PDA

View Full Version : Norma de poluare



Pages : [1] 2

silverbullet
31-08-2006, 10:43 AM
Iar eu....

O intrebare adresata fericitilor posesori de 206 Starline cu motor de 1.6E/110CP. Ce scrie in talon?

Presupun ca cele venite in 2006 au Euro 4.

75NOR
31-08-2006, 11:17 AM
cred ca cele venite dupa Noiembrie 05 sunt E4....

sunt curios a lui Digital daca e E4....a lui mehenici e E4 sigur

a mea e E3, cum ti-am si aratat in talon

mechenici
01-09-2006, 12:37 PM
unde scrie ca este E3 sau E4? :blink:

75NOR
01-09-2006, 12:38 PM
rubrica 10 din Talon/...zi-mi ultimele 2 caractere...tre sa fie E3 sau E4

mechenici
01-09-2006, 12:44 PM
este E4 !!!

Riri007
01-09-2006, 01:06 PM
Ce cod are rubrica respectiva ?

mechenici
01-09-2006, 01:23 PM
numarul de omologare este la rubrica cu nr 10

ionutf
02-09-2006, 08:42 PM
Nu numai la starline sunt euro4
eu am one line august 2006
si este euro 4

:) Multumesc pentru informatie;
rubrica 10 din talon - asa m-am
convins si eu ca e euro4

dlliviu
04-09-2006, 03:47 PM
Euro 4 - e cel putin din 2004 ! a mea asa este.

derkleine
04-09-2006, 04:03 PM
A mea e E3 :) Data fabricatiei Ianuarie 2004 .

MihaiTrasca
04-09-2006, 05:56 PM
A mea e E3 din 2005 :(

costyyy24
05-09-2006, 11:26 PM
are ceva daca bag benzina E4 desi in talon scrie E3?

75NOR
06-09-2006, 02:04 PM
nu are absolut nimic, e fix pix. eu alimentez doar cu 95 standard si merge perfect.

mjustin
16-09-2006, 01:16 AM
si ce mai merge cu 95 standard(euro4 parca)

cucerzean
18-04-2007, 09:57 AM
Are Peugeot 307 din 2001 1.6 benzina euro 4? Daca ma puteti ajuta, ca nu sunt sigur de norma de poluare si vreau sa aduc masina din Ungaria. Astept pareri..multumesc anticipat

suli
18-04-2007, 05:19 PM
Hotarit lucru .... NU. Poate corespunde noxelor de poluare in normele Euro4 dar absolut cert este Euro 3.

bogdan_1
18-04-2007, 09:11 PM
Sunt masini fabricate in 2007 care nu sunt Euro4 :mad: ... deci poti fi sigur ca este Euro 3.

cucerzean
19-04-2007, 02:09 PM
pe euro 3 motor de 1.4 platesc sub 1000 euro parca. Din cate citesc eu pe forum 1.6 e mai indicat la masina asta. Ce ziceti?

mucky
19-04-2007, 02:19 PM
Intradevar NU este Euro 4 - dupa cum vezi suntem de-o seama...si stiu ca nu e Euro 4

bogdan_1
19-04-2007, 02:22 PM
Parerea mea e ca ar fi mai indicat 1.6 dar am vazut ca pe forum sunt oameni multumiti si de 1.4 ...

cucerzean
19-04-2007, 03:16 PM
daca e euro 3 masina si o cumpar cu 6000 euro din 2001 din ungaria platesc 1100 taxa ...cam scum nui asa?

bogdan_1
19-04-2007, 08:36 PM
incearca sa dai mai multe detalii despre masina ...

suli
20-04-2007, 10:07 AM
Fratilor... site-urile sunt pline de smecheri care incearca sa ne vanda masini incepand cu anii 1999 care cica sunt Euro4. La fostul meu Logan, motorul din 2005 corespundea noxelor Euro4 dar nu era decat Euro3. Poate este cineva care cunoaste mai bine aceasta problema pentru ca din cate stiu eu Euro inseamna noxe, structura, siguranta. Poate gresesc desi nu cred.

iulian14
20-04-2007, 09:41 PM
cam asta e intrebarea:incepand de cand este 206 1,4 hdi euro 4?
vreau sa stiu sa vad ce a aleg din afara ca sa ies mai ieftin cu taxa de prima inmatriculare
multumesc

cucerzean
21-04-2007, 11:37 AM
Varianta Ungaria a cazut asa ca ma reorientez spre piatza interna. Conditia e sa fie in stare buna 4/5 usi. Poate sa fie si benzina 1.4 sau 1.6 nu ma deranjeaza. Ceva sugestii?

mjustin
21-04-2007, 03:11 PM
pote te ajuta coyot sau alt posesor de hdi

EL_LOCO
31-05-2007, 12:12 AM
1,6i 110CP din 2001 are Euro 4.

albanu
13-10-2007, 06:34 PM
Ar putea cineva sa mi spuna cum pot sa stiu daca masina pe care vreau sa o cumpar are motor euro 3sau 4 Vorbim de Peugeot 606 an 2004 si peste motorizare diesel 2,o si 2,2 l Intreb deoarece am vrut sa cumpar de la cineva o masina fabricata in 04 /2004 si era euro 4 si ulterior am gasit pe Autoscout 24 alta fabricata pe 07/2004 am fost convins ca este euro 4 dar surpriza era euro 3
Primul motor era 2,2 al doilea 2,0 Multumesc

[mod edit]: incearca sa folosesti si semne de punctuatie. Multumim!

coyote
16-10-2007, 05:55 PM
Posteaza seria de sasiu si incercam sa aflam.

lspaun
17-11-2007, 12:46 AM
Salut


E adevarat ca orice 407 cu motorul 1.6 HDI 110 FAP este Euro 4 ?

Intreb pentru ca vreau sau cumpar una din Franta saptamanile urmatoare, si stiu ca in Franta legea a fost destul de permisiva cu Euro4, si pana la 01/06 s-au putut inmatricula masini noi cu Euro 3. Stiu ca motorul asta e pe 407 de la inceput, 04/04, dar FAP-ul nu mi se pare o conditie nici necesara nici suficienta sa fii Euro 4 (e.g. FAP-ul e inventie Peugeot si a fost prezentat prin 2000 cred, pe de alta parte sunt dieseluri care trec testul Euro4 fara FAP)

Merci
Sorin

Update:

Am mai gasit ceva informatii suplimentare referitor la codul motorului insciru in seria de sasiu (VIN) care la pejourile fabricate in Franta ar incepe cu VF33, a doua litera e modelul (C pt 307, ? pt 407), si urmatoarele 4 caractere sunt tipul motorului.

9HYC = 1.6 HDI 110CP fara FAP
9HZC = 1.6 HDI 110CP cu FAP

Problema este ca nici la astea 2 nu stiu daca sunt sigur Euro 4 sau nu, sau daca depinde si de anul de fabricatie

Si ce ma nelamureste si mai si e threadul
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=4418&referrerid=0

s-ar zice ca 9HYC ar fi Euro 4 iar 9HYB ar fi Euro 3 (asta cred ca e 1.6 90CP de pe 307)

iar din
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=162

as deduce ca 9HYC ar fi Euro 3 iar 9HYZ Euro 4




Deci? Cine se uita in certificatul de inmatriculare sa-mi zica cum a fost la el ? O sa incerc sa obtin totusi informatia si de la cineva de RAR, eventual de RAR-ul din Buzau unde as vrea sa fac inmatricularea

Merci
Sorin

lspaun
17-11-2007, 02:22 AM
Am deschis un topic in sectiunea 407 despre intrebarea din subiect, dar cum ma gandesc ca si 307-urile sunt echipate cu acelasi motor, poate reusesc sa aflu un raspuns si de la voi

http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=7084

Mersi

dlliviu
17-11-2007, 02:40 AM
vezi rubrica 10 din Talon ultimele 2 car sunt E4.

sebas
17-11-2007, 03:12 PM
iti pot spune sigur ca 9HYB este EURO 3.

lspaun
18-11-2007, 04:24 PM
Dupa cateva ore bune de cautare pe forumurile romanesti, francophone si altele, as tinde sa spun :

Motorul DV6TED4 1.6 HDI 110 CP se gaseste in urmatorele configuratii:
- codificare 9HYB in serie sasiu, fara FAP, omologare Euro 3
- codificare 9HYC in serie sasiu, fara FAP, omologare Euro 4
- codificare 9HZC in serie sasiu, cu FAP, omologare Euro 4

De acord ? Cine stie care e diferenta intre 9HYB si 9HYC (e.g. de la o anumita data 9HYB a evoluat spre 9HYC, care ar fi data ?)


Sunt in aceeasi masura interesat despre omologarea Euro 3 sau Euro 4 a motorului DV6ATED4 (1.6 HDI 92 CP) care se gaseste pe 307 SW.

ashtefan
18-11-2007, 06:48 PM
Pai eu am 9HYB. Masina e cumparata pe 28 dec 2006. 1,6 HDI/110 CP. Sa nu am FAP? Nu ca nu m-as bucura, ba din contra, as sti ca am scapat de o belea mare. Bafta.

lspaun
18-11-2007, 09:11 PM
Eu cred ca nu. Ai cumparat masina noua? Din Ro ? Ce ti-a fost trecut pe certificatul de inmatriculare, E3 sau E4 ?

ashtefan
18-11-2007, 10:28 PM
Masina a fost cumparata de noua de la Eurial Militari. Si e euro 3.

hokai
18-11-2007, 10:35 PM
dar 9HXC? este 1.6 hdi 90cp/2006
curios...a mea este E4

alex_vsd
19-11-2007, 11:07 PM
Eu am cumparat in aprilie-mai.2007 407, 1.6 HDI si e Euro 4.

Capi_Ovi
20-11-2007, 11:28 PM
:((
dar toate 407 HDI sunt cu FAP?
si cat ar costa schimbarea lui?

marian_buy
30-11-2007, 07:14 PM
io am dat 25 mil p el! l-am luat de la cineva care lucreaza la peugeot nustiu cum la luat el dar eu atat i-am dat pe el..!:)

cristic
30-11-2007, 08:44 PM
io am dat 25 mil p el! l-am luat de la cineva care lucreaza la peugeot nustiu cum la luat el dar eu atat i-am dat pe el..!

Adica cu factura sau din ala ciordit ? Ia vedeti poate lipseste un FAP la careva...

PS: daca e furaciune, atunci rusinica si tie si lui ala de ti l-a vandut. Daca nu imi cer scuze. ;)

marian_buy
01-12-2007, 12:33 AM
cu factura.dar mi-au zis ca nu l-au avut in stoc..si seara m-a sunat si mi-a zis sa ma duc ziua urmatoare sa-l iau...!pe factura dar l-am luat mai ieftin oricum!:)

Capi_Ovi
01-12-2007, 02:05 PM
si ce se poate intampla daca nu il schimb la timp?(si la cati km se schimba????)

marian_buy
02-12-2007, 01:19 AM
la 70-80 mi km se schimba si se incarca cu un lichid,..in spatele masini e un rezervor plin cu un lichid toxic,care curata FAPU!:)..cam pe 80 mi se goleste atunci trebuie incarcat si schimbat fapu!

Capi_Ovi
03-12-2007, 04:50 PM
ok mersi(dar daca nu se schimba la timp ce se poate intampla?)

marian_buy
03-12-2007, 11:56 PM
motoarul numai are evacuarea buna..si se duce in timp..1 an..maxim tine,se incinge prea rau motoru ca nua re evacuare si de aici incep probleme
!:(

z q z
08-12-2007, 06:12 PM
Salut Tuturor!

As avea o intrebare la care nu gasesc un raspuns concret.Din ce an s-au produs motoarele pe benzina euro 4 la peugeot 206?

Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns.:)

mjustin
08-12-2007, 10:59 PM
cred ca dupa 2004, in 2005 cu siguranta(al meu este asa)

z q z
08-12-2007, 11:21 PM
Asa tarziu:(

Ma asteptam undeva la 02-03 pentru motoarele benzina si 04-05 pentru diesel-uri.
Am inteles de la cineva ca 1.1i s-ar fi fabricat euro 4 in 03,chiar la sfarsitul lui 2002.
Anyway, ma intereseaza in special la motoarele 1.4 75 cai si 1.6 110 cai.

Mai astept si alte pareri pe tema asta:)

Zambrotta
09-12-2007, 05:58 AM
al meu e din iulie 2004 , 1.4 75cp si e euro4

george_moga
07-01-2008, 04:58 PM
Va rog sa ma ajutati daca aveti o astfel de masina!
Vreau sa schizitionez un 206 gti din 04.2000(99 kw) si nu stiu daca are sau nu euro 3.Proprietarul nu stie.dar mi-a dat seria sasiului care este:
vf32crfre40757388
Ma poate ajuta cineva repede?

andrei_dlc
07-01-2008, 05:05 PM
Norma euro o poti afla din talon, din numarul de omologare, mai exact pct.10; daca are E3 sau S3 sau asa ceva la sfarsit, atunci are norma euro3. E4 = Euro4

Dat fiind anul fabricatiei, nu prea cred sa fie Euro3

L.E. Mai demult gasisem pe site-ul RAR o lista cu motorizarile conforme cu normele euro... poate daca intrii acolo te poti lamuri. (http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf)

george_moga
07-01-2008, 05:09 PM
nu are talon!..nu intelegi..decat el acolo...si nu scrie asa ceva..mi-a dat numai seria sasiului....
ma gandeam ca poate are cineva de aici peugeot 206 din 2000 si stie daca are sau nu euro3
multumesc tuturor

andrei_dlc
07-01-2008, 05:12 PM
pai sa-ti dea codul motorului atunci si verifici in lista din link... eu am gasit ceva modele de 206 acolo... pare ca se incadreaza

george_moga
08-01-2008, 12:46 AM
pai am scris codul mai sus..deci il am..numai ca in lista celor de la rar nu sunt toate..de exemplu colegul meu are un 307 din 2003 cu motorul 8HZ si nu apare acolo
ma gandeam ca ma poate ajuta cineva cu 206 din 2000 sa imi spuna daca are euro 3
multumesc

lylgod
08-01-2008, 12:00 PM
din pacate sa stii ca nu are euro 3 modelul tau ...pana in 2002 au euro2 dupa 2002 sunt cu euro3

george_moga
08-01-2008, 01:42 PM
nu are nimeni 206 din 2000?

Capi_Ovi
08-01-2008, 05:24 PM
inca o intrebare:de unde stiu daca e cu FAP sau fara??

Silver
08-01-2008, 09:42 PM
verifici pe computeru masini.intri in setari si dai la verificare stare.cam asa ceva.nu stiu exact cum, ca ar trebui sa fiu la masina.da eu am tot butonat si la un momentdat am gasit si treaba asta.
si vezi ca fapul nu se schimba.se completeaza aditivul acela, numit cerin si se regenereaza singur.oricum cand e necesara umplerea vasului cu aditiv,i-ti apare pe cb mesajul aditiv fap level low.daca ajungi sa schimbi fapul,nu e prea bine.
un sfat.cumpara cerinul din franta pt ca aici e f scump.cam 2mil/l.eu am facut tambalau la eurial si mi l-au dat gratis, da sincer nu cred ca fac gestul asta de 2 ori intr-un an.au recunoscut ca pretul e prea mare si ca o sa umble la el.da stiu eu!

mjustin
09-01-2008, 10:36 AM
in 2000 nu prea erau cu euro 3, cu euro 2 erau cu siguranta, subiectul a mai fost discutat

Capi_Ovi
09-01-2008, 06:50 PM
ok
mersi;am sa incerc si eu cu cb sa vad daca imi arata ceva

FLOO
10-01-2008, 02:52 AM
eu am 206 din 1999 euro 3,mergi cu seria aia la RaR dai o bere si afli ce euro ii.;)

nos2techno
10-01-2008, 08:22 PM
Al tau Floo e Euro 3 pt. ca e motor de 1.1. Motorul de 2.0 GTI si eu cred ca e decat Euro 2. Oricum, omu' s-ar putea sa aiba o surpriza cu noua taxa de prima inmatriculare...:naughty:

Capi_Ovi
11-01-2008, 03:07 PM
am incercat sa imi dau seama dupa setarile din cb dar nu imi zice nimic despre FAP!!!!!
asta sa insemne ca nu are sau ce sa inteleg????

moldovan_dan87
13-01-2008, 03:40 AM
nu ai cum sa afli exact decat daca te duci la rar. si oricum nu iti trebuie seria de sasiu ci aia de la motor.

sorin-mihai
13-01-2008, 10:34 AM
george, ce pot sa-ti zic e ca si eu am avut un 206 din 2000 ,tot cu motor de 1.1 ,care era tot euro 3.

sorin-mihai
13-01-2008, 10:36 AM
cum adica nu are talon ? chiar daca e adus din germania trebuie sa aiba brief ,in care scrie acea serie din care reiese ce euro are

Flavius
13-01-2008, 11:38 AM
din pacate sa stii ca nu are euro 3 modelul tau ...pana in 2002 au euro2 dupa 2002 sunt cu euro3


Al tau Floo e Euro 3 pt. ca e motor de 1.1. Motorul de 2.0 GTI si eu cred ca e decat Euro 2. Oricum, omu' s-ar putea sa aiba o surpriza cu noua taxa de prima inmatriculare...:naughty:

Pot sa va contrazic un pic la faza cu E3.2001 206 1,9D E3.Daca pe diesel era euro 3 in 2001 atunci pe benzinar cred ca era de mai mult timp!

gynno
25-01-2008, 06:33 PM
407 meu este din luna a 10, 2004 euro 4 cu fap cu cod 9HZ

Dan Ionescu
25-01-2008, 06:53 PM
eu am 1.6 hdi din mai 2005 si are fap serievf36d9hzc-nu are nici o treaba calc de bord cu fap, nu indica pe el asa ceva pentru cine vb si nu stie!!!poate ne zice si noua colegul de mai sus unde a citit el ca se schimba fap la 80 mii km ca eu nu gasesc in carte .daca ar avea un rezervor cu lichid toxic nu cred ca primea omologare pt euro 4-avea nevoie pt cisterne cu substante toxice!!! eu stiu ca se regenereaza singur .

Capi_Ovi
25-01-2008, 07:16 PM
ok
pana la urma am ajuns cu masina la Eurial Cluj Napoca si cei de acolo s-au uitat sub masina si mi-au zis ca e fara FAP
deci s-a lamurit;)

kokosu
10-02-2008, 10:38 AM
SAlut!
As vrea sa achizitionez un 206, benzina sau motorina de dincolo si as vrea sa stiu daca exista motoare euro 4 si care mai exact. :)
Niste sfaturi legate de starea tehnica a masinii pe care as putea sa le verific pe masina ar fi binevenite.
Intreb asta pt ca acum sunt dealeri turci arabi etc. de la care te poti astepta la orice si vreau sa iau masina pt mine. MUltumesc.

Tomy
10-02-2008, 11:46 AM
pug din 2005 1.4 1.6 bezine sunt Euro 4

sorinok
10-02-2008, 12:14 PM
Pug 1.4 E 2006 are tot euro 4.

alexbi
10-02-2008, 01:21 PM
1.4 hdi 2007 tot euro 4 :D

kokosu
10-02-2008, 01:50 PM
ok. Ceva 2002-2003 am sanse sa fie E4?

Ian
10-02-2008, 07:20 PM
si pe mine m-ar interesa un pug second, am vazut ca de curand au aparut multe modele pe site-ul oficial la "ocaziile peugeot", modele din 2005, 2006 cu putini km, are cineva vreo idee de unde sunt aduse si daca sunt inmatriculate?

nos2techno
10-02-2008, 07:39 PM
din 2002-2003 e ceva mai greu...cred ca singurele Euro 4 ar fi 1.1 l 60 Cp. Succes in achizitionare...

archaeus
10-02-2008, 07:41 PM
de obicei celel de pe site-ul oficial sunt masini care au fost ale lor de servici si acum le vand, deci nu sunt "aduse" de niciunde

kokosu
10-02-2008, 09:35 PM
Vreau sa merg la sigur cat de cat. Adica sa stiu cat platesc taxa de la inceput sa nu am surprize. Din cate inteleg benzina 2000-2003 sunt cam euro 3. Banuiam, dar 100% sigur nu eram.

tudo_gabriel
02-04-2008, 12:13 PM
Am o nelamurire cu masina mea pe talon reiese ca masina mea ar fi euro 3 , dar vin si va intreb normal masinile cu fap nu ar fi trebuit sa fie euro 4? , masina este din 2003 si nu pot sa mi explic cum de a mea este euro 3 la fel ca una care nu are montat acel fap ????
PS: Sper sa ma lamuriti si pe mine, va multumesc si astept sfaturile voastre

Holby
02-04-2008, 09:11 PM
Tot ce-ti pot spune ca eu am FAP, lucru confirmat si de cei de la Eurial, dar ma incadrez in normele de poluare euro 3.
An fabricatie 2004.06

nitrometan
02-04-2008, 09:52 PM
Tot ce-ti pot spune ca eu am FAP, lucru confirmat si de cei de la Eurial, dar ma incadrez in normele de poluare euro 3.
An fabricatie 2004.06
Este euro 3.

catarad
03-04-2008, 12:49 PM
o rugaminte in acelasi sens.
de unde deduc care este norma de poluare a masinii mele?

Profu
03-04-2008, 01:13 PM
eate euro 3

catarad
03-04-2008, 01:32 PM
imi raspunzi mie sau primului post?
dar oricum, intrebarea ramane: unde scrie?? de unde deduc??
:((

tudo_gabriel
03-04-2008, 02:12 PM
Uitate in talon la rubrica nr. 9 parca si vei vedea cu ce cifra incepe aceea serie daca incepe cu 3 e euro 3 daca este 4 euro 4 si tot asa,

catarad
03-04-2008, 10:53 PM
ai avut dreptate. este euro 3, dar din cu totul alte motive.:P
explicatia (de pe pagina RAR) este:

Autovehiculele avand nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate in numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata in tabelul de mai jos:

Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare
EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
EURO 3 D3, E3, R3
EURO 4 E4, R4

Modificarea in C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R.

kidu
13-05-2008, 06:24 PM
sunt fericita posesoare a unui peugeot 307
acuma intreb si eu o treaba....cand am luat masina pe actele din belgia scrie ca e euro 4 si tembelii astia de la rar din alba au zis ca e euro3. cum se poate asa ceva? Sa nu mai zic ce dume au in ei, cum ca belgia nu respecta regulile de poluare, aia de la fabrica peugeot pun motoare asa cum le vin la mana, chiar daca masina e din 2005.ha ha ha! cum sa fac?
pt ca in loc de 300 de euro inscrierea, am platit 1000 de euro. cum aflu daca e euro 4 ? de fapt eu sunt aproape sigura, da tembelii astia m-au termint:helpsmilie:

viorex
13-05-2008, 07:01 PM
se poate sa fie euro3,si a mea e din 2005 si e tot euro3..daca nu are filtru antiparticule ( FAP ) e euro3 cu siguranta,si...astia de la Rar nu pot face magarii pentru ca e clara treaba din nr de identificare al auto(seria caroseriei ):)
Nu pot sa zic decat ca ai dat un ban in plus dar,ai scapat de grija FAP-ului,care nu e chiar ieftin de intretinut,bafta !

mavida
13-05-2008, 07:28 PM
Da-mi VIN-ul tau (seria caroseriei) daca nu stii codul motorului.

Mihai PGT
14-05-2008, 10:43 AM
Am vazut mai multe cazuri de genu' asta... Se pare ca la noi sunt altele pragurile dintre nivelele de poluare. Un prieten si-a luat un golf 4 din germania, pe cartea de identitate scria DD4, deci euro 4, dar la noi asta e echivalentul lui euro 3. Nu prea stiu de ce, dar asta e procedura la noi.

madriann
15-05-2008, 08:26 AM
Mda...sa nu radeti...de unde pot vedea si eu ce EURO are masina mea?

dan20071981
15-05-2008, 12:31 PM
La pozitia 10 din talon ultimele 2 caractere reprezinta norma de poluare (E3, E4 etc)

kidu
21-05-2008, 10:42 PM
Hei va multumesc mult pt sfaturi. Am vb cu nenea ala de la care am luat masina, si bineinteles ca l-am certat. Si el era sigur ca e euro 4, dar i-am trimis certificatu de conformitate cu normele ....bla bla .... si avea el ceva cunostinte pe la Cluj care au zis ca e euro 3.
Eu nu inteleg treburile aste! cum se poate? Adica la noi e mai altfel aerul? Nu aceleasi gaze le scoate masina? De ce in Belgia e euro 4? :disgust: Ma omoara legile din tara noastara ! :deadtongue:

nudlicska
11-06-2008, 11:48 PM
Am o mare problema si nu stiu ce as putea face..daca aveti idei, sau daca stiti ce ar trebui sa fac..va rog mult pls. HELP!!!
Am cumparat recent un Peugeot 307 Hdi , combi din 2006, pana acum toate bune..toarce frumos..felina e superba...
Problema a aparut la RAR, dupa datele de la RAR este Euro 3, iar in Ungaria unde am cumparat masina era inscrisa ca Euro 4.
Am sunat la Salonul auto din Budapesta de unde am cumparat masina si le-am povestit problema. Ei m-au asigurat ca masina este Euro 4 si in plus mi-au trimis si o schita cum se calculeaza nivelul de poluare la Peugeot 307.
M-am intors la RAR dar nicicum nu am reusit sa ii conving. Ce pot face?
Cei de la Peugeot mi-au spus ca nivelul de poluare se calculeaza dupa a noua cifra din seria masinii, ptr. ca aceasta indica cati "Euroi" are...il gasiti in attachment tabelasul in limba franceza si maghiara...
Daca cineva ma poate ajuta cu o idee ce sa fac rog sa o faca.
Nu imi vine sa inscriu o masina ca Euro 3 in Romania cand in Ungaria este Euro 4?
Nu inteleg cum de se poate schimba nivelul de poluare de la o tara la alta..sau asta e politica Rarului?

P.S. Rog daca citeste vreun oficial de la Peugeot Romania sa imi spuna cum pot sa il contactez ptr. rezolvarea problemei...

MANIAC222
12-06-2008, 12:51 AM
@nudlicska, imi pare rau pentru problema ta....dar nu stiu cum sa spun astia de la RAR sunt niste rapciuge, un singur lucru e clar ...trebuie de evitat cat mai mult. Cel mai trist este cand aduci Mercedes Benz model 93 din germania, pe acte euro 2 kat, iar c***tii astia ti-o trec ca non euro ca asa e la ei in baza de date si ca ei "e" legea si "e" ciumegi. Si chestia asta o fac cu toate modelele respective, nu ca al meu a fost mai cu motz. Au o baza de date de tot c***tu, de acu 150 de ani cand inca boii trageau carucioarele, cand inca nu erau calutii putere ..... sa ii ia Mama Omida si Zana M***i ca sunt niste hoti.... TOTI.

Baza lor de date este "expirata" si ei au toate marcile si normele de poluare in functie de anul de fabricatie si serie, cel putin asa e la auto mai vechi. Euro 1,2,3 .... cel putin ultimele caractere din serie reprezinta norma de poluare, nu mai stiu la pug cum este, insa e posibil sa fie auto tau euro 3, D4 si atunci clar este euro 3. Daca scrie clar euro 4, si ei spus euro 3, trebuie sa discuti cu desteptii si sa vezi ce se poate face....

Sau tot ce poti sa faci este sa te resemnezi, acum depinde de noroc. Oricum nu poti schimba nimic, pe langa ca nu te baga in seama mai sunt si indiferenti, parca ar avea ei sa te plateasca, nu invers ..... incearca sa o rezolvi, mai pe sub maneca, cred ca asta ar fi singura varianta, la inceput o sa spuna ca nu....dar cine stie...oricum din cate stiu eu daca asa au zis, inseamna ca nu prea au ce face.... totusi incearca cu vreun inginer de pe acolo sa discuti ( aia sunt mai rasariti, sau cel putin asa ar trebui )..... bafta

Ps: si eu urmeaza sa aduc o masina acum cat mai repede, si tare mi-as dori sa fie totul ok .... adica te poti astepta la orice....

Mihai PGT
12-06-2008, 08:31 AM
Din cate stiu eu toate peugeoturile fabricatie 2006 sunt euro4. Nu vad de ce ala al tau nu ar fi... Ma rog...

Citronel
12-06-2008, 08:37 AM
pune VIN-ul masinii sa vedem in ce categorie de poluare spune mamica lui Peugeot ca este.

p.s.
In 2005 mi-am adus si eu un Mondeo 2 benzina ( 55000km, an 2003 ) cumparat de mine de la dealer din Germania cu garantie fabrica 1 an si astia de la RAR din TM nu au vrut sa-mi faca RAR-ul pe motiv ca masina pica la gaze; asta din cauza ca nu le-am dat dreptul... dupa ceva stres si verificari pe la Ford masina era impecabila si in final a trecut ca Euro 4.
Atunci am aflat cu stupoare ca RAR-ul din TM nu avea aparatura ptr testat gazele la masini cu norma de poluare mai mare de Euro 2... niste jigodii.

nitrometan
12-06-2008, 08:42 AM
Si tu ai mondeo???:):))

kitty28
12-06-2008, 09:17 AM
cel mai bine e sa te duci la un dealer pejo, sa le arati actele si sa le spui problema ta. apoi le ceri sa iti faca un fel de scrisoare oficiala, catre RAR, in care sa specifice ca masina respectiva este inregistrata in baza lor de date, ca fiind euro4. apoi te duci la RAR si le dai peste nas cu hartia.
asa am procedat cu o octavia si a mers.
bafta multa

Basti77
12-06-2008, 09:25 AM
@kitty, eu am intalnit un tip care a adus un C3 din Franta, masina fabricata in franta in 10.2005, cumparate ca masina de okazie de la o reprezentanta Citroen, in toate actele aparea Euro 4, dar la RAR Ploiesti a aparut Euro 3, motor 1.4 HDI.
A primit fax de la reprezentanta din Franta, RAR-ul nici nu a vrut sa auda, importatorul Citroen la fel, a zis ca nu poate da nimic pentru o masina care nu este adusa de ei, dar au confirmat verbal ca modelul respectiv la ei in calculator apare Euro 4 si ca este superior oricarui model de C3 vandut de ei pe piata Romaneasca d.p.d.v. calitativ, dar nu ii poate elibera nimic scris.

Solutia este sa te consolezi ca este Euro 3. La noi in tara sunt masini care sunt Euro 5 de 1 an de zile dar daca nu sunt omologate de RAR ca fiind Euro 5 ele circula si se taxeaza ca fiind Euro 4.

Totul tine de taxe.

kitty28
12-06-2008, 09:31 AM
cel putin, merita incercat.
la noi a tinut.

roman_sn
12-06-2008, 11:46 AM
@nudlicska

O intrebare, care poate parea prosteasca: de ce nu inmatriculezi masina in Ungaria??

Citronel
12-06-2008, 12:08 PM
nudlicska:
problema ta e simplu de verificat la Peugeot: introduci VIN-ul si aflii la ce norma Euro este masina ta fara ale complicatii si bazaconii ce te retine sa pui VIN-ul aici si sa ai raspunsul ?
VIN-ul se poate citi la aproape orice PSA parcat pe strada prin parbriz... in nici un caz nu mai este secret.


Si tu ai mondeo???:):))

Am avut benzinare... am inceput cu Oltcit apoi Oltcit... apoi Mondeo 1 ( de la 109.000km - 145.000km ), Mondeo 2 (de la 55.000km - 71.000km ) ( foarte bune masini, nici o problema majora, doar consumabile ) si apoi furat de perspectiva confortului oferit de suspensia hidraulica am migrat la C5 - 1.6hdi (de la 110.000 km... )... om vedea cum mi-e norocul cu asta; daca o ia razna ti-o trimit pe cap la service.

PaunFD
12-06-2008, 12:10 PM
Nu mi se pare deloc prosteasca intrebarea ta! Eu vroiam sa-l intreb de ce nu intamtriculeaza masina in Bulgaria ... da' mai apoi mi-am dat seama ca e mai aproape de Ungaria! Chiar ... de ce nu inmatriculezi masina in Ungaria si tii neaparat sa cotizezi la statul romanesc niste bani, destul de multisor ca numar ... care in mod sigur vor intra in ... buzunarele unora care n-au alte treburi ... ?????

Tudor
12-06-2008, 01:20 PM
da-mi VIN-ul pe PM. Iti spun e ce euro este pana diseara.

matti
12-06-2008, 02:53 PM
Daca in vIN (sau SS) a 9 litera este B atunci este clar ca e Euro 3
si in 2007 unele 307 1.6hdi au iesit cu motor Euro 3

Citronel
12-06-2008, 03:15 PM
Daca n-are FAP e clar ca NU ESTE Euro 4.

GXG
12-06-2008, 03:20 PM
Esti sigur Citroen_C5? Eu stiu ca sunt si modele Euro4 fara FAP. Si chiar la vanzare...

matti
12-06-2008, 03:26 PM
GXG are dreptate, FAPul nu are legatura daca e Euro 3 sau 4

Citronel
12-06-2008, 04:54 PM
aveti vre-un VIN de la o astfel de masina sa verificam ?

Mihai PGT
12-06-2008, 04:56 PM
absolut nici o legatura. inseamna ca si 308-urile care nu au FAP sunt euro 3? Sa fim seriosi...

matti
12-06-2008, 05:32 PM
PEUGEOT 307 STARLINE DIAMOND 1.6 HDI 110 CP
cu SS:VF33EC9HYB84920074 - este euro 3
Luna de fabricaţie: IAN. 2007
PEUGEOT 307 BK STARLINE DIAMOND 1.6e/110cp
cu SS: VF33ENFUC84897511 euro 4
Luna de fabricatie feb. 2007

Ca un 307 sa fie Euro 4 trebuie sa aiba C-ul la a 9 pozitie altfel e Euro 3
de exemplu
307 x-line 1.6hdi/110cp fabricatie 2005 aprilie
are ss: VF33C9HYB84069560
si este Euro 3

Citronel
12-06-2008, 06:19 PM
@matti VF33EC9HYB84920074 - apare ca Unknown vehicle

@mihai_pgt
tocmai am verificat la nemti pe site si la ei nu apare la vanzare nici un 308 HDI fara FAP.
pune te rog un VIN de HDI fara FAP care stii ca este Euro 4 sa verific si eu.

La nemti in datele tehnice la motoarele PSA de pe C5 unde apareau fara FAP erau trecute Euro 3 doar cele cu FAP erau trecute Euro 4 inclusiv la 1.6HDI cel mai mic motor... or fi evoluat daca spui ca au scos HDI-uri fara FAP cu Euro 4 dar pana nu am un astfel de VIN sunt Toma necredinciosul.

mavida
12-06-2008, 06:36 PM
or fi evoluat daca spui ca au scos HDI-uri fara FAP cu Euro 4 dar pana nu am un astfel de VIN sunt Toma necredinciosul.

Sunt cu siguranta HDI-uri fara FAP si cu Euro4, daca vrei cautam si VIN-uri. :)

nudlicska
12-06-2008, 07:16 PM
Am luat legatura in sfarsit cu Pejo Miercurea Ciuc, si pot saspun ca am intalnit cei mai de treaba oameni.
Intr-adevar, masina mea este Euro 4, fara nici un dubiu, mi-au trimis si prin fax datele despre masina...
Urmeaza sa primesc si din Ungaria, de pejo Hungary actele precum masina mea este Euro 4 si abia Luni ma duc sa le dau peste nas cu hartiile..sa vad ce au de spus.
De altfel reactia Rar-ului "mama" din Bucuresti, a fost: Aduceti hartiile si chiar daca este asa cum spuneti dumneavoastra mai vedem ce putem face, nu va promit nimic! am ramas blocat...
Nu am inmatriculat masina in Ungaria, deoarece am preferat sa am toate actele in regula, in caz ca am ceva probleme sa nu trebuiasca sa fac drumuri pana in Ungaria...desi acum imi cam pare rau...
Am aflat ca nu sunt singurul cu aceasta problema, cei de la RAR nu stiu ce fel de norme folosesc dar sunt de tot ca..tul, asta e sigur, sau sunt vechi.
Cei nasol e ca mica mea felina nu mai poate sa circule, mi-au expirat si numerele provizorii...asa ca va trebui sa imi adun dosarelul si sa ma duc la RAR dupa care o sa o inmatriculez.
Dar am sa revin la RAR...bataie de joc, asta e.

Citronel
12-06-2008, 07:17 PM
Sunt cu siguranta HDI-uri fara FAP si cu Euro4, daca vrei cautam si VIN-uri. :)

ar fi super daca aveti VIN de la un astfel de automobil.

asteptam VIN-ul.



@nudlicska

ai FAP pe masina ?

Mihai PGT
12-06-2008, 09:23 PM
@citroen_c5 - momentan nu sunt la servici deci nu pot sa-ti satisfac cerinta. vad ca iti place sa te contrazici cu oameni care au contact zi de zi cu astfel de masini si poate chiar stiu ce vorbesc. Iti voi trimite maine listele de preturi pe care se specifica exact variantele care au FAP. La 407 pe motorul de 1.6 hdi este FAP in standard. Pe 308, repet, FAP-ul apare doar de la nivelul de echipare Premium si doar la 110 CP.

Citronel
12-06-2008, 09:40 PM
tot ce vreau eu sa vad este un VIN care sa fie raportat pe serverul Peugeot ca si EURO 4 fara FAP si nu liste de preturi si alte abureli.

mai precis :
Vehicle characteristics:
...
Fuel: DIESEL FUEL
Emissions standard (engine): ANTI DEPOLLUTION L5 (ENGINE)
Vehicle Technical Depollution: L5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
Particle filter: WITHOUT PARTICLE FILTER

mavida
12-06-2008, 09:53 PM
Diesel filter water detector WITH DIESEL FILTER WATER DETECTOR
Fuel DIESEL FUEL
Emissions standard (engine) ANTI DEPOLLUTION L5 (ENGINE)
Engine (Type) EV/DV
Catalytic converter 2-COMPONENT PLATINUM FILTER CATALYSER
Cooling motor RADIATOR TH : 18-16 DM2 PAS 1 ALUMINIUM MECHANICAL
EOBD Self-Diagnosis System "EOBD" AUTO-DIAGNOSTIC WITHOUT ACCELEROMETER
Device (Antipollution) "EGR" EXHAUST GAS RECYCLING
Vehicle Technical Depollution L5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
Particle filter WITHOUT PARTICLE FILTER
Fan 1 AERO 2-SPEED 140W FAN WITH SCOOP
Fuel Vapour retrieval WITHOUT PETROL VAPOUR RECUPERATION
Injection associated variant MOUNTING BOSCH

Vrei toata fisa caracteristicilor masinii sau ma crezi pe cuvant la ce am dat eu cu copy/paste de pe service box? :D

nudlicska
12-06-2008, 10:18 PM
Nu ma pricep prea bine la masini ptr. ca nu este domeniul meu...
Din fisa tehnica am gasit urmatoarele:
DV6TED4 TURBODIESEL FUEL
ANTI DEPOLLUTION L5 (ENGINE)
L5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION


Ce sa insemne..nu prea stiu, doar atat ca cei de la pejo m-au asigurat ca este Euro 4, mai ramane Rar-ul...

O sa vad zilele astea...

Citronel
12-06-2008, 10:18 PM
@mavida

VIN-ul mi-ar ajunge,

multumesc.

@nudlicska
motorul tau 1.6HDI scrie ca este EURO 4.

despre FAP ce scrie ? are sau n-are ?

Alex_farmacistul
13-06-2008, 05:15 PM
Si eu am avut o surpriza de proportii cu cei de la rar.Achizitionasem un 307 T6 fabricat in decembrie 2005, vanzatorul stia ca este euro 4 si cand ne-am dus la rar a iesit euro 3 :|

Stupoare si pt mine si pt vanzator, ce-i drept n-am avut un act din care sa reiasa daca era sau nu euro 4.

Iata nr. de identificare, poate voi va pricepeti mai bine:VF33A9HYB84438336.

In cele din urma am platit ambii taxa de prima inmatriculare, in valoare de 4100 ron.(de parca inscriam masina fabricata in anii '50):((

Sunt curios cand si daca voi putea recupera o parte din aceasta suma.
Scarbit uneori, ca traiesc in Romania.

Citronel
13-06-2008, 05:46 PM
buna Alex,
dupa VIN masina ta apare ca EURO 3 fara FAP

Fuel DIESEL FUEL
Emissions standard (engine) EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
Vehicle Technical Depollution L4 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
Particle filter WITHOUT PARTICLE FILTER

@...
astept VIN-ul ptr HDI Euro4 fara FAP.

shimen_musashi
13-06-2008, 05:49 PM
Salutare
Luni ma duc la RAR. Am ceva emotii mai ales ca imi scrie Euro 3 und D4. Am adus-o din Germania si am fost asigurat ca e euro 4. Plus din ce am citit mai sus am VIN de forma: VF33CNFUC82674835 . Daca e sa ne luam dupa ce si dupa foto atasata la inceput e euro 4. Corect?

Shimen

Citronel
13-06-2008, 05:55 PM
Salutare,
din ce am citit eu Euro 3 und D4 este EURO 3 la RAR.
iar dupa poze nu are rost sa-mi dau cu parerea, doar dupa VIN.

bafta se pare ca ai nevoie.

shimen_musashi
13-06-2008, 05:57 PM
Salut
Poi ce am pus mai sus nu e VIN?
VF33CNFUC82674835

cristic
13-06-2008, 07:02 PM
Shimen, conform VIN-ului postat este EURO4. Cum interpreteaza RAR-ul insa ...
Am atasat un PDF despre ce inseamna VIN-ul tau:

Citronel
13-06-2008, 07:50 PM
Fuel LEAD FREE PETROL
Emissions standard (engine) IFL5 ENGINE DEPOLLUTION (TAX INCENTIVE)
Engine (Type) TU/TUD
Catalytic converter 3-COMPONENT RHODIUM+PLATINUM FILTER CATALYSER
Vehicle Technical Depollution IFL5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLL (TAX INCENTIVE)


IFL5 se pare ca nu este asimilat EURO 4 100%
chiar va fi interesant sa ne spui daca NU a iesit la RAR ca si EURO 3.

IFL5 = Euro3 D4 = IF 05 = Euro4 durabilitate 80 000 km.

ca sa fie Euro 4 trebuie sa fie durabilitate > 100.000km
D4 reprezinta norma fiscala la nemti si nu norma de poluare.

shimen_musashi
13-06-2008, 08:56 PM
Shimen, conform VIN-ului postat este EURO4. Cum interpreteaza RAR-ul insa ...
Am atasat un PDF despre ce inseamna VIN-ul tau:

Mii de multumiri
Shimen

Citronel
13-06-2008, 09:29 PM
Shimen vezi sa nu te amagesti.

Postul de mai sus era ptr tine, vezi VIN-ul de la edit... acum ti-am atasat fisierul tau in limba engleza unde din pacate se vede ca nu apare ca si EURO 4.

nitrometan
13-06-2008, 09:51 PM
Masina e clar EURO4,dupa specificatiile producatorului.

Citronel
13-06-2008, 10:06 PM
sa fie BUG pe site ?
pagina in engleza de ce este diferita si apare cu IFL5 care se pare ca nu este EURO 4 ?

schimba la preferinte in Engleza si vei avea acelasi rezultat ca si mine, pune in Franceza si va afisa ca la CristiC... deci in final RAR-ul va avea ultimul cuvant dar daca pe Brief are EURO 3 D4 sansele sa iasa EURO 4 sunt infime.

shimen_musashi
14-06-2008, 06:32 AM
Citroen_C5 iti multumesc de informatii. Sunt doar curios de unde le iei.
Si ... e cam aiurea sa schimbi limba pe site si sa-ti dea norme diferite la euro.

Shimen

LE: - am gasit de unde mi-ai dat informatia.
Multumesc inca odata

Mihai PGT
14-06-2008, 08:28 AM
citroen_c5 - arunca un ochi pe listele astea de preturi si vezi putin unde e FAP si unde nu e. Sper sa te lamuresti.

Citronel
14-06-2008, 08:59 AM
@shimen
cu placere;
si te rog sa ne ti la curent la ce norma ti-au incadrat masina.


@mihai_pgt
merci ptr liste dar mai rau te baga in ceata decat sa te lamureasca ( normal doar sunt liste de preturi - marketing si nu specificatii - detalii tehnice ):

doar motorul 1.6HDI apare cu / fara FAP ca si EURO 4 si cu exact aceleasi emisii 130 g/km co2... hmmm

Asa ca doresc un VIN si o explicatie de la cei care se pricep, nu de alta dar as dori si eu un motor HDI fara FAP si Euro 4, asa scapa omul de o cheltuiala mare si totodata de problemele cu FAP-ul.

Mihai PGT
14-06-2008, 09:10 AM
VF34C9HZC55040001 - Asta ca sa-ti satisfac nemultumirea.

Daca vrei euro 4 fara FAP alege linistit unul din motoarele de pe 308, de 90 sau 110 CP, nivel de echipare Confort Pack, si nu vei avea probleme cu el, pentru ca nu are FAP.

SonyAD
14-06-2008, 09:23 AM
Voi v-aţi sub maşină, dacă are toba aia de incinerare?

Citronel
14-06-2008, 09:57 AM
VF34C9HZC55040001 - Asta ca sa-ti satisfac nemultumirea.
...

curiozitatea in nici un caz nemultumirea

din pacate VIN-ul asta este de la una cu FAP:

Engine DIESEL TURBO DV6TED4 FAP
Fuel DIESEL FUEL
Emissions standard (engine) ANTI DEPOLLUTION L5 (ENGINE)
Engine (Type) EV/DV
Vehicle Technical Depollution L5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
Particle filter PARTICLE FILTER

stiu ca prin 2005 a aparut un lot de masini cu motoare 1.6HDI-110CP dar fara FAP dar alea erau omologate ca si EURO 3;
chiar sunt curios ce solutie au adoptat sa le faca EURO 4 fiind vorba de aceleasi motoare care au si FAP.

Citronel
14-06-2008, 10:15 AM
@nudlicska
dupa VIN-ul tau masina apare fara FAP si ca EURO 4 !!!

este exact lotul din 2005 1,6HDI cel fara FAP si care eu stiu ca ar fi omologat ca si EURO 3, de aici apare si raspunsul RAR in prima faza ca este EURO 3.
Sunt extrem de curios daca RAR-ul va dori sa schimbe omologarea in acest caz... ma indoiesc dar traim in Romania si orice este posibil.

In orice caz mare rugaminte sa ne ti la curent cu rezultatul.

Mihai PGT
14-06-2008, 11:05 AM
Prietene crede-ma ca nu are FAP masina asta. E masina din showroom si este un 308 Confort Pack 1,6 hdi 110 FARA FAP!!!

Tudor
14-06-2008, 11:08 AM
va rog folosti functia QUOTE cand citati un mesaj ce nu va apartine pentru ca altfel e greu de urmarit ce scrieti.

Citronel
14-06-2008, 11:23 AM
Prietene crede-ma ca nu are FAP masina asta. E masina din showroom si este un 308 Confort Pack 1,6 hdi 110 FARA FAP!!!

WOW atunci se pare ca sunt foarte mari diferente fata de cum apare masina dotata din fabrica si cum poate ajunge in final la client asa ca discutia o va lua pe mai multe directii... oricum nu gasesc normala aceasta diferenta !

Oricine are timp sa verifice VIN-ul VF34C9HZC55040001 poate sa ne confirme ca masina respectiv apare ca fiind dotata din fabrica cu FAP.

Starea actuala a acelei masini din showroom este alta discutie ce cred ca nu n-are rost sa o continuam aici daca nu ne pui si poze sa vedem cu ochii nostrii ca nu are FAP-ul.

nitrometan
14-06-2008, 03:24 PM
Seria si numarul de sasiu apartin unui 308 cu urmatoarele caracteristici luate DIRECT de pe site-ul Peugeot:

djmc
14-06-2008, 09:34 PM
VF38BRFNA81297632 ce puteti spune despre al meu leu din 2001?

Citronel
14-06-2008, 09:49 PM
este Euro 3, ai toata lista atasata.

Fuel LEAD FREE PETROL
Emissions standard (engine) EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
Engine (Type) EW/DW
Catalytic converter 3 PARTS CATALYST
Vehicle Technical Depollution IFL5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLL (TAX INCENTIVE)

Alex_farmacistul
15-06-2008, 04:04 AM
buna Alex,
dupa VIN masina ta apare ca EURO 3 fara FAP

Fuel DIESEL FUEL
Emissions standard (engine) EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
Vehicle Technical Depollution L4 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
Particle filter WITHOUT PARTICLE FILTER

@...
astept VIN-ul ptr HDI Euro4 fara FAP.
salut,

in primul rand tin sa-ti multumesc pt info; deci macar cu mine cei de la rar au fost corecti.
se pare ca masina mea face parte din acel lot din 2005 fara fap, euro3? :)

poti sa-mi atasezi si mie te rog pdf-ul cu specificatiile teh. ale masinii mele?
sau linkul de unde le descarci.

multumesc:thumbsup:

Citronel
15-06-2008, 08:18 AM
Salut,

Aveti aici link-ul unde puteti afla foarte multe lucruri interesante despre Peugeot-ul dvs:

http://public.servicebox.peugeot.com/

L.

mavida
15-06-2008, 08:37 AM
@Citroen_C5, uite un VIN de motor HDI, fara FAP...VF3WC9HXC33924044

shimen_musashi
15-06-2008, 12:51 PM
Am si eu o intrebare: ce este FAP?

Shimen

SonyAD
15-06-2008, 06:18 PM
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=2074

shimen_musashi
15-06-2008, 11:10 PM
Pana aici am inteles (cred). Dar acest FAP se refera exclusiv la motorizarile HDi?A mea e 1.6 pe benzina. Conteaza daca are / nu are FAP in stabilirea EURO 3 / 4? Sau ce determina acest standard?

Cu respect pentru cei care au rabdare sa ne raspuna

Shimen

LE: benzinarele nu au nimic cu FAP-ul (dupa ce am avut rabdare sa citesc lincul lui SonyAD)

cristic
15-06-2008, 11:20 PM
Tu nu ai FAP. De FAP se pune problema la HDi.

SonyAD
15-06-2008, 11:53 PM
Exact. Tu nu ai FAP. Pe benzinare nu e necesar un filtru de particule şi ar mânca aiurea din putere stânjenind evacuarea.

Benzinarele nu produc funingine decât dacă amestecul este prea bogat. Ceea ce nu e normal pe maşinile moderne. Sunt alte sisteme care se ocupă cu menţinerea unui amestec stoichiometric la benzinare. Sonda lambda, senzor de presiune pe admisie, valva pe admisie, durata şi avansul injecţiei, etc.

Diesel-arele produc funingine din cauză că amestecul, deşi foarte sărac, este eterogen, mult mai greu de omogenizat decât la benzinare. La diesel injecţia are loc direct în cilindru, nu în galeria de admisie, la sfârşit de compresie, nu început de admisie, şi aproape că şi începe să ardă de îndată ce e injectată.

Nu are timp să se amestece bine cu aerul precum are benzina, în timpul de admisie şi compresie. Dacă amestecul e neomogen, o parte din motorină nu va fi arsă complet iar o parte din aerul din cilindru nu va fi folosit pentru a întreţine arderea.

Pentru a mai reduce problema se foloseşte injecţie de foarte mare presiune pentru aerosol cât mai fin, duze injectoare cu mai multe orificii, cantitate cât mai mare de aer admisă în cilindri, cap piston special proiectat să producă turbulenţe în cilindru, injecţie secvenţială a motorinei la turaţii mici şi medii, etc.

Normele de poluare Euro nu au nici o legătură cu prezenţa sau absenţa unui filtru FAP.

Prin folosirea unui filtru de particule se ajută motorizările diesel să se încadreze în norme mai avansate de poluare.

La fel şi catalizatorul de gaze de eşapament şi valva EGR, ambele prezente pe mai toate maşinile moderne, indiferent de motorizare sau combustibil folosit.

Dacă s-ar putea atinge normele de poluare mai ieftin pentru producător sigur aia ar implementa.

Alex_farmacistul
16-06-2008, 12:49 AM
Salut,

Aveti aici link-ul unde puteti afla foarte multe lucruri interesante despre Peugeot-ul dvs:

http://public.servicebox.peugeot.com/

L.

n-am reusit sa gasesc pdf-ul pt. masina mea:helpsmilie:; ma poti ajuta te rog atasand tu pdf-ul, daca l-ai gasit?:worthy:

multumesc

Mihai PGT
16-06-2008, 08:23 AM
Normele de poluare Euro nu au nici o legătură cu prezenţa sau absenţa unui filtru FAP.




Corect. Multumesc, SonyAD.

Daca e asa cum zice Citroen_C5 inseamna ca si pe 206 motoarele hdi care evident sunt euro 4 ar trebui sa aiba FAP...

shimen_musashi
16-06-2008, 08:26 AM
n-am reusit sa gasesc pdf-ul pt. masina mea:helpsmilie:; ma poti ajuta te rog atasand tu pdf-ul, daca l-ai gasit?:worthy:

multumesc

Cred ca prima data ar trebui sa te inscrii pe site. Si apoi e foarte simplu. Ai in partea stanga sus o casuta unde trebuie sa introduci VIN si ... gata. Spor
Shimen

LE: mai am o intrebare: site-ul http://public.servicebox.peugeot.com/ are vre-o relevanta iun stabilirea normei euro de catre RAR?
Ca eu apar acolo ca euro4 si ....

shimen_musashi
16-06-2008, 11:26 AM
Shimen vezi sa nu te amagesti.

Postul de mai sus era ptr tine, vezi VIN-ul de la edit... acum ti-am atasat fisierul tau in limba engleza unde din pacate se vede ca nu apare ca si EURO 4.

In limba engleza imi apare IFL5 ca si norma. Am cautat pe net si nu am gasit nicaieri o echivalare intre IFL5 si un standard euro 3 sau 4.

SonyAD
16-06-2008, 11:35 AM
Mihai, e vorba de altă cilindree, altă greutate a maşinii şi mărime şi formă a maşinii. Standardul euro specifică probabil cantităţi de diverse noxe (şi funingine, eventual) la km, după greutate, probabil pe diverse categorii de drumuri (autostradă, regim urban, etc.) şi viteze.

Acelaşi motor pe maşini diferite va polua diferit, pentru că nu munceşte la fel şi nu are aceleaşi rapoarte în transmisie.

Dacă există FAP pe o maşină diesel înseamnă că nu se poate atinge Euro 4 cu acel motor pe acea maşină altfel, din cauza funinginii.

Eu ziceam doar că FAP-ul este doar o unealtă în atingerea normelor de poluare, la fel ca şi catalizatorul, valva EGR, sonda lambda (de care depinde şi consumul), etc.

Aproape sigur nu este stipulat expres că pentru a se încadra în normele Euro 4 trebuie să ai FAP pe diesel. Pe ei îi interesează doar cantităţile de noxe pe tipuri (oxizi de nitrogen, monoxid de carbon, particule solide, etc.). Nu cum ajung Peugeot, Renault sau VW la emisiile respective.

Cei de la VW au pe unele motoare filtre de particule care folosesc temperatura gazelor motorului pentru incinerarea particulelor. Nu mai au nevoie de cerine. Şi tot ating şi ei Euro 4, chit că merg pe o cale uşor diferită spre emisii similare.

shimen_musashi
16-06-2008, 11:58 AM
Sau, am mai gasit asa ceva


IFL5 = D4-Euro3 : Les normes Euro4 doivent être assurées pdt 80 kkm
: Incitation fiscale allemande basée sur Euro 4

IFL05 est ce qu'on appelle une incitation fiscale.

Ca signifie que la voiture remplit les normes Euro4 mais sur une durabilité plus réduite que la norme définitive.
Les allemands sont friands de voiture polluant peu, ils les sortent avant et ca permet aux clients de toucher des primes à l'achat

IFL4, c le meme topo mais avec la norme anterieure Euro3

http://www.forum-auto.com/automobile-pratique/section1/sujet62924-70.htm
Sper sa va ajute si sper ca informatiile sa fie reale.
Shimen

Citronel
16-06-2008, 12:49 PM
Cate ceva despre standardele Eoro mai gasim aici la doc-ul referitor la EOBD

EMISSION CONTROL EURO 3 - EOBD

1 - INTRODUCTION

The european parliament has specified new measures to be taken against air pollution by motor vehicle emissions .

This new (ec 98/69) directive is intended to introduce new requirements for petrol and diesel vehicles from 1st january 2000 .

1 - 1 - REMINDER CONCERNING DESIGNATIONS
old designation, new designation, psa designation VP, psa designation VU
EURO 96, EURO 2, L3, W3
EURO 2000, EURO 3, L4, W4
EURO 2005, EURO 4, L5, W5

This directive specifies :

* stricter limits for emission values according to homologation of exhaust pollutants
* stricter homologation procedure for measuring fuel evaporation
* the continuity of conformity checks of the production of new vehicles
* the production conformity check within the network
* the obligation to have an on-board diagnostics system (eobd)

1 - 2 - COUNTRIES CONCERNED

Germany, Austria, Belgium, Denmark, Spain, Finland, FRANCE, Greece, Ireland, Iceland, Italy, Luxemburg, Norway, Holland, Portugal, United Kingdom, Sweden, Switzerland .

1 - 3 - TAX INCENTIVES

Certain countries grant tax incentives in order to meet the future emission control standard before it comes into force .

The designation is indicated by the symbol IF joined to that of the anticipated standard (Example : IF L5 ) .

Another form of tax incentive is based on legislation which, in terms of strictness, is pitched between the existing standard and the future one :

* german standard D3 (intermediate between euro 2 and euro 3)
* german standard D4 (ditto euro 4 without eobd)
...

Citronel
16-06-2008, 12:59 PM
Mihai, e vorba de altă cilindree, altă greutate a maşinii şi mărime şi formă a maşinii. Standardul euro specifică probabil cantităţi de diverse noxe (şi funingine, eventual) la km, după greutate, probabil pe diverse categorii de drumuri (autostradă, regim urban, etc.) şi viteze.

Acelaşi motor pe maşini diferite va polua diferit, pentru că nu munceşte la fel şi nu are aceleaşi rapoarte în transmisie.

Dacă există FAP pe o maşină diesel înseamnă că nu se poate atinge Euro 4 cu acel motor pe acea maşină altfel, din cauza funinginii.

Eu ziceam doar că FAP-ul este doar o unealtă în atingerea normelor de poluare, la fel ca şi catalizatorul, valva EGR, sonda lambda (de care depinde şi consumul), etc.

Aproape sigur nu este stipulat expres că pentru a se încadra în normele Euro 4 trebuie să ai FAP pe diesel. Pe ei îi interesează doar cantităţile de noxe pe tipuri (oxizi de nitrogen, monoxid de carbon, particule solide, etc.)...

Ai dreptate si multumesc ca ai scos in evidenta acest lucru.

Eu am incercat sa inteleg daca/cum este posibil in Romania ca masina cu acelasi motor HDI cu/fara FAP sa fie EURO 4 neconditionat.

p.s.
Aceeasi masina fara FAP in Germania pe brief si in oferte era trecuta ca si EURO3.

shimen_musashi
16-06-2008, 01:09 PM
Am putea zice ca indiferent cum apare masina afara ca si norma de poluare, in Romania esti la mana RAR? Adica, daca in tabelul lor nu apari unde trebuie ... De unde isi ia RAR informatiile ca sa stabileasca norma euro?
Pentru ca la mine, potrivit VIN sunt EURO4/IFL5 cam peste tot in Europa, mai putin Romania(inca nu stiu sigur ca azi am programare la RAR).

Sunt multe intrebari si nu stiu cine are un raspuns sigur.
Prietenul cu care mi-am adus masina a sunat la RAR in Bucuresti la consultanta tehnica si a avut loc urmatorul dialog:
"- Euro3 und D4 cum il treceti pe Cartea de Indentitate?
- Nu stiu."
E posibil ca raspunsul sa fie conditionat de ceea ce zicea SonyAD putin mai sus.
Shimen

LE: aveti care idee daca pe site-ul RAR ai undeva posibilitatea sa verific VIN-ul si astfel sa sti ce te asteapta?

shimen_musashi
17-06-2008, 10:37 AM
Am fost la RAR. Doar azi imi dau raspunsul ca aseara era deja tarziu - ora 21.30. Sincer nu trag mari speranta sa-l faca euro4. Imi zicea omul de acolo ca dupa serie e cam 100% sigur ca e euro3. Oricum au facut o cerere la Bucuresti sa-mi zica cei de acolo ce si cum.
Shimen

tefelica
21-06-2008, 08:57 PM
Salutare baieti.Sunt un nou posesor de Peugeot achizitionat din Spania si am sa va pun si eu seria de caroserie in speranta ca imi puteti spune si mie ce euro este.Am incercat pe site-ul al cu service box dar nu reusesc sa aflu mai multe.Seria de caroserie este:
VF33CRHYB83000209

Ionut159
21-06-2008, 11:55 PM
@tefelica
Genre de produit VEHICULE PARTICULIER
Marque commerciale, type organe PEUGEOT
Ligne de produit 307
Silhouette BERLINE 5PTES
Finition XT
Moteur DIESEL TURBO DW10TD
Transmission BVM5
Année modèle AM 2003
Type de peinture PEINTURE METALLISEE VERNIE
Couleur de caisse PEINTURE GRIS ALUMINIUM
Type d'habillage intérieur VELOURS LIDURGA + MISTECO "NP"
Couleur de garnissage "FZ"
Boite de vitesses (caractéristiques) BVM BE4 L
Moteur (type) MOTEUR TYPE EW/DW
Monogramme complémentaire, divers SANS MONOGRAMME COMPLEMENTAIRE
Monogramme HDI
Moteur DIESEL TURBO DW10TD
Détecteur d'eau filtre à gazole SANS DETECTEUR EAU FILTRE GASOIL
Carter cylindre (matière) CARTER CYLINDRE FONTE
Carburant GAZOLE
Dépollution (moteur) DEPOL CEE 2000 (MOTEUR)
Moteur (type) MOTEUR TYPE EW/DW
Catalyseur CATALYSEUR 2 COMPOSES FILTRES IMPR PLATINE
Refroidissement d'huile ECHANGEUR EAU/HUILE MOTEUR
Réchauffage circuit gaz carter SANS RECHAUFFAGE CIRCUIT GAZ CARTER
Autodiagnostic EOBD SANS AUTO-DIAGNOSTIC "EOBD"
Dispositif (antipollution) RECIRCULATION GAZ ECHAPPEMENT "EGR"
Dépollution technique véhicule DEPOLLUTION TECHNIQUE VEHICULE L4
Filtre à particule SANS FILTRE A PARTICULES
Ventilateur 1 VENTILATEUR 2 VITESSES AMELIORE 400W
Récupération des vapeurs d'essence SANS RECUPERATION VAPEUR ESSENCE
Variante associée injection SYSTEME INJECTION SIEMENS

tefelica
22-06-2008, 11:20 AM
Merci mult pentru informatii. Deci pana la urma are euro3 sau euro 4?

tyger_lelee
22-06-2008, 03:06 PM
degeaba iti spunem ca are euro 4 si Rar-ul ti-a pus euro 3. :(

tefelica
22-06-2008, 06:30 PM
Tyger, ideea este ca inca nu am ajuns la RAR .Dar daca am o hartie de la reprezentanta Peugeot din Spania cum ca masina ar avea Euro4, crezi ca m-ar ajuta la Rar?

28KKZ
22-06-2008, 06:35 PM
cred ca daca ai acea hartie de la pejo spania, cum ca e euro4, rar-ul o va lua de baza, si iti va elibera hartia necesara, cu euro4.

tefelica
22-06-2008, 07:03 PM
Merci de raspuns.Oare mai e necesar sa mai trec si pe la pejo in romania pentru a-si pune parafa pe documentul ala?

Ionut159
22-06-2008, 07:31 PM
OFFTOPIC: Sper pentru binele tau sa ia in considerare RAR-ul acea hartie, pentru ca mie mi-au facut o faza "domnii" de la RAR. Eu mi-am adus masina din Franta si in certificatul de inmatriculare de acolo era scris clar la dimensiunea anvelopelor 195/65/R15, dimensiune trecuta si pe stalpul stanga fata al masinii. Desteptii mi-au trecut in actele din Romania doar 205/55/R16, lucru pe care din pacate l-am vazut si eu doar in momentul in care am fost oprit de ARR, sau cum i-o zice (control RAR pe drum de la Baia Mare inspre CJ). Desi m-am dus inapoi la ei cu o copie dupa cartea gri din Franta si cu o hartie de la Peugeot Baia Mare, cum ca masina e echipata standard cu anvelope 195/65/R15, tot nu am rezolvat nimic

Citronel
22-06-2008, 08:07 PM
@tefelica

Salut,

masina ta este EURO 3 de la mama ei, asa ca nu are rost sa speri la EURO 4.

tzunny
23-06-2008, 12:40 AM
Un nou articol util de la George Buhnici: http://www.buhnici.ro/2008/04/11/cum-stabilesc-norma-de-poluare-a-masinii-2/

cturcu2004
03-07-2008, 07:27 PM
Salut. Am si eu o intrebare, ca nu stiu cum sa aflu altfel. Am un 406 2.0 HDI 110cp RHZ, fabricatie septembrie 2002, si as vrea sa stiu ce euro are masina? Presupun ca este euro 2, dar cum pot fi sigur?
Nu de alta, dar am inteles ca la cele cu euro 3 si 4 trebuie trecut in certifcatul de inmatriculare, si nu vreau sa ma trezesc cu vreo amenda fara rost.
Mersi frumos.

Eduard
03-07-2008, 11:43 PM
euro 3 100%.

Te uiti in talon, la ultimele 2 litere din seria motorului parca. Trb sa fie ceva gen "...E3".

cturcu2004
04-07-2008, 08:19 AM
Mersi frumos pentru raspuns.

to_zeus
07-07-2008, 10:12 PM
Dar la un 406 motor 2 HDI rhy, cel de 90 cp, fabricatie 2003, stii cumva ce euro ar trebui sa fie?

durdut
07-07-2008, 11:04 PM
Euro 3. Eu am la fel
Vezi oricum ce a zis Eduard

to_zeus
08-07-2008, 12:03 PM
Mersi mult. Inca nu am intrat in posesia lui si nu ma pot uita acolo, dar ramasesem cu impresia ca ar fi euro 2, dar daca e 3 e mai bine.

tatae
09-07-2008, 02:37 PM
Salut. Am si eu o intrebare, ca nu stiu cum sa aflu altfel. Am un 406 2.0 HDI 110cp RHZ, fabricatie septembrie 2002, si as vrea sa stiu ce euro are masina? Presupun ca este euro 2, dar cum pot fi sigur?
Nu de alta, dar am inteles ca la cele cu euro 3 si 4 trebuie trecut in certifcatul de inmatriculare, si nu vreau sa ma trezesc cu vreo amenda fara rost.
Mersi frumos.

si eu am aceeasi motorizare dar din noiembrie 1999...al meu ce euro are ?

DorianH
29-08-2008, 10:20 PM
Am cumparat de la Bulgaria, un Peugeot 206, 1999, 55kw. Mi s-a garantat atat atunci, cat si in urma unor teste, ca masina este euro 3.
Am vrut s-o inmatriculez, si la RAR mi-au scos-o EURO 2.
Pentru o masina euro 2 din 1999, taxa de poluare inseamna 1000 de euro. Ceea ce nu-mi convine deloc. E posibil sa fi gresit cei de la RAR? Are vreun sens sa fac scandal? Stie cineva, daca e plauzibila chestia asta? euro 2 pe un peugeot 206 din noiembrie 1999?

Am nevoie de sugestii si idei. Au vreun test mai fiabil la Motorex Constanta?

lylgod
29-08-2008, 10:53 PM
Dorian uite aici ai tabelul cu normele euro , vezi exact corespondentul normei tale de poluare ;) :
http://www.buhnici.ro/wp-content/uploads/2008/04/tabel-numere-omologare-rar.jpg
Numarul de omologare este pe certificat este la pct 10
Sper sa-ti rezolvi nelamurirea ,salutari

DorianH
29-08-2008, 11:03 PM
Nu ma pricep. Care certificat? Inca n-am luat actele de la rar, sunt la firma care se ocupa de ele. Ei mi-au dat raspunsul. Cat despre cartea masinii, bulgarii omit amanuntul asta pe carte. Nu trec nimic despre euro. Da-mi te rog mai multe detalii. Multumesc frumos.

lylgod
30-08-2008, 09:14 AM
Dorian , pai trebuie sa te duci sa te uiti foarte atent pe certificatul de inmatriculare al masinii :
http://img528.imageshack.us/img528/4748/dsc00842qh1.jpg (http://imageshack.us)
sau daca nu ai certificat de inmatriculare , sa le spui celor de la firma care se ocupa de acte ,sa se uite pe cartea de identitate a masinii la numarul de omologare pe pagina a 2 a la numarul 5 , si acolo sa te uiti la ultimile 2 caractere !!!

DorianH
30-08-2008, 10:44 AM
La mine e asa. Nr de identificare VF32CKFXE40544423, SERIE MOTOR 10FSBUPSA2894687.
asta e tot ce apare pe cartea bulgareasca.

grx
30-08-2008, 01:28 PM
cauta informatiile despre tipul de motor (la tine 2CKFXE). de exemplu la 307/308 am gasit pt 3C9HZC ca are FAP (ceea ce inseamna ca e si euro4). desi, din cite am citit pe forumuri, la noi se cam pierde 1 euro cind te duci la rar. poate a fost doar o interpretare a celor ce au comentat.

28KKZ
30-08-2008, 05:02 PM
Este o problema foarte mare asta cu normele. Cunosc foarte multe cazuri cand au fost cumparate din afara masini, cu euro2-3, si in tara, li s-au dat non euro, euro 1.
Daca RAR-ul spune ca e euroX, nu ai ce sa mai faci. Poate cel mult sa o inmatriculezi in Bg.

DorianH
30-08-2008, 05:04 PM
Masina este deja inmatriculata in Bulgaria. Problema este ca eu incepusem demersurile pentru inmatricularea aici, convins fiind ca am o masina euro 3 si am pierdut cam 6 milioane pentru acte si rar-ul respectiv.

28KKZ
30-08-2008, 05:06 PM
Daca ti-a dat-o euro2, las-o pe Bg.

revolution
30-08-2008, 05:26 PM
Da si tata a patit-o cu normele de poluare.Inainte sa cumparam 406-le am cumparat un 306 break din 2000-2001 motor de 1.6 benzina de 100cp.Cel de la care am cumparat-o a zis ca este euro 3 si nu plateste mult la taxa.Intradevar pe carte din germania scria D3 dar cand a fost cu ea la RAR a scoso Euro2 automat taxa sa dublat si am renuntat la ea in sensu ca cel de la care am cumparat-o ne-a dat banii inapoi

lylgod
30-08-2008, 07:39 PM
Asa e cum spune 28KKZ ,daca nu scrie nimic pe cartea de inmatriculare , iar cei de la RAR au spus ca e euro... , asa ramane , sorry

DorianH
30-08-2008, 08:25 PM
Bun, de acord, decizia RAR-ului devine definitiva. As vrea totusi sa aflu ce motor am, pentru sufletul meu. Si nu-mi dau seama cum, in functie de seriile pe care le-am scris mai sus.

grx
30-08-2008, 08:39 PM
Mergi la http://public.servicebox.peugeot.com/ , te inscrii si cauti dupa seria de sasiu; vei primi un raport privind dotarea masinii.

28KKZ
30-08-2008, 09:19 PM
Intradevar pe carte din germania scria D3 dar cand a fost cu ea la RAR a scoso Euro2


D3 nu are legatura cu Euro3. Daca e D3, are euro 2, daca e D4 are euro 3.
E alta treaba cu "D"-urile in Germania.

DorianH
30-08-2008, 11:29 PM
Vehicle characteristics



Vehicle family 206
AS RPO No 08360 88 1 0333
Guarantee Start Date 01/01/1990
Engine serial number 10 FS8U 2894687
Gearbox serial number 20 CE45 0176728
BER e2*93/81*0170*02

Ce este BER? Stie cineva?

grx
31-08-2008, 11:29 AM
ber=nre=Numero de reception par type (si disponible) (certificat inmatriculare Franta).

DorianH
31-08-2008, 12:03 PM
Deci e2 ala din BER nu inseamna euro 2, corect?

DorianH
02-09-2008, 02:41 PM
Vehicle Technical Depollution L3 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION

Asta nu inseamna EURO 3?
Cei de la RAR imi argumenteaza ca desi motorul e euro3, catalizatorul pus la vremea aia corespunde aici cu euro2 .. cat e de reala afirmatia asta?

Repet, VIN-ul meu este VF32CKFXE40544423
Multumesc

Citronel
02-09-2008, 03:54 PM
La mine e asa. Nr de identificare VF32CKFXE40544423, SERIE MOTOR 10FSBUPSA2894687.
asta e tot ce apare pe cartea bulgareasca.

Am verificat si este corect cum au spus cei de la RAR, este Euro 2 nu ai ca sa-i mai faci.

mavida
02-09-2008, 04:54 PM
Este EURO2, nu ti-am dat reply pe PM si am preferat sa-ti raspund aici.

dragos_alex84
16-09-2008, 02:33 PM
Salut ,

Sunt nou pe aici , si de aceea sper sa beneficiez de tot ajutorul vostru , avnd in vedere ca unii dintre voi va pricepeti f f f bine la masini . Dupa cum bine va-ti dat seama nu sunt o persoana care se pricepe foarte tare la masini , si tocmai de aceea apelez la voi dac aputeti sa ma ajutati.Ca sa nu mai lungim atata discutia , de 1 saptamana mi-am adus din Germania un 307cc , toate bune pana aici , pana in momentul in care am auzit sa aud de la unul si de la altu ca masina e posibil sa nu fie euro4 , ceea ce ar insemna ca ar trebui sa platesc vestita taxa de poluare cam in valoare de 1mie si ceva de euro , ceea ce mi se pare mult. Pe brief-ul meu , scrie euro 3 und D4 , ceea ce am inteles din discutiile de pe forum ca este posibil ca aceasta sa nu fie euro 4 , fapt ce ma nelinisteste crunt.Sambata ( 12.09.08) am fost la peugeot la pantelimon, am schimbat bujiile , s-a mai uitat un baietas pe acolo si printre altele , mi-a spus ca masina ar trebui sa o treaca aia de la RAR euro 4 pt ca ar avea vana IGR si filtru de aer. Eu acum sunt total nedumerit, si chiar nu stiu ce o sa fac la RAR pentru ca 1 mie si ceva de euro e chiar mult, si , ma rog mai am varianta sa dau o spaga la cineva care dupa cum mi-a spus ar putea sa o faca din euro 3 euro 4 , asta bineinteles cu interventii la RAR , adica spaga. Cel de la peugeot mi-a spus sa nu dau spaga ca ea tre sa iasa euro 4 :( . Eu acum nu stiu ce sa fac , ca daca ma duc cu ea la RAR si ma trezesc acolo ca aia imi trantesc una si imi zic ca e euro 3 .
astept cu interes un raspuns din partea celor care ma pot ajuta cu sfaturi sau mai stiu eu ce.
merci frumos ,

Citronel
16-09-2008, 03:25 PM
pune VIN-ul si vei afla ce norma de poluare este masina.

dragoshelu
16-09-2008, 07:20 PM
Valva nu Vana!:))

dragos_alex84
17-09-2008, 04:01 PM
pune VIN-ul si vei afla ce norma de poluare este masina.

VIN - VF33BRFNC83517380

vad ca deja cineva m-a"mustrat" referitor la valva si nu vana IGR asa cum am zis eu , repet , nu prea ma pricep

multumesc inca o data pentru ajutor

Citronel
17-09-2008, 04:43 PM
VF33BRFNC83517380

este Euro 3
Emissions standard (engine): EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
Vehicle Technical Depollution: IFL5 VEHICLE TECHNICAL DEPOLL (TAX INCENTIVE)

dragos_alex84
18-09-2008, 05:06 PM
Merci mult de tot pt ajutor... Chiar nu stiam , ceea ce ma nedumereste pe mine, daca poti sa imi raspunzi , este de ce cei de la peugeot mi-au spus ca ar fi euro4??? In prima faza am sunat la ei la telefon si le-am zis seria de la sasiu si dupa ce au verificat mi-au spus ca este euro 4 , dar asta mi-a zis ca o zice doar verbal si ca nu poate sa imi dea nimic la mana , iar in cea de-a doua faza am fost la ei la peugeot , si s-au uitat pe la ea , mai mi-am schimbat bujii pe acolo si tipul de acolo mi-a spus ca ar avea valva IGR si filtru si ca ar trebui sa o ia de euro 4... Acum nu stiu ce sa mai zic... Daca poti sa faci si tu vreo afirmatie la ce mi-au zis ei as ramane sincer recunoscator.
Merci inca o data pt ajutor ...

1. Nu folosi <Quote> daca raspunzi mesajului anterior!
2. Nu mai abuza de punctele de suspensie!
3. Foloseste majusculele la inceputul frazelor!
4. Nu folosi fraze atat de lungi, postul devine obositor. Citeste-ti mesajul inainte de a-l posta!

Dan Ionescu
18-09-2008, 05:09 PM
Eu cred ca a facut misto de tine,orice masina are filtru de aer.

sergyu
25-09-2008, 09:20 AM
Buna, sunt nou posesor de 307 adus din Franta, de mine personal, si am aflat dupa multe sapaturi pe site ca defapt L4 inseamna Euro 3.Am fost la rep Peugeot Franta si au spus ca masina ar fi euro 4.
VIN - VF33CRHYB82185155 .as vrea sa stiu sa nu am surprize, oricum incerc sa string bani pt taxa de euro 3.
P.S. Cineva imi spunea ca cei de la RAR ar putea sa o treaca Euro 2.
Oricum am inceput distractia incepind de la primarie unde trebuie declarata masina si unde am nevoie de contractul de vinzare-cumparare, incheiat in 2 ex. unul la vinzator si cel de-al doilea la mine , dar care a ramas la primaria unde am radiat masina pt emiterea noului talon de export pe numele meu.

Citronel
25-09-2008, 12:12 PM
sergyu masina VF33CRHYB82185155 este EURO 3 fara filtru de particule - FAP.

sergyu
25-09-2008, 02:49 PM
Multumesc mult, pot sa string bani linistit :blink:

vlad_barosanu
09-10-2008, 12:18 PM
Am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva, am un peugeot din 1999 din anglia si nu pot sai dau de cap cu norma de poluare.Ce am gasit la rar pe site despre modele si normele la fiecare nu ma ajuta.si e mare tare diferenta la taxa de poluare la acest model intre euro2 sau 3.

Tudor
09-10-2008, 12:19 PM
Salut barosane! Da-ne o serie de sasiu si poate reusim sa-ti dam niste informatii!

eu_andreiutz
10-10-2008, 07:03 PM
Am si eu o mica intrebare...
Cand a fost introdus FAP-ul pe Ford stie careva?
Taicamiu a luat un Focus din 2004 cu 1.6-le HDI/TDci de 110hp si nu stiu daca e cu fap sau fara si daca e euro4 sau euro3.

Dan Ionescu
11-10-2008, 10:15 AM
Te bagi sub masina si vezi daca are sau nu, in partea stanga spate in fata rotii trebuie sa fie un rezervor mic din plastic, langa cel de motorina.

vlad_207
14-10-2008, 07:18 PM
Am si eu o problema, daca stie cineva ceva, va rog sa ma ajutati. Avem un bmw 320 din dec 1992. Cand l-am cumparat, omul zicea ca este E2, iar taxa ar fi costat cam 700e. Chiar si pe autovit.ro, modelul asta este trecut cu E2. La rar au scos-o non-euro iar asta se traduce in bani cam la 2700e. Voi ce parere aveti, la ce euro se inscrie?

RATSTER
14-10-2008, 08:09 PM
pai.. ce zice rarul e cam sfant in ro. Nu ai ce sa mai faci :( daca stie cineva o solutie as vrea sa aflu si eu... (exclus inmatriculat bulgaria)

vlad_207
14-10-2008, 08:19 PM
Eu am auzit o solutie dar nu stiu cat este de adevarata. Daca duci o dovada de la importator sau de la fabrica (aceasta din urma se poate trimite la cerere prin fax, tot din auzite), iti ia in considerare la rar. Daca am zis o prostie scuze, dar asa mi-a zis cineva care a trecut prin chestia asta, numai problema era ca masina era non-euro dupa cu a zis rar-ul.

andy_l
15-10-2008, 02:45 PM
Toti asa zic ca e Euro 2. La fel a patit si un prieten tot cu un BMW 320. Din cate stiu eu, nu prea ai ce face. Cunosc caz in care cineva si-a luat un Seat din Spania si in cartea masinii scria clar Euro 4 si la noi l-au bagat la E3. A incercat si el cu traduceri autorizate si hartii de la producator, dar tot nu a rezolvat nimic.

GXG
15-10-2008, 02:54 PM
Fara suparare, dar Euro2 in 92? Acuma serios, chiar e posibil?

Stiu ca pe la nemti, ca sa nu te rupa impozitul, poti face modificari la masina (catalizator, etc) si iti catalogheaza ei masina (dupa normele alea ale lor) mai sus (pe astea le iau ei in considerare pt impozte/stuff anuale). De aici si pana la a spune ca masina a iesit de pe poarta fabricii cu Euro2 mai e de sapat nitel. Eu unul am auzit de o gramada de oameni care si-au luat teapa cu norma euro de la nemti, respectiv cu D-urile lor. Cred ca mai corect ar fi sa verifici la RAR norma inainte sa pleci sa o iei.

eu_andreiutz
15-10-2008, 04:34 PM
GXG sa stii ca Euro 2 a aparut de prin `90, eu am un motor peugeot din `91 care era tot euro 2, cu catalizator si sonda lambda, deci da, in 92 era euro 2 sigur, la benzina ma refer.
Mai ales pe marci mai scumpe cum e bmw chiar si pe Peugeot.
Acum ca poate i-a fost scos catalizatorul si poate avea nevoie si de o rezivie inainte de rar e partea a II a.
Si eu am auzit tot faza aia cu mersul la importator si cerut hartie cum ca masina e e2....bla bla bla, dar nu stiu cat de adevarata e.

GXG
15-10-2008, 04:48 PM
Eu n-am dat cu parul, dar tot nu imi vine usor sa cred. Eu unul nu am vazut.
Sotul verisoarei mele avea un BMW525 parca (oricum seria 5 cu motor mai mare de 2000, benizina) din 90 sau 91 si iti garantez ca era non-euro. I-a pus nu stiu ce catalizator si i l-au echivalat aia la RAR-ul lor (stiu ca e ca la cfr, dar whatever) si l-a vandut ca euro2, cu buna credinta si nici cumparatorul nu a avut probleme. (asta evident, totul in germania).

E clar ca sunt mai multe probleme datorate pe de o parte diferentelor de legislatie, dar si de faptul ca unii producatorii nu au avut decizii ferme, gen de azi Peugeot produce numai motoare diesel euro5 si cu fap etc. Asta duce la multe pacaleli. Tata are 2 prieteni care si-au luat asa teapa si acum circula cu numere de Bulgaria. :D

Mihai PGT
16-10-2008, 08:19 AM
Dupa cum probabil ati vazut, de la 1 iulie strazile noastre s-au umplut de "pisicute"(bmw 320, 316, 318) de prin 91-93. Au cumparat toti in draci din germania ca sunt ieftine (1500-2500 Eur) si neamtu le-a zis ca au euro2. Eu am 4 prieteni care si-au luat teapa cu ele pentru ca RAR-ul nostru le-a dat la toate non-euro. Masinile sunt frumoase, ingrijite, si cel putin motoru' ala de 2 l benzina si 150 CP e racheta. Dar tot degeaba ca stau cu ele in fata blocului ca nu au bani sa le inmatriculeze definitiv. Ghinion...

vlad_207
16-10-2008, 11:25 AM
Exact chestia asta ma uimeste si pe mine. Cum de s-a umplut asa de repede cu bmw-urile astea, care se pare ca sunt non-euro. Oare nu s-a interesat nimeni ce norma de poluare are? Toata lumea stia ca sunt E2. Si mie mi-a fost greu sa cred ca este E2 din '92, dar ma gandeam, ca nemtii sunt mai evoluati cu tehnologia. Iar baietii astia de la care l-a luat fratele meu au adus mai multe bmw-uri din anii astia si la toate le-a zis ca-s E2.
Dar daca ii montez catalizator, oare nu il iau in considerare astia de la rar?

Mihai PGT
17-10-2008, 02:24 PM
Chiar ieri am vorbit cu unul din prietenii mei cu pisicute si a zis ca se rezolva cu 100 de euro prin cineva sa-i dea euro 2. Deci spaga e la ea acasa la RAR. Cred ca in perioada asta pleaca aia de la RAR acasa dupa program mai "incarcati" decat vamesii.

Ientzy
26-11-2008, 04:17 PM
Salut,
Am un peugeot 206 GTI 2000cmc din 1999.
Ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi zica ce euro este?
Masina este adusa din Austria si scrie pe acolo pe undeva D3 iar
VIN este: VF32CRFRE40304020

PS: Ce sanse am ca atunci cand ma duc la rar sa imi iese euro2?

Ms anticipat

eu_andreiutz
26-11-2008, 07:09 PM
Eu zic ca iese sigur euro 2.
D3=Euro2
Din listele RAR euro 3 reiese ca exista un motor cu codul RFN de 1997cmc, 100kw care e Euro3.
Acu vezi ce cod motor ai.

Citronel
27-11-2008, 12:28 AM
Salut,
Am un peugeot 206 GTI 2000cmc din 1999.
Ma poate ajuta si pe mine cineva sa imi zica ce euro este?
Masina este adusa din Austria si scrie pe acolo pe undeva D3 iar
VIN este: VF32CRFRE40304020

PS: Ce sanse am ca atunci cand ma duc la rar sa imi iese euro2?

Ms anticipat

Salut,

Masina este Euro 2.

L.

marius_varga
27-11-2008, 12:32 PM
Ligne de produit 206
N°APV/PR 08198 88 2 0180
Date de Début de Garantie 18/05/1999
Numéro de Série du Moteur 10 LH02 0004655
Numéro de Série de la Boîte 20 DL08 0646922
NRE e2*93/81*0172*00
Euro 2.

Alex PAvelescu
08-12-2008, 12:38 PM
Ajutati-ma va rog. Vrea batranu sa ia un 307 sw 1.6hdi 109 cai din a 6 sau 7 2004
si vin: vf33h9hzc83697960
cat mai repede cu atat mia bine

Ionut159
08-12-2008, 12:46 PM
VIN-ul indicat de tine nu e corect, insa 1.6 HDi 109 cai din 2004 e euro 3 100%

Alex PAvelescu
08-12-2008, 01:13 PM
uite cei de la peugeot din brasov sustin ca modelul asta ar fi euro 4, da acum nu stiu cata incredere sa am in dealeri. Tu pe ce te bazezi cand spui ca e euro 3? daca are FAP nu implica si euro 4?

Ionut159
08-12-2008, 01:30 PM
Nu stiu daca faptul ca are FAP implica automat si Euro 4. Nu ai specificat ca ar avea FAP, iar VIN-ul indicat de tine nu e valid, ca sa pot vedea exact detaliile.
Daca e 1.6 HDI 109 cai fara FAP, din 2004, e Euro 3. In ceea ce priveste acelasi motor insa cu FAP, nu ma pronunt pentru ca nu cunosc.
Cei de la reprezentanta pot sa spuna ca e Euro 4, iar la cei de la RAR sa zica euro 3 ;). O spun pentru ca acest lucru s-a intamplat in cazul unui prieten si membru al acestui forum, @stefan.rus, al carui 307 1.6HDi 109 cai fara FAP, din 03.2005 la RAR a iesit euro 3 cu toate ca cei de la reprezentanta au zis ca e euro 4

LE: VIN-ul e corect. doar ca atunci cand l-am scris cu litere mari am "mancat" o litera :doh:

vlad_207
08-12-2008, 02:06 PM
307-le meu din 2002 cu motor de 2.0hdi si fap, l-au scos cu E4, nu stiu exact cu ce interventii. Dar la un prieten i-a scos un laguna din 2005, 1.9 dci cu euro 3.

marius_varga
08-12-2008, 03:29 PM
Alex Pavelescu, astea-s caracteristoicile de fabrica ale masinii tale, rezultate dupa introducerea vin-ului in service box.

Genre de produit VEHICULE PARTICULIER
Marque commerciale, type organe PEUGEOT
Ligne de produit 307
Silhouette BREAK LOISIRS
Finition GRAND ANGLE 1
Moteur DIESEL TURBO DV6TED4 FAP
Transmission BVM5
Type de peinture PEINTURE METALLISEE VERNIE
Couleur de caisse PEINTURE NOIR OBSIDIEN
Type d'habillage intérieur CHAINE ET TRAME MINIKA + EKFA "NV"
Couleur de garnissage "FX"
Boite de vitesses (caractéristiques) BVM BE4 L
Moteur (type) EV/DV
Monogramme complémentaire, divers HDI (I CHROME)
Monogramme SW

Euro 4.
Ionut, iti da ca nu exista pentru ca ai introdus VIN-ul cu litere mici, cu copy-paste.

Citronel
08-12-2008, 03:34 PM
motoarele PSA, HDI + filtru de particule FAP pana in 2200cc din ce am vazut eu pana in prezent sunt Euro 4 , tocmai FAP-ul le ridica in norma EURO 4, acelasi motor dar fara FAP intra la EURO 3 - ( vezi cazul 1.6HDI cu / fara FAP ) .

Alex PAvelescu masina respectiva este EURO 4 cu FAP.

Alex PAvelescu
08-12-2008, 05:44 PM
Super veste!!

Acum dirijati-ma unde pot sa caut ceva sfaturi:
Intre cd si clima e un spatiu gol, a fost acolo ceva dar a scos neamtu inainte de vanzare. Am inteles ca ceva navigatie, la alte modele am vazut ca magazia era acolo. Merita sa caut o magazie sau acel sitem de navigatie?

GXG
08-12-2008, 06:35 PM
Probabil ca era o cutie pt diverse. Spatiu de depozitare. El si-o fi pus un dvd, sau poate a avut un dvd-2 din si l-a scos. Nu mai conteaza. In mod normal, acolo este o cutie, daca nu este magazia de cd-uri.


PS. Si suntem off-topic. :P

tzunny
08-12-2008, 06:35 PM
Aici se discuta despre norme de poluare! Deci te rog sa te abtii de la alte subiecte!
De asemenea, te rog sa-ti verifici mesajul inainte de a-l posta pentru a corecta micile greseli de scriere!

tadek
15-12-2008, 12:26 PM
Peugeot 307 1.6HDI, 90CP din 2006.06 VIN: VF33C9HXC84660631
marius@varga Poti sa-mi spui ce norma de poluare are?
Multumesc

Ionut159
15-12-2008, 03:39 PM
@tadek - e euro 4

tadek
15-12-2008, 06:33 PM
:worthy:
multumesc ionut, deci am de platit "doar" vreo 750 euro taxa de poluare.

no_name
20-01-2009, 04:51 PM
Ma puteti ajuta si pe mine?

ce norma de poluare are VF33H9HYB84063997?

si, mai ales, cum se afla?

Nu vreau explicatii cu RAR si cu tabele numai de ei stiute...

Citronel
20-01-2009, 05:35 PM
Ai Euro 3, HDI fara filtru de particule.
Omologare: e2*2001/116*0299*01

Pe scurt:
- se introduce seria masinii pe serverul PSA si se afiseaza caracteristicile masinii, din acele caracteristici se vede si norma de poluare.

L.

no_name
20-01-2009, 05:51 PM
Multumesc foarte mult pentru raspuns.
Poti sa-mi spui care este norma de poluare din caracteristici?
"EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)" sau "L4 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION"?
Si de unde iti dai seama?

Citronel
20-01-2009, 06:02 PM
EEC 2000... este vechea denumire acum tradusa ca euro 3
L4 ... este denumirea PSA pentru norma euro 3

deci ambele trebuie sa coincida in mod normal.

L.

no_name
20-01-2009, 06:10 PM
Multumesc.

Cryme
06-02-2009, 07:12 PM
Ar putea cineva sa mi spuna cum pot sa stiu daca masina pe care vreau sa o cumpar are motor euro 3sau 4 Vorbim de Peugeot 606 an 2004 si peste motorizare diesel 2,o si 2,2 l Intreb deoarece am vrut sa cumpar de la cineva o masina fabricata in 04 /2004 si era euro 4 si ulterior am gasit pe Autoscout 24 alta fabricata pe 07/2004 am fost convins ca este euro 4 dar surpriza era euro 3
Primul motor era 2,2 al doilea 2,0 Multumesc

[mod edit]: incearca sa folosesti si semne de punctuatie. Multumim!


Posteaza seria de sasiu si incercam sa aflam.

Si eu as vrea sa aflu ce fel de euro am in fct. de seria de sasiu.
Unde pot gasi un calculator ,care face chestia asta?