PDA

View Full Version : Problema indicator nivel motorina



dark2peu
28-12-2006, 12:06 PM
Dc nu functioneaza indicatorul de motorina atunci cand pun cu canistra(bidonul) cu palnia..adica...???
doar atunci cand pun de la pompa imi indica:(

Unde este senzorul? Prin pompa (de la peco) curge mai repede, iar prin palnie..incet.. sa fie asta problema?

nolo
28-12-2006, 12:12 PM
chiar, va rog, cine stie sa completeze, sint curios daca la pug e ca la dacie, cu plutitor sau are vreun sistem mai sofisticat...

dark2peu
28-12-2006, 03:37 PM
Deci ..aveam vreo 10L in rezervor....apoi am bagat inca vreo 10..si nimic...acul indicatorului nu s`a miscat.am facut vreo 50 d km si am observat ca acul scade in continuare usor usor.Deci la 20L trebuia sa se simta ceva....ce o fi? Nu cred ca acul este blocat din moment ce scade usor ushor...A mai patit cineva? :(

seby
28-12-2006, 05:51 PM
da...au mai patit numai ca sincer nu mai stiu pe unde au scris...incearca cu search numai ca nu stiu ce sa scri acolo :P

Partner
28-12-2006, 06:04 PM
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=77&highlight=indicator+combustibil

TM-78-ILY
29-12-2006, 12:55 AM
Tind sa cred ca aceasta problema este foarte putin plauzibila. La 206, exista un ansamblu compact format din Pompa de combustibil si sonda de nivel de carburant, sonda echipata cu plutitor.
Sincer, singura cauza ce ar putea sa fie favorabila situatie lui @dark2peu, este rugina, sau oxidarea portplutitorului, din cauza lipsei repetate de carburant, aparitia condensului + mizerii diverse din combustibili etc. Imi argumentez afirmatia astfel:
Orice pompa (peco) introduce carburantul cu o anumita presiune (debit) in rezervor, fluidul astfel introdus poate creea "valuri" cu combusitbilul deja existent in incinta rezervorului, fortand etapa cu etapa "revenirea" sau asezarea plutitorului in pozitie corecta!
In cazul canistrei, in afara de cantitatea mica 5l-10l (ceea ce ar corespunde calculelor mele unei gardatii pe indicator - 6l), debitul/presiunea cu care combustibilul intra in rezervor este cu mult mai redus decat in cazul pompei, facand astfel in cazul unei oxidari a port plutitorului insesisabila miscarea acestia,sau "nevoia de a parcurge ceva drumuri de tara" pentru a sari din loc plutitorul.
O alta ipoteza este plutitor fisurat, dar in aceasta ipoteza nu vad o corecta indicatie nici in cazul pompei nici in cel al canistrei.
Ganditi-va logic: Ce conteaza cu ce introduci carburantul (nu exista senzori de prezenta, detectie forma etc, la orificul de alimentare daca asta va urma ca si imaginatie), si nici macar felul acestuia, sonda de nivel, masoara nivelul acestuia (poate fi apa,bere sau orice altceva).

don_quijote
04-01-2007, 04:04 PM
Eu banuiesc alta problema. dark2peu, cand turnai motorina in rezervor aveai contactul pus? daca da, din cate stiu eu iti va indica nivelul nou de motoina de-abia dupa ce vei lua contactul si il vei pune din nou. Daca vrei explicatia logica, ti-o zic alta data.

TM-78-ILY
04-01-2007, 04:57 PM
La 206 este imposibil sa sa ai contactul pus cand alimentezi, deoarece cheia ramane in buson pana la inchiderea acestuia (protectie impotriva "uitarii busonuluio pe undeva"). La multi ani @don_quijote si sa ne vedem cu bine dupa 8 ianuarie!

dark2peu
05-01-2007, 01:31 AM
Deci.Am constatat eu gresit.Nu conteaza cum torn.Problema de acum 1sapt s`a rezolvat(am pus 10L odata) si acul a sarit la jumatatea rezervorului :).de 1sapt incoace a scazut usor usor, acum 2zile am pus iar 5L si tot nimic...vad ca scade in continuare.Deci cred ca solutia este sa alimentez mereu cu 10L ........alfel se deregleaza senzorii/detectoarele si toate chestiile din interior.Nasol.

a_mic
05-01-2007, 10:20 AM
@dark2peu: prietene, fa un efort si fa-i plinul ! Deja s-a postat cam mult pe tema asta care este usor artificiala. Ai o mica problema la plutitor care se va remedia punandu-l la munca sau stricandu-se naibii de tot...

PaunFD
05-01-2007, 10:12 PM
Deci ..aveam vreo 10L in rezervor....apoi am bagat inca vreo 10..si nimic...acul indicatorului nu s`a miscat.am facut vreo 50 d km si am observat ca acul scade in continuare usor usor.Deci la 20L trebuia sa se simta ceva....ce o fi? Nu cred ca acul este blocat din moment ce scade usor ushor...A mai patit cineva? :(

Stai linistit.....ai pus prea putina motorina ca sa se sesizeze computatoru' sau ...motorina ....a avut densitati diferite...Oricum nu-i mare bai...tura viitoare cand mai alimentezi (incearca cu min 15l) o sa se sesizeze!

PaunFD
05-01-2007, 10:19 PM
Din cate am observat eu indicatoru/plutitorul ala are niste praguri fixe intre care ...nu indica. De asemenea ...daca ai in rezervor motorina de la un peco (anumiti parametrii, densitate, viscozitate...etc..) si pui motorina cu alti parametri fie ea si de la alt ...peco, nu neapartat de la conducta ...indicatorul nu se prea sesizeaza. Ex. motorina euro3 peste motorina euro4 de iarna.

TM-78-ILY
06-01-2007, 04:02 AM
Pentru precizie, recomand Tub Bernuli montat in bord via rezervor, sau vase comunicante, cu ocazia asta se vede si cum se misca motorina in rezervor :) 100% live!
Sper sa nu se supere nimeni!
La multi ani!

Yogi_307
06-01-2007, 10:34 AM
Din cate am observat eu indicatoru/plutitorul ala are niste praguri fixe intre care ...nu indica. De asemenea ...daca ai in rezervor motorina de la un peco (anumiti parametrii, densitate, viscozitate...etc..) si pui motorina cu alti parametri fie ea si de la alt ...peco, nu neapartat de la conducta ...indicatorul nu se prea sesizeaza. Ex. motorina euro3 peste motorina euro4 de iarna.
Nu prea am inteles ce legatura este intre euro 3,euro 4 si nivelul de lichid din rezervor.Problema este specifica Pug-ului,adica la o cantitate mica de carburant introdusa in rezervor sensibilitatea indicatorului de nivel este prea mica si nu indica crestere.S-au plans mai multi pe forum de acest aspect ,da nu ai ce sa-i faci, doar sa pui mai mult de 10l [spre 15] si atunci va indica corect.

dark2peu
07-01-2007, 09:40 PM
@a_mic2006 i-am facut azi plinul

a_mic
08-01-2007, 10:48 AM
pai zi ! Si ?

NuKeM
12-01-2007, 08:14 PM
hahaha tare :D .incercati sa nu mai alimentati sub 15L . am mai discutat pe tema asta: http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?p=57359#post57359 si... cam asta se poate intimpla

vvali4ya
02-03-2007, 10:23 PM
Nu prea am inteles ce legatura este intre euro 3,euro 4 si nivelul de lichid din rezervor.Problema este specifica Pug-ului,adica la o cantitate mica de carburant introdusa in rezervor sensibilitatea indicatorului de nivel este prea mica si nu indica crestere.S-au plans mai multi pe forum de acest aspect ,da nu ai ce sa-i faci, doar sa pui mai mult de 10l [spre 15] si atunci va indica corect.
Baieti,ce masini aveti voi?Daca pun un litru se cunoaste!E mai sensibila a mea saraca!:naughty:

the_virus
20-03-2007, 03:41 PM
eu aveam rezervorul 3 sferturi si i-am facut plinul aseara si imi indica tot atat.care sa fie cauza?si inca o chestie:e normal ca u p2061.4hdi d un an sa consume 10 in oras?

vvali4ya
23-03-2007, 09:45 PM
eu aveam rezervorul 3 sferturi si i-am facut plinul aseara si imi indica tot atat.care sa fie cauza?si inca o chestie:e normal ca u p2061.4hdi d un an sa consume 10 in oras?
Este cam imposibil,cu mentiunea ca daca schimbi la cuplu motor si o tii in sarcina supraturata ca sa ai rezerva de demaraj,faci drumuri dese si scurte ar fi posibil !:blush:

b55rre
14-05-2007, 08:15 PM
salut!

azi mi s-a intamplat ceva foarte ciudat...
am fost la omv sa alimentez cu plinul, si am constatat cu stupoare ca
dupa ce am bagat ~ 43 litri , indicatorul imi arata 3/4 plin... (la un leu 206)
bun, am zis ca poate mi-a satit pompa de la spuma sau ca nu or fi 43 litri, in fine...
in drum spre casa am trecut pe la un petrom si am incercat sa completez sa vad cat mai intra... 1 LITRU... va dati seama ce-au ras alea de la casa cand au vazut ca am bagat de 40.000 lei...:blush:

se poate sa fie sonda de vina. si daca da, ce sa fac?

10x

flesh
14-05-2007, 08:24 PM
e posibil sa se fi intepenit inicatorul pt nivel combustibil. Si eu am patit o data sa bag motorina de 50 ron si am vazut dupa ceva timp(aprox 20 km) ca acul de la nivel motorina nu urcase.Am crezut ca m-au tapit aia de la benzinarie deoarece alimentasera ei.Am intrat in alta benzinarie si am alimentat iar de 50 ron si nimic.Am luat contactul si l-am pus iar si indicatorul isi revenise.Deci cred ca cea mai plauzibila expicatie este ca se blocase pt un timp indicatorul de nivel combustibil.

mjustin
14-05-2007, 11:37 PM
consuma tot ce ai apoi e foarte posibil sa revina la normal, daca nu e vorba de plutitor
in general se intampla atunci cand alimentezi cu putin, nu se misca apoi revine la normal

b55rre
15-05-2007, 08:22 AM
da, deocamdata am facut vreo 35 km... mai am ceva de asteptat.
sper sa-si revina, daca nu eurial ma mananca.

multumesc pt raspunsuri.

maryusdanyel
15-05-2007, 04:56 PM
exact asha mi s-a intamplat si mie de 1 mai.am facut plinul adik am lasat pompa sa bage pana se opreste ca eu shtiu ca se opreste cand e plin si am bagat 44 de l.cand pornesc :stupoare 3/4 din rezervor imi arata pe ceas.am pornit motoru de vreo 2 ori si nimik.am mers pana la mamaia,acu scadea....si de abia dupa 2 zile am pornit intr-o dimineata si arata acu 1/2 .kestia e ca ma panicasem ,aveam kitanta,vroiam sa ma plang la managerul de la benzinarie,eram pornit rau de tot.si mai e alta kestie:cand bah 6-7 l nu se vede deloc pe ac.e foarte demoralizant:)

Dic84
15-05-2007, 05:05 PM
si eu am patit odata asa.eram pe rosu si am bagat vreo 4-5 litri.nu numai ca nu s-a vazut pe ac dar nici macar pe calculatorul de bord.era ca si cand nu as fi bagat.nu am luat in seama pt ca de obicei fac plinul si nu face figuri.

b55rre
15-05-2007, 05:21 PM
@maryusdanyel - treaba asta cu cantitati mici de motorina care nu se vad la ac se intampla la mai multe masini... dar daca mai adaugi , o sa vezi ca isi revine si iti indica corect...

in legatura cu problema mea, sper sa se rezolve cumva...altfel ar insemna sa stau cu ochii lipiti pe jurnalier, pe la 500-550 km efectuati... e stresant.

maryusdanyel
15-05-2007, 05:24 PM
pai deja nu mai imi fac grija ca motorina care o bag e acolo in rezervor,nu are unde sa fie in alta parte:)kiar daca nu imi arata acul
in leg cu problema ta,daca se mai intampla ar trebui sa faci ceva,mie ce sa zic mi s-a intamplat e 3-4 ori in 2 ani.

b55rre
17-05-2007, 08:11 AM
se pare ca problema a luat sfarsit... aseara si-a revenit...sper sa nu mai revina buba.:)

merci pt post-uri.

ciprian3003
12-07-2007, 03:59 PM
E chiar grava problema, intrucat eu am avut un noroc chior. Mergeam spre bacau si m-am hotarat sa alimentez inainte de Rm. Sarat, desi acul imi indica cam 1/3 din rezervor si la fel am lasat caneaua acolo sa se faca plin... Si am constat cu stupoare ca au intrat 51,86 l in rezevor. Acul de la motorina era la o liniuta sub jumate inainte sa alimentez... Asta cum o mai explicati? Eurialul zice ca "se mai intampla"...

GERULA
16-07-2007, 09:52 AM
la fel am patit si eu
cred ca se blocheaza sau face presiune
deschide busonul de la rezervor si mica masina putin
apoi pune contactul
la mine a mers

ciprian3003
19-07-2007, 03:14 PM
Softul Autodata 3.16 precizeaza ca una din cele mai intalnite probleme la 206 este cea legata de nivelul de combustibil si ca solutie pentru asta ei indica actualizarea softului...

Taz
27-07-2007, 03:45 PM
si eu am patit problema asta...si nu odata....am parcat in panta....si cred ca plutitorul e de vina...

Paranoia
27-07-2007, 11:34 PM
o porcarie indicatorul de motorina. am facut un drum de 250km azi, combinat cu ceva trafic in oras.... dupa calculele mele aproximative trebuia am 30l in rezervor... acul arata peste 1/2... bag motorina..... intra 30 litri......

cum mm dracului? :mad: daca ma bazam pe el si plecam prin tara asa cum o sa fac in 3 saptamani nu ramaneam la mm dracului in pana prostului?

inafara de probleme speciei 206 (geamuri zranganind, zgomote la timonerie etc etc), asta o gasesc serioasa. Am avut o astra din 94 care ORICE alte balarii facea, benzina o indica bine......

Paranoia
28-07-2007, 02:36 PM
revin cu info.

Facut azi 258km ct-a tulcea si retur. Plecat cu rezervorul full pana-n buza intors in c-ta la aceeasi pompa. Pe ceasul de motorina aveam afisat putin sub 12l, adica jumatate din jumatatea rez. Fac plinul dupa aceiasi regula si.... intra 18,5. A mancat 7% dar am si mers ca nebunul.

concluzia:
mm masii petarda de indicator :mad: . banuies ca normal o sa fie sa-mi bag motorina dupa fiecare 650km.

End

SonyAD
28-07-2007, 08:12 PM
Fă şi tu altfel. Mergi liniştit până apare ledul de nivel rezervă şi bagă 40 de litri cât de curând posibil şi notează kilometrajul.

Apoi mergi până se aprinde iarăşi ledul. Ăla nu minte, garantat.

SonyAD
28-07-2007, 08:13 PM
Asta dacă nu cumva te numeri printre aderenţii la teoria caimacului abominabil ce pluteşte malign în rezervor aşteptând cu trepidaţie să-ţi înfunde filtrul de motorină, injectorul, blabla...

an0nym
01-08-2007, 08:14 PM
azi am bagat 40 litri de motorina acu aproape de final ....si am fost sa-mi sckimb rotile intre ele cele din fata pe spate si invers miau ridicato pe crick si cand ma uit la acu de la rezervor aproape de jumatate si asa a ramas ciudat ca nu a mai urcat sa fie vreo eroare a acului acela ..nush ce sa zic :(( ..mam uitat si nam nici o picatura nici o pierdere.. ciudat f ciudat

Paranoia
01-08-2007, 11:23 PM
paaai..... o sa fac acest mic esperiment .... za vedem ce mm masii v(liniuta)om mai constata!:) :)

coyote
02-08-2007, 12:02 AM
Avertisment pentru limbaj. Reciteste putin ce ai scris si spune-mi daca are vreo noima. Semne de punctuatie lipsa, greseli gramaticale... Incearca sa te concentrezi cand scrii.

Vyk
02-08-2007, 12:05 AM
Ma da rau mai esti si tu. A gresit si omul cateva cuvinte. Mai bine ii dadeai o solutie la problema...

dasvik
02-08-2007, 12:26 AM
Citeste mai jos, la titlul "Indicator nivel motorina" - cam aceeasi problema pe care o ai tu, s-a discutat, o sa-si revina se intampla la toate masinile. Probabil s-a intepenit plutitorul sau e o chestie de soft, in orice caz, o sa-si revina

SonyAD
03-08-2007, 10:59 PM
Îşi revine greu. Şi iar o să se ducă naibii la prima parcare pe trotuar.

Eu m-am învăţat. Doar în ledul mai am încredere.

Taz
05-08-2007, 03:08 AM
oricum se poate schimba...nu e mare filosofie...

arvhr
09-08-2007, 11:25 PM
Salut, la mine e mai grav sa aprins becul de control am bagat 20 de litri si tot atita indica si nici becul nu sa stins!!!!Isi mai revine oare!!??

SonyAD
10-08-2007, 11:32 AM
Lasă acul. E oligofren.
Dar becul NU minte! Vezi dacă nu cumva pierzi motorină după rezervor.

Baftă.

arvhr
10-08-2007, 02:42 PM
Nu se pierde motorina,am bagat plinul,sa stins becul si imi arata ca e 3/4,sper sa se aprinda becul cind trebuie,sa nu ma lase pe undeva in drum!!

Florin82
10-08-2007, 03:00 PM
si eu am patit odata asa.eram pe rosu si am bagat vreo 4-5 litri.nu numai ca nu s-a vazut pe ac dar nici macar pe calculatorul de bord.era ca si cand nu as fi bagat.nu am luat in seama pt ca de obicei fac plinul si nu face figuri.
la fel si la mine. am bagat vreo 5 litri pentru ca imi indicase deja calculatorul Low Fuel Level. cand am dat cheie imi dadea tot Low Fuel Level pe calculator si nu se ridicase deloc nivelul nici la indicator. si eu mi-am pus intrebari, credeam ca m-au pacalit la benzinarie.

Taz
11-08-2007, 09:02 PM
Nu se pierde motorina,am bagat plinul,sa stins becul si imi arata ca e 3/4,sper sa se aprinda becul cind trebuie,sa nu ma lase pe undeva in drum!!
cel mai ok ar fi sa iti iei o canistra de rezerva cu tine..sa n-ai surprize:)

SonyAD
11-08-2007, 10:15 PM
E clar. E beat indicatorul. Se îmbată mereu cu motorină şi nu mai arată nici pe draq.

Şi de led sunt mai circumspect de când am făcut consumul aproximativ în oraş.

arvhr
13-08-2007, 03:41 PM
Clar e beat indicatorul,imi arata jumate de rezervor,bag 15 litri de curge afara,intru in masina si ...Yess de data aceasta imi arata plinul!Acuma sint curios ramine acul tot pe plin sau sa trezit din betie si va arata normal!?

PaunFD
14-08-2007, 09:09 AM
Cred ca s-a trezit din betie, cum spui tu acolo! Asta-i una din "bubele" computerului masinii...

vvali4ya
12-09-2007, 07:41 PM
Baieti,concluzia este sa megeti mai mult si sa alimentati mai des,ca sa nu se gripeze plutitorul!:thumbup: Asa fac eu si nu am avut inca nici o problema!

marineros
30-01-2008, 02:55 PM
Se da un 206 hdi.
Indicatorul de motorina e decalat cu jumatate de ceas, adica atunci cand rezervorul e gol indica jumatate, cand e plin sare de marginea superioara iar cand opresc masina dupa cateva secunde "cade" normal spre limita inferioara a ceasului.
Ce as putea sa fac, afara de service? cum sa-l retalonez.

SonyAD
30-01-2008, 05:42 PM
Nu ştiu ce poţi face. La fel e şi a mea de ani buni. La sfert de plin se opreşte motorul.

PaunFD
30-01-2008, 08:01 PM
Scoate bornele de la baterie pret de 20-45 de secunde, dupa ce ai oprit motorul de cel putin 10 minute. Bine ar fi sa ai rezervorul plin, atunci cand faci duda asta. Daca nici dupa asta nu se rezolva, atunci, la un service sa-ti umble la plutitor.

alexxxlch
31-01-2008, 02:18 PM
plutitor?! ce i ala plutitor..la dacie exista plutitor si vb de dacie 13xx... la peugeot e vb de senzor...la toate...deci s ar putea sa ti se fi decalibrat senzorul...asa ca poti face o vizitaz la un service...se rezolva repede

SonyAD
31-01-2008, 02:41 PM
Şi senzorul ăla ce o fi? Nu un plutitor? :)

alexxxlch
31-01-2008, 02:45 PM
nu...senzorul este...un senzor...este montat undeva sus pe "tavanul" rezervorului si este asemanator celui de parktronic daca vreti...pe cand plutitorul sta direct la suprafata lucie a fluidului si se misca o data cu acesta...deci???

SonyAD
31-01-2008, 02:54 PM
Plutitor este aproape sigur. Singura chestie e că indicatorul atenuează indicaţiile acestuia făcând o medie pe timp a fluctuaţiilor de nivel.

marineros
31-01-2008, 06:12 PM
Ma asteptam sa fac ca la Dacie, adica umblu direct la ceas si cu rezervorul plin sau gol modific pozitia acului, trag de el, il pun pe pozitia corecta si il imping la loc.
Ce spuneti voi ma cam sperie.
Oricum multumesc de info.

PaunFD
31-01-2008, 08:47 PM
La peugeot 206, in rezervor, are o duda asemanatoare unui plutitor. Am vazut cu ochii mei.

Pepino
01-02-2008, 09:36 PM
Am patit si eu la fel cand am cumparat masina ! Din pacate tre sa lasi rezervorul sa se "usuce" . Adica tre sa golesti rezervorul pana se opreste motorul. :) Si atunci pui motorina dintr-un flacon sau ceva :) si e rezolvata treaba..........Bafta.........vorbesc din propria experienta......chestia asta se intampla daca alimentezi putina motorina cand te duci la benzinarie......de 2 , 3 sute de mii.........

SonyAD
01-02-2008, 11:35 PM
N-are legătură cu umplut prea puţin şi nu cred se poate rezolva fără recalibrarea instrumentelor de bord.

Becul de rezervă se aprinde totuşi corect.

PaunFD
02-02-2008, 10:24 AM
Ups! Cam are dreptate @SonyAD! Se pare ca, va fi nevoie si de o reclabrare a intrumentelor de bord, care se face, de regula, numai cu un computer de diagnostic, din cate stiu eu.

Tomy
02-02-2008, 02:10 PM
In urma unei dorinte de a modifica culoarea cadranelor de bord am ajuns sa invat sa fac recalibrarea singur.
1. pt turometru si vitezometru : o poza inainte de a scoate acele cu motorul oprit si una cu contactul pus are trebui sa rezolve problema. pur si simplu scoti acele le pui inapoi la capatul superior si le rotesti inapoi cu degetul pana semana cu pozele din figura. la masina mea turometru e destul de precis dupa aplicarea acestei metode (relanti la cald 800 rpm , relanti la rece 1200 rpm iarna), iar vitezometrul se calibreaza in mers dupa un gps al meu are o precizie de +/- 3km/h.
2. Indicatorul de combustibil: cand se aprinde becul se trage cu mana la aprox o liniuta sub ultima indicatie si se face plinul . Daca dupa ce sa facut plinul nu arata la max procedezi la ca turometru.
3. Indicatorul de temp se regleaza dupa poza (la rece trebuie sa fie ca in poza cu contactul pus) iar la cald trebuie sa indice temp normala de functionare.
PS. pentru toate aceste recalibrari trebuie totusi sa iti cunosti bine masina si parametri ei de functionare (temp de mers oras/afara. turometru....etc.)

SonyAD
02-02-2008, 02:16 PM
La temperatură nu cred că e bine să umbli. La celelalte ştii unde se află 0 rpm, 0 kmh respectiv ai led de rezervă.

Dacă poţi pune pls. nişte poze că e bine de ştiut cum se face.

marineros
05-02-2008, 07:06 PM
Chiar te rog si eu de niste poze, eventual mai precis cum ai facut recalibrarea indicatorului de combustibil.
Multumesc in avans.

Zambrotta
06-02-2008, 04:05 PM
si la mine e decalat indicatorul de combustibil cu un sfert...
mi se aprinde rezerva la primul sfert.am incercat cu bornele si plinu facut ...nimic .. :\ alte sugestii ?

Tomy
09-02-2008, 12:42 AM
Cu poze nu stiu cand pot sa va ajut... sper sa pot produce ceva material documentar weekend-ul asta .
pt Zambrotta: cand e gol rezervorul adica cand se aprinde becul scoate capacul de deasupra instrumentelor (capacul negru se trage spre scaunul soferului .. de obicei prima data e cam greu de scos pt ca e prins in cleme). Dupa ce l-ai scos ai 2 posibilitati :
1. scoti protectia de plastic la instrumentul de bord si dai cu mana indicatorul pana la aprox 1 liniuta sub limita inferioara(cu contactul pus) si dupa aia scoti contactul si il mai tragi putin de ac in jos .
2. desfaci surubul care tine instrumentul de bord .. scoti mufa de la spate (atentie are o pargie .. tragi de parghie si mufa iese aproape singura). scoti instrumentul de bord , te duci cu el in casa ,scoti acul indicator (cu 2 lingurite cel mai usor creezi o pargie ) il pui inapoi la capatul celalalt (ex .daca indica un sfert il pui la pozitia in oglinda) dupa ce l-ai fixat il impingi usor cu degetul in sesul invers al acelor de ceasornic pana indica aprox 1 liniuta sub limita inferioara, motezi totul la loc :) te duci si faci plinul si ar trebui sa arate la capatul de sus si cand o sa se consume rezervorul o sa arate la capatul de jos.


Inainte de toate astea verifica daca poti daca becul de semnalizare ca nu mai aia combustibil nu se declanseaza aiurea. Ex: mergi cu masina mai mult prin oras pana simti ca nu mai are combustibil.. stiu nu e cel mai bun exemplu dar alta idee nu am ca sa verifici si partea asta.

SonyAD
09-02-2008, 01:00 AM
La a mea se aprinde corect ledul de rezervă. Nu e atât o problemă de măsurat corect, pt. că măsoară precis, ci de afişare corectă. În cazul acului.

croampa
09-02-2008, 09:56 AM
Fratilor am si eu o intrebare ,acel led de rezerva se aprinde atunci cand mai este o anumita cantitate de motorina in rezervor (Ex. 5 l sau 7 l ) , sau cand considera calculatorul ca poti sa mai faci 100 Km? Mie mi-i se aprinde si la 130 Km dar si la 88 Km ! Care este totusi metoda de calcul?

Dozer
09-02-2008, 10:29 AM
Din cate stiu se aprinde cand mai ai o anumita cantitate de combustibil in rezervor. Din acest motiv se parinde ba la o valoare, ba la alta valoare. In mod normal, in aproximativ aceleasi conditii(adica ori de mers in oras, ori de mers in exterior) ar trebui sa se aprinda la aproape aceeasi valoare.

mjustin
11-02-2008, 01:06 PM
Daca consideram ca se aprinde la o anumita cantitate de carburant totul e normal; diferentele ce apar tin de regimul de lucru al motorului, turatie,... ambuteiaje, talpa,...;

Taz
13-02-2008, 10:45 PM
parca se tot vorbea undeva pe forum despre subiectul asta,si se zicea ca in momentul in care se aprinde beculetul,mai ai conbustibil pt aprox 100km.

Anghel Cristian Catalin
11-03-2008, 04:10 PM
La a mea fluctueaza. Uneori imi arata corect uneori nu. La inceput ma speriase, ii facusem plinul chiar un pic mai mult(dadea pe la supraplin) si imi arata 3/4 plin, era cat pe ce sa merg la ei considerand ca fiind spart, dar ceva mai tarziu am parcat undeva mai inclinat si apoi imi arata full.Asa ca m-am obisnuit cu aceste variatii si ....asta e.

moldovan_dan87
11-03-2008, 09:25 PM
Mie imi indica gol. am vreo 15 litri in ea si arata ca e pe rosu si sta si becu aprins. Zilele astea trebuie sa scot sonda din rezervor sa vad ce e cu ea.

SonyAD
11-03-2008, 10:54 PM
Nu e sonda. E ceasul decalat. Sonda n-are nimic. Îţi faci de lucru degeaba.

Şi oricum. Indicatorul face o medie în timp a nivelului. Cu cât bagi mai mult în rezervor cu atât o să înceapă să urce mai repede.

moldovan_dan87
11-03-2008, 11:59 PM
Dar daca ceasu nu merge bine sa zicem, de ce se aprinde becul?? A mai facut figuri si inainte, adica bagam motorina si acu nu se ridica deloc, dar in mers dupa un anumit nr de km scadea normal ca si cum nu as fi bagat nimic.
Nu stiu ce sa zic, eu unu as da vina pe sonda din rezervor. Orium va zic ce rezolv. Sper sa o fac ca e nasol sa umbli asa sa nu stii cat ai in rezervor

SonyAD
12-03-2008, 01:27 AM
Becul se aprinde bine pentru că sonda măsoară bine. Şi ledul de rezervă nu este ac care să ajungă să fie decalat faţă de marcajele de pe bord. Ori eşti pe rezervă ori nu.

La fel, dacă turometrul ar fi şi el susceptibil la decalare în aşa fel încât la relanti să stea la 2000, de exemplu, nu ar însemna că măsoară fals turaţiile. Doar că 0 rpm ar fi la 1100 rpm pe ceas. Nu mai e corelată cu marcajele.

Când opreşti motorul acul de la indicatorul de motorină stă puţin acolo unde ar trebui să fie 0 pe cadran. Asta dacă nu e decalat. După câteva secunde pică de tot până la opritoare. Atunci se vede clar.

Nu ai ce să faci decât să umbli la ceasuri.

Faptul că nu arată imediat exact cât e în rezervor după ce alimentezi nu înseamnă că e decalaj. E doar din cauză că face o medie în timp a nivelului măsurat în rezervor în aşa fel încât să estompeze indicaţiile false şi să nu joace aiurea acul pe cadran. Când pui frână, iei o curbă, urci bordura, pleci de la stop, etc. aparent ţi-ar oscila f. mult nivelul.

Cu cât pui mai multă motorină sau benzină cu atât acul începe să urce mai repede pt. că face media unei creşteri mari şi bruşte a nivelului.

moldovan_dan87
12-03-2008, 01:33 PM
De acord cu tine. dar cand am bagat motorina era acu pe un sfert de rezervor si a mai crescut o liniuta (am mai pus vreo 12 litri). toate bune si frumoase, am ajuns acasa si a doua zi nu am pornit-o deloc. a3a zi pun contactu si bipaie si ramane aprins ledu, si acu pe rosu. Merg cu ea asa de 2 zile.

DusT
14-03-2008, 10:59 AM
Am patit si eu odata sa bag motorina vara trecuta si stiind ca motorul este cald ,i-am dat cheie direct si sonda nu a avut timp sa-mi citeasca mie motorina pusa :( .Si asa am ajuns undeva pe autostrada spre cta cu acu aproape de rosu.am mers incet si fara ac numai de frica ca raman fara motorina :(



Foloseste majusculele la inceputul frazei!

Taz
18-03-2008, 06:16 PM
Oricum sonda aia se poate schimba la o adica,daca chiar face figuri mai serioase,nu?:)

moldovan_dan87
18-03-2008, 06:44 PM
Revin. Am mai pus de vreo 15 litre si acu arata sub jumate de rezervor. Deci acum indica cam cat banuiam eu ca am.

nitrometan
18-03-2008, 08:36 PM
La 206 care prezinta aceasta problema(adica cele multiplexate),se procedeaza in felul urmator:
Conduceti pina aveti minimum posibil de combustibil
Se ia contactul si se asteapta 2 minute.
Se scoate siguranta F2 din cutia de sigurante de sub capota,la benzinare si 2 HDI cu injectie Bosch (cele de 90 cp,cod RHY in seria de sasiu)
Se pregatesc niste cirpe si preferabil sa stingem tigara:naughty:
Declipsati furtunul de alimentare si eventual cel de retur(la diesel),precum si mufa de alimentare.
Se desface capacul de sub scaunul din spate si se desfileteaza capacul care tine ansamblul sonda-plutitor-sorb-pompa.
Cu mare atentie se scoate toata smeccheria afara avind grija sa nu indoim tija care tine plutitorul si pregatim cirpele sa nu umplem totul cu combustibil
Se pune inapoi mufa de alimentare si se roteste intr-o pozitie convenabila ansamblul astfel incit sa putem pivota plutitorul intre pozitiile corespunzatoare minim si maxim.
Punem plutitorul in pozitia corespunzatoare minim(ca si cum ar sta pe fundul rezervorului si punem contactul
Ar trebui ca sa fie indicata pozitia minima.Daca nu,luam contactul si asteptam din nou doua minute ,si repetam operatiunea.Daca instrumentul se duce la 0 si simultan se aprinde si indicatorul galben,atunci luam contactul ,asteptam 2 min si pozitionam plutitorul in pozitia corespunzatoare maxima.Punem din nou contactul si daca instrumentul arata pozitia maxim si indicatorul galben este stins,atunci luam contactul,si asteptam din nou 2 min.Astfel instrumentul este recalibrat de functia autoinvatare din BSI(computerul de functii al masinii).
Punem totul la loc,avind in vedere insa ca garnitura de la etansarea ansamblului se va largi un pic...(daca nu se uda cu combustibil si daca e stearsa imediat cu o cirpa uscata,fenomenul nu se va intimpla).
In cazul in care procedura nu reuseste,atunci trebuie facuta o diagnoza si de determinat daca sonda e defecta sau instrumentul din bord.La unele serii de fabricatie este necesara si schimbarea softului din BSI
Sper ca v-am fost de folos.
Fenomenul se petrece in special la cei ce obisnuiesc sa mearga mai mult pe minim,iar cind alimenteaza pun de 10 lei combustibil.

vladmury
10-02-2009, 10:52 PM
Am si eu o problema,mi se tot blocheaza acul indicator de la motorina imi arata mai putin de sfert si rezervoru e pe la jumate am incercat sa tot bag motorina si tot asa,nu reactioneaza m-am gandit sa suflu cu un furtun aer in motorina poate isi da drumu :D ceva solutii?

silviuradu
07-04-2013, 07:02 PM
@a_mic2006 i-am facut azi plinul


Eu am 207 hdi 1.6, la care acum imi arata consumul real, dar nu si cat mai am pana la pompa, cum este de obicei. Am pus motorina de 30 lei de la 2 peco diferite. Si dupa ce am pus, tot pe galben am ramas, cu toate ca nu ar fi trebuit. Sa fie asta cauza sau trebuie schimbata sonda (cum o demontez)?

TLGTLC
16-04-2013, 11:29 PM
Mie nu mi se misca indicatorul daca pun mai putin de 5,5 litri. Daca alimentez de la Lukoil sau Mol cei 5,5 litri imi sunt suficienti pentru a-mi indica corect. Daca alimentez de la Rompetrol nici 6 litri nu-s suficienti pentru a misca acul. Sa fure oare Rompetrol la pompa?

GGG
17-04-2013, 07:29 AM
O fii motorina mai grea, mai densa. Acum vorbind serios, asta depinde probabil de la fiecare pompa in parte. Eu alimentez numai Rompetrol, Efix 55, si nu mi se pare ca as avea in ea mai putin decat bag.