PDA

View Full Version : Masina noua vs. second



205
08-04-2005, 02:02 PM
Vreau sa stiu parerea voastra in legatura cu acest subiect: de ce ati alege (sau ati ales) masina noua, si la fel, de ce ati ales masina sh...
Din cite am citit si pe forumul asta, si pe alte forumuri, mie mi se pare ca nu prea e o afacere buna sa-ti iei masina noua, ca oricum umbli cu ea la service de iti sar capacele pentru orice maruntis, ca stai si te gindesti ca ai dat 14-16 mii de euro pe ea si mergi la service mai ceva ca unul cu o dacie coapta... sincer, eu as crapa de ciuda sa vad ca desi e masina noua, ba una, ba alta nu merge, dupa ce ca ai dat atitia bani pe ea... normal ca ai garantie, si nu dai un ban, dar totusi timpul ala pierdut in service-uri, nervi, etc... nu stiu daca merita.
Asa, daca iti iei un second, dar aproape la jumatate din cit ai da pe o masina noua (sau ma rog, oricum mult mai putin), macar stii ce te asteapta, si nu mai iti faci nervi de pomana, si mai si ramai cu niste bani...

In concluzie, vreau sa aud pareri pro si contra masina noua (ca sa ma hotarasc si eu odata ce sa-mi iau... :biggrin: )

Doc
08-04-2005, 02:32 PM
Eu nu sunt fan masini SH chiar deloc, mai ales in detrimentul unora noi. Exceptie as face de la aceasta regula cand cea SH ar fi a 2 a masina si prima ar fi noua. In acest mod as avea o masina noua cu care as iesi in weekend la plimbare si una SH la care as putea mesterii fara sa pierd garantia.
Ce te faci cand dai pe o masina SH diesel cu peste 100.000km la bord - 4000 euro si in 2-3 luni iti pica turbina sau pompa. Reparatia te poate costa 3000 euro. Ce afacere este asta? Nu fac exceptie nici masinile pe benzina, eu am dat doar un exemplu.

Rainman
08-04-2005, 03:18 PM
Cind iti permite buzunarul tau (sau al parintilor) este foarte normal sa iti cumperi masina noua. Insa atunci cind ai un salariu decent nu prea iti da mina sa iti cumperi o masina noua. Nu spun ca sunt un fan al masinilor sh. Insa nu am nici o vina ca imi place o masina cam "veche" :biggrin: Poti avea o gramada de probleme si cu o masina veche si cu o masina noua. Vezi povestirile celor cu reprezentanta Peugeot... Insa masina pe care o am acum este foarte simpla si merge foarte bine. Pe viitor daca o sa mi se mareasca salariul ma voi gindi la o masina noua. Pina atunci imi conduc masina mea sh cu mindrie si eleganta (hai ca am zis-o )
Toate bune!

gabi
14-04-2005, 07:13 PM
205 ce propui tu aici are doua parti pro si contra. Mai exact eu am avut si masina sh ( prima masina) si noua ( cea de acum). Sunt avantaje si dezavantaje. Primul ar fi salariu si puterea finaciara de a o intretine.
Hai sa luam un caz concret: logan 1,6 nou sau skoda octavia 1,6 sh (benzina, 3 ani vechime 88k km).
La prima vedere poate ca ai alege skoda, si eu la fel insa apar apoi semnele de intrebare si parerile contra:
- skoda are 88k km reali sau nu ? ( mari sanse sa nu aibe)
- aproape de 100k incepi sa schimbi din piese
- masina a fost de firma - iti dai seama cum s-a mers cu ea
- valoare casco aprox 800 euro pe an ( sub 250 la logan)
- pretul pieselor, reviziilor etc etc
Pareri pro skoda
- e masina din grupul wag
- are o prestanta
- nu te poate lasa in drum ( speri)

Pareri contra logan:
- e masina romaneasca ( asta nu inseaman neaparat ca nu e buna)
- arat nasol ( gusturile nu se discuta - mie unu imi place)

Pareri pro ( masina noua in general)
- e noua
- garantie ....!!!!!!
- tu o formezi

Din cele spuse de mine de mai sus concluzionez:
1. As achizitiona masina sh in urmataorele conditii:
- ca a doua masina ( masina de week-end sau de mers inafara)
- diesel
- sa nu aibe prea multi km si nici o vechime prea mare

2. Prefer o masina noua mai slabuta in detrimentul unei sh din urmatoarele motive: garantie, sunt primul care o foloseste
Acum tu tragi singur concluziile

Y A T
14-04-2005, 09:38 PM
Dupa mine masina sh presupune o atentie acordata mult mai mare decat la cele noi si in plus de asta niste bani cheltuiti in diverse nimicuri pe care le descoperi ulterior.

cristi_407
14-04-2005, 11:10 PM
Nimic nu se compara cu masina noua!Punct!

RaresB
15-04-2005, 01:18 AM
Sa nu uitam ca exista 2 piete ale masinilor SH : si anume cea a masinilor din targurile Romaniei (care sunt aduse busite , reparate sau cu kilometrajul intinerit - cam 90% din masinile intrate) si cea a masinilor din autohouse-urile din Germania de unde le alegem noi cu manuta noastra. Acestea din urma sunt , dupa parerea mea , cu mult superioare celor noi achizitionate de la concesionarii din RO , care dupa cum stim cu totii sunt "personalizate" pentru piata noastra. Dar pretul unei masini cu putini km (max 30k) adusa din Germania se apropie f. mult de cel al aceleasi masini luata noua din tara. Aici alegerea devine dificila si cam toti inclinam spre masina noua.

Dar printre argumentele pro ale masinilor SH (alea de la mama lor) mai putem aminti : masina e rodata pe drumuri ADEVARATE , calitatea fabricatiei incomparabila , pretul la achizitionare mai mic , nu se pierde asa mult la o eventuala revindere ca la una noua.

Bogdan_Aks
15-04-2005, 10:43 AM
Originally posted by BC79RRR
[b] calitatea fabricatiei incomparabila

Cred ca vroiai sa te referi la calitatea reparatiilor din service-urile occidentale. Povestea cu masina pt est, masina pt vest nu se mai aplica. In rest, sunt total de acord cu tine. Nu se poate compara rulajul dincolo cu cel de pe drumurile noastre mioritice.

WLF
02-08-2005, 12:02 AM
Eu nu imi pot permite masina noua cu banii jos.De aceea prefer sh.Si nu de asemenea nu imi pot permite sa pierd 4-5 mii de euro,poate si mai mult intr-o masina noua.Mai bine iau sh si o schimb mai des,cam la un an maxim.Pana acum am pierdut bani doar in prima masina care am avut-o,din lipsa de experienta,in rest am tinut o masina si 2 ani si am vandut-o mai scump decat am luat-o,am recuperat si banii bagati in reparatii,plus ca m-am folosit de ea.

Aer Curat
02-08-2005, 01:47 AM
Cel mai bine este sa iei masina noua.
Insa este mai accesibila, ca pret, una sh. In plus poti lua, in bugetul stabilit, o masina dintr-o clasa superioara, mai bine acesorizata. Asta in conditiile unei vechime de 2-3 ani si a unui rulaj de pana 100k km sau pe acolo. Un alt avantaj la o masina sh este deprecierea mult mult mai mica (nu vor mai fi cazuri cu depreciere 0 sau chiar cu ceva peste, decat izolat in unele conditii particulare), in cazul pastrarii masinii pe o perioada de 2-3 ani.

Concluzie:
- daca imi permit cumpar o masina noua, din clasa care-mi trebuie (nu una inferioara pt a ma incadra in buget) cu dotarile necesare si dorite. O voi schimba la 3-4 ani pentru a mai reduce din devalorizare.
- daca nu am multi bani de dat pe masina, cumpar una sh, de 2-3 ani vechime, cu un rulaj decent, bine intretinuta, accesorizata. O voi schimba la 2-3 ani.

McAlig
04-08-2005, 05:41 PM
Daca ne luam dupa statistici am observa ca vanzarile de masini noi se dubleaza aproape de la un an la altul . Evident si vanzarile SH sunt in floare insa incomparabil fata de cele noi .

alllx
10-03-2007, 05:33 PM
noua clar
desi uite eu am luat pejo-ul meu sh din franta la 20k km
am facut cu ea doar 9000 km intr-un an....
merge exceptional....pretul daca era s-o iau cu banu jos era 9800 euro
am platit avans si apoi rate
acu cedez contractul de leasing, trec la alta marca....honda alta mancare de peshte....alte posibilitati la ora aasta dar tot in rate o iau
apropo...cedez contractul de leasing la pejo

kukylica
10-03-2007, 06:31 PM
Daca faci doar 10-15 000 km pe an e pacat sa-ti iei masina noua.Iti vor trebui cel putin 20 de ani ca sa iti scoti banii. Pt. cei care merg putin km e recomandata masina sh cu km reali intre 30-50 000. Una pt. ca la acesti km o masina din ziua de azi e ca si noua, doi-pt ca in acest interval isi arata cam toate defectele, pe care primul proprietar trebuie sa le repare, trei-la km astia scade considerabil pretul. A nu se achizitiona masini fara carte de reparatii (revizii) , fara testare la unitate autorizata sau care prezinta suspiciunea de a fi fost folosite ca taxi sau masini de firma!
Problema banilor este definitorie pt cei cu venituri mici, si aflandu-ma in aceasta categorie, am fost pus in urmatoarea situatie: sa aleg un autoturism bun, fiabil, design modern, practic, consum mic, marca cat mai buna, si nu in ultimul rand spatios-cerinta de baza avand in vedere ca unii ma considera o persoana cu greutate. Depasita. Peste 120 KG. Si toate astea din 10 000 euro. Si daca se poate sa-i faci si casco...Si atunci am gasit Leutul, care parca pe mine ma astepta, in curtea Eurialului, dotat cu tot ce poate avea un 2,0 HDI/110 cp din 2003, mai putin piele. Si am platit pe el 9 500 euro. Si la cei 41 600 km avea si reviziile facute la ei, si nici macar o zgarietura nu avea. Si cum sa nu merite banii astia cand de nou a costat 19 300 euro? Si uite de-aia zic eu ca si varianta sh e de luat in calcul...

Dic84
11-03-2007, 11:33 AM
noua fara nici o indoiala.au am luat masina SH si am avut ghinion sa am probleme cu ea.e adevarat ca am da 12.500 pe ea din 2004 cu 20k si cu destule optionale pretul ei de noua fiind undev intre 18000-19000.Dar acum stau si ma gandesc ca mai bine luam una cheala dar noua.

kukylica
11-03-2007, 03:20 PM
Si daca o iei noua poti avea ghinionul sa ai probleme, chiar in garantie fiind.

suli
12-03-2007, 10:55 AM
Noua. M-am obijnuit in ultimul deceniu sa-mi achizitionez doar masini noi. Ce poate sa fie mai frumos decat sa faci servisari la 15 mii Km si in rest sa-i bagi doar benzina?

Tely
12-03-2007, 09:21 PM
Salut la toti!
Depinde pt. ce iti trebuie o masina. Daca "ai cu ce" sau daca o iei cu 'bataie lunga' parerea mea este ca merita efortul la o masina noua. Daca o iei de 'conjunctura', (cazul meu), pt. 1,2 sau max. 3 ani, nu renteaza investitia in una noua pt. ca pierzi prea mult la revinderea acesteia. Bineinteles ca iti asumi si riscurile unei masini SH. Dar cu putina rabdare (la mine este dusa la max. cu ultima achizitie :gunsmilie: ), poti sa elimini multe din riscuri, si aici nu mai repet cele spuse mai sus vis-a-vis de nr. km, carte service etc. Asa ca bafta la SH-uri si mult mai multa bafta (in ultima vreme) la cele noi! Sper ca nu am deranjat pe cineva!?:thumbsup:

Riri007
12-03-2007, 09:58 PM
Daca e sa ai probleme, cu ce masina le preferati ?

Cu una noua, reparatie gratis - garantie

sau

Cu una SH, reparatie din portofelul tau

?

Personal prefer masini semi-SH-semi-noi, adica luate de la personalul uzinelor. Aici muncitorii din uzine au voie sa cumpere odata la 6 luni (PSA) sau 4 luni (Reno) o masina la pret "intern", si aici vorbim de vreo 20% discount. Ei ruleaza practic moca cu ele (le revând la acelasi pret), iar la revânzare cumparatorul are o masina ca si noua, tocmai bine rodata, condusa de o persoana în tema cu automobilul si care nu mai pierde 20% din valoare când ai bagat prima data cheile în ea. Ca asta e marea durere, ca altfel ce-i nou e nou.

Dic84
12-03-2007, 10:53 PM
da dar si asta e cu dus si in intors.poate in 6 luni de zile sa faca 20-30k km si sa o omoare.eu unul mereu ma gandesc la asta.tot in functie de norok e si treaba asta.

tony_egri
13-03-2007, 12:57 AM
eu vreo 2 luni nu m-am putut hotari si pana la urma am luat noua. pana acuma am avut 5 masini toate second si e cu totul altceva decat una noua. Gandeste-te numai ce senzatie ai cand te sui in masina si totul miroase a nou stii ca nu o mai fost a nimanui nu are nici o istorie..etc. Intr-adevar daca ai pana in max 10.000 de euro mai bine iei una second
Tentatia e mare cand ai 15-16 mii si vezi ca ai putea lua un A 4, seria 3 etc dar...te risti?
De obicei cine apuca sa isi cumpere o masina noua ala nu o sa mai aiba SH niciodata

spanac
13-03-2007, 09:36 AM
De obicei cine apuca sa isi cumpere o masina noua ala nu o sa mai aiba SH niciodata
Te contrazic, tocmai am achizitionat un bolid de 90.000 km din Germania :)

suli
13-03-2007, 10:55 AM
citez : "De obicei cine apuca sa isi cumpere o masina noua ala nu o sa mai aiba SH niciodata..... "
Bravo "tony egri" sunt total deacord cu tine.... este un adevar.

dj joy
13-03-2007, 05:44 PM
Am avut un 206 nou dupa care am cumparat 406-le de 4 ani 68 K din Germania. Nu se compara absolut deloc, la nici un capitol, cu exceptia pretului (406 a fost ceva mai ieftin). Eu stiu ce e mai bine pentru mine si nu ma entuziasmez la plasticele de pe banchete... Rezistenta in timp si confortul unui sh de clasa mai mare fata de o masina noua cu garantie dar de calitate inferioara...

tony_egri
14-03-2007, 01:02 AM
Te contrazic, tocmai am achizitionat un bolid de 90.000 km din Germania :)

Daca se scoate taxa si eu am de gand sa imi aduc ceva ieftin dar numai de 'forja' . Si mai sunt multi care o sa faca treaba asta :)

spanac
14-03-2007, 09:18 AM
Si eu ma gandesc la un 205 GTi :)

cristyyy2003
14-03-2007, 10:33 AM
Io mi-am cumparat SH dupa ce am avut NOU.

Pot spune ca dacaas putea da timpul inapoi n-as mai face aceasta greseala. Nu recomand nimanui sa isi cumpere sh. Mai bine mai adaugi un an la rata decat sh.
Tanjesc dupa vremurile cand cumparam doar benzina si vizitam periodic serviceul (revizie) si atat.....:cool:

mighty_mic
18-03-2007, 09:45 PM
adevarul e ca intre un a6 de 1an (dintre care vreo 7-8 luni petrecuti prin reprezentanta), 18.000km si 32.000EUR si unul la 60.000EUR... credeti voi ca daca o luam de noua n-arata la fel 30.000km cat are acum? :P

kiki
08-11-2007, 09:56 PM
adevarul e ca intre un a6 de 1an (dintre care vreo 7-8 luni petrecuti prin reprezentanta), 18.000km si 32.000EUR si unul la 60.000EUR... credeti voi ca daca o luam de noua n-arata la fel 30.000km cat are acum? :P

m-as bucura pentru tine dar ar avea kilometri reali.sincer(dupa parerea mea),nu sint reali.cel putin,nu cred ca nimeni(nici chiar vesticii)nu-si permit sa piarda la cca. 20000-30000 km jumatate din valoarea masinii,decit daca nu cumva a fost intoarsa pe toate fetele.si asta pentru ca nimic nu este niciunde ieftin fara un oarecare motiv(pe care poate il descoperi prea tirziu).cu prietenie,kiki

si acum ontopic.de o luna am vindut C5-ul meu din 2003,luat sh si tinut 18 luni.am schimbat toate consumabilele care erau de schimbat:kit distributie,filtre,2 cauciucuri,placute fata-spate,fulie alternator,intinzator si curea.in tot acest timp nu am avut probleme cu ea,masina strasnic echipata,turbodiesel si viguroasa.ei,am schimbat-o pentru ca tovarasu premier cred ca se va da la o parte in legatura cu taxa de 1 inmatriculare, si as fi pierdut 1600 euro vama si uzura normala.in rest,masina imi placea f mult,dar,era sentimentul acela de nesiguranta al unei masini sh:daca pica ceva care costa N euro!!!???
in consecinta,am luat un 206 nou,modest si mic,care nu ma incinta la maxim dar dorm bine noaptea.si nu mai tin aproape hirtia igienica pentru vremuri cacacioase.cele bune,kiki

Tudor
09-11-2007, 12:25 AM
nu stiu daca @mighty_mic mai urmareste forumul, dar discutii pe marginea subiectului au fost si in cele din urma am inteles ca masina avea km reali.

Nu comentez decizia de a da C5-ul pe 206... sedan... pentru ca are si bune si rele si cu siguranta nu le vedem la fel :D. Eu ma orientam catre ceva mai mare, poate nu la fel de mare ca un C5. Repet, o parere personala...

Sh cumpar doar daca imi place atat de mult acel model incat nu mi-l permit de nou sau nu se mai fabrica. (in cazul meu Seria 3 modelul anterior si altele...)

cosmins
09-11-2007, 11:04 AM
adevarul e ca intre un a6 de 1an (dintre care vreo 7-8 luni petrecuti prin reprezentanta), 18.000km si 32.000EUR si unul la 60.000EUR... credeti voi ca daca o luam de noua n-arata la fel 30.000km cat are acum? :P


sora unui cpleg de serviciu si-a luat A6 anul trecut. 35 000E cip, full options dar si-a luat motorul de 2.0 TDI pentru ca cel de 3,0 era mai scump cu 6000E cip. la 10000km a completat 2L de ulei. la 4000km i-a crapat motorul. l-au resegmentat aia (ceva de genul asta nu mai stiu exact ce) dar dupa service motorul nu mai mergea constant.
daca il lasa la relanty ba se tura prea rau ba dadea sa moara. a dat-o la reprezentanta avans pentru un Q7, 3.0. asta cica mere.

si eu sunt de principiu cu masina noua. probabil as lua una la 10-20k km de maxim 6-8luni :P. desi e riscant si asa. daca ala i-a facut rodajul numai in 5000rpm .... pana mea iti bagi picioarele in ea de masina. cand ai masina de noua cand pica ceva stii ca ti-a picat odata si pe parcurs esti atent la piasa respectiva. mai verifici din cand in cand, te mai uiti, pai pui un ulei ceva. la sh o iei si te lasa pe drum prin autria/germania si iti plangi de mila :P

dlliviu
09-11-2007, 11:23 AM
Pentru simplificare e cam asa. Nevasta fata mare sau nu. Cum in ambele situatii e nevoie de noroc, pt optimizare, daca e prima oara si pentru tine, ia fata mare... ;)

cristiduda
09-11-2007, 11:55 AM
eu mai uit si nu inteleg nik.....................deci un 307 hadi model 2002 si vreo 155000 km la 7800 euro merita sau nu ca ma tot uit si ma tot uit si nush ce sa fac..............deci e bine un sh sau nu e indicat la atatia km??????? multumesc

dlliviu
09-11-2007, 12:44 PM
Nu acest thread te va convinge sa o iei sau nu. In plus nu exista o grila km/pret decat la samsari.
Uite aici (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=5173) cam cati km au facut unii cu 307-le.
Ia si sectiune lui 307 ' la mana' , vezi si 'search' ,site-urile cu SH-uri, mai inspecteaza 'buzunarul', mai vb cu proprietarul, are toate reviziile , a fost bushita, ... adica e de munca daca vrei sa ai cugetul impacat si argumente la nevasta.:)
Mie mi-au trebuit 3 luni sa ma hotarasc la una noua .

..si de fapt suntem off topic. Daca vrei sfaturi stric la problema ta deschide thread la 307 cam asa
"307 ??? la 150 000 km /7800E - merita ?"

maryusdanyel
09-11-2007, 06:11 PM
eu unul sunt pro sh clar...
am avut prima mea masina :206 sw 14.000 ddp 1,4 hdi si ce e necesar pe ea
apoi la 11.000 am luat 320d 2001,120.000 cred ca nereali,dar masina arata imbecabil,avea piele crem neatinsa,am tinut-o un an ,nu am avut nici o problema,consum mic ,putere mare, prestanta...super masina
acum am luat la 14.500 307cc,45.000km .luata si intretinuta si verificata la eurial,risc aporape 0 sa fi avut ceva,iar o masina de 25.000 de e nu cred ca se strica la 45.000 km...si am facut deja 12.000 km si pot sa zic ca nu am avut nici o problema cu ea...
concluzie:in app 14k de e am avut 206 nou,bmw 320d si 307 cc mai vechi.206 nou nu se compara cu cele sh.si dupa ce am fost fortat sa fac revizii de 7 mil,sa pun casetofon cu 1,5 mil(dau cateva ex) ,sa nu beneficieaz de nimik pe garantie(a da un parbriz prin care mai curge apa cateodata) pot sa zic ca ,in conditiile actuale(sociale,financiare) nu o sa mai imi iau masina noua.
DAR:niciodata nu am luat masina frantuzeasca cu multi km sau masina adusa din franta(am auzit destule),niciodata nu am luat masina fara sa o verific la service autorizat(nu in spatele blocului) atat cat se poate,numarul de km reali nu o sa il afli niciodata dar daca interiorul e ingrijit se vede.307cc al meu arata mult mai rau dupa 3 luni de folosinta la mine decat dupa 3 ani de folosinta ai vechiului proprietar(femeie),si eu am grija de masinile mele,dar stilul nu ai cum sa-l schimbi.
sper ca nu v-am plictisit,v-am impartasit cateva din experientele mele...

PaunFD
09-11-2007, 10:51 PM
Chestia asta e destul de nuantata. Astfel eu vad problema in felul urmator:

Pro SH:
1. masina e deja rodata ...si mai ales "asezata";
2. tot ce putea sa "cada" cu defect din fabricatie, a cazut si a fost inlocuit de fostul proprietar, pe banii, nervii si timpul acestuia;
3. la banii cu care iti iei in romanica o masina noua de o anumita clasa, iti iei din germanica sau chiar, mai nou, bulgarica, o masina sh dintr-o clasa net superioara;
4. nu mai esti legat de cuvantul "garantie" care intra in aceeasi fraza cu "piese de origine" si cel mai rau ... "reprezentanta/dealer/service autorizat" care te face sa te usture la buzunar ... rau de tot;
5. daca se/o matrasesti, nu te mai doare sufletul asa tare cum te-ar durea la una noua...
6. pretul se negocieaza, in functie de dotari, de zgarieturi vizibile, de ... priceperea celui care o cumpara ... la mecanica...
7. or mai fi si alte idei in aceata directie, da' nu-mi mai vin in cap acum..

Pro masina noua:
1. iti alegi ce culoare si ce optiuni vrei (in functie de buzunar);
2. ai siguranta ca ... nu a proptit-o nimeni in zid ... a reparat-o si pe urma ti-a vandut-o tie...;
3. ai garantie la ea ... (discutabil, pt ca sunt piese la care ai garantie .. 20.000km si ele cad la ... 20.200km)
4. esti primul proprietar si ... esti mandru de ea ...
5. ai siguranta ca numarul de kilometrii parcursi, sunt cei reali si parcursi de tine;
6. e generatie tehnologica mai noua (depinde de model);
7. asigurarea casco full, in primii doi ani, in caz de ... Doamne Fereste, o faci dauna totala, esti despagubit 100% sau 90% din valoarea de achizitie a masinii, bani cu care iti poti lua alta noua...
8. taxele sunt mai mici (taxa de prima inmatriculare), iar daca o gandesti din acest punct de vedere .. iti alegi o motorizare in functie de buzunar/taxe, astfel ca daca "duci" iti iei o versiune cu motor de 2.7l, iar daca nu "duci" iti iei o versiune cu motor de ... 1.2...
9. nivelul de uzura, este cel pe care i-l dai tu ... ca prim proprietar al masinii, astfel, cum ai grija de ea, atat la motor cat si la tablarie... asa o ai ...
10. or mai fi si altele insa ... la ora asta nu le vad...

n_costique
10-11-2007, 08:23 PM
Eu am luat masina SH . Atat am putut si drept sa-ti spun , cu cea veche am ajuns in 3 ani de trei ori la tamponari , niciodata din cauza mea . Parca era blestemata. Asa am hotarat si indiferent daca vor cadea sau nu chestii pe la ea , nu o sa-mi para rau de decizia luata. Iar de busit , pot sa ti se buseasca multe si la o masina noua. Daca-ti permiti iati una noua , daca nu sh ca bani o sa bagi oricum , depinde de noroc . Te simti norocos ?

adu
11-11-2007, 11:07 PM
2. ai siguranta ca ... nu a proptit-o nimeni in zid ... a reparat-o si pe urma ti-a vandut-o tie...;


Am auzit la stiri de o masina vanduta de "noua", care aterizase cu un an inainte in piscina?, un Mercedes. Asa ca...orice e posibil.

tzunny
12-11-2007, 01:14 AM
Da, asa este Adu. Este vorba de un Mercedes clasa C; masina a fost expusa la o expozitie la hotel flora, si cand cineva a vrut sa o mute, a scapat-o in piscina :))
Au curatat-o, si au bagat-o la vanzare. Dupa problemele pe care le-a avut proprietarul,, pana la urma a aflat ca masina lui este cea care a cazut in piscina. A fost scandal mare. I-au dat masina noua si ceva banuti sa nu mai faca valuri.

Alta intamplare: un vecin de-al meu, acum vreo cativa ani si-a luat Dacie noua. Dupa vreo cateva luni l-a lovit unul in usa, si i-a sarit vopseaua. Ghiciti ce era sub vopsea? Era alta vopsea. Mai exact, era numarul de telefon al unei firme de taxi. :))

Concluzia este: Desi probabilitatea este mica, este posibil ca si masina noua sa fie SH.

Scuze de off-topic!

PaunFD
12-11-2007, 08:53 PM
Deci ... mai taiem un punct ...doua din lista "pro masina noua", mai ales ca ... nu prea ai cum sa stii cate e de "noua" masina pe care tio-o vand cei de la reprezentata... mai ales in Romanica...
Incep sa cred ca ... mai bine o masina de "unica" folosinta din bulgaria ... decat una noua, asta daca finantele au alta directie... Macar masina de "unica" folosinta ... mergi cu ea cat te duce, iar dupa ce s-a stricat mai rau ... nici nu iti mai bati capul cu ea s-o repari... o duci la fier vechi si ... alta. Oricum, cred ca pana se strica mai rau asa ... isi scoate saracuta banii pe care i-ai dat pe ea ...

Tudor
13-11-2007, 11:30 AM
la masina noua se pot verifica data fabricatiei si data la care a intrat in tara. Cel putin la masinile la care se face comanda. Se primeste acel cod... Cei care cumpara masina de pe stoc se supun la anumite riscuri in loc sa mai astepte 3 - 4 luni pentru o masina la comanda.

Eu prefer sa astept 3-4 luni pentru un bun pe care il voi folosi 3-4 sau 5 ani. E felul meu de a gandi... eu si la supermarket stau 3 ore ca sa pot sa alege EXACT ce-mi place mie :D

andrei80
14-11-2007, 12:43 AM
Eu sunt oricand fan SH. Pe masina mea am dat jumatate de pret cu vechime de 2,5 ani si 80000km. De 9 luni si 16000km, de cand o am, merge f. bine.
Oricand as lua o masina sh cu km putini decat una noua si aproape de 2 ori mai scumpa.

PaunFD
02-02-2008, 09:41 PM
Dintr-o discutie anterioara de pe topicul "Noul Logan - Versiuni", am mai desprins cateva idei care m-au facut sa pun inca o data in balanta achizitionarea unei masini secod hand versus una noua.
In ceea ce ma priveste, dupa cum am enuntat si in postul de mai sus, de pe acest topic, sunt avantaje si dezavantaje in ambele cazuri, da' inclin din ce in ce mai mult spre o masina second hand.
De ce?!
1. Pai in primul rand datorita aberantei taxe auto de prima inmatriculare.
2. Nu mai sunt legat de "piesele de origine" si de manopera a'la service/reprezentanta.
3. Pot sa-mi aleg, ca si la cea noua, ce model imi place, ce motorizare ma satisface, ce dotari doresc si ce culoare vrea muschiul meu.
4. Inainte de vanzare, in speceial in targurile auto de afara, masina a fost judicios ingrijita, spalata, curata, dezinfectata si verificata de mecanii si personalul angajat acolo.
5. Ma ghidez dupa ideea conform careia ... daca tot a mers 150.000km, cu siguranta mai merge si la mine macar 120.000km fara sa fie nevoie de interventii majore la motor si la celelalte piese si subansamble esentiale ale masinii.
6. Daca totusi se strica ceva si nu este esential, astfel incat sa puna in pericol functionarea masinii dpdv siguranta circulatiei, s-ar putea nici sa nu ma "sagete" sa repar defectiunea.
7. Imi fac intretinerea respectivei masini ... cum ma taie pe mine capu'.
8. Daca se strica ceva la ea, astfel incat sa puna in pericol siguranta in trafic, sau pur si simplu nu mai pot folosi masina, deoarece nu mai porneste motoru' sau alte dude, atunci o duc la casare, fara sa ma doara prea mult pretul pe care l-am platit pe ea.
9. Faptul ca la un decent 13.000 de euroi, pot alege masini sh de "fite", audi a4 de manelist, a6 de cocalar, bmw nu stiu de care, chevrolette corvette ... dupa care intoarce oricine capul, jeep-an de nu stiu de care, da' cu care pot sa-i calc, ad literam pe mandrii posesorii de logan nou, etc.
10. Faptul ca la aceeasi 13.000 de euroi, in Romania, de noua optiunile imi sunt limitate la greu, in ceea ce priveste atat clasa masinii, cat si optiunile si dotarile acesteia, precum si faptul ca nu am siguranta faptului ca ... cat o fi masina de noua nu a cazut in piscina ...
11. Este foarte posibil sa gasesc o masina sh, mult sub cei 13.000 de euroi, astfel incat sa-mi ramana bani si de modificari "aftermarket" de tipul chiptunning obd, xenoane, sistem audio nu stiu de care ... si alte fite ...
Lista poate continua, da' ma opresc deocamdata aici.

Dan Ionescu
02-02-2008, 09:49 PM
masina noua ,pentru cine isi permite,sunt atatea modalitati rate,leasing etc.mai rau e sa ai bani de masina noua si sa iti iei sh oricare al fi el.cei care nu au avut noua normal ca nu cred in garantii dar la sh daca ar pati ceva mai grav ar plati jumatate din pretul masinii !!!le-ar conveni,eu nu cred.pana la urma fiecare isi ia ce isi permite si ii place.

PaunFD
02-02-2008, 10:09 PM
Da, Dane (@danionescu), eu am avut si inca mai am leutul meu 206 de nou! Am dat pe el 13600 de euroi si ... imi pare rau ca nu am avut mintea de acum ... atunci.
si uite de ce spun asta:http://www.mobile.de/SID8uZ9jTDnwQfL6x4YZYwl0A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ12019823 14A2LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C120%82P-t-vCaPOPRQuSeUnVb_X_Y_x_yaCetgepoprrdsO~BSRA6A7C184I 100000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0NKlimatisierung FDieselNSchaltgetriebeB85H50000000D2001A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&top=2&id=11111111299347743& , iar acesta e numai un exemplu. Se strica ceva la ea?! Pai ... foarte bine, la EUR 5.949 cat dau pe ea, din cei 13600 imi raman bani de-mi mai iau inca una ca ea!!!! Sa nu mai spun ca nu se compara sub nici o forma cu ... 206, sau (desi nu vreau sa te ofensez cumva, departe de mine gandul asta) cu 407, sau mai rau, cu logan!
Sau uite aici: http://www.mobile.de/SID8uZ9jTDnwQfL6x4YZYwl0A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ12019823 14A2LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C120%82P-t-vCaPOPRQuSeUnVb_X_Y_x_yaCetgepoprrdsO~BSRA6A7C184I 100000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0NKlimatisierung FDieselNSchaltgetriebeB85H50000000D2001A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=2&sr_qual=GN&top=19&id=11111111299713698&, pai intr-una ca asta intra doi leuti ca al meu ... iar comfortul si siguranta oferite de asemenea gen de masini ... imi pot permite sa devin "blonda" pana-n maduva oaselor, la volan. Sigurele masini de care ar trebui sa-mi fie frica pe soselele patriei, ar fi ... tirurile.
Iar daca ma aduce pe rotile si motoru' ei din Germanica pana acasa ... atunci cu siguranta ca ma va duce inca cel putin 100.000km fara sa fie nevoie sa ma scarpin in buzunar, prea tare!

Dan Ionescu
02-02-2008, 10:34 PM
ai dreptate,mai trebuie sa ai si noroc cand iei o masina ca astea 2.sunt ok daca le iei de afara si nu de la noi.la siguranta o masina de acum 10 ani nu se compara cu una din zilele noastre.sunt pareri si pareri,fiecare e liber sa aleaga ce isi doreste.bafta multa

SonyAD
02-02-2008, 10:56 PM
Jeep-ul te sparge la consum. La fel şi nissan-ul. Mai aproape de 20 la sută în realitate. Şi asta nou.

PaunFD
02-02-2008, 11:07 PM
Da @SonyAD, da' am jeep, o sa am prioritate de "marca" si o sa-mi permit si eu sa intru-n randurile cocalarilor si blondelor!

Oricum, ideea era ca ... pot gasi masini ca lumea, din clasa mai mare, daca ma sageata, la bani mai putini decat aici in Romania.

rapture
03-02-2008, 03:35 AM
incep prin a spune "Ha ha ha ha..." si continui:roll2:! De ce?! pai sa va si explic. Un documentar recent a relevat faptul ca 3 din 4 vanzatori de masini sh din Germania mint in legatura cu masinile puse in vanzare:naughty: Cele mai multe sh nu au carte! asta pentru ca ascund ceva, de obicei un kilometraj mult mai mare decat cel care este expus (care este si asa mare). Daca aia civilizati mint de ingheata apele de la samsarii nostrii ce sa te mai astepti?! De curiozitate, uitativa pe Autovit sa va convingeti si voi,majoritatea VW Passat, 407, Vectra...... au in jur de 100k km , ca sunt 110k, ca sunt 98k tot pe acolo. Voi credeti ca sunt reali?! Ce neamt intreg la minte vinde o masina la 1/2 sau 1/3 din pret cu 100k la bord???? Masinile alea ori au avut probleme grave ori au cel putin dublu la km. Ca sa nu mai zic cat le-au forjat aia pe Autoban de cand vin la noi le pica imediat turbinele. (cunosc 3 colegi la serv.: 2 Passat si un A6 care in primele 6 luni de la cumparare le-au cazut turbinele si cu sub 130k km fiecare dupa ce indica pe bord). Daca o iei de la noi un sh rulat numai in Ro, primul proprietar ai garantia ca motorul merge bine si schimbi numai pivoti, bucsaraie, ambreiaj....datorita drumurilor.
Daca ai 13000 E cum zicea cineva mai sus ce iti iei? o gioarsa de Nissan cu 270k km la bord de te rupe la consum ca sa le faci in ciuda la ai' cu Dacii sau un Megane nou Diesel full cu piele si garantie 3 ani?!!!
Eu am luat noua si pe urma am riscat si am luat sh. Imediat dupa ce am luat-o am mai bagat cel putin 1000E in consumabile, pivoti, placute, scuturi si multe alte nimicuri extrem de costisitoare datorate soselelor din Ro (rulata exclusiv in RO). Nu pot spune ca nu sunt multumit de ea dar daca faci pasiune pentru ea cum am facut eu te rupe la buzunar ca de vrei ce e mai bun pt. masinuta ta:naughty: (cauciucuri, ulei, benzina......)

PaunFD
03-02-2008, 11:17 AM
@Rapture, da' au ei passat si A6?! Au! Cine stie daca motoru' si turbina sunt ok, cand vad masinile in trafic?! Nimeni!
Cele enuntate de tine sunt intru totul adevarate, atat relativ la km reali, cat si celelalte. Ideea este ca, dupa parerea mea si crede-ma ca si eu am vazut destule sh-uri aduse de afara, care mai de care cu probleme mai mari sau mici, cu km reali mai multi sau mai putini, etc., tot imi mentin afirmatia conform careia masini precum a6-le din exemplul tau, cherokee-ul si tot ce altceva mai gasesti pe afara, chiar daca sunt fugarite de le-au gasit bolile, sunt peste 206, logan si de ce nu chiar 407!
Eu pusesem acolo, doar doua exemple, da' asta nu inseamna ca numai alea sunt. Am gasit si mertane si ... o caruta de alte marci. De noi fiind masinile se strica, darmite alergate. Pe de alta parte, am satisfactia ca mi-am luat jeepan la numai 5600 de euroi... iar, daca se srica .. il arunc!

postatny
03-02-2008, 11:22 AM
eu vreau sa-mi schimb Partnerul VTC. Are 29000km si mai are garantie pana in octombrie 2008. I-am gasit client in 24 de ore pentru cesiunea de leasing. Am intentionat sa iau un sh in locul lui, un 307 Starline 1.6HDI, 110cp. Il si rezervasem. Doua zile n-am avut liniste: sh in sus, sh in jos. Am si bebe mic, iar ideea de a ma aseza intr-un scaun plin de basinile altora... imi displace. Si apoi, indiferent de unde o achizitionezi, e imposibil sa ti se spuna intreg adevarul despre ea, ca doar ei vor sa o vanda. Poate a avut ceva probleme la motor, a tot cedat o piesa, a schimbat-o iara, o cumperi tu, si o iei tu de la capat cu service-urile. Si asta inseamna o droaie de timp si de bani. Ori, daca e masina in garantie, macar nu cheltui banii. Si sa fim seriosi, daca o formezi tu, si nu iti bati joc de ea, nu cred ca te prinde service-ul decat la revizie eventual. Sansele sa cedeze ceva din fabricatie la o utilizare decenta sunt infime, daca se intampla se rezolva fara bani. Dar un sh.... Un amic din Sibiu si-a luat un namiloi de Nissan si a iesit din garantie. Ce credeti? La 2-3 saptamani dupa ce a iesit din garantie i s-a stricat nu stiu ce drac de pompa care l-a costat acum 2 ani 150 milioane (probabil si manopera). La banii astia, iau inca un leasing si pun masina la munca. Prefer noua. daca o tin pentru familie, o menajez si o cosmetizez si o bibilesc, daca munceste la firma, prefer sa o cesionez dupa un an (sa-i mai ramana un an macar garantie) sau 30.000km, sa nu ma injure omul. Asta e politica mea, poate unii gandesc altfel. Acum am renuntat la comanda de 307 sh, si am comandat 207 1.6hdi 90cp, premium cu plafon vitrat si airbaguri. NOU!

PaunFD
03-02-2008, 02:40 PM
Vedeti voi, sunt optiuni si optiuni, pentru fiecare om, fiecare conceptie, fiecare nevoie si cel mai important, pentru fiecare buzunar!
Exemplele bune si rele, pot merge linisitit in ambele directii. Pe seama acestor tip de dezbateri a avut castig de cauza si taxa auto, daca e s-o luam altfel, atat in versiunea cea de acum, cat si in versiunea ce va intra in vigoare in luna iulie.
In momentul in care iti alegi o masina sh, iti asumi un risc. Acelasi risc ti-l asumi si daca alegi o masina noua, numai ca riscul e in proportie mult mai mica si ... sunt sanse mari, in cazul in care apare necazul, sa se remedieze pe garantie!
In momentul in care ai bani, sau ai un venit constant, suficient pentru a acoperi atat nevoile lunare ale familiei cat si ratele la leasing, leasing-ul se dovedeste a fi o alternativa mai mult decat ok, pentru o masina noua. Daca, insa stragi ban pe ban si venitul tau nu-ti poate permite sa sustii un leasing, atunci devii foarte limitat in optiunile de clasa, de dotari si utilitati, precum si de marca a masinii, mai ales daca tii mortis sa ai o masina noua!
Cum spuneam mai sus, eu am avut destule sh-uri care si-au facut banii pe care i-am platit pentru ele cu varf si indesat, iar cand muschiul meu si-a dorit o masina noua, am avut de unde si am luat-o fara leasing, cu banu jos.
In fine ... este necesar sa fii informati, sa stii ca exista alternative!

kitty28
03-02-2008, 03:37 PM
Nu sunt nici pro nici contra masinilor sh. Leutul meu este cumparat sh, am dat pe el acu 6 luni 7000E. Atatia bani am avut; acum vine intrebarea: ce masina noua puteam sa-mi iau la banii astia? Nimic. Conteaza foarte mult cati bani ai in buzunar in momentul in care te decizi sa-ti cumperi o masina. Si depinde foarte mult si locatia achizitionarii. Cunosc foarte multa lume care si-a cumparat sh si e multumita, dar, in acelasi timp, cunosc si foarte multi care au vrut masina noua si nu si-au permis sa-si cumpere decat un logan. Am un amic care si-a cumparat seria 3 nou, dar si l-a luat din Spania, in rate. De ce? Pentru ca plateste mai putin la ea (rata este undeva la 250E/luna), iar dobanda este foarte mica.