PDA

View Full Version : Alternativa aditiv filtru particule 607 2.2hdi



seba
05-05-2006, 11:36 AM
va rog sa-mi spuneti si mie daca exista vreo alta alternativa decat cea oferita de reprezentanta Peugeot : (5 litri=15 milioane+manopera) la incarcarea rezervorului cu ceramina (aditiv filtru particule) pentru 607 2.2 hdi FAP.
va multumesc.

lorel
05-05-2006, 12:16 PM
din cate stiu eu nu exista, deci trebuie sa te duci la ei.succes

energising
06-05-2006, 12:37 AM
Cu problema asta m-am confruntat si eu de curand.Din pacate nu am avut alternativa si a trebuit sa incarc rezervorul.Eu nu am pus decat 2 litri.daca vrei poti pune mai putin,nu trebuie neaparat sa pui 5 .Si vezi ca nu e 300 ron ci vreo 260 ron.Probabil poti gasi si mai ieftin,depinde de unde iei.Multa bafta!

Dorian Lutz
06-05-2006, 03:48 AM
Daca ai ceva cunostinte in Franta sau Belgia poti sa-ti iei de acolo 5 litri de cerine, bineinteles tot de la Peugeot, la un pret incredibil de mic comparativ cu cel din Romania, asa a procedat acum 2 luni un amic de al meu care nu mai avea deloc in rezervor si cei de la Eurial i-au spus ca-l costa 1000 euro cu manopera iar el a cumparat din Belgia cu 200-250 euro 5 litri de cerine.

seba
09-05-2006, 09:15 AM
va multumes, am gasit cu 1900000 la Augsburg, dar la Alba Iulia nu stie nimeni sa il puna in rezervor.
Stie cineva unde se afla rezervorul asta si daca umplerea lui cu cerine e un procedeu atat de complicat?
multumesc.

seba
09-05-2006, 09:29 AM
Dorian, tu unde iti faci service-urile la 607, la reprezentantele de la Cj si Sb sau in alta parte(adica e vreun service pe care mi-l poti recomanda in Alba Iulia sau in Sebes)?
Eu am fost si la Cj si la Sb: experienta de la Sb a fost dezamagitoare dar au scuza ca sunt la inceput (abia au deschis service), nu au nici o piesa pe stoc, service-ul e de fapt un mic garaj si de aceea e foarte aglomerat-te programeaza in saptamani, te duci si iti identifica problema si dupa aceea alta programare in cateva saptamani sa rezolve problema.
La Cj sunt mai oerativi si mai au si piese pe stoc iar daca nu au vin repede ca sunt Eurial nu sunt dealeri.
Poate tu ai alta parere.
Ciao.

lorel
09-05-2006, 09:32 AM
rezervorul este in partea stanga spate, langa roata, deci sub masina, este din plastic si este acoperit cu o carcasa de metal. problema nu este umplerea lui ci faptul ca dupa ce se umple trebuie facuta o initializare a fap-ului, pt ca, computerul sa recunoasca cantitatea pusa. daca nu ...il poti pune degeaba.Regenerarea fap-ului se poate face prin calc. la 4000 de turatii si la 3000 de turatii....cei de la Peugeot spuneau ca merge facuta regenerarea si mergand peste 60 la ora peste 5 min...dar nu prea este bine asa.

energising
10-05-2006, 09:53 PM
Daca mergi pe mana lui Dorian e ok.Daca te duci in alta parte sa stii ca este un procedeu extrem de simplu.Doar ridica masina si umple rezervorul cu aditiv.In cutie trebuie sa ai doua bidoane,unul este gol,pe care il prinde cu o plasa de rezervorul aditivului,probabil sa nu dea peste.Oricum,toate acestea sunt in cutia aditivului(plasa,furtunasele,sistemele de conectare).La mine,toata operatiunea a durat 10 -15 min (pentru 2 litri)si m-a costat vreo 15 ron la manopera.BAFTA.:thumbsup:

Dorian Lutz
11-05-2006, 03:09 AM
Hei Seba salutare, am fost azi la Eurial Cluj si le-am spus de problema ta. Geta si-a adus aminte de tine si te asteapta la ei cu cerinele pt completare :-)

Dorian Lutz
11-05-2006, 03:17 AM
Intr-adevar operatiunea e destul de simpla doar ca reinitializarea FAP o face doar un service Peugeot si cred ca nu vrei sa-ti bati joc de masina ta mergind pe la diversi "priceputi".

Va multumesc tuturor pentru informatii si sfaturi, Dorian iti multumesc pentru recomandarea de la Cj si poate ne vedem intr-o zi la o bere ca tot suntem atat de aproape unul de altul.
salutare

mirciulik
28-05-2006, 02:56 PM
scz k ma bag si yo. masina mea tot plange: "diesel aditiv minimum level" -> cum se cheama aditivul asta? -, dak ma duc la Augsburg si iau q 1900000 cum zicea seba, pot sa ma duc la Eurial in Buc sa-l completeze si sa reinitializeze filtrul? adik...ce naiba, cand m-am dus, mi-au zis k trebuie skimbat q totul si costa 1000 euro. masina mea are 82000km.

Dorian Lutz
29-05-2006, 01:24 AM
Da cred ca ai nevoie de completare fiindca la fiecare 80.000 km se repeta operatiunea asta. Aditivul se numeste CERINA. Brrrrrr, ce-i cu tariful asta de 1000 euro? Chiar saptamina trecuta am vorbit cu cei de la Eurial Cluj despre completarea rezervorului de cerine si mi-au spus ca nu are cum sa fie 1000 euro nici daca ar fi gol rezervorul. Era doar o intrebare adresata lor fiindca eu inca nu am nevoie de completare. Alege si tu alt service Eurial.

SORAN
10-07-2006, 07:55 PM
Care sunt motoarele care necesita aceasta substanta la filtrul asta de particule? Vad ca in carte scrie : "Pentru motorul de 2 litri Diesel TURBO HDI (110 ch) intretinerea filtrului cu particule si completarea rezervorului cu aditiv trebuie efectuate cel mult la 80.000km. a mea e varianta de 79 Kw 2litri; are asa ceva?

Dorian Lutz
12-07-2006, 09:39 AM
Trebuie sa aiba filtru de particule, "norocosule" :-) glumeam cu norocosule.

mircea607
15-11-2006, 06:48 PM
salut .as vrea sa ma lamuresc si eu cu filtru de particule,masina mea are 140.000km ,acest filtru trebuie scimbat sau incarcat cu acel lichid despre care vorbiti.<cerine>,eu lucrez in franta.aici sar gasi mai ieftin?

Radon
15-11-2006, 11:32 PM
Regenerarea fap-ului se poate face prin calc. la 4000 de turatii si la 3000 de turatii....cei de la Peugeot spuneau ca merge facuta regenerarea si mergand peste 60 la ora peste 5 min...dar nu prea este bine asa.
Ce e cu regenerarea asta? la ce ziceti voi regenerare?
Ca etimologic cuvintul asta te duce cu gindul la faptul ca ai mai putea salva ceva pina nu e prea tirziu, si e bine de stiut daca e asa.

rara
16-11-2006, 09:40 AM
Scuze de OT dar nu ma pot abtine sa nu ma bucur ca a mai aparut cineva din orasul meu. Bine ai venit mircea607

Dorian Lutz
18-11-2006, 01:54 PM
Salut Mircea607, daca te uiti mai sus o sa vezi citeva postari care te vor lamurii cu acele cerine si cum se face completarea rezervorului. Teoretic si poate ca si practic in Franta este mai ieftin sa faci completarea.

lili691
20-11-2006, 07:05 PM
salut baieti,sunt nou pe forum,stie cineva unde pot gasi vas aditiv fap?

Dorian Lutz
21-11-2006, 04:32 AM
Vas aditiv FAP trebuie sa gasesti la orice service autorizat Peugeot sau la Augsburg International. Incearca in ambele parti. Succes.

lili691
22-11-2006, 12:17 PM
mersi am gasit la service peugeot este 1000 ron,bafta

Dorian Lutz
23-11-2006, 01:43 AM
Ce scump poate sa fie un vas de plastic ;)

vgm78
09-03-2007, 02:15 PM
trebuie montat acest post in sectiunea speciala pentru 607.

cipriangoia
13-03-2007, 12:31 AM
salutare
mai dragilor, daca mie nu imi apare pe bord "diesel additive minimum level" dar imi apare "clean diesel (fap) filter" si nu mai trage motorul de la o vreme incoace, cam ce ziceti ca ar trebui sa fac? sa schimb filtrul acela cu totul, sa ii completez cu cerina? si lenea de la motor o fi de la acel filtru ? ca de la o vreme incoace s-au injumatatit caii si parca ma plimb cu un matiz

multumesc ;)

energising
13-03-2007, 06:44 PM
Iti spun eu,asta stiu sigur...:) Trebuie sa completezi cu cerine...
Asa am patit si eu,peste 120 Km/h nu mai tragea,de fapt nu mai tragea nici in viteza inferioara odata ce ajungea la viteza asta.Completeaza,regenereaza si scapi de problema...;)
Sa-mi spui cu cat ai gasit ca pret aditivul fap ca de vreo doua zile,computerul ma anunta ca trebuie sa "curat filtrul"..:(
Pe aici e vreo 290ron/litrul fara tva.

cipriangoia
13-03-2007, 11:22 PM
sunt 2 tipuri de cerine din cite am inteles. Cred ca iti pot face rost la 190 ron cu tva / litru, daca nu s-a modificat lista de pret de atunci

cipriangoia
13-03-2007, 11:29 PM
am sa incerc in timp ce se umple vasul cu cerine sa scot afara fap-ul sa vedem ce spune motorul. Daca merge mai bine eu cred ca renunt la el de tot ;)

energising
14-03-2007, 01:31 AM
Salut.
Stiu ca exista doua tipuri de cerine dar pe aici ,cel ieftin e 290 ron cu tva iar cel scump,fara tva.
Poate imi dai un contact de unde pot lua la pretul mentionat de tine.
Merci.

cipriangoia
24-05-2007, 04:44 PM
ca si concluzie: mergeti pentru cerine si FAP la peugeot

difera tipul de aditiv de la o masina la alta, se ia de la nr ORGA .. pina la nr ORGA
nu va apucati sa completati voi dupa ureche

Dorian Lutz
25-05-2007, 01:38 AM
Dragi tovarasi, daca ati trecut de 150.000 km luati in calcul si schimbarea filtrului FAP nu numai completarea cu cerine. O sa observati cu satisfactie ca o sa mai invie din calutii "morti". Nu e o gluma cu filtrul FAP.

marius_pro
28-09-2007, 02:00 PM
Eu am Un peugeot 607 2.2 din 2002, am si eu nevoie de cerine? Are cineva idee cat cost un filtru FAP?

Dorian Lutz
28-09-2007, 02:53 PM
Depinde, citi km reali are la bord autoturismul? Dupa 150.000 km se cam impune schimbarea filtrului. Filtrul FAP costa 3500 RON in reteaua Eurial dar acolo s-ar putea sa mai trebuie sa adaugi garnitura esapament, conducta de presiune, senzor de temperatura si evident cerinele. Totalul o sa fie in jur de 5000 RON.

marius_pro
28-09-2007, 03:01 PM
cred ca ma razgandesc. de fapt nu am un 607...sunt acum intratative cu cineva sa-mi cumpar unul, are 120 000 km...dar trotusi mi se pare cam scump service-ul...cred ca raman totusi pentru un Passat

Dorian Lutz
29-09-2007, 05:57 AM
Intradevar service-ul la 607 e scump dar nu mai scump ca la Volvo S80, BMW Seria 5 sau Mercedes E classe, ca sa nu mai vorbim de satisfactia ce ti-o ofera acest autoturism comparativ cu un Passat, din toate punctele de vedere. :naughty:

marius_pro
29-09-2007, 09:53 PM
Dorian ai idee cam cat costa bucsile, bratele..etc.......piesele care se strica din cauza drumurilor noastre...piesele care se schimbba cel mai des

Dorian Lutz
30-09-2007, 06:30 AM
O sa revin cu informatiile cerute. Ca idee pt tine, cel mai repede se defecteaza macaralele de la geamuri si toba de esapament si telescoapele puntii spate iar subansablele acestea cedeaza cam dupa 100.000 km.
Eu am cu a mea 170.000 km si n-am schimbat inca nici o bucsa si nici un pivot in schimb o sa inlocuiesc zilele acestea toate piesele mentionate de mine in postul cu nr. 32

marius_pro
30-09-2007, 10:52 AM
L peugeot-ul pe care vreau sa-l iau a schimbat macaraua dreapta fatadar nu stiu insa dacaa a avut probleme si cu esapamentul. Masina are 120 000 km si sa inteleg ca trebuie sa ma astept sa-i schimb eu esapamentul...ai idee cat fac un esapament si amostizoarele??.....Vad ca si tu esti din Sebes-Alba, eu chiar de acolo vreau sa-mi iau Peugeotul...poate tu il cunosti mai bine si poti sa-mi dai mai multe informatii (e negru si are numarul AB-05-WHG), m-ar ajuta foarte mult daca poti sa-mi dai niste informatii despre masina asta!
Multumesc anticipat

Dorian Lutz
30-09-2007, 03:31 PM
Esapamentul cred ca este pe la 900 ron iar amortizoarele spate costa 250 ron/buc.
Cred ca stiu acel Peugeot de care mi-ai zis.

alexs307
04-10-2007, 10:20 AM
Exista 2 tipuri de aditiv...Eolys 176 si DPX42...in functie de numarul DAM se completeaza cu aditivul respectiv...au existat campanii prin care s-a facut trecerea de la modelele mai vechi ce foloseau DPX42 la Eolys176...

Degeaba umpleti cu aditiv daca nu setati parametrii in telecodajul calculatorului motor,astfel incat ECU sa fie constient ca s-a facut o umplere.Regenerarea fortata,in cazul in care ati colmatat FAP-ul,este un alt lucru necesar a fi realizat intr-o concesiune Peugeot.

RADU CLUJ
23-10-2007, 01:27 PM
salutare
mai dragilor, daca mie nu imi apare pe bord "diesel additive minimum level" dar imi apare "clean diesel (fap) filter" si nu mai trage motorul de la o vreme incoace, cam ce ziceti ca ar trebui sa fac? sa schimb filtrul acela cu totul, sa ii completez cu cerina? si lenea de la motor o fi de la acel filtru ? ca de la o vreme incoace s-au injumatatit caii si parca ma plimb cu un matiz

multumesc ;)

Ciprian, si eu am aceeasi problema "clean diesel (fap) filter". Completarea cu cerina a rezolvat problema sau a mai trebuit sa faci si altceva? ...si la cat s-a ridicat "amenda" ?
Multumesc

aurel_diana
15-11-2007, 04:27 PM
In primul rind VA SALUT PE TOTI ! Am si eu aceiasi problema la un 607 si anume "clean diesel (fap) filter". Credeti ca se poate intimpla ca lovind toba de esapament sa distrug filtrul fap? Sau pur si simplu a ramas fara acel aditiv CERINA ? Sau s-a infundat filtrul de particule? Mentionez ca dupa lovirea tobei am ridicat masina pe elevator si am inspectat vizual traseul de evacuare; nici o indoitura sau vreun semn ciudat. Credeti ca se poate curata filtrul de particule? Aditivul CERINA este acelasi lucru cu ADBLUE sau UREE cum i se mai spune? Eu cred ca DA dar din considerente de marcheting se pastreaza secret acest lucru. Un recipient de ADBLUE de 1000 Litri costa 500 Euro, pe cind CERINA ......... Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta cu aceste raspunsuri si va promit ca va ajut si eu cu aditivul daca binenteles este acelasi lucru cu CERINA.
PS: Sa aveti parte de Km multi si placuti fara reparatii.

alinush
04-12-2007, 07:04 PM
In primul rind VA SALUT PE TOTI ! Am si eu aceiasi problema la un 607 si anume "clean diesel (fap) filter". Credeti ca se poate intimpla ca lovind toba de esapament sa distrug filtrul fap? Sau pur si simplu a ramas fara acel aditiv CERINA ? Sau s-a infundat filtrul de particule? Mentionez ca dupa lovirea tobei am ridicat masina pe elevator si am inspectat vizual traseul de evacuare; nici o indoitura sau vreun semn ciudat. Credeti ca se poate curata filtrul de particule? Aditivul CERINA este acelasi lucru cu ADBLUE sau UREE cum i se mai spune? Eu cred ca DA dar din considerente de marcheting se pastreaza secret acest lucru. Un recipient de ADBLUE de 1000 Litri costa 500 Euro, pe cind CERINA ......... Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta cu aceste raspunsuri si va promit ca va ajut si eu cu aditivul daca binenteles este acelasi lucru cu CERINA.
PS: Sa aveti parte de Km multi si placuti fara reparatii.

salutare...fap-ul e undeva in spatele rotilor din fata..si eu am problema aceasta cu fap-ul,masina nu mai trage cum trebuie,am pus serin in rezervorul special...problema e una singura:FAP-ul a murit si trebuie schimbat. Ca sa-ti raspund la intrebare:se poate curata prin spalare la presiune dar cred ca e o treaba de moment,eu nu am facut lucrul asta. Intrebarea mea pentru toata lumea:: fap-ul are pe el sonda lambda,merge inlocuit cu un catalizator universal,sau da erori si masina merge in regim de avarie?:cheers::helpsmilie::ninja:

alinush
04-12-2007, 07:27 PM
salutare! stie cineva daca in loc de fap,merge pus un catalizator universal? stiu ca are o caruta de senzori si s-ar putea sa dea eroare si masina sa mearga in regim de avarie? serin am pus,ideea e ca trebuie schimbat fap-ul...e o posibilitate de spalare la presiune dar nu e de durata...multumesc.

Dorian Lutz
05-12-2007, 01:34 AM
Citi km reali are parcursi autoturismul tau? Daca tot ai completat cu cerine, mai stringe putin cureaua si cumpara: catalizatorul FAP, garnitura esapament, colier stringere, piulite si suruburi pt catalizator, si senzorul de temperatura. Cam astea mai trebuie adaugate.

energising
05-12-2007, 11:50 PM
Dorian, cat costa catalizatorul plus toate accesoriile?

Dorian Lutz
06-12-2007, 05:42 PM
Catalizator FAP ------- 1050 euro
Garnitura esapament -- 17 euro
6 piulite -------------- 7 euro
6 suruburi ------------ 11 euro
Senzor temperatura --- 122 euro

Preturile au TVA-ul inclus si sint din reteaua Eurial.
Iar am trecut prin Ploiesti in 25 nov. Te-am sunat dar aveai tel inchis... din nou. :rant: :P

Sorin Mahika
20-01-2008, 06:04 PM
Am gasit un articol care lamureste destul de bine rolul filtrului de particule, si mai ales necesitatea completarii aditivilui.Sper sa foloseasca.
Diesel fara fum negru?

Motoarele diesel sunt preferate de multi automobilisti in primul rand pentru performantele si economicitatea lor (un consum mai mic de combustibil si, pana nu demult, un pret de cost al motorinei ceva mai scazut fata de benzina).
Motoarele diesel raman cele mai poluante motoare prin noxele eliberate in atmosfera, producand de 3-6 ori mai multi oxizi de azot (NOx) si de peste 100 de ori mai multe particule nearse (fumul negru). Desi ultimele tehnologii aplicate la motoarele diesel (common rail-ul, de exemplu) au permis reducerea multor poluanti totusi oxizii de azot si particulele nearse raman principalii poluanti ce trebuie eliminati potrivit viitoarelor norme Euro-5. In motorul diesel amestecul aer-motorina atinge o temperatura de autoaprindere de circa 450 grade C, inferioara temperaturii la care are loc arderea in motoarele pe benzina (900 grade C). Din acest motiv noxele ce rezulta in motoarele diesel, desi sunt de acelasi fel cu cele din motoarele pe benzina, sunt mult mai multe si mai importante calitativ.
Temperatura mai mica din camera de ardere a motorului diesel nu pemite arderea completa a particulelor si ele au aspect de granule microscopice cu dimensiuni ce variaza de la 100 nanometri pana la un micrometru. Acestea dau aspectul negru al gazelor de esapament, asa numitul fum negru atat de cunoscut participantilor la traficul rutier, dar si pietonilor care il trag zilnic in piept. Particulele de fum emise de motoarele diesel sunt foarte toxice. Fiind de dimensiuni foarte mici ele afecteaza caile respiratorii depunandu-se in plamani si favorizand astmul si cancerul pulmonar. Sunt mai nocive pentru cei suferinzi, pentru copiii si persoanele in varsta. Principiul de tratare a particulelor nearse nu este complicat. Ar fi suficienta utilizarea unui filtru fin pentru retinerea particulelor cu diametre mai mari de 50 nm lasand sa treaca gazele arse (tehnologia ceramica pe baza de carbura de siliciu permite realizarea unor asemenea filtre). Dar, ca orice filtru care se umple cu impuritati si trebuie curatat sau inlocuit elemental filtrant colmatat, si filtrul de particule, dupa un rulaj de 500-1000 km, se incarca cu particule blocand circulatia gazelor arse si perturband in acest fel functionarea motorului. Intrucat cerinta actuala a automobilelor moderne este de a se interveni cat mai putin asupra lor in procesul de exploatare, a fost de neacceptat ideea de inlocuire atat de des a acestor filtre. S-a impus atunci necesitatea regenerarii filtrelor, adica a inlaturarii particulelor acumulate fara demontarea lor de pe vehicul. Dar pentru a-l curata de particule trebuie aplicat filtrului un tratament de soc, prin cresterea temperaturii in jurul particulelor acumulate in filtru, pentru a inlesni arderea lor, ceea ce va reduce foarte mult dimensiunile acestora. La noile dimensiuni reduse particulele sunt foarte putine si sunt considerate neimportante. In present filtrele realizate permit eliminarea aproape in totalitate a particulelor la motoarele diesel (raman doar 0,004 g/km, o cantitate practice nemasurabila).
Acest nou tip de filtru este compus dintr-un miez ceramic de tip cuib de albina realizat din carbura de siliciu avand canale microscopice perforate. Gazul de esapament trece prin aceasta retea de canale si particulele se depun in ea. Aceste particule trebuie periodic sa fie arse pentru a se evita colmatarea filtrului si depasirea unei valori la contrapresiunea de evacuare. Pe celulele filtrului a fost aplicat un strat fin de metal pretios, iar pe acesta se injecteaza carburant suplimentar pentru a creste temperature gazelor de esapament pana la 600 grade Celsius, necesara arderii particulelor. Filtrul este destinat dieselelor common rail, la cele cu system pompa-injector nu se poate aplica deocamdata. (Aceste diesele vor avea concurenti redutabili si un viitor incert. Vezi VW Passat 1,9 TDI). Solutiile adoptate de diferite firme pentru realizarea filtrelor antiparticule sunt asemanatoare, bazandu-se pe arderea particulelor la temperature mai mari in tobele de esapament. Pentru cresterea temperaturii de ardere se mai utilizeaza niste aditivi care se introduc in combustibil la momentul stabilit pentru regenerare. Plinul de aditiv se face odata cu inlocuirea completa a filtrului de particule cu altul nou. Regenerarea filtrului prin arderea particulelor se face in mod automat, ori de cate ori contrapresiunea in filtru creste suficient de mult pentru a fi sesizata de detectorii de presiune.
Procedeul de regenerare nici nu este sesizat de sofer. Peugeot-Citroen au fost primii constructori care au pus la punct filtrul de particule pe un automobile diesel Peugeot 607 in anul 2000, de atunci fabricand peste un milion de motoare diesel dotate cu acest filtru ( pentru modelele C3,C4, C5, C6, C8 si pe 307, 407, 607, 807). In anii urmatori i-au urmat si alti fabricanti de automobile printre care amintim pe Opel (Meriva, Zafira, Vectra si Signum), Renault (Megane, Scenic, Laguna, Vel Satis), Ford (Focus si C-Max), Alfa Romeo (159, 166), Audi (A3, A4, A6, A8, Q7), BMW (Seria 3, 5, 7 si X3), Fiat (Croma si Doblo), Mazda MZR (5.20 si 6.20), VW (Phaeton si Touareg), Mercedes (A, B, C, E, ML, CLK) si altele. Costul montarii unui filtru de particule pe un motor diesel common rail este destul de ridicat fiind cuprins intre 300 si 900 euro (600 euro in medie). Prima generatie de filtre de particule prevedea inlocuirea filtrelor la 80.000 km rulati, a doua generatie, fabricata in 2002, care utiliza un aditiv, a marit intervalul la 120.000 km rulati. Ultima generatie de filtre, fabricat in 2005, nu mai necesita inlocuirea elementelor acestea regenerandu-se in mod permanent.

Sorin Mahika
20-01-2008, 06:23 PM
Adtivul Pentru Istemul De Prima Generatie Cu Umplere A Rezervorului La 80.000 Km Este Dpx42, Pentru Sistemul Cu Umplere La 120.000 Km Este Eolys.

nelutu
25-01-2008, 02:14 PM
Buna tuturor.
Sunt nou venit pe acest sait si va spun tuturor bine v-am gasit.
Poate o sa radeti de mine , insa eu pana ce am ajuns aici nu am stiut ca masina mea , un 607 2,2 HDI din anul 2001 pe care o detin din luna august al anului 2006 este prevazuta cu acel filtru de particule si ca necesita schimbarea sau complectare cu acel aditiv (ceramina) , care am inteles ca costa foarte mult.
V-as ruga tare mult sa-mi spuneti si mie cum pot sa verific daca trebue sa complectez acel aditiv fara sa merg la reprezentanta , sau pot sa stau linistit pana voi fi atentionat de calculator? Ma atentioneaza sau nu cu privire la aceasta problema. Tot in urma discutiilor voastre aici pe care le urmaresc de cateva zile , am reusit sa identific acel rezervor pentru aditiv (ceramina) insa este de culoare neagra si nu se vede prin el daca este ceva sau nu.
Va multumesc mult de tot.

energising
25-01-2008, 11:46 PM
Salut
Bine ai venit printre noi, posesorii de 607..:)

Nu mai cauta sa aflii cata ceramida ai in rezervor pentru ca vei fi anuntat de calculator.
Poate ca esti norocos si inainte sa ti-o vanda, proprietarul a facut vreo regenerare.Incearca sa aflii de la el daca intr-adevar asa este.
Oricum, nu-ti face probleme, vei fi anuntat din timp si tot la fel,vei putea merge multa vreme fara regenerare pana cand vei simti ca nu-ti mai trage motorul...:)

Multa bafta in continuare...;)

nelutu
26-01-2008, 12:26 AM
Va multumesc in primul rand ca m-ati primit in familia vostra , si nu in ultimul rand i-ti multumesc mult draga ,,energising,, pentru informatiile postate , sunt acum foarte linistit.
Multumesc mult.

an0nym
19-11-2008, 04:09 PM
Salutari stie cineva pe unde se baga aditivul la peugeot 307 sw?

tcaciucmihai
09-03-2009, 09:44 PM
Imi poate spune cineva unde se afla cu exactitate rezervorul pentru aditiv FAp pentru ca am dat azi jos ambele roti spate,am dat jos aparatorile de noroi insa n-am gasit acel rezervor.Am inteles ca ar trebui sa se afle pe stanga insa intre aparatoare si caroserie nu se afla nimic e un spatiu gol.Pe dreapta sub aparatoare exista un mic rezervor alb care e destul de mic si nu cred sa intre 3 litri aditiv.Oricum mi s-a parut a fi gol,cred ca are alt rol.N-am probleme cu FAP-ul insa am vrut sa vad cam ce aditiv mai este in el avand in vedere ca are 164000km eu avand-o de la 130000.Va multumesc celor care puteti sa-mi dati vreo informatie in acest sens.

Citronel
09-03-2009, 10:26 PM
Asta ar fi ptr 607, vezi pct 9

tcaciucmihai
10-03-2009, 06:45 PM
Multumesc pentru informatii Citroen_C5 insa nu prea inteleg acel tabel.Ti-as fi recunoscator daca ai putea sa-mi zici unde se afla rezervorul pentru FAP si poate stii ce aditiv ii trebuie la a mea,2.0 hdi,79 kw,fabricata in noiembrie 2002.

austriacu17
12-03-2009, 02:51 PM
Salut la toata lumea, eu am un peugeot 607 2.2 hdi an:2001 si tocmai am 294.000 km pe bord iar eroare cu fapu apare cand depasesc doar 180 la ora si mi se aprinde un martor galben dreapta sus pe bord si imi scade viteza ca si cum e limitata si nu prinde mai mult de 120 la ora, daca o opresc si pornesc din nou si merg un pic linistit isi revine si se sterge martoru, iar faptul curios care ma minuneaza e ca am luat masina la 105.000 km si de atunci nu am completat fap cu cerine si nici nu mai facut vreo buba in afara de martoru galben cand depasesc 180 la ora. astept pareri :D

Dorian Lutz
15-03-2009, 02:06 AM
Foloseste butonul Search si vei gasi toate datele si parerile care te intereseaza.

SaW
16-03-2009, 09:25 PM
Luna urmatoare intentionez sa achizitionez un 607 din Germania si o sa caut sa cumpar de acolo aditiv fap in avans daca il gasesc mai ieftin decat in tara. La 300 ron litru mi se pare destul de scump...

Citronel
16-03-2009, 10:49 PM
Daca nu gasesti pe dincolo poti lua din Oradea de la Autocit ( cauta pe forum ca am mai pus telefonul de contact ), pretul este normal nici vorba de 300 lei/l eventual daca ai traseu pe acolo te si opresti la o verificare rapida a masinii sa vezi daca nu cumva ai luat vre-o "leguma".

Bafta la masina.

mihaim79
24-09-2009, 10:27 PM
depinde ce doresti...daca doresti sa completezi cu aditiv te costa 450 lei/3 litri sau aproape 700 /5 litri deci nu e vorba de 1500 lei
pentru montaj mai discutam

Dannyi AR
27-09-2009, 10:41 PM
Ok Mihai, asteptam...

vanoss
13-04-2010, 10:24 AM
Am citit in intregime Thread-ul asta si nu am inteles nimic concret...
Eu am un 407 1,6HDi din 2005 cu 140.000Km si ma anunta nivel minim la lichidul FAP.
Pana la urma, exista vreo alternativa mai ieftina (care sa fie si eficienta)?
Eu ma gandeam la AdBlue, in principiu face acelasi lucru, numai ca este folosit la camioanele cu euro 5 din cate stiu eu. Acelea avand motoare mult mai mari si cu consum mult mai mare, folosesc mai mult aditiv pt filtru de particule, care, repet, se numeste AdBlue.
Eu am avut ocazia sa examinez cat de cat acest aditiv sa ii spunem asa... pt ca meseria mea este sa fac service la statii de carburanti. Acest aditiv AdBlue in contact cu aerul se face ca sarea.... de asta nu m-as risca sa il folosesc in loc de cerina...
Poate este totusi cineva care poate sa ne spuna daca nu cumva au aceeasi compozitie sau se poate folosi ca inlocuitor, pt ca este f ieftin (pana in 10lei/litru).

johnyebravo
13-04-2010, 10:43 AM
AdBlue se foloseste cam asa, un bidon de 30 litri la un plin, un plin la camioane ajunge la vreo 400 litri. La un consum mediu de 40 l/100 km, rezulta ca se consuma 3 litri AdBlue la 100 km.
Pai aditivul de filtru de particule se consuma 5 litri la 80.000 km, la primele modele si la 120.000 la generatia aIIa de filtre.
Asa ca parerea mea baga niste aditiv ca la carte. ;)

vanoss
14-04-2010, 12:35 AM
1. un plin la camioane poate depasi 1000litri pt cele cu doua rezervoare iar cele cu un rezervor au minim 800litri
2. nu compara dimensiunile unui motor de camion cu un 1,6HDi (e cam de 10 ori mai mare) si asta e valabil si pt evacuare...
3. nu stiu daca un plin de AdBlue se consuma la un plin de carburant... ma indoiesc....
Iar pana la urma pe mine ma intereseaza daca se poate folsi AdBlue in loc de Cerina pt ca este mai ieftin si logic ca nu ma astept sa fie la fel de eficient, ca doar nu ma intereseaza emisiile de gaze ca nu sunt de la "Green Peace" :)) Si daca e pana acolo, cat polueaza un 1,6diesel euro 4 si cat polueaza un 3000diesel din anii '90 - non euro ? aici e si un pic de interes pt a baga pe gat anumite produse....

ariciul
14-04-2010, 01:14 AM
Dar pune cerina ca gasesti si mai ieftin ca in reprezentanta. Sunt destui colegi pe forum carora le-a mai ramas. Si 600-700 ron la 120 000 de km e mult? Poate ai surprize si bulesti de tot FAP-ul si apoi dai mult mai multi bani.

nelutu
22-04-2010, 12:47 PM
Buna ziua tuturor.
Va rog frumos sa-mi dati si mie cateva lamuriri:
1) Ce senzor se aprinde cand sunt probleme cu FAP-ul, sau lipsa cenira?
2) Cum pot sa verific daca mai exista cerina in rezervor, avand in vedere ca culoarea rezervorului este negru si nu se vede, exista undeva pe rezervor vre-un loc care-ti indica?
3) Filtrul de particule se poate da jos si curata?
La mine la Peugeot 607 2,2 HDI din 2001, 160.000 km la bord, mi se aprinde cateodata senzorul motor, in acel moment simt ca nu mai trage motorul. Dupa ce opresc motorul si-l las sa stea cateva ore, la pornire nu mi se mai aprinde, merge motorul super, iar, de la caz la caz , dupa mai putini sau dupa mai multi km se aprinde din nou senzorul motor si nu mai trage. Daca opresc motorul cand senzorul este aprins si-l pornesc din nou imediat, senzorul ramane aprins.
Multumesc.

johnyebravo
23-04-2010, 08:47 PM
1. un plin la camioane poate depasi 1000litri pt cele cu doua rezervoare iar cele cu un rezervor au minim 800litri
2. nu compara dimensiunile unui motor de camion cu un 1,6HDi (e cam de 10 ori mai mare) si asta e valabil si pt evacuare...
3. nu stiu daca un plin de AdBlue se consuma la un plin de carburant... ma indoiesc....
Iar pana la urma pe mine ma intereseaza daca se poate folsi AdBlue in loc de Cerina pt ca este mai ieftin si logic ca nu ma astept sa fie la fel de eficient, ca doar nu ma intereseaza emisiile de gaze ca nu sunt de la "Green Peace" :)) Si daca e pana acolo, cat polueaza un 1,6diesel euro 4 si cat polueaza un 3000diesel din anii '90 - non euro ? aici e si un pic de interes pt a baga pe gat anumite produse....

1. un plin la camioane are cam 400 litri. cand spun camion ma refer la autobaasculante. chiar si un cap tractor ceea ce numim noi romanii TIR are tot cam pe acolo. nu m-am referit si nu ma refer la camioane cu 2 sau 4 rezervoare sau de alea modificate desi pun juma de cisterna in loc de rezervor, ca atunci bagam 2000 litri.
3. un plin de adblue are cam 50 litri. la un plin al unei masini cu rezervor de 400 litri se consuma cam 10 litri adblue. asta la o scania r560. rectific deci un plin de adblue se consuma la 5 plinuri adica 2000 litri.
2. cu un plin de motorina de 400 litri un camion face in medie 1000 km. deci consuma 10 litri adblue la 1000 km. la 80.000 km cat face un autoturism cu 5 litri aditiv, un camion ar consuma 800 litri adblue. daca zicem ca motorul unui camion este de 10 ori mai mare decat 1.6 (cu toate ca un motor de camion are cam 6000 cmc deci de vreo 4 ori cat 1.6) si are o evacuare de 10 ori mai mare si un consum mai mare de 10 ori de aditiv ajun gem la un consum la 80.000 km de 80 litri ceea ce tot este foarte mult.
Asa ca adblue este alta mancare de peste decat cerina.
P.s. daca bagi adblue sa ne spui si noua ce ti sa stricat, poate renteaza si bagam si noi

Bafta.

ariciul
04-07-2010, 09:05 PM
Multi au gasit deja 'solutia'. Au scapat de FAP si au obtinut si un plus de putere.

FL0RIN
04-07-2010, 11:25 PM
Cum se poate face asta? Daca nu ar afecta cu nimic si ar fi totul ok as fi si eu dispus sa renunt la el...Spune-ne te rog mai multe detalii :D

Mighty
04-07-2010, 11:49 PM
Nu e o solutie prea eficienta pe termen lung. Am pus diag-ul pe 2 407 care nu mai aveau fap si concluziile nu sunt prea incantatoare. ( corectie de 2.5 ( maxim este 4 ) pe injectoare, circuitul de preincalzire este ars ( nu bujiile incandescente ), pompa de joase are debit scazut, si inca o tona de defecte ). Ambele cu acelesi simtome, dupa 20.000 de la dezactivarea fap-ului, tremura, nu mai trag, eroare de motor, acum fiecare face ce vrea, dar mai bine s-ar documenta inainte de a face asa ceva, care sun consecintele si cat costa.

ariciul
05-07-2010, 12:38 AM
Era prea frumos sa fie adevarat :)

FL0RIN
05-07-2010, 12:40 AM
Dap...Cel mai ieftin si fara batai de cap este un fap intretinut :D

bobovis
05-07-2010, 01:46 AM
Nu e o solutie prea eficienta pe termen lung. Am pus diag-ul pe 2 407 care nu mai aveau fap si concluziile nu sunt prea incantatoare. ( corectie de 2.5 ( maxim este 4 ) pe injectoare, circuitul de preincalzire este ars ( nu bujiile incandescente ), pompa de joase are debit scazut, si inca o tona de defecte ). Ambele cu acelesi simtome, dupa 20.000 de la dezactivarea fap-ului, tremura, nu mai trag, eroare de motor, acum fiecare face ce vrea, dar mai bine s-ar documenta inainte de a face asa ceva, care sun consecintele si cat costa.

Depinde cum si de catre cine este facuta dezactivarea FAP-ului. Eu sunt de parerea ca, daca este facut cu cap si luandu-se in considerare toate "necunoscutele", se poate merge fara batai de cap si fara FAP. Cred ca omul asta stie ce spune aici (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/threads/21824-In-sfarsit...-mi-am-scos-FAP-ul.).

Mighty
05-07-2010, 11:16 AM
In primul rand, injectoarele sunt diferite pe cele cu FAP de cele fara. ECU este si el diferit, pentru ca minunatia aia de aditiv, marind tepmeratura de ardere, curata si injectoarele. Daca vrei sa renunti la FAP si sa nu ai probleme, inlocuiesti injectoarele, ECU, BSI, EGR-ul, modifici conductele de recilculare. Iar daca tragi linie si aduni, te costa cat 5 filtre fap schimbate.

aurex
06-07-2010, 10:46 AM
Hmmm.... Cerinele se injecteaza prin circuitul de alimentare ( injectoare)? Nu cumva exista un fel de injector special direct in evacuare/Fap ?
Just asking .... pentru ca vreau sa ma lamuresc si eu.

claw22cl
06-07-2010, 10:19 PM
Eu am un prieten cu 406 2.2 hdi care are scos filtru de vreo 40000km si nu are nici o problema i-au iesit si gazele si acum il scot si eu ca mi-i se pare scump sa dai atitia bani pe cerina si am spart si rezervorul de cerina si trebuie inlocuit si filtru si de banii aia mai iau o masina acum fiecare face cum crede.

Citronel
15-07-2010, 09:51 AM
Aditivul - cerina - se injecteaza doar in rezervorul de motorina si doar dupa ce alimentati in rezervoer se amesteca cu motorina. Doar acolo este injectorul de aditiv, la rezervorul de motorina.

Daca dezactivezi FAP-ul corect din sw sau daca il emulezi corect:
1)
- regenerarile se vor face deloc - in cazul dezactivarii corecte din sw !
- regenerarile se vor face tot mai rar in cazul emularii si la distante din ce in ce mai mari ( sau deloc daca aveti PPS/Lexia si stiti ce sa resetati periodic ); bujiile vor fi solicitate tot mai putin ( doar la temp scazute sub 0 C ) si nu sunt motive sa se arda asa repede ca atunci cand aveti FAp-ul.
Circuitul de preincalzire motorina chiar nu are motive sa se arda daca ai sau nu FAP daca sw-ul din ECU nu este modificat aiurea. Un motivul ptr care se arde rezist de preincalzire de la motorina este daca senz de temp de la motorina este defect... sau un releu de comanda.
Singurul motiv ptr care se pot arde bujiile este daca ai defect senzorul de temp din FAP si ECU vede ca nu-i creste temp corect cand vrea sa faca regenerarea si tot forteaza motorul si implicit bujiile.

2) din documentatia noua de la FORD care foloseste sistemul FAP de la PSA pe motorul 1.6HDI dezvoltat chiar de FORD si PSA: este obligatoriu sa se inlocuiasca aditivul la 4 ani deoarece s-a constatat ca se formeaza depuneri care pot infunda injectorul de aditiv si pot afecta injectoarele. Operatia mai nou este inclusa ca obligatorie pentru masinile in garantie. Pentru masinile din parc care au stationat mai mult de 6 luni se va inlocui aditivul ! Aditivul este identic la PSA si FORD ! SIC !

3) aditivul - Cerina - este doar un catalizator chimic care scade temp de ardere a cenusei si care NU arde in totalitate, in el nu exista aditivi de curatare; acest aditiv se depune in FAP si in circuitul de alimentare deoarece NU arde in totalitate. In nici un caz nu creste temp de ardere a cenusei ci o scade.

p.s.
Salutari de pe insula ...

Citronel
18-07-2010, 09:40 AM
am ajuns in Germania; am net WIFI la discretie si timp sa caut prin documentatie si sa raspund deoarece ma suna lumea dezorientata de tot felul de afirmatii ciudate:
- injectoarele se vor strica daca voi renunta/am renuntat la FAP deoarece aditivul care ajuta la cresterea temperaturii de ardere nu le mai curata. FALS !

1) Aditivul nu ajuta injectoarele in nici un fel, nu ajuta deloc la curatarea lor, din contra deoarece nu arde in totalitate; nu creste temperatura de ardere a cenusei ci teoretic o scade de la ~600C la ~500C!!!

2) Injectoarele nu sunt diferite din cauza ca motorul are sau nu FAP ci din cauza evolutiei tehnice a motorului - componentelor in ansamblu:

exemplu concret motorul 1.6HDI 110CP - DV6: 9HY = fara FAP , 9HZ = cu FAP
injectoare de la motorul fara FAP sunt indentice cu cele de la motorul cu FAP vedeti codurile - reperul 06:

motorul fara FAP:

http://i220.photobucket.com/albums/dd237/L_DM500s/Citroen%20diverse/injectoarenofap.jpg

motorul cu FAP:

http://i220.photobucket.com/albums/dd237/L_DM500s/Citroen%20diverse/injectoarefap1.jpg

motorul cu FAP - ultima evolutie:

http://i220.photobucket.com/albums/dd237/L_DM500s/Citroen%20diverse/injectoarefap2.jpg

p.s.
cand o sa ma intorc o sa fac totalul km parcusi si consumul cu ambele masini fara FAP; pana acum nici o problema, ambele merg impecabil fara FAP, se tin bine la drumuri de ~1000km parcursi intr-o zi inclusiv pe autostrada fara limitare de viteza.

wolf84
23-09-2011, 01:17 PM
Salutare,
Vin ai eu cu o intrebare: Acum ceva timp mi se aprindea martorul " ckeck ENGINE " , am cumparat lexia3/pp2000 am intrat si am vazut eroare : diesel aditive... ( nu imi amintesc toata eroarea.. )Tin sa precizez ca NU am nici o informatie pe display gen... fulel aditive level low... => TREBUIE SA IL SCHIMB? 607, 2.2 HDI , 78.000 KM (REALI)

Intu
23-09-2011, 03:08 PM
Probabil trebuie completat.

bobovis
23-09-2011, 06:44 PM
.... si am vazut eroare : diesel aditive... ( nu imi amintesc toata eroarea.. )

Sunt o multime de erori care cuprind cuvintele "diesel aditive". Da-i un print screen la eroare.... :)

wolf84
25-09-2011, 09:52 PM
Am urmat sfatul tau si am facut print screen...
- pe prima o inteleg, nivel mic
- dar asta , ce vrea sa insemne?


acestea sunt pozele:

wolf84
25-09-2011, 09:53 PM
INTREBARE OFF TOPIC: imi trebuie permisune sa vad pozele? sau voua? sa stiu daca le incarc pe alt site...

militistu
25-09-2011, 10:13 PM
Se vad pozele,nu mai trebuie nimic.

adrian ghiurau
26-09-2011, 01:12 AM
El nu le vede din cauza ca are prea putine posturi,cred.

webro
06-01-2012, 07:36 PM
DECI FRATILOR! In concluzie...

Eu mi-am completat la 607 2.2.HDi 2003 cu aditiv, la service mi-au dat jos FAP-ul, l-au spalat, dar dupa 2 saptamani mi s-a aprins iar anuntul "Clear diesel filter FAP Urgent", si martorul pe bord de FAP, iar daca ma duc mult timp cu el asa se blocheaza motorul, ca putere!
Regenerarea daca o fac, se stinge, dar in conditii de trafic de oras sau chiar la accelerari puternice se aprinde iar martorul!

In CONCLUZIE!!! CE E DE FACUT? Se poate scapa de FAP sau?...

archaeus
06-01-2012, 08:50 PM
Se scapa fizic de el ( se arunca la cos) si se anuleaza din soft si scapi de belea.

Asgard
06-01-2012, 09:24 PM
De fapt beleaua e alta si mult mai dureroasa si multi nu inteleg ca 607 nu este o masina de oras, nu este acea masina cu care sa te duci la piata, este o masina din alta clasa, o limuzina de fapt si scopul ei este altul. Din pacate FAP-ul la Peugeot a inceput cu 607 deci....au fost ceva necunoscute si pt ei la vremea aceea, iar ca o constatare personala daca ii vine timpul si vrea sa-si faca regenerarea in oras nu ai cum sa-i indeplinesti aceasta dorinta, este imposibil sa faci o regenerare completa in oras, dar asa cum spuneam scopul acestei masini este altul, ii plac drumurile lungi in afara orasului unde are timp si loc sa-si faca regenerarile, deci probleme mult mai putine cu FAP-ul. FAP-ul se anuleaza foarte usor din soft si fara probleme ulterioare daca o faci la cine trebuie, ca un mic sfat Doc se ocupa printre altele cu asa ceva, daca nu, sunt si alte persoane.Si eu ma apropii cu pasi repezi de aceasta operatiune, cu toate ca inca stau bine cu filtrul de particule.Dar decat sa dau 700-800 Ron pe o reumplere cu aditiv, mai bine cu banii astia il scot definitiv.

2yanis2
07-01-2012, 11:36 PM
Ca un sfat din experienta proprie, mersul la o turatie mai mare, prelungeste viata FAP-ului, eu gandesc ca daca l-au pus acolo inseamna ca trebuie sa fie. Iar 3litri de cerina la 100-120000km nu cred ca este un efort financiar prea mare. Referitor la 607, cine are unul, cred ca la achizitionare s-a interesat de costurile de intretinere, , sicare nu cred ca sunt prea mari daca masina este exploatata corect, si bine punctat de EVILDARK, 607 nu e chiar o masina de facut piata...

claw22cl
27-02-2012, 11:59 PM
Cina ma poate ajuta cu modelul de cerina pentru seria asta de sasiu VF39D4HXE92068890. Va multumesc.

Asgard
28-02-2012, 12:31 AM
Daca tot ai pus-o pe tester de ce nu ti-a zis si ce tip iti trebuie?
Anyway: The additive EOLYS 176 is formulated specially for diesel vehicles fitted with a particle filter, from RPO 9492(conform servicebox)
Si tu ai :

Vehicle characteristics

Vehicle family 607
Build code 09289 89 2 0413
Warranty Start Date 10/05/2002
Deci Eolys Dpx 42 iti trebuie.

turbojack
28-02-2012, 11:54 AM
De verificat fizic nivelul inainte de achizitionare aditiv . Uneori este calculatorul FAP blocat pe nivel minim.

Intu
28-02-2012, 05:55 PM
Si in astfel de cazuri ce se face?Merge resetat calculatorul sau ce?

turbojack
28-02-2012, 07:20 PM
Daca este modelul vechi EAS100 , el se inlocuieste, deoarece doar otelaria il mai reseteaza.

La pugurile cu peste 180k km ce au FAP si incepe sa faca figuri, renuntati la el . Psihic si financiar iesiti mai bine.