PDA

View Full Version : Cutia de viteze / Ambreiaj / Planetare - probleme, intretinere, modificari



Pages : 1 [2] 3 4 5 6 7

vvali4ya
25-03-2007, 11:46 PM
salut!
se intampla urmatorul lucru de ceva vreme la ambreiajul de la masina mea: cat timp motorul merge, masina pe liber, pedala libera, se aude un fasait sub capota motorului. Imediat ce calc pedala de ambreiaj pana la capat dispare acest zgomot. Este clar ca e din cauza ambreiajului. Am remarcat ca fasaitul este mai accentuat cat timp motorul este rece, dimineata cand pornesc masina, dar si dupa mers mult timp se mai aude.
Nu am nici o problema cu schimbatul vitezelor, chiar se comporta f bine.
Are cineva idee care este cauza acestui zgomot? este ceva grav?
Rulmentul de presiune este de regula si putin din placa de presiune!

negroiurazvan
26-03-2007, 05:19 PM
Rulmentul de presiune este de regula si putin din placa de presiune!
din cate am citit pe aici, pentru a schimba rulmentul trebuie data cutia jos. deci, trebuie sa merg la service. stie cineva cam cat m-ar duce toata afacerea (presupunand ca trebuie inlocuit doar rulmentul)?

vvali4ya
26-03-2007, 09:22 PM
din cate am citit pe aici, pentru a schimba rulmentul trebuie data cutia jos. deci, trebuie sa merg la service. stie cineva cam cat m-ar duce toata afacerea (presupunand ca trebuie inlocuit doar rulmentul)?
Ca sa nu f... si placa de presiune,este de preferat sa rezolvi imediat,dar bag seama ca si ea ar avea ceva uzura,asa ca momentat nu sunt probleme si mai poti sa mergi lejer cateva mii de kilometri buni!Cand incepe sa faca fas,fas sacadat la apasarea ambreiajului atunci esti pe chituci,incepe sa-ti agate si vitezele,cere repetarea operatiuni samd.!Oricum la schimbare o sa-ti spuna sa pui tot chitul de ambreiaj,deaceea eu cred ca trb. sa incepi sa pui bani deoparte si cand o sa ai si timp si bani te duci!;)

cristyyy2003
29-03-2007, 01:55 AM
Ai idee cam cat?

vvali4ya
29-03-2007, 02:27 AM
Ai idee cam cat?
Nu am idee,dar daca citesti mai sus ai sa afli!Eu raman la ideea mea ca nu ai nevoie inca de aceasta opreratiune,probabil 1000 de dulai!LUMEA ESTE PERVERSA SI O SA VINA DIVERSI PROFESIONISTI DE O SA-TI ZICA SA INLOCUIESTI MASINA,PANA LA URMA ASA CA ALEGEREA ESTE A TA!

PiNGUS
30-03-2007, 01:33 AM
What?!
Rulmentul de presiune e pana in 2 mil.
Manopera nu stiu... dar nu ar trebui sa sara de 3, deci 5 mil cu totul.

Acum e discutie... daca sa schimbe si discul sau nu, uita-te la el, gandeste-te cati km mai are de trait si vezi daca mai merita manopera data viitoare.
Bafta!

negroiurazvan
30-03-2007, 04:38 PM
salut!
este un dealer de piese in oras cu urmatoarele preturi:
- rulment: 58 ron
- chit ambreiaj (rulment, placa, disc): 550 ron

vladel
23-04-2007, 11:40 PM
Aceiasi problema o am si eu la 206 cu cutia de viteze. La treptele 1 si 2 se simte cel mai bine si zgomotul este pe masura. Trebuie sa recunosc ca ma scoate din sarite rau aceasta "problema" daca o putem numi asa. In schimb vreau sa spun ca la treapta 3 se simte mai putin acest disconfort, la treapta 4 si mai putin iar la treapta 5 nu se simte deloc la mine, ba dimpotriva in treapta 5 intra foarte frumos si lejer. Ar fi mai o problema uneori nu intra in marsarier. Sunt nevoit sa ridic piciorul de pe ambreiaj si sa calc din nou pt a intra. Asta e..va trebui sa ma obisnuiesc cu toate. :)

calinalexandru
04-05-2007, 03:38 PM
Vorbea cineva ca la 206 nu intra usor in marsarier.
Asa sunt facute. Incearca daca nu iti intra sa ii dai a 2-a si apoi mansarier. Asa sunt proiectate. La unele suzuki e altfel. Da-i a 3-a si apoi mansarier. E perfect normal. Eu am un 206 cu 20000 si nici o problema

hokai
08-05-2007, 08:40 PM
eu am un 307 de 6 luni ...cateodata simt ca-mi agata si mie....ce poate fi....am 10.000km ...nu este rodata destul? sa ma duc cu ea in service?

GERULA
09-05-2007, 01:32 PM
aceeasi problema o am si eu:cind trec mai repede din treapta 1 in treapta 2 parca agata ceva.cind trec mai incet nu e nici o problema
in marsarier uneori nu intra sau carie exact ca la Dacie.nu mereu dar e f f f enervat.mai ales acel cariat de parca acum sar dintii de la pinioane(ambreiajul calcat pina la fund).cind era in garantie am schimbat cablul de ambreiaj dar nici o rezolvare.

mjustin
09-05-2007, 03:15 PM
caraie pt.ca inca e in miscare masina, incearca sa ramai pe loc apoi sa incerci R-marsharriere

GERULA
11-05-2007, 09:39 AM
este oprita si pedala la fund
stiu ca daca e in miscare caraie

dlliviu
11-05-2007, 01:35 PM
ne explica cineva ce inseamna viteze sicronizate si viteze nesincronizate?
Intrebarea era mai veche dar vad ca nimeni nu a raspuns asa ca ...

Ce se intampla - in mare?

1.Motorul, prin intermediul ambreiajului, invarte un arbore ( primar) in CV pe care sunt insirate niste roti dintate care fac pereche cu altele de pe un arbore paralel (secudar) ce transmite miscarea (la pana la urma) la roti.
2.Cand se afla 'ntr-o viteza , numai o pereche din este cuplata. (celelalte se invart 'in gol' )
3.cand schimbi viteza, mecanismul decupleaza perechea activa si cupleaza o alta pereche .

- Cum primarul are o turatie (vezi turometru ) si secundarul are alta turatie ( vezi vitezometru ) iar perechile de roti au numar diferit de dinti ( pt a asigura demultiplicarea ) pana se cupleaza ... 'caraie' ... daca nu sunt sincronizate si nu nimeresi 'din mana' turatia .

- Ca sa nu mai faca asa, s-a inventat sincronizatorul care nu permite cuplarea decat daca noua pereche a ajuns la turatia secundarului.

Cum face asta ?
Sincronul este un 'device' cilindric afalat intre 2 roti vecine (pe secundar ), actionat de schimbator (nu direct ci prin niste tije,parghii si furci ) si functioneaza ca un ambreiaj numai ca frecarea se face pe suprafete metalice tronconice .
Astfel se explica de ce poti schimba vitezele fara debreiere - daca ai ' ureche' sa nimeresti turatiile - si e logic ca AR si I sa nu fie sincronizate ca pleaca de la 0.

Desenatorul
11-06-2007, 01:43 PM
Salutare tuturor posesorilor de Peugeot.Am si eu o "mica" problema, am un 206 1.4HDI 35 000 km are 1 an si 4 luni si are probleme. Mai exact la cuplarea treptei a 2a la turatii inalte agata si face zgomot.Unii zic ca ar fi de vina inelul sincron, eu sincer nu stiu ce sa zic . Daca a mai patit cineva sa imi zica si mie si daca a reusit cineva sa remedieze problema. Mie sincer imi e cam frica sa ii las pe "ai nostrii" sa isi bage nasul in cutia de viteze, dar pe zi ce trece problema se agraveaza. Va multumesc anticipat.

dragoshelu
11-06-2007, 01:52 PM
Salutare tuturor posesorilor de Peugeot.Am si eu o "mica" problema, am un 206 1.4HDI 35 000 km are 1 an si 4 luni si are probleme. Mai exact la cuplarea treptei a 2a la turatii inalte agata si face zgomot.Unii zic ca ar fi de vina inelul sincron, eu sincer nu stiu ce sa zic . Daca a mai patit cineva sa imi zica si mie si daca a reusit cineva sa remedieze problema. Mie sincer imi e cam frica sa ii las pe "ai nostrii" sa isi bage nasul in cutia de viteze, dar pe zi ce trece problema se agraveaza. Va multumesc anticipat.
si a mea agata putin cand schimb din treapta 1 in 2 dar la turatii joase si e noua(motor1.4E benz) (1000km) , probabil asa fac toate:))

Desenatorul
11-06-2007, 04:08 PM
Cutia mea nu "zice" nimic la turatii joase, insa daca schimb treptele mai repede agata si face zgomot, asta doar dupa 3500rpm . De aceea cand accelerez in forta pana la 4000rpm trebuie sa astept pana coboara turatia sub 3500 ca sa pot schimba fara zgomot.La fel patesc si la o retrogradare din treapta a 3a in a 2a, in rest toate merg bine. Dar nu mi se pare normal, si nu stiu ce sa fac.:((

roman_sn
11-06-2007, 04:18 PM
Daca "rasfoiesti" forumul, vei vedea ca este ceva normal la 206; in multe cazuri "agatatul" dispare sau se atenueaza dupa o perioada.

Desenatorul
11-06-2007, 04:29 PM
Inteleg :(! pe mine chiar ma deranjaza treaba asta. Se potriveste oare cutia de viteze de pe Fiesta 1.4 diesel ? Aia are o timonerie mult mai buna decat cea de la 206. Probabil ca o sa dispara zgomotul cand se vor "autopoliza" pinioanele si o sa mearga ca o cutie de Dacie .:)

turbojack
11-06-2007, 11:08 PM
Inteleg :(! pe mine chiar ma deranjaza treaba asta. Se potriveste oare cutia de viteze de pe Fiesta 1.4 diesel ? Aia are o timonerie mult mai buna decat cea de la 206...


Nu merge cutia de fiesta.
Si a mea care are 20 de ani ,imi caraie uneori cind schimb la 6500 rpm intr-a II-a.:naughty:
Scoate uleiul afara si baga un T75 de ala de se foloseste la cutiile de dacii,sau chiar mai gros,din cel folosit la camioane.
Asta doar asa de proba.Daca se simte altceva este de la sincroane.
Descrie acel zgomot,deoarece este posibil sa fie rulmentul de pe priza directa.Nu demult am schimbat unul la o Honda,deci "asa face toate" ;)
A desface cutia de viteze nu este o problema pt. cine stie.
Bafta!

Desenatorul
12-06-2007, 11:17 AM
Mersi mult pt sfaturi. Zgomotul ar fi ca atunci cand schimbi viteza fara a calca ambreajul bine. E un zgomot metalic de pinioane care se "lovesc". Aseara iar a facut asea. :(( As incerca treaba cu uleiul dar probabil o sa iasa din garantie daca umblu la cutie. Cred ca la revizia de 40.000 de km o sa zic si despre problema asta.:cursing:

banderas
13-06-2007, 12:15 AM
mai bine le zici acum si nu mai astepti pana la revizia aia, faci o programare te duci si zici ca vrei sa faca si o proba de drum cu un mecanic de acolo (daca zic ei ca "asa face toate"), sau un sef ceva sa vada exact problema, ca nu mi se pare normal sa faca asa, eu am 12.000 km si nu face in nici un fel...
du-te acum cat ai garantie (mai ai garantie ??)

Desenatorul
13-06-2007, 10:57 AM
Garqantie mai am 6 luni. La revizia de 20000 aia de la Eurial Otopeni mi-au zis ca au vazut (la o inspectie vizuala) ca filtru de motorina e murdar si a trebuit sa il schimb, ca apoi sa il vad si eu cum arata . E imposibil sa "vezi" ca e din plastic mat negru. Atunci am zis si de cutie si mi sa spus ca modelul 206 are cutie "sportiva" cu timonerie mai dura si mai zgomotoasa :blink:. Nu cred ca oamenii isi dau prea tare interesul, de aia imi e frica sa ma duc si sa isi bage nasul in cutie.

Offtopic: Are idee cineva cat e o oglinda dreapta ? :(( tocmai am gasit-o sparta!

Calin-206
13-06-2007, 06:16 PM
Si eu am probleme cu cutia de viteze, am inteles ca asta este boala la 206 (cand itroduc in treapta I-a si a II-a fac schimbarea mai usor,), iar cu oglinda, nu ai casco?

Desenatorul
14-06-2007, 11:48 AM
Ba da am casco dar e posibil sa ies mai ieftin daca o cumpar. Cel putin cum am facu-o eu asigurarea nu merita folosita pt daune mai mici de 300 de euro. Mai ales ca de acum au inceput sa tina astia evidenta si costul asigurarii creste proportional cu nr reparatiilor facute. :(( Oare merge cumparat doar geamul , partea de plastic e intacta

s@rinGTF
15-06-2007, 01:58 PM
am si eu un 206 si k probleme ar fi una ca trebuie sa schimb planetarele cea ce mi se pare extraordinar de repede am doar 44000KM si 10 luni(oare or fi in garantie inca?):naughty: si in al doilea rand o problema destul de mare ar fi faptul k atunci cand pornesc motorul nu se tureaza trebuie sa calc ambreiajul sau sa il opresc si sa il repornesc motorul se intampla rar dar cand se intampla e enervant.in rest sunt foarte multumit

an0nym
16-06-2007, 12:05 AM
e normal la 206 sa faca putin zgomot si eu am intrebat la meseriasii astia de aici din spania ... nus pe departe stati linistiti ..pe mine mau invatat astia ca sa numai faca zgomot ..mau sfatuit sa o las sa se duca un pic de exemplu cu a1 a si dupa cateva seg bag in a 2 a .. la mine numai face zgomotul ..dar unii dintre noi suntem obisnuiti sa bagam imediat di sa mergem mai sport ... dar masina 1.4 nu e o masina de curse si nui poti da mai mult decat poate

Desenatorul
16-06-2007, 12:49 PM
Acceasi strategie am adoptat-o si eu dar nu mi se pare normal ca o masina care costa atat sa aiba astfel de probleme. Eu am avut o SuperNova 2ani jumate si am condus-o fara menajamente fara a avea astfel de probleme. Pot sa spun ca avea o cutie mai precisa ligheanul ala de masina fata de 206 :(. La Peugeot cand e foarte frig afara pana cand se dezmorteste uleiul din cutie face urat in orice treapta, ceea ce nu am patit la Dacie. Mare pacat ca masina una peste alta e buna si motorul e super :(( . Daca rezolv problema promit sa va zic.

sorinok
16-06-2007, 08:41 PM
Si cutia mea de viteze e zgomotoasa, si cursa la levier e prea lunga pina sa bagi in viteza.

FLOO
14-09-2007, 07:48 PM
aceasi problema oa m si eu in treapta a-2 mai ales in retrogradare din a 3-a,are 100000 km,si la fel face de la 10000 fara sa i se fi agrvat sau atenuat,dar dak ai un regim mai calm de schimbare a vitezelor,km dispare,chiar asa voi la cat timp schimbati uleiul din cutie?

mihaiescusolo
26-09-2007, 05:59 PM
incearca sa te duci usor pana la 2800 rot/min si schimba ! no sa mai ai probleme! si eu am patzit la fel , am adoptat stilu asta si nu mai am treaba

SonyAD
26-09-2007, 07:05 PM
Cu a mea să mă lupt puţin să o scot din treapta 1 când e rece cutia şi uleiul.

Paranoia
27-09-2007, 04:19 PM
Eu am 1,4 hdi cu care am facut acum o sapt 100k km si nu am nici o problema la cutie. Nu agata, nu face zgomot, nu face absolut nimic. La schimbat sub 2000 nu am incerca sa vad care este situatia, dar a 2a a3a a4a schimbate in plaja de 2300> 3800rpm nu se intampla nimic.


sa nu cumva sa fie vre-un inceput de ceva..... prin cutie peacolo....

Mirq
27-09-2007, 06:02 PM
relax... e normal sa faca sunet, depinde acum cat de tare agata :)

niku
07-10-2007, 01:07 PM
de curand am achizitionat un 206(SH).azi dupa un drum am ramas cu masina in drum(aproape)..bag 1-a si ea cupleaza a 3-a nu intra in marsalier de loc cupleaza a 4-a in loc de a 2-a .schimbatorul are un jos stanga-dreapta imens..ce sa fie oare???timoneria?

SonyAD
07-10-2007, 02:29 PM
Părerea mea că foarte probabil timoneria. Nu cred să aibă ceva cutia în sine.

niku
07-10-2007, 02:34 PM
[img=http://img65.imageshack.us/img65/2240/19737556hf8.th.jpg] (http://img65.imageshack.us/my.php?image=19737556hf8.jpg)
stie cineva daca portiunea marcata de mine este prinsa in vreun subub ceva si de acolo sa fie acel jok imens si asta sa fie defapt problema?
edit:am vb cu cineva si mi-a zis ca se poate sa fi sarit "ghidajul"..imi explica si mie cineva?a mai patit cineva asa?

tzunny
07-10-2007, 05:07 PM
Va rog, daca va pricepeti: http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?p=120479#post120479

niku
11-10-2007, 03:52 PM
se poate inchide.problema rezolvata

Mirq
11-10-2007, 04:54 PM
cum s-a rezolvat? Da-ne mai multe detalii sa stim si noi in caz ca mai pateste careva asa (Doamne fereste)!

kiki
22-10-2007, 01:26 AM
ei,nici mie nu mi se prea pare ca e ok.e masina noua,dar cutia e mizerabila.dai 1-a numai de pe loc,greu si agata in a 2-a,din a 3-a mai sare citeodata,si cel mai rau suna de fiecare data ca o dacia din 1-a generatie(cu cursa ca intr-un lighean)

SonyAD
22-10-2007, 02:04 AM
Cutie mizerabilă? Oare vorbim de aceeaşi maşină?

Oricum, eu nu mai am uleiul original în cutie.

Mai vorbim pe la 40 de mii de km. :)

kiki
23-10-2007, 12:28 AM
zau,nu cobor din tab ca sa spun ca,virgula,cutia e mizerabila.nu ma asteptam la asa ceva la o masina de peste 10k eros.

SonyAD
23-10-2007, 12:51 AM
Câţi kilometri are leuţul? Ţi-aş recomanda... ulei nou (pur în ideea că scapi de cel din fabrică) şi... nişte... aditiv bisulfură de molibden Liqui Moly dar... deja... am ajuns subiect de discuţie pe tema asta şi... mai bine tac să nu mai plictisesc lumea. :blush:

Plus că se mai lasă pe măsură ce trece vremea şi se mai uzează sincronizatoarele, etc.

Ar fi interesant şi... educativ să văd cum le merge cutia altor şoferi de leuţi.

Cât e noroc chior din partea mea şi cât e tenta oarecare de... subiectivism sau, mai bine, aşteptări personale exigente. :)

Mirq
23-10-2007, 10:12 AM
Mie unuia imi merge ok cutia, nu am de ce sa ma plang, nu "sare din viteza", mai agata cateodata (ca asa ii place)... a-1a merge data din orice viteza dar nu ii vad rostul decat la plecarile de pe loc sau la alte manevre similare.

sorinok
23-10-2007, 05:48 PM
Din cite imi dau eu seama se plang mai mult de cutia de viteze de la 206 cei cu motor pe benzina. Eu fiind unul dintre cei care ma plang. Am mai spus pe acilea, cutia de la fabia e bijuterie.

PUGster
23-10-2007, 07:01 PM
si eu aveam probleme mai ales cu masalierul (sp?). agata urat de tot de' isi intorcea juma' de strada capul sa vada ce naiba o cârâit asa, dar am depistat problema. am tot exersat pe loc s-o bag si s-o scot din masalier prin diferite metode si am obs ca nu caraie decat daca tin maneta in dreapta de tot. daca o bag in viteza mai in stanga intra lejer. si de mai bine de 2 sapt. n-am mai auzit sunetul ala ingrozitor.

cat despre a 2-a cum am auzit ca mai sunteti cativa cu probleme, nu se aude absolut nimic. nici in prima treapta nu face urat, si intra chiar usor. chiar daca masina e in mers.


in concluzie sunt foarte multumit de cutie. asta poate pentru ca la 306 masalierul face ca naiba, prima treapta la fel si si a doua:P

ct 77 tba
25-10-2007, 02:40 PM
asa este la 2o6.un prieten cu una din 2002 a scos un pumn de pilitura din cutie cand a schimbat uleiul din ea.

mjustin
27-10-2007, 01:46 AM
cutia NU este sincronizata, incercati sa treceti prin punctul mort(eventual o schimbare din 2 miscari) si o sa constatati ca nu mai agata
FOARTE important este sa faceti toate aceste operatii cu masina stationand!

deldones_jan
02-11-2007, 06:02 AM
intr-adevar si mie imi mai agata..o trag usor...si pana la capat cand simt ca ar putea intra si singura.. o las putin sa decida singura cand vrea sa se schimbe..am trecut de faza asta..acu sunt deranjat de troncaniturile motorinei din rezervor care sunt mari rau..un alt lucru "e normal" intalnit la serviceurile eurial

moldovan_dan87
04-11-2007, 02:19 AM
nu e normal sa agate... ce naiba a mea are 185 000 de km si merge bine cutia... nu agata si am skimbat viteza si la 1800 si la 2500 si la 3500 si la 4000 si nimic... intra la fel in orice turatie.
Vezi sa nu ai vreo problema la ambreiaj sa nu se calce complet cursa....

PaunFD
04-11-2007, 09:46 AM
Eu am avut zilele trecute o "problema" la cutie, problema mea e ca nu sunt sigur inca ... la care cutie ... la a mea (la cap) sau la masina si am sa detaliez... in rindurile care urmeaza:
Dupa o luna jumate de condus prin aglomeratia din Bucuresti, unde stim cu totii ca ... mai mult de treapta a doua daca ii dai ... esti un norocos si altfel mesteci in respectiva cutie de-n 5 minute e gata mamaliga ... nu am calcat ambreiajul pana la blana, pentru a schimba viteze, ci doar am "ciupit" pedala si am schimbat viteza. Ziceam eu, in mintea mea creata, ca ... dau mai putina uzura in rulmentul de presiune (probabil ca e si usor adevarat).

Astfel ieri, am calcat acceleratia la blana, in treapta a 3-a pentru o depasire si ... surpriza...motorul s-a turat repejor la 3000rpm da' masina nu a vrut sa-si creasca viteza .. corespunzator turatiei motorului... ci pur si simplu ... a accelerat ca ... la o vale lina...

Concluzia logica ... s-a dus discul de ambreiaj...M-a speriat ideea asa ca ... am ajuns pe capul celor de la service in urmatoarele 25 de min... Le povestesc problema, insa inainte sa-mi ia masina in probe, pentru a vedea/observa defectul, ii intreb de curiozitate ce fel de ambreiaj are 206-le si astfel sunt informat ca ambreiajul este actionat cu cablu autoreglabil !!! Cuvintul cheie in aceasta proporzitie fiind "autoreglabil", coroborat cu un filmulet de pe Discovery pe aceasta tema, bag coada intre picioare ... ma duc la masina, trag covorasul de sub ambreiaj si ... calc pedala de ambreiaj pana la blana, de cateva ori.

Dupa aceasta operatie ... surpriza ... masina mea mergea ca noua ... astfel ca ma duc sa-mi cer scuze ca ... i-am stresat degeaba ..., iau fata de ... idiot vinovat ... si ma urc in masina si plec catre casa ... pe drum nu uit sa mai fac cateva probe... masina e ok ...

Concluzia ... Nu faceti ca mine... dati covorasul la o parte si calcati ambreiajul pana la "blana" cand schimbati vitezele, sau ... cel putin odata pe zi ...
Toate cele bune!

SonyAD
04-11-2007, 03:58 PM
De când mă ştiu după covrig merg fără covoraş şi chişerele pe plafon iar ambreiajul îl trântesc cu sete de fiecare dată. :blush:

Cam nasol că se murdăreşte pe jos.

iulic
04-11-2007, 09:49 PM
Si eu calc ambeiajul pana la maximum de fiecare data si nu tin covorasul sub pedala.

democluj
05-11-2007, 01:05 PM
Adevarul este ca toate 206 au probleme cu agatatul la schimbarea vitezelor 1, 2 si cateodata 3. Am facut un experiment personal pe 5 peugeot 206 dintre care 3 erau noi noutze in show room iar celelalte 2 erau personale. La toate agatau primele trei viteze indiferent de turatie cu mentiunea ca unele agatau mai tare iar altele mai putin...acuma dilema este alta... cum de se intampla acest lucru adica la unele mai tare iar la altele mai putin...oare acolo la fabrica ala care asambleaza cutia de viteze le face sa agate dupa cum are el chef sau depinde de vremea de afara?:blink:....sau e pur si simplu un defect de fabricatie pe care cei de la peugeot il considera infim si nu se complica sa remedieze situatia?

SonyAD
05-11-2007, 03:23 PM
Ce înseamnă agăţatul ăsta?

Ca fapt divers, multe păcate minore ale timoneriei sau bucşelor timoneriei ori chiar preşului sunt luate de păcate ale cutiei.

Sau poate e schimbatul în pur stil făcăleţ.

democluj
05-11-2007, 04:56 PM
Fara pres conduc si eu peugeotu de 2 ani de cand il am, ca deja trebuie sa schimb tapiteria la ce murdar e acolo in fata dar de agatat tot agata...iar defectele de fabricatie sunt defecte de fabricatie poti sa apesi ambreiajul ala pana iti iese piciorul prin podea ca tot agata...

ar99srb
06-11-2007, 03:31 PM
Am o problema destul de grava consider eu la cutia de viteze!
Pe scurt, incerc sa introduc in viteza a-I-a sau a-II-a si nu intra, adica timoneria lucreaza dar nu pleaca de pe loc. Mentionez ca nu tot timpul ci in special la cald cind stau la semafoare.
Nu ma trimitetzi la service ca mi-e frica.

mjustin
06-11-2007, 05:06 PM
e bine sa precizezi de cand e masina, daca mai e in garantie, de cand sunt aceste simptome ...si poate reusim sa te ajutam

mavida
06-11-2007, 06:20 PM
In celelalte trepte intra? Ai obiceiul sa stai cu piciorul pe ambreiaj la acele semafoare? Detaliaza putin mai mult.

speedie
06-11-2007, 10:24 PM
ced ca e o boala ereditara la peugeot:(

PaunFD
06-11-2007, 10:35 PM
Da mai zicea cineva mai sus, intr-un post anterior, ceva de genul "asa face toate"... deci ...
Daca schimba vitezele dintr-a 1-a intr-a doua ca lumea ...atunci inseamna ca e defecta cutia de viteze...

kiki
06-11-2007, 10:44 PM
asta e adevarul,agata si gata.nu vorbesc de restul masinii,e ok cu exceptia citorva amanunte,dar cutia e mizerabila

ar99srb
07-11-2007, 08:37 AM
an2001, 130000km, benzina 1.4 ca sa scap rapid din incurcatura ma joc cu maneta in toate vitezele dar nu pot sa plec cu a-IV-a de pe loc.

Desenatorul
07-11-2007, 09:51 AM
Scuzati de absenta mea prelungita de pe forum. Pana la urma nu am mai modificat sincronul deoarece nu am incredere in mecanicii de la Eurial. In schimb am gasit o metoda de schimbare "corecta" a treptelor de viteza cu trecere clara prin punctul mort asa cum se zicea mai sus. Intr-adevar se schimba mai greu (incet) insa nici masina nu e de curse si nu face zgomot nu face nimic. La fel in marsarierre ... daca o schimb repede si ferm zici ca am calcat o mata pe coada, in schimb daca efectuez manevra incet si precis totul e ok. Per total cutia primeste nota 3 din partea mea :mad: , acum am trecut la alte probleme ... o rola intinzatoare face un zgomot dubios si tamponul de la motor e "mai moale" si vibreaza HDIul de zici ca vrea sa fuga la plecare si la oprire :(. Asta e ... noi sa fim sanatosi.

mjustin
07-11-2007, 12:41 PM
nu cred ca vei scapa de vizita de care te temi

SonyAD
07-11-2007, 02:38 PM
N-are ce zgomot să facă la intrat în marşarier. Cel mult să nu intre dacă nu simţi cutia sau tragi de băţ că doamnele de... făcăleţ.

Decât dacă încerci să bagin din mers. La logan e faza cu motorul la relanti că altfel nu intră în marşarier şi cârâie ca naiba chiar dacă stai stâncă pe loc.

Sau poate cutia mea din 2000 deja nu mai are de mult tangenţă cu realitatea peugeot cu fabrică în Iran...

Ar fi păcat, părerea mea.

kiki
07-11-2007, 04:18 PM
N-are ce zgomot să facă la intrat în marşarier. Cel mult să nu intre dacă nu simţi cutia sau tragi de băţ că doamnele de... făcăleţ.

Decât dacă încerci să bagin din mers. La logan e faza cu motorul la relanti că altfel nu intră în marşarier şi cârâie ca naiba chiar dacă stai stâncă pe loc.

Sau poate cutia mea din 2000 deja nu mai are de mult tangenţă cu realitatea peugeot cu fabrică în Iran...

Ar fi păcat, părerea mea.

:blink:stai linistit,cutia ta de viteza nu e facuta din alte piese decit "iraniana mea".de aceea sint convins ca nu e mai buna ca a mea,poate eventual mai reusita.asta e 206,facut in franta,china iran sau pe luna(sa iti spun una buna:hdi de 11.000 km,cu pompa de motorina dusa)

SonyAD
07-11-2007, 06:06 PM
Nasol. Bine că bag motorină dintr-un loc unde nu se practică politici petrom.

Desenatorul
07-11-2007, 08:00 PM
N-are ce zgomot să facă la intrat în marşarier..

Ba poate cum sa nu. Si nu e vina mea pt ca nu e singura masina din "ograda" si nici prima pe care o conduc ... sau poate uit cum se baga in marsarierre cand ma sui pe 206. Realitatea este ca la 206 cutia este piesa cea mai nereusita din tot ansamblul masinii de departe. E galagioasa, inexacta, si iti da senzatia ca amesteci intr-o oala plina cu matreii fecale si suruburi.:cursing: CUTIA E DE KKO!

democluj
07-11-2007, 09:38 PM
ce colorat ai descris adevarul! imi place

speedie
07-11-2007, 09:38 PM
cand bagi in marsalier incearca sa lasi usor ambreajul (cam 1 cm)

democluj
07-11-2007, 09:44 PM
nu cred ca va avea vreun efect asupra altei masini in afara de a ta...parerea me ca tu i-ai gasit un loc unde intra in marsalier foarte usor dar cel putin la mine daca nu sunt extrem de generos cu ambreiajul imi caraie de numa...dar daca apas bine pe ambreiaj de cele mai multe ori imi intra fara probleme :)(nororc ca este obligatoriu sa circulam cu fata)!

speedie
07-11-2007, 10:04 PM
posed 2 buc, 1 buc noua 1.4 hdi si se compoorta la fel

SonyAD
07-11-2007, 10:44 PM
De ce să laşi ambreiajul când poţi potrivi dinţii doar din schimbător?

mjustin
08-11-2007, 11:35 PM
adica sa ridici piciorul de pe ambreiaj cca 1 cm.pt. a "potrivi" mai usor mecanismul

SonyAD
09-11-2007, 10:49 AM
După ce debreiezi complet axul de la ambreiaj se mai învârte încă în cutie.

Motiv pt. care şi ai nevoie de sincronizator pt. I-a. Să încetinească axul de la motor prin frecare până se opreşte şi poate cupla cu prima, care are şi ditamai demultiplicarea de e foarte greu să retrogradezi în ea.

De aia şi cârâia la logan dacă debreiai şi încercai să cuplezi la marşarier înainte să laşi motorul să coboare la relanti.

Să încerci să cuplezi R fără să debreiezi complet numai bine pt. cutie nu e.

ct 77 tba
23-11-2007, 12:59 PM
fratilor,la 30k km imi curgea ulei din cutie,am fost la service au spus ca trebuie sa o dea jos,asta au facut si i-au pus silicon rosu k la moskvici.romanisme....mai imi trebuia o masina acum de maxim10500euro si am renuntzat la pug206 si am luat un citroen c3.sa vad diferenta.pana acum avantaj citro

cezarapo
04-12-2007, 11:38 PM
salut tuturor!sunt nou in forum peugeot,sunt posesorul unui peugeot 206 1.4(75cp) nou.masina are 2 zile,singurele doua lucruri care ma deranjeaza(fata de masina veche,un renault clio symbol) sunt:
-un zgomot deranjant la cutie de viteze,la schimbarea tuturor treptelor,un glonganit
-frana trebuie apasata mai puternic decat la renault,opune o rezistenta mai mare.
M-ar interesa daca aceste doua lucruri vor disparea cu timpul,masina fiind noua,sau este o defectiune care trebuie reparata. va multumesc

esku
05-12-2007, 12:29 AM
nu e nicio defectiune...asa este la toate....
oricum incearca sa calci la fund ambreajul cand schimbi vitezele... mai ales acum la inceput...de disparut nu o sa dispara...si a mea are 5500 de km facuti pana acum si nu a disparut insa s-a mai diminuat... tre sa te acomodezi cu ea! Acum depinde si de stilul fiecaruia de condus....inclusiv schimbatul vitezelor

in legatura cu frana... la fel de speriat eram si eu....nu e nicio defectiune ... asa tre sa iti tina frana... o pisti foarte putini .... apoi e o limita unde se intareste... in caz de urgenta daca o apesi puternic acolo o sa iti intre ABS-ul ... o sa simti o vibratie in pedala si o sa auzi un carait :D e bine sa nu il folosesti macar pana undeva la 200-250 km facuti cu masina ... pt ca iti poate afecta discurile atunci cand masina e noua!


asa ca nu te speria... sunt lucruri normale... Bafta si bun venit printre noi :D

dintero
05-12-2007, 12:15 PM
Subscriu in ambele situatii la 20.000km!

lylgod
05-12-2007, 10:02 PM
subscriu la.......160.000km la amandoua situatiile si eu :d, dar merge ca si in prima zi de cand am luat-o ;)

kiki
06-12-2007, 12:54 AM
da,obisnuieste-te cu cutia.si masina mea e noua,si are aceleasi caracteristici.incearca insa,in momentul in care schimbi vitezele,sa nu treci direct dintr-una in alta fara sa o scoti putin in punctul mort,iar atunci sa o faci usor.vei observa ca nu suna decit in a 2-a.noroace

SonyAD
06-12-2007, 02:06 AM
Ce tehnici şi reţete, domnule. Să schimbi din 1-a în a 2-a prin punctul de revenire al măciucii.

Glongănit?

dasvik
07-12-2007, 11:11 AM
Sincer, mie chiar imi place cum suna maneta aia ... imi da senzatia de masina de curse de strada ... gen nfs :D

caoln
08-12-2007, 01:20 PM
peugeot 206 1.9 diesel.A mai avut cineva probleme cu trasmisia? Mie mi s-a rupt o margine la cureaua de trasmisie si am crezut ca trebuie schimbata decat cureaua. Am fost la service si mi-a spus k trebuie schimbata trasmisia complet(curea, arc , rola si nu mai stiu ce). Daca a mai schimbat cineva sa-mi spuna si mie un pret aproximativ si ce piese trebuie scimbate? Mersi!

BV26CAT
08-12-2007, 03:00 PM
Hai sa stabilim intai un lucru foarte important. Esti sigur ca e vorba de cureaua de transmisie si nu de aia de accesorii? Cureaua de transmisie e protejata de un capac, si nu se vede. Cum ti-ai dat seama ca s-au rupt bucati din ea?

turbojack
08-12-2007, 06:42 PM
.... Mie mi s-a rupt o margine la cureaua de trasmisie si am crezut ca trebuie schimbata decat cureaua....trebuie schimbata trasmisia complet(curea, arc , rola si nu mai stiu ce). ...
Este vorba de cureaua accesorii si nu de transmisie.
Faptul ca s-a rupt o fasie ,denota faptul ca ea lucreaza dezaxat ,deci o rola intinzator are o uzura foarte mare.
Cu ocazia acestei lucrari verifica si starea curelei de distributie ,aflata sub capacul de plastic de care se pomenea mai sus.

caoln
08-12-2007, 11:43 PM
nu ma pricep foarte bine. Este vorba de cureaua din stanga cand te uiti la motor. Cu ce afecteaza distributia ?
Cei de la service asa mi-au zis ca este cureaua de trasmisie si ca trebuie sa schimba si un arc intinzator , o rola si o fulie care nu stiu pe unde vine. Un pret aproximativ pentru cureaua de trasmisie ? Este motor de 1.9 Diesel. Mersi

turbojack
09-12-2007, 01:05 AM
... Cu ce afecteaza distributia ?
...Un pret aproximativ pentru cureaua de trasmisie ? Este motor de 1.9 Diesel. Mersi
Pretul curelei este aproape "moca" (40-50RON) pe langa cel al rolei si fuliei.Mergi la orice magazin de piese auto import cu talonul si vei afla mai exact costul pieselor.
Deoarece s-a intamplat acel lucru la cureaua accesorii,posibil ca nici cea de distributie (de sub carcasa neagra) sa nu fie mai grozava.Defectul actual ti se va parea "parfum" comparativ cu eventuala rupere a curelei de distributie.Verificarea este simpla si dureaza doar cateva minute.
Cati km are la bord?

Flavius
09-12-2007, 03:30 AM
vreo 3000 RON si vreo 6000 la reprezentanta.

Eduard
09-12-2007, 08:26 AM
c'mon :))

Estimez 1000RON piesele (distributia+accesorii) + 500RON manopera.

BV26CAT
09-12-2007, 12:45 PM
Nu mai speriati omul. Mai intai trebuie sa fie sigur ca e afectata si cureaua de distributie. Pana atunci vorbim doar de cureaua de accesorii. Cei din service pot sa zica multe - credeti ca nu le convine sa schimbe o curea de distributie unuia care nu se pricepe? Credeti ca ei n-ar face un ban in plus? In primul rand caoln nu ne-a dat toate detaliile:
- cati km are masina
- daca a mai schimbat distributia vreodata
- daca cureaua de accesorii a rupt capacul sub care se afla cureaua de distributie.

Chiar si cu toate datele astea, nu vom putea sa spunem daca trebuie schimbata si distributia.

Hai sa pun niste preturi orientative (am un carnet in care am notat cat a costat fiecare lucru pe care l-am schimbat la masina). Nu sunt preturi de Eurial (nu ma dau banii afara din casa, si nu sunt prost sa ma duc la ei din moment ce masina nu e in garantie)

Kit de distributie (curea+role) - 270 RON. Curea Gates si role Ina
Curea accesorii 64 RON Continental

Nu am schimbat si rolele de la cureaua de accesorii deoarece erau foarte scumpe. Toate rolele cred ca ajungeau pe la 500 RON. O sa le schimb si eu anul viitor si o sa stiu atunci cat costa exact.

Manopera schimbat distributie+accesorii - 150 RON (preturi de timisoara, nu de bucuresti).

Una peste alta, daca intr-adevar trebuiesc schimbate amandoua (mai cere o parere de la alt mecanic, de preferinta unul pe care il cunosti si care nu are interes sa schimbe numa ca sa faca el un ban), ceea ce a zis Eduard cu 1000 RON piesele si 500 manopera, mi se pare foarte aproape de adevar.

caoln
09-12-2007, 01:38 PM
Masina are vreo 98000 de km, iar distributia am schimbata pe la vreo 86000 de km. O sa ma duc si la augsburg sa vad ce are. Cureau de trasmisie sau de accesorii nu este acoperita cu nici o carcasa la mine. Cureaua de distributie pe unde vine?

kiki
10-12-2007, 10:59 PM
nu e neaparat sa ai probleme si la distributie.oricum nu cred ca de ea e vorba,pentru ca nu aveai cum sa o vezi.cureaua de accesorii mi s-a rupt si mie la un c5 hdi,dar nu am avut necazuri suplimentare,in sensul ca nu s-a stricat nimic altceva.totul a pornit de la fulia alternator blocata.daca e sigur ca a fost schimbata distributia la 86k,e bina,altfel trebuie sa arunci o privire,ca e jale daca se cedeaza,iti rupe supapele

sebacu
12-12-2007, 10:58 AM
Sall,
De ceva timp cand apas ambreiajul se aude ca si cum ar fi ruginit arcul sau ceva de genu...si scartie...e enervant. :((
Se poate sa imi spuneti ce sa fac? Posibil un "tutorial" cum sa remediez problema daca nu e mare scofala?

dasvik
12-12-2007, 11:28 AM
Pai ... zi cati anisori si km are buburuzul ca sa stim ce sa-ti spunem. La peugeot e problema cu ambreiajul dupa mai multi km ... din cate stiu se inlocuieste - dar nu stiu foarte multe - vezi ca mai sunt threaduri pe tema asta. Daca imi amintesc bine costa undeva la vreo 3000 de roni :(

sebacu
12-12-2007, 11:30 AM
Masina e din 2001...are 140000 km...dar ideea e ca nu face decat de 3 zile. Ca si cum arcul ar fi problema...sau trebuie uns...ceva de genu

Pjo_dorin
13-12-2007, 12:34 AM
si eu am aceiasi problema....am dat cu un spray degripant la ambreiaj da a inceput sa scartaie din nou azi:helpsmilie:

moldovan_dan87
14-12-2007, 01:41 AM
al meu e aproape nou si tot cam asa ceva face. incearca si tu cu un spray WD40 pe la el pe acolo la arculete, cablu, pedala, pe la motor unde vine de la cutie si dupa aia niste vaselina la arcu ala mare de la pedala unde de obicei ajung graunte de nisip.
eu asa l-am mai dres

turbojack
14-12-2007, 05:04 AM
si eu am aceiasi problema....am dat cu un spray degripant la ambreiaj da a inceput sa scartaie din nou azi:helpsmilie:
Ala este degripant nu unguent.Incearca cu un spray vaselina. ;)

sebacu
14-12-2007, 10:41 AM
Ms pt sfaturi...o sa incerc cu ceva spray cu vaselina....in principiu stiu mi-am dat seama pe unde sa dau...

PaunFD
14-12-2007, 09:13 PM
Cam de pe la 130.000km de ambreiaj neschimbat ... cam trebuie sa va pregatiti de kit de ambreiaj ... si bine pt masina ar fi daca a-ti schimba rulmentul de presiune, soarele ala ... ca nu stiu cum ii zice si ... discul de ambreiaj ... si rulmentul de presiune

Raeman
16-12-2007, 12:48 AM
Salut !

Ma intrebam daca sunetul pe care il aud atunci cand merg in marsalier ... este unul normal :) E cam ... puternic ... si parca "gajaie" daca accelerezi un pic.

A trecut un picut mai mult de un an de cand am luat leutul din vitrina de la Motorex Constanta ... si atunci zgomotul/sunetul asta era prezent.
In prima faza am zis ca poate fi de la cutia de viteze ... mai ales ca atunci cand schimbi vitezele sunetul pe care-l face cutia ... nu e tocmai unul fin :)
Dar am inteles ca toate 206 au acelasi sunet ... la schimbarea vitezelor.

nos2techno
16-12-2007, 01:51 PM
Marsal'ul are pinionul undeva intre viteza 1 si viteza 2. De aia se aude asa de tare daca dai cu spatele si accelerezi puternic...Se recomanda ca mersul inapoi sa se faca cu max10-15 Km la ora.

Raeman
16-12-2007, 08:17 PM
Ok multam!
Ma tot intrebam, se apropie primii 10.000 km si facem "lista" cu ce sa spunem la service.

Apropo, supertare forum. Imi pare rau ca nu am dat de el mai devreme. :(

DusT
19-12-2007, 06:49 PM
si la mine scartaie ambraiajul ,masina avand doar 60.000km . o sa incerc si eu cu acel spay...sper sa o rezolv :)

SonyAD
19-12-2007, 07:28 PM
Uite pe ce să dai ăia 1000 de epuroi.

mihaiescusolo
29-12-2007, 07:36 PM
la mine a inceput sa scartaie de la 10.000 km , nu am facut decat sa dau cu spray de borrd la arcul acela de la pedala si atata tot. am 28.000 km si parca acum incepe iara sa scartie dar foarte rar si foarte putin.

Taz
31-12-2007, 03:47 PM
eu am aceeasi problema,dar cu pedala de frina.Am sa incerc sa dau cu vaselina sau ceva de genul.

mihaiescusolo
31-12-2007, 06:15 PM
incearca prima oara cu silicon de bord cum am facut si eu! am incercat si eu prima oara sa dau cu spray (vaselina lichida sau ceva de genul asta) dar cum deschideam usa si intra putin praf imediat se prindea la pedala unde era vaselina. cu siliconul e si mai curat si are si ungere, chiar straluceste foarte misto arcul si metalul de la pedala

dobstar
04-01-2008, 08:38 PM
Salutare tuturor.Din cate am citit pe forum am inteles ca sunetul acela infundat pe parghii cand shimbi viteza e ceva normal.Pe langa acele sunete mai e o problema imi face cutia probleme cand shimb viteza din treapta a2a in treapta 1 (nu tot timpu) invers nu are probleme.Ambreaju e calcat la maxim maneta intra pe canalu de 1a dar nu mere pana la capat adica nu intra in viteza.Rezolvarea e sa incerc de mai multe ori(doua ori max trei).E ceva normal?Este o problema frustranta mai ales ca in oras la orele de varf mergi doar cu treapta 1 shi 2.Va invit sa lasati niste opinii

PaunFD
04-01-2008, 08:52 PM
....Pe langa acele sunete mai e o problema imi face cutia probleme cand shimb viteza din treapta a2a in treapta 1 (nu tot timpu) ...
Este mai mult decat normal sa se opuna din toate puterile cutia ... sa retrogradezi din a 2-a intr-a 1-a. Asa se comporta la mai toate marcile de masini, atata vreme cat viteza de deplasare a masinii e prea mare.
Mai demult in scoala de soferi, invatam cum ca ... constructiv, treapa 1 de viteza este numai si numai petru a misca masina din loc, odata aceasta aflandu-se in deplasare ... se trece in treptele de viteza ... pentru deplasarea autovehicului si anume a 2-a, a 3-a ...etc. Frana de motor ... se face retrogradind pana la treapta a 2-a de viteza ... nu mai mult. Daca cutia de viteze ... te-ar lasa sa bagi din a 2-a (la 20-30kmh) intr-a 1-a ... ar exista riscul unor defectiuni ireversibile la aceastea si ... nu numai.

Tudor
04-01-2008, 09:04 PM
eu cred ca el se referea la plecatu' de pe loc in ambuteiaje... nu?

PaunFD
04-01-2008, 09:13 PM
Pai ... in ambuteiaje ... pleci de pe loc cu 1-a, ii dai a 2-a ... daca ai unde, daca nu stai cu a 1-a, insa ... daca tot vrei sa retrogradezi din a 2-a ... in a 1-a ... franezi pana aproape de oprite ... bagi 1-a ... si mergi mai departe ... La faza asta, oricum ... masina va smuci binisor, motorul de va tura ... binisor ... asa ca mai bine ... mergi cu a 1-a ... pana in 2000-2200 rpm ... decat sa faci duda cu retrogradatu'.
Una peste alta ... si a mea si a ta ... si loganu' si supernova si ... mertanu cu cutie manuala ... se opune la fel de convingator la retrogradarea (cu masina in deplasare) din orice treapta de viteza in a 1-a, indiferent de ambuteiaje sau nu ... Constructiv parca ... sincronul responsabil cu ... duda asta este astfel construit incat nu sincronizeaza la retrogradare (asa parca imi aduc aminte), spre deosebire de marsarier ... care nu are sincron deloc. La fel se opune si la bagatu' in marsarier, daca masina merge in fata ... Daca nu se opune ... atunci e ... buba la cutie ... si ar fi bine sa fie vazut de un nene priceput intr-ale cutiilor de viteze ... Eu asa stiu ... de pe vremea mea ... taica!

SonyAD
04-01-2008, 10:00 PM
E normal. Face aşa pt. că e cutie sincronizată. Nu forţa. Mai bine frânezi sau mergi din inerţie până te mişti destul de încet să intre mai uşor.

Unii meseriaşi turează motorul în punctul mort între trepte cu ambreiajul ridicat dar te complici.

dobstar
05-01-2008, 12:12 AM
merci baieti ati fost foarte clari in raspunsuri.Din pacate nu am stiut ca sitemul acesta de frana motor nu se aplica din treapta a2a spre treapta 1.Se pare ca nu am destula experienta.Am mai condus shi alte masini shi nu faceau asa.Este evident ca nu schimbam viteza din a2a in prima treapta decat cand masina dadea sa moara in treapta 2.multam de raspunsuri sa ne auzim cu bine!

Raeman
05-01-2008, 12:32 AM
Un pic offtopic, dar sunt curios cu privire la urmatoarea chestie ...

Sa tii subturat si, lenes, sa-i dai cu a 2-a "gadiland-o" din ambreiaj atunci cand poate situatia ar fi impus a 1-a ... e ok pentru leut ? :)

PaunFD
05-01-2008, 01:39 AM
Da, faci foarte bine! Oricum ... e mai bine decat sa fortezi a 1-a din a 2-a ... Nu e ok ... in timp pentru discul de ambreiaj ... da' asta numai sa nu abuzezi.

SonyAD
05-01-2008, 03:18 AM
Nu e bine pentru sincroane.

esku
05-01-2008, 12:31 PM
nu mai forta cutia ...e si ea sincronizata.... daca vrei sa treci dintr-a 2-a in a 1-a ... incearca sa franezi pana ajungi undeva la 10-15 km/h max atunci bagi a 1-a....

exact cum zicea cineva aici .. si eu la scoala de soferi am invatat la fel ... a 1-a e viteza de plecat de pe loc in rest ...dai a 2-a ..a 3-a ...

BV26CAT
05-01-2008, 02:21 PM
Nu e bine sa schimbi din treapta a doua in prima in timp ce masina merge. Treapta intai nu e sincronizata. Daca totusi trebuie facut lucrul asta, recomand sa se faca folosind dubla debraiere. Intra mult mai usor.

In ce consta dubla debraiere:
- presupunem ca avem 5-10 km/h in treapta a doua
- se aduce schimbatorul de viteze in punctul mort
- se elibereaza ambreiajul
- se apasa scurt acceleratia, dupa care se elibereaza
- se apasa ambreiajul si se introduce in treapta intai.

SonyAD
05-01-2008, 07:59 PM
Cum să nu fie sincronizată? Tocmai pentru că este sincronizată nu intră uşor dacă mergi prea repede pentru 1-a.

Doar marşarierul este nesincronizat, lucru care se simte clar dacă încerci să bagi marşarier din mers.

Raeman
06-01-2008, 04:30 PM
Mersi pentru raspunsurile la replyul meu.
Da, tocmai de-aia, nu-mi place sa-mi "ingenunchez" masina ... :|

@BV26CAT
Ca sa-ti iasa aia foarte misto, trebuie sa fii rapid, sa ai o cutie sport si sa-ti cunosti masina foarte bine, altfel pana o faci ... mai bine o lasi cum era :))

nos2techno
06-01-2008, 05:58 PM
Eu conduc un Matiz la munca si 206-le din avatar... Eee cu 206-le mai intra
a-I-a la vreo 3-4 Km/h fiind diesel, la Matiz, tre' sa stea roata pe loc pentru a putea sa-i dai a-I-a.
In legatura cu nesincronizarile, din cate stiu eu a-I-a este partial cu a II-a adica niciodata n-o sa poti sa-i dai a I-a la 50 Km/h (daca ai putea cred ca s-ar rupe motorul in doua)

Nechita
17-01-2008, 12:47 PM
Salutare !!! de ceva timp, nu stiu ce s-a intamplat dar intra foarte greu in marsarier. Trebuie sa dau cu schimbatorul intra-a 3, a 4 a, si abia abia daca intra apoi in marsarier. La inceputul lunii martie trebuie sa merg la revizia gratuita si am sa la spun si mecanicilor dar voiam sa aflu si de la voi care ar fi motivele pentru care intra asa de greu.
Astept mesajele voastre !!!

kmkz
17-01-2008, 03:58 PM
daca tot e in garantie masina eu zic sa le faci o vizita celor de la service cat mai repede... nu lasa sa se agraveze... pana in martie mai sunt 2 luni...

Marius*
17-01-2008, 05:05 PM
Te sfatuiesc sa nu astepti pana in martie. Se pot produce si alte defectiuni daca mergi asa cu masina.
Mergi la service sa-ti verifice sistemul de actionare a ambreiajului.
Bafta !

esku
20-01-2008, 05:05 PM
si eu am aceeasi problema! Daca calc ambreajul la fund ... nu intra nici de-a dracu in marsarier.... daca ridic de el... are un punct unde intra ...dar in rest imi face figuri... insa nu mereu :|

Maine ma duc cu ea in service! Revin cu informatii :D

Nechita
21-01-2008, 04:18 PM
OK !!! Astept cu nerabdare sa vedem ce spun aia de la service.
Mai tinem legatura.

SonyAD
21-01-2008, 05:31 PM
Intră şi fără gâdilat din ambreiaj.

ASUS16
21-01-2008, 09:33 PM
La mine intra tot mai greu , cred ca unii stam prost cu ,,gaurile`` nu le nimerim din prima ,mai batraneste dar la 2 ambreiaje intra ca unsa

esku
21-01-2008, 10:10 PM
Am fost la vizita! Mi s-a spus ca mi-au "gresat" ...sau ceva de genu ...:)) nu ma pricep... cutia de viteza... si mi-au spus ca este o problema des intalnita la Peugeoturi! Asa e cutia mai brutala! In schimb mi-a spus ca daca voi pune scut voi scapa in proportie de peste 80% de acest inconvenient ...dar a zis k nu afecteaza cu nimic! Problema e ca pe vremea asta und ... noroi ... pietris .. nisip pe sosea ... arunca tot spre motor si il retine acolo...

Nechita
22-01-2008, 10:30 AM
ok ! merci mult esku, pt informatii, m-am mai linistit un pic. Sa stii ca am incercat si eu faza cu ridicatul ambreajului, si a mers. Apropo de scut, eu chiar vreau sa-mi pun, as prefera de metal dar nu stiu ce preturi au astia de la reprezentanta. Daca-i prea scump am sa o las asa si dupa ce iese din garantie am sa cumpar unul de la dezmembrari. Poate o fi mai ieftin. Tu ai idee cat costa scuturile la ei?

roman_sn
22-01-2008, 11:59 AM
Eu zic sa nu mai astepti pana iese din garantie; scutul este foarte util, toata mizeria de sub masina ti se va depune pe motor; de asemenea, cureaua de accesorii este neprotejata si orice mizerie mai serioasa o poate deteriora inainte de termen!
Ca sa nu mai vorbim de pietrele care iti pot sari in carcasa baii de ulei.

esku
22-01-2008, 03:12 PM
Tu ai idee cat costa scuturile la ei?


Un scut de metal plus manopera la ei te duce in jur de 10 - 12 milioane
Un scut de plastic e 4 milioane + manopera


@roman: ... baia de ulei are o protectie ... m-am uitat sub ea si e protejata de nu stiu ce ... nu stiu exact cum se numeste da` mi-a aratat un mecanic cand am cumparat masina!

vvali4ya
23-01-2008, 07:45 PM
Timonerie se numeste si normal ca prin drumurile patriei din cand in cand,necesita putin DW10 sau 4 nu mai tin minte,oricum ceva similar pt.degresare si indepartarea ruginii!
Totul va fi mai bine ca inainte si ar fi cea mai mica problema care dureaza 2 minute!

alexxxlch
30-01-2008, 12:45 PM
de unde scoateti fratilor preturile astea pentru scuturi? mi am pus io de otel asta vara cand mi a venit masina si am dat vreo 4-5 mil cu tot cu montaj

esku
30-01-2008, 04:38 PM
de la eurial! Eu m-am interesat acum 2 sapt pt a mea si a zis ca ma duce cam 10 mil cu manopera!

Adipo
31-01-2008, 10:08 AM
:unsure: alexxxlch, de unde ai pus tu de otel?
In august cand am ridicat masina am pus scut metal (tabla), alarma si senzori parcare cu 1800RON in total, TVA si manopera inclusa, din care jumatate (cu aproximatie +/-) a fost costul scutului!

kitty28
31-01-2008, 10:14 AM
Am si eu o problema la cutie. Am spalat ieri masina si azi dimineata la -8 grade se pare ca mi-a inghetat uleiul. Aveti idee cat costa sa il schimb?

Dan Ionescu
31-01-2008, 10:30 AM
nu are cum sa inghete.de unde le scoti ca esti tare haioasa?la temperaturi scazute intra mai greu in viteza,dar dupa ce se incalzeste merge fara probleme.

kitty28
31-01-2008, 10:38 AM
nu mi-a intrat in viteza. Abea am reusit sa o scot pe liber de am crezut ca voi ramane cu schimbatorul de viteza in mana. Nu se misca. Stiu ca intra mai greu, am mai patit-o, dar astazi a cedat nervos. Am stat 10 min in fata blocului dupa care am iesit usor ca abea mi-a intrat in marsalier. Si-a dat drumu foarte greu!

Dan Ionescu
31-01-2008, 10:44 AM
pai vezi sa nu ai altceva,nu o forta prea tare sa intre ca se rupe timoneria-tija care intra in cutie si ramai in drum cu ea.sper sa nu ai probleme la ambreiaj .

kitty28
31-01-2008, 10:57 AM
Nu cred. am zis ca mi-a intrat apa in cutie ca am dat de dimineata un telefon la un mecanic si am intrebat. si cam asta a fost varianta lui. Si-a revenit intr-un final, dar vreau sa stiu ce are!

Dan Ionescu
31-01-2008, 11:02 AM
ala da mecanic,cum sa intre apa in cutie cand tu speli masina le exterior?asta ar insemna ca poate sa piarda si uleiul pe unde a intrat apa.sa nu iti repari masina la el ca e praf omul...

kitty28
31-01-2008, 11:09 AM
Multumesc frumos. dar totusi ce are? E prima data cand se intampla asta. Are vreo legatura cu gerul de azi-noapte? Sau ce?

esku
31-01-2008, 11:11 AM
Si la mine a fost ger .. au fost si -12 grade... si nu am avut probleme deci tind sa cred ca nu e asta!

Parerea mea ca trebuie gresata timoneria putin si se rezolva! Asta in cazul in care nu iti pierde pe undeva uleiul de cutie si sa fi ramas pe minim cu el! Oricum ar trebui sa faci un drum pana la un service!

Dan Ionescu
31-01-2008, 11:14 AM
cu motorul oprit intra in viteza usor?

kitty28
31-01-2008, 11:15 AM
Merci esku. O sa ma duc maine. Va tin la curent, poate mai intereseaza pe cineva sau poate mai exista si altii cu aceasta prolema.

esku
31-01-2008, 11:19 AM
N-ai pentru ce! :P eu am intrebat de ce intra cateodata asa greu in marsarier ... si mecanicii mi-au spus ca e o problema generala si atat timp cat nu am scut ... pe vremea asta tot nisipul ... pietrisul si mocirla asta de pe strada mi-o arunca sub masina si cu timpul trebuie schimbat uleiul de cutie ...daca as pune scut insa as rezolva cam 80% din problema! Asa mi s-a spus ... asa iti spun si eu :D Daca ma mint ei ..te mint si eu :))

kitty28
31-01-2008, 11:40 AM
Da ai dreptate. Probleme mai am si eu cateodata in aceasta privinta, dar cumea este ca am scut. Oricum calc ambreiajul de 2-3 ori si intra imediat dupa! Solutia asta mi s-a dat mie si a functionat. Dar sa nu intre deloc in viteza...asta nu am mai patit-o!!! Oricum, merci din nou de sfat.

Flavius
31-01-2008, 11:40 PM
Nu stiu daca e normal dar mie mi s-a intamplat..mi-a picat tot chitul de ambreiaj.Problema e mai veche, treptat masina a inceput sa piarda din putere si m-am trezit ca in blana treapta a 5-a viteza maxima este de 120 k/h.Am fost la mecanic si surpriza discul si placa de presiuna sunt terminate, peste 2200 de ture masina nu mai trage aproape deloc.Spectacolul continua cu faza ca pretul pentru kitt e 1000 de lei la pejo.Cand am intrebat d c la 64000 de km s-a dus ambreiajul mi s-a spus ca asta e..pana si mecanici de la pejo sunt dezamagiti de fiabilitatea acestor masini.Asta e sunt bun de plata si nici macar n-am forjat masina.

nos2techno
01-02-2008, 12:15 AM
http://www.youtube.com/watch?v=wD0Vt-wFYt4&feature=related

Uita-te la asta, se intampla si la case mai mari...

hdigrec
01-02-2008, 12:45 AM
in plus nu te obliga nime sa mergi la REPREZENTANTA un kit de ambreiaj valeo sau luk la un alt magazin e la jumate de pret si alti mecanici au tarife la jumate fata de cei de la peugeot. eu inteleg ca tineti la masinile voastre da nu aruncati banii pe piese mai scumpe doar pentru ca pe usa magazinului scrie peugeot. iar despre priceperea mecanicilor s-a mai discutat. un kit de ambreiaj pentru 206, 1900 d valeo 821365 costa 506 ron.

SonyAD
01-02-2008, 01:28 AM
Schimbă şi simeringuri şi ulei cutie şi motor.

SanX
01-02-2008, 10:48 PM
Buna

Am o problema destul de interesanta.
Fara sa apas pedala de ambreaj se aude un scartait, cand apas ambreajul aproape ca nu se mai aude deloc. Cind plec de pe loc se aude ceva scartait da cred ca ii si din cauza evacuari ca si cum nu as tura-o destul. Nu trepideaza masina nici la pornire nici la oprire nici la urcari de borduri. Cind ii rece afara face mai tare dar si cind ii cald motorul tot se aude.

Tin sa mentionez ca am schimbat curea de accesori si ceva role care erau uzate . Am crezut ca de acolo se aude scartaitul. Mecanicul a zis ca ar fi vorba de rulmentul de la ambreaj!!

Este posibil sa fie rulmentul??

PaunFD
01-02-2008, 11:08 PM
Imi pare rau pentru tine, insa tind sa-i dau dreptate mecanicului tau! Si eu cred ca este rulmentul de presiune, ala de la ambreiaj! Daca zgomotul dispare cum apesi pedala, atunci nu poate fi decat rulmentul, sau eventual o alta piesa care face parte din kitul de ambreiaj.
Multa bafta!

turbojack
02-02-2008, 01:40 AM
Buna
... cand apas ambreajul aproape ca nu se mai aude deloc. ....
Este posibil sa fie rulmentul??
Da, e posibil sa fie rulmentul,insa e putin dubios ca nu dispare zgomotul la actionarea ambreiajului.
Cati km la bord?

PiNGUS
03-02-2008, 04:03 PM
* Pai omul a spus ca dispare zgomotul cand apasa pedala de ambreiaj.

Exact acelasi simptom l-am avut si eu in decembrie, a fost rulmentul de presiune. :( Zgomotul incepuse de cand se racise vremea. Am schimbat tot kitul la doar 42k.

Pretul kitului Sachs (rulment+disc+placa de presiune) a fost 4,2 mil. Atentie... luate separat ar fi costat mai mult. Am ales Sachs pentru ca cel standard Valeo s-a dovedit a fi prost.
Manopera si ea e destul de scumpa :( (3,5-4 mil).

Bafta!

esku
03-02-2008, 05:01 PM
rulmentul de presiune 99%...

@pingus: Eurial, nu? numai cretinii aia poa` sa aiba asemenea preturi la mana de lucru .... extraordinar! Mai bine te duci la alt service.... nici gand la eurial!

turbojack
03-02-2008, 05:28 PM
* Pai omul a spus ca dispare zgomotul cand apasa pedala de ambreiaj.....

Citez: "cand apas ambreajul aproape ca nu se mai aude deloc" si la asta faceam referire,ca nu dispare complet.
Oricum este deja defect de ambreiaj ,deci trebuie demontat.

Flavius
03-02-2008, 09:15 PM
pt ce sa mai schimb uleiuri si alte nebunii, schimb ambreiaj si ii fac vant la masina pentru ca nu-mi mai trebuie masini frantuzesti cat oi fi.Am avut cielo si la 100 de mii mergea impecabil la pejo la 65k km s-a dus ambreiajul :(

esku
03-02-2008, 11:16 PM
mai depinde si de sofer.... ;) la cielo nu aveai motor de 1.9D ...si nu te tenta asa ca asta... si nu prea aveai la ce sa te dai cu harmalaia aia de masina... aici e ceva diferit! Daca pleci numai cu scarturi si faci tot felul de "ghidusi" cu ea poate sa ti se duca si mai devreme! ...

Nu te acuz ca tu esti de vina ... dar am zis si o alta cauza! In plus eu nu am mai auzit pe nimeni sa se duca kitul de ambreaj asa devreme! Probabil ai avut ghinion cand ai luat masina ...daca tu zici ca te-ai comportat finut cu ea!

Flavius
05-02-2008, 12:18 AM
tocmai ca pe asta n-am forjat-o si pe aia da.Si despre putere 70 de cai benzina trag mai tare ca la diesel

SanX
05-02-2008, 09:32 AM
Masina are 91 000 km .
Trebuie neaparat schimbat totul la ea , nu ajunge numai rulmentul de presiune? Mecanicul meu (nu cei de la Peugeot) zicea ca ar fi un locusor undeva intre cutie si motor . Ii posibil sa fi intrat mizerie? Chestia asta cu scartitul o aparut brusc dupa ce am scos masina de la vopsit(capata vosita). Ma gandesc sa nu fi intrat ceva fuler pe undeva.
Mersi

rapture
05-02-2008, 09:49 AM
Un scartait usor am avut si eu la ambreiaj dar doar cand apasam. L-am rezolvat la ''cretinii" de la Eurial in 10 minute, practic au uns ceva pe la rulmentul de presiune si si-a revenit. Cica ar fi de la praf.

Pjo_dorin
06-02-2008, 04:02 PM
* Pai omul a spus ca dispare zgomotul cand apasa pedala de ambreiaj.

Exact acelasi simptom l-am avut si eu in decembrie, a fost rulmentul de presiune. :( Zgomotul incepuse de cand se racise vremea. Am schimbat tot kitul la doar 42k.

Pretul kitului Sachs (rulment+disc+placa de presiune) a fost 4,2 mil. Atentie... luate separat ar fi costat mai mult. Am ales Sachs pentru ca cel standard Valeo s-a dovedit a fi prost.
Manopera si ea e destul de scumpa :( (3,5-4 mil).

Bafta!

PiNGUS de unde ai cumparat kitul de ambreiaj Sachs, l-ai comandat de pe net sau de la magazin piese auto?? pt. ca si al meu e pe duca si vreau sa-l schimb.

Isis
09-02-2008, 02:34 PM
am avut exact aceeasi problema - era rulmentul, intr-adevar. am preferat sa schimb tot kitul - asta se intampla la 120 000 km - just in case.

ceea ce nu am schimbat insa la momentul respectiv - pt ca mecanicul nu mi-a recomandat si eu am fost prea batuta in cap sa cer - a fost cablul de ambreiaj. recomand sa il schimbati - e maxim 100 ron si evitati sa ramaneti cu masina in mijlocul drumului fara avertizari prealabile (gen sunete suspecte sau probleme la apasarea pedalei).

PaunFD
09-02-2008, 02:40 PM
vreau si eu kit de ambreiaj sachs!!!! Pretul l-am vazut, intreabarea e de unde-l iau! Mai am pana sa am nevoie de schimbat kit de mabreiaj ... da nu strica sa fie in casa!

lutetio_alex
13-02-2008, 10:28 PM
Si eu detin un peugeot 206 oneline (chiar asa se numeste ) si toate sunt bune si frumoase....mai putin cutia de viteze de care nu prea sunt multumit....din a intaia in a doua intra diferit si zgomotul este la fel de diferit fata de celelalte trepte...am fost cu ea in service si ei spun ca este normal ...cutia este una bruta si de aici si zgomotul....ce nu imi place la peugeot...garda fratilor este o masina destul de joasa pentru romania...in rest daca maine mi-as lua o masina ...eu as alege tot marca peugeot....

Taz
13-02-2008, 10:49 PM
Mdea.Si eu am aceleasi probleme la cutia de viteze treptele 1 si 2 fac figuri..ba zgomote,ba nu intra calumea.Am umblat si eu pe la service,dar se pare ca asa fac ele...

lylgod
13-02-2008, 10:52 PM
Tu zici ca e joasa ? garda la sol e mica la 206 ...parerea mea ca e bine proportionata ;) daca o incalti cu niste gume cu balonul mai mic at e mai joasa si mai multa stabilitate ...din nou , parerea mea; cat despre cutie , e des intalnita problema ...ne obisnuim cu ea
ne bucuram ca ai alege tot peugeot si cat mai putine evenimente neplacute ;) !!!

esku
13-02-2008, 10:57 PM
In primul rand, bun venit in comunitatea 206! :)

nu o mai numiti problema! Problema e atunci cand se intalneste la una ..doua... zece... o suta de masini, dar asta este ceva ce se intampla la toate! Trebuie sa te obisnuiesti cu ea! Oricum daca umblii mai finut cu ea nu o sa iti mai faca zgomote asa evidente!


ps: schimba si tu numele ala la topic sa intelegem si noi despre ce e vorba inca din topic si vezi ca s-a mai discutat chestia asta!

mavida
13-02-2008, 11:30 PM
Titlul a fost schimbat pentru a reflecta discutia din topic.

Pjo_dorin
14-02-2008, 12:03 AM
Asta e boala la peugeot in general, in special la 205 si 206;)

zoroastru
14-02-2008, 12:45 AM
Si eu am aceasi problema cu treapta 1 si 2, eu am cam reusit sa pacalesc cutia de viteze, cand bag in treapta 1 si 2 nu trag maneta sa fie lipita de perete, o las cam intre pct mort si perete si intra fara probleme; mama cand merge cu masina o chinuie rau de tot in schimb....... Cred ca sunt niste damburi pe respectivul perete; acum ma intreb daca pot fi finisate cumva...

SonyAD
14-02-2008, 03:11 AM
Interesant. Eu n-am nici o problemă cu cutia, inclusiv marşarier. Cu ce alte maşini aţi mai avut probleme la cutie?

roman_sn
14-02-2008, 10:48 AM
Cand era mai noua, adica in primul an de functionare si mie imi agata, dar acuma merge bine. Asa ca sfatul meu pentru cei cu masini noi, este sa mai aveti putina rabdare, se pare ca rodajul la mecanismul responsabil cu schimbarea vitezelor dureaza ceva mai mult.

dlliviu
14-02-2008, 11:36 AM
....dar se pare ca asa fac ele...
A mea nu a facut asa de la bun inceput chiar daca era mai 'stansa'. Rodajul e o necesitate. Cauta aici (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/forumdisplay.php?f=22) si vei gasi sfaturi despre cum se face.

PS
Fii bine venit !

PaunFD
14-02-2008, 03:20 PM
"Asa face" mai toate 206-urile, la cutia de viteze. Mai e o problema si cu servodirectia, care putin mai dura, da' astea fac parte din farmeculul lui. E parte din feeling-ul si feedback-ul lui 206 fata de sofer. Parea mea!

sorinok
14-02-2008, 05:52 PM
Adevarul e ca daca as mai avea inca 20 de caluti in plus as fi fericit, as uita de timonerie, zgomote etc :))

Taz
14-02-2008, 06:45 PM
A mea nu a facut asa de la bun inceput chiar daca era mai 'stansa'. Rodajul e o necesitate. Cauta aici (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/forumdisplay.php?f=22) si vei gasi sfaturi despre cum se face.

PS
Fii bine venit !

Ai avut tu noroc:)Masina mea nu e noua,are 6 ani si 130k.Am sa caut ceva despre asta.
Apropo nici pe forum nu sun nou:).Dar oricum...bine te-am gasit! :P

Macchu Picchu
14-02-2008, 07:18 PM
@sorinok - sunt in asentiment cu tine. Mi se pare cam puturoasa si cred ca asta e si motivul principal pentru care din toamna o sa trec ( sper ) la un 207 cu caluti mai multi.

ct 77 tba
17-02-2008, 04:23 PM
Norocosilor, a mea cutie in primul an, nu numai ca intra greu in viteze, dar si pierdea ulei, am fost la reprezentanta si au dat-o jos pe garantie, au desfacut-o si i-au pus silicon rosu.

MihaiYO
17-02-2008, 04:37 PM
Salve baieti, 206 le meu are 8000km si pe langa zgomotele specifice cand schimbi treptele 1 si 2 alte probleme pana aseara nu am avut! Eh insa aseara mi-a facut si mie faza..agata cand vreau sa bag in marsh-arrier, sau nu intra complet. Solutia iei piciorul si apesi iar pe ambreiaj, deci chiar ca e o problema generala, si eu tocmai ca ma gandeam ca sunt mai norocos :D .
In rest o masina de nota 10.
Am o intrebare are cineva vreo idee cat costa revizia de 10k km!?:-s


mod.edit. incercati sa scrieti corect romaneste conform regulamentului, evitati limbajul mIrc

PaunFD
17-02-2008, 05:09 PM
Voi astia cu benzinarele, imi pare mie ca nu prea stiti ce poate 206 cu 1.4e (benzina)! Daca o calcati puntin, dupa ce se incalzeste de-o parere motoru', e chiar sprintena ... evident urcata in ture. Iar motorasu ... suna frumusel. Evident ca, poate ar mai fi necesari ceva caluti in plus ... insa acestia sunt ... pentru "donatorii de organe"! Parerea mea!

kjaskar
17-02-2008, 08:45 PM
PaunFD
Lion King

PaunFD's Avatar

Join Date: Mar 2006
Location: Constanta, Romania
Masina: Peugeot 206
Motorizare: 1,4 HDI 70+20 +Cp Zbarnaie
Posts: 972

tu ai semnat ca dai tot ce ramane din tin in caz ca doamne fereste?

PaunFD
17-02-2008, 09:06 PM
Da, am semnat, insa nu au vrut astia sa primeasca organele de la viitorii T-rex-si (a se citi fosile demne de muzeul Antipa) in devenire....! Oricum, chiar am semnat!

Flavius
17-02-2008, 10:40 PM
Daca vreti masini inalte exista Jeep-uri si Logan :).Garda la sol mica inseamna stabilitate.Pe mine ma nemultumeste fiabilitatea marcii pejo in rest sunt niste masini super.Motoare bune dar restul lasa de dorit.

Flavius
17-02-2008, 10:51 PM
nu cobi cu ambreiajul, lasa k ti-l cumperi cand pica.Al meu a costat 550 de lei la Promotor, adus din Germania sau Franta.

ytas
18-02-2008, 10:38 AM
Si ambreiajul meu se duce... (206 1.4 HDI, 2003, 97000 km).
Ce preturi am gasit:
Sachs: 680
Valeo: 640
Luk: 560
Voi ce ati alege?
merci!

cristyyy2003
18-02-2008, 11:20 AM
@esku din cate stiu io PiNGUS a schimbat la un service "autorizat" (si el uraste EURIAL):P

Kit ambreiaj gasiti. Google it!

P.S. Pentru cei din bucale cei care monteaza xenoane (din pantelimon) au si mecanica acolo si puteti intreba si acolo cat costa operatiunea.

PaunFD
18-02-2008, 02:31 PM
Eu as alege Valeo, insa ... Sachs mi s-a parut mai ieftin.

cristyyy2003
18-02-2008, 08:52 PM
Pai pana la urma conteaza si garantia acordata de producator in cazul in care kit-ul este montat intr-un service agreat de ei.

Exista diferente intre cele doua (ca si perioada de garantie)?

giosar
18-02-2008, 09:22 PM
io nu aud nici un zgomot ... inca ... uneori la 2500 de ture la 2700 motorul tureaza in gol dupa care scade turatia si prinde din nou tractiune. banui ca e ambreiaju.

am tot cautat pe google si nu am gasit mare lucru.am aflat ca cele sport sunt mai bune cu aprox 30% (rezistente, durabile, etc). stiti magazine care vand ambreiaje sport SACHS?

SonyAD
18-02-2008, 10:17 PM
Se mai întâmplă să-ţi alunece o roată, să se învârtă-n gol pe pietriş, etc.

cristyyy2003
18-02-2008, 11:12 PM
P.S. Pentru cei din bucale cei care monteaza xenoane (din pantelimon) au si mecanica acolo si puteti intreba si acolo cat costa operatiunea.

Baietii de acolo te ajuta si cu piese.
Intreaba de Fane acolo ;)

giosar
19-02-2008, 01:23 PM
Se mai întâmplă să-ţi alunece o roată, să se învârtă-n gol pe pietriş, etc.

S-a intamplat in viteza a treia pe asfalt, sigur nu in viteza intai la plecarea de pe loc, pe pietrish.

Quote:Originally Posted by cristyyy2003
P.S. Pentru cei din bucale cei care monteaza xenoane (din pantelimon) au si mecanica acolo si puteti intreba si acolo cat costa operatiunea.[/quote]

Mai exact nu poti fi ??? adresa? numele atelierului? numele firmei? poate sunt eu absurd, dar nu m-ash duce in pantelimon sa caut pe cineva Fane !!!!



mod edit: Vezi in Regulament, 2.Reguli si recomandari pct.2

cristyyy2003
19-02-2008, 04:02 PM
Sorry!
Aici. (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showpost.php?p=109889&postcount=1)

maricop77
19-02-2008, 08:25 PM
si eu am probleme cu viteza 1 si 2, scoate niste zgomote nu tocmai placute, mai ales cand e motorul rece, in rest sunt multumit, deocamdata. 206 SW, 1,4 benzina....Am sa incerc variant cu maneta intre punctul mort si perete....sper sa fie cu rezultat

Flavius
21-02-2008, 02:30 AM
La mine s-a comportat tare ciudat ambreiajul pana sa aflu ca e dus.A inceput sa scada puterea la turatie in sensul ca daca inainte tragea pana la 4000 dupa aia a inceput sa scada treptat pana cand acum trage pana 2300 de ture dupa aia motorul urca foarte greu de la a 3 in sus si se vede cum se tureaza si viteza urca foarte incet, zici ca are 30 de cai dupa 2300 de ture.

SonyAD
21-02-2008, 03:31 AM
Păi, nu ţi-ai dat şi tu seama că îţi alunecă ambreiajul dacă se tot tura în gol?

giosar
22-02-2008, 02:50 PM
Multumesc pentru info'.



mod edit: Vezi in Regulament, 2.Reguli si recomandari pct.2

cristyyy2003
22-02-2008, 05:50 PM
Oricand cu placere! (daca am informatia:P)

Taz
25-02-2008, 02:45 AM
Era o schema,sa iti dai seama in ce stare e ambreiajul,parca asa vazusem pe undeva.Ceva de genul,bagata masina in treapta 1,apoi dat drumul incet la ambreaj,fara acceleratie,si vazut unde incepe sa trepideze.Vorbesc prostii?:).Nu mai stiu,daca stie careva cema tot strofoc eu sa zic aici,il rog frumos sa intervina cu detalii:)

SonyAD
26-02-2008, 01:01 AM
Ce e aşa de greu de observat dacă se turează în gol motorul, mai ales în trepte superioare? Trebuie să faci tot felul de teste nebune gen sărit de la 8 şi numărat până la 10 ca să-ţi vezi visezi iubirea vieţii tale la noapte?

Taz
26-02-2008, 02:31 AM
Da ce raspunzi si tu asa?Poate pentru unii e greu na...

Isis
27-02-2008, 10:52 AM
lol. Am avut si eu masina in service saptamana trecuta - m-au sunat mecanicii de la eurial
"donsoara tre sa schimbam si chitul de ambreiaj, ca e bulit si de-aia nu mai are demaraj".
"cum n-are demaraj domne, ca pana sa am problemele cu injectia mergea perfect?" "
"nu stim, donsoara, dar trebuie schimbat"
"lasati, l-am schimbat asta-vara, nu cred ca e cazul deocamdata"
"cum vreti..."

Ma duc, iau masina, plec - nu tragea deloc, pedala blana, masina nu tura peste 2200 si nu trecea de 60 la ora nici de-a draku. ma duc cu ea inapoi:
"domne, nu e de la ambreiaj, ia uitati-va voi daca nu cumva ati omis ceva???"
dupa 5 minute....
"da, donsoara, aveti dreptate, nu era racordul de turbo bagat la locul lui".



mod edit: Vezi in Regulament, 2.Reguli si recomandari pct.2


:bash::bash::bash::bash::bash::bash::bash::bash::b ash:

cristyyy2003
27-02-2008, 10:57 AM
De unde erau maimutele? (pant, otp, militari)





mod edit: Vezi in Regulament, 2.Reguli si recomandari pct.2

NICUTZU
01-03-2008, 05:53 PM
EU AMSCHIMBAT KIT-UL DE AMBREAJ SI AM PUS Sachs SI SUNT FOARTE MULTUMIT DE EL. AM UN PRIETEN LA REPREZENTANTA PEUGEOT BACAU SI MI-A SPUS CA PIESA PE ORIGINAL AGREATA DE PEUGEOT ESTE Sachs.DE KIT-UL DE AMBREAJ AM DAT COMANDA LA UN MAGAZIN DE PIESE DE IMPORT.PRET 530 RON.

cristyyy2003
02-03-2008, 09:25 PM
Super....dar incearca sa nu mai scrii tot postul cu CAPS ;)

bHz One
28-03-2008, 11:53 AM
Mi s`a rupt cablul, am fost la al padrino sa iau altul (costa 1.1mil) si mi`au pus aia o intrebare de baraj: Cablul este cu reglare manuala sau automata?
Evident n`am stiut ce sa`i raspund asa ca va intreb si pe voi. Mentionez ca intrebarea asta mi`a fost pusa cu talonul masinii in mana :)

later edit: am gasit tot pe acest forum cum c`ar fi cu reglare automata, insa atata timp cat aia aveau pe stoc pentru masina mea si cu reglare manuala, intrebarea ramane aceeasi.

roman_sn
28-03-2008, 01:14 PM
Intr-un manual de reparatii (mai vechi ~2002) scrie:
- commande par cable a rattrapage automatique du jeu ou hydraulique suivant motorisation

Pare a fi cu reglare automata, dar dupa cum am mai scris, manualul este de prin 2002.

bHz One
28-03-2008, 10:00 PM
SO:
Cablul pentru al meu pejo din 2000 e cu reglare automata, cel existent fiind busit am apelat la prietenii de la AL PADRINO. Dupa vreo 2 ore de chin in care am incercat sa montez cablul (ma rog, mecanicul, eu mai mult faceam figuratie) am reusit sa`l instalam corespunzator si`am plecat la drum. Dupa nici 150m si un schimb 1-2-3 s`a rupt fix din "nuca" care se leaga de levierul ala de intra`n cutia de viteze. Rezulta nu cumparati cabluri de la astia, sunt infecte.
Luni o sa incerc la eurial (lucru de care ma feream din cauza timpilor mari de asteptare si a preturilor)


Ah, si schimbarea cablului o poate face oricine. Piesa ORIGINALA se schimba in 45 min fara probleme. La mine a durat 2 ore pentru ca nu se "potrivea" in totalitate...
Se da jos pedala de ambreiaj si se scoate cablul din ea, se da jos bateria + filtrul de aer cu tot cu carcasa si restul e intuitiv.

bHz One
31-03-2008, 04:02 PM
La eurial cablul original a fost 148 ron... deci in concluzie am luat o teapa de 1.1 mil de la al padrino... montarea a fost si mai usoara, 20 de minute. Pentru cei care au de gand sa faca aceasta operatiune, luati`va o ranga de cel putin 1 m, o sa vedeti voi de ce :D

weed_ky
06-04-2008, 07:42 AM
Salutare la toata lumea,sunt nou pe forum,am intrat in posesia unui 206(noiembrie 2006)si am sesizat o neregula la cutia de viteze...Nu stiu daca e normal sa pun accent pe stadiul de problema,dar poate cineva ma va ajuta sa inteleg....Ideea e ca,atunci cand schimb si merg in treapta II,III si marsarier,maneta schimbatorului agatza si mai mult de atat,exista un zgomot(neizolare fonica),asa a fost de la bun inceput...Am fost la reprezentanta si am stat de vb cu un mecanic ,care dupa o proba mi-a spus sa stau linistit k asa se intampla la oricare 206. Se mai confrunta cinava cu un fenomen asemanator? E normal sau ar trebui sa-mi fac griji? :mellow:

PaunFD
06-04-2008, 10:47 AM
Nenea mecanicu' are perfecta dreptate! Asta-i timoneria cutiei de viteze de pe 206! Prin timonerie, ma refer la parghiile de la maneta schimbatorului, pana la intrarea in cutia de viteze. In interior, cutia de viteze o ok, insa datorita sistemului de parghi, intotdeauna, cutia "va agata" la schimbarea in treptele a II-a, uneori in a III-a si marsarier!

Asa "face toate"!
O rugaminte, desi stiu ca forumul este/a devenit destul de stufos si pare a fi destul de greu de gasit o anumita informatie, foloseste functia search. Mai mult ca sigur, aceasta te va ajuta pe viitor sa gasesti raspunsuri la o serie de "probleme" si intrebari pe care le-ai putea avea vis-a-vis de masina ta!

Sa nu uit, sa stapanesti sanatos leutul si ... poate ne onorezi cu prezenta la urmatoarea intalnire bilunara din Constanta, sa vedem si noi masinuta ta, sa ne cunoastem, sa schimbam impresii ... etc.!
Toate cele bune!

mariussika
09-04-2008, 04:49 PM
am si eu un peugeot 206 cc si cand introduc in treapta a 3-a caraie ceva in cutie de la ce sa fie?

Hor3a
15-04-2008, 12:27 PM
Baieti nu stie nimeni se mai pot reconditiona planetare?? mai face cineva chestia asta? sau trebuie sa investesc serios intr-o pereche de planetare noi///??

kmkz
15-04-2008, 12:32 PM
din pacate in cluj nu cunosc... dar in tunari (bucuresti) sunt unii foarte buni...



http://www.reconditionariplanetare.ro/

205
16-04-2008, 11:44 AM
Iti pot da eu o firma din Mures, daca faci un drum pina aici.

ELITEX PRODEXIM SRL
Adresa: Str. Dezrobirii, Nr. 13
Judetul: Mures
Localitatea: Targu Mures
Telefon: 0265/252878

E pe o straduta, la intrarea in oras, cum vii de la Cluj (nici nu trebuie sa treci prin oras). Eu am fost la ei si mi-am facut o planetara.

Hor3a
16-04-2008, 04:11 PM
merci mult o sa ma interesez sa vedem daca merita reconditionate, sau o sa ajung tot la ei (cu drumurile noastre) intr-o luna.

205
16-04-2008, 04:37 PM
Eu merg de vreo 2-3 ani cu ea reconditionata, si nu am avut probleme de atunci. Oricum, iti dau si ceva garantie pe lucrare...

s@rinGTF
17-04-2008, 10:33 AM
de ceva timp a inceput sa se auda un huruit urat pe partea dreapta cand iau viraj in mers in special cand o accelerez in curba dar numai la curbele pe partea dreapta.am vb cu toti ingineri de la servisurile de aici si ei au zis rulmetul sau planetara dar un prieten(Play3r)zice ca si la el sa auzit acelasi huruit si cand a fost la peugeot a fost un simplu cauciuc deplasat nu a stiut nici el exact sa imi explice dar a fost ceva usor.a mai patit cineva asa ceva?

Macchu Picchu
17-04-2008, 11:26 AM
Aceleasi simptome le-am avut si eu anul trecut la masina, tot la roata dreapta fata , numai ca huruitul se auzea tot timpul in mers. Verdictul a fost clar, rulmentul era de vina. Cost, aprox 200 ron cu tot cu manopera.

s@rinGTF
17-04-2008, 12:54 PM
la mine nu se aude decat in virajele pe partea dreapta asta e problema si se aude mai tare cand accelerez in rest nu se aude

kmkz
17-04-2008, 12:56 PM
vezi rulmentul... dar ma mira ca nu zice nimeni nimic de punte, ca deh, doar e 206...

s@rinGTF
17-04-2008, 12:58 PM
ce treaba are puntea aia chiar este exclusa.

kmkz
17-04-2008, 01:00 PM
he he... te pasioneaza tuningul... ar trebui sa te preocupe mecanica in primul rand... ia si citeste stimabile

http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=591&highlight=punte+206

s@rinGTF
17-04-2008, 01:07 PM
aia e cu puntea spate chestia aia o stiu de cand am cumparat masina,la mine problema e pe fatza dreapta,pe spate daca ai probleme cu rulmentul mai bine schimbi toata puntea o stiu din propria experienta cu un 206 al unui prieten, 5 seturi de rulmenti si degeaba pana la urma a schimbat puntea care a fost vreo 2.500ron

kmkz
17-04-2008, 01:13 PM
pai scrie man ca e vorba de fata... ca nah... e scris ceva si de planetara care trebuia sa ma duca cu gandul la roata cu pricina, dar era parerea cuiva... si atatia atehnici am vazut ca ma si bufneste rasul la unii...

daca huruie e rulmentu
daca bate... e planetara

faptul ca bate in DOAR in viraje... e planetara
rulmentul ar hurui tot timpul

spooker
17-04-2008, 01:41 PM
Din moment ce face cand accelerezi si in curbe...e cam clar planetara zic eu.

s@rinGTF
17-04-2008, 02:13 PM
de batut nu bate nimic doar un huruit care devine mai puternic cand o accelerez in curba spre dreapta.

SonyAD
17-04-2008, 02:28 PM
Fă şi tu rocadă cu roţile dacă ai motiv să crezi că e de la pneuri.

s@rinGTF
17-04-2008, 03:07 PM
am pus si rotile originale si tot degeaba:(

moldovan_dan87
22-04-2008, 12:45 AM
e rulmentu 99%.

nos2techno
22-04-2008, 09:19 AM
Da subscriu, planetara...

s@rinGTF
22-04-2008, 09:27 AM
sper ca dupa pasti sa am timp sa ajung la servis sa schimb ulei,filtre,barile antiroliu si rulmentu dreapta si daca mai face schimb capatul de planetara.

PAS
24-04-2008, 09:55 PM
Salutare!
Ma poate ajuta cineva si pe mine...
Am nevoie de cap planetara (si stanga si dreapta ) pt un 206 2.0 137Cp , coupe din 2001.
Am cautat.... dar am primit numai raspunsuri de genul : "avem numai planetara care....." care... sincer sa fiu ...nu am nevoie si e un pic cam scumpa.
Stie cineva un service, o reprezentanta , un nr de tel... un link... ceva ..???

Ps: nu pot sa misc masina din parcare (Giurgiu) asa ca optiune de genu ... Mergi la x service cu ea nu ma ajuta.

10x

Bimm3r
02-05-2008, 05:50 PM
Incearca MOTORMANIA daca aveti prin oras. In Ploiesti sunt foarte prompti si bine aprovizionati.;)

pik
08-05-2008, 05:32 PM
care poate sa ma ajute cineva, am o mica prbl cu pedala de ambreiaj... dk apas pedala ambreiaj mai repede, se blocheaza si nu mai vrea sa intre in viteza si o ajut sa-si revina ridicand un pic de pedala... initial intra in viteza pe undeva pe la jumate dar tre s aps incet pe pedala sa intre cum trebuie...dk aps pedala pana la fund nu intra de nici o culoare :mad:... ce as putea sa fac sa remediez aceasta problema enervanta si daca este normal ce se intampla!!! plsss multumesc

dummy
08-05-2008, 05:51 PM
probabil trebuie schimbat cablul ... cred eu ca s au rupt cateva fire din el si acum se agata ! nu cred ca e mare lucru !

pik
08-05-2008, 05:53 PM
aha... okey .. multumesc mult . am sa ma duc sa vad ce si cum dk este cablul sau nu!!!

pik
08-05-2008, 05:56 PM
si se schimba greeu acest cablu de ambreiaj?

Dan Ionescu
08-05-2008, 06:26 PM
mergi la service,cred ca ai ambreiajul dus.

BĂRBOSALBASTRU
09-05-2008, 08:09 AM
mai multe detalii te rog. km, ultimul schimb de kit ambreiaj. si da, nu este normal. si eu am aceiasi problema. daca rezolvi spune cum si cost. multumesc.

pik
12-05-2008, 05:06 PM
s-a ajns la concluzia k cik tre s imi schimb o piesa k sa rez. ambreiajul , adk simptomele acelea... exista cik 2 rotite cu niste zimti care cik s-au tocit si trebuiesc schimbati are cineva idee care este pretul acestora.... si dk se shimba greu?:(

pik
12-05-2008, 05:11 PM
s-a ajns la concluzia k cik tre s imi schimb o piesa k sa rez. ambreiajul , adk simptomele acelea... exista cik 2 rotite cu niste zimti care cik s-au tocit si trebuiesc schimbati are cineva idee care este pretul acestora.... si dk se shimba greu?:(

s@rinGTF
14-05-2008, 05:36 PM
gata am rezolvat problema.
de vina era bucsa care este intre suportu motor si motor sau pe acolo pe undeva era deplasata spre stanga si atingea cu buza de suport a fost pusa la loc si acum nu mai face:P:P:P