PDA

View Full Version : Problema amortizoare - Flanse.



Basti77
04-08-2011, 07:47 PM
Azi cand am schimbat filtrul de polen am observat aceasta anomalie. De aici si zgomotul suspect in mers, zgomot care l-am pus pe seama cauciucurilor cu provil V, dar se pare ca nu sunt ele vinovate, tot de aici si o usoara uzura a celui de pe dreapta, partea cea mai afectata.

Am cateva intrebari, pentru cine s-a mai confruntat cu asa ceva.

- este cineva cu 207 cu astfel de problema, in caz ca ati observat;

- pentru cine a mai patit, cat costa cu aproximatie si ce se schimba.

Denisa
04-08-2011, 10:38 PM
In gaurile alea nu trebuia sa ai niste suruburi? Uita-te si la celalalt amortizor.

Cristi_M.
04-08-2011, 10:45 PM
Va salut ! Din imagini , se pare ca cele doua sau trei suruburi (in poze nu se vede foarte bine cate sunt ) care tin "oala" mica a amortizorului prinsa de "oala" mare a caroseriei , s-au retezat ( probabil soc puternic sau piulitele s-au desfacut in timp si fiind forte mari de forfecare , au retezat suruburile ) . Nu stiu cum vine prinsa oala mica de amortizor , dar daca aveti noroc , poate nu trebuie schimbat tot amortizorul , se desface ansamblul si se inlocuiesc doar suruburile , caz in care cheltuielile sunt destul de mici ! Oricum , mersul asa cu masina este foarte periculos , ansamblul amortizor nemaiavand legatura superioara cu caroseria ! Bafta !

L.E. : Am citit ce ati scris cu bucsile de cauciuc si atunci tot ce am scris mai sus nu mai are sens ! In afara de partea cu cat de periculos este sa mai mergeti cu masina asa , sau macar sa mergeti mai incet ! Succes in rezolvare ! ( La Casco s-ar putea sa va ceara constatare de la Politie ! )

Basti77
04-08-2011, 10:50 PM
NU sunt suruburi in acele gauri, nu apar in ServiceBox. Acelea sunt niste bucsi din cauciuc care se pare ca s-au rupt. Maine ma duc la Pejo pentru o alta interventie si o sa vorbesc despre aceasta problema, treaba este ca am mers ~ 3000 km cu masina, chiar acum 1 saptamana am luat spre pe drumul spre mare p groapa la 4 dimineata de parca s-a rupt masina, si uite ca s-a rupt.

Ma gandesc daca se poate repara pe Casco ?

Denisa
04-08-2011, 10:57 PM
Delicata problema...nu stiu daca iti vor accepta reparatie pe Casco. Trebuie sa ii intrebi...Eu am dat cu baia de ulei intr-o bordura si au venit sa fotografieze bordura.. Nu stiu daca vor veni sa fotografieze groapa in care ai dat! Intreaba, poate o poti repara asa.

drbebeko
04-08-2011, 11:02 PM
Poti sa gasesti o groapa din apropriere, deci nu asta ar fi problema. Teoretic, asa cum poti schimba o janta daca o indoi intr-o groapa, poti sa schimbi si ansamblul amortizor.
Dar mai sigur ai sa gasesti raspunsul la firma de asigurari.

Basti77
04-08-2011, 11:03 PM
Groapa maine o fotografiez :), dar pana la urma poate ma scot cu o reparatie mai "ieftin", maine aflu exact ce si cum.

dinoradu
05-08-2011, 06:11 PM
Ai rezolvat ceva? Care era problema?

Basti77
05-08-2011, 06:41 PM
Am fost si sunt flansele. Cost flanse 120 ron amandoua, manopera schimbat flanse + manopera 1 pivot (il am cumparat) + geometrie = cost 300 ron.

Cand ma intorc din concediu o sa le schimb.

Partea interesanta este ca azi am mai vazut un 207 tot de 4 ani si cu ~75k care era la fel iar proprietarul spunea ca nu troncane nimic, ca nu trage stanga/dreapta, ca merge foarte bine :shock:

Denisa
05-08-2011, 06:58 PM
Nu este indicat sa mergi asa...De ce nu le-ai schimbat azi?

Basti77
05-08-2011, 07:02 PM
Din lipsa de buget pentru reparatii fireste, maine dimineata plec la mare, deci nu am ce face, o sa merg mai incet si mai cu grija.

Denisa
05-08-2011, 07:07 PM
Fireste...si te cred! Stiu si eu ce inseamna. Inca mai am de platit prostiile reprezentantei!

saprosanu
05-08-2011, 07:46 PM
Cum dracu au facut astia flansele fara prindere in oala amortizorului?!?!??!?! In ce sta frate amortizorul tau prins acum(in partea de sus)????

Denisa
05-08-2011, 10:52 PM
Asta ma intrebam si eu, dar ai vazut explicatia lui Sebi..nu sunt suruburi desi mi se pare foarte ciudat!

Basti77
05-08-2011, 10:57 PM
NU stiu ce sa spun, din cate am vazut amortizorul este prins de flansa, nu are legatura cu oala, chiar si la o masina noua piulita de la amortizor nu este centrata pe gaura de la oala (tabla), nici nu strange pe ea :shock:

Azi am vazut una noua, pozitia este identica ca in poze numai ca nu exista spatiu asa mare, cand o sa le schimb o sa incerc sa stau pe langa masina sa vad ce si cum s-a stricat si sa-i inteleg mai bine principiul de functionare.

Sunt curios cati posesori mai au aceasta problema, cei peste 50-60k, repet azi masina colegului arata identic cu a mea iar el nu se plangea ca aude vreun zgomot. Ciudat ca zgomote nu se aud, nu troncane, nu bate, nu trage stanga sau dreapta, singurul lucru anormal este un suierat de la anvelope, masina sare de fata la gropi medii dar si mai mici iar in franare pe un drum mai cu denivelari intra ABSul in draci.

Eu zic sa verificati si eventual sa puneti ceva poze cum arata la voi, pe partea cu filtrul de polen se vede cel mai bine.

dinoradu
05-08-2011, 11:07 PM
La mine, CLAR e prins in suruburi, am vazut cand mi-a schimbat un rulment pe fata si a desfacut amortizorul.

Basti77
05-08-2011, 11:14 PM
Radu ma refer numai la 207 :fredgeorge:

Denisa
05-08-2011, 11:18 PM
Sistemul de prindere ar trebui sa fie acelasi la toate...nu crezi Sebi? Amortizorul "functioneaza" pe aceleasi principii la toate masinile. Maine o sa ridic si eu capota de curiozitate.

cris.g
07-09-2011, 08:08 PM
Da, chiar astazi mai devreme dadusem peste topicul respectiv. Uite acum am fost sa verific, ca mi-ai amintit: sunt cam ca la tine, nu mai sunt centrate cum trebuie. Dar deocamdata nu prea mai e buget si pentru ele. In afara de ambreiaj, zilele trecute a primit un detailing interior, iar maine sau poimaine revizia. Asa ca mai asteptam cu flansele. Dar intrebarea ar fi, flansele noi sunt reproiectate, sau dupa 30-40k km ajung iar ca astea?

Basti77
07-09-2011, 08:15 PM
Habar nu am , ele vin numai pe original, deci nu exista posibilitatea sa cumperi facute de firma X sau Y. Poate zilele astea o sa am timp sa ma opresc sa vad cum este la una noua, de exemplu la o masina cu 6000 km. nu stau perfect centrate, sunt mai centrate iar distanta intre saiba de la amortizor si tabla este foarte, foarte mica.
La o alta masina cu 68k sunt la fel ca la mine, la o alta de ~ 100 k la fel. Nu am gasit pe nimeni cu 30-40k sa vad ce si cum, cert este ca sunt panarama si pica repede, mai repede decat puntea de 206 :)

cris.g
07-09-2011, 08:20 PM
Mai asteptam sa vedem cum se comporta cele ale lui Lauryca. :D Oricum, asta imi aminteste de flansele de Fiat Linea, si ei se plang saracii... doar ca la ei mai si zgomotesc, si pica la 15k-20k. Glumeam cu un prieten ca ar trebui sa-ti dea o plasa (de flanse) impreuna cu masina. Acum cica le-ar fi reproiectat.

Basti77
07-09-2011, 08:39 PM
Pe langa un altfel de zgomot, la mine este si roata dreapta putin deplasata spre fata, de aici un huruit in mers, ciudat ca cauciucul nu se uzeaza mai mult pe nicio parte.
Dar cel mai nasol lucru este stabilitatea, pe denivelari masina sare ca nebuna (stanga-dreapta), nu mult dar destul cat sa aiba un comportament periculos daca nu esti pe faza, mai ales la ceva viteza. Plus ca tot pe denivelari sau un drum mai nasol daca pui o frana mai ferma intra repede ABSul, roata cred ca sta mai mult prin aer decat de drum.
Aceste observatii le faci cu timpul si cunoscand foarte bine masina, cum ele se accentuaza in timp este foarte greu sa observi o schimbare in comportament, de aceea multi din cei la care am gasit problema au spus ca merge foarte bine.

cris.g
07-09-2011, 08:54 PM
Pana acum n-am sesizat nimic de acest gen, mai ales ca am trecut de la cealalta care era ca noua (18.000km) la asta si n-am sesizat diferente de dinamica - asta acum un an, dar am sa fiu mai atent de acum la ce ai spus.

drbebeko
08-09-2011, 07:59 AM
Lacerta, incearca mai intai sa strangi piulita. Nu doar cea de la capatul filetului ci si cea de sub acea saiba ( nr. 70 ). Vezi ce se intampla.

P.S. nu merge sa incarc poze !

Basti77
08-09-2011, 09:07 AM
Nu cred ca mai ai ce sa strangi, se vede ca flansa este dusa, o sa le cumpar pana la urma si in primavara pe schimb.

drbebeko
08-09-2011, 09:15 AM
Care anume este acea flansa ? Ca in poza din servicebox nu gasesc asa ceva.
Oricum tare dubios sta telescopul ... :nonono:

66389

Basti77
08-09-2011, 09:26 AM
Reperul nr.5. Partea aceea rotunda din mijloc s-a rupt, dus in sus. Ciudat este ca nu am inteles sitemul prin care flansa se prinde de caroserie, la majoritatea autoturismelor aceasta este prinsa cu 2-3 suruburi/piulite prin compartimentul motor (vezi poza) pe cand la 207 nu exista asa ceva, sunt curios cand o sa demontez cum este prinsa aceasta flansa de caroserie.

Si reperul 9 tot flansa se numeste, costa ~ 50-60 ron la Eurial, pe cand reperul 5 costa ~ 140-150 ron.

drbebeko
08-09-2011, 09:42 AM
Deci practic la tine s-a rupt partea centrala din reperul 5 si a iesit prin gaura in compartimentul motor ?

Basti77
08-09-2011, 09:51 AM
Cam asa ceva, cel putin asa se vede din pozele facute la masina, acest lucru motifica si pozitia rotii.

LE: Am mutat discutiile despre flanse aici, se pare ca este o buba ascunsa al acestui model si ar fi bine sa aiba un topic dedicat.

drbebeko
08-09-2011, 11:29 AM
Atunci rezolvarea este simpla - se pune o placa de otel groasa de 5 mm si nu mai are moarte :)

Poti sa rezolvi problema si acasa nu doar in service.

adrian ghiurau
08-09-2011, 04:24 PM
Lacerta,nu se vede bine in poze.Acea flansa e doar metal sau are o bucsa de cauciuc in mijloc.Daca e doar metal,poti pune pe dedesupt o saiba.SA nu mai urce mai sus de nivelul flansei.

L.E.Acuma studiez metoda de demontare al telescopului la 207.Se pare ca telescopul e tinuta de acea piulita de sus care se vede si sub piulita e acel tampon mare de cauciuc.Foarte usor verifici,ridicand masina si observi apoi pozitia acelui tampon de cauciuc.Daca tamponul se sprijina pe oala telescopului,clar acesta e sistemul de prindere.Pun si o poza.

2L.E.Si uite inca o poza cu pozitia unei flanse noi,observa pozitia ei in momentul centrarii.Tind sa cred ca flansa ta e ok.

drbebeko
08-09-2011, 05:09 PM
Cele 2 gauri pentru ce sunt ? Doar pentru centrare / strangere a piulitei din capul telescopului ?

adrian ghiurau
08-09-2011, 05:13 PM
Intr-una din ele intra acel stift de centrare si cred ca una e pt ghidaj si strangere.

Basti77
08-09-2011, 05:21 PM
La mine acel stift de centrare nu mai este, ma duc acum si fac mai multe poze.

Am revenit. Deci acele stifturi nu sunt, nu am reusit sa fac poze pe la roata, trebuie dat carenajul jos, poate in week il dau sa vad ce si cum pe acolo.

Este mai rau pe partea dreapta.

drbebeko
08-09-2011, 08:16 PM
Pana la urma flansa este din metal sau un cauciuc mai gros ? Din poze nu imi dau seama.

Basti77
08-09-2011, 08:46 PM
Cred ca ceva cauciuc cu insertie.

adrian ghiurau
08-09-2011, 11:39 PM
Din prima poza reiese ca tamponul acela de sustinere sta in aer,in ciuda faptului ca ar trebui sa fie lipit de oala telescopului.Eu zic sa desfaci flansele si sa vezi daca poti pune ceva saiba sub flansa.Ca sa cobori tija telescopului si astfel flansa va sta mai fix pe masina.

Uite o poza unde sa pui saiba.Pe tija telescopului,sub flansa,piesa cu nr 5.

Basti77
09-09-2011, 07:42 AM
Deja are, reperul 3, si nu ma incurc cu artificii, o sa cumpar piesele si le voi schimba. Nasol ca se intampla la un numar asa de mic de km.

adrian ghiurau
09-09-2011, 04:29 PM
Normal ca are,dar eu ziceam sa ii mai pui una,ca sa mai lungesti cumva durata de folosire.Dar daca nu vrei sa te complici,e ok si asa.Bafta.

Basti77
17-09-2011, 01:10 PM
Azi am fost la ITP si dupa mine s-a numerit tot un 207, fabricatie 2007 cu 26k la bord. Am ridicat capota si m-a uitat la flanse, erau la fel ca in pozele puse de mine. Proprietarul nu se plangea de zgomote, de traiectorii ciudate, de uzura anormala a anvelopelor, era incaltata cu 185/65/r15.

La fel erau si la Adi Valeanu, masina sarita de 100k. Si acesta se plangea de zgomote ciudate la rulare cu cauciucurile de 205/55/r16 si ca masina cam sarea ca nebuna la gropi/denivelari/canale/etc.

Tot zic ca trec pe la Eurial sa vad si sa fac poze la o masina din showroom, poate saptamana viitoare imi fac timp.

drbebeko
18-09-2011, 11:08 AM
Eu am vazut un 207 expus in showroom la reprezentanta si nu avea acea tija centrata pe mijlocul gaurii. Era putin deplasa spre exterior. Deci asa este din fabrica si la masinile noi.

Basti77
18-09-2011, 11:23 AM
Stiu ca nu este centrata dar nici nu este asa deplasata in sus, ar trebui sa fie la fel in ambele parti dar la toate pe care le-am vazut erau mai deplasate pe dreapta, partea cea mai solicitata la gropi.

drbebeko
18-09-2011, 12:08 PM
E drept ca nu e deplasata in sus. Nici la mine cu 63.000 km nu este deplasata in sus.

sm_sm
19-09-2011, 09:12 PM
Probabil ca flansele din capul telescoapelor sunt duse (bucsa metalica s-a desprins din suportul de cauciuc). Schimba si rulmentii de acolo odata cu ele. Pret piese pentru ambele parti: aprox 250 lei. Ai grija cum tii arcurile comprimate in timpul interventiei.

Basti77
19-09-2011, 09:21 PM
250 ron numai flansele, pentru rulmenti se plateste extra. Operatia este programata in primavara la mine, atunci daca este cazul o sa schimb ce mai este de schimbat, de tinut arcurile nu le tin eu ci cel care le schimba :)

Nasol este ca flansele se gasesc numai originale, deci aceeasi calitate. PROASTA.

Ieri am mai studiat problema pe la ele, sunt si deplasate. In poza afisata de Adrian flansele trebuiau sa aiba un ghidaj care intra pe una din gauri iar pe cealalta gaura se baga un bolt pentru centrare dupa care se strangea piulita.

La tot ce am vazut nu exista acel ghidaj, pe una din gauri merge sa bagi un bolt, surub, etc. dar pe cealalta nu. Deci flansele sunt si descentrate.

drbebeko
20-09-2011, 10:17 AM
Nu e prea mult pana la primavara ?

sm_sm
20-09-2011, 01:51 PM
Ceea ce se vede in poza sunt doar niste saibe (capace) din tabla cu garnitura de cauciuc pe margine. Flansa si rulmentul se afla dedesubt, in capatul telescopului.
Daca iti fac figuri, schimba-le acum; la primavera costurile vor fi mult mai mari.
Pe mine, la 307, m-au costat piesele (flanse si rulmenti) fix 230 lei. Du-te la un magazin de piese auto si vei avea de ales intre mai multe oferte.

Basti77
02-10-2011, 08:50 PM
Acesta sa fie oare ?

Reperul nr.5

Pretul gasit este 14 euro cu TVA, daca trimit si in Romani se mai adauga si drumul Franta-Romania.

sm_sm
02-10-2011, 10:28 PM
Nr. 5 este flansa; nr. 4 este rulmentul. Este bine sa inlocuiesti ambele piese.

drbebeko
03-10-2011, 12:18 PM
Pret reprezentanta - 131,74 flansa ( reper 5 ) si 78,32 rulment ( reper 4 ). La aceste pret se poate adauga si 20% discount pt masina mai veche de 4 ani.

207GF
08-10-2011, 09:08 AM
Vad ca nimeni nu a trecut efectiv prin problema neplacuta care o are Lacerta, eu unul am trecut. Nu stiu ce zgomot ai, cum se aude la tine, in cazul meu se auze un scartait puternic si la mers peste denivelari, si la la viraj maxim pe loc. Problema era tot la oala amortizorului drept. Constatarea am facut-o singur, trecuse cam o luna de cand o luasem si nu ii dadeam de cap.
Am demontat complet amortizorul, scos cu totul afara, automat ies si rulment, flansa si cel mai important piesa de sub rulment... atentie ...din plastic, suportul din capatul superior al arcului, se vede si in poza de mai sus, spart facut praf. Nu sunt mecanic de nici o culoare, dar cateodata, la nevoie imi cam bag nasul. problema era ca arcul de la o groapa ceva in trecut , sfaramase piesa asta de plastic si varful superior al arcului atingea in saiba de deasupra acestei piese, isi facuse loc prin plasticul ala, ce chestie si scartaia , da scartaia numa numa. Asa ca parerea mea este sa verifici aceasta piesa, mai mult ca sigur este prastie.

207GF
08-10-2011, 09:14 AM
Scuze de greselile de ortografie:surrender2:, dar cred ca se intelege. Sunt nou pe forum, si mai important, primul raspuns pe subiect.

drbebeko
08-10-2011, 12:34 PM
Care e piesa cu pricina din poza ? Ce numar ?

Basti77
08-10-2011, 01:46 PM
Piesa nr.5 este cu problema. Majoritatea au probleme dar posesorii nu isi dau seama, eu de cand am observat am mers ~3000 km, am facut si Transalpina, si merge fara probleme, numai ca se comporta putin altfel pe denivelari si viraje.

Mai nou huruie un rulment, cum am banii il comand, strang piesele iar in primavara dupa schimbul pe gume de vara o bag in reparatii.

murariu_adrian
27-10-2011, 08:22 PM
apropo de ce ai tu.
si mie imi facea zgomote...pe partea dreapta...am mers la service si cica dusa flansa...(serviceul mi-a recomandat sa le schimb pe amandoua dar eu am zis ca n-am banid e 2 si e suficienta una, si bine am facut)...am comandat piesa iar cand sa mi-o schimbe, si-a dat seama ca nu era flansa de fapt :) era bucata aia de plastic (piesa nr. 9 din poza de mai sus) care troncanea la viraje.

Denisa
27-10-2011, 08:29 PM
Orice flansa de amortizor arata ca poz.nr 9 din imaginea mai sus prezentata! Aceea este flansa iar rulmentul amortizor este pozitia nr.4. In speta la acest peugeot mai exista si o saiba care este poz. nr.3 din imagine.Alte modele de masini nu au aceasta saiba!

Basti77
27-10-2011, 08:50 PM
apropo de ce ai tu.
si mie imi facea zgomote...pe partea dreapta...am mers la service si cica dusa flansa...(serviceul mi-a recomandat sa le schimb pe amandoua dar eu am zis ca n-am banid e 2 si e suficienta una, si bine am facut)...am comandat piesa iar cand sa mi-o schimbe, si-a dat seama ca nu era flansa de fapt :) era bucata aia de plastic (piesa nr. 9 din poza de mai sus) care troncanea la viraje.

Piesa nr. 9 este flansa inferioara sa zic, in partea de jos se sprijina arcul iar sus sta rulmentul.
Piesa nr.5 se numeste tot flansa, asa apare prin softurile de piese, in ea sta prins amortizorul. In mod normal la multe autovehicule este prinsa de caroserie cu 2-3 piulite dar la 207 nu. Are un stift de ghidaj care intra in caroserie si o gaura, centrezi gaura flansei cu gaura din caroserie si strangi piulita la amortizor.

Cam naspa zic eu.

Oricum ca preturi flansa inferioara am gasit-o la ~ 60 ron, rulmentul la ~ 40 ron iar flansa de sus la ~ 75 ron facuta de FEBI, din fabrica din cate am inteles vine de SKF, ramane sa ma interesez exact de acest lucru si de pret.

M-am hotarat si le cumpar pe toate, pe bucati, si le schimb in primavara.

207GF
28-10-2011, 12:53 PM
Piesa 9 din poza de mai sus este din plastic. Este bine de retinut in cazul in care apar probleme in oala amortizorului, trebuie sa fie prima pe lista banuielilor.

Basti77
28-11-2011, 07:12 PM
De o saptamana am anvelope noi. Masina se comporta foarte bine, nu trage in parti, ti volanul drept si ea merge drept, am masurat distantele si sunt egale, totul cum trebuie. Deci pana la vara mai poate sta cu aceste flanse, mai ales ca azi am mers cu o masina care pe dreapta (cu filtrul de polen) era varza, acea saiba metalica nu mai era, era pusa inca o piulita peste cea existenta iar ca mers daca puneam volanul drept in 10 metri eram in sant, pe stanga, deci ieseam pe contrasens :)

A mea este parfum pe langa ce am mers eu azi.

Ca marca m-am hotarat pe kitul de la Sachs, flansa+rulment si piulitele de rigoare, o sa intreb de pret si revin cu informatii.

Basti77
29-11-2011, 08:43 PM
O poza detaliata cu kitul de reparatie.

http://s12.postimage.org/7lv1pfa3d/0032802523.jpg (http://postimage.org/image/7lv1pfa3d/)

Se gaseste pe Sachs, cod: 802 523

pe LEMFÖRDER, cod: 34985 01

si pe BOGE, cod: 88-848-R

drbebeko
29-11-2011, 09:34 PM
E tot din cauciuc sau este din metal ?

koshko0
19-07-2012, 10:25 PM
Salut! dupa mult chin si multe probleme cu rulmentul si flansa de la amortizor mai am nevoie doar de saiba din tabla cu garnitura de cauciuc pe margine,intrebarea e ..cum pot sa cumpar doar saiba??? eu am doar saiba fara garnitura pe masina pentru ca s a mancat,am avut mari probleme cu un mecanic prost !:D

207GF
07-11-2012, 01:04 PM
De ceva timp incoace am un troncanit-cloncanit pe fata mai ales pe partea dreapta la trecerea peste denivelari sau cum sa zic... cand cobor cu ambele roti un prag sau cand trec prin denivelari ale drumului si masina intra in balans. Am verificat mai toate articulatiile, fara bucsi bara stabilizatoare si flansele cu rulmentii din partea superioara a amortizorului. Tamponul motor, cel de jos a fost si el schimbat cam cu un an in urma. Eu tind sa cred ca sunt flansele dar nu sunt 100% sigur, aveti alte idei, ca eu trebuie sa fac ceva, mai ales ca in ultimele zile parca s-a mai accentuat sunetul si nu pot sa-l identific ca venind direct de undeva de sus din oala amortizor..

Sindrom_CHR
07-11-2012, 01:38 PM
Vezi si bucsile. Am ceva asemanator la fiatul 500. Cloncane, troncane dar parca n-ar fi flansele. cel putin la 206 nu faceau asa.

ntm
07-11-2012, 04:12 PM
Poate careva sa-mi spuna daca flansele de amortizor de 206 se potrivesc pe 207 ?! Banuiesc ca nu dar totusi intreb...
Are un vecin si cred ca vrea sa mi le vanda :D

DnI_
07-11-2012, 04:29 PM
am si eu un troncanit pe fata si nu stiu de la ce vine.
tind sa cred ca este zgomotul amortizoarelor , suspensiei Raceland.
acest troncani apare la denivelari mici una dupa alta.

am schimbat flanse amortizoare cu rulment si saiba de deasupra cu cauciuc.
am schimbat ieri bieletele , capetele de bara, bucsile de bascula si nimic.
mai urmeaza sa verific bucsile de la bara stabilizatoare o sa incerc sa verific si asta dar este greu de ajuns la ele.

intrebarea mea este , a patit cineva sa aibe troncanit din amortizoarele originale de pejo ?

Basti77
07-11-2012, 05:56 PM
poate careva sa-mi spuna daca flansele de amortizor de 206 se potrivesc pe 207 ??!??! banuiesc ca nu dar totusi intreb...
are un vecin si cred ca vrea sa mi le vanda :D

Nu se potrivesc.

207GF
07-11-2012, 08:11 PM
mai urmeaza sa verific bucsile de la bara stabilizatoare o sa incerc sa verific si asta dar este greu de ajuns la ele.

Sunt curios cum suna bucsile de bara stabilizatoare uzate, ce fel de sunete scot.
Nu stiu daca cumva piese gen pivot, capat de bara care sub incercarea cu levierul prin fortare par ok, fara jocuri, ele de fapt sa fie defapt uzate si sa produca zgomot in mers?
Tin sa precizez nu am nici un zgomot la mers pe asfalt si nici la demaraje, franari, troncaneala relativ infundata, incepe cand intru pe zone denivelate, dese sau suprafete valurite.

dorofteius
08-11-2012, 12:13 AM
Bucsile alea se aud ca un trosnit, sub picioare, si cel mai des se aud cand iei curba serioasa si accelerezi. Adica se balanseaza masina de pe o parte pe alta oarecum. Nu neaparat balans cat transfer de greutate brusc ...

207GF
13-11-2012, 08:25 PM
In sfarsit mi-am reparat masina azi. Am scapat de zgomote cu cost 0. Prin urmare am identificat sunetul ca venind de undeva de la mijloc intre flanse si articulatiile rotii... mai precis din torpedou:lol: Nu mi-a venit sa cred cat de dobitoc am fost:P de nu am verificat ce am in torpedou: 2 tubulete spray rezerva(din aluminiu) carcase de CD-uri uitate de jumate de an si o gramada de hartii ca sa le acopere.
Nu stiu daca intereseaza dar intre timp am demontat si rotile fata si am injectat capetele de bara si pivotii cu vaselina K2. Eu unul zic ca le-am pelungit putin viata cu toate ca nu erau uzate(ma refer ca nu au joc deocamdata).

77485 77479 77481 77482 77480

Ce pot sa zic este ca imi place dinou masina asta.
77486

drbebeko
24-02-2013, 09:11 PM
Basti tu pana la urma ai rezolvat problema ? Daca da , ce piese ai schimbat si de la ce firma ai gasit piesele ?
Oare si in cazul RC tot asa sunt flansele ca banuiesc ca amortizoarele si arcurile sunt sport.

Basti77
25-02-2013, 07:31 AM
Nu am rezolvat inca. O sa merg pe Sachs cred. La RC posibil sa fie alta marca, nu SNR, cauta si tu in ServiceBox daca ai un VIN de RC si vezi ce marca sunt. Oricum sistemul de prindere-centrare a lor este unul de 2 bani.

drbebeko
25-02-2013, 09:24 AM
Eu totusi nu inteleg cum sta telescopul in oala de sus ? Ca aceas saiba si piulita este departata de caroserie ...

Basti77
25-02-2013, 06:25 PM
Sta in flansa, flansa este deformata, deplasata. Am vazut la unele un spatiu mult mai mare, intra degetul pe acolo.

drbebeko
26-02-2013, 11:17 AM
Pana la urma ce se strica ? Reperul 4,5,9 sau toate 3 deodata ? Ca as vrea cand trec pe arcuri Eibach sa schimb prefentiv si flansele.
Ca si idee, am gasit kitul de reparatie ( reper 10 in poza ) cu 99 roni SNR sau 137- 179 roni Sachs.

Basti77
26-02-2013, 06:32 PM
Reperul 5 este cu problema.

crysti79
27-02-2013, 12:19 PM
In sfarsit mi-am reparat masina azi. Am scapat de zgomote cu cost 0. Prin urmare am identificat sunetul ca venind de undeva de la mijloc intre flanse si articulatiile rotii... mai precis din torpedou:lol: Nu mi-a venit sa cred cat de dobitoc am fost:P de nu am verificat ce am in torpedou: 2 tubulete spray rezerva(din aluminiu) carcase de CD-uri uitate de jumate de an si o gramada de hartii ca sa le acopere.
Nu stiu daca intereseaza dar intre timp am demontat si rotile fata si am injectat capetele de bara si pivotii cu vaselina K2. Eu unul zic ca le-am pelungit putin viata cu toate ca nu erau uzate(ma refer ca nu au joc deocamdata).

77485 77479 77481 77482 77480

Ce pot sa zic este ca imi place dinou masina asta.
77486
Daca vroiai sa faci ceva ca lumea, demontai pivotii si capetele din fuzeta, scoteai colierul metalic care fixeaza burduful la partea superioara si bagai putina vaselina dupa care invarteai de pivot. Daca ai gaurit burdufele si le-ai lasat asa nu ai facut nimic. Tot praful, nisipul si mizeria de pe drumuri o sa intre inauntru si o sa le scurteze viata. Cu timpul, gaura pe care ai facut-o o sa se largeasca.

bounty
27-02-2013, 12:58 PM
Buna ziua. Scriu de pe telefon deci va rog sa-mi scuzati faptul ca nu am citit topicul dar nu mai am rabdare. Inainte sa plec am deschis si eu capota si am vazut ca acele chestii rotunde sunt deplasate in stanga respectiv dreapta. Nu sunt centrate. Trocnaniturile sunt si ele prezente iar atunci cand pornesc cu demeraj simt ca ceva nu e ok, in sensul ca vibreaza tare partea din fata ca atunci cand bagi in cuva mai multe rufe si cuva nu se roteste uniform. Problemele astea se incadreaza in acest topic ? La ce ar trebui sa ma astept sa-mi spuna un mecanic ? Oricum nu cred ca ajung in urmatoarea saptamana la unul. Ce ar trebui sa cumpar sau inlocuiesc ? Multumesc anticipat. Poate reusesc sa pun si o poza, doua.

crysti79
27-02-2013, 03:59 PM
Daca pleci cu demaraj mai puternic si vibreaza este posibil sa fie din ambreiaj. Ori arcurile de pe disc sunt slabite, ori placa de presiune are cativa dinti strambi si nu cupleaza uniform. Si la mine la unul dintre C3-uri se mai intampla uneori treaba asta. Sunt zile cand nu tremura deloc la plecare si o apuca cateodata, in functie de cum plec de pe loc, sa tremure. Daca nu patineaza, nu-i fac nimic. Am demaraje foarte bune, nu ma incurc sa umblu la ambreiaj.

bounty
27-02-2013, 05:21 PM
Ambreiaju e schimbat acum 3 luni. Nu stiu daca are 10 mii de km. (LUK). Deci exclud ambreiajul plus ca senzatia e de la roti ca si cum nu se rotesc pe axa nu stiu cum sa zic. Atasez pozele facute 79718 79719 79720 79721 (primele doua sunt de pe partea soferului)

crysti79
27-02-2013, 06:12 PM
Eu nu vad pozele, incearca sa le atasezi altfel. Imi spune invalid attachment specified.

Basti77
27-02-2013, 06:15 PM
Arata frumos la tine, daca le vezi pe ale mele te sperii :) Vibratia nu este de la flanse.
Eu m-am uitat la un 207 nou iar piulita este centrata pe gaura. Am mai vazut una la 8000km si erau centrate, masina care este condusa de o femeie si ocoleste fiecare groapa.

bounty
27-02-2013, 06:20 PM
Pozele. http://i.imgur.com/QRTk7SN.jpg

http://i.imgur.com/bGXF2gv.jpg

http://i.imgur.com/3sykhLR.jpg

http://i.imgur.com/kiSqAUO.jpg Mie nu mi se pare ca arata ok, parca sunt fugite asa intr o parte

drbebeko
27-02-2013, 10:55 PM
Cam asa e si la mine.

alin_pg
04-04-2013, 02:59 PM
la mine nu e dusa prea tare bucsa de cauciuc,din cind in cind pe dreapta se aude pentru putin timp pe teren denivelat cite o serie de bocanituri,senzatia de instabilitate o am mai ales la viteze mici(treapta 1 sau a 2-a ) in cazul virajelor strinse volanul fiind aproape de maxim se simte o poticneala ,un usor balans.In vara trecuta am verificat pe ambele parti toata suspensia ma gindisem la capetele de bara, totul era ok, acum ma gindesc sa incerc sa vad daca mai pot stringe piulitele de pe telescoape ,e ciudata faza cu prinderea in oala doar in acea piulita mai ales ca exista acele gauri care sunt folosite doar la centrat.Din cite am vazut axul telescopului e usor descentrat iar din cele 2 rinduri de gauri doar 1 rind e aliniat.

toplyck
06-04-2013, 06:55 PM
in primul rand va spun salut deoarece sunt membru nou si am o intrebare pentru bounty: ai facut poza la capatul amortizorului cu rotile drepte sau erau virate?
am schimbat flansele si chestiile alea de plastic care ghideaza arcul ,pivotii,bucse bara stabilizatoare, discuri si placute,bielete antiruliu plus geometrie roti si nu m-a ajuns ieftin:)
problema e ca au montat gresit telescoapele....au pus o saiba care nu avea ce cauta intre telescop si flansa....si la o luna s-a sectionat capatul telescopului stang chiar pe sub surubul de sus. cei de la service nu au vrut sa recunoasca nimic asa ca am schimbat ambele telescoape la alt service si am avut aceeasi intrebare: de ce nu stau suruburile de sus centrate? porneste motorul, deschide capota, pune pe cineva sa invarta de volan maxim dreapta si maxim stanga in timp ce te uiti la capatul telescopului si vei vedea de ce nu stau centrate. e normal se modifica in functie de inclinatia telescopului.

12trs
10-04-2013, 08:22 PM
Oare...? La Logan / Renault Clio, flansele sunt cam la fel, partea de jos se infige in caroserie, iar partea de sus impiedica amortizorul sa sara din locas.
La Fiat Punto, acelasi sistem. Insa, cu rotile drepte, flansa este plecata mult spre spate. Cu rotile bracate, flansa pleaca spre fata. Nu este o defectiune, asa trebuie sa fie. Inainte sa schimbati piesele, verificati pozitia flanselor cu rotile pe drept si virate.
O inspectare rapida se poate face astfel: cu masina pe roti, scoateti prima piulita de pe amortizor. Suspendati masina, scoateti roata si fortati usor bascula cu un levier si coborati amortizorul astfel incat sa puteti inspecta partea de jos a flansei. Fara frica, nu va sare nimic in cap, insa e binevenita o a 2-a persoana, ca sa nu va chinuiti. Nu trageti ansamblul prea jos, grija la planetara.
Cat despre flanse Sachs, eu nu as lua. As merge pe Lemforder. Neaparat si rulmentii de sarcina odata cu flansele!

Basti77
10-04-2013, 09:02 PM
Eu am vazut 3 masini, una noua, in showroom, una la ~6000 km si una la ~ 17.000, toate aveau amortizoarele centrate si saiba aceea lipita de tabla. Apoi altele cu numar mai mare de km. (de la 30k in sus) , cu cat numarul de km. era mai mare cu atat distanta si descentrarea erau mai mari.

Lemforder nu am gasit, maine ma duc sa cumpar un cap de bara si ma interesez de marci si preturi pentru flanse si rulmenti pentru ca sunt pe lista :)

bounty
10-04-2013, 09:38 PM
Toplyck, aveam rotile drepte.