PDA

View Full Version : Problema claxon



seby
07-10-2006, 11:54 AM
Am o mica problema, ca nu mai prea merge claxonul - problema sigur nu e de la claxon ci de undeva de la volan, cateodata cand apas merge si cateodata nu. Imi poate spune cineva cum sa desfac volanul si pe unde trebuie sa ma uit? Sincer mi-e frica sa nu sara airbag-ul daca il desfac de capul meu, se poate sa sara? Astept raspunsuri, mersi mult!

Paulica
07-10-2006, 01:56 PM
Eu am avut un Clio II Bicorp si m-au chemat cu el in service la un momendat(la vreo 6 luni dupa ce l-am luat) avand o problema la claxon:nu stiu ce fire(de la claxon sau airbag) stateau aiurea si exista riscul sa se taie.Inainte de asta, claxonul scotea un sunet usor dogit(nu totdeauna) daca il tineai mai mult timp apasat.A durat 30 minute interventia, dupa ea claxonul a functionat normal.Parerea mea e sa nu umbli acolo, du-te mai bine in service.

Dozer
09-10-2006, 10:55 AM
Si eu am aceeasi problema cu claxonul... am observat ca de cele mai multe ori mi s-a intamplat cand apas pe partea dreapta si in special daca apas mai pe margine. Din fericire nu mi s-a intamplat ff des, si nu in situatii de criza... dar daca te duci in service sa postezi aici diagnosticul si rezolvarea :P

seby
09-10-2006, 11:26 PM
Inafara de revizie nu imi fac nimic la Eurial si aia o fac cu piese aduse de mine...o sa il fac eu si pe ala si o sa va zic ce a fost...pana atunci mai astept sugestii...

nalecu
10-10-2006, 08:53 AM
Si eu am aceeasi problema cu claxonul...
Şi eu la fel! şi chiar a trecut ceva vreme de când a apărut chestia ... am observat că nu merge mai ales când e cald (peste vară a făcut figuri destul de des) sau după un drum pe un bumpy road. Sunt convins că e chestie de contacte, dar eu nu m-aş băga acolo, că n-am chef să simt mirosul de cordită al airbagului sărit în nasul proprietate personală :blush:

Dozer
10-10-2006, 09:45 AM
Daca nasul are casco... atunci nu trebuie sa fii ingrijorat... daca nu...:P anyway mai bine il asteptam pe seby cu rezolvarea:happy: . Daca nu ma insel, asta e unul din acele "bug-uri" .. gen maneta semnalizare, care drept rezolvare e schimbarea

seby
11-10-2006, 07:39 PM
chiar...daca am casco si ma enervez intr-o zi si ma bag sa il desfac si sare airbag-ul...il pot schimba pe casco???

plat_inio
24-10-2006, 11:37 AM
ceva noutati cu claxonul? ca si la mine e la fel, adica nu se mai aude deloc sau foarte, foarte incet, insesizabil aproape...

Dozer
24-10-2006, 12:08 PM
hm..nope.. nici o noutate din cate se pare. Oricum.. problema ta difera, cred ca cel mai bine te duci in servici. La noi era problema ca se intampla cateodata sa nu mearga... adica apasam, si nu scotea nici un piuit.. nimic.. :) dar in rest tipa normal :P

plat_inio
24-10-2006, 12:26 PM
aha, am priceput, mersi

GXG
24-10-2006, 12:30 PM
Aceeasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o la service. Au trebuit sa-mi schimbe nu stiu ce... dar la mine era in garantie.

plat_inio
25-10-2006, 12:43 PM
Aceeasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o la service. Au trebuit sa-mi schimbe nu stiu ce... dar la mine era in garantie.



a fost ceva complicat, scump ? daca mai ti minte

buhaivictor
06-11-2006, 03:17 PM
[QUOTE=seby]]

vrei ajutor?..aceeasi problema mi-am rezolvat-o singur
tre doar sa desfaci capacul volanului..asta se face introducand 2 surubelnite in gaurile de sub volan in acelasi timp..astfelk ai dezamorsat sigurantele si poti trage de capac..
acum problema e de neinteles dar una simpla...claxonul este activat prin apasarea a trei picioruse de pe capac care trec prin 3 orificii de pe volan si la un moment dat agata apasand contactul claxonului...ei se pare ca la mine acele picioaruse se tot duceau si nu mai agatau acele contacte.....rezolvarea?...am invartit putina banda izolatoare pe langa cele 3 picioruse si e gata nu am mai avut de atunci probleme...
sper sa mearga si la voi

seby
06-11-2006, 03:23 PM
@buhaivictor mersi mult cum o sa ajung acasa o sa incerc...sper sa nu fac vre-o prostie :P ... revin cu detalii despre ce am facut...

buhaivictor
06-11-2006, 03:30 PM
nu tre sa iti fie frrica si mie mi-a fost prima ata si pe urma umblam prin volan ca in parc e simplu si e imposibil sa iti sara airbagul sau sa strici ceva daca lucrezi cu contactul luat jos si daca nu bagi diverse metale in volan pt un scurt....
probleme o sa ai la desfacerea capacului dar nu ezita incearca in cele 2 gauri pana simti ca ai impins sigurantele si pe urma ridici capacul..spor la treaba...astept finalitatea..

seby
06-11-2006, 11:21 PM
@buhaivictor mersi mult...am rezolvat-o...a fost foarte simplu...exact cum mi-ai spus...cand vi pe la cj dau o bere... :P

buhaivictor
07-11-2006, 05:03 PM
@buhaivictor mersi mult...am rezolvat-o...a fost foarte simplu...exact cum mi-ai spus...cand vi pe la cj dau o bere... :P

ok..vezi ca imi place tuborg si de obicei dau curs invitatiilor...imi pare bine ca ai reusit..e tare nasol fara claxon..

Radon
15-11-2006, 07:42 PM
io am tot zis ca nu mai intru pe forum :wallbash: , ca de cite ori citesc ceva despre o problema anume, nu trece mult si patesc si io.
asa ca azi constatat cu stupoare ca nu mai merge bine claxonu :cursing:
da la mine nu e din volan, e din claxon, ca face ca o gasca beata !
si io chiar am nevoie de claxon, il folosesc toata ziua, mai ales dupa taximetristi si tiristi :bandit:
sper sa mai rezist pana miercuri, cind o sa duc masina la revizie (ultima in perioada de garantie :crybaby: ), deja mi-am facut o lista cu ce nu merge bine la masina, vreu sa-i fac sa schimbe tot pe garantie.
va tin la curent cum a mers si cit succes am avut cu ambitiile mele...

Paulica
15-11-2006, 08:39 PM
@Radon: Iti vand un pont!Vezi ca in cazul claxonului, daca suna dogit si vrei sa-l schimbi pe garantie, te refuza pe motiv ca a intrat apa in el si nu mai face obiectul garantiei.Sunt curios ce iti vor spune cand vei ridica problema!:) Sa ne tii la curent....

Radon
15-11-2006, 10:03 PM
@paulica: este exact motivatia pe la care ma gindeam si eu. insa sint pregatit pentru orice raspunsuri imi vor da la problemele pe care o sa le ridic, si nu am de gind sa ma las !

Foreigner
16-11-2006, 08:20 PM
[quote=seby]]...tre doar sa desfaci capacul volanului..asta se face introducand 2 surubelnite in gaurile de sub volan in acelasi timp..astfelk ai dezamorsat sigurantele si poti trage de capac..
acum problema e de neinteles dar una simpla...

Victor, eu nu reusesc. Trebuie sa bag surubelnitele in acelasi timp sau pot incerca sa le bag pe rand? Ce miscare trebuie sa le "imprim" ca sa actionez sigurantele respective? Din cate am observat (incercand), sunt doua "obstacole" in care se opreste surubelnita, unul e la distanta mica dupa ce intra in gaura si altul e mult mai departe, dar nu stiu cum arata acele sigurante de care pomenesti ca sa-mi fac o idee cum trebuie sa misc surubelnita in gaura aia si sa sara sigurantele. Apropo, trebuie surubelnita lunga, in cruce, dreapta ...? Da-mi, te rog, cat mai multe detalii pt. ca la mine trebuie sa ma las cu totu' pe volan ca sa-mi iasa un claxon. Nu mai vorbesc de claxoane scurte care nu ies niciodata. Ori claxoneaza de-ti sare inima, ori deloc.

seby
17-11-2006, 07:58 PM
@George75 ... iti trebuie surubelnite dreapte si latae...sigurantele acelea nu sar pt ca sunt doua sarmulite pozotionate ceva de genu \ / si trebuie impinse amandoua in acelasi timp...capul surubelnitei trebuie sa stea orizontal...ar fi bine sa te ajute cineva...unul sa impinga surubelnitele si altul sa traga capacul...

Foreigner
17-11-2006, 11:13 PM
K, mutumesc. Am sa incerc cum mi-ai spus. Sper sa si reusesc...

Radon
17-11-2006, 11:21 PM
A propos de problema, mea, semnalata mai sus, am fost ieri la reprezentanta sa pling pe chestia asta, si am fost foarte surprins cind omul de la service cu care obisnuiesc eu sa discut a fost foarte amabil si mi-a zis ca stie despre ce e vorba, si se va remedia si asta miercuri la revizie, adica imi vor schimba claxonul pe garantie ! Ca sa vezi ! Astept ziua de miercuri. Va tin la curent.

buhaivictor
18-11-2006, 05:24 PM
[QUOTE=George75] asa e cum a zis si seby care e deja expert in claxon...
foloseste surubelnite drepte si destul de lungi...in momentul in care simti respectivul obstacol nu te speria si impinge putin mai tare...va trebui sa se simta cum au sarit respectivele sarmulite dupa care tragi afara capacul...pe urma stii ce ai de facut dupa cum am scris pe forum...
spor la treaba...

Radon
22-11-2006, 10:10 PM
Rezolvat cu claxonu. Schimbat pe garantie - membrana rupta. Mi-a sunat ca "dezvirginare".
Da le-am claxonat, nu gluma ! hehehe !

Marmota
12-12-2006, 07:20 PM
hmm....nu stiu daca e aceeasi problema....dar tot despre claxon e vorba

nu mai se aude nimic cand apas.....doar putin de tot apoi dispare si ala....o fi si la mine tot membrana?

Radon
13-12-2006, 12:07 AM
99% ca da. daca mai ai garantie, fuga la dealer, daca nu, pune si tu un claxon mai misto, ca asta original tare urit suna !

dorimdm
17-01-2007, 08:31 PM
cu claxonul am patit-o si eu!
-a fost suficient sa iau capacul de la volan jos cu ajut. a 2 surubelnite si sa-l remontez la loc
-v-as recomanda sa anulati aibag-urile inainte sa umblati la volan

seby
17-01-2007, 10:10 PM
aha...de unde anulezi air-bag-ul de la sofer???

anghelu2001
18-01-2007, 10:26 AM
Si eu am probleme cu claxonul , si e sigur de la volan pt ca dupa ce am cumparat masina am reusit sa claxonez de 2-3 ori si pe urma yok. Nu prea as vrea sa-mi bag nasul si sa desfac capacul, asa ca poate o sa ajung pe la vreo intalnire in bukale si o sa ma ajutati voi cei care ati mai facut asta ^_^ .

Undo
18-01-2007, 10:27 AM
aha...de unde anulezi air-bag-ul de la sofer???
scoti siguranta centrala de la airbag, vezi ca scrie in manual care e, dar oricum daca motorul nu e pornit airbagurile sunt oprite, dar totusi preventiv si eu as recomanda scoaterea sigurantei

seby
18-01-2007, 12:08 PM
Nu stiu ce sa zic...eu am avut problema si am si scapat de ea...cu 2 surubelnite :P...nu sare nici un airbag si nici nu vad cum ar putea sa sara...sincer cred ca e impsibil dupa ce am vazut eu acolo...nu exista nici un senzor...si nici nu ai treaba cu el...

anghelu2001
18-01-2007, 02:57 PM
Atunci o sa ma aventurez si eu inarmat cu 2 surubelnite :gunsmilie:

Foreigner
18-01-2007, 10:46 PM
Nu stiu ce sa zic...eu am avut problema si am si scapat de ea...cu 2 surubelnite :P...nu sare nici un airbag si nici nu vad cum ar putea sa sara...sincer cred ca e impsibil dupa ce am vazut eu acolo...nu exista nici un senzor...si nici nu ai treaba cu el...

Eu nu stiu ce tip de surubelnite si cum le-ati folosit voi ca eu nu reusesc nene sa desfac niciun capac de la volan.:wallbash: Am incercat intr-o zi si nici de nebun n-a vrut sa iasa. Nici nu-mi dau seama cum e configuratia acolo, in gaurile alea, ca sa am idee cum sa manuiesc surubelnitele... La mine problema cu claxonul e ca trebuie sa apas tare pe capacul ala ca sa claxoneze si, cand reusesc sa apas, claxoneaza lung. Nici nu se pune problema sa pot da claxoane scurte.:nono:

Apropo, poate puneti si voi niste poze aici (dupa ce desfaceti capacul) cu sistemul de prindere care se afla ascuns acolo si cu tipul de surubelnite folosite, ca sa ne putem da si noi seama cum trebuie procedat.

seby
18-01-2007, 11:42 PM
o sa fac poze in acest weekend si o sa le pun...aveti putina rabdare :P

Albu_andreiro
19-01-2007, 08:44 AM
abia astept pozele ca si io vreau sa imi bag nasu' sub capacul de la volan din 2 motive.
1)aceasta problema cu claxonul
2)am si problema cu semnalizarea care de o luna de cand citesc forumul inca nu am gasit unde sa spuna exact ce e de facut.
Daca oi avea inspiratie si reusesc sa repar si maneta va spun si voua
:P

Dozer
19-01-2007, 04:40 PM
Intr-adevar ar fi o treaba... a inceput ca pe partea stanga sa cada foarte usor...defapt nu cade(nu in felul in care ar trebui sa cada) ci doar un pic se misca.. si face contact... e foarte aiurea. Inainte o mai prindeam dar acuma a inceput sa fie mai greu deoarece spre stanga face contact foarte usor. Tot asa stiam si eu... ca se repara prin inlocuire :)

Referitor la claxon... cand pui pozele alea odata :D ... am incercat si eu sa scot capacul.. dar nu am reusit.. recunosc nu cu 2 surubelnite, ci cu doua sarme mai groase de metal (aprope la fel de groase ca si gaura). In partea de sus am reusit sa desprind capacul... dar nu am reusit in partea de jos. Oricum.. momentan imi merge bine claxonul.. deci nu vreau sa umblu... dar preventiv....:happy:

Albu_andreiro
19-01-2007, 05:39 PM
prin inlocuire e trist :(( ca banuiesc ca kkt ala de intrerupator ca aia e el de fapt costa mult

Foreigner
31-01-2007, 11:11 PM
[quote=seby]...tre doar sa desfaci capacul volanului..asta se face introducand 2 surubelnite in gaurile de sub volan ... astfel ai dezamorsat sigurantele si poti trage de capac...

Surubelnitele trebuie folosite in acelasi timp? Am avut o tentativa in timp ce asteptam pe cineva (doar din curiozitate ca sa vad daca as reusi atunci cand ma decid sa desfac capacul), dar am incercat sa desfac fiecare parte separat, nu in acelasi timp, pt ca aveam o singura surubelnita si nu am reusit.

Albu_andreiro
03-02-2007, 03:11 PM
dupa aproape 3 sapt de cand ma chinui sa imi fac curaj sa desfac volanul sa imi repar claxonul si semnalizare. Am reusit sa le repar pe amandoua.
Claxonul l-am reparat cum ati spus voi mai sus, iar la semnalizare am descoperit ca e corp comun si nu am putut sa o desfac de tot, dar tata a zis ca se pune ulei pe sus intre axu volanului si maneta si asa am facut si acum merge ca unsa (perfect) :P
Mod de lucru:
1 se trage volanul la maxim inspre tine pt cele reglabile
2 se desface capacul de jos care are 2 suruburi
3 se ridica si capacul de sus
4 corpul manetelor are o eticheta cu un cod de bare deasupra. Sub ea este o gaura in care am pulverizat cu un spray un pic de ulei de mecanisme fine inspre maneta de semnalizare.
5 se pune la loc la fel cum s-a demontat in ceeasi ordine.
reparatia nu dureaza mai mult de 20 de minute

alinTM
13-04-2007, 09:07 PM
In primul rand salut la toti.
Cu claxonul am si eu probleme, si cu semnalizarea binenteles.
Am sa incerc rezolvarile voastre pentru amandoua.
Pentru cei cu frica airbagului, nu va temeti, ECU-ul de airbag e SiemensVDO, si va asigur ca nu va face deployment sub nici o forma. In cel mai rau caz se poate sa se aprinda worning Lamp daca scoateti airbagul cu tot, si puneti contact. Eroarea se sterge la urmatoarea pornire/resetare a bateriei.
va anunt daca mi-am rezolvat problemele cu claxonul si semnalizarea.

Mai am o rugaminte!
Are careva schema de wiring de la cdplayerul 22rc280/65(pt. 307)??
Mersi

blaky
15-04-2007, 08:46 AM
Si eu am aceiasi problema cu claxonul tre sa apas pe volan de imi vine rau.As incerca si eu ce s-a discutat mai sus dar nu pot sa vad pozele de la Seby

europa
16-04-2007, 12:07 PM
Salut, idem si la mine cu claxonul, In 90% din timp nu-si face serviciul deloc iar cand mere apas doar pe leutz. Sincer i-mi este cam tarsa sa ma apuc singur sa-l repar. Cu semnalizarea la fel ca la voi, se pare ca toti avem cam aceleasi probleme cu masina asta....

blaky
17-04-2007, 07:55 PM
Mi-am luat inima in dinti si am demontat volanul azi adik la claxon si acu mere, cu putina banda de izolat si 2 surubelnite in 10 min e ca nou.tit tit :))

Muerte
06-05-2007, 01:20 AM
Si eu am aceiasi problema cu claxonul tre sa apas pe volan de imi vine rau.As incerca si eu ce s-a discutat mai sus dar nu pot sa vad pozele de la Seby

http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=70.0

Bogdakus
02-09-2007, 03:49 PM
http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=70.0
Multumesc lui Seby pentru foto in privinta claxonului si lui buhaivictor pentru
pionierat in problema asta,am rezolvat-o cu claxonu exact cum voi ne-ati aratat aici...cand ajungeti in Bucuresti va astept la mine la
o bere,un spritz ce o fi....:P :naughty: :rolleyes:

buhaivictor
02-09-2007, 08:42 PM
bucuria este mare cand vezi ca poti sa ajuti...pt asta ne-am adunat aici toti, fiecare in felul lui, dar pt aceeasi cauza...bafta in continuare...

rapture
03-09-2007, 10:56 PM
Claxonul meu a luat apa si nu mai merge ca inainte, adica scoate tot felul de sunete infundate numai de claxon nu:( sunt terminat fara claxon, ma simt legat de maini si de picioare. Unde este pozitionat claxonul de la 407 si cum se demonteaza?
Ce claxon imi recomandati din urmatoarele? Eu m-am gandit la o mini-goarna:)
http://www.bosch.com.ro/products/car_equip/products/Claxoane_f.htm

costeaemil
03-05-2008, 10:38 PM
problema cu contactul la claxon se rezolva dand jos capacul de la volan cu airbag cu tot si
se pune unul din firele de la claxon pe surubul de la axul volanului
si va merge claxonul ca nou pana la adanci batranete
asa mi-a facut mie un mecanic de la peugeot anul trecut si n mai am probleme de atunci.
dar aceasta operatie o recomand sa o faca un mecanic de la peugeot, ca ei stiu care fire trebuie mutate si care nu

sm_sm
07-10-2009, 09:04 PM
Am rezolvat un pic altfel defectiunea claxonului (problema era ca apasam pe capacul volanului iar claxonul nu reactiona):
- am deconectat bateria (pentru liniste)
- am desfacut capacul de la volan
- pe cei trei pinteni (picioruse...) nu am mai infasurat clasica banda izolir ci am introdus pe ei trei garnituri din cauciuc asemanatoare unor saibe plate, cu urmatoarele dimensiuni (aproximative) – grosime cauciuc 3,5 mm, diametrul exterior al saibei 16 mm, diametrul interior al saibei 9mm. Garniturile le-am decupat cu o forfecuta dupa ce mai intai le-am trasat cu o pasta de pix. Daca va puteti procura preducele pentru decupat, cu atat mai bine.
Am observat la volanul meu ca acei pinteni au in special rolul de ghidare; claxonarea se produce numai daca placuta de sus pe care e fixat pintenul ajunge sa apese pe placuta de jos in care este gaura in care intra pintenul. Saibele au rolul de a micsora cursa de apasare pe capacul volanului. La mine functioneaza perfect.

gusti_pd
24-12-2009, 12:42 PM
http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=70.0
eu nu reusesc sa vad pozele, de ce? imi da eroare 404:mad: Daca ma poate ajuta cineva sa vad pozele ii multumesc.

Dozer
24-12-2009, 11:52 PM
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/forumdisplay.php?f=40&order=desc&page=2

gusti_pd
25-12-2009, 05:52 PM
vreau sa multumesc lui Dozer pt poze si pt. explicati

Express
17-05-2010, 07:54 PM
Salutari din nou, nu merge claxonu . Am facut ce a zis Dozer, am si apasat pe alea, nu se declanseaza - siguranta buna . Idei ? Intr-un timp mergea, trebuia sa apas tare, dar acuma s-a dus de tot. HELP ? Sunt nervos ca nu pot sa claxonez gagicile pe strada :blink: :))

Fanel307
17-05-2010, 08:20 PM
Aceeasi problema o am si eu , ba merge ba nu merge . Singura explicatie care mi-e in cap este ca vinovatul este blocul de lumini (probabil spirala aceea) . Zic asta pt ca mie nu imi mergea absolut deloc , chiar daca am urmat indicatiile lui Dozer . Mergea cand vroia el , dar extrem de rar , 2-3 % . Am desfacut blocul de lumini (din alt motiv) am curatat toate contactele p'acolo , l-am montat la loc , problema ce vroiam sa o rezolv nu am rezolvat-o , in schimb merge claxonul in proportie de 99% :D .
Daca ii dai de cap , sa postezi te rog problema . Bafta !

Express
17-05-2010, 08:36 PM
Bafta, si eu cred ca este de la blocul de lumini, dar eu mai am ceva suspect, am vazut ca firele la goarna sunt improvizate. Stii cumva daca sunt doua sau e doar una ??

jeyml
17-05-2010, 09:17 PM
Eu cand l-am schimbat erau 2 acuma nu maistiu,cel mai simplu ia un tester,pune pe cineva in masina si daca primesti curent pe unul din fire inseamna ca nu este blocul de lumini ci claxonul.Eu l-am ars cand am fost la o nunta:)

Fanel307
29-05-2010, 12:13 AM
Mi-am cumparat si montat astazi 2 trompete noi , tot asa , ba merge , ba nu . La mine am pus verdictul 99%,vinovatul este blocul de lumini .

Express
29-05-2010, 08:28 AM
Am uitat de topicul asta, la un moment dat am crezut ca merge, ca a inceput sa claxoneze, dar s-a lasat imediat, mi-e sa nu fie un cablu care nu face contact pentru ca vad ca deobicei in deal claxoneaza. Respect!

Fanel307
30-05-2010, 11:21 AM
Eu am o problema la blocul de lumini , nu semnalizeaza ok daca nu am pozitiile sau faza scurta aprinse. La fel si claxonul , nu merge decat daca am faza scurta aprinsa .

Express
14-07-2010, 10:14 PM
Am aflat ce are. La mine e plina goarna de pamant, merge doar cand ploua, cand se uda chestia aia de acolo si o ia. Trebuie intr-o zi sa o ridic pe elevator sau pe cric sa schimb goarnele

daniel gont
16-07-2010, 08:27 PM
Asta e boala lor. Claxonul e pus jos si cand ploua nu mai merge. Dupa ce se usuca isi revine

Express
17-07-2010, 12:12 PM
La mine e invers, la mine merge doar cand ploua.

Bongo
17-07-2010, 01:00 PM
La mine nu mai merge deloooc, am si desfacut airbagu si nu are curent pe acolo. Am facut contact direct la mufa din volan.

m3lku
17-07-2010, 04:10 PM
Eu azi am rezolvat claxonul enervant..am dat airbagul jos si am dat cu scotch pe acolo...acu claxonez de drag...ms pentru ideile date...bafta prieteni...

militistu
20-07-2010, 09:39 AM
si mie ami merge clacsonul cand are el chef,dar cred ca e de la blocul de lumini ca daca folosesc faza lunga mai mult de 4-5 minute ami sare pe cea scurta,nu sta si trebe sa ma joc asa tot drumu,si nici cele de ceata,le aprind si se sting imediat,parca am citit pe forum nu mai stiu sigur ca blocul de lumini trebuie schimbat undeva la 100.000 km,sau ceva de genu.daca nu e asa scuze!

Express
20-07-2010, 11:58 AM
Dupa cum spui tu, la tine e mai mult ca sigur blocul de lumini, si nu, nu spune nimeni ca trebuie schimbat la 100.000, trebuie schimbat cand se strica.

militistu
20-07-2010, 06:43 PM
ok,cum zici Express,cu prima ocazie cand fac rost de bani am sa il schimb si o sa vad daca are legatura si cu clacsonu sau nu!

Express
20-07-2010, 07:15 PM
Mda, aici intervine o problema, e foarte scump. Doar SH gasesti mai ieftin, desi trebuie sa gasesti cu aceleasi optiuni care le ai. gen senzori ploaie, comanda volan, autopilot, etc. Oricum multa bafta!

militistu
21-07-2010, 04:45 PM
cred ca e mai ieftin ca n am senzori de ploaie si de lumini si nici pilot automat

visanliviu307
22-07-2010, 10:50 PM
mie mi se stricase blocul de lumini(spre norocul meu)cand era masina in garantie si atunci costa in jur de 750 ron,adica prin 2004...
In ce priveste claxonul,este f adevarat, sunt montate jos, intra apa la ele, se oxideaza papucii si nu mai fac contact.Eu am schimbat goarnele si nu am mai avut probleme.Probabil ca baietii au izolat papucii de data asta.Ramane de vazut cat o sa reziste, dar la 30 lei cat m-au costat,pot sa le schimb in fiecare an...

Express
01-08-2010, 10:03 PM
Eu am rezolvat astazi problema, la mine era de vina goarna, nu faceau contact firele, am desfacut pe acolo, ma rog m-am chinuit cam 1 ora jumate, m-ai mult mi-a luat sa imi dau seama cum fac contact cu firele alea. Am gasit prin garaj niste goarne is cand am apasat pe claxon spre surprinderea mea am constatat ca fac mai rau ca trenul :)). Tot nu am primit un raspuns concret, sunt 2 goarne? Daca da, unde este a doua? Eu am scos-o pe cea de langa roata din fata de la sofer.

militistu
01-08-2010, 10:10 PM
2 goarne? De aia de langa roata stiu si eu, dar a doua? Poate au doua cele care au si alarma din fabrica? A mea nu are.

Express
01-08-2010, 10:13 PM
Nu stiu, de asta intreb...

kokobau
03-08-2010, 09:34 PM
La mine sunt doua(una cu un ton mai jos alta cu ton mai sus) acolo unde ai tu una.Poate la tine e model cu o singura goarna si mai sunt modele cu 2 goarne legate in paralel.

Express
03-08-2010, 09:39 PM
Okay, merci, credeam ca mai e vreuna prin alta parte.

daniel 307
22-09-2010, 09:43 PM
salut baieti. aceeasi problema o am si eu, cand ploua am claxon, cand nu..nu. N-am avut timp sa verific ce ar putea fi, ca nici nu prea folosex claxonul doar cand ma mai duc pe la tara si apar "vaci" in cale :D.
acu cativa ani aveam un harb de dacie 1310 si nici la aia nu mergea claxonu. Vad ca pijo-ul se aseamana foarte mult cu dacia la partea asta :)))

cristiansumedrea
22-09-2010, 09:52 PM
Sti ce cred eu ,ca ghinioanele se tin scai de tine. Nu mi-o lua in nume de rau in sfatul pe care ti-l dau : mai dute si tu pe la biserica si vorbeste cu popa sa-i faca o molifta masinii , poate asa mai scapi si tu de belele .

Express
22-09-2010, 10:31 PM
Problema la tine e ca a intrat pamant in goarna. Incearca sa o schimbi. Asa o sa se intample de fiecare data. Incearca sa o repozitionezi, prelungesti firul si o pui mai sus. Francezii nu au facut masina asta special pentru Romanica zeci de mii de sosele in constructie si chestii d-astea. Daca vrei claxon calumea, Dacia Logan e cheia. :))

edit: Oricum nici mie nu mai imi merge acuma. Disper deja. Masina fara claxon e ca berea fara alcool.

ingerul_danutz
23-09-2010, 07:57 AM
si eu le-am schimbat cu cele din comert rosii 2 la numar si locul (am prelungit firele pana in fata, inte radiator si armatura); erau pline de pamant..crestea iarba in ele;

daniel 307
23-09-2010, 11:31 AM
(cristiansumedrea)...
'thui gura mamii ei de masina ca asta am facut cand am luat-o.

imi puteti zice si mie unde se afla pozitionata goarna? ca nu mi se pare ca ar fi prea greu de schimbat si n-as mai da banii la altii.

Express
23-09-2010, 11:35 AM
Roata de la sofer, dai contra aripa jos si o sa o vezi :)

Eggan
26-09-2010, 12:39 PM
Problema cu claxonul o am si eu.
Acum vreo saptamana mai mergea uneori, acum pare mort.

Am urmat indicatiile de aici, dar nu reusesc sa desfac capacul volanului sub nici o forma.
Am folosit 2 surubelnite late, am impins simultan si parea ca ar fi desfacute acele cleme; dar din mijlocul capacului parca nu s-ar desface ceva :mad:. [am mai avut si ajutor si tot nu am reusit].
In plus de asta nu stiu daca e posibil ca atunci cand introduci surubelnitele in cele 2 orificii, acestea sa ajunga sa rateze clemele ???? Deorece de vreo 2 ori imi parea ca-mi gauresc capacul volanului din interior ! Deci posibil ca acele orificii sa nu canalizeze bine traseul surubelnitei. E posibil asa ceva?

Si in cazul in care acele cleme s-au desfacut.. capacul inca mai opune rezistenta ? [stiu ca e stupida intrebarea, dar na.. poate mai e capsat in ceva...] Eu am ajuns sa trag de el, ca mai ca-mi smulgeam coloana de directie afara!:mad: asa ca m-am lasat pagubas..

Pacat ca nu s-au mai pastrat acele poze, sa vad si eu cum e treaba...

Express
26-09-2010, 12:56 PM
Eu le-am impins de muchia aia si in momentu ala am tras tare de volan si a sarit spre mine, credeam ca raman cu el in mana.

Eggan
26-09-2010, 03:01 PM
De care muchie zici? muchia clemei/-elor, sau muchia capacului ???

Eu nu prea vad clemele, adica "se crapa" un pic capacul de pe volan, da' nu prea vad inauntru.. si in plus, asa cum am si scris mai sus imi pare ca acele canale nu-mi ghideaza bine surubelnita, adica imi pare ca tija imi merge in ala parte si la un moment dat daca imping prea tare, vad ca-mi perforeaza capacul dinspre interior!!

Cand e "crapat" capacul de pe volan, el are ceva mobilitate, da' imi pare ca-l tine ceva exact din centrul lui! ca si cum ar fi fixat/prins in ceva pe centru.

La dracu ca si eu as trage de el, da' mi-e ca sigur rup ceva, nu cred ca acele cleme sa tina atat de tare capacul, daca ar fi desfacute, si totusi de ce se misca capacul in cazul asta ?

Express
26-09-2010, 03:51 PM
Asa este, nu este canal fix, si eu m-am chinuit putin pana le-am gasit, lanterna chestii, mama mama, in fine, pana la urma am reusit.

Eggan
26-09-2010, 05:59 PM
'tule mama lor de cleme, ca abia acum am vazut unde sunt pozitionate! Si sunt pozitionate f ciudat ptr modul cum sunt facute cele 2 orificii. Am vazut adineaori si celalalt post al lui Dozer cu tutorialele. Eu m-am gandit ca surubelnita trebuie s-o apas inspre mine deci perpedicular pe capacul volanului, cand de fapt.. vad ca trebuie indreptata sa mearga inspre axul coloanei de directie [asta daca am priceput eu bine din pozele puse de Dozer].

Mie surubelnita imi ajungea in lagarul/jonctiunea aia de la claxon.. si ca sa fe totul very juicy am si reusit sa crap intr-o parte capacul volanului[azi am reusit sa observ], exact acolo unde e slabit ptr. explozia airbg-ului :mad::mad::mad:

Express
26-09-2010, 06:16 PM
Pff, eu cand am apasat tare pe claxon s-a rupt :)) Am atins balonul ala de airbag, e din material textil, imi place ca un ditamai balon de 45 de litri ( ? ) poate sa fie pus intr-o cutiuta asa mica.

andrei80
21-06-2012, 03:37 PM
Invii threadul...La mine merge dar e gajait. L-am schimbat cu unul care se auzea ok direct la baterie dar dupa ce l-am montat tot incet se aude. 15 lei aruncati plus cateva ore pierdute in total, ca am reusit intr-un final sa scot si capacul volanului si sa fac ghetto-mod-ul lui Dozer(multumesc), dar fara rezultat. Nu mai stiu ce sa incerc :(

Express
22-06-2012, 01:09 PM
Ai luat in calcul repozitionarea lui? La mine se aude dar cu intensitate foarte mica. Cand imi porneste radiatorul de clima se aude mai tare decat claxonul. In fine. Inainte mergea struna acum cred ca iar am pamant in goarna. Iar o sa ma apuc sa-l desfac, alte ore stand sub masina degeaba. Asta e:lol:

andrei80
23-06-2012, 12:08 AM
Abia l-am schimbat cu alt claxon Bosh, luat de pe un BMW, care avea exact tonalitatea claxonului original cand l-am probat direct la baterie. De altfel si arata aproape identic. Ma gandesc ca nu ajunge destula tensiune la el...Are cineva idee unde e siguranta lui? Poate nu face contact bine

cielo99
23-06-2012, 01:07 PM
Pe cand am crezut ca am rezolvat prolema cu claxonul iar nu merge.Merge doar cand am volanul virat.Cand sunt cu rotile drepte nu vrea sa mearga. A mai patit cineva asa.Care ar putea fi rezolvarea.

danuts
23-06-2012, 02:26 PM
Pai e clar ca problema e pe undeva la o mufa de prin volan pe-acolo... undeva o mufa nu face contact.

cielo99
23-06-2012, 03:07 PM
Am demontat air-bagul si am facut strap intre firele din mufa de la claxon.Problema e aceasi, functioneaza doar cand virez.Ma gandesc sa nu iaba vre-un contact mobil care nu merge devat intr-o anumita pozitie. O sa caut ceva poze sa vad exact cam cum e treaba pe acolo.

dorofteius
23-06-2012, 05:43 PM
Are o folie, destul de lunga in jurul axului de la volan. Se roade folia in timp de la frecare, iar dupa o perioada o sa dea si eroare de airbag.
Cauta tutorialul lui |"Dozer" ca are poze si o sa vezi mai exact care e problema.
Un electronist priceput o rezolva fara sa schimbe nimic. Si eu am cumparat un bloc de lumini cu ea rupta si l-am rezolvat in regim propriu.

cielo99
23-06-2012, 06:15 PM
Bingo!! Deja da si eroare la perna. Cum prind niste timp liber atac problema.

cielo99
21-08-2012, 10:27 AM
Ok am ajuns la atacul problemei.:) Si m-am impotmolit dupa ce am demontat volanul.Nu pot desface capacul acela rotund de pe panglica aia. O idee cum se desfce are cineva? In tutorialul lui Dozer e explicat ca l-a desfcut accdental cand a scos volanul. Am incercat sa trag de el, misca dar nu iese. Are ceva cleme ce trebuie deblocate? Marginile se desprind dar parca ramane agatat la centru si n-am fortat sa nu se rupa.

nick_style
21-08-2012, 11:20 AM
Dar ai scos blocul de lumini de acolo?

cielo99
21-08-2012, 11:59 AM
Nu l-am scos de pe axul volanului.Azi il scot sa vad daca nu are prinderile in spate.

L-am scos. Incerc sa-mi dau seama daca pot desface capacul ala de pe banda fara sa demontez tot blocul. Am vazut ca mai are 2 mufe pentru care am cablajul in bord dar nu erau bagate. De la ce sunt alea? Cele cu rosu.

nick_style
21-08-2012, 03:03 PM
N-are cum sa nu fi fost bagate ca din cate imi aduc aminte la mine una din ele e pt. lumina de la bord si cealalta nu mai stiu.

cielo99
21-08-2012, 03:43 PM
Nu au fost bagate si nici nu le-am bagat ca nu stiu care unde.Sunt la fel ca forma doar culoarea e alta, una maro si una albastra.Fiecare mufa are 2 pini uniti intre ei.
Capacul de pe panglica nu se poate scoate fara demontarea completa a blocului de lumini pentru ca are 4 picioruse (cele incercuite cu rosu in prima poza) la care nu ai acces daca nu dai jos capacul din spate al blocului de lumini. Cele 4 picioruse tin defapt unite capacul si un inel care nu da voie capacului sa iese.
In a 2-a poaza sunt contactele corespunzatoare panglicii (airbag si claxon) incercuite cu albastru si separat cu verde cei 2 pini corespunzatori mufei din volan incercuita cu galben in a 3-a poza. Fiecare pin din bloc corespunde unui pin din mufa si se verifica sa aiba continuitate.

sm_sm
22-08-2012, 08:54 AM
Pentru reparare claxon am gasit aici pe forum metoda de mai jos-dar nu mai stiu unde. Se pare ca asta este solutia.
- se scoate acel papuc
- se curata bine si papucul si locasul
- se ung cu un ulei fin
- se monteaza la loc

cielo99
22-08-2012, 09:46 AM
Sau se mai leaga un fir de papucul ala si se prinde sub surubul volanului.

nick_style
22-08-2012, 10:24 AM
Bun,si pana la urma ai reparat ceva sau nu?
Zi-ne ce avea si ce ai facut.

cielo99
22-08-2012, 11:22 AM
Am verificat continuitatea la banda aia, nu e intrerupta nicaieri.Problema erau cei 2 pini incercuiti cu verde care erau oxidati.I-am curatit si acum merge dar sa vedem cat timp. Ce am observat la acea banda, cel putin la mine are un fir care nu e legat nicaieri deci poate fi folosit unde e nevoie ca rezerva.