PDA

View Full Version : Zgomote Motor / frane / directie



Pages : [1] 2 3 4

cici7fcnb7
07-02-2006, 03:10 PM
sal....
206 hdi 1.4

de cand am luat masina vara 2005 dupa o luna a inceput pe langa alte mici problemute care unele persista si acuma....un sunet!!!
eee...
acest sunet care sa sppunem se aude de langa motor (nu sunt sigur) se aude s cand stau pe lok si in mers...cateodata...
eee
se aude cand iau piciorul de pe ambreiaj sau/si cand apas pe acceleratie si/sau cand opresc motorul!!!!

de la pedale nu este ....

este un fel de TUSE pe basi asa as putea sa spun...de 1-2 secunde!!!!
:helpsmilie:


ce dreaq o fi?

la un moment dat nu mai exista ,dar pe urma a revenit...
masina a facut revizia de 10 000!!!!
si cik nimik!!!!

krustyandrei
10-03-2006, 11:16 PM
este supapa EGR...o problema comuna pt toate motoarele hdi....

sebastianjercan
13-03-2006, 12:23 AM
cred ca aceeasi problema o am si eu, cand apas pe acceleratie, indiferent ca stau pe loc sau in mers am un sunet ciudat, ca si cum ar patina o curea. Nu este permanent sunetul, apare din cand in cand. Ma gandeam sa ii pun pe cei de la Eurial sa o rezolve.
krustyandrei nu am inteles exact. Este o problema ce trebuie rezolvata, sau pur si simplu asa trebuie sa faca?

krustyandrei
13-03-2006, 03:17 PM
n 3 cuvinte supapa EGR e o valva care cand motorul e la un regim de turatie mic reintroduce fumul din nou incat motorul ramane la o temperatura ridicata.Nu face altceva decat sa murdareasca colectorii depositand resturi de combustie pe pereti reducand diametrul acestora....cauzand probleme motorului!

oricum supapa egr poate crea mici probleme motorului dupa 50-60000km!in special pe motoare diesel.si motoarele pe benzina au o astfel de valva dar e alta treaba!


va pot explica cum sa faceti ca sa o inchideti dar acuma nu am timp...

:thumbsup:

sebastianjercan
13-03-2006, 04:03 PM
ok dar sa inteleg ca supapa asta a functionat all the time. de ce doar acum a inceput sa fie auzita?

krustyandrei
13-03-2006, 05:15 PM
asta este valva EGR (Exhaust Gas Recirculation):
http://img55.imageshack.us/img55/2091/egrinsonorizzata2ua.jpg (http://imageshack.us)



e un zgomot normal...hdi peugeot...oricum nu ar trebui sa se auda mereu,depinde mult de starea in care se afla motorul!cu cat e obosit cu atat de tare se aude!Vala egr se gaseste sub fitrul de motorina e toata de metal cum se vede in poza.Zgomotul care se aude vine de la actualizatorul electro pneumatic care comandeaza deschiderea si inchiderea supapei.zgomotul nu poate fi oprit...se poate face insonorizare sau ceva de genul asta....

sebastianjercan
13-03-2006, 08:00 PM
krustyandrei mersi mult, m-ai lamurit si linistit.
Este foarte adevarat, nu apare tot timpul acel zgomot, doar dupa o anumita rulare si mai ales cand este mai cald afara. Sper insa ca vorbim de aceeasi problema.

krustyandrei
13-03-2006, 08:05 PM
este o problema comuna pt motoarele diesel.

in schimb pe motoarele pe benzina nu se chema egr ci IGR...care are aceeasi functie dar este controlata de arborii cu came!partea buna e ca pe benzina nu face zgomot!

sper ca m-am exprimat bine! :thumbup:

sebastianjercan
13-03-2006, 08:23 PM
faza e ca zgomotul e suparator si tinand cont de faptul ca e o problema generala la HDI, ma asteptam sa fi fost discutata de mult.

Inca o intrebare:
totusi de ce se aude cand stau pe loc, atunci cand apas pe acceleratie?

Scuze daca insist prea mult, insa asta este singura problema pe care o am la masina si chiar mi-am facut griji pentru ca problema a a[arut de vreo 5 luni, adica la 2 luni dupa ce am cumparat masina.

mersi

krustyandrei
13-03-2006, 09:04 PM
in primul rand nu o considera o problema ci un defect de fabricatie!O prietena a schimbat vreo 3 pana acuma fara nici un rezultat!si crede-ma zgomotul era insuportabil!

am auzit de persoane care au montat egr de pe 307...

egr se poate dezactiva reprogramind software-ul si modificand 2-3 furtune care intra in actualizator!

avantaje:de la 1800 la 2500 de ture motorul e mai viu si nu se aspira gunoaiele deja arse in motor!

dezavantaje:dureaza mai mult incalzirea motorului...nimic grav!

ma exprim mai bine:

http://img214.imageshack.us/img214/5532/egr16ep.jpg (http://imageshack.us)

chestia unde scrie egr de fapt si de drept nu e egr ci electro valva care controleaza deschiderea si inchiderea egr!

ok...tragi de furtunul nr2 si il infunzi cu un dop!faci reprogramarea software si nu te mai supara nici un zgomot!

se poate face doar reprogramare fara sa umbli la motor...dar se reuseste sa sa aiba doar 20% de inchidere...inutil!

:thumbsup:

sebastianjercan
13-03-2006, 09:11 PM
ok si defectul asta poate sa-mi provoace defectiuni ce ma pot costa mai tarziu? adica o pot lasa asa fara probleme sau trebuie neaparat rezolvata?

krustyandrei
13-03-2006, 09:22 PM
nu poate crea probleme mari...doar o lejera pierdere de putere cand vei ajunge la vreo 200000 de km...si ramai cu zgomotul.

oricum e alternativa e insonorizarea...care in momentul de fata nu stiu cum se face.un prieten lucreaza la asta cu rezultate bune.cum pot va explic cum se face si aia! :thumbsup:

sebastianjercan
13-03-2006, 10:18 PM
ok mersi.

waiting for u.... :worthy:

cici7fcnb7
15-03-2006, 02:44 PM
Am fost ieri la service si la acest zgomot mi-au spus ca este de la o electrovalva!nu o aveau in service si au dat comanda ptr ea!
O sa ma apeleze la telefon cand o sa o aduca!

krustyandrei
15-03-2006, 04:51 PM
Quoted post
Am fost ieri la service si la acest zgomot mi-au spus ca este de la o electrovalva!nu o aveau in service si au dat comanda ptr ea!
O sa ma apeleze la telefon cand o sa o aduca!


exact ceea ce va spuneam eu!electrovava care controleaza inchiderea si deschiderea egrului.

si iti mai spun in contiunuare:nu o sa dureze mult si ai sa auzi din nou zgomotul...daca nu imediat,maxim o luna!

intreaba dace se poate dezactiva...sau nu stiu nici ei?

sebastianjercan
15-03-2006, 11:57 PM
Uf, nasol. E clar acum, probabil ca va trebui sa merg si eu sa rezolv problema. Dar totusi, domle daca nu ma duc, risc sa mi se strice masina?

krustyandrei
16-03-2006, 02:19 AM
din cate stiu eu probleme prea mari nu poate da....dar daca ai intentia sa tii inca vreo cativa ani masina e mai bina daca o duci!

mjustin
19-03-2006, 01:55 AM
daca tot este in garantie e pacat sa nu te duci pe capul lor

AdiRMG
24-03-2006, 09:20 AM
Aceeasi probelma o am si eu. Am fost o data in service cu masina si le-am spus despre acest zgomot, iar ei au zis ca este o electrovalva pe care au schimbat-o si o perioada nu s-a mai auzit. Acum a revenit zgomotul si parca se aude mai tare si in situatii mai multe, cand accelerez si cand iau brusc piciorul de pe accelereatie, inainte se auzea doar cand acceleram. Mentionez ca se aude doar cand este motorul cald.

sebastianjercan
24-03-2006, 12:38 PM
ai intrebat daca este o problema grava? poti veni la intilnire maine sa vedem impreuna daca este aceeasi problema?

AdiRMG
25-03-2006, 07:30 PM
Din cate imi aduc aminte parca au zis ca nu e ceva grav.
La intalnire nu pot veni pentru ca sunt din Constanta (parca scrie si sub poza)

sebastianjercan
31-03-2006, 07:57 AM
Gata am schimbat acea piesa. Asa mi s-a spus si mie, ca nu este ceva grav, este vorba doar de sunet ca poate deranja.... Oricum se pare ca problema reapare inevitabil, mi-a spus tipu ca a reschimbat piesa la un 206, la 2h dupa prima schimbare....
Oricum ideea este sa nu va impacientati, nu se intimpla nimic rau, doar ca va poate sacai acel zgomot....

mjustin
31-03-2006, 01:53 PM
deranjeaza zgomotul-dezavantaj la diesel!!!

adal
03-04-2006, 09:51 PM
Şi eu am un 206 1,9 d cu aceeaşi problemă. Bīrīie ca naiba cīnd accelerez. Se poate face insonorizare? Nu de alta, dar īncep să mă lase nervii.

krustyandrei
03-04-2006, 10:34 PM
Quoted post
Şi eu am un 206 1,9 d cu aceeaşi problemă. Bīrīie ca naiba cīnd accelerez. Se poate face insonorizare? Nu de alta, dar īncep să mă lase nervii.



pe 1.9D e normal sa vibreze!!! :thumbsup:

sebastianjercan
22-04-2006, 12:31 PM
am facut vreo 4 mii deja cu noua piesa. sunetul nu a revenit. sper sa fi scapat de el forever. Oricum am retinut un lucru. Acea supapa se strica datorita mersului subturat. asa ca bagati mare nu o mai lasati sub 2000 rot/min ca se strica masina :).

cici7fcnb7
25-04-2006, 12:37 PM
Pai eu cam asa schimb vitezele!!!putin peste 2000de RPM!
:blink:
Numai inteleg nimik!
Si mie mi-au schimbat acuma 2 saptamani ERG-ul sa vedem cat sa tina!
Pe langa asta mi-au mai schimbat pentru a 2 -a oara un cap de bara....ufff!
Masina sa zik acuma chiar imi place cum merge, dar sa vedem cat!
:((

sebastianjercan
25-04-2006, 10:53 PM
Eu nu mai schimb sub 2500, sper sa fie in regula....

AdiRMG
25-04-2006, 11:54 PM
Azi am schimbat si eu a 2-a oara supapa EGR.
Nu schimb niciodata vitezele sub 2500 RPM in oras si 3000 in afara.
Probabil apare aceasta uzura a supapei datorita mersului cu a 4-a in oras la 50-60 km/h.
Ce parere aveti, merita mers cu a 3-a la 50-60 km/h?

Ionut
26-04-2006, 09:12 AM
Nu mai schimbati sub 2700 rpm!
Eu afara o ard in depasiri la 4000 rpm, in oras merg cu a 3 la 60 la ora.
Merita mers, pt 0,5 litri la suta strici motorul.
plus ca ai si forta in depasiri

Doc
26-04-2006, 11:08 AM
Probabil apare aceasta uzura a supapei datorita mersului cu a 4-a in oras la 50-60 km/h.
Ce parere aveti, merita mers cu a 3-a la 50-60 km/h?

Pai a 4 a la 60km/h se traduce cu 1800-1900RPM, deci zona in care se joaca EGR-ul. Inchide si deschide.
Incearca sa mergi cu a 3 a la 60km/h.

alias
26-04-2006, 11:17 AM
am aprope 100.000 km, am schimbat valva EGR de 3 ori in garantie. (si mi-au spus ca pot sa o schimb si de 1000 de ori) Degeaba!
Oricum in afara de zgomot nu am observat nimic anormal in functionarea motorului! Cat nu afecteaza viata motorului... :)

mjustin
26-04-2006, 04:14 PM
EGR="probleme Gogule?", ... diesel?
GLUMEAM

sebastianjercan
26-04-2006, 11:39 PM
vai ce sa-ti zic. iti zic eu diesel rulezzzzzzzz

Ionut
27-04-2006, 08:34 AM
exista un topic special cu argumente pro/contra diesel/benzina

mjustin
27-04-2006, 10:18 PM
era o gluma!!!
voi nu stiti de gluma?

sebastianjercan
28-04-2006, 12:39 AM
mereu am crezut ca e o gluma :D

AdiRMG
28-04-2006, 08:03 AM
Hai sa sarim peste offtopic.
Am observat ca, de cand mi-au schimbat iar supapa EGR, masina are acceleratie mai rapida peste 2000 rpm. Are vre-o legatura? Motorina pun numai de la MOL (si inainte la fel).
Incerc de acum sa nu mai merg cu a 4-a prin oras sa vad cat o sa tina si supapa asta noua.

cici7fcnb7
01-05-2006, 05:26 PM
Hai sa sarim peste offtopic.
Am observat ca, de cand mi-au schimbat iar supapa EGR, masina are acceleratie mai rapida peste 2000 rpm. Are vre-o legatura? Motorina pun numai de la MOL (si inainte la fel).
Incerc de acum sa nu mai merg cu a 4-a prin oras sa vad cat o sa tina si supapa asta noua.


Mergi cu a 5a

AdiRMG
06-05-2006, 11:30 AM
Nasol. Pe 25 aprilie am schimbat supapa EGR, dar zgomotul a revenit inevitabill dupa numai o saptamana.
Saptamana care vine ma duc sa o schimbe din nou, poate a 3-a oara e cu noroc. Daca nici urmatoare nu o sa ma tina mai mult le zic sa-l decupleze.
P.S. In saptamana cat a tinut fara zgomot asta nou, nu am mers de loc subturat (sub 2000 rpm).

adal
10-05-2006, 09:50 PM
La mine, după o lună de bârâituri, zgomotul şi-a pierdut din intensitate, fără să schimb supapa. Ori s-a reparat singură maşina, ori am surzit eu.:unsure: :unsure: :unsure:

michaelpeter26
15-05-2006, 09:26 AM
De cateva zile dimineata, la cateva sec. dupa ce pornea motorul incepea sa se auda un zgomot ca si cand freca ceva metal pe metal.Eu am banuit ca e compresorul de la clima. Azi de la 7 dimineata programare la service... verificat...concluzie: e dusa electrovalva-schimb in garantie. Cu cateva luni in urma ( pe la 3000 km) era sa intru intr-un stalp in urma unei franari mai apasate -masina a facut ca toti dracii:mad:.Cand m-am uitat pe sosea se vedea o singura urma de franare - pe partea stanga parca.

Sper ca nu am nimerit tipul ala de masina la care incep sa se strice toate una dupa alta...
A mai avut cineva probleme cu electrovalva , mai ales la un nr. asa mic de km?

Ionut
15-05-2006, 10:03 AM
cu electrovalva la 1,4 HDI au avut mai multi probleme, cauta cu search.

Moofy
15-05-2006, 10:11 PM
La care electrovalvula te referi. Mi-e mi-a fost schimbata cea de alimentare. Deocamdata o singura data in 15.000. Dar tu spui ceva de frane. Are ceva in comun sau ...?

Ionut
16-05-2006, 09:24 AM
cred ca era vb de altceva in partea a 2 a postului lui.
o alta nemultumire

samolapraga
29-05-2006, 11:11 AM
Salut,
Tocmai ce am devenit proaspatul posesor al unui peugeot 206 1,4 din 1999. 82k km, carte service, intretinut la zi de fostul (de fapt fosta) proprietara.
Am insa cateva probleme, de care mi s-a spus, si le-am putut constata si eu cu ocazia ultimului drum in afara orasului.
Cea mai nasoala este ca are un fluierat continuu si foarte ascutit pe la 70, dar si mai jos in unele conditii. Fosta proprietara mi-a zis ca s-a dus cu problema asta la service la eurial si ca n-au stiut ce sa-i faca. Au schimbat curele, role, dar... tot asa.
Mie nu mi se pare ca ar fi problema de asa ceva, cat mai degraba de rulmenti.
Si mai am inca o problema, la relanti se aude un fel de scartait al motorului. Cred ca este de la rulmentul placii de presiune a ambreiajului, pentru ca atunci cand calc ambreiajul, dispare.
Ar mai fi lumina de la casetofon, care a cam disparut cu desavarsire si de unele butoane care nu mai fuctioneaza (volum, selectia posturilor...). S-ar putea sa fie de la led-urile arse, dar n-as vrea sa-l dau jos de pe masina pana nu stiu un service de blaupunkt. Si btw, cum se da jos, pot sa-l dau eu, sau trebuie vizita pana la un mesterica?

Ionut
29-05-2006, 11:43 AM
si eu cred ca fluieratul este de la un rulment.
cu casetofonul nu stiu, nu am luat masina cu cel original.:)

Bebe
29-05-2006, 01:35 PM
Cauta in "Martori de bord si afisaje" ca am scris acolo cum se desface bordul sa umbli la climatizare si tot asa ajungi si la casetofon. La 82 k dupa o proprietara, mare lucru sa nu iti cada kit-ul ambreiaj destul de curand. Iar fluieratul ma duce si pe mine cu gandul la un rulment.

coyote
29-05-2006, 03:05 PM
Dar oricum, hai la o intalnire saptamanala, sa auzim si noi zgomotele... Poate reusim sa te ajutam.

krustyandrei
29-05-2006, 05:53 PM
vazand ca are 82k km te sfatuiesc sa-i faci un check-up ca la carte...in primul rand controleaza toate curelele de la motor.

nu pot sa-mi dau seama ce fel de fluierat si din ce zona auzi...poate fi orice!ai putea sa dai cu niste silicon spray...dar depinde de unde se aude.trebuie sa vezi clar exact de unde!!!

casetofonul mai bine l-arunci la gunoi decat sa mai cheltui bani sa-l repari!

samolapraga
01-06-2006, 04:44 PM
Va multumesc pentru sfaturi! O sa incerc sa ajung sambata la intalnire. Din pacate pentru masinuta, nu ma grabesc foarte tare sa o pun la punct fiindca o asteapta o vara de stat in garaj... Atata vreme cat e cald, prefer alte mijloace de transport :D.

melcu
21-06-2006, 09:23 AM
Si la mine e aceeasi problema.. un fluierat enervant , la inceput facea doar la 1100 de ture , in orice viteza , acum s-a extins..in toate marjele de turatie .. De asemenea , cand calc pedala de ambreiaj pana la fund , se audea un fasait ca de lichide.. ca si cum ar fi cureaua tocita (pe care am schimbat-o) .. sincer , nu stiu ce sa fac , daca sa merg la un service.. mi-e frica sa nu "verifice" si sa spuna ca n-are nimic ,sau sa dau o gramada de bani si sa nu se rezolve .. am mai vb in stanga ddreapta , + ce am vazut pe forum aici - ori rulmentul de presiune , ori pompa de apa.. a mai patit cineva chestia asta ?

Alexandru
21-06-2006, 09:38 AM
este pompa de apa deoarece rulmentul de presiune este scos din uz atunci cand ambreiajul este apasat (adica nu lucreaza , ca sa nu fiu inteles gresit).Pompa de apa bulita face un zgomot specific usor de identificat

melcu
21-06-2006, 10:18 AM
si cam cat costa pompa de apa + manopera ? : ) aveti idee ?

contradiction
23-06-2006, 04:22 PM
Salut!
Am un 1,9d din 2001. Uneori cand merg cu ea putin subturata apare un tacanit, care se aude destul de tare, enervant si tine ceva vreme...dupa ce merg cu ea mai accelerata dispare. Zgomotul e prezent cand masina merge, nu cand stau la stop. Am vb la eurial, dar aia au tot felul de teorii, inclusiv ca sa ma duc cu ea cand are zgomotul...dar pina ajung la ei, sigur dispare:).
Pareri ar fi: tachetii, un injector.....etc. A mai patit cineva asa la masina? mersi!

Bebe
23-06-2006, 04:59 PM
Daca e un tacanit care apare sporadic, vezi ca e posibil sa fie de la AC. Nu stiu exact ce e, dar vezi cand opresti AC nu se mai aude. Nu am avut timp sa ma edific exact la mine, a aparut foarte rar si cand vreau sa vad de unde e, (ma refer ca am si timp de el) nu mai vrea sa tzacane. Apare foarte rar si e stresant. La mine se manifesta cam cum ai scris tu.

contradiction
23-06-2006, 05:03 PM
mersi de raspuns. poate sa apara si cand nu e pornit AC? Ca a aparut si cand nu aveam AC pornit. Mersi!

Bebe
23-06-2006, 06:08 PM
Am vorbit de tzacanitul de la mine. Posibil sa fie altul al tine. Sau si la mine sa fie la fel dar sa nu ii fi observat eu comportarea identica.

contradiction
25-06-2006, 01:21 PM
S-ar putea sa ai dreptate. azi iar a aparut si iar dupa ce am dat drumul la aer conditionat si l-am oprit.....

Sergent
26-06-2006, 03:55 PM
Aceasta problema o am si eu. Tacanitul apare chiar daca e pornit sau nu AC. Dispare atunci cand turatia trece de cca. 2100-2200 rpm.

dj joy
26-06-2006, 04:42 PM
E un sunet metalic sau mai degraba o vibratie?
Verifica si admisia de aer - sub aripa fata la sofer. La mine vibra si intra in rezonanta cu aripa...

mihail_001
26-06-2006, 07:06 PM
salut,
de cateva zile am sesizat un zgomot ciudat in spate. In prima faza am crezut ca era ceva in portbagaj care zdrancanea. Am verificat ulterior golind portbagajul si am observat ca zgomotul persista. Se aude ca si cum as avea un pietroi in portbagaj si zdrancane la denivelari. Nu face zgomot tare dar se aude. Am urcat-o pe rampa am intrat sub ea. Nu se vede nimic urat. Imi e teama sa nu fie puntea, am inteles ca 206 are problema la punte. ma poate ajuta cineva cu un sfat, in special cei care au avut probleme la punte.
Merci mult astept pareri.

contradiction
26-06-2006, 10:04 PM
Aceasta problema o am si eu. Tacanitul apare chiar daca e pornit sau nu AC. Dispare atunci cand turatia trece de cca. 2100-2200 rpm.

da exact. de la ce naiba o fi?:(

contradiction
26-06-2006, 10:09 PM
E un sunet metalic sau mai degraba o vibratie?
Verifica si admisia de aer - sub aripa fata la sofer. La mine vibra si intra in rezonanta cu aripa...

asa cum a zis si Sergent...dispare la o turatie mai mare.....

dj joy
27-06-2006, 09:14 AM
Pai daca e vibratie e normal sa dispara dupa 2000 ture - motorul merge mai "rotund"...

a_mic
27-06-2006, 09:20 AM
@contradiction: poate sa apara si din cauza fisurarii/ruperii unui tampon motor. Daca mergi in service, la verificare, te lamuresti desi, nu intotdeauna se vede cu ochiu' daca e fisurat. Cei de acolo isi dau seama numai din felul in care vibreaza motorul.

Yogi_307
27-06-2006, 10:08 AM
Defectul nu se vede ci se constata.Asa ca mergi la un service sa traga putin de ea si sigur vei gasi ceva defect.

contradiction
27-06-2006, 11:00 AM
@contradiction: poate sa apara si din cauza fisurarii/ruperii unui tampon motor. Daca mergi in service, la verificare, te lamuresti desi, nu intotdeauna se vede cu ochiu' daca e fisurat. Cei de acolo isi dau seama numai din felul in care vibreaza motorul.
n-are nici o legatura.....cu siguranta


Pai daca e vibratie e normal sa dispara dupa 2000 ture - motorul merge mai "rotund"...

nu e o vibratie de genul asta. care sa dispara doar ca motorul merge rotund...

a_mic
27-06-2006, 11:15 AM
n-am prea inteles chestia cu "siguranta". Am incercat sa dau o explicatie unui fenomen descris de tine. Tacanitul poate sa apara (dar, evident ca nu e obligatoriu) si de la miscari anapoda ale motorului in situatie in care perioada proprie coincide cu perioada indusa de rotatie, insotite de atingeri repetate intre doua elemente care n-ar trebui sa se afle in contact. La asta m-am referit. Daca e din sigurante (ca banuiesc ca la asta te-ai referit), sunetul e putin altfel in cazul unui contact electric imperfect si nu am inteles asta din descrierea facuta de tine zgomotului.

contradiction
27-06-2006, 03:20 PM
n-am prea inteles chestia cu "siguranta". Am incercat sa dau o explicatie unui fenomen descris de tine. Tacanitul poate sa apara (dar, evident ca nu e obligatoriu) si de la miscari anapoda ale motorului in situatie in care perioada proprie coincide cu perioada indusa de rotatie, insotite de atingeri repetate intre doua elemente care n-ar trebui sa se afle in contact. La asta m-am referit. Daca e din sigurante (ca banuiesc ca la asta te-ai referit), sunetul e putin altfel in cazul unui contact electric imperfect si nu am inteles asta din descrierea facuta de tine zgomotului.

motorul nu vibreaza in nici un fel mai ciudat decit in mod normal....sau nu intr-un fel sesizabil. mai ales ca atunci cand sta pe loc masina, nu mai face, deci nu am cum sa verific. nu e de durata, deci nu pot ajunge cu ea la service atunci cand face. se aude doar un zgomot, un tacanit tare. am observat ca apare dupa ce sa zic merg cu ea subturata putin. de ex, am pornit AC si am apasat mai incet pe acceleratie. am mers putin in a2a asa si a inceput sa se auda. nu e o de fiecare data la fel. zgomotul insa da.

me1234
27-06-2006, 05:34 PM
verifica cricul.
este fixat in roata de rezerva, si datorita vibratiilor s-ar putea sa se fi desprins din sistemul de fixare, de unde rezulta un zdranganit infundat.
succes!

mihail_001
27-06-2006, 05:40 PM
merci o sa verific si cricul. Astept totusi un sfat din partea cuiva care a patit-o cu puntea!!! Care sunt simtomele???!!!

a_mic
28-06-2006, 07:53 AM
no offence: vezi la reglement despre utilizarea "quote".
Ne mai gandim... poate dieselarii sa te mai lumineze...daca era benzinara, stiam sa te trimit direct la avans, cf. descrierii mai detailate de acum. Asa...:(

Bobby
04-07-2006, 04:40 PM
merci o sa verific si cricul. Astept totusi un sfat din partea cuiva care a patit-o cu puntea!!! Care sunt simtomele???!!!
Cu puntea se intampla cam asa: Rotile isi modifica unghiul de cadere deoarece se formeaza uzura pe bucsa in dreptul rulmentului care in combinatie cu apa scobeste efectiv in metal, se aud zgomote la gropi iar masina devine instabila.

Bebe
04-07-2006, 06:24 PM
mihail, eu am patit altceva, si se auzea un trancanit nashpa: a fugit unul din capetele amortizoarelor de pe bucsa si ajunsese pe capul surubului care tine roata. Astfel ca metal pe metal facea o trancaneala ceva de speriat. Pune pe cineva sa miste tare de masina in timp ce te uiti sub ea. Eu asa am descoperit. Si am intors doar bucsa, si de atunci no problem. La magazin mi-au spus ca nu vin bucse separat, si atunci la ce sa arunc amortizor bun? Verifica si asta. Dupa care, trancanitul mi-a reaparut, dar mai infundat. De data asta, mi se desumflase rezerva, si dupa ce am fost la vulcanizare, disparut si trancanitul asta. Ambele faze m-au trimis initial cu sursa zgomotului la punte, dar... nimicuri.

contradiction
15-07-2006, 10:52 PM
am descoperit..adica eurial sa traiasca. am fost la un test la eurial.(ce-i drept programat cu 2 sapt inainte)650.000.
e vorba de DOSEUR - MECANISM ADMISIE AER.costa 6,6 mil. adica o sa ma rupa...ma duc marti sa-l schimb...va spun ce si cum.

Bebe
15-07-2006, 11:59 PM
Vreau sa stiu cat de tare se aude tzacanitul cand stai langa masina cu motorul pornit si cand stai in masina cam din ce parte a bordului ti se pare ca s-ar auzi?

adu
16-07-2006, 12:03 AM
Am avut si eu un tacanit de genul asta dar a durat o zi. Am crezut ca e de la aerul conditionat, ventilator. Se auzea pe partea stanga a bordului. Ce poate fi? :unsure: Despre ce test e vorba la service?

contradiction
16-07-2006, 11:08 AM
testul se numeste, asa cum scrie pe factura, diagnoza electricitate. e vb de un test la motor. iti pun un calculator la masina si iti vad toate belele, care se pot vedea pe calc evident. se vad am inteles toti parametrii masini. zgomotul era ffffff puternic. enervant. bebe, nu puteam sa stau linga masina cand facea pentru ca in momentul in care masina nu se misca, nu mai era. doar in mers. zgomotul era ceva de genul: cand eram mic puneam la bicicleta o bucata de pahar de inghetata la roata sa se auda nu stiu cum..exact asa era zgomotul. si avea si momente cand tragea mai greu masina. eu zic sa faci testul asta, dureaza programarea, v-am spus 2 sapt. dar eu zic ca merita pentru ca toata lumea se da cu parerea dar putini se pricep. uita-te si pe forum aici sa vezi ce pareri are lumea despre orice, desi multi habar n-au.
si am mai avut o surpriza: la eurial sa fie cel mai mic pret la piesa asta. la ausburg mi-au cerut 10 mil, iar la unii care aduc piese si mai iau eu de la ei, 22o euro. Deocamdata ma numar printre cei care apreciaza Eurial, desi am vazut o gramada de pareri negative pe aici.

Bebe
16-07-2006, 11:28 AM
Dupa 2 teste pe computer care se cheama cum vrei, dupa 2 diagnosticari fara rezultat, pe care le-am platit si sa imi dea doua raspunsuri diferite (vezi sectiune cu baietii buni de la ideal auto bv) eu la service peugeot nu mai calc. eventual cand o sa am drum in Europa de vest sa mai calc pe la service Peugeot (daca n-oi vinde masina pana atunci). Zgomotul nu mi s-a mai manifestat demult si era doar cu aerul conditionat pornit. Se auzea undeva langa rezervorul de apa pt spalat parbrizul. LA al doiela test mi-au spus ca e defect blocul de indicatoare de bord. Nu mai intru in detalii ca ma enervez din nou si tin la nervii mei.

adu
16-07-2006, 08:11 PM
Anyway, se pare ca toate aceste "mici" anomalii care apar, raman spre rezolvare pe cont propriu. Am invatat lectia asta, cand dadeam fuga la service cu anumite probleme si "mi se propunea o revizie", drept raspuns.
@contradiction, sa ne mai tii la curent...

contradiction
17-07-2006, 12:56 AM
sper ca dupa marti sa fie ok:) va tin la curent...

contradiction
19-07-2006, 11:28 AM
gata! am schimbat si merge. se simte diferenta. masina trage mult mai bine si motorul merge mai rotund.

adrianm
20-07-2006, 08:04 PM
Unde este chestiunea si cum arata ?Seamana cu 1.4 HDI ?

tays82
07-08-2006, 06:17 PM
Cu cucsele de la amortizoare am avut si eu aceiasi problemă. S-a rezolvat tot asa, am întors bucsa. Am mai avut o problemă, la bara de torsiune, (daca dai roata jos se vede în spatele tamburului de frana) este o piesa, nu stiu cum se numeste, dar este în capatul puntii şi e prinsa cu un surub de 6, cu cap de 13. Ei bine surubul ala s-a rupt în punte iar piesa asat zdranganea de parca aveam cuie în jenti. A trebuit sa maresc orificiul, sa fac filet si am pus un surub de 10.

rzv74
08-08-2006, 08:13 AM
eu am avut probleme cu puntea spate. daca dadeai cu piciorul in roata se misca dubios. au fost rulmentii de la punte. vreo 120-130 ron bucata. asta s-a intimplat in decembrie. n-am mai avut probleme.

ciprian24
28-08-2006, 12:32 AM
am un 206 1.4 75cp benzina si atunci cand merg cu el scoate un zgomot mai rau ca un diesel.
am fost la service nu este rulmentul (sau nu stiu nici ei).
am ajuns la concluzia ca asa sunt masinile astea.:(

Bebe
28-08-2006, 01:10 AM
Cipriane, te dam noi cu zeci de masini ca sa iti aratam ca nu asa sunt masinile astea! Daca aia de la service sunt pe langa, nu avem noi si nici fabricantul Peugeot nici o vina! Citeste mai mult pe aici si vezi ca si noi suferim de pe urma faptului ca anumite service-uri Peugeot din Romania sunt la pamant. Dar nu blamam masinile, ele sunt bune, doar incercam sa evitam pe aceia care doar isi zic mecanici.

ciprian24
28-08-2006, 09:13 AM
asa este pentru ca imi pare rau dar masina arata excelent (este sh, 47000 km) motorul are demaraj dar zgomotul este infernal
am echilibrat rotile si test cu cei de la service peugeot dar degeaba.

BeeJay
28-08-2006, 10:38 AM
incearca sa identifici sursa zgomotului. se aude la ralanti sau la viteza?

ciprian24
28-08-2006, 11:28 AM
se aude numai cand masina merge (am oprit si motorul in mers si tot se aude) parca ar veni de la cauciucuri Goodyear 175-65-R14 82T motorul la relanti nu se aude deloc

BeeJay
28-08-2006, 07:17 PM
am ajuns la concluzia ca asa sunt masinile astea.:(
atunci ai ajuns la concluzia gresita. 206 nu e cea mai silentioasa masina din lume dar nici zgomotoasa nu se poate spune ca e. daca ai un cunoscut cu 206 faceti schimb de roti si vezi daca se pastreaza zgomotul.

liviu_redline
28-08-2006, 08:16 PM
vre-un rulment obosit sau o problema la un etrier sau sabot de frana care nu revine pe pozitie . . . acum nu te astepta si tu sa fie silentioasa ca un mercedes . . .

ciprian24
28-08-2006, 10:33 PM
la matiz nu auzi nimic nici la solentza..

nolo
29-08-2006, 02:11 AM
n-are cum sa fie de la roti (cauciucuri), mai ales daca sint de vara. e adevarat, cele de iarna cu profil inalt fac un zumzait la rulare, dar e usor de distins! trebuie verificat in primul rind la ce roata se aude - pe rampa - , si verificat apoi tot sistemul. poti sa ai chiar surpriza sa frece undeva vreun metal indoit in urma unei busituri. nu te lua dupa evaluari ochiometrice!

costyyy24
12-10-2006, 02:55 PM
Salutare. Am impresia ca se aude prea tare motorul cand o accelerez ...(e si benzina stiam ca sunt mai silentioase motoarele) :(( . L-a inceput am crezut ca este de la toba dar nu e sigur ... . Aveti idee cam ce ar putea fi?
Pe langa asta, nu reusesc sa scap de relantiul inconstant, am fost la eurial mi-au spus ca mi-au curatat nu stiu ce motoras, au schimbat filtru de benzina, la inceput a mers bine iar acum aceeasi problema.
Trebuie sa mai mentionez ca o data era sa raman fara benzina ...mai aveam un litru cred :naughty:

Papichullooo
12-10-2006, 06:00 PM
Asta este problema la toate 206. Si eu am 206 pe benzina, si motorul se aude destul de tare in masina.

rzv74
13-10-2006, 08:34 AM
motorul masinii mele uneori in acceleratie are un tacanit metalic. parca ar bate "avansul". de la ce-ar putea fi?

coyote
14-10-2006, 07:27 PM
@costyyy24: Pentru problema cu relantiul inconstant, incearca sa pui benzina de calitate si sa nu ajungi cu rezervorul gol. Stiu ca e greu, financiar vorbind :D, dar e mai sanatos asa. Despre zgomot... vino la o intalnire sa o auda si Nor, ca el isi da seama imediat daca e vreo problema.

iulic
19-10-2006, 09:26 AM
Problema cu ralanti-ul inconstant o am si eu, inca de la inceput (acum masina are 5300 km). Am fost la service si concluzia este: motorul functioneaza in parametri, calculatorul nu a inregistrat nici o eroare. S-a facut upgrade la softul calculatorului (de la versiunea .5 la .7).

Oricum, problema cu turatia la ralanti a ramas aceeasi, dar a aparut un ticait enervant. Acesta se aude cand sunt in masina si cand este la ralanti. Stie cineva ce o fi? Ar trebui sa ma duc pe capul lor? Problema este ca nu prea am timp sa satu in service.

Mentionez ca alimentez cu OMV Carrera 95. Am incercat si MOL 95, dar facea la fel. Nu am incercat benzina cu CO mai mare.

BouReaq
04-11-2006, 01:53 PM
Salutare
Am urmatoarea problema:
Ploua afara..masina inca rece..plec..iau o baltoaca ceva..in urmatoarele 10-15 sec se aude un sunet ciudat "un fel de scartait" ca o curea ...zgomot constant ca si intensitate.

Dau pedale in ambreaj ..plec usor ....fara acceleratie ..acelasi sunet
Servo: stanga total dreapta total sunetul nu dispare si nici nu se intensifica
Opresc motorul ..pornesc dinnou ..acelasi sunet..
Peste 10 sec sunetul dispare

Mentionez ca nu am scut ..sa fie oare apa pe cureaua de accesori? sau what?
Destul de deranjant totusi..mai are cineva problema asta

BV26CAT
04-11-2006, 02:35 PM
Si eu patesc acelasi lucru. La mine a aparut dupa ce am schimbat cureaua de accesorii, dar nu am schimbat si rola de la accesorii. Dupa aceea am observat ca daca motorul era rece si treceam printr-o balta se auzea un zgomot scartait in partea dreapta fata. Mi-am dat seama ca e de la curea si m-am dus la service unde am montat-o. M-am gandit ca nu e destul de stransa cureaua. Baietii de la service mi-au zis ca e stransa bine, si ca zgomotul e produs de rola pe care nu am inlocuit-o. Ciudat e ca inainte sa schimb cureaua puteam sa trec prin cate balti vroiam ca nu se auzea nimic. Si tot rola aia veche o aveam si atunci.

BouReaq
04-11-2006, 02:38 PM
Da exact, am uitat sa mentionez si la mine se aude tot in dreapta fata..
Problema e ca are abia 2500km..

Bebe
04-11-2006, 06:35 PM
Daca te uiti cu atentie pe langa roata din dreapta fatza se vede o rola de la servodirectie. Trecand prin apa au intrat niste stropi intre curea si rola si de la mizeria aia face asa. Ca sa stii despre ce vorbesc, vireaza dreapta si uita-te prin fata rotii cumva deasupra racoardelor de la pompa de stropit parbrizul, si vezi rola aia. Ce e de facut inca nu stiu pt ca mie nu mi s-a intamplat si nu am studiat problema, doar am vazut la alte Pug cu problema respectiva.

Papichullooo
05-11-2006, 12:34 AM
Si la mine se aude ceva de genul asta in partea dreapta. Am intrebat un mecanic de la Peugeot, este vorba de rola, si zgomotul a aparut la putin timp dupa ce am schimbat cureaua de accesorii. La mine dispare zgomotul dupa cateva minute de mers. Mentionez ca, cu geamurile inchise nici nu se aude. Are cine idee cat costa rola aia sau cum ii zice?

BeeJay
05-11-2006, 12:43 AM
cel mai probabil e cureaua de accesorii. se schimba intreg chitul la 60.000 km. daca mai aveti mult pana la 60.ooo km, schimbati-o din timp pana nu sar bucati din ea. problema apare si datorita faptului ca masina nu are scut si pot ajunge apa si tot felul de mizerii la chitul de accesorii.
sfaturi din experienta proprie. :((

Papichullooo
05-11-2006, 12:50 AM
Are 61200 km si am schimbat doar cureaua. Cam cat costa tot chitul de accesori?

BouReaq
05-11-2006, 11:42 PM
Eu am decat 2500km...imi ie ca ma duc la eurial..si o sa ma trimita aia acasa ..mai pierd si timpul aiurea..
Zgomotul asta nu apare mereu la ploaie..din 5 zile ploioase odata cand e motorul rece..:unsure:

BeeJay
06-11-2006, 12:10 PM
Are 61200 km si am schimbat doar cureaua. Cam cat costa tot chitul de accesori?
nu mai tin minte exact. La Trendo a costat in jur de 5 mil.
Pune-ti si scut ca e sfant. Cauta pe forum ca s-a mai discutat despre asta si poti afla cam cat costa sa ti-l pui.

Papichullooo
06-11-2006, 03:29 PM
Merci, mi-am pus scut de plastic, inainte sa se intample asta cu cateva saptamani.

tomi_ms
11-11-2006, 03:59 PM
La mine (1.4 HDi ) are un fel de sunet din prima zi. Cand motorul e rece, ceva suna de parca o bucata de hartie s-ar atinge de curea. Nu face urat, doar un sasait ritmic, in primul minut. (mai ales cand e frig afara) Inauntru nu se aude, ci numai din afara, daca stai langa botul masinii. Am fost la service dar pana atunci s-a incalzit si nu se mai auzea nimic. Au zis ca nu are nimic... Probabil nici nu are. Mentionez ca face asa fara ca A/C-ul sa fie pornit, deci nu e de la ala.

nrazvan
14-11-2006, 11:02 PM
Sal
Vreau sa cumpar un peugeot 206 GTI 2.0 136 CP
Am pornit motorul si se auzea un tacanit puternic la ralanti
Proprietarul mi a spus ca se regleaza supapele... am luat o de gluma
Aveti idee ce e?

turbojack
14-11-2006, 11:35 PM
...
Aveti idee ce e?....


tzacanit,pacanit,danganit,troscanit.....e greu sa dai un verdict on-line.
Daca esti hotarit sa o cumperi ,fa-i un test diagnoza,pt. evaluarea "reglarii" supapelor.

Nomercy
15-11-2006, 01:13 AM
206 gti = aprox 180 de cai esti sigur ca nu e 206 s16 ?

asterisc
15-11-2006, 02:24 AM
la 206-uri nu exista GTI. Fratii mai puternici sunt S16 (136HP) si RC(177HP).
Grija mare ca un fost coleg de forum a luat o teapa cu un S16, puntea spate fiind distrusa. Cel mai bine e cum sugera si turbojack, mers la tester!

nrazvan
15-11-2006, 10:59 AM
Ok Atunci e s16
Sa inteleg ca la pornire se "regleaza" supapele si se aude un zgomot mai puternic?
mersi

dragosvt
15-11-2006, 11:10 AM
Ok Atunci e s16
Sa inteleg ca la pornire se "regleaza" supapele si se aude un zgomot mai puternic?
mersi
La motoarele de pe S16 nu se regleaza supapele. Exista culbutori hidraulici care se regleaza din presiunea de ulei din rampa culbutorilor. Daca se aude un tacanit pana se amorseaza culbutorii nu e o problema prea mare. Acel tacanit nu tb sa persiste decat cateva secunde (max 2-3 sec). daca tacaneala persista atunci solutia optima e inlocuirea tuturor culbutorilor. Nu iti poti da seama ce culbutor scapa presiunea si incepe sa tacane. Partea nasoala e ca sunt 16 culbutori.
La tester nu iti poate spune nimic despre culbutorii hidraulici, acolo iti verifica doar componentele electronice de pe motor.
Intre motoarele de s16 si RC ar mai fi o varianta intermediara de 206 GTI de 180 cp, dar nu RC. Exista la Timisoara un 206 din acest model.

cataserban
15-11-2006, 02:58 PM
in completarea sussemnatului as adauga ca sub culbutori se afla mici pastilute,care de fapt "dau"un reglaj corect intre axa cu came si coada supapei.nenorocirea pleaca numai de la pornirea motorului,uleiul ajunge mai greu.merita efortul de a demonta capacele de la chiulase si sa arunci o privire,masoara cota camelor.

nrazvan
15-11-2006, 05:01 PM
Tacanitul dureaza pana cand se incalzeste motorul
Stie cineva cat costa schimbatul culbutorilor?

asterisc
15-11-2006, 05:27 PM
Pe ceva forumuri vecine se discuta problema asta, si una dintre solutii era folosirea unui ulei mai performant, vezi 0w40 sau 5w40.
Mult succes

a_mic
15-11-2006, 05:36 PM
Pe ceva forumuri vecine se discuta problema asta, si una dintre solutii era folosirea unui ulei mai performant, vezi 0w40 sau 5w40.
Mult succes
Nu cred in uleiurile mai performante in cazul dereglarii culbutorilor. Cred mai degraba ca se impune reglajul "la lera" intr-un atelier specializat. Asta ar fi una; a doua este ca exista posibilitatea ca unul din culbutori (sau poate mai multi) sa nu mai poata fi reglat. In acest caz se schimba NUMAI cel/cei cu probleme. Cat costa, nu stiu. Stiu doar ca aceasta operatie este insotita in multe cazuri si de schimbarea axei cu came care poate suferi modificari de cota ireversibile.

cataserban
15-11-2006, 08:55 PM
culbutorii hidraulici nu se regleaza la lera,pur si simplu se schimba.cat despre folosirea unui ulei mai performant,e fara efect.ordinea operatiilor ar fi,masurarea cotei axelor cu came,apoi se trece la culbutori si acele pastilute de care vorbeam mai sus,care daca nu au cotele indicate de constructor cu tolerantele de rigoare,pur si simplu se schimba.la culbutorii cu reglaj e altceva,aici nu-i loc de-ntors.razvan,strica 1-2impulsuri si prin telefon afli de la un service peuge "pretul de referinta".apoi iei si tu o decizie.atentie,schimbul lor implica manopera destul de elaborata.

a_mic
16-11-2006, 08:21 AM
@cataserban: n-am stiu ca cei hidraulici nu se regleaza. D-aia e bun forumul: mai invatam cate ceva ! :cheers:

cataserban
16-11-2006, 01:11 PM
:cheers: stai linistit,am spus-o la modul pacifist.toata viata avem de invatat

MaliBu
18-12-2006, 10:43 PM
Exista si S16 si GTI cu motorul de 2000 cmc - 136 cp (masini care s-au fabricat pana in 2004 si care nu au nici o legatura cu noul GTI RC de 180 cp). Intre S16 si GTI-ul vechi sunt cateva mici diferente la jante si la bord, in rest totul e cam la fel. Eu cred ca nu e nici o teapa... si eu am un 206 GTI din 2001, cumparat de la un dealer auto din TM si care a fost adus in septembrie din Belgia.
In legatura cu motorul care scoate zgomotul respectiv, ai mare grija, verific-o calumea la un service sau autotest bun. Tacanitul de la reglarea supapelor dureaza cam 2-3 sec. dupa ce dai contact, deci nu e normal sa se auda la ralanti.
Cam asa trebuie sa arate masina. (doar toba e schimbata), in rest totul e original:

MaliBu
18-12-2006, 10:50 PM
Interior

asterisc
19-12-2006, 06:26 PM
Conforma wikipedia:

In 1999 a 2.0 litre GTI capable of 210 km/h, and in 2003 a tuned version of the GTI called the Peugeot 206 RC (GTI 180 in the UK).

Mereu ma corectau colegii de forum ca nu exista GTI, ci doar S16 si RC.. asa am spus-o si eu.. mai departe.
Intr-adevar exista GTI.

dark2peu
21-12-2006, 01:54 AM
Salut

Sunt nou in acest forum.Am si eu un leu 206 1.4hdi 2005 si am cateva probleme daca puteti sa ma ajutati:

1) La pornirea de pe loc daca plec cu viteza ff mica..adica ushor ushor se aude un troncanit sub motor parca sau sub mine nu stiu ce sa zic. Daca plec cu turatie mai mare nu se aude deloc :( Nu stiu de la ce poate fii.

2) Am impresia ca pe dreapta spate se aude un troncanit dar numai la gropi.Ce poate fii?

3) Ultima revizie a fost facuta la reprezentanta(belgia)Am cartea service dar nu inteleg ce scrie.Doar la cati km a fost facuta.59660km. (in garantie era)
Acum am 62000km.Peste cat timp trebuie sa ii fac urmatoarea revizie?(la cati km)

4) Eu calatoresc mult in turcia.Acolo am vazut ca piesele pt TOATE tipurile de masini sunt cu 50% mai ieftine.Chiar si la peugeot.O curea de distributie noua de firma(nu fake`uri) este 50d euro. Fakeuri gasesti la 10 euro plin! :)
Ce credeti sunt bune?Ce marci sunt cele mai bune?

5) La cati km trebuie sa schimb cureaua de distibutie?

Multumesc mult pentru intelegere.

nolo
21-12-2006, 04:08 AM
1. pleaca cu turatie mai mare, macar 1700, ca altfel vibreaza motorul si strici tampoanele (daca nu cumva deja...)
2. probabil amortizorul
5 la vreo 75.000

a_mic
21-12-2006, 08:53 AM
3. copiaza ce e scris sau, daca nu se intelege, trage-o-n poza si pune-o aici
4. Bosch, Marelli... (completeaza cine mai stie)

bica
21-12-2006, 09:45 AM
Am un peugeot 206 hdi, motor 1997 cm3

1.Problema asta cu zgomotul la motor ar fi de la fulie din ce am mai citit pe acest forum, asta trebuie schimbata mereu?(cam la ce perioada?)
2.Iar cand bag cheile in contact se aprinde becul STOP rosu, iar cand pornesc motorul se stinge.Asa e normal sa fie?
Am o rugaminte, sa imi spuneti cad de grav poate fi, si daca se merita sa tin masina.in rest este impecabila nu are absolut nimik.

rara
21-12-2006, 09:50 AM
1. NU stiu :)
2. Asa e normal. Cat timp nu se aprinde in timpul mersului si ramane aprins nu ai de ce sa-ti faci probleme :)

bica
21-12-2006, 09:54 AM
contradiction spune ce ai schimbat la masina, exact cum se numeste si cat a costat manevra.

bica
21-12-2006, 09:55 AM
si eu am aceeasi problema la un 206 hdi de 1.9, un zgomot ciudat la motor, nu foarte puternic.A fost schimbata fulia, si tot se aude un pic...

roman_sn
21-12-2006, 10:26 AM
3. Eurial (reteaua de distributie si service Peugeot in Romania) recomanda revizii la un interval de 15.000 km.
4. Si masinile fabricate in Turcia sunt mai ieftine (nu chiar cu 50%) - vezi Symbol, Megane sedan, Corolla sedan (sau cum s-o chema) etc.
5. pentru Ro la 180.000km; pentru EU la 240.000Km

bica
21-12-2006, 10:29 AM
2.daca indradevar asa este, multumesc pentru sprijin

Yogi_307
21-12-2006, 11:46 AM
Curele CONTITECH
Role INA

dark2peu
21-12-2006, 01:18 PM
2 pareri...la 75mii si 180mii.... Care este ce`a corecta? (pentru cureaua de distributie)

a_mic
21-12-2006, 01:20 PM
2 pareri...la 75mii si 180mii.... Care este ce`a corecta? (pentru cureaua de distributie)
75k
Pai daca tot faci distributia la 75k ar fi absurd sa nu schimbi si cureaua.

dark2peu
21-12-2006, 01:24 PM
Deci stati putin. La distributie ce se schimba?Cureaua? Atat? sau si alte lucruri.Cat ajunge fara manopera?

a_mic
21-12-2006, 01:33 PM
curea, role intinzatoare,... e un kit de distributie. Nu stiu sa-ti spun exact cat costa dar, foloseste cu incredere functia "search" folosind cuvantul cheie "distributie".

seby
21-12-2006, 01:38 PM
La distributie se schimba cureaua si doaua role...la 307 se schimba la 120.000km...oricum e bine sa o schimbi pana la 90.000 km...

asterisc
21-12-2006, 04:40 PM
Buna,

am 206, 1.4e, 75cp, si 22.000km in bord. In ultimele 2-3 zile a inceput sa sune la relantiu un zgomot constant ca si cum fulia ar avea o deformare, sau asa ceva. Sau ca si cum ar trepida si ar lovi ceva. E sunet constant.
Cum pisc putin acceleratia, zgomotul dispare, desi se tureaza pana in 900 de ture. Deci fix la 800 suna asa.
In urma cu 1 luna am facut revizia tehnica, si nu au fost nici un fel de probleme.
Mentionez ca nu conteaza daca am AC pornit sau oprit, nu conteaza daca am ventilatorul oprit sau pornit.

Stie cineva ce poate fii ? Are sens sa merg in service?

ventura
21-12-2006, 04:51 PM
O idee ar putea fi rotorul de la alternator. Are un ax cu rulmenti in capete. E doar o idee..

a_mic
21-12-2006, 04:53 PM
si cred ca e buna... nu se verifica la revizie...

asterisc
21-12-2006, 04:58 PM
Acum trebuie sa intreb in continuare: poate avea efecte daunatoare?
De sarbatori o sa fac ceva drumuri si o sa fiu departe de civilizatie.
Masina e in garantie (are 1 an si 7 luni).
Ce imi recomandati?

la revizie a remarcat ca ceva fulie e suspecta, dar zicea ca nu sunt motive sa o schimbe inca. Daca crapa, ziceau ca or sa o schimbe pe garantie.

Dimineata, cand e rece, cum merge la 900rpm sau mai bine (la relantiu) nu se aude nimic. Mi-i si putin jena sa merg la ei, ca nu cumva sa nu faca si sa ma declare nebun :d

ventura
21-12-2006, 05:01 PM
Iti povestesc ce am patit eu la masina anterioara:

- rulmentii buliti, rotorul era descentrat si "rodea" din stator
- rezultatul = inlocuit si rulmenti si stator, care a fost bulit

asterisc
21-12-2006, 05:04 PM
@ventura: ala ar fii un efect de termen mai lung. Ma gandeam la ceva efecte mai imediate, de genul: pica alternator, si la 100km pica si bateria, si implicit masina nu se mai misca.
De fapt, intrebarea ar fii urmatoarea: merg la eurial inainte, sau dupa sarbatori :)

me1234
21-12-2006, 05:24 PM
Hai sa-ti spun eu care e problema: fulia de pe arbore! Am patit asa ceva, initial credeam ca e un sunet de injectoare. Rezolvarea a fost relativ simpla: cumparat fulie noua (aprox 500 ron)si inlocuit (maxim 30 minute-daca ai un mecanic bun). Cred ca ar trebui sa te duci cat mai repede la service, deoarece ai drumuri de facut, si daca sare fulia de acolo vei avea probleme, adica nu a/c, nu incarcare baterie, nu servodirectie, pa curea aceesorii.

asterisc
21-12-2006, 05:29 PM
@me1234: de asta imi era frica :((.
Multumesc tare mult @ventura, @amic, @me1234.
O ultima intrebare: pe garantie o schimba? Adica, nu e privita drept consumabil, nu ?

me1234
21-12-2006, 05:35 PM
nu e consumabil. o vor schimba pe garantie. dar mi se pare ciudat sa pice la 22.000 km... a mea a picat la 82.000. nu iti face griji, e o operatiune simpla, montarea efectiva dureaza maxim 30 min.

PS: sa ne tii la 220...

asterisc
21-12-2006, 05:39 PM
promit :thumbsup:

Bebe
24-12-2006, 09:41 PM
2. Posibil sa fi miscat amortizorul de pe surubul de la roata, e o bucsa la care se erodeaza marginile si permite sa miste bratul amortizorului. La mine rezolvarea a fost intoarcerea bucsei invers.

AdiRMG
29-12-2006, 12:20 PM
1. Este vorba de supapa EGR. Aceasta scoate ca un scartait/carait cand motorul merge la <2000 rpm. Ea functioneaza normal, doar ca face zgomot. Eu am schimbat-o de 2 ori pana acum si acum iar face zgomot.
Cauta pe forum si gasesti cum se deconecteaza. Am deconectat-o si eu o data dar am pus-o la loc cand m-am dus la revizie si de atunci nu am mai deconectat-o de lene. Motorul merge fara probleme (a se citi la fel) si fara EGR.

BeeJay
29-12-2006, 12:23 PM
Ce este supapa EGR?

rara
29-12-2006, 01:45 PM
E vorba de electrovana EGR? Da in "principiu" motorul merge la "fel". Am avut problema asta la Renault, am decuplat-o si eu, adica am scos mufa din ea caci m-am enervat sa schimb 2 intr-un an :(. Dar motorul NU MERGE la FEL. Adica depinde cum e blocata, in ce pozitie, existand riscul de a supraincalzi motorul deoarece ea recircula permanent gazele arse indiferent de regimul de functionare a motorului. Deci daca asta e problema sfatul meu e sa o schimbati :)
Eu am fost sfatuit de un mecanic sa o decuplez :((

AdiRMG
29-12-2006, 05:18 PM
Nu stiu la renault cum e, dar la 1.4 hdi (la 1.6 nu sunt 100% sigur) de la peugeot functia ei este de a reintroduce gazele nearse inapoi in motor la sub 2000 rpm. Cand face zgomot ea nu se blocheaza, iar cand opresti motorul (ca doar nu umblii la motor cu el pornit) ea revine in aceeasi pozitie chiar daca face zgomot, chiar daca nu face.

LE. Eu cand am avut-o decuplata am mers cam 1.000 km pana am cuplat-o la loc ca sa merg la revizie. De atunci am mai facut ~ 15.000 km (cu ea cuplata) si nu am nici o problema.

costyyy24
07-01-2007, 12:25 AM
Acelasi zgomot al motorului care ma exaspereaza. E un sunet ca si cum ar bate tachetii la o dacie. Prima impresie cand se urca cineva in masina mea e ca e foarte zgomotoasa pt. un benzinar.
Daca ma duc la Eurial, iar o sa imi zica probabil ca asa face ea in mod normal, dar nu cred ca se poate auzi asa un motor de pejo. nu da intreruperi insa e foarte zgomotos ...
Ce credeti ca poate fi? ... turatia sta bine, cu zvacul stau mai prost, ...:(

marius_varga
07-01-2007, 12:31 AM
@costyyy24: Pentru problema cu relantiul inconstant, incearca sa pui benzina de calitate si sa nu ajungi cu rezervorul gol. Stiu ca e greu, financiar vorbind :D, dar e mai sanatos asa. Despre zgomot... vino la o intalnire sa o auda si Nor, ca el isi da seama imediat daca e vreo problema.
Tudorica, nu il angajeaza oare Eurialul pe Nor pe post de tester electroacustic?:) :blink:
Ca am impresia ca si tu ai mai mare incredere in el decat in sculele Eurialului!
Nor motronic 2.0!:P

turbojack
08-01-2007, 02:42 AM
....
Nor motronic 2.0!:P


...full option... :P
Ridem,glumim,insa o ureche de cunoscator face mai mult decit un dulap de scule sofisticate....va zic io...:naughty:

a_mic
08-01-2007, 06:00 PM
@costyyy: cati km are masina ?

75NOR
08-01-2007, 06:33 PM
oameni buni, nu va alarmati.

si al meu face: la rece in primele 3 minute se aude la ralanti un tacanit pe care il identific chiar in spatele motorului, chiar intre motor si compartimentul interior, langa peretele despartitor.

la mine acolo se intalneste aerul - admisia - cu benzina, intra o groaza de fire pe acolo. E unitatea de management al motorului in cutiuta aceea dreptunghiulara.

In poza atasata am incercuit-o cu rosu.

Nu sunt tachetii. Am pus urechea pe motor, chiar in spatele busonului si am ascultat. Daca erau tachetii se simtea bataia in plastic.

Dupa vreo 2 minute la ralanti, zgomotul devine imperceptibil, se aude ca si cand doua varfuri de ac se ating unul pe altul.

In mers este insesizabil.

Cu ralanti-ul la cald am si eu o mica variatie. Pe turometru este aproape insesizabila miscarea acului, dar daca asculti motorul, sau asculti la toba auzi o variatie foarte fina. Este FIREASCA aceasta variatie, nu are rost sa faceti caz de ea.

Voi ati ascultat vreodata un motor benzina de BMW sau Porsche la ralanti? Acea mica vibratie ii da o savoare deosebita.

Mie mi-a facut din prima zi, acum are 23 500km si functioneaza impecabil si trage fara cusur.

Un motor are probleme cu adevarat in momentul in care are variatii de ralanti de peste 100rpm sau intrerupe in plina sarcina, la peste 4000rpm.

Nu va mai alarmati degeaba.

La fel face si 1.4 benzina si 1.4 16v benzina si 2.0 benzina.

Cat despre benzina, alimentez NUMAI cu rompetrol 95 de cand am masina si sunt foarte multumit.

La revizia de 1 an am pus-o pe tester la Otopeni si toti parametrii sunt in ordine

costyyy24
08-01-2007, 09:53 PM
ok m-ai linistit putin, eu daca am trecut de la dacie la pejo de curand, ma impacientez la orice sunet la motor. Mai ales ca masina e sh si nu stiu in ce conditii a fost rulata 40k. acum am 58 k .

bya
08-01-2007, 09:55 PM
ok, m-am linistit si eu :)
dupa ce am avut problme cu un injector (pe care mi l-au inlocuit pe garantie), nu a mai facut o cateva zile apoi a inceput iar sa se auda acel tacanit
doar ca inainte facea doar cand era motorul rece, acum se aude mereu

costyyy24
08-01-2007, 09:57 PM
Oricum o sa fiu si mai linistit dupa "verdictul" de la o intalnire pejo. Pacat ca sunt privat de carnet o luna ... de daca imi place viteza si n-am rabdare sa stau in coloana ... . Ma tracteaza cineva pana la casa poporului sambata ? :))

Bebe
09-01-2007, 06:37 PM
Fara carnet nici la "cravata" nu ai voie :D

kivu
19-01-2007, 03:43 PM
Salut,

De vreo 3-4 zile am probleme cu masina. Cand pornesc masina si motorul este rece imi trepideaza foarte rau de parca ar fi o dacie in 3 bujii. Acest lucru se intampla doar la relanti, daca accelerez nu mai trepideaza. Dupa ce se incalzesete motorul (in 2-3 minute) nu mai trepideaza, in schimb daca o turez cam pe la 1000 rpm si o tin la nivelul asta de turatii incepe si trepideaza la fel ca atunci cand motorul este rece.
Nu prea ma pricep la mecanica si ma tem sa nu se intample ceva mai grav.

Va rog daca ma puteti ajuta cu ceva pareri.
Multumesc.

pufiman
19-01-2007, 04:45 PM
Din cate scrii tu nu ar fi nimic in neregula cu masina.
Problema ta consta in faptul ca nu stii la ce turatii sa tii motorul(min 1750).
Cauta in threadul de consum 206 diesel si o sa aflii turatiile intre care trebuie sa fii.

Yogi_307
19-01-2007, 05:20 PM
Verifica intai bujiile incandescente.Daca gasesti arse , inlocuieste-le si vezi dupa aia.Recomandat este sa le inlocuiesti toate cam la 3 ani odata.

kivu
19-01-2007, 05:54 PM
Din cate scrii tu nu ar fi nimic in neregula cu masina.
Problema ta consta in faptul ca nu stii la ce turatii sa tii motorul(min 1750).
Cauta in threadul de consum 206 diesel si o sa aflii turatiile intre care trebuie sa fii.

ceea ce am spus eu nu are nici o legatura cu turatiile la care trebuie sa folosesc masina. daca citesti mai atent ai sa vezi ca problemele apar mai ales cand masina este la relanti (nu stiu daca se scrie asa), deci nu este turata.

Multumesc

cristic
19-01-2007, 09:26 PM
Pe langa bujii ai putea verifica si fisele, poate este una intrerupta.

turbojack
19-01-2007, 10:49 PM
Pe langa bujii ai putea verifica si fisele, poate este una intrerupta.


E diesel totusi...;) .
Filtru motorina murdar (eventual apa),motorina de proasta calitate,astea ar fi cauzele cele mai simple si mai putin costisitoare.Din fericire nu ai volanta elastica deux-pieces (sper sa nu gresesc) care sa dea vibratii ,fiind "pe duca".
Recomandare calduroasa: fa-i un test diagnoza ca asa putem ghici pina miine.

kivu
20-01-2007, 09:59 AM
am fost azi de dimineata la un mecanic zic eu priceput, mi-a spus ca mai mult ca sigur am probleme cu un injector. O sa ma programez la un "nene" care cica e specialist in asa ceva si o sa vedem care e de fapt problema.
O sa va tin la curent.
Multumesc ptr raspunsuri !

kivu
22-01-2007, 03:29 PM
A fost cineva la Total Diesel Service ? (http://www.dieselservice.ro/contact.html)
Mi-a recomandat cineva acest service si as fi curios car ar costa o diagnoza la sistemul de injectie.

lionica
22-01-2007, 04:52 PM
@turbojack : gresesti, la 206 Hdi volanta este deux - pieces . a schimbat-o mandea tocmai pe considerentul ca sa auzea un zgomot ciudat la motoras .

turbojack
24-01-2007, 12:08 AM
@turbojack : gresesti, la 206 Hdi volanta este deux - pieces . a schimbat-o mandea tocmai pe considerentul ca sa auzea un zgomot ciudat la motoras .


Tocmai de aceea spuneam "sper sa nu gresesc".
Sint toata ziua sub masini si ma omoara.
Daca deschid doua capote ,aceeasi marca,acelasi an de fabricatie,acelasi motor ,gasesc totusi altceva sub capota.:((
Mai spuneam pe undeva: masinile astea noi incep sa devina un cosmar pentru mecanici.Saptamina trecuta am schimbat un alternator la un A170 in 5 ore.:rant: :wallbash: .Pe vremuri faceam orice masina bucati, in timpul asta.
Nu va necajiti prea tare cind mecanicii nu dau de cap la problemele masinii voastre.Toate se rezolva in timp,pozitiv sau negativ.;)

75NOR
24-01-2007, 11:48 AM
@turbojack: pai avand in vedere in ce pozitie e motorul la A klasse, eu zic ca ai facut o treaba buna ;)

alias
24-01-2007, 12:48 PM
si pana sa schimbi tot motorul piesa cu piesa verifica daca nu cumva ai un tampon rupt. de multe ori cauzele sunt mult mai simple decat par.

toate bune

cristic
24-01-2007, 03:09 PM
E diesel totusi...;) .


Da, scuze, nu m-am uitat ce motor este :blush: Eu am avut ceva foarte asemenator la vechiul Cielo care s-a rezolvat prin schimbarea fiselor.

bica
29-01-2007, 03:10 AM
Salutare oameni buni, am un peugeot 206 HDI, de 90 cai, motor 1997.
Am o problema cu un zgomot ca un vajait, asta se intampla doar cand pornesc masina de dimineata cand este rece.Dupa vreo 5 minute de mers cu ea cand se incalzeste nu se mai aude nici un sunet....
De la ce poate fi, poate ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri sau o solutie ceva
Multam frumos

bica
03-02-2007, 07:18 AM
Salutare oameni buni, am un peugeot 206 HDI, de 90 cai, motor 1997.
Am o problema cu un zgomot ca un vajait, asta se intampla doar cand pornesc masina de dimineata cand este rece.Dupa vreo 5 minute de mers cu ea cand se incalzeste nu se mai aude nici un sunet....
De la ce poate fi, poate ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri sau o solutie ceva
Multam frumos

Doc
03-02-2007, 10:42 AM
Ar trebui sa fie un zgomot de curea...verifica cureaua de accesorii.

bica
03-02-2007, 04:39 PM
pai si atunci cum iti explici ca e curea, atunci cand se incalzeste nu se mai aude deloc...

sesam
03-02-2007, 08:25 PM
pai si atunci cum iti explici ca e curea, atunci cand se incalzeste nu se mai aude deloc...
Cind se incalzeste cureaua ii creste aderenta pe fulie si deci nu mai patineaza. Plus ca dupa citeva minute de functionare a motorului nici alternatorul nu mai incarca puternic bateria.

turbojack
03-02-2007, 09:20 PM
Salutare oameni buni, am un peugeot 206 HDI, de 90 cai, motor 1997.
Am o problema cu un zgomot ca un vajait, ...


Vajait sau fluierat?
Daca fluiera este curea de accesorii (se rezolva prin reintindere sau schimbare) .Cind cureaua fluiera-shuiera, patineaza ,cea ce va duce la distrugerea ei.Ungerea cu "diverse" ,nu este o solutie,doar va accentua distrugerea curelei.

bica
06-02-2007, 10:38 PM
cureaua asta de accesorii este una si aceeasi cu, cureaua de distributie?
daca asa este ams a merg sa schimb tot chitul de distributie.

Doc
06-02-2007, 11:02 PM
Sunt separate. Cureaua de accesorii antreneaza compresorul si alternatorul.

bica
06-02-2007, 11:54 PM
ok, atunci am sa schimb cureaua de accesorii, ai idee cam cat o sa coste?

Darius
07-02-2007, 02:37 AM
Eu am schimat-o la revizia de 40.000 km si a fost un milion, un milion si ceva... Bafta!

Doc
07-02-2007, 03:18 AM
Cureaua costa in jur de 800.000 lei iar cu manopera ajunge la 1.5 mil.

un_unreal
07-02-2007, 09:44 AM
Salut,am o problema la motor.Mai exact, se aude un tacanit ( si nu la volan :) ) , in partea dreapta a motorului; acest zgomot dispare proportional cu turatia motorului,dar peste 2 mii de ture.Daca o turez in aceasta plaja 1-2 mii de ture, se aude din ce in ce mai tare. Incercand sa descriu sunetul, as putea spune ca se aseamana foarte bine cu tacanitul de tacheti, dar putin mai accentuat.Am verificat cureaua de acolo ( nu stiu de la ce este, distributie cred ) si este intinsa, un amic crede ca ar putea fi ceva desprins, desfacut. Vreo parere cineva?
Multumesc

TM-78-ILY
07-02-2007, 10:24 AM
@un_unreal, verifica capacul din material plastic al motorului, si/sau vasul de expansiune, este posibil ca din cauza vibratiilor la relanti, sa intre in rezonanta. Eu am vazut in cazul meu capacul motorului vibreaza destul de tare, existand posibilitatea sa atinga alte componente (aflate sub el) in acest timp!
De cele mai multe ori cauzele si rezolvarile multor probleme sunt simple, insa noi tindem sa complicam lucrurile!

un_unreal
07-02-2007, 12:21 PM
@un_unreal, verifica capacul din material plastic al motorului, si/sau vasul de expansiune, este posibil ca din cauza vibratiilor la relanti, sa intre in rezonanta. Eu am vazut in cazul meu capacul motorului vibreaza destul de tare, existand posibilitatea sa atinga alte componente (aflate sub el) in acest timp!
De cele mai multe ori cauzele si rezolvarile multor probleme sunt simple, insa noi tindem sa complicam lucrurile!


am verificat ce ai spus, fara rezultat.Se pare ca sunetul este din motor.Ma duc la Pejo sa vad .....vineri sunt programat, va spun atunci ce este.

dede
08-02-2007, 11:36 AM
am un pejo din 90' si de la un timp se aude o bataie la motor si nu mai are puter , a devenit puturoasa . este pe benzina , ce credeti ca ar putea fi ????
nu prea ma pricep pentru ca an avut dacie inainte

nolo
08-02-2007, 01:48 PM
@dede: verifica in primul rind bujiile

Partner
08-02-2007, 02:38 PM
Poate te ajuta ce e aici:
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?p=80258#post80258

gfschinkel
09-02-2007, 03:43 PM
Hi,

De saptamana trecuta am devenit membru pe acest forum. Pana azi mi-am petrecut timpul citind post-urile si pot spune ca am aflat f multe lucruri noi.
Sunt de 2 ani posesorul unui 206SW XS - HDI 2.0 si pana acum ma declar multumit. Toate bune, insa de ceva timp am sesizat ca odata pornit motorul, se aude un zgomot scurt, metalic din partea dreapta a motorului. Zgomotul se repeta la intervale destul de mari. Stiu ca raspunsul cel mai bun il pot avea ducandu-ma la un service, dar parca as avea nevoie de niste pareri competente care sa ma pregateasca pt ce va urma.
Va multumesc!

un_unreal
09-02-2007, 04:48 PM
Deci, sa va zic ce mi-au gasit:

1.fulie motor uzata
2.Curea accesorii uzata
3.rola accesorii uzata
4.rola intinzatoare uzata



Am fost la cateva magazine cu piese de import pentru a afla un pret estimativ.

si: 1 - 510 Ron
2 - 52.50
3 - 110
4 - 180

Ce parere aveti de preturi?


La reprezentanta:
Preturile nu includ TVA.
1. fulie - 435
2. curea - 54
3. rola ghidaj - 120
4. rola intinzatoare - 212

TM-78-ILY
09-02-2007, 05:11 PM
Scuza-mi curiozitatea, cati km ai de cand ai masina, sau numarul de ani?
Ma gandesc ca, o curea este normal sa se uzeze intr-un interval mai scurt decat fulia (roata de curea) respectiv rola intinzatoare. Prea s-au dus toate deodata!

un_unreal
09-02-2007, 05:42 PM
Scuza-mi curiozitatea, cati km ai de cand ai masina, sau numarul de ani?
Ma gandesc ca, o curea este normal sa se uzeze intr-un interval mai scurt decat fulia (roata de curea) respectiv rola intinzatoare. Prea s-au dus toate deodata!


120.000 km este din 2003

Si nu cureaua cica ar fi de vina, ci fulia care fiind uzata se blocheaza.De acolo a plecat tot; asa mi-au spus.

nolo
09-02-2007, 11:08 PM
ai cumva AC pornit? de obicei se aude cind cupleaza compresorul. s-a mai discutat problema.

gfschinkel
09-02-2007, 11:22 PM
Intr-adevar am AC pornit... O sa caut thread-ul vechi pentru detalii...
Multumesc!

nolo
10-02-2007, 01:09 PM
nu-i asa vechi, mnu mai mult de doua saptamini. tot de la AC era. opreste AC si observa din nou. zgomotul e ceva normal, daca e de la compresor.

turbojack
11-02-2007, 04:14 AM
..... zgomotul e ceva normal, daca e de la compresor.


Daca este corelat cu pornirea compresorului este destul de normal (un fel de clantzanit metalic).Daca nu,sint etapele premergatoare distrugerii fuliei motor."Un ochi" avizat poate da un pronostic mult mai bine la fata locului.

geee
11-02-2007, 05:20 PM
salut.
eu am un 206 pe benzina si la mine se aude la fel de rar, chiar dc am clima sau nu pornita!nu stiu de la ce este dar in rest e ok...

TM-78-ILY
12-02-2007, 10:51 AM
"Clantanit" fromos termen, eu am un 1.4 HDI, de 7 luni, si pot sa va spun ca acest zgomot, sau ceva similar apare im momentul cuplarii AC. Este vorba de ambreajul electromagnetic al compresorului de AC, abreiaj care este cuplat o data cu actionarea butonului AC, respectiv decuplat din acelasi buton, sau cand temperatura a ajuns la un anumit prag. Deci asa cum spuneti "sporatic" sau "periodic". Nu este motiv de ingrijorare!

adrianm
25-02-2007, 03:20 PM
Spune-mi te rog daca ai rezolvat.Daca da cum, daca nu, vezi si http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=2376
Stiam ca fulia poate fi stramba/descentrata si atunci intradevar uzeaza cureaua.
Dar cum sa se blocheze fulia ? Cu vibrochen cu tot ?
Cureaua nu ar tzacani.Ar scoate alte zgomote dar nu tzacanituri.Pare aceeasi problema ca la mine sau kivu (si probabil la multi altii ale caror urechi inca nu sesizeaza).
Oricum aici suntem OT un_unreal pt ca in topic era vorba de zgomot la motor benzina.
@dede verifica bujii/fise

Dic84
25-02-2007, 04:03 PM
ce pot sa zic eu(ca posesor de 307 nu de 206) ca fulia tre sa se schimbe separat.nu are cum sa se schimbe cu tot cu arbore.

un_unreal
07-03-2007, 09:38 AM
Am rezolvat problema.Mi-au schimbat piesele mai sus mentionate; adica(fulie motor,curea accesorii, rola intinzatoare,rola ghidaj).Lucrarea a durat cca 40 min.De cand am schimbat aceste piese motorul este mult mai silentios.Tacanitul este produs de una din role(nu mai stiu care din ele).Mi-au spus ca fulia se blocheaza, aceasta avand un fel de ambreiaj incorporat si daca nu o schimbi la timp ies niste tablite din ea care iti pot aduna distributia.Faza cu tablitele am vazut-o , cand au dat fulia jos, intr-adevar erau niste aschii metalice care ieseau din ea. Cureaua nu era uzata mult, dar daca tot am umblat acolo, am schimbat-o; practic inlocuit kit accesorii.Mai multe detalii tehnice nu cunosc; nu prea ma pricep la mecanica :)

pufiman
13-03-2007, 02:47 PM
Si care au fost costurile pentru operatia asta?

BouReaq
17-03-2007, 11:10 PM
Sa ma bag si eu in discutie :unsure:
Si eu am un zgomot ciudat, in treapta 1 sau 2 de viteza, cand masina sta la relanti..si accelerez usor..aud un zgomot metalic, ca un cui care ar zgaria pe ceva de fier..
Daca iau picioru de pe acceleratie ..sunetul dispare, si daca o acelerez mai mult sunetul diapare iar, probabil din cauza galagiei..
Sunetul nu apare mereu ..ci "cand are chef"
Am fost la Eurial logic ca nu sa auzit nimic...:((

206 1.4 benzina 7400km..
Sugestii?

Luizianna
04-04-2007, 09:31 AM
Am un 206 HDi, la 2.0, 90CP, luata second la 86.000, iar acum am 104.000km. Acum cateva zile mi s-a parut si mie ca aud un zacanit la stat pe loc, v.1 si v. 2. La service mi-au spus baietii ca nu are nimic, eventual un inceput de uzura a fuliei, dar ca pot sta linistita pana nu se aude pregnant. Asta in conditiile in care numai piesa respectiva costa in jur de 4-5 mil. Intreb aici cunoscatorii: trebuie schimbata piesa respectiva, sau mai astept...? Oricum in 2 -3 saptamani ajung si la revizia generala.

Doc
04-04-2007, 10:15 AM
Pai nu putem sa iti spunem cu siguranta daca trebuie schimbata sau nu pana nu auzim masina. E posibil sa fie nevoie de schimbarea ei imediat sau poti merge cu ea asa inca 2000-5000 km.
Ai idee unde se aude?? In ce zona mai exact?

Luizianna
05-04-2007, 10:03 AM
Acum parca nu se mai aude, dar nu era un zgomot puternic. Doar ca nu "torcea" cu glasul ei obisnuit:rolleyes: . Oricum, venea din zona motorului. Am sa astept revizia...

asterisc
05-04-2007, 12:24 PM
Probabil e aceiasi problema care o am si eu. Suna doar la relantiu si dupa ceva timp de mers in sarcina. La mine au identificat problema ca fiind cureaua de distributie sau o rola la distributie.

PieCe
05-04-2007, 11:31 PM
206 1.4HDI, noiembrie 2006 (luat de nou), 14000 Km.
De ceva timp, de pe la 9K-10K km se aude undeva in partea din fata, un trocanit (nu ma intrebati ce fel de troncanir pt. ca e pur si simplu un troncanit). Se aude in momentul cand pornesc de pe loc fara sa turez foarte tare motorul sau cand merg fara sa pun piciorul pe acceleratie ( viteza 1 sau 2). Are cineva idee ce poate fi?.

turbojack
06-04-2007, 12:28 AM
Cind treci prin gropi se aude,sau doar la plecatul de pe loc,sau la lasatul masinii la liber,sau la frinare? Sint diferente intre toate astea,la sunet?

PieCe
06-04-2007, 12:08 PM
Ai dreptate. Se aude si la gropi sau denivelari. La franare nu se aude. In schimb se aude si daca o lasa libera in viteza pe suprafata aproximativ plana. La plecarea de pe loc se aude in special daca nu turez motorul in momentul cand ridic putin piciorul de pe ambreiaj.

Dic84
06-04-2007, 12:29 PM
se poate sa fie bieleta anti-ruliu.ai luat gropi mai tare cu ea?zgomotul e specific unor borcane care se lovesc intre ele?

sorinok
06-04-2007, 10:04 PM
La mine se aude un zgomot la puntea spate in special pe partea dreapta, cind trec peste denivelari, nu stiu asa este la 206 .....masina asta e plina de surprize.
Mentionez ca am doar 2200 km si majoritatea sunt facuti in oras.Sper sa nu fie ceva la amortizor, oricum saptamana viitoare ma duc cu ea in service la vizita intermediara. Sunt curios ce o sa-mi spuna cei de la service, pentru ca am o lista de o pagina cu ce ''problemute'' sunt la masina asta.

sorinok
06-04-2007, 11:46 PM
1. Care Imagine?
2. Se aude troncanit la gropi mai ales, dar si daca merg pe un drum mai nasol
3.Pfff daca face asa de la 2200 km ce sa mai zic pe la 50000.

turbojack
06-04-2007, 11:50 PM
.... Se aude si la gropi sau denivelari...


Este bieleta antiruliu,bara aproximativ verticala din poza ,ce leaga bara de torsiune si telescopul.

turbojack
06-04-2007, 11:56 PM
1. Care Imagine?
3.Pfff daca face asa de la 2200 km ce sa mai zic pe la 50000.


Am avut o eroare la edit...:(
Verifica daca nu cumva bancheta din spate face zgomotul respectiv,la inchiderea de sus a spatarului.

sorinok
07-04-2007, 12:05 AM
Am verificat si bancheta. Bine din ce scriu si ceilalti aici, spun ca suspensia la 206 este mai rigida si nu e asa confortabila.
Pacat de masina, este super frumoasa si daca e mai batranica, dar nu sau chinuit sa o imbunatateasca cu nimic

Dic84
07-04-2007, 12:30 PM
cei ce au bielete antirului de schimbat...nu va faceti griji ca nu costa o avere.eu am dat pe ele 160RON.ma gandesc la 206 sunt mai ieftine.DAR NU LA EURIAL...:)

sorinok
07-04-2007, 10:11 PM
eu sper sa nu platesc nimic, masina e in garantie si am foarte putini km. Daca cei de la service fac figuri exista si pentru ei opc. Nu cred ca e normal ca dupa 2200km sa aiba asemenea probleme si sa zica ca eu sunt de vina.....vai de ei :)

PieCe
13-04-2007, 12:46 PM
Am descoperit ca acelasi zgomot se aude si cand virez pe loc, indiferent de directie. Mai mult, cand virez la maxim spre stanga, incepe sa scoata un zgomot pe care nu prea pot sa-l descriu. Cand virez maxim la dreapta nu se aude.

rzv74
19-04-2007, 06:27 PM
cand volanul nu este drept, in viraje, (chiar foarte putin miscat volanul) se aude un fluierat? de la ce poate fi? cand merg drept nu se aude.

kukylica
19-04-2007, 09:12 PM
Controleaza nivelul lichidului din pompa de servo, s-ar putea sa fie mai mic.

maryusdanyel
20-04-2007, 12:49 PM
eu 50000 de km si pana acum nu am auzit nimik suspect:) ce-i drept merg shi cu muzica tare,dar parca incep sa imi fac griji ca vad foarte multi utilizatori cu aceasta problema....la eurial nu are rost sa sper ca daca nu le zic eu c sa faca....oricum nu prea am inteles ce-i cu valva asta

sebastianjercan
20-04-2007, 01:02 PM
eu cred ca solutia de compromis este sa se gaseasca supapa cu zgomotul cel mai mic. Am schimbat-o de 5 ori, o mai schimb odata luni dar deja mi-am pierdut orice speranta de a gasi una fara probleme.

rzv74
21-04-2007, 09:36 AM
zgomotul apare numai in mers.
ma gindeam sa nu fie vreun rulment ceva

kukylica
21-04-2007, 11:31 AM
Mi se intampla si mie dar numai cand brachez maxim. Initial se auzea mai tare, dar dupa ce am completat nivelul in pompa servo s-a diminuat.

Dic84
21-04-2007, 08:18 PM
Mi se intampla si mie dar numai cand brachez maxim. Initial se auzea mai tare, dar dupa ce am completat nivelul in pompa servo s-a diminuat.
aia cu bracatul e alta poveste.e normal sa faca zgomot cand brachezi la maxim.asa fac toate.asa ar trebui sa faca.

lowprofile
24-04-2007, 11:27 AM
si eu am acelasi "fluierat". dar numai atunci cand virez catre stanga. ma gandeam si eu la rulment, dar se poate sa fie si discul de frana mai uzat pe acea parte si sa atinga placutza mai aiurea...nush ce sa zic. trebuie verificat oricum

banderas
30-04-2007, 12:42 AM
am si eu o chestie d-asta cred, cand virez stanga sau dreapta (nu trebuie neaparat sa rotesc volanul, e de ajuns doar sa tin un pic tras de el) se aude un fasait dinspre motor, nu stiu ce e dar o sa ma duc cu ea la service sa vad ce zic aia

adytzu
30-04-2007, 08:33 AM
Iar o luati de la capat?
S-a discutat subiectul asta de vreo 3 ori pana acum. E pompa de servodirectie si asa se manifesta ea. E suficient sa ridicati capota cu motorul pornit si sa trageti (sau sa puneti pe altcineva sa traga) stg-dr de volan. Daca totusi suieratul ala e mult prea puternic si mai e si asezonat, ca sa zic asa, cu o greutate in invartirea volanului (mai greu ca de obicei) e posibil sa fie nevoie de o pompa noua. Este boala lor, din fabrica, si nu aveti ce-i face.

banderas
30-04-2007, 11:19 PM
aa, deci nu ar fi nici o problema sa fasaie asa, "asa e normal" :D (vorba baietilor de la eurial). Oricum o sa ii intreb si pe ei, si daca se poate sa imi arate si la alte masini daca face la fel ca sa pot sa fac o comparatie ...

adytzu
01-05-2007, 10:31 AM
Da, asta nu e rau, sa faci o comparatie. Dar, ti-am spus, daca nu ai probleme cu rotitul volanului, adica se invarte la fel de usor ca la inceput, nu-i nici o problema. Daca, insa, simti ca directia s-a intarit fata de cum era pana acum, e posibil sa fie o problema cu ea. Nu stiu cat costa la Eurial, dar la Citroen m-a costat acum 3 ani, vreo 9 mil. cu tot cu montat (exact aceeasi pompa ca doar fac parte din acelasi grup PSA, nu?).

MrRadu
03-05-2007, 08:26 PM
Am si eu un Peugeot 206 1.4 HDI
As avea si eu o problema.
Cand plec de pe loc si iau viraj dreapta maxim se aude un fluierat la roata dreapta, un suierat ceva de genu. Asta se intampla doar cand plec de pe loc si virajul e dreapta maxim, nu stanga si nici dreapta nefiind maixm.
Masina are vreo 60 000 km.
Problema e ca pana acum vreo 5000 km nu facea asa.
Am mers la dealerul Peugeod de aici de la mine, am luat un inginer de acolo si am mers cativa km cu masina, conducand el.
A auzit si el acel fluierat dar a spus ca nu e nimic si ca asta poate fi de la anvelope. Atunci aveam niste jenti de tabla, cu anvelope de iarna Yokohama, laute tot de la ei de la Peugeot .
Nu imi mai aduc aminte daca fluieratul a inceput dupa ce am schimbat rotile sau inainte, dar poate fi si cum au spus ei de la roti.
Cauciucurile nu erau noi, le am de acum 2 ani, dar nu sunt uzate nici acum.
Astept sa schimb sapt asta si jentile si cauciucurile ( iau unele noi) si sa vad daca mai face sau nu .

andrei_dlc
09-05-2007, 10:11 PM
Salutari!
Am o problema si nu stiu cum s-o apreciez... am facut vizita de garantie la 6 luni la service, toate bune ... vreo 500 km mai tarziu am observat un zgomot cam ciudat, si care nu cred ca are vreo legatura cu revizia :mad:

Concret, la demaraj mai sportiv cu 1-a pana pe la 3000, schimbat a 2-a si mers pana in 3000, schimbat a 3-a, se aude fix dupa 2000 RPM un scartait foarte enervant, care dispare dupa 2500-2750... in functie de cum accelerez. Daca accelerez mai tare, sa am sprint, scartaitul e mai scurt, trece repede de pragul turatiei unde scartaie. Daca acceleez mai lent, scartaitul e mai lung, pana trece peste 2500 ...
Faza e valabila la treapta 1 si a 2-a, iar mai nou si la a 3-a. La a 4 sau a 5-a nu se aude.
Daca merg "batraneste" cu accelerarii foarte lente, nu scartaie de loc in nici o treapta.
De asemenea, nu se aude daca accelerez cu cv in punctul mort.

Am mai intrebati cunoscuti si toti mi-au zis ca e de la curea, ca nu e intinsa, ca trebuie schimbata si alte asemenea explicatii... de la diesel stiu ca scartaie la liber, mai ales la relanti, nu e cazul la mine, mai ales dupa numai 8k km.

Istoric vorbind am parcurs cam 8800 km pana acum, am alimentat numai cu Carrera 100 de la OMV (pana acum, ca s-a scumpit :cursing: ) si alte probleme nu am observat, nici la rece, nici la cald.

Acum, ca idee generala, vi se pare o problema importanta sau pot sa o duc asa pana la revizia de un an? Adica e vorba de garantie, poate daca e ceva de schimbat si nu ma duc acum, o sa-mi zica "domne' de ce n-ai venit atunci, acum esti bun de plata..."

Multe multumiri.

turbojack
09-05-2007, 10:25 PM
Interesant ca se aude doar in sarcina,nu si pe loc.
Trebuie sa mai faci o vizita in service si sa nu inghiti expresia "asa face toate".

Alexandru`
09-05-2007, 11:49 PM
Nu lasa asa du-te cat mai curand. Poate se uzeaza ceva acolo si vei avea de suferit mai incolo intr-un fel sau in altul. Mie imi suna cum anumite elemente nu se sincronizeaza la numarul ala turatii...

rzv74
15-05-2007, 11:41 AM
Am rezolvat problema.Mi-au schimbat piesele mai sus mentionate; adica(fulie motor,curea accesorii, rola intinzatoare,rola ghidaj).Lucrarea a durat cca 40 min.De cand am schimbat aceste piese motorul este mult mai silentios.Tacanitul este produs de una din role(nu mai stiu care din ele).Mi-au spus ca fulia se blocheaza, aceasta avand un fel de ambreiaj incorporat si daca nu o schimbi la timp ies niste tablite din ea care iti pot aduna distributia.Faza cu tablitele am vazut-o , cand au dat fulia jos, intr-adevar erau niste aschii metalice care ieseau din ea. Cureaua nu era uzata mult, dar daca tot am umblat acolo, am schimbat-o; practic inlocuit kit accesorii.Mai multe detalii tehnice nu cunosc; nu prea ma pricep la mecanica :)

cāt te-a ajuns in total? la fel face si la mine. in acceleratie , de la turatii mici se aude un tacanit. ma gāadeam c-o fi proasta benzina, pt ca cu efix parca nu face.:(

Virg
22-05-2007, 10:29 AM
Problema asemanatoare la mine

La mine aud troscanit doar cand invart volanul pe loc si ami ales in stanga chiar inainte sa pornesc(daca imi aduc aminte bine) am peugeot 206 155000km (un pic c-am mult)

Un mic ajutor se poate

schili01
24-05-2007, 05:37 PM
Am un Peugeot 206 1.4E din 2005 iese peste 1 luna din garantie si am 2 probleme cu el. 1 imi ploua in masina 2 se aude un zgomot in fata dreapta.
Referitor la 1 problema am fost de 5 ori in service cu masina, nu spun promisiuni de schimbat chedere discutii despre ce a zis cine cand cum si de ce acum nu mai recunoaste; ideea este k le am pe aceleasi cu care imi ploua in masina :( .
Problema 2 mi se pare mult mai serioasa. Se aude un tacanit metalic in partea dreapta fata, raspunsul mecanicilor a fost k am un filtru de aer care odata pornit scoate acel zgomot(am mers cu masina cu filtrul deconectat si nu s-a auzit) si ca au incercat si cu alt filtru dupa alta masina si tot asa face (nu au facut decat sa imi demonstreze k am o piesa stricata in opinia mea si ca au inlocuito cu alta strica - schimb pe care eu nu lam vazut), la alte peugeot-uri 206 nu se aude acest zgomot decat daca este vreo problema cunoscuta. initial au crezut k problema este din colbutori mentionez k masina are 18000 KM. piesa nu au inlocuito si au lasato asa catalogand zgomotul ca zgomot de utilizare. va spun k am fost cu problema aceasta de 4 ori in service.
Mai am putin si ma duc la PROTECTIA CONSUMATORULUI numai de oftica stiind fff bine ca acest lucru nu va ajuta la remedierea problemelor mele.

Ce imi recomandati.
Ajutati-ma daca tineti la sanatatea mea mintala; pentru ca mai am un pic si crap!
:(( :(( :(( :(( :(( :((

Dic84
24-05-2007, 05:51 PM
pai da o fuga la OPC pt ca este dreptul tau.referitor la probleme iti pot spune ca probleme semnalate in perioada de garantie si nerezolvate trebuiesc duse la bun sfarsit chiar daca masina iese din garanite.asa ca nu te lasa.stai pe capul lor.eventul fa reclamatie si la directorul sucursalei.vino pana in pitesti cu masina,poate acolo dai de oameni mai cu capul pe umeri.

coyote
24-05-2007, 05:54 PM
Ai facut plangere la importator?

roman_sn
24-05-2007, 07:24 PM
Sfatul meu este sa schimbi service-ul. Incearca la Eurial Pitesti sau chiar la Bucuresti.

dadu
24-05-2007, 09:38 PM
sau valcea.