PDA

View Full Version : Durata motoarelor



daniel 307
23-09-2010, 02:26 PM
:ninja:salutare la toata lumea.
care credeti voi ca e motoru mai bun si mai de durata?? cel pe benzina sau pe motorina ??

turbojack
23-09-2010, 02:43 PM
Motoarele in sine au durabilitate foarte mare ,daca s-au folosit uleiurile din grupa recomandata de producator,dar fiabilitatea in sine este data de anexele motorului (turbina,injectoare etc. ).

militistu
23-09-2010, 05:28 PM
Am vazut pe mobile.de vw passat diesel cu 500.000 de km la vanzare,din alea galbene ce au facut taxi,acu ceva timp si cereau pe ele 4000-5000 de euro,deci inseamna ca inca mai mergeau,benzinare nu prea am vazut de loc cu chilometrajul asta.Dupa mine dieselul are viata mai lunga decat benzina.

Sindrom_CHR
23-09-2010, 05:40 PM
Benzina aspirate sau supraalimentate????? Aceasi intrebare si la diesel.

daniel 307
23-09-2010, 09:16 PM
de care vrea inima ta, indiferent daca sunt supraalimentate sau nu. M-ar fi interesat parerile voastre despre ce credeti voi ca e mai bun, motor diesel sau motor pe benzina, care tine mai mult, simpu si la obiect, si sa nu intram prea tare in detalii precum ca ...ala e de 6.0 diesel cu "enshpe" mii de cai si are viata de milioane de km, ca celalt e nush cum si tot asa.
Eu ma refer la "jafurile" astea a noastre.
Deci.....diesel sau benzinar ??

RaduFilipescu
23-09-2010, 10:15 PM
Diesel,
daca ar fi acelasi motiv pentru care orice transport greu, pe pamantul asta se face cu vehicole ce au motoare diesel. Si as merge pe varianta cu Diesel-ul chior, clasic, simplu. Fiabilitate, anduranta, consum...acestea sunt atu-urile lor.

dlliviu
23-09-2010, 11:23 PM
Dizelarele tin mai mult si din faptul ca motorina face si o ungere prin locurile pe unde ajunge (de la rezervor pana la auto aprindere ).

madriann
24-09-2010, 01:23 AM
Radule...dieselul chior e ala SDI? Fara turbina, presupun...in cazul asta subscriu...catari de povara :))

FUX
24-09-2010, 01:34 AM
Luand masina noua nu cred ca ajungi la finalul de viata al unui motor.
In cazul SH-urilor se poate discuta acest aspect insa sunt multe variabile, utilizarea si intretinerea. Orice motor intretinut cum trebuie, ca e diesel ca e benzina rezista la fel de bine din punctul meu de vedere.

ariciul
24-09-2010, 02:15 AM
Daca vorbim de peste 300 000 de km, clar dieselul ajunge acolo fara interventii majore mult mai des. Motorina unge mai bine, turatiile de lucru sunt mai mici. Motorul in general e din otel la diesel si din aluminiu la benzinare.

Daca esti prostovan si nu faci revizii la timp, cu produse recomandate de producator si mai mergi si ca melteanul, fii sigur ca vei avea mari probleme cu amandoua.

Grofu
24-09-2010, 02:21 AM
Ca si motor propriuzis e mai rezistent un diesel. Are si o ungere mai buna, turatii mai scazute . Problema e ca in 400k km la un diesel se schimba turbina 1-2 ori, injectoare si alte cateva piese care la benzina rezista mai mult.
Daca nu esti sofer de taxi cu propria masina si o ai noua, FUX are dreptate, nu o sa ajungi sa termini motorul. La SH cel mai mult depinde de intretinerea anteriorara si de ce nu de motorul propriuzis. Unele sunt mai fiabile ca altele.

ingerul_danutz
24-09-2010, 08:54 AM
eu tot motorul diesel aleg, dar cele de generatie mai veche....cele noi scoase acum, sa zicem dupa 2008, cm cubi putin dar cp multi..corect nu!? sunt stoarse pana la ultima picatura si posibil sa nu mai avem km cu sutele de mii ...dar vom traii si vedea :p

hykjohn
24-09-2010, 11:46 AM
Cele mai durabile , vesnice chiar ar fi dupa parerea mea Diesel-urile cu aspiratie normala (fara turbina). Turbina le mai scurteaza din viata fortandu-le dar nu e o regula. Deci DIESEL

ariciul
24-09-2010, 02:12 PM
Grofule sa stii ca nu e asa. Am un prieten cu un Passat Variant care e la 290 000 de km si nu a schimbat nici un injector si nici turbina si ii merge foarte bine.

Grofu
24-09-2010, 02:18 PM
Da, dar aici cred ca vorbim de Peugeot. Pana la 400k km au timp sa-i pice si turbina si injectoarele. Masina o are de noua de este sigur ca nu le-a schimbat niciodata?
Si nu e neaparat o regula ca trebuie sa pice ceva dar , de obicei , asa se intampla.

ariciul
24-09-2010, 02:29 PM
Vorbeam despre motoare la general, diesel si benzina. Cel mai simplu argument pentru care dieselul e mai longeviv e ca Mercedes ofera garantie 1 milion de km la unele motoarele diesel. Ai vazut astfel de garantii la orice motor pe benzina?

Grofu
24-09-2010, 02:38 PM
Oferea acum ceva ani din cate stiu eu. Eu nu am zis ca motorul nu rezista la un diesel ci piesele conexe au o viata scurta.

RaduFilipescu
24-09-2010, 07:48 PM
Hai sa nu cadem pe panta gresita!
Se vorbeste strict de motor, la modul general! Nu despre particularitati sau cazuri izolate in care,vreo unuia i s-a rupt groverul de la-s mai stiu eu ce joja de la pompa de frana! La ora actuala, pana n-or mai aparea si altfel de propulsoare, in era motoarelor ce merg cu combustibili fosili diesel-ul e tatucul! Si nu va fie cu suparare dar ma repet: Fiabilitate, anduranta, consum.
Dar nu departe va fi momentul cand acesta va fi detronat! Asa brusc cum au disparut locomotivele cu abur (si, facand o analogie la un alt domeniu - pick-up-ul, magnetofoanele) asa vor dispare si aceste minunatii care ne-au fascinat si schimbat viata timp de cateva decenii. Sau, e posibil sa nu, daca se va reusi trecerea la biocombustibil.

Grofu
24-09-2010, 08:34 PM
Bun. Si prin ce este dieselul atat de fiabil in zilele noastre? Eu nu reusesc sa-mi dau seama. Cand majoritatea posesorilor de diesel se plang de probleme cu pornirea, injectoare, turbine, pompa de inalte, volanta bimasica inseamna ca sunt cazuri izolate? Ca rezista blocul motor ceva mai mult e alta treaba dar conexele enumerate mai sus costa mai mult decat o rectificare la benzinare. Singurul avantaj ramane consumul pentru diesel. Un benzinar intotdeauna va fi mai rafinat si mai usor de intretinut decat un diesel. Mai nou, cei de la MB folosesc aprinderea prin compresie la benzinare atunci cand masinile ajung la viteza de cruize si astfel apar si consumuri asemanatoare cu un diesel.
Ar mai fi o problema la fiabilitatea dieselurilor. Depinde foarte mult de producator , pentru ca nu toate dieselurile sunt la fel de fiabile. As aminti aici 2.0 TDCi ale caror injectoare se schimba o data cu uleiul la multi dintre posesori:)) si fumega mai rau ca o locomotiva indiferent de intretinere.

Mafiotu
24-09-2010, 09:16 PM
Nu va referiti numai la consum,eu am 1.4 16v benzinar si am consum 6 pe oras si pana in 5 afara,schimbat la 3000-3500rpm,poate sa confirme Radu Filipescu.stima

RaduFilipescu
24-09-2010, 09:19 PM
Incredibil!!! Spune-mi tu mie ce e perfect pe lumea asta? Fiabil nu inseamna ca nu are voie sa se strice! Corect? Iar tu nu reusesti sa te desprinzi de particularitati. Te rog, fa abstractie de aceste lucruri, caci aici nu e vorba de acest lucru.Dar, in fine, deja iesim din zona topicului...
Si aminteste-ti ce am spus mai sus:"orice transport greu, pe pamantul asta se face cu vehicule ce au motoare diesel". Stii, cumva motivul? Consumul! Mmm, corect dar nu e cel mai bun raspuns!

Grofu
24-09-2010, 09:38 PM
Bun, sa zicem ca iti dau dreptate si dieselurile sunt fiabile. Atunci spune-mi te rog prin ce nu sunt benzinarele fiabile? Ca sa vorbesti de fiabilitate trebuie sa aduci argumente. E normal ca acele conexe de care ti-am explicat sa pice datorita uzurii. Ele nu sunt particularitati. Acestea sunt argumentele mele in ceea ce priveste fiabilitatea destul de scazuta a dieselurilor.
Adu-mi te rog argumente ca benzinarele nu sunt fiabile si nu rezista in timp pentru a putea stabili de ce crezi ca dieselul e mai fiabil.

RaduFilipescu
24-09-2010, 10:06 PM
Ceea ce-mi ceri tu e subiect de licenta, frate! Decat sa divagam amandoi pe aici, mai bine dai o cautare pe Google si ai sa te edifici singur. Iar daca vrei link-uri, nu mi-ar fi greu, dar, iti spun: ai sa te edifici singur.
Am citit tot ce am scris mai sus si spune-mi unde am scris eu ca benzinarul nu e fiabil?
Dupa cum vad eu, tu crezi ca daca la un motor ii pica "pornirea, injectoare, turbine, pompa de inalte, volanta bimasica" inseamna ca e declasat? Si sa inteleg ca benzinarele nu au probleme!
Auzi? De ce nu te duci tu la Volvo, Scania, Mercedes-Benz, Daf, Man, Isuzu, Leyland, Iveco, Hyundai si sa le explici tu ca motoarele cu aprindere prin scanteie sunt mai bune decat banalele diesel-uri? Si inca ceva: motoare Diesel pe masini mici am vazut, dar motoare pe benzina puse pe camioane, tractoare, vapoare...mai putin sau aproape deloc. Mai bine spune-mi tu de ce! O noapte buna iti doresc!

205
24-09-2010, 11:15 PM
Incercati va rog sa ramineti la subiectul topicului, nu sa transformati acest topic in benzina vs. diesel.

Mafiotu
25-09-2010, 12:06 AM
Da ce ai luat foc asa tare,nu mai poate omu sa zica nik...??ma refeream strict la consum,nu la cuplu capacitate etc...

ariciul
25-09-2010, 01:29 AM
Ironia cea mai mare Grofule e ca ti-ai luat Audi tot Diesel. De ce nu ti-ai luat benzinar? Daca e atat de fiabil fata de diesel.

Grofu
25-09-2010, 01:49 AM
@ Ariciul:Ironia e ca asta am si vrut dar nevoia de a scapa de un 'fiabil' diesel m-a impins sa aleg un alt diesel care pana acum s-a dovedit a fi destul de fiabil. Pe deasupra, un benzinar decent cu tractiune integrala si cutie automata ar consuma pe masura. Bineinteles , nu as refuza un benzinar dar parca e prea mare osteneala sa vand masina , sa caut alta si sa risc sa nimeresc ceva mai prost.
@205: despre asta e vorba aici, rezistenta motoarelor diesel vs rezistenta motoarelor Otto.
@RaduFilipescu , nu o sa ajungem la un consens pentru ca asemanator cu argumentul tau ca vapoarele,tractoarele si camioanele folosesc diesel, pot si eu sa vin si sa zic ca in aviatie(kerosen), F1, si toate supercarurile folosesc benzina si nu diesel.Imagineaza-ti cat ar consuma un vapor pe benzina si la ce costuri s-ar ridica transportul.Pe deasupra vapoarele functioneaza cu pacura si clasele enumerate de tine nu necesita rafinamentul unui combustibil cum e benzina.
Diesel vs Otto e cam aceeasi comparatie intre motorina vs benzina ca si combustibil.

Din punctul meu de vedere , ca si motor strict ,rezista mai mult un motor diesel pentru ca nu este supus la aceleasi forte ,temperaturi si stres ca un benzinar dar daca privim motorul in ansamblu , conexele dieselului sunt mai problematice decat un benzinar aspirat.

ariciul
25-09-2010, 02:14 AM
Atata polemica si am ajuns exact la ce a scris turbojack la inceput.

turbojack
25-09-2010, 02:56 AM
Durabilitate diesel > durabilitate benzina.
De ce ?
Din motive de turatie.
Un diesel va functiona intotdeauna la o turatie mai mica decat un benzinar ,asta insemnand mai putine cicluri de ardere.
Am putea masura durabilitatea functie de numarul de cicluri efectuate.
Daca la benzinar uzura vibrochenului vine de la numarul mare de ture facute ,la un diesel vine de la presiunea mare de compresie ce depaseste 30 bar.
De asemenea axele cu came si cureaua de distributie este solicitata suplimentar la diesel prin prisma sarcinilor suplimentare date de necesitatea unei comprimari superioare.
La benzinare uzura axelor cu came si a tachetilor este mai mare tot datorita numarului mai mare de cicluri efectuate ,la care mai adaugam uzurile din cilindrii-pistoane-segmenti.
Se stie ca turatiile mari nasc forte ce au caracter distructiv asupra structurii metalului .

nelux
25-09-2010, 05:49 AM
Grofule stai linistit si nu te agita pt ca nu vei reusi sa schimbi parererile indiferent daca ai dreptate sau nu!!! Sint unii care au bagat la bani in motoarele lor diesel de le-a sarit capacele dar nu vor recunoaste niciodata ca dieselurile de ultima generatie sint un dezastru. Deci sfatul meu(pe care l-am primit si eu de la altcineva de pe forum) este sa nu te agiti ca nu se merita!
Putem spune ca motoarele diesel au fost durabile dar NU putem spune ca SINT durabile. Ultimile motoare DURABILE au fost motoarele de 1.9 TDI de la VW cele PD. Dupa trecerea la common rail sa terminat cu DURABILITATEA!
Motorul este un ansamblu de "partzi" si nu se reduce numai la vibrochen, axa cu came si segmenti. El este un TOT si trebuie trata ca atare! Si cu ce te incanta daca motorul respectiv are 300.000km daca tu ai schimbat de 3 ori totul(turbina, injectoare, pompa de inalta, FAP, EGR) , ai platit tractari, si ai stat cu masina 3 luni pe an in service?

Grofu
25-09-2010, 02:30 PM
Dar nu ma agit deloc.Eu imi sustin punctul de vedere cu argumentele care consider eu ca sunt valabile.Eu vad un motor ca pe un ansamblu si de aceea cred ca fiabilitatea dieselurilor are de suferit, tocmai datorita complexitatii.

Costi G
25-09-2010, 06:47 PM
Cred ca Turbojack a spus tot ce se putea spune in cat mai putine cuvinte. Adica a surprins esenta. Eu as mai completa doar ca daca comparam un diesel "chel" fara turbo, fap-uri, egr-uri, fara common-raill si alte afafiuri, clar, nu ajunge o viata de om sa-l dovedesti. Am vazut motoare de locomotive la 1 milion de km care se opreau o data la sapte zile si am vazut si motoare pe benzina, la camioane, care se opreau de sapte ori pe zi. Deci vorbind strict la principii diesel > benzinar.

daniel 307
28-09-2010, 09:52 AM
@grofu
ai amintit de motoarele 2.0 TDCI; am multi prieteni care au motoarele astea si au in jur de 200 mii km, si n-au facut nimic la motoarele alea, nu injectoare schimbate, nu fumega, merg perfect. poate ne zici tu la ce modele de masini ai vazut, ca poate pe viitor sa ma feresc de ele.

paulrtr
28-09-2010, 10:04 AM
Eu stiam ca is probleme la TDCI la penultimul model de Ford Mondeo in special

205
28-09-2010, 10:48 AM
@paulrtr: Taica-meu are Mondeo (penultimul model) cu motor de 2 l TDCI, care merge perfect. Cel putin pe ceas are 200.000 km (nu stiu citi are in realitate ;) ), dar merge super motorul, fara reparatii. Plus ca se si merge subturat cu el, noroc ca mai pun eu mina pe el citeodata si ii desfund injectoarele :))