PDA

View Full Version : Directie, Amortizoare, Tren rulare - probleme, intretinere, modificari.



Pages : 1 2 3 [4] 5 6

kokobau
15-10-2009, 06:52 PM
Nu stiu daca si la mine sunt naspa amortizoarele de pe spate acum odata cu scaderile astea de temperatura parca nu am suspensie pe spate deloc.
Cand trec o linie de tramvai sau mai dau intr-o groapa nu mare pe spate se aude ''TRANC''.Am observat ca face asa mai mult cand e masina goala.Presiunea in pneuri este verificata si in parametri corespunzatori.
Ori este de la cauciucuri (pe fata am de iarna noi iar pe spate vara si sunt cam uzate adik din 2006), si curios ca am fost la 2 mecanici si amandoi au zis ca pe spate totul e ok, m-am bagat si eu sub ea cand a ridicat-o pe elevator nu sunt scurgeri la telescoape, bucse pe la punti sunt ok.
De la ce?Astept pareri.

Cristee
16-10-2009, 09:00 AM
Asa face la toate din ce am auzit, si asta din cauza puntii spate. Si la golf4 este aceeasi problema ,la octavia 1 am mai auzit. La mine parca face mai mult pe stanga spate. am zis ca o sa golesc portbagajul sa vada daca nu este zgomotul de roata de rezerva sau trusa masinii cea cu cricul si cheia de roti.

booz128
28-10-2009, 11:09 AM
Am fost la Augsburg si am facut testul de eficacitate a suspensie .....foarte rapid......adika in 5 minute au terminat cu masina ........si am asistat si io la testare. Toata joaca a costat 65ron, si daca ai noroc te ia si imediat. Oricum ale mele sunt in limita buna(intre 50% si 60%).............nenea care a testat amortizoarele .....ma intrebat(mirat) de ce fac testarea.

dragos c
28-10-2009, 03:18 PM
Tocmai am fost si am testat si eu amortizoarele la o firma pe Prelungirea Ghencea,maxim 10 minute si costul este de 25 ron si iti scoate la imprimanta un grafic cu procentele de uzura pe fiecare amortizor!

to_zeus
28-10-2009, 03:47 PM
Poti spune exact ce firma, eventual un tel ceva, ca ma intereseaza si pe mine. Daca nu pe forum (din considerente de reclama) pe PM atunci. Multumesc!

dragos c
28-10-2009, 04:15 PM
Firma se numeste Antupo srl,daca intrii pe net gasesti toate detaliile despre ei,eu tot pe net i-am gasit!
Daca nu gasesti spune-mi si iti trimit detaliile pe PM!

to_zeus
28-10-2009, 04:36 PM
Mersi, stiu unde e, mi i-a recomandat si @Sony pentru un schimb de distributie.

dragos c
28-10-2009, 04:45 PM
Cu placere!

booz128
28-10-2009, 08:27 PM
Asta am vrut sa zic si eu........ ii recomanda sony.


PS: Dragos te urasc ca ai gasit ceva mai ieftin si convenabil

saprosanu
28-10-2009, 08:35 PM
Si eu am un amortizor pe spate care plange putin si m-am speriat, am facut testul de amortizoare la SAMA si a iesit eficienta suspensie spate 78%, cei de acolo mi-au zis ca trec iarna linistit cu ele.

Rigor
30-10-2009, 05:51 PM
Eu am mers mult cu amortizoarele spate terminate. Marea neplacere e zgomotul pe care il face puntea la denivelari. Ma gandeam si eu sa le reconditionez dar am cumparat noi.

M-am interesat cat ma costa manopera si m-am speriat, mai ales ca stiu ca e treaba putin mai dificila decat schimbarea unui cauciuc, 80-160 roni. Service-uri fara bun simt, toti de la cap la coada.

Montarea se poate face foarte rapid, sunt doar 3 suruburi care se dau jos pentru fiecare parte. Doua sus si unu jos.
Mai greu e la flansa din aluminiu ca iti trebuie o cheie tubulara subtire in carne. M-am urcat in masina si am mers asa cu ea la un miniservice de cartier care mi-a schimbat flansele de pe cele vechi pe astea noi, 10 roni.

marce
03-11-2009, 03:05 PM
Salutare la toti
Aveti idee ce tip de ulei pentru servodrectie trebuie sa folosec la 1,6hdi 90cp,am nivelul cam scazut si nu vreau sa pun 2+2 sau cel de cutie automata.
Si mai am o problema,era cineva pe forum cu chei tip briceag dar credetima nu pot gasi nici macar cu functia search.
Multumesc

marce
03-11-2009, 05:34 PM
Chiar nu stie nimeni??????

Chris_307
03-11-2009, 05:59 PM
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=15384 Pentru chei, iar pentru ulei, mi se pare ca cel de frana merge(parca am citit undeva) desi mai bine astepti pe altcineva sa-si dea cu parerea :happy:

dezent
03-11-2009, 06:05 PM
Salutare la toti
Aveti idee ce tip de ulei pentru servodrectie trebuie sa folosec la 1,6hdi 90cp,am nivelul cam scazut si nu vreau sa pun 2+2 sau cel de cutie automata.
Si mai am o problema,era cineva pe forum cu chei tip briceag dar credetima nu pot gasi nici macar cu functia search.
Multumesc

Uleiul ptr servo-directie pe care il poti folosi la peugeot este de tip ATF DEXRON II-de culoare rosie de regula-orice marca...preferabil insa cele de renume.....MOBIL , CASTROL ,ARAL.VALVOLINE,...etc

marce
03-11-2009, 06:31 PM
Multumesc pentru promptitudine.
Din cite am vazut pe google atf dexron 2 este pentru cutii automate,oricum am rezolvato deja la eurial 45ron de culoare rosie sau portocalie,o fi sintetic sau mineral nu stiu,dar daca asta mi-au recomandat asta cumpar.
Multumesc

g33k
03-11-2009, 08:05 PM
Referitor la cheie arunca o privire si aici (http://www.peugeotclubromania.ro/forum/showthread.php?t=17966)

marce
03-11-2009, 08:56 PM
Multumesc
In legatura cu cheia cred ca o sa dau comanda la eurial si o sa dureze cam o luna nu-mi place deloc sa dau 400-500 ron pe una simpla dar nici nu pot sa risc sa fac una la 300ron in cora si pe deasupra exista riscul de a se bloca motorul din cauza codului.
Sanatate la toti

Costi G
03-11-2009, 10:01 PM
ATF 22 de la ARAL bidon 0,5 l, parca 10 lei.

Somnozaur
03-11-2009, 10:03 PM
?!? Voi vorbiti de ulei de servodirectie...eu sunt destul de sigur ca pe masina mea, un 307 din 2003, servodirectia este asigurata de servomotoare, adica este electrica. Cu toate acestea mai necesita ulei?

n_costique
03-11-2009, 11:16 PM
Pompa e electrica, o auzi imediat ce pornesti motorul. Daca lasi masina sa curga la vale fara sa pornesti motorul, o sa auzi pompa pornind dupa ce se misca masina un pic. E sub farul dreapta, ascunsa de bara.

bogdan28
04-11-2009, 10:34 AM
tot din 2003 e si a mea si i-am bagat ulei acum 2 luni , sub farul din dreapta e dar ca sa-l gasesc mi-a trebuit vreo ora ca deabia se vede si poti pune numai cu seringa ca sa nu dai pe langa

R3play
04-11-2009, 04:25 PM
Pai si eu stiu ca e tot electrica ,dar vad ca bogdan28 zice ca i-a pus ulei.deci pana la urma cum e?sunt si asa si asa sau electrica la toate?

Somnozaur
04-11-2009, 04:40 PM
Cum iti dai seama ca mai trebuie ulei? Mie spre exemplu mi se pare ca merge greu volanul fata de un 207(am 307). Asta e vreun semn?

Inca ceva.... cand ajung la capat de cursa cu volanul si insist sa-l tin acolo se aude un "piuit" pe toata durata. Eu l-am atribuit unor servomotoare care sunt alimentate, incearca sa se roteasca, dar nu se pot misca...pt ca e capat de cursa. De aici concluzia mea ca servo-directia este doar electrica, adica sunt 1-2 motoare electrice + un sistem de reductie, care preiau intregul efort de rotire al covrigului.

bogdan28
04-11-2009, 05:01 PM
pai cred ca toate masinile cand dai maxim se aude ceva cum se aude si la mine dar eu i-am pus ulei in locasul lui
am un 307 din 2003 90cp ca sa gasesti aia te duci pe unde pui lichidul de parbriz dai la o parte plasticul ala si jos pe langa far ai un bidonas ceva de genu lichidului de frana cred si pe capac are inscriptionat un volan(asa mi-am dat seama ca e servodirectia) si ai acolo semn cat sa pui minim - maxim

marce
06-11-2009, 09:27 AM
Salutare
Si la cea electrica si la cea mecanic trebuie pus ulei,eu am cumparat de la eurial ulei servo directie 80 ron original peugeot made in franta si se numeste FLUIDE DE si este full sintetic,iar cine pune din acela de cutie automata s-ar putea sa plinga mai tirziu

dezent
06-11-2009, 10:23 PM
Fii fara grija ca nu se intampla nimic dc pui ATF , iti spun sigur din experienta proprie la peugeot si la alte masini , dar fiecare este indreptatit sa aleaga ce este mai bun si convenabil ptr el^_^

Foreigner
07-11-2009, 12:20 AM
Culoarea lichidului pt servodirectie e "specificata" de desenul de pe capacul rezervorului. In cazul meu (cu siguranta si al altora dintre voi) desenul reprezinta un volan de culoare rosie. Eu am completat cu Castrol Dexron II.

adis
07-11-2009, 11:51 PM
Ulei ca ulei, l-am verificat si eu si este pe maxim de 3 ani de zile.
Exista un interval de schimb pentru acest ulei?

marce
08-11-2009, 03:44 PM
Salut din cite stiu eu nu

croampa
12-11-2009, 08:07 PM
Stie cineva cum se schimba flansele la amortizoare?Se aude in stanga sus doar la viraj ca un rulment spart.Trebuie sa ajung in service pt asta sau pot si eu?

saprosanu
12-11-2009, 08:18 PM
Nu cred ca o sa poti tu, ca sa schimbi flansele trebuie sa desfaci piulita din capul amortizorului, daca ai presa de arcuri ai putea sa le schimbi.

Caron
16-11-2009, 12:17 PM
Intrebare simpla:

Vreau sa schimb amortizoarele.
Mai trebuie(e recomandat) sa schimb si alte elemente, de exemplu flansele, rulmenti .. etc?

Fanel307
17-11-2009, 10:34 PM
Stie cineva cum se schimba flansele la amortizoare?Se aude in stanga sus doar la viraj ca un rulment spart.Trebuie sa ajung in service pt asta sau pot si eu?

Le-am schimbat eu recent . Trebuie dat jos arcul de pe telescop !
Atentie mare sa fie aia cauza sunetelor. Cum spuneam le-am schimbat recent desi nu trebuiau schimbate. Auzeam "pocanit" "troncanit" la viraje si mi-a zis un mecanic ca-s flansele din capul arcului cu tot cu rulmenti , am cumparat si pt stanga si pt dreapta 105 lei / buc +100 lei manopera , le-am schimbat , sunetul a ramas, ce era ? Era un surub de la caseta de directie slab si unul de la punte.
Bafta !

Valentin
20-11-2009, 03:49 PM
Mai nu stiu ce sa zic ... si eu am o bataie pe spate cand dau un gropi mai mari... si pe stanga si pe dr si sincer sa fiu nu stiu ce e pt ca masina nu este deloc barca, nu joaca. Tind sa cred ca sunt flansele de la amortizoare/arcuri. Trebuie sa cercetez.

SonyAD
21-11-2009, 11:05 AM
De obicei, când schimbi amortizoarele e o idee bună să schimbi şi flanşele pt. că nu costă mult şi tot ai acces la ele.

vampyriks
22-11-2009, 01:13 PM
am si eu niste probleme cu 307-le meu, este un t5, si anume:
pe puntea spate la ambele cauciucuri am uzura excesiva pe interior, in sensul ca ambele cauciucuri sunt plate pe partea interiora, nu mai au pic de floare, de la mijloc inspre interior cam asa

a doua problema
pe partea din dreapta parca, am un pocanit la viteze relativ mici pana in 30 km/h la viraje, mai mult prin parcari, nu prea conteaza cat de mult e virata roata, un pocanit ca de planetara defecta, numai ca nu e continuu, face poc poc, sau poc si dupa aia daca continui sa virez si sa merg in cerc nu mai se aude nimic, sau merg in cerc, face poc poc si ma opresc in 2 metri, daca dau inapoi cu spatele cam unde a facut atunci poc face si atunci, nu chiar in acelasi loc dar na, si mi se pare ca unde face zgomotul ala e si un pic denivelat, nu foarte mult......, bielete noi, capete de bara noi, planetara noua.... cineva poate sa ma ajute si pe mine ?

ariciul
22-11-2009, 04:30 PM
Pentru uzura de pe spate incearca o geometrie.

vampyriks
22-11-2009, 07:01 PM
am tot citit pe aici, se poate regla ceva pe spate ca nu am inteles mai nimic.... un singur centru de geometrie e la mine in slatina, si au spus ca nu stiu sau ca nu se poate.... etc

ariciul
22-11-2009, 09:28 PM
Atunci du-te la Craiova ca e prezentanta Peugeot. Rm. Valcea e prea departe.

SonyAD
22-11-2009, 10:04 PM
Dacă e aceeaşi suspensie ca la 206, probabil e nevoie de rulmenţi de punte noi.

A doua problemă, buba cred că e ori la bieletă antiruliu ori la planetară. Sau vrei să zici că ai schimbat deja toate piesele alea şi tot face? :)

vampyriks
22-11-2009, 11:25 PM
Dacă e aceeaşi suspensie ca la 206, probabil e nevoie de rulmenţi de punte noi.

A doua problemă, buba cred că e ori la bieletă antiruliu ori la planetară. Sau vrei să zici că ai schimbat deja toate piesele alea şi tot face? :)

nu m-ai inteles, e zgomot de se aude si afara cand stai pe langa ea de mergi cu 5 km la ora, mai ales in parcare cand virez, nu neaparat la maxim, pot sa virez si mai putin de jumate, se aude zgomotu asta, bieletele, si alte alea, planetare nu sunt, ca sunt noi si nu am zgomot in ele ca aveau, le-am schimbat si au disparut zgomotele respective, nu am schimbat totusi flansele de la amortizoare si rulmentii de presiune .........


ariciule, la puntea spate se poate regla ceva ? stiu ca la cea din fata se regleaza geometria, da la cea din spate ?

ariciul
25-11-2009, 08:17 PM
Si in spate se poate regla geometria. Am scris si mai sus. Nu stiu de ce citesti printre randuri.

marius_varga
26-11-2009, 02:10 PM
Dacă e aceeaşi suspensie ca la 206, probabil e nevoie de rulmenţi de punte noi.

A doua problemă, buba cred că e ori la bieletă antiruliu ori la planetară. Sau vrei să zici că ai schimbat deja toate piesele alea şi tot face? :)
Nu e aceeasi suspensie, la 206 ai suspensie semi independenta, la 307 ai bara longitudinala fixa prinsa in doua bucse, iar rulmentii spate sunt doi, pusi pur si simplu pe osie.

sagaris86
27-11-2009, 09:31 AM
Salut,am o mica problema cu frana de mana la un 307,cred ca s-a slabit cablul sau ceva de genul asta pentru ca nu blocheaza rotile dc masina este in miscare...la 15/20 km/h dc trag frana de mana e aproape inutil,masina franeaza foarte putin.dc masina sta pe loc levierul merge normal,adica greu si frana tine relativ ok.
care ar fii problema?i-am facut revizia de 40000 km si am schimbat placutele fata/spate iar in rest franele sunt ok

cristiansumedrea
27-11-2009, 11:06 PM
Ce fel de frane ai? (Ce scrie pe etrier? Ce marca este?)

Fashy
28-11-2009, 11:39 AM
Pentru uzura de pe spate incearca o geometrie.

Salutare! La Peugeot 307 NU se face geometrie pentru roţile spate. Trebuie verificată puntea spate şi rulmenţii de la osie. Aceeaşi problemă am avut-o şi eu anul trecut când am schimbat cauciucurile spate după 50 000km.. Atunci am dat vina pe vechimea cauciucurilor - 3 ani şi jumătate şi 50 000km şi pentru că trebuia sa merg la service Peugeot pentru verificare punte am lăsat-o baltă :-s

doddo
02-12-2009, 09:34 AM
salut,

dat fiind ca s-a "externalizat" cautarea in forum (se foloseste google) lucrurile se gasesc MULT mai greu.

de aceea nu am gasit la 307 subiectul caseta de directie.

problema mea:
azi primavara la verificarile pentru vara mi-au spus cei de la bosch car service ca am pb. cu "bieletele de directie". am zis OK... schimbati-le. au adus dar nu au nimerit sa se potriveasca: "sunt cam cu 3 cm mai lungi". am zis OK... le lasam asa.

azi toamna la revizia anuala aceeasi problema. bosch car service mi-au spus "bielete de directie". am lasat masina la ei. au adus 3 seturi de bielete si nu s-a portivit nici una. am zis... OK.

am mers la debrecen la peugeot (cu care am mai lucrat si in care am incredere). mi-au zis "caseta de directie". cca 250.000 ft (1000 euro).

ce fac?

sagaris86
02-12-2009, 12:20 PM
franele sunt cu discuri pline pe spate,dar am rezolvat problema,erau placutele noi si nu se matuisera,am strans surubul de reglare de la frana de mana si gata

Profu
15-12-2009, 11:22 PM
Buna!
Vreau sa stiu daca se poate remedia cumva jocul din caseta de directie.

tudoranghelescu
17-12-2009, 06:58 PM
am mun 307 1,6 hdi 70000km si de ceva vreme pare foarte instabil pe sosea, orce denivelare din drum se simte ca un recul in volan si directia foarte moale, la viteza mare ar trebui sa se roteasca mai greu de volan dar la mine merge prea usor si orce denivelare parca vrea sa te dea afara de pe sosea.

stie cineva ce ar putea fi?

BogdanBC
28-12-2009, 08:02 PM
Am si eu o probleme aparuta acum juma de ora la 307-le meu ... Am sosit si eu acasa dupa un drum de 250km, am parcat, nu aveam nici o problema, iar dupa juma de ora de la oprirea motorului, urmand sa plec, pornesc motorul si nu mai mergea servo directia ... am verificat sigurantele, m-am uitat daca curge ulei, nik ... am urcat in masina, am dat in spate 2m si a pornit servoul ... ajuns la destinatie am oprit din nou motorul si am pornit din nou sa vad daca mai are aceeasi problema ... acelasi lucru .... am masina 1 metru in fata sau spate si a pornit din nou ... Nu imi pot inchipui ce ar putrea fi ... Ma poate ajuta cineva? ... Care poate fi problema ... Ms

SonyAD
30-12-2009, 10:03 PM
Verifică nivelul uleiului în pompa de servodirecţie. Maşina să fie în plan orizontal.

danyyy_ellle
05-01-2010, 01:11 PM
La multi ani!!! Am pasit in noul an cu o problema la masinuta mea. Servodirectia nu porneste doar dupa vre-o 2-3 metri (oricat ar sta masina pe loc cu motorul pornit ea nu isi da drumul), uleiul l-am verificat si este ok. Astept pareri. Multumesc.

grigoret
07-01-2010, 12:58 PM
Salut,

E de bine ?
Ce inseamna nu s-a facut compensarea ?

Mersi,
Grigore

Chris_307
16-01-2010, 06:06 PM
Am fost azi sa fac cumpar niste mancare (a se citi la ce mananc acum) am parcat frumos langa bordura am dat comanda si am asteptat. Dupa vreo 10 min cand am plecat am observat ca la porniri sau cand schimb viteza, masina tremura toata. Acum de la ce sa fie, de la vreo roata, ambreiaj ? De ce asa deodata a inceput sa se manifeste asa.

d3ath_sm0k3
16-01-2010, 09:05 PM
Si mie imi tremura..da doar cand plec de pe loc...am fost la mecanic si mi.a zis ca e de la suportul motor...trebuia azi sa merg sa il schimb dar nu am avut timp

Chris_307
16-01-2010, 10:11 PM
La mine a aparut deodata, ceea ce m-a uimit.

manu144x
19-01-2010, 06:53 PM
Ce ziceti de sistemul ăsta s-ar merita?
E vorba de suspensii pneumatice special pentru 307.

http://www.dsengineering.co.uk/airsuspensionkits.php?model=61

godaro
20-01-2010, 02:38 PM
pai se ce ar trebui sa faca suspensiile astea pneumatice ?

calin.ionut
21-01-2010, 10:17 AM
Salut,

Problema mea e in felul urmator: pornesc motorul si nu pot invarti volanul decat sacadat,i in acelasi timp imi flapeaza pozitiile(fara ca eu sa le apind), semnalizarile, butonul de inchidere usi si cel de reglare faruri, si de aseamnea aud motorasul de la servo cred cum incearca sa porneasca sau ceva genu. Daca aprind Faza scurta, nu imi mai face nici un fel de figura, decat ca nu imi mai merge servo.

Un om de la un service mi-a spus sa schimb bateria ca e uzata, si nu mai are amperaj. Am schimbat-o, era un Rombat, si am inlocuito cu un Boch de 60 A si degeaba.

Va rog ajutati-ma ca imi sta pe creier. Nici nu pot duce masina la un service specializat.

Va multumesc.

viorelpanait
21-01-2010, 10:44 AM
verifica legaturi la masa care sunt langa farul din stanga ,acolo oxideaza si prezinta acest tip de defect .

calin.ionut
21-01-2010, 11:19 AM
merci de pont, ideea e ca si bornele de la baterie am vazut ca sunt oxidate...e posibil sa fie vreun scurt pe undeva?

manu144x
21-01-2010, 08:52 PM
pai se ce ar trebui sa faca suspensiile astea pneumatice ?

Păi în primul rând gândeşte-te că vei avea suspensie adjustabilă pe înălţime, iar în al doilea rând vei avea un confort total diferit. În sensul bun. O poţi adjusta cât de tare sau moale să fie. Practic e pe pernă de aer, ca la C6, sau Phaeton, etc.

g33k
23-01-2010, 05:50 PM
Ce ziceti de sistemul ăsta s-ar merita?
E vorba de suspensii pneumatice special pentru 307.

http://www.dsengineering.co.uk/airsuspensionkits.php?model=61

Adica sa dai aprox.6000 lei ? Eu unul nu as da atatia bani, as prefera niste amortizoare noi si de restul "gaz"

manu144x
26-01-2010, 11:11 PM
Adica sa dai aprox.6000 lei ? Eu unul nu as da atatia bani, as prefera niste amortizoare noi si de restul "gaz"

Dar dacă maşina valorează 6000 e drept că greu să dai 2000 pe aşa ceva. Nici eu n-aş băga în 307-le actual.

Sincer, dacă aş avea bani să schimb maşina, aş lua probabil tot un 307 cu km foarte puţini, sau chiar 308, ambele neaparat SW, aş investi în aşa ceva pe termen lung.
Singura frică mi-e defecţiunile.

Căutam acuma că trebuie să-mi schimb amortizoarele curând (sunt ca betonul) şi tot căutând am dat peste acestea.

Dacă tot sunt aici, ce amortizoare recomandaţi la 307 SW? Nepunând preţul neaparat în considerare (bine, nici exagerări în genul celor ce-am postat eu).

daniel_lucian
29-01-2010, 07:30 PM
Am observar azi ca atunci cand iau stanga maxim de volan in mers fiind se aude o trosnitura undeva la roata din dreapta fata. Ce ar putea fi? Si tot azi am observat ca daca las volanul liber si plec de pe loc mai energic un pic, masina trage dreapta instantaneu. Un sfat, va rog.

g33k
29-01-2010, 08:22 PM
Uita-te sa nu fie gheata intre roata si caroserie.

daniel_lucian
29-01-2010, 08:46 PM
O sa ma uit desi nu cred ca ar putea fi asta pt ca se aude o trosnitura si atat. Una singura, apoi nu se mai aude nimic chiar daca rotile sunt inca virate spre stanga. Si nu am dat in nici o groapa care sa zici ca ar fi putut provoca ceva stricaciuni.

Fanel307
29-01-2010, 09:33 PM
Am o ¨bataie¨in dreapta , la roata din dreapta fata mai exact . Doar la gropi si denivelari. Am bielete ,telescoapele si flansele aproape noi. Ce poate sa fie ? Este posibil sa se duca ¨pivotul¨sau cum ii zice , surubul-bucsa ala ce-mi prinde fuzeta de brat ? A schimbat cineva vreodata acel element ? Intreb asta pt ca mi-a parut mai ¨scund¨decat cel de pe partea stanga . In rest am verificat absolut tot.

Chris_307
29-01-2010, 11:02 PM
Si eu am un zgomot la roata dreapta fata dar am schimbat tot fata/spate, dar cand am observat ca zgomotul persista am bagat masina pe rampa si am pus pe cineva sa invarta de volan. Zgomotul provenea de la aparatoarea de noroi care s-a deformat.
http://img192.imageshack.us/img192/7575/59436655.jpg

manu144x
05-02-2010, 06:43 PM
În curând aş vrea să schimb amortizoarele la maşină. Are deja 210,000 km şi parcă-s tari ca cimentul. Întrebarea mea este, de care amortizoare?
Am găsit pe site-ul www.ingaraj.ro ceva interesant, la preţuri destul de ok. Doar că sunt pe gaz? Din câte ştiu cele originale sunt pe ulei (sau mă-nşel?) Care este diferenţa dintre ele? Am fost şi la reprezentanţă, şi ies aproape cu 70% mai scump, dar ştiu că sunt originale.

jigodiass
22-02-2010, 07:11 PM
salutare , cand virez stanga sau dreapa , la maxim , mai exact cand se atinge punctul maxim se aude un suierat slab in partea dreapta jos , iar luminile scad in intensitate , asta doar cand tin de volan la maxim. in mers nu am observat nici o problema la directie, e posibil sa fie din cauza lipsei aparatoarei de noroi pe partea dreapta , si de la apa care este aruncata pe acolo. pe la curelele alea....se aude uneori un scartait , tot in partea dreapta jos la plecarea de pe loc , dar cand este umezeala. urmeaza o revizie dar vreau sa stiu cam pe la ce costuri sa ma astept si daca sunt probleme grave cu directia sau curele din partea dreapta jos. orice parere e bine venita

tibycske
22-02-2010, 09:56 PM
Ai pompa servo actionat de motor elecrtric. La virare stanga, dreapta maxim suprasoliciti motorul electric, si din cauza asta se aude suieratul, si scade intensitatea luminii. Este de preferat sa eviti acest lucru, adica sa tii virat maxim mai mult timp.

jigodiass
23-02-2010, 03:05 AM
pfff ms frumos pt explicatie. eram putin ingrijorat :)). am sesizat asta cand parcam .

yellow
27-02-2010, 10:24 AM
Intrebare: Aveti idee, rulmentii rotilor fata se schimba doar cu butuc?? sau se pot schimba si separat (doar rulmentii)?? Cineva mia zis ca doar cu totul dar daca ma uit pe siteuri cu piese auto ii gasesc si separat. A schimbat cineva pana acum? Multumesc.

Fanel307
27-02-2010, 11:47 AM
Am schimbat eu de 2 ori cel din dreapta fata ! Prima oara l-a montat gresit , s-a "dus" in 500 km , a-2-a oara l-a montat bine si nu am probleme. Era destul de scump cand l-am schimbat eu , in jur de 280 lei parca, plus manopera . Nu mai tin minte exact.

Chris_307
28-02-2010, 03:08 PM
Se pot schimba si fara butuc, doar ca trebuiesc scosi cu grija si bagati cu grija. Daca nu am insel un rulment este 220-240 lei.
De ce vrei sa-l schimbi ?

Fanel307
28-02-2010, 08:06 PM
Probabil ii huruie sau este dusa banda magnetica de pe el ! Mie imi huruia cand l-am schimbat !

Chris_307
28-02-2010, 09:48 PM
Si la mine huruie, ceva. Am schimbat ambii rulmenti dar cineva mi-a zis ca ar putea fi si de la cauciucuri desi nu cred.

Fanel307
28-02-2010, 10:56 PM
:) Ceva asemanator am patit eu . Imi huruia , l-am schimbat , am plecat din service , m-am intors peste vreo 3 zile la ei tot cu acelasi huruit. nu-l montasera corect . L-au inlocuit a2-a oara si nu am mai avut nici un huruit. Ai cauciucuri de iarna ? Eu unul am un huruit slab de cand am montat cauciucurile de iarna . Cu cele de vara nu se aude nimic , decat bieletele antirului la gropi :naughty: doar platesc rovinieta :blink: !

liviu81x
05-03-2010, 07:50 PM
Eu am fost pentru geometrie la un service și am plecat cu ea mai rău decât mă dusesem - de fapt așa aveam impresia că trage dreapta, dar de fapt era înclinația străzii, mai accentuată în unele părți - și cred că aveau erori la aparate, că după 3 ore de chinuri, mi-au dat banii înapoi și m-am dus la reprezentanță - unde mi-au spus că nu fac geometria fără să schimb bieletele și capetele de bară, că sunt uzate și nu se poate face geometria. Le-am schimbat și au rezolvat și geometria.

Dar cu cauciucurile uzate inegal, sigur de la presiunea în roți...

Dacă omul este în străinătate și e luată de nouă mașina, chiar credeți că intră în curbe ca noi, tinerii ? Eu nu cred.

kokobau
08-03-2010, 01:00 PM
:)..... Imi huruia , l-am schimbat , am plecat din service , m-am intors peste vreo 3 zile la ei tot cu acelasi huruit. nu-l montasera corect .....
Dar ABS functiona in acest interval cat ai rulat cu el montat gresit.Cum adica l-au montat gresit?

yellow
08-03-2010, 10:03 PM
Se pot schimba si fara butuc, doar ca trebuiesc scosi cu grija si bagati cu grija. Daca nu am insel un rulment este 220-240 lei.
De ce vrei sa-l schimbi ?

Scuze ca am intarziat cu raspunsul. De ce vreau sa schimb? Pai nici nu stiu daca e nevoie sa schimb, o sa ma duc la un mecanic curand. Am dat rotile fata jos si cand misc cu mana de disc (in directia de rulare nu lateral) are un mic joc plus ca se aude cum tacane ceva.
Oricum... e bine ca se pot schimba si fara butuc... am vazut la un opel astra ca pe spate se schimba doar cu butuc.

paulrtr
10-03-2010, 10:44 AM
Stimati colegi,

Va rog frumos sa imi recomandati niste discuri de frana bune pt un peugeot 307 2.0 HDI din 2003. Daca schimb discurile trebuie schimbate si placutile? Daca da va rog sa imi recomandati si niste placute. Toate cele bune! O zi buna!

dragos c
10-03-2010, 12:38 PM
Eu iti recomand discuri Ate,Brembo sau Zimmerman si placute Ate!

Chris_307
12-03-2010, 12:15 PM
Cand schimbi discurile e bine sa schimbi si placutele, oricum sa ai grija ce dimensiune sunt discurile deoarece difera toata.

paulrtr
12-03-2010, 05:11 PM
Cand schimbi discurile e bine sa schimbi si placutele, oricum sa ai grija ce dimensiune sunt discurile deoarece difera toata.

Multumesc de sfaturi! La ce te referi la difera?

Chris_307
12-03-2010, 05:16 PM
Difera dimensiunea discurilor in functie de motor si putere, stiu deoarece un prieten mi-a dat niste discuri de fata de la un 1.6hdi 90cp si sunt mai mici decat cele de pe 2.0 hdi 90 cp al meu.

Fanel307
13-03-2010, 12:44 PM
Dar ABS functiona in acest interval cat ai rulat cu el montat gresit.Cum adica l-au montat gresit?

Da , ABS-ul imi functina corect , dar reaparuse acel huruit . Ei nu l-au montat corect , probabil au batut in el si l-au "dezaxat" , altfel nu-mi explic.
Nu am fost la fata locului cand l-au schimbat ca sa vad cum il da jos si il inlocuieste.

emanuel.teodorescu
18-03-2010, 12:43 AM
Ce stiti despre amortizoarele Boge? Prin comparatie cu Bilstein, cum sunt calitativ si ca pret? Intreb pentru ca in octombrie, cand am schimbat amortizoarele pe spate, mi-au zis ca-mi pun Bilstein, insa in urma cu doua zile, cand m-am uitat sub masina, am vazut ca sunt Boge. S-o consider tzeapa sau o modificare echivalenta?
Mutumesc anticipat pentru raspunsuri.

saprosanu
18-03-2010, 01:06 AM
Boge este o marca destul de buna si cu un pret pe masura, eu am cautat zilele astea amortizoare si am constatat ca boge sunt mai scumpe decat sachs.

dragos c
18-03-2010, 09:29 AM
Boge este acelasi lucru ca si Sachs,Sachs-ul este mai ieftin pentru ca se gaseste la mai multi furnizori.
Spre exemplu la acelasi furnizor boge si Sachs au acelasi pret pana la ultima zecimala!
Bilstein este mai slab calitativ comparativ cu Sachs!

bazganu112
18-03-2010, 05:27 PM
Salut am si eu cateva probleme si sper sa nu se supere adminii pe mine.

1. Prima problema m-ar interesa si pe mine o toba finala de peugeut 307, 14 hdi cat costa sau daca as putea sa i pun alta toba , sa o cumpar de pe internet sau eu stiu, sa se potriveasca si cu cat.
2. A 2 problema ar di ca de ceva vreme nu imi mai afiseaza corect data si ceasu la bord, sunt sterse parca ...... isi mai revine din cand in cand.
3. A 3 prblema , si mai grava !
In urma cu o saptamana am parcurs un drum ( de vreo 300 de km ) > plimbari prin oras, valcea - bucuresti, si mam intors inapoi in oras ( valcea - 200 km ) ... si am avut surpriza cand am ajuns acasa sa misc putin de volan si sa sclanseasca asa , dar doar cand miscam de volan incet...
Cand mam dus seara sa vad daca sia revenit, surpriza chiar isi revenise.
Nu am bagat in seama aceasta probmela ,am zis ca e de la drum , masina incinsa , ulei etc.
Un prt mia zis sa ma uit la ulei daca are ai am picat putin ulei acolo la servo in pahar.
Toate bune si frumoase, dar dupa vreo cateva drumuri de tara ( in jur de 2-3 sute de km )
azi am mers cu masina prin oras, cald, aglomerat, imi crescu apa peste 90.....
si cand sa o parchez incepu sa mi faca din nou masina un fosnet cand invart de volan.
ASTA CU MOTORU PORNIT.
Acum problema e ca nush ce are.....
Distributia?
la distributie cred ca am vreo 50 de mii de km si vreo 2-3 ani de cand nu e schimbata.
servo directia ?
Avusai surpriza ca mi arunca si ulei pe la pahar de la servo...isi mai revine ca data trecuta?
am postat aici pentru ca servisul rupe, si ma gandesc ca ati trecut si voi prin asta......
sper sa nu se supere adminii, dar nu am mai cautat daca sa mai postat asa ceva.
multumesc
daca s-ar putea sa mi scrieti in emailul meu ar fi super , ca nu am timp sa intru mereu, si verific si eu cand pot. multumesc
email : bazganu@yahoo.com

Puya
19-03-2010, 02:07 PM
Am o problema cu servodirectia zic eu. Cand masina este pornita si nu fac nimic se aude un bazait sau "tziuit" continu si destul de tare ,nu extrem de tare dar destul, cand iau de volan scade umpic intensitatea lui si revine imediat tot mai tare , cand invart maxim volanul si il tin virat maxim se aude muult mai incet dar imi scartie si o rola de la cureaua de accesori. Am fost la mecanic , a zis ca imi da curent mai mult pe pompa de servo si daia scartie , iar pompa este pe duca. A ramas sa iau ulei si sa il schimb sa vad daca este vreo schimbare , s-a uitat la nivel si a zis ca mai trebuie vreo 10 - 15 grame ca sa fie ok , este sub nivel acum. Mi-a spus ca mai bine il schimb , am inteles ca tipul uleiului ar fi ATF DM 30 . Mecanicul a zis ca intra 1L , sau am inteles eu gresit cine stie cat intra sa ma corecteze , iar de scos uleiul zicea sa dau aparatoarea de noroi jos , si sa bag pe gatul de la pompa o seringa mare cu un furtun si sa trag tot. Nu inteleg de ce sa dau aparatorea jos ca la gat ajung si fara sa o dau jos , se ajunge ridicand capota si scotand plasticul ce acopera bidonul de lichid de parbriz si antigelu. Ce sfaturi imi dati ? banuiesc ca primul pas schimbarea uleiului ptr a fi nivelul corect si alta calitate . Pe unde se scoate uleiul pana la urma ?
Masina este un 307 , 1.6 benzina an fabr.2002

Chris_307
19-03-2010, 07:45 PM
Pentru schimbat uleiul de la servo stiu ca se da aparatoarea jos si in mod normal ar trebuii sa aiba un surub sau ceva de genul. Am vazut la un clyo cum i s-a schimbat uleiul si asa a facut. Nu cred ca poti sa scoti tot uleiul prin compartimentul motorului (adica la gatul acela unde umplii).

cristiansumedrea
19-03-2010, 08:09 PM
Pentru a schimba uleiul trebuie sa dai aparatoarea de noroi jos . Cu un patent apesi pe colierul de stringere , il dai inapoi si tragi de furtun ( te poti ajuta si de o surubelnita )

Puya
20-03-2010, 12:05 AM
Si mai ramane ulei pe instalatie ? ca la antigel ? , adica desfac colierul de la teava , golesc , las sa curga tot apoi pun la loc si bag alt ulei ? sau trebuie invartit de volan in timp ce masina este pornita? sau nu este indicat sa fac asa ceva ?

cristiansumedrea
20-03-2010, 03:02 PM
Putin ulei tot o sa mai ramana pe instalatie . Porneste motorul si invirte de volan stinga-dreapta 10 secunde nu mai mult pentru ca ai piese in miscare si fara lubrifiere mult timp sunt afectate .

Puya
20-03-2010, 08:02 PM
Am inteles , ramane sa cumpar uleiul. Multumesc tuturor

bazganu112
21-03-2010, 01:36 AM
Cu toate ca nu m-a ajutat nimeni.... am bagat masina intr-un service, iar mecanicul spune : " noroc, mare noroc ".
Nu am probleme nici cu pompa, nici cu caseta de directie la prima vedere asa.
Dar mi-a zis sa schimb :
1. bucsile de la bara stabilizatoare , bieletele , si uleiul de la servo ( asta ca ceva precaut ).
totul cu numai 350 RON

Numai din cauza asta sa se auda urat cand iau viraj la volan ?
Ciudat , mi-e sa nu cumpar aceste lucruri si sa zica ca mai e ceva:))

Puya
22-03-2010, 04:14 PM
Ce ulei trebuie pus la servodirectie la peugeot 307 an 2002 , servodirectie electrica. de la eurial am inteles ca ar trebui FLUID DA. dar nu gasesc nimic despre el

grx
22-03-2010, 04:41 PM
Uite aici (http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_42/4002.pdf)

tefelica
22-03-2010, 06:06 PM
Salutare baieti. Am si eu o problema de ceva timp referitoare la un zgomot pe care-l aud la roti dar numai in momentul in care calc pedala de frana usor. Daca franez mai brusc nu se aude. Am impresia ca se aude pe partea dreapta.Stie cineva cam care ar fi problema?

Chris_307
22-03-2010, 06:36 PM
Ce fel de zgomot? de metal pe metal? de ...

tefelica
22-03-2010, 07:10 PM
Nu prea pare de metal pe metal. Se aude ca atunci cand treci peste dungile crestate de pe sosea, dar nu la aceeasi intensitate.

tibycske
22-03-2010, 08:16 PM
Ce ulei trebuie pus la servodirectie la peugeot 307 an 2002 , servodirectie electrica. de la eurial am inteles ca ar trebui FLUID DA. dar nu gasesc nimic despre el

In principiu ulei de culoare rosie "daca ai volan rosu desenat pe capacul de la rezervorul de la servo", si ca tip trebuie sa fie ulei servo sau de transmisie automata de tip Dextron III.

b2dr1v3
23-03-2010, 10:59 PM
am si eu o problema!!pe spate se aude un trancanit parca as merge cu caruta,m-am bagat sub masina si m-am uitat la bucsi tampoane telescoape,par ok!!am fost la un magazin de piese si mi-a aratat exact cum am eu puntea spate si mi-a zis ca de vina pt trancanitul acela se fac rulmentii cu ace si daca nu ii schimb risc sa cumpar puntea cu totul,dar din ce am mai citit pe aici am vazut ca nu neaparat rulmentii fac asa!!si daca sunt rulmentii de unde imi dau seama ca nu e prea tarziu si nu trebuie si puntea schimbata?pt ca deja trancane rau pe drumuri rele si imi fuge de spate!!apropo am un 306 SR din 94!!astept pm daca ma poate ajuta cineva cu o informatie!!sunt nou prin plaiurile frantuzesti pina acum avand numai masini germane!!

Puya
24-03-2010, 12:45 AM
Cine ma poate ajuta cu cateva grame de ulei de serovdirectie ptr completare ? Nu gasesc nicaieri ulei total fluid da. mi`ar trebuii vreo 20 de grame zic eu .... mi`e frica sa completez cu alt ulei

Puya
26-03-2010, 09:27 AM
Nimeni ?

bazganu112
04-04-2010, 06:27 PM
Cine ma poate ajuta cu cateva grame de ulei de serovdirectie ptr completare ? Nu gasesc nicaieri ulei total fluid da. mi`ar trebuii vreo 20 de grame zic eu .... mi`e frica sa completez cu alt ulei

am coompletat eu cu ulei de la omv, pentru transmisie etc nush ce mai scria acolo. ulei sa fie sa nu lasi fara in rest, merge , sa nu bagi ulei de motor:))
si sa nu lasi fara ulei"

Fashy
04-04-2010, 07:21 PM
Salut Puya! De unde ştii că trebuie să completezi? Ţi s-a aprins ceva in bord sau ai desfăcut tu capacul de la servo?

Dakode
04-04-2010, 09:19 PM
Am si eu o problema-am schimbat de curand cauciucurile de iarna cu cele de vara(achizitionate cu masina) si a inceput nebunia-sunt foarte zgomotoase, iar apoi am observat ca daca lovesc roata stanga troncane ceva de metal, am crezut ca nu sunt stranse bine si fuga la service...acolo mi se spune asa: imbus etriere dr. si stg + bieleta caseta de directie dr. si stg....am 32.000km...drumuri "varza"...dar daca schimb astea trebuie si buscsele si barele antiruliu schimbate?...si mi-a mai spus mecanicul ca am ovalizat cauciucurile peste iarna fiindca le-am depozitat in "picioare"...pff

Puya
06-04-2010, 12:07 AM
Da , am verificat nivelul la joja de la servo

kelly
08-04-2010, 09:56 AM
Buna dimineata.
Prima intrebare pentru Puya: unde se afla joja pentru servo?( 307/2.0 HDI/RHY )
Si a doua: nu am bani de 4 cauciucuri de vara, pot sa pun doar pe fata si pe spate sa ramana cele de iarna?
Va multumesc anticipat.

godaro
08-04-2010, 03:09 PM
regula spune (contrar intuitiei) ca cele mai bune gume se pun pe spate, indiferent de tipul tractiunii (fatza/spate/4WD)
Motivul: evitarea derapajului spatelui - principala cauza a iesirilor in decor

g33k
08-04-2010, 10:44 PM
Da, am citit si eu pe site-ul Michelin despre chestia asta.
Astazi mi-am schimbat rotile de iarna (16") cu cele de vara (15") si imi simt masina mai sprintena:happy:

Puya
10-04-2010, 05:20 PM
@kelly eu am 1.6 benzina iar joja ptr servo este in stanga undeva langa gatul de la lichidul de parbriz dar in jos nu este la nivel cu gatul de la spalator ... nu stiu daca difera la modelul tau

Puya
11-04-2010, 02:01 PM
Astept si eu un raspuns va rog , ce ulei ar trebuii sa pun in servodirectie daca nu gasesc TOTAL FLUIDE DA ? Orice ulei de servodirectie electrica ? trebuie sa aiba o anumita culoare ? merge pus dexron atf 3 ? sau ceva de genul ?

Chris_307
11-04-2010, 02:38 PM
Cine are autodata poate sa-ti spuna concret.

djmc
11-04-2010, 03:12 PM
Dexron II dupa autodata.

Nu se amesteca tipuri diferite de ulei, se schimba integral. E vorba de 1l pe care oricum trebuie sa-l cumperi.

tibycske
11-04-2010, 09:48 PM
Sper sa te ajute poza de mai jos.

Puya
11-04-2010, 10:47 PM
djmc zice dexron II iar in poza lui tiby zice dexron III , doar ca la tiby este modelul HDI din cate vad , eu am benzina

PaunFD
11-04-2010, 11:01 PM
Mi s-au ofilit telescoapele pe spate, in sensul in care spate stanga cloncane si e curs (cred ca aproape tot), iar spate dreapta e doar curs si inca nu cloncane. Ma gandeam ca scap cu masina intreaga din iarna asta, da' se pare ca miile de km rulate pe timp de iarna, lasa rani adanci ...

tibycske
11-04-2010, 11:44 PM
Dexron II se poate inlocui cu Dexron III, invers nu prea este indicat. Cel putin asa mi-a zis tipul de la un service. Dexron III este o imbunatatire a lui Dexron II (care nu se mai fabrica).

PS: motorizarea nu cred ca are de a face cu tipul uleiului servo, este un circuit separat, inchis.

djmc
12-04-2010, 02:40 PM
Ceea ce am postat este conform autodata pentru 307 1.6 benzina.

Chris_307
12-04-2010, 03:07 PM
Puya, ar mai fi o solutie, un email catre Eurial cerand pret pentru schimbare ulei servodirectie +tip ulei. Eu am cerut cand am schimbat kit ambreiaj la un Partner de la firma.

Puya
12-04-2010, 03:12 PM
Am un prieten la eurial , m-a invitat pe acolo sa imi completeze , l`am rugat sa imi ia si mie cateva grame intr`o sticluta sa il pun eu , dar nu se poate ca sunt prea multe camere video ... asa ca trebuie sa ma duc acolo. Problema este ca eu stau pe la City mall iar el lucreaza la eurial pantelimon , si imi este cam incomod sa ajung pana acolo ... sa vad , cred ca imi iau eu 1L de dexron II si il schimb pe tot. Va multumesc pentru raspunsuri !

Chris_307
14-04-2010, 04:18 PM
O intrebare, ar trebuii sa se auda motorasul de la servo cand functioneaza ? mentionez ca nu se aude tare, doar daca-i liniste(fara muzica) la 30 km/h in a treia la 1k rot/min; se aude doar cand iau de volan cu geamul deschis si doar daca sunt atent.

ps: n-am avut nici o problema pana acum cu servo, am doar putin cam 1,5cm de lichid lipsa

g33k
14-04-2010, 08:00 PM
La 1.6 HDI unde este joja de servo, ca eu nu o vad? Poate o poza, daca nu cer prea mult..:mellow:

Chris_307
14-04-2010, 08:12 PM
In acelasi loc ca toate motorizarile, langa(sub) gatul de la umplerea cu apa a rezervorului de lichid pentru spalare parbriz :P ca sa-l vezi trebuie sa scoti plasticul din jurul acelui gat

tibycske
14-04-2010, 10:55 PM
Joja este de fapt capacul rezervorului servo.

tadek
15-04-2010, 02:09 PM
Cred ca am si eu o problema cu servodirectia, de o vreme parca merge mai greu, pe loc doar cu greu pot roti volanul cu o mana. N-ar fi asta o problema mare pentru ca mai am si o dacie 1310, deci sunt obisnuit doar ca mi-e frica sa nu fie ceva mai grav...La rotirea volanului se aud niste pocnituri de sub volan si de asemenea chiar cu motorul oprit daca rotesc volanul stanga-dreapta se aude respectiva pocnitura de undeva de sub volan, parca de la coloana volanului sau poate mai jos pe la caseta, nu pot sa-mi dau seama de unde vine zgomotul. Va trebui sa identific exact sursa zgomotului, nu stiu insa daca acesta este si cauza servodirectiei mai greoaie. Ce ziceti?
Lichidul de servo este in limite normale, nu se pierde.

djmc
15-04-2010, 02:54 PM
Pocniturile pot ffi cauzate de cuplarea tip cardan dintre axul volanului si capatul de conectare la "cremaliera" de directie. Uzura acestei piese poate duce la modificarea functionarii normale in ceea ce priveste forta aplicata pentru viraj.

Puya
15-04-2010, 05:52 PM
Am comandat 1L de ulei Mobil1 DEXRON II. Sper sa fie ok sa nu afecteze nimic , voi ce spuneti ?

g33k
15-04-2010, 08:32 PM
Gracias! L-am ochit, dar mi-a fost urat sa ma murdaresc pe maini acum.

gigi
30-05-2010, 11:26 PM
Salut.Sa va descriu problemuta mea.Am un zgomot tare ciudat, care vine din partea dreapta a masinii, sau cel putin eu asa cred.Problema e ca atunci cand dau intr-o groapa cu masina, sau intalnesc o denivelare, am un zgomot ca si cum 2 table elastice s-ar lovii intre ele.SAU pare ca tabla de sus a amortizorului este cazuta si in gropi incepe aia sa loveasca celalata parte la intervale scurte de timp(nu stiu cum sa ma fac inteles mai bine).Masina nu imi face niciun zgomot in curbe sau daca virez brusc.Am fost cu ea in service si nu mi-au putut spune ce are, verificandu-mi toata articulatia.Un nene banuia nu stiu ce piesa care vine intre caroserie si amortizor dar am refuzat sa merg pe pista asta deoarece ma rupe la manopera.

turbojack
31-05-2010, 12:23 AM
Demontare amortizor si comprimare arc, te rupe la manopera? Lasa masina in garaj,poate se vindeca singura.
Traseul evacuarii l-a verificat cineva?
Ai scut metalic?
Posibil rulment/bucsa cap amortizor defect.
Posibil bieleta antiruliu,bucsi bara torsiune uzate.
Posibil support motor uzat.
Cine stie sa se uite gaseste cauza. ;)

gigi
31-05-2010, 11:48 AM
@turbojack suportul de motor il banuies si pe el,doarecel masina cam trosneste la plecare si la frana.Scut metalic nu am,traseul de evacuare nu s-a verificat iar rulmentul/bucsa cap amortizor o banuiau si ei.O sa o desfac odata si-o data.O sa merg pe mana lor daca si tu zici ca e posibil sa fie aia.

too4c
14-06-2010, 02:17 PM
Buna ziua.
De curand am observat ca la trecerea prin gropi se aude o bubuitura pe partea dreapta spate.
Privit din spatele masinii, rotile parca stau putin "cracanate", departate in partea inferioara.
Telescoapele spate sunt noi.
Anvelopele spate sunt relativ noi (~ 1000 km) si nu prezinta uzura deloc (nici macar pe interior).
Va rog daca puteti sa-mi spuneti posibilele cauze pentru care apare bubuitura.
Masina o am de curand si nu m-am uitat niciodata atent la rotile ei din spate, poate ca asa trebuie sa stea ele.
Toate reparatiile le-am facut in service.

Gheko
14-06-2010, 02:23 PM
"Calcaiul lui Ahile", in speta puntea spate, bubuitura pe care o auzi este roata cum iti loveste in aripa interioara. Problema asta este cel mai sigur. Daca ai luat masina de curand asa, imi pare rau sa iti zic dar probabil ai luat o mare teapa. Foloseste functia "search", s-a discutat despre punti si probleme la ele. Ce sa iti zic, decat bafta sa nu fie foarte grava problema, si un sfat. Mergi cat poti de repede la un service nu mai circula asa cu ea ca poate ai noroc si sunt doar rulmentii, desi ma indoiesc sa nu prezinte uzura si puntea.. Sanatate si sa ne ti la curent.

too4c
14-06-2010, 02:27 PM
Este vorba despre un peugeot 307 2.0hdi 90cp din 2002 si in rest masina merge perfect.
Tinuta de drum este impecabila.
Ma deranjeaza doar bubuitura aceea de pe stanga spate.

Gheko
14-06-2010, 02:29 PM
Eu am 206 si la noi asta este problema, daca este si al tau 307 cu punte eu zic ca ea e, daca nu are punte, scuze ca m-am bagat in seama.:) Acum am observat ca sunt in sectiunea 307. :blink::naughty:
L.E Simptomele sunt aceleasi, roti cracanate si bataie dreapta spate.

too4c
14-06-2010, 02:34 PM
Imi cer scuze insa, din cate am citit eu pe forumuri, peugeot 307 nu are rulmenti la bratele de pe spate la fel ca la 206.
Referitor la jocurile in rotile de pe spate, le-am verificat cu masina ridicata pe cric si sunt nule.
De altfel nu se aude nici un zgomot de la rulmenti.
Din cartea tehnica am aflat ca rulmentii din fuzetele spate nu sunt conici.
Masina merge super.
Telescoapele sunt noi si aripile interioare sunt intacte.
Nu loveste si nu freaca roata in aripile interioare, deoarece s-ar vedea macar sters praful de acolo.

Gheko
14-06-2010, 02:38 PM
Baga mana intre roata si aripa in partea de sus, vezi este aceeasi dinstanta intre roata si aripa in dreapta la fel ca si in stanga?

too4c
14-06-2010, 02:54 PM
Am masurat distanta cu un bat, pe care l-am gasit langa un gard viu
distanta este egala, cea de pe dreapta cu cea de pe stanga.
Nu stiu ce sa zic.
M-am uitat in cartea tehnica si acolo zice la puntea spate : carrossage = -1 grad si 15' +/- 30'.
Uitandu-ma la alte masini mi se pare ca au rotile mai drepte pe spate decat ale mele.
Nu stiu daca bucsele punte spate pot genera asemenea simptome
pe spate numai bucsele nu au fost schimbate.

too4c
15-06-2010, 10:26 AM
gata s-a rezolvat bubuitura
era de la roata de rezerva + suportul ala de plastic cu cricul
am umblat pe acolo de curand si am uitat sa le mai aranjez cum trebuie
referitor la rotile de pe spate, am sa merg sa-i fac o geometrie cu toate ca anvelopele nu prezinta uzura inegala si sunt umflate la valoarea nominala conform cartii tehnice - poate ca mi se pare mie ca stau mai cracanate, pana acum am avut doar berline

alex_oke
18-06-2010, 10:06 AM
Care mai de care pe aici isi dau cu parerea si pun verdicte dure, dar ei habar nu au despre ce e vorba.
Sunt unii care la cea mai mica bubuitura, dupa parerea lor , trebuie schimbata toata masina.
Ce naiba mai oameni buni incetati cu prostiile astea si nu va mai bagati daca nu cunoasteti problema.

Puya
19-06-2010, 06:36 PM
Am mai scris si mai sus parca , eu cand iau o groapa mai tare cu spatele zici ca pica puntea asa urat se aude , nu este de la roata de rezerva sau ce mai am prin portbagaj , am facut niste poze la bucsile de la punte ( cred ca alea sunt ) si la un amortizor , cei care se pricep vreau sa imi spuna si mie daca bucsile alea asa crapate trebuie sa fie sau nu iar amortizorul era unsuros cand am dat roata jos , cred ca a curs nu stiu sigur ca nu ma prea pricep.
Multumesc

hykjohn
20-06-2010, 02:07 PM
Pot sa iti spun sigur ca acea busca este intr-un stadiu destul de avansat de uzura si oboseala. Ar fi indicat sa le schimbi.

booz128
21-06-2010, 01:52 PM
Acelasi suntet il aud si eu si de la bucsi e, constare facut si cu multi ani la peugeot cand am luat masina...........atunci nu ma deranjau, si cand am fost acu o luna la service ca ma enervau sunetele auzite ...asta e. La fel arata si la mine,le am cumaparat(nu mi s-au parut scumpe) si astept sa am timp odata sa le schimb.

Taz
22-06-2010, 09:18 AM
Cam la cat ajungi cu pretul la bucsele astea?

booz128
22-06-2010, 03:06 PM
Eu am dat 150.5 pe amandoua si sunt Swag, si cam in jurul acestui pret se invart, binenteles ca daca vrei originale ajung la 150 una. Piesele au fost luate de la Ausburg militari..Bucuresti

v_rizea
05-07-2010, 08:23 PM
Salut! Stie cineva cum se schimba un pivot la bascula de la un 307 sw din 2005?

Costi G
10-07-2010, 08:00 PM
Daca ai elevator se schimba usor, toata operatiunea dureza 30 de minute. Daca nu, e mai bine la service, pe mine m-a costat 50 de lei manopera.

v_rizea
12-07-2010, 08:07 AM
Daca as dori sa-l schimb acasa, in spatele blocului, ce scule imi trebuie? Care sunt operatiile?

cristiansumedrea
12-07-2010, 09:31 PM
Cric(de preferinta hidraulic), surubelnita, cheie de18 si 32 parca (nu mai stiu exact , in functie de hexagonul de pe pivot) . Inainte sa desurubezi pivotul vechi scoti motul de tabla din locas.
Niste butuci din lemn pentru fixare , ca o sa se miste masina in timpul operatiei.

v_rizea
12-07-2010, 10:29 PM
Imi trebuie cumva si presa?

cristiansumedrea
13-07-2010, 11:04 PM
Da si presa , sau un dispozitiv de blocare a arcului comprimat de cric( eu l-am confectionat pe loc)

v_rizea
14-07-2010, 08:25 AM
Pivotul iese usor din locasul de pe bascula? Bascula trebuie slabita? Poti, te rog, sa-mi zici ordinea operatiilor? Cand ma apuc de treaba, n-as vrea sa mai pierd timp cu studiatul. Multumesc!

cristiansumedrea
14-07-2010, 10:10 PM
Bascula nu trebuie slabita. Se suspenda masina pe fata sau pe partea cu problema , cu cricul hidraulic se ridica de disc (ansamblu) si se blocheaza arcul comprima cu 2 dispozitive . Inainte de asta desfaci capatul de la bieleta aniruliu de pe amortizor.Desfaci piulita de la pivot , scoti si siguranta de blocare cu surubelnita. Bagi subt capatul pivotului ceva tare (de preferinta metal) de preluare a socurilor si cu un ciocan de aproximativ 500g bati intr-un dorn de cupru in partea basculei apropiata de pivot . Atentie: a nu se intelege ca se bate precum cuiele in gard. Din 2-3 lovituri ar trebui ca bascula sa iasa. Cu cheia ( de 32 parca )si un prelungitor bagat pe ia desurubezi pivotul.

v_rizea
14-07-2010, 10:39 PM
Am inteles! Sper sa mearga usor. Multumesc mult pentru informatii!

Bongo
15-07-2010, 12:33 AM
De unde cumpar si eu pivoti pt fata? Daca schimb lichidul de servodirectie merge mai usor volanul? am mers cu un 207 si era foarte foarte lejer de invartit.

Puya
15-07-2010, 01:39 AM
207 are alt tip de servodirectie ... din cate stiu eu , electronica nush ce , 307 are servo electrica , e mai greoi volanu decat la 207. Eu am schimbat lichidul si nu pot spune ca simt schimbari la volan ...

v_rizea
18-07-2010, 06:08 PM
Eu am cumparat pivotul de la Autokarma. Ieri am mers cu masina timp de vreo 2 ore, cu aerul conditionat deschis catre picioare, iar cand am ajuns in Bucuresti, sub covorasele de la picioare, la cele din fata, mocheta era plina de apa. A mai patit cineva asa ceva?

g33k
19-07-2010, 09:43 PM
Eu zic ca nu-i normal. Am vazut ca s-a mai discutat pe forum si din cate imi amintesc se infunda o chestie si condensul se scurge in masina. Da un search pt "aer conditionat" sau "climatizare/aer conditionat/clima - probleme".

visanliviu307
22-07-2010, 07:10 PM
As dori sa schimb amortizoarele spate si m-ar interesa ordinea operatiilor daca se poate.
Va multumesc!

visanliviu307
25-07-2010, 05:44 PM
Am rezolvat problema, este ff simplu....

hykjohn
26-07-2010, 11:09 AM
ceva detalii, imagini, indicatii???

Fashy
26-07-2010, 03:20 PM
Dacă tot ai rezolvat şi este foarte simplu, nu vrei să ne spui si noua cum ai făcut tu?

grx
26-07-2010, 04:35 PM
din cite retin eu, cu masina suspendata si amortizorul destins, desfaceti piulita inferioara; va trebuie o cheie tubulara cu prelungitor pentru desfacerea flansei din partea superioara a amortizorului (e putin incomoda pozitia de desfacere a piulitelor ce fixeaza flansa), eventual mai este necesara o menghina pentru desfacerea flansei de pe tija/pistonul amortizorului vechi.
La montare, se procedeaza in sens invers: se fixeaza flansa pe amortizor, se fixeaza amortizorul la partea inferioara, apoi cu un dispozitiv de ridicat se ridica bratul astefel incit sa puteti fixa flansa in suruburile de pe sasiu.

La mine a fost executata operatia pe elevator iar bratul a fost ridicat cu un dispozitiv asemanator unui cuier 'pom' - s/a fixat dispozitivul si s/a coborit masina pina s/a putut fixa flansa. Operatia a fost executata anul trecut si a durat vreo 40-50' (ambele amortizoare).

La pregatirea amortizoarelor noi (din cutie) sa aveti grija la taierea benzii de fixare ca se destinde amortizorul si posibil sa va loveasca tija pistonului.

rem_407
26-07-2010, 08:05 PM
Salutari...
Am si eu o problema cu un pug 307 la caseta de directie....pierde ulei. Verdictul la reprezentanta a fost inlocuire caseta directie si 1.000 de euro costrui. Am inteles ca sunt firme care reconditioneaza casete de directie si o astfel de operatiune ar costa cateva milioane. Va rog sa ma ajutati cu numre de telefon ale unor astfel de firme daca ati avut probleme similare.
Va multumesc!

dada4
26-07-2010, 09:25 PM
Am rezolvat problema casetei cu una sh cumparata de aici de pe forum. La momentul ala auzisem ceva despre o firma de prin Oradea care reconditiona casete de directie dar am iesit mai ieftin cu cea sh.

visanliviu307
13-08-2010, 09:42 PM
grx a ecplicat f simplu! Este vb doar de 3 suruburi care trebuiesc desfacute.Nu am avut la ce sa fac poze pt ca intreaga operatinue mi-a luat 30 min.Se pot schimba si fara elevator aproape lafel de simplu.Aveti intr-adevar nevoie de o menghina pt a desface piulita din capatul amortizorului si a fixa piulita noua pe amortizorul nou, in rest e joaca de copii:)

djarmind
19-08-2010, 10:04 AM
dada4 cati bani te-a dus schimbarea casetei?

dada4
19-08-2010, 05:44 PM
Aproape 500 lei. Fara ulei.

militistu
26-09-2010, 09:20 PM
Am si eu o nelamurire,si vine cam asa:de ceva timp a inceput ca mi bata tare ceva pe fata un fel de trancanit,si se simte tare in volan atunci cand trec si peste cea mai mica denivelare.De auzit tre sa fii foarte atent ca sa auzi ceva,se aude foarte slab.Am fost cu ea la service:a ridicat o pe elevator si a inceput sa traga ala de roti,sa bage ranga pe ici pe colo,a invartit rotile si la urma soc:masina nu are nici o bataie si nici un fel de joc la trenul de rulare si nu trebuie schimbat nimic.Acum stau si ma gandesc ori mecanicul ala nu avea o treaba sau tre sa ma duc si in alta parte ca mie a mi bate la fel de tare.Daca a mi spune si altul la fel ca nu are nimic al pun la volan si ma bag cu el in toate gropile sa i arat.Este vorba de pug 307 din 2004,are145.000 de km acusica si la roti nu a fost schimbat decat bieletele antiruliu acum vreo 10.000 de km si placutele,in rest nimic,totul este original din fabrica pe ea.Ceva pareri???

b_307_hdi
26-09-2010, 09:49 PM
Eu am 8.000 km de cand am schimbat niste jeguri de bielete antiruliu ( noi ) si acum o luna a inceput sa bata iara , am fost la un "mecani" , asa isi spune el , si mi-a spus ca sunt flansele de la amortizor . Le-am cumparat , le-am schimbat la el si sa constat ca dupa ce am iesit din service , nici o schimbare si am ramas :| . M-am dus la un alt mecanic , a scos bieleta antiruliu dupa partea stanga , a gresat-o cu spray si mi-a spus sa vin in alta zi ca mi-o da jos si ii baga niste vaselina ... concluzia : bieletele antiruliu , cumparate de mine , nu au fost prea stralucite . Incearca asa ... parerea mea

turbojack
27-09-2010, 01:20 AM
... concluzia : bieletele antiruliu , cumparate de mine , nu au fost prea stralucite ...
Conteaza si marca.... si implicit pretul,conform zicalei : " ai ce platesti".

adis
27-09-2010, 07:49 PM
Bieletele antiruliu...
La mine la 6000 km dupa ce am luat-o de noua a inceput sa trancane cea de pe partea stanga.
Peste denivelari sau striatii mai bine spus se aude...corect?
Eu le auzeam cand mergeam pe sosea pavata cu placi de beton.

Eggan
10-10-2010, 02:03 PM
De cand am schimbat pe fata pivotii si bara stabilizatoare, uneori, la drum.. in partea din fata [a bordului, undeva imediat sub parbriz] aud un scartait ascutit, chiar enervant de ascutit. Nu face mereu asta, iar cand o face o tine asa vreo 2-5 min., cu intermitente.

Parca si volanul trage un pic stanga. [> sapt asta ma duc la o reglare directie/ geometrie roti]

Pare un scartait de motoras electric care patineaza... acuma ma gandesc ca poate fi ventilatorul ptr habitaclu, dar tare mi-e sa nu fie pompa de servodirectie. Ca odata nu-mi mergea ventilatia in habitaclu [sau se poate ca la montarea filtrului de polen sa fi fost afectat cumva ventilatorul ?? e in vecinatatea lui? ca si pe acela l-am schimbat odata cu pivotii]

In timpul mersului nu simt nimic ca s-ar intampla la directie, decat ca uneori parca trage putin stanga [acum adevarul e ca si drumurile noastre au o planeitate, tzutz! :mad:]

Desi am cautat pe forum genul asta de "scartait" nu am gasit un post care sa ma edifice, intreb si eu.. genul asta de scartait vine de la pompa de servodirectie?

g33k
10-10-2010, 02:46 PM
Pe drum, ar trebui sa-ti traga putin dreapta, nu stanga, intrucat drumul este inclinat spre dreapta (pt a se scurge precipitatiile).

Eggan
11-10-2010, 04:45 PM
Acuma faza cu inclinatia drumului e asa.. second importance [din cate stiu in curbe partea exterioara a carosabilului e ridicata ca sa compenseze forta centrifuga]

Totusi scartaitul ala imi da emotii..

militistu
18-01-2011, 05:59 PM
Legat de niste "zgomote" la trenul de rulare fata ce ar putea sa troncane atunci cand trec peste denivelari,se aude ca un clampanit parca.Azi am fost a doua oara la mecanic si a verificat o si concluzia:un pivot are un pic de joc dar putin de tot,insesizabil aproape,in rest rotile sant tapene,fara nici un joc.Bieletele antirului si capetele de bara as ok cica,dar a si poate da seama omul asa cu ranga daca trebuie inlocuite sau nu?altceva ce ar putea fi daca nu astea?

cosmincioni
20-01-2011, 06:27 PM
salut
am si eu o problema cu masina mea Peugeot 307 1,6HDI 110CP, de o perioada buna de timp aud o vibratie undeva la roata fata dreapta,
vibratie care se transmite parca si la caroserie si parca intra in rezonanta, se aude ca atunci cand calci cu roata pe aceea banda de siguranta de pe autostrada !!!! daca calc usor frana sau trag usor de volan dispare dar reapare iarasi
dupa cateva minute sau km. Problema e ca nu face zilnic si nu a reusit sa o auda nici un mecanic pana acum !!! Ma gandeam ca poate a mai aparut la unii
dintre dvs. si ma poate ajuta cumva. Mentionez ca placutele si discurile sunt ok, suspensia si directia la fel !!!!

vanaalin
26-01-2011, 05:48 PM
De 3 zile de cand a venit zapada si gerul am o problema, cand pornesc la drum si ajung pe la 40-50 la ora masina imi tremura foarte rau, volanul la fel, pe la 80-90 tot tremura,dar foarte putin, dupa ce merg vreo 15-20 de kilometri dispare acel tremurat. De la ce ar putea fi. Precizez ca am o problema la rulmentul stanga spate, dar nu cred ca ar fi el problema pentru ca imi huruie de 3 luni cu toate ca este aproape nou (nu are nici un an).

mario75
26-01-2011, 05:55 PM
Vezi sa nu ai vreo anvelopa deformata.

vanaalin
26-01-2011, 06:21 PM
Nu stiu ce sa zic. Problema asta a aparut de cand a venit frigul, nu am dat in nicio groapa. Totusi nu inteleg de ce isi revine dupa 15-20 de kilometri, asta e marea dilema

vanaalin
27-01-2011, 02:03 PM
Surpriza, in aceasta dimineata am plecat pana in Unirii si masina a mers impecabil.

hykjohn
31-01-2011, 02:57 PM
Nu cumva aveai blocata zapada pe jante?

vanaalin
31-01-2011, 06:16 PM
Nu aveam zapada pe janta, dar m-am uitat sub masina si erau bucati de gheata pe pe la directie iar bratul de la bascula era complet inghetat, sigur a fost de la gheata, oricun nu mi-a mai facut probleme

vladx
01-03-2011, 11:15 AM
salut, o mica "enigma", daca ma duc la service si ii pun sa verifice amortizoarele... se uita la ele daca curg si baga ranga si e gata?
sau poate exista vreo alta posibilitate....
multumesc.

hykjohn
01-03-2011, 05:47 PM
Nu iti baga nici o ranga si nici nu se uita la ele. Au un aparat special. Sunt 2 placi bagate in beton pe care se urca masina cu rotile din fata si apoi cu cele din spate. Acele placi vibreaza si iti masoara forta de apasare respectiv reactia amortizorului. Dupa un grafic bine stabilit(valori de raspuns) i-ti vor spune care este gradul de uzura la amortizoarele tale.
Succes.

dada4
01-03-2011, 06:01 PM
Nu e un mod de a masura concludent. Incearca sa faci testul la mai multe service-uri si o sa vezi ca ies valori diferite. De 3 ani merg sa fac reviziile la masina la acelasi service si la testul amortizoarelor ies mereu aceleasi valori(la ce sosele avem se mentin amortizoarele). Determinare exacta a fortelor de amortizare in sensul alungirii si comprimarii este posibila numai cu masini speciale de masurat, iar amortizorul trebuie demontat in prealabil. Aceste standuri de verificare sunt costisitoare si sunt instalate aproape exclusiv la producatorii de amortizoare si autovehicule.

vladx
02-03-2011, 04:31 PM
aleg sa ma duc la o statie itp, exista acolo tot ce trebuie, inclusiv chestiile de se misca pt amortizoare si bucsi.
nu cred sa fie duse amortizoarele, dar trebuie sa verific pt ca imi bate caseta, ia la 40k e greu sa cred ca s-a dus si am inteles ca se poate defecta in momentul in care un amortizor nu isi mai face treaba cum trebuie.
ramane de vazut dupa ce ma duc la service.
multumes.

militistu
02-03-2011, 05:42 PM
Si eu am ceva probleme legate de zgomote pe fata,am fost si la mecanic si la o statie ITP,fiecare cu verdicte diferite.Am ales sa merg pe mana celor de la ITP si am sa vad rezultatele cand ma apuc sa schimb ce mi au zis.Legat de amortizoare,fostul proprietar al masinii mele care imi e prieten cand detinea masina avea niste zgomote pe spate,a fost cu ea si a facut test pe stand pentru amortizoarele spate si concluzia:amortizoarele sant in regula.De nervi s a apucat el si le a schimbat iar zgomotele au disparut.

dada4
02-03-2011, 07:55 PM
@vladx, chestiile care se misca pentru bucsi nu sunt si pentru amortizoare . Testerul de amortizoare e de regula amplasat inaintea testerului de frane iar cel de "jocuri" dupa.

vladx
03-03-2011, 05:26 PM
nu stiu ordinea, am intrebat pe cineva de acolo si a spus ca poate sa imi verifice tot ce tine de directie.
habar nu am ce face trenul ala....o sa aflu :P
ms

andrei80
16-03-2011, 08:37 PM
Am joc marisor la volan, doar pe pozitia din mijloc. Se poate repara ceva la caseta de directie sau trebuie alta? Mersi

H3llow33N
17-03-2011, 08:19 PM
E posibil sa rezolvi o parte din problema mergand la un stand de directie. La anumite modele se poate stranga putin. La un Renault Megane mi-a strans "ceva" la caseta si jocul s-a atenuat, dar nu a disparut. In cazul meu masina fusese lovita in roata dreapta fata si tipul de la tester a zis ca as avea un dinte rupt in caseta!
Sper sa rezolvi asa problema.

visanliviu307
22-03-2011, 07:48 PM
Anul trecut am schimbat anvelopele pe fata+toata articulatia si am facut de 2 ori unghiul de fuga deoarece mi se parea ca a tocit cauciucurile pe exterior.Acum anvelopele trebuiesc inlocuite.Singurul lucru care nu l-am schimbat sunt bucsele de la bascule.Cand plec cu masina d p loc, trage dreapta si in mers mi se intampla acelasi lucru(fara sa iau in calcul inclinatia soselei)Mentionez ca geometria am facut-o la o firma recunoscuta si cu toate astea.....

alex77xax
23-03-2011, 08:03 PM
Salutare !

Am cautat un topic pentru uleiuri dar n-am gasit nimic.
Ce ulei se baga intr-un 307 2.0 HDI ?
Stiu ca fostul proprietar a bagat Mobile 1 dar nu stiu ce indice avea uleiul.
10w - 40 sau 15W - 40 ?
Care sa fie

marius_varga
24-03-2011, 02:35 PM
10 W 40.

alex77xax
24-03-2011, 08:06 PM
Merci mult !

ianku_valy
27-03-2011, 08:46 PM
Salut. A venit timpul sa-mi schimb amotizoarele, desi masina are doar 80000 km...a fost condusa majoritatea km in Bucuresti...si asta se cunoaste. Astea fiind zise, vrea sa stiu cam ce amortizoare ar fi cele mai indicate(tinand cont si de raportul calitate/pret) si daca stiti cam cat m-ar duce manopera pt toate amortizoarele(poate imi recomandati si un service ceva:D)...sa stiu cati bani sa pun deoparte din salariu...

Ms frumos.

H3llow33N
28-03-2011, 09:15 AM
Anul trecut am schimbat anvelopele pe fata+toata articulatia si am facut de 2 ori unghiul de fuga deoarece mi se parea ca a tocit cauciucurile pe exterior.Acum anvelopele trebuiesc inlocuite.Singurul lucru care nu l-am schimbat sunt bucsele de la bascule.Cand plec cu masina d p loc, trage dreapta si in mers mi se intampla acelasi lucru(fara sa iau in calcul inclinatia soselei)Mentionez ca geometria am facut-o la o firma recunoscuta si cu toate astea.....

Esti sigur ca masina nu a fost lovita? Prima mea masina era lovita, am reparat-o eu si aceeasi problema aveam. Am inlocuit jugul motor si bratul si problema s-a rezolvat. Dar pana atunci am fost la standul de geometrie de 2 ori si am schimbat 2 anvelope pe fata...(asta pe parcursul a 20k de km)

RastaMaMan
31-03-2011, 09:54 AM
Va salut!

Cam de doua luni de zile la trenul de rulare fata stanga lipaie ceva, ca un rulment spart , ca o piatra prinsa in cauciuc , de la ce poate fi?Cat a fost frig nu ma deranja ,chiar uitasem dar acum cand stau cu geamul deschis e enervant sa tot lipaie roata.

nocivu
07-04-2011, 01:47 PM
Salut
Am un 307 1.4 din 2004 as vrea sa schimb bucsaraie, pivotaraie, capete de bara, bielete tot ce trebe schimbat la puntile fata - spate. Poate sa posteze cineva ce anume sa cumpar ? si cate din fiecare, eventual si care firma pentru piese ar fi mai buna.
Merci

militistu
08-04-2011, 12:24 PM
Eu iti recomand mai intai un mecanic bun sa ti detecteze eventualele probleme pe care le ai,dupa care sa schimbi strict ce este defect,daca se gaseste bineinteles ceva.

nocivu
09-04-2011, 06:39 AM
merci o sa incerc sa ajung la unmecanic bun dar sa vad unde gasesc unu bun :) ca in ziua de azi is multi care se cred mecanici.
Pentru partea de motor am mecanic foarte bun si imi este si amic :) dar pentru partea de tren rulare electrica si tablaraie nu am .
Recomandati pe cineva sau un anume service ca sa fac o investigare ?

militistu
09-04-2011, 08:15 AM
A i putea sa incerci la un stand I.T.P.Eu asa am procedat,20 lei verificarea.

shogom90
11-04-2011, 10:36 AM
Am joc marisor la volan, doar pe pozitia din mijloc. Se poate repara ceva la caseta de directie sau trebuie alta? Mersi

Ai rezolvat ceva cu caseta?S-a putu reconditiona?Am si eu joc + zgomot pe dreapta.am fost la 2 mecanici si amandoi au zis ca jocul se simte in caseta.E posibil sa fie de vina vreo bucsa care se poate schimba?

CristianG
11-04-2011, 10:50 AM
Verificati capetele de bara shogom90, daca auzi un zgomot pe dreapta (gen pocnitura) si ai un joc s-ar putea sa fie din capetele de bara. Si eu am avut aceiasi chestie, un mic joc si o trocanitura pe dreapta, am rezolvat-o prin a schimbat capatul de bara care era facut praf.

manu144x
11-04-2011, 11:37 AM
O întrebare am și eu cu 307-le meu (Break, 1.6 hdi, T6, 2005). Mi-au mai zis unu altul că li se par că suspensiile pe spate ar cam fi terminate. Având istoricul mașinii, am constat că într-adevăr în cei 5 ani și 235,000 km nu s-au schimbat niciodată amortizoarele.
Care sunt semnele după care îmi dau seama dacă e adevărat sau nu? Că ferme știu că sunt, nu mă aștept să fie limuzină.
Există ceva tester de amortizoare, care le testează și îți spune, sau cum?

booz128
11-04-2011, 01:18 PM
Exista sistem care testeaza amortizoarele....ar trebui sa aiba firmele care au statii itp performante. O verificare simpla e......apesi pe partea din spate(in dreptul portagajului) odata in jos si apoi lasi sa vezi cum se comporta: 1 daca revine la loc si atat inseamna ca amortizoarele is ook.
2 daca face mai multe oscilatii nu se opreste la cateva inseamna ca amortizoarele is duse.
Se mai poate si vedea ...daca sunt scurse, daca se vede ulei pe ele. Sper sa fi inteles.

dragosmanea
11-04-2011, 01:40 PM
Va salut dragi colegi.
Avand in vedere ca sunt la pagina 65 pe acest thread, am citit cat de cat ce s-a scris pe aici, insa as dori sa va cer sfatul in urmatoarea privinta.

Masina are 60.000Km, amortizorul dreapta spate are semne de ulei pe el si din cand in cand mai produce si zgomote. Deci clar trebuie inlocuite ambele amortizoare spate. Inainte de a le schimba, voi merge oricum si la o testare a celor in fata sa vedem cum se prezinta.
Oricum ar fi situatia cu cele din spate, as dori cateva indrumari.

1. Sa merg pe amortizoare originale sau sa iau Monroe sau Sachs pe gaz? (nu am gasit cu ulei) Cele din urma sunt si cu aproximativ 100 lei / bucata mai ieftine.

2. Odata cu amortizoarele mai este indicat sa schimb si altceva in zona de prindere a lor? Ceva cauciucuri, bucse, flanse, ceva de genul?

Multumesc

tefelica
27-04-2011, 02:58 PM
Va salut dragi colegi.
Avand in vedere ca sunt la pagina 65 pe acest thread, am citit cat de cat ce s-a scris pe aici, insa as dori sa va cer sfatul in urmatoarea privinta.

Masina are 60.000Km, amortizorul dreapta spate are semne de ulei pe el si din cand in cand mai produce si zgomote. Deci clar trebuie inlocuite ambele amortizoare spate. Inainte de a le schimba, voi merge oricum si la o testare a celor in fata sa vedem cum se prezinta.
Oricum ar fi situatia cu cele din spate, as dori cateva indrumari.

1. Sa merg pe amortizoare originale sau sa iau Monroe sau Sachs pe gaz? (nu am gasit cu ulei) Cele din urma sunt si cu aproximativ 100 lei / bucata mai ieftine.

2. Odata cu amortizoarele mai este indicat sa schimb si altceva in zona de prindere a lor? Ceva cauciucuri, bucse, flanse, ceva de genul?

Multumesc

Salutare baieti. Aceeasi problema o am si eu si ma interesa si un pret informativ la manopera.

io_mihai24
30-05-2011, 11:05 PM
se face geometria pe spate?Am un peugeot 307 1.6 HDI 110cp din 2006 si am observat ca ambele roti din spate au o uzura pronuntata pe exteriorul cauciucului(cam 25mm).ce e de facut? sau care poate fi cauza?

io_mihai24
31-05-2011, 10:21 PM
nimeni nu are raspuns la ce am intrebat eu?

booz128
02-06-2011, 03:32 PM
Eu stiu ca puntea spate e rigida.....adika nu are reglaje de nici un fel. Puntea spate se tine in amortizoare si bucsi punte spate, care se fixeaza pe caroserie faca a se regla ceva inainte. Verifica amortizoarele si bucsile punte spate (la bucsi sa verici daca is prinse cum trebuie de caroserie).

valicutu
27-06-2011, 07:24 PM
Salut, am si o intrebare referitoare la fuzeta fata. Am un 307 benzina 1,4 la care am fuzeta fata stanga stramba si am gasit una la dezmembrari dare este de 307 Diesel motor 1,6, intrebarea este daca de potriveste cea de pe diesel la benzina mea? multumesc anticipat!

hykjohn
28-06-2011, 09:56 AM
Teoretic da, pt ca este acelasi model (doar sa nu difere anul ca poate s-a facut vreo modificare de catre furnizor). Este vb de trenul de rulare care nu difera in functie de motorizare.

valicutu
28-06-2011, 11:45 AM
ms pt informatii, m-am uitat si pe sevice box si nu sunt diferente intre codurile motoarelor benzina si motorina

Taz
15-08-2011, 02:38 PM
Ieri mi s-a intamplat o treaba foarte ciudata...masina era parcata,si deodata s-a auzit un "pac" puternic in partea dreapta fata. M-am uitat sa vad ce s-a intamplat, si am vazut arcul iesit din locul lui,nu imi dau seama daca s-a rupt sau a iesit de pe oala. Oricum nu inteleg cum s-a intamplat minunea... e incolacit bine in jurul amortizorului, noroc ca s-a dus inspre interior si am putut ajunge acasa cu ea.
Acum intrebarea: Daca va trebui sa schimb arcul, trebuie sa le schimb pe amandoua, sau doar pe partea cu buba?

gabiistancu
17-08-2011, 09:52 PM
Salut, am cu o problema careia nu i-am gasit rezolvare. Ma intorceam din Grecia si pe drum mi s-a parut ca aud pe partea dreapta ca un fel de bataie, cu cat acceleram mai tare cu atat bataile erau mai rapide. Acest sunet se aude si daca las masina sa mearga pe liber si daca este in viteza. Initial am crezut ca este de la scut care este spart si ma gandeam ca din cauza aerului scutul sa loveasca in masina, dar l-am scos si l-am prins mai bine si nu asta era problema. Am fost cu ea astazi la un service si i-au facut un test de drum si au ajuns la concluzia ca de vina este rulmentul rotii dreapta fata. Zic buunnnn, bine ca stiu ce are, mi-au comandat rulmentul (SKF - 289 lei + manopera - 90 lei + constatare - 40 lei), mi l-au inlocuit si cand am plecat cu ea, la fel, acelasi sunet, de batai ca si cum atinge ceva (putin asemanator cu sunetul pe care-l face cand are o piatra intre striatiile cauciucurilor). Au schimbat rotile spate cu cele fata insa nimic, au zis ca nu stiu ce poate sa aibe, ca de la planetara nu are cum sa fie ca pe liber se aude acelasi zgomot, de la cutia de viteze foarte putin probabil si ca sa astept sa se accentueze defectul si sa revin. M-am enervat si am facut scandal si mi-au dat banii inapoi pe rulment si pe manopera. Discurile sunt putin cam tocite, trebuie sa le inlocuiesc la urmatorul schimb de placute, iar placutele au vreo 3000 km (TRW) - le-au luat gradul la polizor, insa nimic, am crezut ca poate este de la placute, insa atunci cand pun frana nu se reduce bataia aceea, deci s-a exclus si cauza asta. A mai intalnit cineva problema asta? Sa fie de la tamponul motor, am inteles ca ar mai fi un rulment la roata, sa fie acela de vina?

RastaMaMan
05-09-2011, 09:26 AM
Salut,@gabiistancu,da eu am avut o bataie pe partea dreapta destul de enervanta nu pot sa-ti explic cum se auzea,pe drum perfect drept nu se auzea ,la denivelari cat de mici zbarnaia de trebuia sa stai bine cu nervii, stiind ca am mai patit asta cum 2,3 ani bieleta antiruliu stanga 70 de lei ,schimbata @problem solved.Sper sa te ajute.

gabiistancu
05-09-2011, 01:04 PM
Salut, multumesc pentru raspuns, dar intre timp am gasit care era buba. La mine se auzea bataia si pe drum drept(era cica un huruit care semana cu o bataie), de vina fiind rulmentul de pe partea stanga (nu cel pe dreapta pe care mi l-au schimbat initial) si alta sursa de zgomot fiind anvelopele care implinisera 66000 km si aproape 5 ani. Dar ce e ingrijorator e ca la un service pe care-l consideram bun, nici un mecanic de acolo sa nu-si dea seama care este problema ....

kokobau
06-09-2011, 05:06 PM
Ce stiti despre piesele de la Lemforder pivoti ,cap bara , bielete, sunt ok calitativ?

CristianG
06-09-2011, 06:58 PM
Sunt foarte bune calitativ, eu cand am ceva de schimbat la masina aleg intre Lemforder si Swag.

Azeez
22-09-2011, 04:28 PM
Salut, am un amortizor scurs (dreapta, spate), masina are 60000 km, celalalt - fara probleme.
Trebuie schimbate amandoua?

booz128
22-09-2011, 09:00 PM
Cel mai bine e sa faci un test de amortizoare. Dar daca e scurs 90% e pe duca. Nimeni nu iti acorda garantia pentru montarea unui aortizor........ si numai bine daca montezi 2 noi masina o sa se comporte la fel, sau altfel spus cel vechi nu il va trage pe cel nou in "jos". Cele pe spate sunt relativ ieftine si foarte uuusor de schimbat

Denisa
22-09-2011, 09:15 PM
Sunt foarte bune calitativ, eu cand am ceva de schimbat la masina aleg intre Lemforder si Swag.

Lemfoerder sunt superioare in special ca pret...dar si calitativ.

Azeez
28-09-2011, 02:33 PM
Am gasit amortizoare spate pe gaz Monroe, la 202 ron/buc si pare a fi pret bun. Amortizoarele hidraulice sunt mai scumpe. Inca nu am obtinut pret pentru Lemforder.

andrei80
12-10-2011, 10:08 PM
M-a lasat asistarea la directie. Puteti sa-mi spuneti si mie unde sa ma uit sa vad daca mai are ulei? Si daca nu are, pe unde e cel mai probabil sa scape?

nick_style
12-10-2011, 10:11 PM
Pe unde scapa se vede doar dupa ce pui lichid daca nu mai are .De verificat trebuie sa ai un capac prin partea stanga care tre sa-l desfaci.

andrei80
14-10-2011, 03:24 AM
Mersi, capacul e intr-adevar in dreapta fata, undeva sub busonul rezervorului de lichid de parbriz. Uleiul era pana sus, nu acolo a fost problema, de data asta. in schimb se deformase un pic piciorusul de la siguranta de 70A a servodirectiei si avea semne de contact imperfect(punct negru). Am pus siguranta pe dos si mi-a revenit servodirectia :D. Pentru cine are nevoie sa afle care e, e prima din dreapta, cum te uiti la ele(ultima de la baterie), iar sigurantele mari se afla sub cele mici, trebuie ridicat blocul de sigurante ca sa se vada.

cristiansumedrea
14-10-2011, 11:23 AM
Vezi ca nu ai rezolvat problema in totalitate DACA nu ai curatat bine si afumatura de pe soclu.

nocivu
18-10-2011, 07:41 PM
Sunet ciudat la servodirectie cum pornesc motorul se aude un bazait iar daca virez de volan tot la fel se aude bazzzzz bazzzzzz bazzzzzz dar continuu ulei este la nivel nu am lovit nimic a inceput dintro data ce poate sa fie ? trebuie schimbat uleiul de la pompa ?

Azeez
25-10-2011, 10:44 AM
Dupa cateva zile de cautari, am cumparat un set de amortizoare spate Monroe Reflex, pe gaz+ulei, 205 ron/bucata si le-am montat la Eurial Militari pentru a beneficia de garantia de 2 ani. Manopera a costat 90 ron si a durat cca 45-50 min.
Amortizoarele vechi erau destul de uzate iar cel de pe stanga era curs. Diferenta este uriasa, masina sa comporta f bine, e stabila si nu se simte rigida. Am avut ocazia sa fac o comparatie cu noile amortizoare intre rotile de vara pe 16" si cele de iarna pe 15"; de asemenea, mare diferenta, cele de 15 sunt mai confortabile dar asta nu mai e o noutate pt nimeni :)

bighi89
03-11-2011, 08:25 AM
Am citit ceva pagini dar nu m-am lamurit in totalitate sunt si obosit sa citesc din scoarta in scoarta asa ca o sa imi postez intrebarile numai am rabdare inca o zi :D.
De cand am schimbat cauciucurile,sau asa mi se pare mie nu stiu sigur, parca masina trage putin mai mut dreapta in sensul ca in 50m la 50Km/h iese de pe banda aproape toata masina. Rezolv ceva cu o geometrie? mentionez ca, cauciucurile de vara sunt uzate uniform, pe cele de iarna in 1000 km nu vad vreo uzura pe vreo parte anume.

Partea a 2 in decembrie o sa trag o plimbare pana in cehia vreau ca pana atunci ca imi rezolv problema la roata dreapta in sensul ca la denivelari mici sau cand pica masina in vreo groapa am o bataie pe dreapta. Sa fie bieleta? capul de bara? Din service mi-au zis ca trebuie verificata roata mai amanuntit, nu aveau timp cand m-am dus sa o vada. Cu masina suspendata nu s-a simtit joc la nimic. Daca schimb cap de bara, bieleta e nevoie dupa de o geometrie?

Daca tin un "deget" pe volan masina merge perfect drept cum vreau eu sau tin volan fix. Daca incerc sa ma uit la volan nu observ ca s-ar misca, cei drept e foarte sensibila servo, la cea mai mica miscare se schimba directia de rulare.

nick_style
03-11-2011, 02:37 PM
Daca schimbi capete de bara trebuie facuta si geometria,daca schmbi bielete de directie la fel,daca schimbi bieletele antiruliu nu trebuie.

thenutz
07-12-2011, 06:19 PM
Am o problema.Se aude un zgomot urat la puntea spate la gropi si nu mi dau seama de la ce o fi.Bucse amortizoare sau ce oare sa fie?:( Se aude un zgomot mai puternic ca si cum ar sari rezerva in sus si cade pe metal :(

stelianp
14-12-2011, 06:20 PM
La mine de exemplu (307 sw 1,6 HDI 110 2005) sunt bucsile pe spate. Dar mai bine sa verifici intai. Poate fi un amortizor sau chiar toba sa se fi deprins si sa-ti atinga de caroserie.

nemo307
16-01-2012, 09:55 PM
o intrebare...pe zapada simtiti in curba cum fuge spatele masini? mi se spune si de catre alti proprietari peugeot ca si alte modele de peugeot au problema asta..
de ce intreb, am facut un drum pe la munte si pe drum cu zapada, in curbe, o simteam instabila, ii fugea spatele, si "am reusit" sa o si invart de vreo 3-4 ori, in special in curbe. masina fiind echipata, ce-i drept cu niste cauciucuri iarna mai vechi.. pe sosea comportamentul exceptional, plus ca is genu care ii da in serpentine si imi place cum raspunde.. vb de un leut 307 hdi 1.6 110 cp..
ma cam speriat instabilitatea ei pe zapada si vb aici de un 30-40 km/h ..si am mai condus si alte masini pe zapada dar nu m-am intalnit cu asa problema..

adrian ghiurau
16-01-2012, 10:18 PM
Daca cunt cauciucurile mai vechi, se prea poate,dar inca o cauza a deraparii spatelui este ca masina e foarte usoara de spate(hatchback).Eu am patit pe ploaie intr-o curba sa derapeze,cu un megane 2.Am mers la munte cu megane 2 si cu anvelope bune,4 persoane si bagaje nici cel mai mic gest de derapaj.Ar fi bine sa echipezi spatele cu ceva sanatos in caz de astfel de trasee.

bighi89
16-01-2012, 10:27 PM
Eu pe timis am patit asta in zapada de week asta, luat cu viteza a 2 la 30 km. In spatele meu mai era unul cu aveo care la fel ii fugea spatele, am cauciucuri cu carne pe ele 7 mm aproximativ. In fata mea era un logan de politie lor nu le fugea dar semnificativ mergeau mai incet cu viteza 1, i-am depasit in linie dreapta nu am avut probleme la curbe usoare atacate corespunzator.
Din ce spui ca ii "dai" poate fi unul din motivele care fuge. Si ma indoiesc ca e vreo masina care o calci pe serpetine si sa nu fuga(nu am esp)

nemo307
16-01-2012, 10:38 PM
tot cei posibil, insa eram cu un ford fiesta in fata mea care nu avea nicio jena.... mergeam amandoi la fel. pe serpentine uscate cum ziceam n-are nicio greata in schimb pe drum cu zapada o simt cum se pierde.. si imi aduc aminte de gandacelul meu, un renault 5, era echipat de vara si mergeam cu el pe zapada de n-avea treaba..

danuts
16-01-2012, 11:36 PM
Tot ce-i posibil atata timp cat cauciucurile nu au profilul suficient incat sa ai o aderenta buna si ce ti-a zis si colegu' mai sus, lipsa greutatii pe partea din spate a masinii poate duce la astfel de derapaje. In concluzie cauciucuri proaste + lipsa greutatii pe partea din spate a masinii => derapaje in curbe

bighi89
17-01-2012, 08:15 AM
Atunci la mine care e explicatia? Cauciucurile sunt bune ai putea sa mai adaugi si incompetenta autoritatilor zapada de 5 6 cm pe putin pe dn1 nu e de ici de colo.

danuts
17-01-2012, 08:36 AM
Poti adauga si asta. Este posibil ca cel cu fordul sa fi avut cauciucuri mai bune si greutate pe spate. In cazul tau, politia cu loganu mergea foarte incet si probabil erau 5 in masina(si chiar 2 de-ar fi stim cu totii ca burtile lor mai fac cat o persoana :)) )