima vreme am avut prea multe curele rupte la o vechime de 6-7-8 ani ,incat sa ma hazardez la extinderea perioadei de la 5 ani.Praful drumurilor noastre afecteaza si aceasta componenta,uzand-o prematur.

jokero
04-10-2010, 02:09 PM
206 1.4 hdi an 2004 89500 km. Un service bun unde pot schimba distributia in Timisoara? Mersi

jokero
04-10-2010, 08:41 PM
Mesaj primit de la reprezentanta din Timisoara.

Buna ziua,
Distributia la acest motor se recomanda a se inlocui la max 180.000 Km sau max 10ani. Costurile pentru efectuarea acestei interventii sunt:

* kit distributie - 438.49 lei + TVA
* pompa apa - 213.41 lei + TVA
* manopera inlocuit kit distributie si pompa apa - 360 lei + TVA

Total (piese +manopera) = 1011.9 lei + TVA = 1254.76 lei

Obs: In perioada 04.10.2010 - 31.12.2010, clientii cu autovehicule mai vechi de 4 ani vor beneficia de un discount de 20% pentru toata gama de piese de schimb originale Peugeot, precum si de discount de 20% la manopera. Astfel costul acestei interventiei va fi de 1003.80 lei - TVA inclus

nick_style
04-10-2010, 09:03 PM
Frate da-i scump nu gluma.
Aceasta distributie se schimba doar la reprezentanta?

GERULA
05-10-2010, 10:18 PM
Salut!
Am un leut 1.4 HDI din 2004 cu 85600 de km. Din ce stiam eu distributia se schimba la termenul de 5 ani ( ca timp ) sau la 180 000 km . Vreau sa o schimb ca deja am 6 ani si ma tot apasa aceasta problema.Intrebarea este pe ce firma de piese sa merg? pe autokarma am gasit citeva firme. Care este mai buna? Contitech am vazut ca este preferata pe aici.
Este nevoie sa schimb si pompa de apa?
Multumesc!
Maiine ma duc pe la Eurial sa vad ce oferta au!

nick_style
07-10-2010, 10:32 AM
Este vre-un magazin online de unde sa cumpar kit-ul de distributie?As vrea sa-l schimb la alt service ca la Vaslui nu este service Peugeot.
Inca o intrebare ar fi daca se poate verifica daca distributia este noua pt. ca cel de la care am cumparat masina a zis ca a schimbat el distributia si ar avea cam 2-3 luni.

turbojack
07-10-2010, 11:14 AM
Se demonteaza capacul superior la distributie si se vede imediat starea curelei.

nick_style
07-10-2010, 12:26 PM
Merci fain,cred ca se vede diferenta daca e noua sau nu.Nu stiu ce ne-am fce far tine :)

dani111
07-10-2010, 04:52 PM
Am schimbat distribuita(cureaua,rola intinzatoare,rola fixa,pompa apa si capacele de distribuite) si am luat si scut motor metalic.
- capac distribuite superior(PE0320T6) = 74,90 lei
- capac distributie inferior(PE0320W4) = 108,77 lei
- scut motor(metalic) = 320,01 cu transport inclus
- curea distribuite GATES = 119,14 lei
- rola intinzatoare INA = 140,10 lei
- rola ghidare INA = 131,86 lei
- pompa apa GARF = 162,03 lei
- antigel 5 litrii = 50 lei
La montare am respectat toate reperele dar totusi ceva parca nu am facut bine. Acum se aud mai tare injectoarele si parca are o intirzire la accelerare. Cind accelerez sa plec de pe loc sau cind accelerez ca sa merg mai repede parca se aude mai tare motorul, injectoarele nu stiu ce. Sau poate imi pare doar. Mai vreau o parare sau poate un coleg care stie sa o ascule putin sunt dispus sa ma intilnesc cu el (in functie de timp, distanta etc). Multumesc.

dlliviu
07-10-2010, 11:45 PM
@gerula . distib se schimba la 90 K ( conf recomandari ) . Ar fi minunat sa garanteze astia curele la 180 K .
Eu am schimbat la 85 K( de moft ca tot am ajuns prin service si aveam bani de 'bibilit' ) la 4 1/2 ani .

GERULA
11-10-2010, 08:38 AM
Mersi!
Deja caut piese pt distributie. Ma uit pe autokarma sa vad ce gasesc .

dani111
11-10-2010, 06:29 PM
Eu am luat piesele de la ingraj.ro, am sunat si am facut comanda ca pe site la ei nu erau toate.

GERULA
11-10-2010, 11:14 PM
Cureaua tot de la ei ai luat-o? Pe site este mai scumpa - 145 ron.
Daca iei set de role iesi mai ieftin. Costa 258 ron.

GERULA
12-10-2010, 09:57 PM
Am mers pe curea Gates - 120 ron , role Ina 258 ron. Merg zilele astea sa le montez.

fastohandle
13-10-2010, 03:04 AM
Trebuie sa incep o lucrare mai ampla la PUG meu 206 1.1i si anume schimbarea garniturii de chiulasa, rectificare chiulasa . Am intelesa ca la aceasta operatiune se da jos si distributia. Masina are 208.000 , nu stiu exact cand a fost schimbata ultima data, o sa inspectez vizual. Cureaua o voi schimba sigur , nu stiu cu rolele si pompa de apa.
Dintre cele 2 role ( injtinzatoare si ghidaj ) care se uzeaza sau este dispusa uzurii ? ca sa stiu in situatia in care tre sa aleg intre cele 2, pe care sa o schimb .

http://www.SiteVacuum.com/publisher/GoogleSearchIconShadow.gifhttp://www.SiteVacuum.com/publisher/SuperSearchIconShadow.gif

_ginu_
15-10-2010, 03:31 PM
Salutare,
Ieri am schimbat si eu distributia, kitul de accesorii si bujiile, costurile au fost urmatoarele :
- kit distributie, EURIAL --- 212 ron,
- pompa de apa, AIRTEX --- 110 ron,
- bujii, EURIAL --- 96 ron,
- ulei, EURIAL, Total 5W40 --- 150 ron,
- kit accesorii --- 350 ron,
- simeringurile de pe partea distributiei ---100 ron,
- lichid de racire, EURIAL --- 62 ron,
pretul manoperei a fost de 300 ron.

kapp
02-12-2010, 06:46 PM
Buna. Am o rugaminte, nu are nimeni un tutorial facut sau o schema cu schimbul de distributie pentru un 1.4 an 2005? Marea intrebare este rola intinzatoare se intinde singura sau se regleaza cu un aparat special de tensionare?

nick_style
02-12-2010, 07:31 PM
Daca vrei sa o schimbi singur mai bine te lasi.

kapp
02-12-2010, 08:02 PM
Buna. De ce spui asta? Ai schimbat tu? Nu te inteleg? Aia de la service nu tot oameni cu 2 maini sunt? In viziunea mea e la fel ca, cureaua de accesorii doar ca trebuie sa ai mai multa atentie si sa blochez rolelele nu?

turbojack
02-12-2010, 11:59 PM
Cureaua de distributie nu este la fel cu cea a masinii de spalat.Inlocuirea presupune scule adecvate,cunostinte si abilitati consistente in domeniu.Dificultatea va fi demontarea surubului fuliei motor.

nick_style
03-12-2010, 08:26 AM
Nu poti compara munca unia care face zi de zi asa ceva cu a cuiva care e pt. prima data.Dar daca tu crezi ca te descurci poti sa te apuci de treaba.

kapp
03-12-2010, 09:15 AM
Cureaua de distributie nu este la fel cu cea a masinii de spalat.Inlocuirea presupune scule adecvate,cunostinte si abilitati consistente in domeniu.Dificultatea va fi demontarea surubului fuliei motor.

Buna, multumesc de raspunsul promt care intotdeauna l am primtit de la tine. Stiu ca nu este o operatiune simpla si nu o faci in timpul in care o face un mecanic cu experienta, dar daca respecti pasii nu vad ce ai putea gresi. Singura problema care o vad eu este intinderea curelei (am inteles ca la modelu meu trebuie sa ai un aparat special?de tensionare a curelei) cu toate ca de la reprezentanta unii au zis ca trebuie altii ca rola se intinde singura. referitor la scule? ce este nevoie in afara de o trusa complexa? de ex. am si o laguna si acolo a fost nevoie de o cheie speciala( nu m am bagat ca era mult mai dificil ca la peugeot, slabit motoru ridicat,, etc). Multumesc

turbojack
03-12-2010, 09:57 AM
Despre ce 1.4 vorbim? Cel HDI sau cele doua variante benzinare?
Rola intinzatoare are niste semne.

kapp
03-12-2010, 01:21 PM
1360 cmc, 55 kw - benzina tip kfw, an 2005. multumesc

cezar13
03-12-2010, 03:05 PM
nu este f complicat si eu am schimbat singur distributia pt prima oara , nu am avut bani sa iau si pompa de apa si acum am desfacut iarasi distributia si am pus o la loc si e totul ok, fulia nu se deface f greu iti tb o cheie de 13 si un ciocan cu care lovesti usor cheia pt fiecare surub, iar la curea in principiu se strange a.i sa nu o poti rasuci cu mai mult de 90 grade(foarte importante sunt demnele pe care le pui pe cele 2 roti si pe curea , cele 2 roti nu tb sa se miste absolut deloc in momentul in care ai scos cureaua de aceea tb sa rotesti motorul sa ajunga in pm altfel cand desfaci ureaua va sari roata mare de sus de la chiulasa), puteti sa mai intrebati daca vreti

elenatasha
09-01-2011, 05:51 PM
buna tuturor,am un peugeot din 2007,are acum 45560km ,la cat trebuie sa-i fac distributia?turbojack apelez la tine cu un sfat...mersi

Andraey
09-01-2011, 05:58 PM
buna tuturor,am un peugeot din 2007,are acum 45560km ,la cat trebuie sa-i fac distributia?turbojack apelez la tine cu un sfat...mersi
Cam la 60000 - 80000 se schimba distributia, daca nu cere ea mai devreme insa nu ai spus ce model de peugeot ai!?:)

elenatasha
09-01-2011, 06:01 PM
206.:P

elenatasha
09-01-2011, 06:05 PM
mersi mult de raspuns,sper sa nu ceara mai devreme,oricum sunt multumita de masina,nu am avut probleme cu ea pana acum...

Andraey
09-01-2011, 06:23 PM
Daca ai grija de ea are si ea de tine:hug:
Multi km sanatosi in continuare fara probleme :P!

nick_style
09-01-2011, 06:51 PM
Am si eu o intrebare,cum imi dau seama cand imi cere ea ca trebuie schimbata?:)

elenatasha
09-01-2011, 07:18 PM
Da da,am grija de ea este fata buna,am grija de ea..:P

Andraey
09-01-2011, 09:06 PM
Am si eu o intrebare,cum imi dau seama cand imi cere ea ca trebuie schimbata?:)
Din experienta, nu neaparat pe peugeot o distributie cere sa fie schimbata cand incepe sa scoata anumite zgomote de gen cloncanit sau fasait mai gros ... :D Oricum nu sunt dese cazurile in care pica distributia propriu-zisa de obicei pica ori o curea de alternator ori cureaua de accesorii :))

bobovis
09-01-2011, 10:52 PM
Nu este obligatoriu sa scoata sunete pentru a o schimba. Trebuie respectate cat de cat intervalele prevazute de fabricant.

opreasandu64
21-01-2011, 03:02 PM
da trebuiesc respectate intervalele si inca ceva un prieten a schimbat si a pus curea turceasca ,dupa 3000 de km i s a rupt si a trebuit sa faca supapele ,planat chiuloasa, s-a ieftinit la una si a dat de alta

cezzzarica
22-01-2011, 08:16 AM
Salutare, cu ceva timp in urma fiind pe la reprezentanta Peugeot Pantelimon am intrebat baietii de la receptie service la cat schimb distributia la masina (206 1.4hdi an 2007) si BOMBA a fost 180.000 km .... hmmm asa scrie si in cartea masinii dar mi se pare extrem de mult pentru drumurile si regimul de trafic de la noi, mai ales ca folosesc masina 80% in oras. Am zis ca mai mult de 100.000 km nu o las, o fi prea mult si asa? Momentan am 84.000 km.

Chris_RaMSeY
22-01-2011, 10:46 AM
Eu cand aveam 307 1.4 hdi am schimbat distributia la 119.000 km

turbojack
22-01-2011, 12:47 PM
1.4 HDI are perioada de inlocuire distributie 240k km sau 10 ani.Pentru conditii grele de utilizare perioada se reduce la 180k km.
Peugeot are cea mai lunga perioada de inlocuire curea distributie intre toate marcile si pe buna dreptate.Renault ,Fiat au perioada de 60k km,VAG la 90 k km,de aici si aceasta manie de a schimba distributia la kilometri putini.La peugeot nu e cazul.

vanaalin
22-01-2011, 06:36 PM
Am un 307 1.6HDi 80Kw si am schimbat kitul de distributie la 118000km (fix 5 ani) la Eurial. Cureaua schimbata era pur si simplu impecabila (firma DAYTON) si nu exagerez. Mecanicii de la Eurial nu mi-au schimbat pompa de apa deoarece au zis ca nu este nevoie. Un singur lucru de mentionat, sunetul motorului s-a ingrosat putin dupa schimbarea distributiei. Am fost la ei si mi-au zis ca acest lucru este normal. Acum am 127000km, fara probleme la distributie. Cureaua de accesorii nu am schimbat-o niciodata si cateodata cand este umezeala mare afara, aud un suierat slab la cureaua de accesorii. Dupa 10 minute nu se mai aude nimic. Initial am zis ca este de la curea dar parca ar fi de la alternator. Un sfat ceva?

Catalin01
23-01-2011, 09:33 AM
Cred totusi ca este de la curea.......

vanaalin
23-01-2011, 11:48 AM
Daca iau alta curea pot sa o montez singur sau trebuie sa ma duc la un service? Se monteaza intr-un anume fel?

turbojack
23-01-2011, 11:55 AM
Ai nevoie de o inelara de 15 lunga pentru a detensiona cureaua din intinzator.Procedura este atat de simpla si ia atat de putin timp incat merita sa platesti 10 ron unui mecanic pentru asta.

vanaalin
23-01-2011, 02:32 PM
OK. Multumesc

Francezzu
01-02-2011, 06:24 AM
Am si eu o probelma! De cateva zile un trancanit usor sub capota ma baga in dubii! Poate fi de la distributie? A fost schimbata la 120.000 acum are 178k!

Andraey
02-02-2011, 07:16 PM
Ce fel de trancanit? Din ce zona se aude? Se aude pe acceleratie sau la ralanti?

Francezzu
03-02-2011, 02:36 AM
Doar la relanti bate cam in spatele motorului!

turbojack
03-02-2011, 08:39 AM
Fulia motor...

TrAcKeR
03-02-2011, 08:46 AM
Am si eu o problema....am masina de 6 ani si n'am schimbat la ea decat ambreiajul. Si desi e asa de "batrana" am doar 33.000 km cu ea. De cateva zile imi pacane ceva la motor in drepta, parca joaca ceva. Nu se mai aude sunetul rotund, se mai aude un pac pac pac asa ritmic in plus. Poate fi de la distributie? Chiar daca am asa putini km?

elenatasha
03-02-2011, 11:00 PM
turbojack apelez la tine,azi mi-a aparut pe bord semnul rotund cu semnul exclamari inauntru,si imi spune stop,de la ce poate fi?am oprit masina ,am scos cheia din contact si am pornit-o inapoi,si nu mi-a mai aparut,dar temperatura la ulei era 100 grade,e normal asa ceva?am cu ea doar 46.460kmtrebuie sa-i fac distributia la masina,te rog da-mi un sfat,maine o duc la mecanic sa-i schimb filtrele de ulei,polen,aer,sa-i verific lichidul de frana si servodirectie,astept un raspuns urgent,mersi mult

bobovis
04-02-2011, 12:08 AM
Da' matale ce motor ai pe 206-le ala din profil de-ti arata temperatura la ulei?:shocky:


Am si eu o problema....am masina de 6 ani si n'am schimbat la ea decat ambreiajul. Si desi e asa de "batrana" am doar 33.000 km cu ea. De cateva zile imi pacane ceva la motor in drepta, parca joaca ceva. Nu se mai aude sunetul rotund, se mai aude un pac pac pac asa ritmic in plus. Poate fi de la distributie? Chiar daca am asa putini km?

Distributia se schimba la numar de kilometrii sau perioada de timp. Pe undeva, pe forum, sunt sigur ca gaseti care este intervalul de timp la care este indicata schimbarea distributiei.

turbojack
04-02-2011, 12:15 AM
@TrAcKeR ,in mod normal ar fi fost fulia motor ,caz valabil doar pentru diesel,dar in cazul tau posibil sa fie o alta cauza,posibil o rola intinzatoare,desi kilometrajul este mic.Verificarea este relativ simpla: cineva accelereaza sacadat si altcineva asculta si identifica sunetul si locatia lui.
@elenatasha,presupun ca este vorba de acest martor : http://img535.imageshack.us/img535/1902/martorfrana.jpg
Cel mai adesea sunt placute frana uzate la limita ,sau mai rar pierderi de lichid de frana,lucruri usor de depistat. Daca nu sunt acestea se impune o diagnoza pentru depistarea defectului.Temperatura uleiului este cam mare pentru temperaturile externe de acum,dar nu stiu regimul in care a functionat motorul.O temperatura a uleiului de pana la 140 grade este normala.
Distributie la acest kilometraj? Daca e GTI perioada este 120k km sau 10 ani.
@bobo,probabil este un asemenea bord : http://img37.imageshack.us/img37/1696/bord206gti.jpg de GTI. :grin:

Francezzu
04-02-2011, 03:13 AM
E grav?Cam ce bani imi trebuie sa o schimb,ma refer la piesa si manopera,si daca stiti si un service bun cu atat mai bine!

elenatasha
04-02-2011, 08:13 AM
Nu este GTI,este un peugeot 206 din 2007,si are 46460km, motor 1389 benzina,euro 4,mergeam normal cu masina pe drum,cand imi aparuse aceasta avertizare pe bord,aseara am fost la cumparaturi cu ea,si nu mi-a mai aparut nimic,oricum il pun azi pe mecanic sa se uite la ea si sa-i puna un tester,sa se uite la lichidul de frana,la placute si sa imi schimbe filtrele la ea,nu am mai avut probleme cu ea in acest gen sa se ridice temperatura la 100,deci este normal sa fie asa mai ales pe acest timp,multumesc de raspuns turbojack....sper sa se rezolve

TrAcKeR
04-02-2011, 09:42 AM
Mersi de sfaturi..o sa caut intervalul. @elenatasha, si eu am patzit exact la fel ca tine...Mai ales la accelerari mai bruste in panta. Am dus'o la service pentru ca ma speriasem ca cine stie ce e(mno, nu m'am gandit ca se aprinde stop si cilnkane fara motiv) si problema a fost asa: Aveam placutzele de frana uzate si din cauza lor se consumase destul de mult lichid de frana. Si in panta, cand acceleram sau in curbe si lichidul de deplasa intr'o parte senzorul nu il mai detecta, fiind oricum putin si atunci imi aparea STOP. Dupa ce am schimbat placutzele(am schimbat si discurile ca mi s'au parut mie uzate si ele) si am completat cu lichid nu am mai avut nici o problema, imediat se fac 2 ani de cand am facut asta. Deci verifica placutzele de frana si lichidul de frana:)
@bobovis, cred ca ea se refera la temeratura apei(lichidul de racire) ca statea la 100. Insa asta am observat si eu ca daca opresc cand e motorul fierbinte, cred ca se opreste si radiatorul si motorul mai emana inca caldura(scuzati cacofonia) si daca il pornesti 2 min mai tarziu iti sare acul pe rosu. Dar dupa ce faci 100m cu masina isi revine la normal(cel putin la mine). P.S As fi recunoscator daca ne'ai spune ce temepratura iti indica acul de fapt: lichid de racire sau ulei. mS:D

elenatasha
04-02-2011, 02:27 PM
Buna tuturor din nou,am revenit,mi-am facut schimbul la filtre,ulei,apa,polen,si am schimbat tot ulei,au incaput 3 l si un pic,mi-a spus ca, treaba cu placutele de frana inca mai tin 3000 km apoi sa le schimb si cu discul,mi-a completat cu ulei la servodirectie,la frana nu era nevoie,acum sper sa nu mai am probleme deloc cu ea, tin la aceasta masina,chiar daca nu este prima mea masina,dar imi este tare draga,oricum mersi de sfat tuturor pentru ajutorul dat,WEEKEND PLACUT TUTUROR FARA PROBLEME...:p

Francezzu
06-02-2011, 12:51 PM
M-am uitat azi la masina,si surpriza! Cureaua de accesorii(presupun ca aia e,cum te uiti la motor in stanga)oscileaza cam rau,de acolo se pare ca bate asa! Cam ce ar putea fi? Vreo rola cureaua sau fulia?

P.S. Aveti idee cam cat costa o diagnoza computerizata la eurial?Sau daca stiti alt service la preturi modice si serios,ca stiu ca la eurial daca masina are probleme cu placutele sau discurile ei spun ca tot ce tine de frana e defect,numai sa te rupa de bani! (stiu cazuri)

turbojack
06-02-2011, 01:06 PM
Fulia defecta are un tacanit la relanti care dispare odata cu accelerarea.Se da jos cureaua si se verifica la mana jocul tuturor rotilor peste care trece cureaua accesorii.

Francezzu
06-02-2011, 01:12 PM
Nu ma pricep e grea operatiunea?Ai putea sa-mi explici daca poti? Scuze dar cand deschid capota ma i-a capul,nu inteleg nimic acolo!:)

nick_style
06-02-2011, 02:05 PM
De asta exista service-uri :)

turbojack
06-02-2011, 02:46 PM
Operatiunea nu este grea in sine,insa cere indemanare si experienta in evaluarea defectului.

Francezzu
06-02-2011, 02:46 PM
Da,dar de asta exista si forum-uri ;)

nick_style
06-02-2011, 07:28 PM
Foarte bun si forumul dar exista probleme care chiar necesita serviceul :)
De ex:eu am schimbat un rulment pe fata ieri in service cere sigur nu puteam sa-l schimb in parcare:)
Scuze de off topic.

mihainiculae92
22-02-2011, 04:04 PM
Are idee cineva cat costa distributia la un Peugeot 206 benzina (distributia de 60.000 km) la un service Peugeot ?

turbojack
22-02-2011, 08:42 PM
Benzina,benzina dar de cat? 1.1 , 1.4, 1.6 , 1.6 16V, 2.0 ???
Indiferent care ,perioada de inlocuire este de minim 90k km.

mihainiculae92
23-02-2011, 01:35 PM
Motor de 1.4 l .
Ok , multumesc , nu stiam ca se face la 90.000 de km .

turbojack
23-02-2011, 11:40 PM
Perioada corecta este 120k km sau 10 ani.Pentru RO perioada se mai reduce .

johnyyy1983
27-02-2011, 10:30 AM
La un Peugeot 206 ( 2005, 1,6 benzina ) care are 92.000 km , trebuie schimbata sau mai poate sta pana la 120.000 km ?

alexclaudiu2003
31-03-2011, 02:18 PM
nu are nimeni o schema cu distributia la un motor de 1.4 benzina kfx ?
nu stiu daca este pusa bine la punct si nu stiu cum imi dau seama, cert este ca motorul parca nu are deloc avans, urca greu in turatii, este puturoasa rau.

nick_style
31-03-2011, 02:27 PM
Prima data verifica filtrul de aer si cel de benzina.
Parerea mea e ca nu e de la distributie.

alexclaudiu2003
31-03-2011, 02:53 PM
salut, tocmai ca am schimbat recent filtru aer, benzina (i.am pus filtru de benzina de Audi a4), distributie noua, curatat injectoare, care erau curate si inainte, si pusa pe tester,
verificat compresie (cu motorul cald la 90 grade), reglat joc la tacheti cu lera, schimbat garnitura chiuloasa si semeringuri supape si tot degeaba, merge la fel, asta a ramas ultima varianta, distributia, aaa si precizez ca mai mult de 150 nu ia neam, nici inainte si nici dupa aceste interventii, in talon scrie 170, motorul avand 120.000 km.

militistu
31-03-2011, 03:13 PM
Nu are treaba distributia,daca era sarita sau nu era pusa bine motorul nu pornea.

alexclaudiu2003
31-03-2011, 03:40 PM
Porneste si daca este pusa cu un dinte inainte sau inapoi, daca o dai cu un dinte inapoi sau inainte ii iei din avans sau ii dai avans,
asta inseamna ca daca ii dai avans din distributie cu un dinte, fuge de rupe, dar se distruge motorul cu timpul.
Nu gasesc blestemata de schema nicaieri, pe tot internetul asta, in ce pozitie trebuie sa fie arborele si axa cu came, asta vreau, SCHITA, daca o are cineva,
pentru ca mie mi-a pus mecanicul distributia in stil d-ala batranesc, prin punerea degetului la gaura bujiei, pistonul unu fiind pe compresie, nush cum si-a dat el seama ca este complet sus, a pus cureaua pe axa cu came zicea ceva de "cumpana", dar culmea, fuge la fel de prost ca inainte, fara nici cea mai mica diferenta.

Atentie la limbaj si gramatica.

turbojack
31-03-2011, 07:22 PM
AI schema in PM.Problema lipsei de putere poate avea si o alta cauza,uneori se infunda catalizatorul ,dar poate fi si nefunctionarea corecta a lambdelor.Ce consum are?

alexclaudiu2003
31-03-2011, 11:00 PM
Consuma 10 in oras si 6,3 afara, dar am catalizator nou, montat asta vara, ca l-am schimbat degeaba, crezand ca este infundat,
mai intai am desfacut de sub cadru motor unde era prinsa teava de esapament, si din spate toba finala din tampoane si am bagat in ceramica catalizatorului o tija cu bormasina si am spart-o pe toata, am scuturat bine teava de bucati de ceramica, o
pun la loc si teapa :))) la fel, am bagat dala afetr market de 450 lei, masina fiind euro 2, are o sonda si un catalizator.

nick_style
31-03-2011, 11:04 PM
Te rog si eu daca vrei sa faci o poza clara la panoul de sigruante de la sofer sa vad si eu valorile ca eu am schimbat cateva si am pus alte valori.Fiind din 99 mai mult ca sigur e ca al meu :)

alexclaudiu2003
01-04-2011, 09:15 AM
Salutare, am reusit sa fac poza (http://img855.imageshack.us/i/01042011196.jpg/)

nick_style
01-04-2011, 09:16 AM
Merci dar nu se vede:)

alexclaudiu2003
01-04-2011, 09:17 AM
Gata, da acum clik pe cuvantul poza (http://img855.imageshack.us/i/01042011196.jpg/)

nick_style
01-04-2011, 09:45 AM
Merci fain,e exact ca la mine:)

ovidiumoisa
10-04-2011, 11:59 AM
Salut !
Din cate stiu si am auzit ca distributia la o masina se schimba la 90000 Km sau la 4 ani... dar nu stiu ce sa fac . Am 54.000 km , masina este din 2004 ( Peugeot 206, 1.4 benzina ) ! Astept pareri ...

adrian ghiurau
10-04-2011, 01:34 PM
Perioada corecta este 120k km sau 10 ani.Pentru RO perioada se mai reduce .

Cred ca ai aici parerea cea mai potrivita.

Col
10-04-2011, 01:47 PM
Are idee cineva cat costa distributia la un Peugeot 206 benzina (distributia de 60.000 km) la un service Peugeot ?
La Eurial Cluj schimbarea distributiei la 206 (inclusa si schimbarea curelei de la alternator) costa 1700 Ron iar la service-ul Peugeot Tg Mures aceeasi operarie costa 1000 Ron,deci difera de la reprezentanta la reprezentanta.Pentru o mai mare precizie e mai bine ca sa se intrebe direct la service-ul la care urmeaza sa se faca operatia.

Gheko
13-04-2011, 04:48 PM
La MegaGroup Timisoara, am schimbat-o cu 500 de lei.
P.S. Fara pompa.

cosmin.tudor87
14-04-2011, 09:16 PM
Daca masina nu mai e in garantie eu nu as mai trece pe la Eurial... Prea mari preturile... Daca cauti prin magazine iti gasesti cu aproximativ 300 -320 toate 3 piesele. Majoritatea service urilor cer intre 150 -200 ron manopera pentru schimb de distributie. Astea sunt preturi in Targoviste.

Ghost Rider
16-05-2011, 05:04 PM
Salutare.Am o intrebare,ca nu ma pot elucida.Detim un Peugeot 206 1.4hdi din 2007.Este cumparata de noua.Am 37000 km.Cand trebuie sa fac distributia la ea?????Unii mi-au spus ca dupa 4 ani chiar daca masina nu are multi km, altii ca la 60000 km.Chiar nu stiu.Va rog un raspuns

jokero
16-05-2011, 05:27 PM
Eu am schimbat o pe a mea la 95000 km, 1.4 hdi din 2004 si mai mergea.

standardul987
16-05-2011, 05:43 PM
Nu trebuie sa-ti faci griji in privinta distributiei de pe acum,mai poti merge 2 ani fara probleme.

Axel7
16-05-2011, 05:46 PM
62956

Aveti aici toate detaliile legate de schimbarea distributiei.
Sursa: peugeot.com/ro

Ghost Rider
16-05-2011, 05:49 PM
Am inteles perfect.M-am linistit.Va multumesc frumos.

Sindrom_CHR
17-05-2011, 04:37 PM
Mie imi curge ulei pe la distributie, Este o problema grava?? Mi-a zis la service ca poate fi un simering sau ceva de genul asta. Este grav?

cezzzarica
17-05-2011, 04:53 PM
A mea tot din 2007 este si am 94500 km pana acum, pe la 120.000 km sau 5 ani o schimb.

_ginu_
20-05-2011, 10:54 AM
Si mie imi curge ulei pe la simeringul de la axa cu came, mi-a zis mecanicul ca nu este o problema grava, doar sa am grija sa verific uleiul si sa completez daca este cazul. Il voi schimba peste vreo 3000 km cand voi face si schimbul de ulei.

MrRotaru
07-06-2011, 12:25 PM
Salutare tuturor sper ca am scris unde trebuie deoarece sunt cam nou pe aici .Am un Peugeot 206 1.4 HDI an 2005 hatchback,kilometri actuali 149.000 .Sper sa fiu cat mai inteles deoarece nu ma prea pricep la mecanica: Kit distributie+pompa apa,discuri frana,placute frana,lichid frana,bielete antiruliu,capeti de bara,filtru motorina,aer,polen,ulei schimbare ulei,cilindri roti spate.As dori un pret informativ la piese+manopera,in speranta ca m-am facut inteles va multumesc anticipat. As mai avea o nedumerire...se aude un zgomot tare ciudat in spate in momentul in care trec peste o groapa,ce credeti ca ar putea fi? Unii spun ca bucse,altii ca ar fi amortizoarele...

turbojack
07-06-2011, 12:36 PM
Revizie cu distributie inclusa ( kit distributie,pompa apa,4 filtre,ulei motor) costa 1200 -1400 ron.
Placuta frana 160 ron TRW
Discuri de la 300 la 700 perechea ,functie de marca.
Capete de bara circa 40 ron,bielete antiruliu idem.
Bataia spate poate fi bucsa telescop uzata sau ... uzura punte.

MrRotaru
07-06-2011, 01:26 PM
Multumesc pentru raspuns TurboJack....ieri am fost si am facut o diagnoza auto in Germania mai exact la ATU le-am cerut sa-mi faca si un pret(piese+manopera) Schimbare lichid frana,distributie+pompa apa,filtre+ulei,discuri frana+placute frana,cilindri roti spate.Pret total 1.025,50 euro nu stiu exact daca au bagat si bielete etc...ca nu prea am inteles termenii lor gen ''TBB'' ''SBB'' totusi m-i se pare un pret destul de mare...dar tind sa cred ca calitatea pieselor este buna.Am o intrebare:ce ai opta sa o bagi in service in Germania pret mai mare sau in Romania pret mai mic ...dar tinand cont de ''seriozitatea'' din Service-uri :D

turbojack
07-06-2011, 02:31 PM
Romania.
Preturile etalate sunt pentru Kit distributie Conti sau Dayco,o pompa apa de calitate si bielete Lemforder sau SWAG/FAG,deci tot de calitate.Pentru Timi putem gasi o locatie ok.

MrRotaru
07-06-2011, 02:48 PM
Multumesc pentru raspuns...in iulie trebuie sa-mi fac ITP-ul ...pana la urma am sa optez pe un service in Romania,motivul:manopera mult mai ieftina ca-n Germania.M-am uitat pe eba-y.de de piese....preturi asemanatoare cu ce este in Romania.Aici manopera este undeva la 80-90 de euro per ora destul de costisitor. Va rog cei care stiu sa-mi spuna un service bun in Timisoara.Va multumesc anticipat!

alex_rosu
07-08-2011, 01:47 PM
Are cineva idee cum se desface fulia de la arborele cotit (pentru cureua de accesorii), are vreo smecherie?(pentru 1.4hdi daca conteaza).

turbojack
07-08-2011, 02:30 PM
Smecheria este ca-ti trebuie pistol pneumatic.

alex_rosu
07-08-2011, 03:36 PM
Nu se poate altfel? Nu dispun de asa ceva:)))

schili01
09-08-2011, 12:10 PM
Eu tot nu am īnteles care sunt piese ce trebuiesc schimbate in cadrul schimbării distribuției.

Daca poate răspunde cineva la obiect va fi de mare ajutor.

De exemplu:
1. Pompă de apă
2. Curea accesorii

etc.

Mulțumesc anticipat.

nick_style
09-08-2011, 03:57 PM
Se numeste kit de distributie care sa includa si pompa de apa.

standardul987
09-08-2011, 03:58 PM
Kit de distributie format din curea de distributie si rola intinzatoare,optional schimbi pompa de apa si cureaua de accesorii.

turbojack
09-08-2011, 06:04 PM
Eu tot nu am īnteles care sunt piese ce trebuiesc schimbate in cadrul schimbării distribuției.

Daca poate răspunde cineva la obiect va fi de mare ajutor.

De exemplu:
1. Pompă de apă
2. Curea accesorii

etc.

1. kit distributie (contine cureea distributie si una sau doua role intinzatoare functie de arhitectura motorului)
2.pompa de apa Unii o considera optionala ,dar de fapt este obligatorie ; Peugeot are o periuoada de schimb distributie foarte mare ce depaseste 120k km,lucru ce face ca o pompa de apa sa nu reziste la doua cicluri de distributie.
3.Curea accesorii sau role curea accesorii se inlocuiesc doar daca se constata uzuri .

username
09-08-2011, 06:13 PM
Deci, in principiu, intelesul real al acestui "kit de distributie" difera de la magazin la magazin..La eurial, de exemplu, pompa nu intra in kit.:)

Tudor
09-08-2011, 06:25 PM
Pompa de apa nu are treaba cu distributia, are un alt rol, motiv pentru care nu intra in kitul de distributie ci este reper separat.

Mighty
09-08-2011, 06:26 PM
Reper separat, de acord cu tine, doar ca recomandat este sa se schimbe impreuna.

Tudor
09-08-2011, 06:46 PM
Da, clar :)

BLK
19-09-2011, 01:13 PM
Am aproape 60.000km cu 206-le proaspat achizitionat (1.4 75CP, benzina), insa masina e fabricata in 2006 (cumparata in 2007). Ar fi bine sa schimb distributia avand in vedere ca sunt 5 ani de la fabricatie? Pompa de apa e necesar sa o schimb, sau mai merge pana la urmatorul schimb? (care probabil o sa fie tot pe la 4-5 ani si 120.000 km)

purcello18
19-09-2011, 09:47 PM
Eu mi-am facut primul schimb de distributie la 120.000, cred ca am avut noroc ca nu s-a intamplat nimic pana acum.

turbojack
20-09-2011, 08:36 PM
Relax.
Perioada pentru 1.4i este de 120k km sau 10 ani.Daca nu faci raliu in coasta sau nu pilotezi brutal masina,nu trebuie inca schimbata.

Axel7
21-09-2011, 02:46 AM
Turbojack, poti sa-mi confirmi ca la 1.4 HDi se schimba la 180 de mii sau 10 ani? Asa scrie pe site-ul oficial (http://www.peugeot.com.ro/upload/files/30_file1.pdf).
A mea e din decembrie 2005, deci face 6 ani si am 78 de mii de km. Ma gandeam c-o schimb pe la 120 de mii sau 8 ani. Tu ce parere ai?

turbojack
21-09-2011, 07:32 AM
1.4HDI are perioada oficiala de 240k km si 10 ani,dar pentru conditiile din Ro care se considera a fi grele ,se scurteaza perioada la 180k km .Ideal a nu se depasi 8 ani,tot datorita acestor conditii de exploatare .

Axel7
21-09-2011, 01:06 PM
Pai da, avand in vedere conditiile de la noi, in maxim 8 ani sau 120 de mii de km, mi se pare suficient. Multumesc.

ftitus
15-10-2011, 10:25 PM
De ce in Romania conditiile sunt mai grele decit alt undeva?? Nu ma refer la gropi, ci la schimbatul distributiei. Eu zic ca in Germania o masina are o viata mult mai grea, neamtu nu sta sa o mejajeze pe autostrada, merg aproape de limita maxima...si au autostrazi. La noi??

Axel7
15-10-2011, 11:24 PM
Mult praf.

turbojack
16-10-2011, 01:39 AM
Fluctuatiile de turatie uzeaza prematur distributia,pentru simplul motiv ca mersul motorului constant este pentru perioade extrem de mici in tara noastra.

tudorel ghiorghias
24-11-2011, 09:14 PM
buna seara tuturoe,

Sunt nou pe acest forum, insa nu sunt nou in ceea ce priveste peugeotu-ul. De 2,5 ani am condus un peugeot 207 diesel si am facut 185.000 km. Va pot spune ca in conditii intense de utilizare (masina am avut-o de la firma) am schimbat distributia la 165.000 km.
Acum am un peugeot 206 plus nou nout si sper sa tina la fel de mult ca vechea masina.

moalesipufos
27-11-2011, 12:25 PM
Doua intrebari am si eu:
1.Pana la urma la ce perioada sau km se schimba kit-ul?
Mecanicul mi-a zis ca la 4 ani sau 60.000 km, masina mea este din 2007(30.000 km) si are kit-ul original.
2.Am primit urmatoarea oferta, cum v-i se pare?
curea distributie Contitech - 90 ron
rola intinzatoare Ina - 133 ron
rola ghidare SKF - 130 ron
pompa apa Airtex - 133 ron
antigel Silikatfrei bid 1,5l - 35 ron x 2 = 70 ron
------------------------------------------------------------
556 ron

manopera:
inlocuit kit distributie + pompa apa
-------------------------------------------------------------
480 ron

turbojack
27-11-2011, 01:14 PM
Schimba mecanicul,e axat pe VW. :):):)
S-a mai discutat de 1001 ori. 1.4 HDI are cea mai lunga perioada de inlocuire 240k km sau 10 ani.Minimul economic acceptat este de 180k km sau 8 ani.Sub aceasta perioada reprezinta bani aruncati pe geam. Cu cei 1100 ron de pe distributie in acest moment mai bine faci turism.

berlingo
27-11-2011, 01:33 PM
Intrebare: de ce e asa mare intervalul la distributia de pe peugeot/citroen ?
E mai putina sarcina pe curea..... ????

turbojack
27-11-2011, 01:38 PM
Calitatea materialelor si chestiuni de ordin tehnic ce distrug prematur componente ca vibratii,socuri , diminuate comparativ cu alte motorizari.

moalesipufos
27-11-2011, 08:32 PM
Doua intrebari am si eu:
1.Pana la urma la ce perioada sau km se schimba kit-ul?
Mecanicul mi-a zis ca la 4 ani sau 60.000 km, masina mea este din 2007(30.000 km) si are kit-ul original.
2.Am primit urmatoarea oferta, cum v-i se pare?
curea distributie Contitech - 90 ron
rola intinzatoare Ina - 133 ron
rola ghidare SKF - 130 ron
pompa apa Airtex - 133 ron
antigel Silikatfrei bid 1,5l - 35 ron x 2 = 70 ron
------------------------------------------------------------
556 ron

manopera:
inlocuit kit distributie + pompa apa
-------------------------------------------------------------
480 ron

Mai astept si alte pareri.In cartea tehnica scrie 240.000 km conditii normale sau 120.000 km sau 10 ani conditii severe...
M-i se pare totusi cam mult.

robertiana
27-11-2011, 09:08 PM
Si crezi ca aia au scris in carte la misto, pt a ti se rupe cureaua inainte de acesti km si sa se strice masina?Sa fii sigur ca ar merge mai mult dar asta e marja luata de ei pt a fi siguri ca nu se intimpla nimic pt a nu avea relamatii.

turbojack
28-11-2011, 09:17 AM
M-i se pare totusi cam mult.
Daca ti se pare asa ,schimb-o pentru liniste sufleteasca.
Din zecile de curele date jos de pe 1.4HDI pot sa spun ca 240k km este o durata de viata confirmata si justificata.
Bineinteles ca "expertii" in VW vor spune cu totul altceva ( bineinteles ca n-au habar de motorizarea asta si prescriptiile tehnice ).
Oricum la 30k fata de 240k km se inlocuieste DOAR cureaua ,daca se doreste in mod special asta.

cornelp
28-11-2011, 07:51 PM
Pentru linistea ta vin si eu sa intaresc ce spune turbojak, am 105 mii/km si masina este din 06.2005, si este cu prima distributie originala! Avand in trecut un seat ibiza cu motor de 1.9 la care schimbam distributia la 60 mii/km de ma rupea de bani, am pus un mecanic sa dea jos capacul sa se uite la cureua de distributie asa din curiozitate..si a ramas surprins de starea curelei la anii si km pe care-i are masina. In concluzie chiar nu ma intereseaza acum schimbul distributiei asa curand, in sf. un motor care tine cu casa. Si tot la un mecanic de VW m-am dus ..Iar manopera de 480 ron mi se pare nesimtita rau, cauta alt mecanic daca nu poti dormi noaptea si vrei s-o schimbi.

master_tuning
29-11-2011, 06:40 PM
Traiasca hdi-ul.

mihainiculae92
28-01-2012, 08:12 PM
Hmm , ma apropii de 90.000 de km si urmeaza distributia (206,1.4 benzina 75 ponei) . Cand am luat masina de la sora mea avea 54.000 km si nu stiu daca i-a schimbat consumabile si alte componente , ma gandeam daca sa schimb si urmatoarele :
-Ulei cutie viteza.
-Ulei servo.
-Bujii.
-Lichid frana .
Nici una dintre cele de mai sus nu stiu daca au fost schimbate de cand a cumparat ea masina ,ce ma sfatuiti sa fac ? Astept recomandari : ce tip de buji , ulei, lichid de frana etc. sa folosesc ?
Ce piese trebuie sa cumpar pentru distributie ? ( si aici astept recomandari )
Multumesc .